abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207059641
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 21:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
In andere gevallen kan het best zijn dat er een goed, of in elk geval een te bediscussiëren, punt gemaakt wordt, maar voordat je dat kan beoordelen moet je wel weten wat iemand met de term woke bedoelt.
In de techbedrijfwereld is dat op zich vrij duidelijk. De eerder genoemde DEI en andere termen.

In de praktijk komt het vaak neer op 'positieve' discriminatie. Ik zie dat bij Microsoft in mijn eigen veld nu steeds meer. Een eindeloze serie aan grants en andere soorten voordelen, maar alleen voor bedrijven met een bepaalde mix van rassen in het leiderschap.
pi_207059655
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 20:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok, je lult dus maar wat zonder enig idee te hebben. Jammer, maar dat moet je zelf weten. :)
[..]
[..]
Dit soort dingen worden onder andere door vakbonden constant geeist tegenwoordig bij Amerikaanse bedrijven. Dingen als ERGs en 'DEI-initiatives' worden absoluut gebruikt als positieve punten van een bedrijf, ook bij werving.
Ja leuk, maar ik had het over verplichte training, begin jij een heel verhaal over het je vrijwillig aan kunnen sluiten bij clubjes gelijkgestemden. Dat is wat anders hè?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207059716
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 21:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja leuk, maar ik had het over verplichte training, begin jij een heel verhaal over het je vrijwillig aan kunnen sluiten bij clubjes gelijkgestemden. Dat is wat anders hè?
Nee, dat is waar het over gaat. Dat jij dan aan cherry picking doet is niet mijn probleem. Maar goed, als voorbeeld voor verplichte training kun je wijzen naar Starbucks, die bij wijze van PR alle winkels dicht gooide om verplichte trainingen te gaan doen. Die verplichte trainingen zijn er nu ook nog, en dat wordt gezien als pluspunt bij werving.

Er is een bepaalde groep werknemer die aangetrokken is door bedrijven die zich zo opstellen. Die verplichte trainingen zijn dan ook voornamelijk bedoeld voor blanke medewerkers, maar dat was wel duidelijk denk ik.
pi_207059770
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 21:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat is waar het over gaat. Dat jij dan aan cherry picking doet is niet mijn probleem. Maar goed, als voorbeeld voor verplichte training kun je wijzen naar Starbucks, die bij wijze van PR alle winkels dicht gooide om verplichte trainingen te gaan doen. Die verplichte trainingen zijn er nu ook nog, en dat wordt gezien als pluspunt bij werving.
Nee dat is niet cherry picking, ik reageer specifiek met de opmerking dat ik verplichte trainingen niet per se als secundaire arbeidsvoorwaarde zie en dan kom jij met een heel verhaal over iets anders dat in jouw oorspronkelijke post stond. Dat mag, maar dat was niet waar ik op reageerde.
Misschien had ik het nog even moeten nuanceren tot verplichte trainingen waar je buiten je werk tijd in moet steken. Het op kosten van een werkgever op doen dan relevante zaken voor op je cv is natuurlijk niet per se vervelend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207059904
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 21:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee dat is niet cherry picking, ik reageer specifiek met de opmerking dat ik verplichte trainingen niet per se als secundaire arbeidsvoorwaarde zie en dan kom jij met een heel verhaal over iets anders dat in jouw oorspronkelijke post stond. Dat mag, maar dat was niet waar ik op reageerde.
Misschien had ik het nog even moeten nuanceren tot verplichte trainingen waar je buiten je werk tijd in moet steken. Het op kosten van een werkgever op doen dan relevante zaken voor op je cv is natuurlijk niet per se vervelend.
Nogmaals, de verplichte trainingen zijn er voor de blanke medewerkers. Dat is de implicatie, en daarmee wordt zoals gezegd een bepaalde groep potentiële werknemers aangeboord. Dat jij dat soort trainingen persoonlijk onzin vindt snap ik, dat vind ik ook. Maar dat het door een bepaalde groep als secundaire arbeidsvoorwaarde wordt gezien doet daar niets aan af.
pi_207060211
twitter
De enige echte.
pi_207060341
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2022 20:09 schreef Rnie het volgende:

[..]
Weer 300 vragen verwerken in een post. Here we go again. ;(
Je bent weer vragen aan het ontwijken. Jeetje. Niet zo makkelijk als tweets copy pasten, eh?
pi_207060369
twitter
De enige echte.
pi_207060419
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 21:56 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Je bent weer vragen aan het ontwijken. Jeetje. Niet zo makkelijk als tweets copy pasten, eh?
Je buikje zit toch nooit vol :P Zit je al op Mastodon of Post?
De enige echte.
pi_207060628
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2022 22:03 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je buikje zit toch nooit vol :P Zit je al op Mastodon of Post?
Onzin vult niet (bij mij). Ga erover nadenken of ik een Mastodon account wil. Heb ook geen Twitter account, dus heb sowieso geen haast.
pi_207061202
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:18 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Onzin vult niet (bij mij). Ga erover nadenken of ik een Mastodon account wil. Heb ook geen Twitter account,dus heb sowieso geen haast.
Vraag er dan ook niet om joh! :P
De enige echte.
pi_207061225
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2022 23:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vraag er dan ook niet om joh! :P
Hij vraagt niet om onzin.
pi_207061425
quote:
18s.gif Op maandag 12 december 2022 23:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij vraagt niet om onzin.
Hij vind dat ik nogal denigrerend overkwam omtrent non-profits, De reden? Omdat ik 20 draadjes terug vanuit zijn bewoording en standpunten een onderbuikgevoel kreeg en een vraag stelde of hij bij een non-profit organisatie werkzaam zou zijn.

Daarna vroeg hij aan mij waar ik werkzaam was en gaf ik sarcastisch aan "Part-time Jurist bij het Juridisch Loket - afdeling Werk & Inkomen" omdat dat een onderwerp binnen het topic was waar het over ging. Dat hij nu al 20 draadjes dat echt dat idee heeft en sarcasme niet kan ontdekken vind ik wel geinig. :D

Dat je sarcasme niet ziet tot daaraan toe, maar mij verwijten dat ik denigrerend ben over non profits? Op basis van deze woordenwisseling? Ga eens even heel snel je mond spoelen.

:P Maargoed, dit is niks meer voor het topic. En door.
De enige echte.
pi_207061723
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2022 23:37 schreef Rnie het volgende:

Hij vind dat ik nogal denigrerend overkwam omtrent non-profits, De reden? Omdat ik 20 draadjes terug vanuit zijn bewoording en standpunten een onderbuikgevoel kreeg en een vraag stelde of hij bij een non-profit organisatie werkzaam zou zijn.
Joh je vroeg me 2 keer toe of ik antwoord wilde geven of ik een 'devje bij een non-profitje' was of niet. Waarom wilde je dat per se weten als je niet een punt wilde maken over mij en/of non-profits? Je haakte af toen je fout zat. Beetje raar om daarna te zeggen dat je er geen punt bij had.

quote:
Daarna vroeg hij aan mij waar ik werkzaam was en gaf ik sarcastisch aan "Part-time Jurist bij het Juridisch Loket - afdeling Werk & Inkomen" omdat dat een onderwerp binnen het topic was waar het over ging. Dat hij nu al 20 draadjes dat echt dat idee heeft en sarcasme niet kan ontdekken vind ik wel geinig. :D
Alleen het non-profit stuk van je antwoord herinnerde ik me tot vandaag, gezien het zo'n bizar stuk was om te zeggen :)

Maar je wilt niet zeggen wat jij doet? :) Mijn "onderbuikgevoel" zegt me dat je daadwerkelijk denigrerend was over non-profits, nu meer dan ooit :)
pi_207061886
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 00:38 schreef IndoorKite het volgende:

Geblaat
En door ;)
De enige echte.
pi_207061916
Zoals verwacht:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_207061938
Gouden vinkjes

twitter
De enige echte.
pi_207061971
Steve Bannon heeft dan tenminste nog de juiste regering te pakken:

twitter

'Ook gij, Brutus?' :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 13 december 2022 @ 02:57:01 #69
12221 Tijn