In de techbedrijfwereld is dat op zich vrij duidelijk. De eerder genoemde DEI en andere termen.quote:Op maandag 12 december 2022 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In andere gevallen kan het best zijn dat er een goed, of in elk geval een te bediscussiëren, punt gemaakt wordt, maar voordat je dat kan beoordelen moet je wel weten wat iemand met de term woke bedoelt.
Ja leuk, maar ik had het over verplichte training, begin jij een heel verhaal over het je vrijwillig aan kunnen sluiten bij clubjes gelijkgestemden. Dat is wat anders hè?quote:Op maandag 12 december 2022 20:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, je lult dus maar wat zonder enig idee te hebben. Jammer, maar dat moet je zelf weten.
[..]
[..]
Dit soort dingen worden onder andere door vakbonden constant geeist tegenwoordig bij Amerikaanse bedrijven. Dingen als ERGs en 'DEI-initiatives' worden absoluut gebruikt als positieve punten van een bedrijf, ook bij werving.
Nee, dat is waar het over gaat. Dat jij dan aan cherry picking doet is niet mijn probleem. Maar goed, als voorbeeld voor verplichte training kun je wijzen naar Starbucks, die bij wijze van PR alle winkels dicht gooide om verplichte trainingen te gaan doen. Die verplichte trainingen zijn er nu ook nog, en dat wordt gezien als pluspunt bij werving.quote:Op maandag 12 december 2022 21:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik had het over verplichte training, begin jij een heel verhaal over het je vrijwillig aan kunnen sluiten bij clubjes gelijkgestemden. Dat is wat anders hè?
Nee dat is niet cherry picking, ik reageer specifiek met de opmerking dat ik verplichte trainingen niet per se als secundaire arbeidsvoorwaarde zie en dan kom jij met een heel verhaal over iets anders dat in jouw oorspronkelijke post stond. Dat mag, maar dat was niet waar ik op reageerde.quote:Op maandag 12 december 2022 21:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is waar het over gaat. Dat jij dan aan cherry picking doet is niet mijn probleem. Maar goed, als voorbeeld voor verplichte training kun je wijzen naar Starbucks, die bij wijze van PR alle winkels dicht gooide om verplichte trainingen te gaan doen. Die verplichte trainingen zijn er nu ook nog, en dat wordt gezien als pluspunt bij werving.
Nogmaals, de verplichte trainingen zijn er voor de blanke medewerkers. Dat is de implicatie, en daarmee wordt zoals gezegd een bepaalde groep potentiële werknemers aangeboord. Dat jij dat soort trainingen persoonlijk onzin vindt snap ik, dat vind ik ook. Maar dat het door een bepaalde groep als secundaire arbeidsvoorwaarde wordt gezien doet daar niets aan af.quote:Op maandag 12 december 2022 21:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee dat is niet cherry picking, ik reageer specifiek met de opmerking dat ik verplichte trainingen niet per se als secundaire arbeidsvoorwaarde zie en dan kom jij met een heel verhaal over iets anders dat in jouw oorspronkelijke post stond. Dat mag, maar dat was niet waar ik op reageerde.
Misschien had ik het nog even moeten nuanceren tot verplichte trainingen waar je buiten je werk tijd in moet steken. Het op kosten van een werkgever op doen dan relevante zaken voor op je cv is natuurlijk niet per se vervelend.
Je bent weer vragen aan het ontwijken. Jeetje. Niet zo makkelijk als tweets copy pasten, eh?quote:Op maandag 12 december 2022 20:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Weer 300 vragen verwerken in een post. Here we go again.
Je buikje zit toch nooit volquote:Op maandag 12 december 2022 21:56 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Je bent weer vragen aan het ontwijken. Jeetje. Niet zo makkelijk als tweets copy pasten, eh?
Onzin vult niet (bij mij). Ga erover nadenken of ik een Mastodon account wil. Heb ook geen Twitter account, dus heb sowieso geen haast.quote:Op maandag 12 december 2022 22:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je buikje zit toch nooit volZit je al op Mastodon of Post?
Vraag er dan ook niet om joh!quote:Op maandag 12 december 2022 22:18 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Onzin vult niet (bij mij). Ga erover nadenken of ik een Mastodon account wil. Heb ook geen Twitter account,dus heb sowieso geen haast.
Hij vind dat ik nogal denigrerend overkwam omtrent non-profits, De reden? Omdat ik 20 draadjes terug vanuit zijn bewoording en standpunten een onderbuikgevoel kreeg en een vraag stelde of hij bij een non-profit organisatie werkzaam zou zijn.quote:
Joh je vroeg me 2 keer toe of ik antwoord wilde geven of ik een 'devje bij een non-profitje' was of niet. Waarom wilde je dat per se weten als je niet een punt wilde maken over mij en/of non-profits? Je haakte af toen je fout zat. Beetje raar om daarna te zeggen dat je er geen punt bij had.quote:Op maandag 12 december 2022 23:37 schreef Rnie het volgende:
Hij vind dat ik nogal denigrerend overkwam omtrent non-profits, De reden? Omdat ik 20 draadjes terug vanuit zijn bewoording en standpunten een onderbuikgevoel kreeg en een vraag stelde of hij bij een non-profit organisatie werkzaam zou zijn.
Alleen het non-profit stuk van je antwoord herinnerde ik me tot vandaag, gezien het zo'n bizar stuk was om te zeggenquote:Daarna vroeg hij aan mij waar ik werkzaam was en gaf ik sarcastisch aan "Part-time Jurist bij het Juridisch Loket - afdeling Werk & Inkomen" omdat dat een onderwerp binnen het topic was waar het over ging. Dat hij nu al 20 draadjes dat echt dat idee heeft en sarcasme niet kan ontdekken vind ik wel geinig.
Moeilijk moeilijk hoor! Mss iets te maken met het verspreiden van misinformatie over vaccins? Ik doe maar een gooi.quote:Op dinsdag 13 december 2022 05:30 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
En ook Dr Malone is terug, waarom hij ooit van Twitter is gegooid geen idee. Hopelijk komt ook dat nog een keer boven water.
Welke misinformatie is dat dan? En wie heeft dat beoordeeld? Zou het iemand zijn werkzaam bij Twitter die de expertise heeft om de bijdragen van dr Malone op waarde kan schatten?quote:Op dinsdag 13 december 2022 05:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Moeilijk moeilijk hoor! Mss iets te maken met het verspreiden van misinformatie over vaccins? Ik doe maar een gooi.
En dat terwijl het "covidfascisme' nu juist jouw expertise stokpaardje is![]()
En die denk je op Twitter te vinden via de Chief Twit?quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Welke misinformatie is dat dan? En wie heeft dat beoordeeld? Zou het iemand zijn werkzaam bij Twitter die de expertise heeft om de bijdragen van dr Malone op waarde kan schatten?
Zoveel vragen en hopelijk binnenkort antwoorden.
Ik ben al meer te weten gekomen door “Chief Twit” dan de voorgaande jaren onder Dorsey.quote:Op dinsdag 13 december 2022 06:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En die denk je op Twitter te vinden via de Chief Twit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |