Ik vind beschuldigingen van pedofilie zonder onderbouwing totaal gestoord, de propaganda daarachter is bekend. Waarom die jij daar gretig aan mee?quote:Op woensdag 14 december 2022 10:23 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het tracken van al die privéjets ook maar een beetje creepy. Wat is daar de bedoeling eigenlijk achter?
quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Disinformatie, en waarom het gevaarlijk is?
Laat ik mij richten op een gebeurtenis die mij interesseert en die mij na jaren van onderzoek (echt onderzoek) geleerd heeft hoe ontiegelijk schadelijk het bronnenloos rondstrooien van valse informatie werkelijk is, en hoe desastreus dat uitpakt voor mensen van vlees en bloed die dankzij die flagrante leugens hun reputatie uit de goot hebben mogen halen. In een spoiler (lang verhaal) voor de geïnteresseerden. Geen interesse, scroll gerust verder.Oliver Stone ja. Die heeft echt een hele reeks aan geschiedvervalsingen op zijn naam staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Economist, BBC, Guardian, Twitter zelf e.d. De algoritmes hebben een voorkeur voor unreliable nieuws, ongacht ideologie en conservatief nieuws. Op zich zit daar wel logica in want het eerste en het laatste hebben flink wat raakvlakken met dank aan de hele MAGA stroming.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar waarom zou zulke vermeende 'transparantie' nodig zijn?
[..]
Waar heb je dit gelezen, Vox, WaPo of HuffPost?
Misschien moet je daar even een apart topic over openen, dan kun je meteen een paar voorbeelden posten (die er helemaal niet zijn trouwens). Dit topic gaat over het wel en wee rondom Twitter.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind beschuldigingen van pedofilie zonder onderbouwing totaal gestoord, de propaganda daarachter is bekend. Waarom die jij daar gretig aan mee?
Heb je een linkje?quote:Op woensdag 14 december 2022 11:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Economist, BBC, Guardian, Twitter zelf e.d. De algoritmes hebben een voorkeur voor unreliable nieuws, ongacht ideologie en conservatief nieuws. Op zich zit daar wel logica in want het eerste en het laatste hebben flink wat raakvlakken met dank aan de hele MAGA stroming.
Hoe ziet hij dat voor zich?quote:Op woensdag 14 december 2022 02:23 schreef Ulx het volgende:
Musk heeft trouwens weer een nieuwe bezuiniging gevonden. Twitter betaalt geen huur meer voor hun kantoren, meldt de NYT.
Kraken gaat door.
Aparte vorm van free speech heeft hij al.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind beschuldigingen van pedofilie zonder onderbouwing totaal gestoord, de propaganda daarachter is bekend. Waarom die jij daar gretig aan mee?
Wel handig om meteen bij de hand te hebben om hypocrisie aan te tonen als er iemand probeert deugpunten op klimaatvlak te scoren.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar waarom zou zulke vermeende 'transparantie' nodig zijn?
Ok dejjan ik zal je niet meer aanspreken op je verspreide leugens we wachten nog steeds op de zogenaamde observeerbare feiten over verkiezingsfraude.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien moet je daar even een apart topic over openen, dan kun je meteen een paar voorbeelden posten (die er helemaal niet zijn trouwens). Dit topic gaat over het wel en wee rondom Twitter.
Ah, die studie. Daar was eerder ook al over gepost in dit topic, mijn reactie toen:quote:Op woensdag 14 december 2022 11:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Economist, BBC, Guardian, Twitter zelf e.d. De algoritmes hebben een voorkeur voor unreliable nieuws, ongacht ideologie en conservatief nieuws. Op zich zit daar wel logica in want het eerste en het laatste hebben flink wat raakvlakken met dank aan de hele MAGA stroming.
Het gaat dus om de mate van interactie, niet dat er algoritmes waren die bewust rechtse politici of nieuws van rechtse bronnen bewust gunstiger gezind was. Dat zou ook raar zijn bij een bedrijf dat voor de overname van Musk voornamelijk links en progressief georiënteerde mensen in dienst had.quote:Op zondag 4 december 2022 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
En wat zou deze paper precies moeten bewijzen? Er wordt hier voornamelijk gesteld dat op basis van dit onderzoek, tweets van rechtse politici meer interactie krijgen dan linkse politici. Hier kunnen verscheidene verklaringen voor zijn zoals een andere of betere social media strategie, maar ook het feit dat meer radicale of controversiële meningen sneller worden opgepikt. Dit klinkt logisch want er zijn bijvoorbeeld ook allerlei accounts op Twitter van organisaties en individuen die zich geroepen voelen om rechtse politici, partijen en influencers te 'monitoren'. Ook zij zorgen voor enorm veel extra interactie op zulke tweets.
Met rechtzaken, verwacht ikquote:Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe ziet hij dat voor zich?
En terecht, was toch alleen maar LiNkS TuIG!? Genius Musk kan het natuurlijk zelf veel beter!quote:Op woensdag 14 december 2022 11:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar hij heeft ook zijn afdeling legal eruit geflikkerd...
Kwalijke zaak, mensen zomaar censureren zonder goede reden. So much for transparency.quote:Op woensdag 14 december 2022 10:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen shadowban meer maar helemaal een ban
https://twitter.com/JxckSweeney
https://twitter.com/ElonJet
Lekkere free speech ook weerquote:Op woensdag 14 december 2022 11:38 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Kwalijke zaak, mensen zomaar censureren zonder goede reden. So much for transparency.
quote:Op woensdag 14 december 2022 03:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer sympathie voor Jack te krijgen, hij is een klassiek voorbeeld van iemand die slachtoffer is van zijn eigen succes.
quote:Op woensdag 14 december 2022 09:00 schreef IndoorKite het volgende:
Jack kan roepen wat hij wilt, hij heeft zijn payday al gehad
Als iemand mijn bedrijf koopt voor 44 miljard terwijl het nauwelijks 20 miljard waard is zou ik ook positief zijn
Nu zit Musk ermee opgescheept. Het is niet meer de uitdaging van Jack om Twitter winstgevend te maken. En tot nu toe is Twitter er niet beter uitgekomen voor zover wij kunnen zien.
Heronderhandelen.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe ziet hij dat voor zich?
Nee, die wordt gerund door z'n SpaceX vriendje.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar hij heeft ook zijn afdeling legal eruit geflikkerd...
Ja zo werkt dat niet.quote:
De jure ja, in de praktijk kan het prima als pressiemiddel.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat niet.
Kunt dat wel proberen maar je moet dan toch door betalen.
Ik vraag me af of dat werkt in San Fransisco ... als er ergens ruimte te weinig is ...quote:Op woensdag 14 december 2022 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
De jure ja, in de praktijk kan het prima als pressiemiddel.
Ik las laatst dat die SpaceX-mensen erin zijn gebracht om het gat te vullen dat is ontstaan omdat mensen als Alex Spiro zijn weggestuurd. Wat op zich wel interessant is, want Spiro was voorheen juist een van Musks bondgenoten.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die wordt gerund door z'n SpaceX vriendje.
https://www.engadget.com/(...)spiro-232831688.htmlquote:Amid those cost-cutting efforts, Musk has reshaped Twitter’s legal team in anticipation of the legal battles the company is likely to face in the near future. He recently dismissed Alex Spiro. The criminal defense lawyer was one of Musk’s close personal allies. In 2019, he successfully defended the billionaire in his infamous “pedo guy” defamation case. Musk had charged Spiro with leading the company’s legal and policy teams but reportedly became displeased with his personal lawyer after finding out he had kept James Baker on as Twitter’s deputy general counsel. Musk fired Baker after finding out the former FBI attorney had been responsible for reviewing the company’s decision to restrict posts related to a 2020 article The New York Post published about Hunter Biden’s laptop.
Dat moet je als mkber niet proberen dan sta je binnen de kortste keren op straat door het juristen team van de vastgoedbeheerder. Het is bizar dat mensen zulk onethisch gedrag van grote bedrijven dan het wel als normaal pressie middel zien. De dubbele standaarden zijn weer zichtbaar.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
De jure ja, in de praktijk kan het prima als pressiemiddel.
Het lijkt me erg bizar om een jurist die ervaring heeft met normale bedrijfsvoering maar totaal geen ervaring heeft met de juridische kanten van een sociaal media netwerk toch deze baan te vertrouwen. Maar goed de groep gehorigen rond Musk zijn natuurlijk allemaal supermensen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die wordt gerund door z'n SpaceX vriendje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |