quote:Activist Willem Engel is opnieuw aangehouden omdat hij zich niet aan zijn opgelegde schorsingsvoorwaarden heeft gehouden. De politie hield hem aan op de snelweg toen hij onderweg was naar een demonstratie in Nijmegen. Engels partner Dorien Rose heeft beelden van de aanhouding gedeeld op Facebook.
Eerder deze week was de activist nog vrijgelaten, op voorwaarde dat hij geen berichten op sociale media zou plaatsen. Vrijdag en zaterdag kwam Engel echter langs in het online tv-programma Café Weltschmerz. Het OM wil niet bevestigen of dat aanleiding was voor de arrestatie. Een woordvoerder wil alleen zeggen dat er een 45-jarige Rotterdammer is aangehouden.
Jeroen Pols, de juridisch adviseur van Engel, zegt ervan uit te gaan dat het optreden in Café Weltschmerz aanleiding is voor de arrestatie. Hij zegt dat echter niet te zien als een overtreding van de voorwaarden, omdat die volgens hem alleen voor Engels persoonlijke socialmedia-accounts zouden gelden.
"We hebben heel zorgvuldig naar de voorwaarden gekeken. Dat dit nu gebeurt, verbaast hem zeer", zegt de jurist.
Collectieve aangifte
Het OM begon in januari een onderzoek nadat er een collectieve aangifte was ingediend tegen de Viruswaarheid-oprichter door zo'n 22.000 mensen. Engel zou zich hebben schuldig gemaakt aan opruiing, verspreiding van medische desinformatie, oplichting, uitingen met een terroristisch oogmerk en bedreiging.
Engel werd halverwege maart opgepakt en zat twee weken vast. Wanneer de zaak tegen Engel inhoudelijk wordt behandeld door de rechtbank is nog niet bepaald.
dat was voor zijn aanhouding 2 weken geleden, hij is weer opgepakt nadat hij is vrijgelatenquote:Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
NWS / Willem Engel is opgepakt voor opruiing
Ja dus daarom gaat het door in dat topicquote:Op zondag 3 april 2022 13:12 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
dat was voor zijn aanhouding 2 weken geleden, hij is weer opgepakt nadat hij is vrijgelaten
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
De manier waarop hij wordt gearresteerd is wel een tikkeltje overdreven.
Wat is er overdreven aan?quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Als wappie Nederland ergens wel goed in is is het het doxen van hulpverlening blijkt elke keer maar weerquote:Op zondag 3 april 2022 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.
Daar is die hele aanklacht en aanhouding om te doen. Omdat dankzij die valse hond met zijn constante opruiing op sociale media allemaal zorgmedewerkers met doodsbedreigingen en andere agressie te maken kregen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als wappie Nederland ergens wel goed in is is het het doxen van hulpverlening blijkt elke keer maar weer
Zoals dit bijvoorbeeld?quote:Op zondag 3 april 2022 20:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Daar is die hele aanklacht en aanhouding om te doen. Omdat dankzij die valse hond met zijn constante opruiing op sociale media allemaal zorgmedewerkers met doodsbedreigingen en andere agressie te maken kregen.
We wachten allemaal in spanning op de reactie van Amnesty International, toch? Die zullen vast op ieder moment een oproep doen.quote:
quote:Op zondag 3 april 2022 14:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Is toch logisch dit? Dit is allemaal politiek gemotiveerd en zal maar tot 1 logisch gevolg leiden. Willem in de bak that is.
Laten we in afwachting daarvan allemaal alvast een kaarsje voor ons raam zetten, voor willempie, god hebbe zijn ziel.quote:Op zondag 3 april 2022 20:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We wachten allemaal in spanning op de reactie van Amnesty International, toch? Die zullen vast op ieder moment een oproep doen.
Dit meen je niet toch?quote:
Je hebt het filmpje niet gekeken of is dat echt het enige wat je opvalt. Dat ze hun gezicht wat verbergen?quote:Op zondag 3 april 2022 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.
Het was net als de vorige arrestatie een uiterst rustige en correcte arrestatie. Volkomen logisch dat de agenten onherkenbaar waren, aangezien ze liever niet de meute domme engel-trollen achter zich aan willen hebben. Dus leg eens uit wat jij er zogenaamd overdreven aan vond.quote:
Wat valt jou precies op?quote:Op zondag 3 april 2022 21:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt het filmpje niet gekeken of is dat echt het enige wat je opvalt. Dat ze hun gezicht wat verbergen?
Je vindt het niet overdreven nee? Lol.quote:Op zondag 3 april 2022 21:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik meen niks, ik vraag waarom het overdreven is…
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.quote:Op zondag 3 april 2022 21:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het was net als de vorige arrestatie een uiterst rustige en correcte arrestatie. Volkomen logisch dat de agenten onherkenbaar waren, aangezien ze liever niet de meute domme engel-trollen achter zich aan willen hebben. Dus leg eens uit wat jij er zogenaamd overdreven aan vond.
Dat is godverdomme in strijd met het recht op vrije meningsuiting. Hoe haalt zo’n arrogante kutrechter het in zijn hoofdquote:Eerder deze week was de activist nog vrijgelaten, op voorwaarde dat hij geen berichten op sociale media zou plaatsen.
Nee, totaal niet.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je vindt het niet overdreven nee? Lol.
Een ongevaarlijk persoon van de weg plukken met 2 wagens door een auto klem te rijden en geboeid mee te nemen is extreem ja.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Maar jij geeft nul argumenten waarom het wel overdreven zou zijn. Lol.
Die handboeien zijn een standaard procedure bij arrestanten, wegens veiligheid voor agenten én arrestant zelf. En als er een arrestatiebevel loopt, kan je klem gereden worden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.
Nee…quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een ongevaarlijk persoon van de weg plukken met 2 wagens door een auto klem te rijden en geboeid mee te nemen is extreem ja.
Ik heb echt geen idee wat ik daar aan moet uitleggen. Wat is er in hemelsnaam niet duidelijk.
Dat is het dus niet. De aanklacht is opruiing en hij is voorwaardelijk (dat houdt in op voorwaarden, he) vrijgelaten. Hij had ook gewoon vast gehouden kunnen worden in afwachting van het proces.quote:Op zondag 3 april 2022 21:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat is godverdomme in strijd met het recht op vrije meningsuiting. Hoe haalt zo’n arrogante kutrechter het in zijn hoofd
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die handboeien zijn een standaard procedure bij arrestanten, wegens veiligheid voor agenten én arrestant zelf. En als er een arrestatiebevel loopt, kan je klem gereden worden.
Niks overdreven aan…
Boeien is toch vrij standaard, daar hoef je doorgaans niet eens agressief voor te doen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.
https://cleerdin-hamer.nl/boeit-mij-niet/
Dat zuig je uit je duim.
Emo verhaal, op de persoon, reactie uit wraakzucht en dikke red flag dus voor zware willekeur.quote:Op zondag 3 april 2022 21:42 schreef Caland het volgende:
Helemaal zo’n droeftoeter als Engel moet je boeien omdat hij anders waarschijnlijk de hele rit naar het politiebureau gaat livestreamen voor zijn wappievolgertjes
Wraakzucht?quote:Op zondag 3 april 2022 21:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Emo verhaal, op de persoon, reactie uit wraakzucht en dikke red flag dus voor zware willekeur.
Ik zuig niks uit mijn duim (je citeert zelfs de juiste tekst: “dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden”), maar ik vind het wel goed zo…quote:Op zondag 3 april 2022 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.
https://cleerdin-hamer.nl/boeit-mij-niet/
Dat zuig je uit je duim.
Ze kunnen hem gewoon bellen dat die naar het bureau moet komen. De urgentie is mij in ieder geval volledig onduidelijk. Voor zoveel zaken hebben ze flinke capaciteit gebrek, waarom dan wel zoveel moeite doen voor deze gap?
Je rekt de wet dermate op dat we het boek wel kunnen verbranden, manmanman.quote:Op zondag 3 april 2022 21:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zuig niks uit mijn duim (je citeert zelfs de juiste tekst: “dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden”), maar ik vind het wel goed zo…
Wellicht verhuizen uit deze walgelijke dictatuur.quote:Op zondag 3 april 2022 21:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je rekt de wet dermate op dat we het boek wel kunnen verbranden, manmanman.
Een rechter die daarin zou mee gaan noem ik corrupt, het slaat nergens op het heeft niks met de realiteit te maken.
We leven niet in Orwells 1984.
Als alle mensen met dictatoriale trekjes dat nou doen lost het probleem zich hier op.quote:Op zondag 3 april 2022 21:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht verhuizen uit deze walgelijke dictatuur.
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.
En? Dat is excessief, nergens voor nodig. Lijkt helemaal nergens op.quote:Op zondag 3 april 2022 21:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.
Denk je niet dat hij zichzelf zou melden na een telefoontje van de politie?quote:Op zondag 3 april 2022 21:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.
De passage waarin stond dat hij zich diende te onthouden van uitlatingen op social media. Lijkt mij toch vrij duidelijk?quote:Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
En? Dat is excessief, nergens voor nodig. Lijkt helemaal nergens op.
Welke passage van die voorwaarden heeft die overschreden en hoe dan? Ik weet van niks maar met de emotionele lading waar jij mee spreekt lijk je meer te weten? Hoop ik? Of reageer je altijd zo vol emotie terwijl je maar wat lult?
Jeetje.
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
+1quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.
Aha, eindelijk een subject matter expertquote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.
Het is niet excessief, jij vindt het excessief. Is slechts jouw mening. Kopen we niet zo veel voor.quote:
quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, als je echt vervelend bent gooien ze je op je buik, knie in je rug, en trekken ze de handboeitjes hoog op je rugquote:Op zondag 3 april 2022 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Ik heb wel eens meegelopen met arrestaties (ook in een ver verleden), en dit is nogal standaard. Niet echt bijzonder ofzo.
Beetje Wegmisbruikers niveau.
In tegenstelling tot bijv het AT.
Het kan erger, ik moest voorkomen bij de rechter welke een voetbalmaatje wasquote:Op zondag 3 april 2022 22:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
+1
Het grappige is dat ik toen bijgestaan werd door advocaten van Cleerdin & Hamer (voor wie ik ooit de website gemaakt heb)…![]()
Check, of de tanden van een hond in je been.quote:Op zondag 3 april 2022 22:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, als je echt vervelend bent gooien ze je op je buik, knie in je rug, en trekken ze de handboeitjes hoog op je rug
Dan letten ze ook op meer.quote:Op zondag 3 april 2022 22:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, als je echt vervelend bent gooien ze je op je buik, knie in je rug, en trekken ze de handboeitjes hoog op je rug
Als jij deze arrestatie excessief vindt, wat het absoluut niet is qua politiegeweld, dan (en dit gaat heel naar klinken) doen ze precies wat nodig is.quote:Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
En? Dat is excessief, nergens voor nodig. Lijkt helemaal nergens op.
Welke passage van die voorwaarden heeft die overschreden en hoe dan? Ik weet van niks maar met de emotionele lading waar jij mee spreekt lijk je meer te weten? Hoop ik? Of reageer je altijd zo vol emotie terwijl je maar wat lult?
Jeetje.
Dat lijkt me niet echt een nadeel.quote:Op zondag 3 april 2022 22:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het kan erger, ik moest voorkomen bij de rechter welke een voetbalmaatje was
Gewoon zitten tot 13 juni wanneer hij moet voorkomen gok ik, hij mocht onder voorwaarden in vrijheid die zaak afwachten. Niet aan gehouden, toedels.quote:Op zondag 3 april 2022 22:28 schreef raptorix het volgende:
Overigens verwacht ik dat hij morgen wel weer vrij zal zijn, dit zijn doorgaans typische justitie pesterijtjes.
Het optreden in een programma lijkt me niet hieronder te vallen, we gaan het zien.quote:Op zondag 3 april 2022 22:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon zitten tot 13 juni wanneer hij moet voorkomen gok ik, hij mocht onder voorwaarden in vrijheid die zaak afwachten. Niet aan gehouden, toedels.
Wat weet jij daar dan van?quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De passage waarin stond dat hij zich diende te onthouden van uitlatingen op social media. Lijkt mij toch vrij duidelijk?
Jezus mina..... 1984.quote:Op zondag 3 april 2022 22:25 schreef qajariaq het volgende:
Hoe zo kan een omstander verzoeken om legitimatie? Ja, dat kan natuurlijk maar daar hoeft de ambtenaar natuurlijk niet op in te gaan.
Omstander uitte zich niet bepaald meewerkend. Dat kan een bedreiging voor de ambtenaren en daarmee ook voor verdachte worden.
Verdachte was erg gefocust op vuurwapens die de agenten bij zich hadden. Lijkt me dan niet verkeerd om er rekening mee te houden dat hij een poging gaat wagen een wapen te ontfutselen.
Heel erg nette arrestatie lijk mij. Uiterst beleefde omgang van de dienders naar zeker de verdachte en gepaste aandacht voor de omstander. Verdacht is geen haar gekrent (sic).
Politiegeweld? Wat?quote:Op zondag 3 april 2022 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jij deze arrestatie excessief vindt, wat het absoluut niet is qua politiegeweld, dan (en dit gaat heel naar klinken) doen ze precies wat nodig is.
quote:
quote:Woensdag werd het voorarrest van de Viruswaarheid-voorman opgeheven. Voorwaarde was dat hij geen uitlatingen zou plaatsen op sociale media.
https://www.nu.nl/coronav(...)euw-aangehouden.html
Slechts een mening.quote:Op zondag 3 april 2022 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet excessief, jij vindt het excessief. Is slechts jouw mening. Kopen we niet zo veel voor.
Ik vind dat ze hem best nog wat harder hadden mogen aanpakken. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met dat soort wappies.
Excessief in wat dan?quote:Op zondag 3 april 2022 23:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Politiegeweld? Wat?
Heb ik het niet over.
Wat weet jij van de overtreding? Wat heeft ie gedaan?quote:
Ludovico volgt natuurlijk de msm niet, hij volgt alleen de feesboek, cafe weltschmertz, ongehoord nieuws en het fvd journaal.quote:
Hij is onder voorwaarden vrijgelaten, veegt zijn reet er mee af en dan vind jij het raar dat hij wordt opgepakt. De enige die extreme info mist ben jij lijkt het wel.quote:Op zondag 3 april 2022 23:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het houdt een keer op, deze aanhouding slaat helemaal nergens op tenzij we extreme info missen. Geloof ik niks van.
Ik kan een blinde niet uitleggen wat het is om te zien.quote:Op zondag 3 april 2022 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Excessief in wat dan?
Ik zie het niet namelijk.
Je zegt dit al de tweede keer. Wat heeft die gedaan dan?quote:Op zondag 3 april 2022 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is onder voorwaarden vrijgelaten, veegt zijn reet er mee af en dan vind jij het raar dat hij wordt opgepakt. De enige die extreme info mist ben jij lijkt het wel.
Doodeng was het voor de mensen waarvan de adresgegevens werden doorgegeven op telegram.quote:Op zondag 3 april 2022 23:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Slechts een mening.
Ik vind het ondertussen doodeng worden met dat gedachtegoed zoals het jouwe. Alles is weerloos aan de ultieme opportunistische interpretatie van "de meerderheid".
Water is nat. Maar de donkerste kleuren zwart worden nog wel ff wit genoemd hier.
Het houdt een keer op, deze aanhouding slaat helemaal nergens op tenzij we extreme info missen. Geloof ik niks van.
Ik lees alleen maar haat aan het persoon Engel, diepere argumentatie dat het geweld maar lichtjes was lees ik niet terug. Doodeng.
OK, joh, dan lees je het nieuws nietquote:Op zondag 3 april 2022 23:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat weet jij van de overtreding? Wat heeft ie gedaan?
Ik heb nog niks gelezen dat een arrestatie met arrestatieteam (lol) rechtvaardigd.
Mag je vinden natuurlijk. Heb ik het niet over.quote:Op zondag 3 april 2022 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doodeng was het voor de mensen waarvan de adresgegevens werden doorgegeven op telegram.
Mensen die gewoon hun werk deden, politieagenten en zorgmedewerkers.
Allemaal op verzoek van Engel, werden deze mensen thuis en op de werkvloer bedreigd en lastig gevallen.
En Engel stond erbij en zag dat het goed was…
Smerige sekteleider is het.
Wat heeft die dan gezegd????quote:
Het Om heeft niet gedeeld wat die overtreden heeft maar in dit topic weten we het allemaal zo goed.quote:Het OM kon zaterdag nog niet zeggen of de Viruswaarheid-voorman inderdaad de voorwaarden rond het opheffen van zijn voorarrest heeft geschonden. Een woordvoerder van het OM kan zondag niet bevestigen of de aanhouding verband houdt met het optreden van Engel in de video van Café Weltschmerz.
quote:Op zondag 3 april 2022 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat vriendinnetje van hem ook, wie spuit er wel vrijwillig Botox in maar heeft geen vertrouwen in een vaccinatie?
Totaal niet logisch.
Maar wat doet ze, hup meteen kenteken filmen. Alles op internet zetten, in de hoop dat mensen deze politieagenten thuis gaan lastig vallen.
Dont know, dont care. Hij was op social media, zijn vrijlating was op voorwaarde van geen social media dus is zijn voorwaardelijke vrijlating ingetrokken en is hij opnieuw gearresteerd. Simpeler dan dat is het niet en wordt het niet.quote:
Klemgereden?quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je verzint het allemaal helemaal zelf hé.quote:Op zondag 3 april 2022 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat vriendinnetje van hem ook, wie spuit er wel vrijwillig Botox in maar heeft geen vertrouwen in een vaccinatie?
Totaal niet logisch.
Maar wat doet ze, hup meteen kenteken filmen. Alles op internet zetten, in de hoop dat mensen deze politieagenten thuis gaan lastig vallen.
Jij zegt het, OM zegt er nog niks over volgens Nu.nl. Dus dat is helemaal niet geverifieerd. Je weet simpelweg niet wat die fout heeft gedaan.quote:Op zondag 3 april 2022 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dont know, dont care. Hij was op social media, zijn vrijlating was op voorwaarde van geen social media is zijn voorwaardelijke vrijlating ingetrokken en is hij opnieuw gearresteerd. Simpeler dan dat is het niet en wordt het niet.
Dit topic gaat over de arrestaties van Willem Engel.quote:Op zondag 3 april 2022 23:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat heeft die dan gezegd????
Waar gaat dit topic, inhoudelijk, over, ik heb het niemand zien delen.
Dus is de arrestatie per definitie excessief? Of wat is je punt nu eigenlijk?quote:Op zondag 3 april 2022 23:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan een blinde niet uitleggen wat het is om te zien.
Als je iemand kan bellen dat die naar het bureau moet komen en iemand werkt mee hoef je hem niet met twee auto's klem te rijden en geboeid af te voeren.
Ok, joh. Succes verderquote:Op zondag 3 april 2022 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zegt het, OM zegt er nog niks over volgens Nu.nl. Dus dat is helemaal niet geverifieerd. Je weet simpelweg niet wat die fout heeft gedaan.
Staat gewoon op rechtspraak.nlquote:Op zondag 3 april 2022 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zegt het, OM zegt er nog niks over volgens Nu.nl. Dus dat is helemaal niet geverifieerd. Je weet simpelweg niet wat die fout heeft gedaan.
https://mobile.twitter.co(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweetquote:Op zondag 3 april 2022 23:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Klemgereden?
Er komt gewoon een politiebusje voor hem rijden met het bordje stoppen/volgen aan.
En toen hij stopte werd hem rustig medegedeeld dat hij is aangehouden.
Nee, de vraag is wat die gedaan heeft dat die nu weer aangehouden is. Wat heeft die gedaan, de feiten, de feitelijke overtreding.quote:Op zondag 3 april 2022 23:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Staat gewoon op rechtspraak.nl
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBROT:2022:2389
Bron genoeg voor je?
Ja, ook op de openbare weg mag je aangehouden worden.quote:Op zondag 3 april 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Ik weet niet hoor maar dit is niet een parkeerplaats of veilige plek of wat dan ook, dit is midden op de openbare weg.
Ok joh, feiten doen er niet toe joh, OM deelt niet waar ze hem voor hebben aangehouden specifiek maar sure, goede gok hoor verder maar ik ben benieuwd wat er nou daadwerkelijk gezegd is dat een aanleiding heeft gevormd voor deze aanhouding.quote:
Dat vind je proportioneel voor Willem?....quote:Op zondag 3 april 2022 23:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ook op de openbare weg mag je aangehouden worden.
Gisteren nog werd de hele A27 afgezet daarvoor…
Denk je dat dat een logische gevolgtrekking is uit mijn woorden?quote:Op zondag 3 april 2022 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus is de arrestatie per definitie excessief? Of wat is je punt nu eigenlijk?
En je vindt het allemaal proportioneel en niet bijzonder en je gaat geen halve tel denken dat het een beetje vreemd is allemaal.quote:Op zondag 3 april 2022 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dont know, dont care. Hij was op social media, zijn vrijlating was op voorwaarde van geen social media dus is zijn voorwaardelijke vrijlating ingetrokken en is hij opnieuw gearresteerd. Simpeler dan dat is het niet en wordt het niet.
Gezien de tamtam rond Willem denk ik niet dat het verstandig is om iemand als hem te ontbieden aan het bureau, zoals dat heet.quote:Op zondag 3 april 2022 23:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ok joh, feiten doen er niet toe joh, OM deelt niet waar ze hem voor hebben aangehouden specifiek maar sure, goede gok hoor verder maar ik ben benieuwd wat er nou daadwerkelijk gezegd is dat een aanleiding heeft gevormd voor deze aanhouding.
En ja tis absurd excessief want ze hadden gewoon kunnen bellen.
Zie mijn latere post.quote:Op zondag 3 april 2022 23:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat vind je proportioneel voor Willem?....
Geen idee.quote:Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk je dat dat een logische gevolgtrekking is uit mijn woorden?
K nou, ik vind je mening op dat punt knettergek, iemand die geen gevaar vormt en braaf luistert en al naar de rechtbank komt voor zijn zaak.. The fuck ben je dan mee bezig joh, raar machtsvertoon. Dit is toch geen Rusland? Hou toch op.quote:
Slaap lekker capricia.quote:Op zondag 3 april 2022 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee.
Het woord 'excessief' kwam bij jou vandaan. Haal je nu jezelf onderuit?
Je weet dat ze hem al eerder weer hebben laten gaan? Hoelang zat die toen vast trouwens?quote:Op zondag 3 april 2022 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gezien de tamtam rond Willem denk ik niet dat het verstandig is om iemand als hem te ontbieden aan het bureau, zoals dat heet.
Maar er zal een reden zijn om hem te arresteren, dat krijgen we vast nog wel te horen.
Terwijl men dat helemaal niet kenbaar hoeft te maken.
Even geduld nog…
Je noemt net iemand knettergek. Je vergelijkt ons land met Rusland.quote:
Geheel wederzijds.quote:Op zondag 3 april 2022 23:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
K nou, ik vind je mening op dat punt knettergek, iemand die geen gevaar vormt en braaf luistert en al naar de rechtbank komt voor zijn zaak.. The fuck ben je dan mee bezig joh, raar machtsvertoon. Dit is toch geen Rusland? Hou toch op.
Het ergste wat die doet is zijn onwelgevallige mening uiten _o-
Nope, hij maakt zich schuldig aan opruiing, komt vrij onder voorwaarden en schendt diezelfde voorwaarden weer binnen 5 dagen. Dat heeft niets met zijn mening van doen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:33 schreef ludovico het volgende:
Het ergste wat die doet is zijn onwelgevallige mening uiten _o-
Na 2 weken voorarrest, ja.quote:Op zondag 3 april 2022 23:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je weet dat ze hem al eerder weer hebben laten gaan? Hoelang zat die toen vast trouwens?
Voor niks? Dat voorarrest dient een doel, de strafzaak komt pas later. Je snapt er duidelijk vrij weinig van. En dat is dan nog een understatement.quote:Op zondag 3 april 2022 23:39 schreef ludovico het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)jft-zitten~b883a356/
Dik twee weken opgesloten, dan toch maar de conclusie dat dat niet houdbaar is. Dus eigenlijk voor niks zijn vrijheid afgepakt, die conclusie kan je ook gelijk trekken. Doen ze liever twee weken over.
Onder voorwaarden die Engel zelf mede heeft opgesteld vrijgelaten*quote:Op zondag 3 april 2022 23:39 schreef ludovico het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)jft-zitten~b883a356/
Dik twee weken opgesloten, dan toch maar de conclusie dat dat niet houdbaar is.
Is wat het kabinet doet tegen boeren mbt stikstof ook opruiing of hoe werkt dat? Is wakker dier al eens berecht?quote:Op zondag 3 april 2022 23:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nope, hij maakt zich schuldig aan opruiing, komt vrij onder voorwaarden en schendt diezelfde voorwaarden weer binnen 5 dagen. Dat heeft niets met zijn mening van doen.
Nou vertel wijze man, je weet het zo goed allemaal, leg dan maar uit.quote:Op zondag 3 april 2022 23:41 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Voor niks? Dat voorarrest dient een doel, de strafzaak komt pas later. Je snapt er duidelijk vrij weinig van. En dat is dan nog een understatement.
Iedereen is bekend met zijn cv, alleen jij blijkbaar niet. Maar het hier dan wel met een grote mond voor hem opnemen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is wat het kabinet doet tegen boeren mbt stikstof ook opruiing of hoe werkt dat? Is wakker dier al eens berecht?
Ik hoop dat de rechter wat zinnige dingen te zeggen heeft maar mijn vertrouwen in de rechtstaat brokkelt rap af.
Opruiing als term kent een gigantisch subjectief karakter. Nu geloof ik best dat Engel extreme shit gezegd heeft maar deel die quotes dan ook in dit topic als je het bij de feiten wilt houden en alles zo duidelijk is.
Inhoud staat nog steeds op 0.0,wees eens concreet.quote:Op zondag 3 april 2022 23:43 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Iedereen is bekend met zijn cv, alleen jij blijkbaar niet. Maar het hier dan wel met een grote mond voor hem opnemen.
Lekker bezig, pik!
Mijn god, kom jij net kijken of heb je echt geen enkel benul van hoe een strafzaak doorgaans in z'n werk gaat?quote:
Het is in dit topic echt al regelmatig de revue gepasseerd. Jij komt hier met grote woorden binnen terwijl je kennelijk geen flauw benul hebt van waar Engel zoal de vingers aan heeft gebrand.quote:Op zondag 3 april 2022 23:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Inhoud staat nog steeds op 0.0,wees eens concreet.
https://www.rechtspraak.nl/Themas/voorarrestquote:Op zondag 3 april 2022 23:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mijn god, kom jij net kijken of heb je echt geen enkel benul van hoe een strafzaak doorgaans in z'n werk gaat?
Hier staat alles wat je nodig hebt om jezelf een beetje fatsoenlijk te informeren:
https://www.rechtspraak.nl/Themas/
De verdachte heeft kennelijk gedurende een lange periode stelselmatig mensen opgeroepen om zich te begeven naar en/of contact op te nemen met personen en/of instellingen die in zijn ogen onjuist handelen. Verschillende keren heeft dat ertoe geleid dat grote aantallen mensen daadwerkelijk naar die locaties zijn gegaan en/of telefonisch contact hebben opgenomen en (aldaar) die personen en/of instellingen benaderd hebben op een wijze die als bedreigend en intimiderend is ervaren. Zo is vermoedelijk als gevolg van de oproep door verdachte een poging tot brandstichting bij de ambtswoning van een burgemeester gepleegd, waarna de actie vervolgens vermoedelijk door verdachte is geprezen en aangemoedigd. De verdachte was hiervan blijkens andere door hem verstuurde berichten kennelijk op de hoogte, zijn Twitteraccounts zijn naar aanleiding hiervan ook geschorst geweest en hij is eerder aangehouden naar aanleiding van dergelijke berichten. Desondanks, volhardt de verdachte naar het doet voorkomen in zijn gedrag waarbij geldt dat de feiten en omstandigheden thans niet wezenlijk zijn veranderd. Hierdoor is sprake van een situatie waarin er ernstig rekening mee moet worden gehouden, dat de verdachte wederom een misdrijf zal begaan waardoor de gezondheid of veiligheid van personen in gevaar kan worden gebracht, dan wel algemeen gevaar voor goederen kan ontstaan.quote:Op zondag 3 april 2022 23:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.rechtspraak.nl/Themas/voorarrest
Leg ff uit waarom dit nodig is zegmaar.
Inhoud nog steeds 0.0.quote:Op zondag 3 april 2022 23:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is in dit topic echt al regelmatig de revue gepasseerd. Jij komt hier met grote woorden binnen terwijl je kennelijk geen flauw benul hebt van waar Engel zoal de vingers aan heeft gebrand._!
Opruiingquote:Op zondag 3 april 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, de vraag is wat die gedaan heeft dat die nu weer aangehouden is. Wat heeft die gedaan, de feiten, de feitelijke overtreding.
Dat staat allemaal netjes opgesomd. Vertel, wat is je vraag over dit proces?quote:Op zondag 3 april 2022 23:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://www.rechtspraak.nl/Themas/voorarrest
Leg ff uit waarom dit nodig is zegmaar. Wijze man.
We gaan het zien in een mogelijke rechtzaak, ik mis nog ff de aanleiding voor dit tweede arrest, en overigens, gezien de rechtzaak al geplanned staat, is het nut van dat eerste arrest mij nog steeds compleet onduidelijk.quote:Op zondag 3 april 2022 23:47 schreef Caland het volgende:
[..]
De verdachte heeft kennelijk gedurende een lange periode stelselmatig mensen opgeroepen om zich te begeven naar en/of contact op te nemen met personen en/of instellingen die in zijn ogen onjuist handelen. Verschillende keren heeft dat ertoe geleid dat grote aantallen mensen daadwerkelijk naar die locaties zijn gegaan en/of telefonisch contact hebben opgenomen en (aldaar) die personen en/of instellingen benaderd hebben op een wijze die als bedreigend en intimiderend is ervaren. Zo is vermoedelijk als gevolg van de oproep door verdachte een poging tot brandstichting bij de ambtswoning van een burgemeester gepleegd, waarna de actie vervolgens vermoedelijk door verdachte is geprezen en aangemoedigd. De verdachte was hiervan blijkens andere door hem verstuurde berichten kennelijk op de hoogte, zijn Twitteraccounts zijn naar aanleiding hiervan ook geschorst geweest en hij is eerder aangehouden naar aanleiding van dergelijke berichten. Desondanks, volhardt de verdachte naar het doet voorkomen in zijn gedrag waarbij geldt dat de feiten en omstandigheden thans niet wezenlijk zijn veranderd. Hierdoor is sprake van een situatie waarin er ernstig rekening mee moet worden gehouden, dat de verdachte wederom een misdrijf zal begaan waardoor de gezondheid of veiligheid van personen in gevaar kan worden gebracht, dan wel algemeen gevaar voor goederen kan ontstaan.
De rechtbank sluit zich aan bij het oordeel. De omstandigheid dat er in een aantal gevallen sprake is van ‘vermoedelijke’ gevolgen – zoals door de verdediging aangevoerd -doet niet af aan de ernstige bezwaren dat de verdachte zich aan opruiing schuldig heeft gemaakt.
Als je zelf de moeite neemt om je een klein beetje in deze kwestie te verdiepen kun je daarna met gestrekt been het topic binnenkomen. Nu doe je eerst dat laatste om daarna rond te vragen wat er zoal gebeurd is. Zo werkt het niet.quote:Op zondag 3 april 2022 23:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Inhoud nog steeds 0.0.
Ga je nog inhoudelijk worden of blijft het hete lucht?
Hij is vrijgelaten onder voorwaarden en schendt vervolgens die voorwaarden.quote:Op zondag 3 april 2022 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
We gaan het zien in een mogelijke rechtzaak, ik mis nog ff de aanleiding voor dit tweede arrest, en overigens, gezien de rechtzaak al geplanned staat, is het nut van dat eerste arrest mij nog steeds compleet onduidelijk.
Ik heb het er niet over of Engel fout zit of niet, het gaat mij om die arrestaties.
Lekker breed....quote:
De redenen die opgesomd zijn voor voorarrest waarom denk jij dat die nodig zijn voor WEngel.quote:Op zondag 3 april 2022 23:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat staat allemaal netjes opgesomd. Vertel, wat is je vraag over dit proces?
Zorgmedewerkers bedreigen is prima?quote:Op zondag 3 april 2022 23:54 schreef Pokkehandtas het volgende:
Willem Engel zit bij 1 of ander babbel-programma zijn shit uit te schijten en iedereen is over de zeikGaan zelfs over tot arrestatie. Sorry hoor, hoe debiel ben je dan of zegt die toch wat waarheden die men niet wil horen?
Hij stelde dat notabene zelf voor.quote:Op zondag 3 april 2022 21:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat is godverdomme in strijd met het recht op vrije meningsuiting. Hoe haalt zo’n arrogante kutrechter het in zijn hoofd
Hoe precies, wat heeft die waar gezegd dat welke afspraak overschrijdt?quote:Op zondag 3 april 2022 23:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hij is vrijgelaten onder voorwaarden en schendt vervolgens die voorwaarden.
Neequote:Op zondag 3 april 2022 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers bedreigen is prima?
Doet die dat? Lijkt me stug, hoor het graag anders.quote:Op zondag 3 april 2022 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers bedreigen is prima?
Het OM doet gewoon waar ze zin in heeft joh, zo werkt dat in een dictatuur.quote:Op zondag 3 april 2022 23:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe precies, wat heeft die waar gezegd dat welke afspraak overschrijdt?
OM heeft het nog niet gedeeld namelijk. Ben benieuwd.
Omdat hij zich daar herhaaldelijk aan heeft schuldig gemaakt. Met andere woorden: de kans op herhaling is vrij groot.quote:Op zondag 3 april 2022 23:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
De redenen die opgesomd zijn voor voorarrest waarom denk jij dat die nodig zijn voor WEngel.
Allemachtig... Je neemt dus gewoon nog steeds niet de moeite om dingen daadwerkelijk te lezen.quote:Op zondag 3 april 2022 23:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doet die dat? Lijkt me stug, hoor het graag anders.
quote:Op zondag 3 april 2022 23:47 schreef Caland het volgende:
[..]
De verdachte heeft kennelijk gedurende een lange periode stelselmatig mensen opgeroepen om zich te begeven naar en/of contact op te nemen met personen en/of instellingen die in zijn ogen onjuist handelen. Verschillende keren heeft dat ertoe geleid dat grote aantallen mensen daadwerkelijk naar die locaties zijn gegaan en/of telefonisch contact hebben opgenomen en (aldaar) die personen en/of instellingen benaderd hebben op een wijze die als bedreigend en intimiderend is ervaren. Zo is vermoedelijk als gevolg van de oproep door verdachte een poging tot brandstichting bij de ambtswoning van een burgemeester gepleegd, waarna de actie vervolgens vermoedelijk door verdachte is geprezen en aangemoedigd. De verdachte was hiervan blijkens andere door hem verstuurde berichten kennelijk op de hoogte, zijn Twitteraccounts zijn naar aanleiding hiervan ook geschorst geweest en hij is eerder aangehouden naar aanleiding van dergelijke berichten. Desondanks, volhardt de verdachte naar het doet voorkomen in zijn gedrag waarbij geldt dat de feiten en omstandigheden thans niet wezenlijk zijn veranderd. Hierdoor is sprake van een situatie waarin er ernstig rekening mee moet worden gehouden, dat de verdachte wederom een misdrijf zal begaan waardoor de gezondheid of veiligheid van personen in gevaar kan worden gebracht, dan wel algemeen gevaar voor goederen kan ontstaan.
De rechtbank sluit zich aan bij het oordeel. De omstandigheid dat er in een aantal gevallen sprake is van ‘vermoedelijke’ gevolgen – zoals door de verdediging aangevoerd -doet niet af aan de ernstige bezwaren dat de verdachte zich aan opruiing schuldig heeft gemaakt.
Bedreiging, stalking en framing van politieagenten en zorgmedewerkers.quote:
Hij is nog niet voor de rechter geweest dus hoe hard staat het, volgens onze juridische procedures, nou allemaal vast dat WEngel schuldig is, en als dat niet duidelijk is, welke mate van feitelijke beargumenteerde concrete aanwijzingen van illegaal gedrag zijn dan gegeven? Kvind het tamelijk slippery slope al die rechtzaken mbt vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 3 april 2022 23:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Omdat hij zich daar herhaaldelijk aan heeft schuldig gemaakt. Met andere woorden: de kans op herhaling is vrij groot.
Dat die bij Weltschmerz weer ging dreigen een paar dagen terug.quote:Op zondag 3 april 2022 23:59 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Allemachtig... Je neemt dus gewoon nog steeds niet de moeite om dingen daadwerkelijk te lezen.
[..]
Dat is gewoon helemaal fout natuurlijk. Waar zeg ik dat ik dat goedkeur? Ik vind het een rare man net als Akwasi bijvoorbeeld maar daar gebeurt ook niks mee. Gelijke monniken, gelijke kappen en dat is niet zo nu.quote:Op zondag 3 april 2022 23:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bedreiging, stalking en framing van politieagenten en zorgmedewerkers.
Daar roept Engel tot op. Heb je ze begin gezien in november op de Coolsingel?
Je weet toch wat er met Pim gebeurt is, waarom Max en Eline nu vast zitten? Sta er persoonlijk van te kijken dat er nog geen schuimbekkende Youri of dorpsgek Otte Hugo Borst heeft neergeknald.
Dus je stelt voor dat we rustig afwachten totdat er weer een politicus wordt afgeknald?quote:Op maandag 4 april 2022 00:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij is nog niet voor de rechter geweest dus hoe hard staat het, volgens onze juridische procedures, nou allemaal vast dat WEngel schuldig is, en als dat niet duidelijk is, welke mate van feitelijke beargumenteerde concrete aanwijzingen van illegaal gedrag zijn dan gegeven? Kvind het tamelijk slippery slope al die rechtzaken mbt vrijheid van meningsuiting.
Je moet het echt bont maken moet het niet door de beugel kunnen.
Dat Willem engel al 2 jaar zijn ding heeft kunnen doen en nu opeens dit soort shit voor de kiezen krijgt kaart alleen al enorm aan hoe niet acuut dit hele verhaal is wat er nu speelt.
Ja of onterecht te weinig aandacht voor engel maar daar geloof ik niks van, die man lig onder het vergrootglas.
Het was zijn Twitter-account. En ze doorzoeken ook natuurlijk zijn telefoon, en dergelijke. Maar goed, jij wil blijkbaar gewoon graag geloven dat het allemaal niet klopt.quote:Op maandag 4 april 2022 00:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij is nog niet voor de rechter geweest dus hoe hard staat het, volgens onze juridische procedures, nou allemaal vast dat WEngel schuldig is, en als dat niet duidelijk is, welke mate van feitelijke beargumenteerde concrete aanwijzingen van illegaal gedrag zijn dan gegeven? Kvind het tamelijk slippery slope al die rechtzaken mbt vrijheid van meningsuiting.
Wilders staat al jaren onder beveiliging dus zou zomaar kunnen als daar een gat valt. Waanzin.quote:Op maandag 4 april 2022 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus je stelt voor dat we rustig afwachten totdat er weer een politicus wordt afgeknald?
Laat als er behoefte is svp een rechter naar kijken, graag zelfs, en als een rechter tot conclusie komt dat die fout was is het goed geweest ook dat die rechtzaak gevoerd is.quote:Op maandag 4 april 2022 00:04 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat is gewoon helemaal fout natuurlijk. Waar zeg ik dat ik dat goedkeur? Ik vind het een rare man net als Akwasi bijvoorbeeld maar daar gebeurt ook niks mee. Gelijke monniken, gelijke kappen en dat is niet zo nu.
Met alle respect maar we wachten al 2 jaar. Wat is er anders opeens dat het nu opeens een acuut gevaar is?quote:Op maandag 4 april 2022 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus je stelt voor dat we rustig afwachten totdat er weer een politicus wordt afgeknald?
Akwasi deed inderdaad hetzelfde, en ik ben met je eens dat die ook opgepakt had moeten worden.quote:Op maandag 4 april 2022 00:04 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dat is gewoon helemaal fout natuurlijk. Waar zeg ik dat ik dat goedkeur? Ik vind het een rare man net als Akwasi bijvoorbeeld maar daar gebeurt ook niks mee. Gelijke monniken, gelijke kappen en dat is niet zo nu.
Er is vrij weinig gedoe, het gedoe wat er is komt van Willem Engel en consorten. Ze hadden de clown rustig aangehouden en meegenomen, vrij weinig aan de hand verder.quote:Op maandag 4 april 2022 00:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met alle respect maar we wachten al 2 jaar. Wat is er anders opeens dat het nu opeens een acuut gevaar is?
En afgezien van dat. Waarom op deze manier iemand afvoeren, dat kan allemaal met minder gedoe.
Komt een beetje random over idd, zijn zoveel gevallen van bedreigingen en uitingen waar niks mee gedaan wordt. Engel is een makkelijke prooi, lijkt wel.quote:Op maandag 4 april 2022 00:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laat als er behoefte is svp een rechter naar kijken, graag zelfs, en als een rechter tot conclusie komt dat die fout was is het goed geweest ook dat die rechtzaak gevoerd is.
Hele andere discussie dan dit hele spectakel met aanhoudingen en voorarrest.
Ik denk dat als die vandaag rustig was thuisgebleven en geen intentie toonde om te gaat spreken in Nijmegen dat hij vannacht gewoon in zijn eigen bed geslapen had.quote:Op maandag 4 april 2022 00:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met alle respect maar we wachten al 2 jaar. Wat is er anders opeens dat het nu opeens een acuut gevaar is?
En afgezien van dat. Waarom op deze manier iemand afvoeren, dat kan allemaal met minder gedoe.
Dit is gewoon een weg langs de snelweg en langs een bedrijventerrein.quote:Op zondag 3 april 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Ik weet niet hoor maar dit is niet een parkeerplaats of veilige plek of wat dan ook, dit is midden op de openbare weg.
Welke precies?quote:Op maandag 4 april 2022 00:10 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Komt een beetje random over idd, zijn zoveel gevallen van bedreigingen en uitingen waar niks mee gedaan wordt.
K nou, ga bij hem langs thuis met een warrant van de officier van justitie dat hij zijn telefoon moet afgeven voor onderzoek oid en klaar?quote:Op maandag 4 april 2022 00:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het was zijn Twitter-account. En ze doorzoeken ook natuurlijk zijn telefoon, en dergelijke. Maar goed, jij wil blijkbaar gewoon graag geloven dat het allemaal niet klopt.
Die kerel is niet dom of arm ofzo. Hoeveel rechtszaken is die begonnen de afgelopen twee jaar?quote:Op maandag 4 april 2022 00:10 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Komt een beetje random over idd, zijn zoveel gevallen van bedreigingen en uitingen waar niks mee gedaan wordt. Engel is een makkelijke prooi, lijkt wel.
Was het bij Akwasi ook structureel aanzetten tot geweld en dat soort zaken? Dat gevoel kreeg ik niet echt eigenlijk.quote:Op maandag 4 april 2022 00:04 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wilders komt zomaar in me op, je bent niet dom toch?quote:
Nee, zo werkt dat niet gelukkig.quote:Op maandag 4 april 2022 00:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
K nou, ga bij hem langs thuis met een warrant van de officier van justitie dat hij zijn telefoon moet afgeven voor onderzoek oid en klaar?
Je hebt gemist dat er allerlei figuren zijn veroordeeld voor het bedreigen van Wilders?quote:Op maandag 4 april 2022 00:12 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wilders komt zomaar in me op, je bent niet dom toch?
Jazeker wel, bekijk zijn twitter maar, jarenlang.quote:Op maandag 4 april 2022 00:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Was het bij Akwasi ook structureel aanzetten tot geweld en dat soort zaken? Dat gevoel kreeg ik niet echt eigenlijk.
Tjah wat ik weet was geen social media..quote:Op maandag 4 april 2022 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat als die vandaag rustig was thuisgebleven en geen intentie toonde om te gaat spreken in Nijmegen dat hij vannacht gewoon in zijn eigen bed geslapen had.
Ja geen reet te doen daar op zondag. Das tussen Prinseland en Kralingen, naast de Uni. Zo onveilig is die plek niet, ze rijden er niet met 100 kilometer langs.quote:Op maandag 4 april 2022 00:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een weg langs de snelweg en langs een bedrijventerrein.
Aha.quote:Op maandag 4 april 2022 00:13 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Jazeker wel, bekijk zijn twitter maar, jarenlang.
Zo grijs is dat niet, de afspraak was geen sociaal media. Niet van je eigen accounts en niet via een ander. Wat dacht die zelf?quote:Op maandag 4 april 2022 00:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah wat ik weet was geen social media..
Dan is die niet in overtreding, allicht.
Ze gaan over grijze gebieden en selectieve interpretaties. Ze zitten te flirten en te dansen met justitie.
Parkeer je de auto daar toch ff?quote:Op maandag 4 april 2022 00:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een weg langs de snelweg en langs een bedrijventerrein.
En jij hebt gemist dat hij nog steeds niet normaal over straat kan? Echt absurd in een vrij land. En nee, ik heb niks met Wilders.quote:Op maandag 4 april 2022 00:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat er allerlei figuren zijn veroordeeld voor het bedreigen van Wilders?
Ik voel me met die "witte man" framing ook minder veilig.quote:Op maandag 4 april 2022 00:13 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Jazeker wel, bekijk zijn twitter maar, jarenlang.
Je zei net dat Wilders vaak wordt bedreigd en er niemand wordt opgepakt of veroordeeld. Dat klopt niet.quote:Op maandag 4 april 2022 00:15 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
En jij hebt gemist dat hij nog steeds niet normaal over straat kan?
Heeft die social media gebruikt dan? OM zegt er nog niks over.quote:Op maandag 4 april 2022 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo grijs is dat niet, de afspraak was geen sociaal media. Niet van je eigen accounts en niet via een ander. Wat dacht die zelf?
Onze nieuwe Messias
Oja, ok, dus dat hij nog steeds niet normaal over straat kan is voor jou acceptabel omdat er wat randdebielen veroordeelt zijn. Dat maakt het toch niet goed?quote:Op maandag 4 april 2022 00:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je zei net dat Wilders vaak wordt bedreigd en er niemand wordt opgepakt of veroordeeld. Dat klopt niet.
Je bent gewoon de doelpalen aan het verschuiven.quote:Op maandag 4 april 2022 00:23 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Oja, ok, dus dat hij nog steeds niet normaal over straat kan is voor jou acceptabel omdat er wat randdebielen veroordeelt zijn. Dat maakt het toch niet goed?
Lijkt erop dat het onder YouTube geschaard wordt straks en dat dat zogezegd social media zou zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo grijs is dat niet, de afspraak was geen sociaal media. Niet van je eigen accounts en niet via een ander. Wat dacht die zelf?
Onze nieuwe Messias
Persoonlijk vind ik elk openbaar internet kanaal waarmee je mensen kunt bereiken en er op je gereageerd kan worden wel onder social media vallen. Het is media, en je je socialized met anderen.quote:Op maandag 4 april 2022 08:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt erop dat het onder YouTube geschaard wordt straks en dat dat zogezegd social media zou zijn.
En omdat alles gebruikt kan worden als een dildo als je maar dapper genoeg bent kunnen ze pretenderen dat de figuurlijke cactus gewoon een dildo is.
Tis bovenal gewoon een streaming platform en niet om sociaal op te doen met vrienden etc... Nee social media is wat anders.quote:Op maandag 4 april 2022 09:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik elk openbaar internet kanaal waarmee je mensen kunt bereiken en er op je gereageerd kan worden wel onder social media vallen. Het is media, en je je socialized met anderen.
Google maar eens op de definitie van 'social media':quote:Op maandag 4 april 2022 10:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis bovenal gewoon een streaming platform en niet om sociaal op te doen met vrienden etc... Nee social media is wat anders.
En ik vind het maar al te vreemd dit soort opvattingen, het voelt allemaal enorm aan - niet beledigend bedoeld naar jou - alsof men onbewust totaal niet integer dit soort zaken kan afwegen.
Als Akwasi op Youtube zijn mening wat ventileert zou Youtube niet onder social media vallen, zogezegd.
De waarheid is zo gigantisch "fluïde" naar interpretatie geworden naar mijn mening dat ik met de dag een benauwender 1984 gevoel krijg.
De propaganda ook, sure, tis hier beter dan 99% van de rest van de wereld, maar het is gewoon een slechte zaak.
Wat is het dat Youtube hier, volgens jou, niet onder valt?quote:Sociale media (de Engelse term social media is ook in het Nederlands gangbaar) is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.
quote:Op maandag 4 april 2022 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Google maar eens op de definitie van 'social media':
[..]
Wat is het dat Youtube hier, volgens jou, niet onder valt?
En dat Akwasi niet is aangepakt, vind ik ook niet kloppen.
Hoofdkenmerk van Youtube is streaming platform. De zending is (hoofdzakelijk) one directional ipv tweezijdig.quote:Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.
Volg eens een 'uitzending' van het kamp van Willem en kijk dan naar de chat functie.quote:Op maandag 4 april 2022 10:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Hoofdkenmerk van Youtube is streaming platform. De zending is (hoofdzakelijk) one directional ipv tweezijdig.
Even een oprechte vraag, wat heeft dit precies met "links" te maken?quote:Op maandag 4 april 2022 11:14 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Maar dit flirten doet de politiek en justitie ook bij burgers. En ze gaan echt over de schreef. Burgers kopschoppen enzovoort. Maar natuurlijk worden die kopschoppers en opruiers gevrijwaard door het communistische Goelag-media en politiek.
Dit wordt vast ook weer verwijderd door een zuurlinkse activistische mod. Valt niet op hoe zuur jullie zijn hoor![]()
Nou gewoon, met hersengymnastiek gecombineerd met het maken van je eigen definities.quote:Op maandag 4 april 2022 11:17 schreef Caland het volgende:
Youtube, iedere gebruiker kan daar eigen content uploaden en je kan bijvoorbeeld chatten met medegebruikers.
Hoe kan je dat niet als social media zien?
Dat is een goede vraag. Alle cancel-culture, critical theory, communisme en onderdrukking (ook onder zogenaamd rechts) is gewoon extreem-links?quote:Op maandag 4 april 2022 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Even een oprechte vraag, wat heeft dit precies met "links" te maken?
Alsof deze politieagenten een arrestatieteam waren (lol).quote:Op zondag 3 april 2022 23:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat weet jij van de overtreding? Wat heeft ie gedaan?
Ik heb nog niks gelezen dat een arrestatie met arrestatieteam (lol) rechtvaardigd.
Dat dit allemaal blijk geeft van selectieve verontwaardiging en misbruik van macht door media, politiek en justitie. En dit is een glijdende schaal. In de afgelopen jaren zijn er veel individuen die de wet hebben overtreden (zie bijvoorbeeld de rellen in Amerika). Maar daar werd niets mee gedaan.quote:Op maandag 4 april 2022 11:23 schreef Questular het volgende:
Dus de rechter legt hem schorsende voorwaarden op, vervolgens overtreedt hij ze en wordt hij aangehouden. Wat is hier precies fout aan?
Gelukkig hebben we een neutrale Rechtbank die dit allemaal toetst op rechtmatigheid.quote:Op maandag 4 april 2022 11:29 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Dat dit allemaal blijk geeft van selectieve verontwaardiging en misbruik van macht door media, politiek en justitie. En dit is een glijdende schaal. In de afgelopen jaren zijn er veel individuen die de wet hebben overtreden (zie bijvoorbeeld de rellen in Amerika). Maar daar werd niets mee gedaan.
Wat hebben wij te maken met Amerika?quote:Op maandag 4 april 2022 11:29 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Dat dit allemaal blijk geeft van selectieve verontwaardiging en misbruik van macht door media, politiek en justitie. En dit is een glijdende schaal. In de afgelopen jaren zijn er veel individuen die de wet hebben overtreden (zie bijvoorbeeld de rellen in Amerika). Maar daar werd niets mee gedaan.
Dat is het probleem dus. Wat mede door Covid19 naar voren kwam. De rechterlijke macht is niet onafhankelijk.quote:Op maandag 4 april 2022 11:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een neutrale Rechtbank die dit allemaal toetst op rechtmatigheid.
Dat is een mening.quote:Op maandag 4 april 2022 11:35 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Dat is het probleem dus. Wat mede door Covid19 naar voren kwam. De rechterlijke macht is niet onafhankelijk.
Neehoor. De rechters wezen te makkelijk naar de politiek. Die zullen het wel weten dus uw rechten als burger gaan gewoon naar de prullenbak. Zo ging dat.quote:
Vond ik eigenlijk wel meevallen.quote:Op maandag 4 april 2022 11:37 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Neehoor. De rechters wezen te makkelijk naar de politiek. Die zouden het wel weten dus uw rechten als burger gaan gewoon naar de prullenbak. Zo ging dat.
Nee dat valt juist niet mee. Rechters luisterden tijdens Covid19 te veel naar de mening van de politiek. Daar hadden zij een voorkeur voor. Dan ben je niet onafhankelijk.quote:
Dat is vooral jouw mening.quote:Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Nee dat valt juist niet mee. Rechters luisterden tijdens Covid19 te veel naar de mening van de politiek. Daar hadden zij een voorkeur voor. Dan ben je niet onafhankelijk.
In dat jaar was ik al beter in staat een gemotiveerde reactie te geven dan jij nu.quote:
Nee, dat is Thierry's mening.quote:
Nee, de laatste keer dat hij zijn haren heeft gewassen.quote:Op maandag 4 april 2022 11:45 schreef qajariaq het volgende:
[..]
In dat jaar was ik al beter in staat een gemotiveerde reactie te geven dan jij nu.
Wat is er met 1984? Is dat het geboorte jaar van Engel?
Ja, dit klinkt inderdaad wel weer heel bekend.quote:
Als je met een account van nog geen 2 weken oud al moet jengelen over de moderatie dan kun je je afvragen of het niet aan jou ligt.quote:Op maandag 4 april 2022 11:14 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Maar dit flirten doet de politiek en justitie ook bij burgers. En ze gaan echt over de schreef. Burgers kopschoppen enzovoort. Maar natuurlijk worden die kopschoppers en opruiers gevrijwaard door het communistische Goelag-media en politiek.
Dit wordt vast ook weer verwijderd door een zuurlinkse activistische mod. Valt niet op hoe zuur jullie zijn hoor![]()
Nee, dit is een bekend truckje:quote:Op maandag 4 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dit klinkt inderdaad wel weer heel bekend.
Ook het cancel culture en BLM er met de haren bijslepen is een bekend truckje zolangzamerhand. Ik wacht nog even op de LBGT huilverhalen.
En dit, en hij zal op zeker hebben ingecalculeerd dat dit zou gebeuren, er op gehoopt waarschijnlijk, want weer aandacht en boehoe, zo zielig en onterecht.quote:Op maandag 4 april 2022 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
De feiten zijn doodsimpel, man is voorwaardelijk vrijgelaten, man schend de voorwaarden, man wordt weer gearresteerd. Precies zoals het in ons justitieele systeem werkt.
Meer is er niet.
Gisteren schuimde het hier nog volopquote:Op maandag 4 april 2022 12:02 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is een bijzonder vermakelijk topique op de maandagochtend.
Ook van genoten, ben net pas begonnen met lezen. Heerlijk, die NWS uitstapjes.quote:Op maandag 4 april 2022 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gisteren schuimde het hier nog volop
Behalve dan dat het hier gaat over de wijze waarop.quote:Op maandag 4 april 2022 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
De feiten zijn doodsimpel, man is voorwaardelijk vrijgelaten, man schend de voorwaarden, man wordt weer gearresteerd. Precies zoals het in ons justitieele systeem werkt.
Meer is er niet.
Collectief zuur, dat wel.quote:Op maandag 4 april 2022 11:14 schreef Resistwemuch het volgende:
[..]
Ja, wat ik zeg, alles is een dildo als je stoer genoeg bent.quote:Op maandag 4 april 2022 10:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volg eens een 'uitzending' van het kamp van Willem en kijk dan naar de chat functie.
Er is daar dan weinig sprake van one directional verkeer, integendeel...
Met welke argumenten zou jij youtube niet onder social media scharen dan?quote:Op maandag 4 april 2022 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, wat ik zeg, alles is een dildo als je stoer genoeg bent.
Heb ik al besproken. Tis geen medium wat hoofdzakelijk gericht is op interactie, tis een streamingdienst met een richting verkeer info.quote:Op maandag 4 april 2022 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Met welke argumenten zou jij youtube niet onder social media scharen dan?
Idd kijk naar het stemmen verlies van de FVD sinds baudet full wappie gegaan ismquote:Op maandag 4 april 2022 12:33 schreef ludovico het volgende:
Aan hoe mensen stemmen lijk je toch wel te zien dat de bevolking er dwars doorheen prikt.
Met je eensquote:Op maandag 4 april 2022 12:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeggen dat iets wettelijk niet toegestaan is (strafbaar)
Dan moet je zeggen dat je vindt dat hij niks fout gedaan heeft.
Baudetteketet moet het verder zelf weten, maar de kabinetspartijen zijn evenzeer hard afgestraft.quote:Op maandag 4 april 2022 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd kijk naar het stemmen verlies van de FVD sinds baudet full wappie gegaan ism
Ik geloof niet dat mensen dat echt zo vinden, je denkt toch aan twitter / facebook / Tiktok met social media.quote:
Als Tiktok socialmedia is, is youtube dat natuurlijk ook.quote:Op maandag 4 april 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat mensen dat echt zo vinden, je denkt toch aan twitter / facebook / Tiktok met social media.
Youtube is hoofdzakelijk gewoon een streamingplatform.
Jij vindt het een streamingsplatform. Daar komt het op neer, en dus had dit ook makkelijk in één post gekund.quote:Op maandag 4 april 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat mensen dat echt zo vinden, je denkt toch aan twitter / facebook / Tiktok met social media.
Dus nadat je hier met gestrekt been het topic binnen kwam ben je het aan het einde van de rit enkel niet helemaal eens met YouTube onder social media scharen. Mooi man.quote:Op maandag 4 april 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar iedereen en zijn moeder content kan uploaden zonder bijzondere restricties, en dat maakt het social media.quote:Op maandag 4 april 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet ik niet. Is hét kenmerk van social media niet dat het gericht is op interactie met je publiek? Dat is bij YT wel een stuk minder, dat is filmpje uploaden en wegwezen.quote:Op maandag 4 april 2022 13:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Tiktok socialmedia is, is youtube dat natuurlijk ook.
Ik zie in beide gevallen een site waar je filmpjes kan uploaden en waar anderen dan weer kritiek op kunnen leveren.quote:Op maandag 4 april 2022 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Is hét kenmerk van social media niet dat het gericht is op interactie met je publiek? Dat is bij YT wel een stuk minder, dat is filmpje uploaden en wegwezen.
Maar goed, leer voor de volgende keer. Leg dit soort figuren gewoon een totaal spreekverbod op. Want dit blijft discussie zo.
Trekt iemand zich wat aan dan van die discussie?quote:Op maandag 4 april 2022 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Is hét kenmerk van social media niet dat het gericht is op interactie met je publiek? Dat is bij YT wel een stuk minder, dat is filmpje uploaden en wegwezen.
Maar goed, leer voor de volgende keer. Leg dit soort figuren gewoon een totaal spreekverbod op. Want dit blijft discussie zo.
Ah. Vrijspraak en Ovar Komt niet voor in Nederland, weer wat nieuws geleerd.quote:Op maandag 4 april 2022 14:03 schreef Starhopper het volgende:
Hangt natuurlijk af wat er precies in de uitspraak staat. Het OM pakt hem niet opnieuw op als ze niet zeker zijn van hun zaak
Wat is daar mis mee? Willem E. kondigt aan dat hij naar Nijmegen gaat. Politie kan hem dan op weg daarnaartoe traceren, en langs de kant zetten. Daar is hem rustig verteld dat hij is aangehouden vanwege het schenden van de voorwaarden voor de in vrijheid stelling.quote:Op maandag 4 april 2022 12:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Behalve dan dat het hier gaat over de wijze waarop.
De hoofdmoot is elkaar entertainen toch? Wederzijdse interactie.. tweezijdig, misschien is tiktok dat niet, weet ik veel, ik gebruik het niet.quote:Op maandag 4 april 2022 13:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Tiktok socialmedia is, is youtube dat natuurlijk ook.
Meh.quote:Op maandag 4 april 2022 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar iedereen en zijn moeder content kan uploaden zonder bijzondere restricties, en dat maakt het social media.
Das duidelijk.quote:Op maandag 4 april 2022 13:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog even snel proberen te verkopen dat ze met getrokken wapens aan de auto van hem stondenquote:Op maandag 4 april 2022 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Willem E. kondigt aan dat hij naar Nijmegen gaat. Politie kan hem dan op weg daarnaartoe traceren, en langs de kant zetten. Daar is hem rustig verteld dat hij is aangehouden vanwege het schenden van de voorwaarden voor de in vrijheid stelling.
De enige die raar en moeilijk doet is dat mens met die opgespoten lippen.
quote:Op maandag 4 april 2022 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Willem E. kondigt aan dat hij naar Nijmegen gaat. Politie kan hem dan op weg daarnaartoe traceren, en langs de kant zetten. Daar is hem rustig verteld dat hij is aangehouden vanwege het schenden van de voorwaarden voor de in vrijheid stelling.
De enige die raar en moeilijk doet is dat mens met die opgespoten lippen.
Echt accepteer gewoon dat een officier een aanhouding mag bevelen en dat de politie die dan uitvoert. Moeilijk zeg.quote:Op maandag 4 april 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Echt bel gewoon, zeg dat die in overtreding was en zich moet melden bij het bureau. Moeilijk zeg.
Zodat hij weer een hele show kan maken van zijn gang naar het politiebureau inclusief livestreamende wappiemenigte. Snap wel dat ze daar geen zin in hebbenquote:Op maandag 4 april 2022 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Echt bel gewoon, zeg dat die in overtreding was en zich moet melden bij het bureau. Moeilijk zeg.
Al even los van het feit dat hij prima weet dat hij in overtreding was, dus als het dan allemaal toch zo simpel was dan had hij zelf ook wel naar het politiebureau kunnen gaan om zich te melden na zijn overtredingquote:Op maandag 4 april 2022 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Zodat hij weer een hele show kan maken van zijn gang naar het politiebureau inclusief livestreamende wappiemenigte. Snap wel dat ze daar geen zin in hebben
Nu.nl kan alleen de redactie een bericht plaatsen. Youtube kan iedereen iets plaatsen. Dat is dus social media. Dat je op nu.nl kan reageren via een ander onderdeel van de site doet er niets aan af dat nu.nl een redactie heeft die de inhoud bepaald.quote:Op maandag 4 april 2022 12:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb ik al besproken. Tis geen medium wat hoofdzakelijk gericht is op interactie, tis een streamingdienst met een richting verkeer info.
Social media is in de volksmond heel iets anders, maar deze discussie gaat over definities, je trekt hem helemaal scheef, als interactie in de comments mogelijk is is het al sociale media volgens jou.
Dan zou NU.nl ook social media zijn, het is mega absurd, ik geloof niet dat deze mening "integer" is.
Als we hier over een persoon spraken met een welgevallen mening was youtube geen social media geweest, opportunistisch vals gedrag.
Je niet aan je voorwaarden houden m.b.t. de vrijheidsstelling is inderdaad een vrij accuut probleem.quote:Op maandag 4 april 2022 15:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das duidelijk.
Maar beetje raar om na 2 jaar opeens te doen alsof er wat acuuts speelt wat excessief ingrijpen rechtvaardigd.
Ik geloof ook niet, maar je hebt nog steeds niet in de gaten dat je hier redelijk 'Me, Myself & I' bent als het om bepaalde standpunten van je gaat?quote:Op maandag 4 april 2022 13:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat bedoel je?quote:Op maandag 4 april 2022 15:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet, maar je hebt nog steeds niet in de gaten dat je hier redelijk 'Me, Myself & I' bent als het om bepaalde standpunten van je gaat?
We leven niet in Rusland.quote:Op maandag 4 april 2022 15:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Echt accepteer gewoon dat een officier een aanhouding mag bevelen en dat de politie die dan uitvoert. Moeilijk zeg.
quote:Op maandag 4 april 2022 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Zodat hij weer een hele show kan maken van zijn gang naar het politiebureau inclusief livestreamende wappiemenigte. Snap wel dat ze daar geen zin in hebben
Ja echt bizar?quote:Op maandag 4 april 2022 15:22 schreef Leandra het volgende:
Echt bizar dat er kennelijk maar gewoon gebeld moet worden met het verzoek zich op het bureau te melden wegens het overtreden van de voorwaarden waarop de rechter je voorlopig in vrijheid heeft gesteld.
Ik ken die definitie van social media niet, social media refereert altijd naar media die hoofdzakelijk gebruikt worden voor sociale activiteiten, in mijn beleving that is. Ik heb niet de indruk dat ik daar fout zit, maar het is wel opvallend dat 95% in dit topic een andere definitie lijkt te hanteren.quote:Op maandag 4 april 2022 15:23 schreef qajariaq het volgende:
Nu.nl kan alleen de redactie een bericht plaatsen. Youtube kan iedereen iets plaatsen. Dat is dus social media.
Wat ik zeg, dat je een eenling bent als het om je standpunten gaat.quote:
quote:Dat ik een ander standpunt heb dan 95% van de personen waarmee ik in discussie ben hier? Klopt.
Mag je denken.quote:Op maandag 4 april 2022 15:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja daar gaat het wel vaker mis krijg ik het idee.
In dit topic.quote:Op maandag 4 april 2022 15:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat ik zeg, dat je een eenling bent als het om je standpunten gaat.
quote:[..]![]()
En hoeveel personen heb je al kunnen overtuigen van jouw gelijk?
[quote]
Ik definieer iets anders dan jullie, welke definitie de juiste is is een arbitraire zaak, in een rechtsgang zal "wat Jan Modaal denkt" behoorlijk gelden en mijn interpretatie daarvan is anders dan die van jullie.
Iemand overtuigen gaat niet, die illusie heb ik niet. Tenzij er ergens een onderzoek geweest is naar wat men ziet als sociale media - en mijn vermoeden is "facebook twitter, hyves". Maar who knows, het zal een grijs gebied zijn daar waar communicatie tussen mensen meer op de voorgrond komt.
Ik heb niet de indruk dat youtube daar zit, dat is primair een streamingdienst.
Nee dat doel van die interactie herken ik niet.quote:Ken je het fenomeen 'live stream' op Youtube (gelijk aan die functie Facebook) waar het juist gewenst is dat er op basis van de live uitgezonden beelden interactie is?
Elke dag worden mensen aangehouden voor het overtreden van hun schorsende voorwaarden. Zul je vast ook allemaal maar onzin vinden.quote:
Mijn interpretatie is dat social staat voor het feit dat iedereen er iets kan plaatsen en op kan reageren. Geen idee hoe je het anders moet maken. Als een bedrijf zijn diensten aanbied op FB, is het dan geen social media meer?quote:Op maandag 4 april 2022 15:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ken die definitie van social media niet, social media refereert altijd naar media die hoofdzakelijk gebruikt worden voor sociale activiteiten, in mijn beleving that is. Ik heb niet de indruk dat ik daar fout zit, maar het is wel opvallend dat 95% in dit topic een andere definitie lijkt te hanteren.
Ik heb toch de indruk dat bij veel van de comments wrok tegen Engel behoorlijk meespeelt bij de reacties die ik hier zie.
Voor eigen parochie prediken is altijd makkelijker en niet prediken soms nog makkelijker...quote:
Dan heb je een essentieel onderdeel van het social media kanaal YouTube over het hoofd gezien en raad ik je aan dat eens te beoordelen t.o.v. je eerder afgegeven standpunt....quote:Nee dat doel van die interactie herken ik niet.
Neuh, niet bepaald, denk alleen niet dat dit de standaard procedure is.quote:Op maandag 4 april 2022 15:53 schreef Questular het volgende:
[..]
Elke dag worden mensen aangehouden voor het overtreden van hun schorsende voorwaarden. Zul je vast ook allemaal maar onzin vinden.
Appel = fruit wordt onderkent door 99.9% van de bevolking.quote:Op maandag 4 april 2022 16:14 schreef Leandra het volgende:
Het antwoord op de vraag of YouTube Social media is:
https://www.titangrowth.com/blog/types-of-social-media-platforms/
En als Engels te moeilijk is ook een Nederlandstalig antwoord:
https://intelligentonline.nl/is-youtube-social-media/
Dus als Engel het allemaal te moeilijk vond, en Engel het Engels ook te moeilijk vond dan had hij de vraag ook gewoon in het Nederlands beantwoord kunnen krijgen. Gewoon met Google.
Het mooie is dat de vraag "Is Youtube Social Media" in het Engels en het Nederlands hetzelfde is.
Dus ja, je kunt wel wereldvreemd in je eigen ideeën blijven hangen en stug volhouden dat YouTube geen social media is, maar dat is hetzelfde als stellen dat een appel geen fruit is en daar een heel topic over door blijven drammen.
Dus alles is gebaseerd op wat je denk en eigenlijk niet zeker weet.quote:Op maandag 4 april 2022 16:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neuh, niet bepaald, denk alleen niet dat dit de standaard procedure is.
Jij had liever gezien dat ze om vier uur 's nachts de voordeur hadden ingetrapt? Verzoeken op het bureau te verschijnen lijkt mij ook al niet handig bij een mediageil figuur.quote:Op maandag 4 april 2022 16:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neuh, niet bepaald, denk alleen niet dat dit de standaard procedure is.
Ik heb niet de indruk dat ik leef in Rusland nee, dat straatbeeld herken ik niet, en ik woon in Rotterdam.quote:Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus alles is gebaseerd op wat je denk en eigenlijk niet zeker weet.
Geen idee welk punt je probeert te maken. Maar in Nederland worden dagelijks mensen voor het overtreden van hun voorwaarden door de politie, in opdracht van het OM, opgepakt.quote:Op maandag 4 april 2022 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat ik leef in Rusland nee, dat straatbeeld herken ik niet, en ik woon in Rotterdam.
.. Houdoe.quote:Op maandag 4 april 2022 16:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Geen idee welk punt je probeert te maken. Maar in Nederland worden dagelijks mensen voor het overtreden van hun voorwaarden door de politie, in opdracht van het OM, opgepakt.
Of het gaat om het jatten van een blikje cola of om het niet nakomen van je meldplicht bij de reclassering.
Het is niet erg dat je dit soort dingen niet weet maar doe dan niet alsof je het wel allemaal weet.
Dat is een leuke uitweg: "Jullie mening is maar stom, en ik kan jullie niet overtuigen van mijn gelijk, dus jullie zijn niet integer!" Op alles en iedereen toe te passen, topvondst.quote:Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Appel = fruit wordt onderkent door 99.9% van de bevolking.
Youtube = search engine (zegt die ook!) door niemand. Maar jullie zullen wel een andere mening hebben, ik geloof er geen reet van, ik heb niet de indruk dat ik met integere mensen aan het praten ben in dit topic.
Overigens is het een gigantisch grijs gebied en wel een interessante discussie waar en wanneer een bepaalde definitie zou moeten gelden voor wat dan ook. Zo zwart-wit als jij er in staat gaat naar mijn mening toch helemaal nergens over, maar leuk hoor, je mag alles wat je leest op internet natuurlijk gelijk voor waar aannemen. Lastig als je dan soms wat leest met een andere conclusie denk ik.
Neehoor, je mag gewoon een andere mening hebben. Denk alleen dat hier op het forum nogal wat mensen zijn die totaal blind geworden zijn van alle haatpropaganda mbt Corona, en dat Engel nogal een figuur is wat die gevoelens opwekt.quote:Op maandag 4 april 2022 16:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is een leuke uitweg: "Jullie mening is maar stom, en ik kan jullie niet overtuigen van mijn gelijk, dus jullie zijn niet integer!" Op alles en iedereen toe te passen, topvondst.
OK, einde discussie dus...quote:Op maandag 4 april 2022 16:42 schreef ludovico het volgende:
Dat is voor mij het punt om er tegenin te gaan, ik vind het maatschappelijk gewoon dik onverantwoord om extreme meningen te laten escaleren.
Heel schappelijk van je. Dus mensen houden vast aan hun eigen narratief, ondanks tegengeluiden. Dat geldt andersom net zo goed.quote:Op maandag 4 april 2022 16:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor, je mag gewoon een andere mening hebben. Denk alleen dat hier op het forum nogal wat mensen zijn die totaal blind geworden zijn van alle haatpropaganda mbt Corona, en dat Engel nogal een figuur is wat die gevoelens opwekt.
Ik zie wel meer extreme shit staan, ik voel me nog wel geneigd om er wat van te zeggen.
Dat is voor mij het punt om er tegenin te gaan, ik vind het maatschappelijk gewoon dik onverantwoord om extreme meningen te laten escaleren.
En de juiste arena om tegenwicht te bieden is het publieke debat. Niks mis mee.
Dat is een heel boute bewering...quote:Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
...ik heb niet de indruk dat ik met integere mensen aan het praten ben in dit topic.
Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt als de advocaat stelt dat een interview geven niet hetzelfde is als uitingen op socials plaatsen en de rechter gaat daarin mee. Maar aangezien het Pols is zal hij dit ook wel verliezen. Wat ook niet uitmaakt want Willem kan dan weer zielig doen en de doneerknop weer aanslingeren.quote:
Nee, dat is exact wat er gebeurd is, ik had dat ook al geconstateerdquote:Op maandag 4 april 2022 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is de discussie nu eigenlijk? Man wordt onder voorwaarden vrijgelaten, houdt zich niet aan die voorwaarden en wordt weer in verzekering gesteld.
En dat is verkeerd?
Die correct handelende driehoek ook in dit landquote:Op maandag 4 april 2022 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is exact wat er gebeurd is, ik had dat ook al geconstateerd
Het is net Rusland. Oh...wacht...ok, dat dan weer net nietquote:Op maandag 4 april 2022 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die correct handelende driehoek ook in dit land
Daar is een dude de gehele trias natuurlijkquote:Op maandag 4 april 2022 17:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is net Rusland. Oh...wacht...ok, dat dan weer net niet
Nee want dan zou je ook niet op vragen van de NOS kunnen reageren die zijn ook actief op andere media naast hun reguliere zender. Ik weet niet wat er in de voorwaarden staat maar social media is FB, Twitter insta e.d. Het is dan aan het OM om dat duidelijk te omschrijven.quote:Op maandag 4 april 2022 09:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik elk openbaar internet kanaal waarmee je mensen kunt bereiken en er op je gereageerd kan worden wel onder social media vallen. Het is media, en je je socialized met anderen.
Maar wat is dan een professionele redactie, hij zat toch bij Weltschmertz die zullen wel een redactie hebben net als ON toch moeten die het van hun sociale kanalen hebben.quote:Op maandag 4 april 2022 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Google maar eens op de definitie van 'social media':
[..]
Wat is het dat Youtube hier, volgens jou, niet onder valt?
En dat Akwasi niet is aangepakt, vind ik ook niet kloppen.
Pols is geen advocaat. Ik weet niet wie de advocaat van Engel is in strafzakenquote:Op maandag 4 april 2022 17:12 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt als de advocaat stelt dat een interview geven niet hetzelfde is als uitingen op socials plaatsen en de rechter gaat daarin mee. Maar aangezien het Pols is zal hij dit ook wel verliezen. Wat ook niet uitmaakt want Willem kan dan weer zielig doen en de doneerknop weer aanslingeren.
Zijn advocaat is zelfs aangeklaagd vanwege zijn foute gedrag terwijl hij Engel verdedigdquote:Op maandag 4 april 2022 21:47 schreef spinal-steen het volgende:
[..]
Pols is geen advocaat. Ik weet niet wie de advocaat van Engel is in strafzaken
Hè kut.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:18 schreef trein2000 het volgende:
En weer vrij, social media te ruim geïnterpreteerd.
De raadkamer wel blijkbaarquote:Op maandag 4 april 2022 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trekt iemand zich wat aan dan van die discussie?
Ik vond de avondklokzaak toch spectaculairder…quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Grootste overwinning van de wappies.
Eigenlijk niet. Want dit geeft aan dat de rechtstaat gewoon zijn werk doet en dat er dus geen leipe dictatuur heerst hier, zoals de wappies schijnen te denken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:18 schreef trein2000 het volgende:
Blijf lekker zwemmen in je eigen haat.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Want dit geeft aan dat de rechtstaat gewoon zijn werk doet en dat er dus geen leipe dictatuur heerst hier, zoals de wappies schijnen te denken.
Hoezo?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blijf lekker zwemmen in je eigen haat.
Nou ja.. als het dus aan de overheid en het om ligt dus wel. Een irritante luis in de pels van straat halen en sociaal media verbod opleggen omdat hij 'opruiend' zou zijn. Dat is zo breed toepasbaar en vaag dat je daarmee iedereen wel van straat mee kan plukken. Gelukkig is de rechtspraak er dus nog. Al is die vaak ook twijfelachtig.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Want dit geeft aan dat de rechtstaat gewoon zijn werk doet en dat er dus geen leipe dictatuur heerst hier, zoals de wappies schijnen te denken.
Journalisten gijzelen voor hun bronnen... 'nough said.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:54 schreef ludovico het volgende:
Defacto niks gedaan wat rechtvaardigde dat hij opgepakt werd, en de manier waarop was allemaal maar proportioneel, het is botweg niet eens mogelijk tenzij die een reeele dreiging vormt maar okay.
Ben je dronken? Of wat probeer je precies te zeggen?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:54 schreef ludovico het volgende:
Defacto niks gedaan wat rechtvaardigde dat hij opgepakt werd, en de manier waarop was allemaal maar proportioneel, het is botweg niet eens mogelijk tenzij die een reeele dreiging vormt maar okay.
De rechtspraak heeft hem die voorwaarden opgelegd... Beetje vreemd dat mensen denken dat het OM mensen kan schorsen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja.. als het dus aan de overheid en het om ligt dus wel. Een irritante luis in de pels van straat halen en sociaal media verbod opleggen omdat hij 'opruiend' zou zijn. Dat is zo breed toepasbaar en vaag dat je daarmee iedereen wel van straat mee kan plukken. Gelukkig is de rechtspraak er dus nog. Al is die vaak ook twijfelachtig.
Mwa, hij heeft niet kunnen spreken in Nijmegen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lachwekkend. In andere landen had-ie al lang een straf gekregen. En dan zijn er nog steeds mensen (vooral wappies die deze meneer verafgoden) die zeggen dat we in een dictatuur en kromstaat leven.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:18 schreef trein2000 het volgende:
Een R-C die binnen no-time overruled werd. Nou nou.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Journalisten gijzelen voor hun bronnen... 'nough said.
Maareh je wilt in een land leven waarin mensen zo opgepakt worden? Naja fuck it. Jullie zien het niet.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een R-C die binnen no-time overruled werd. Nou nou.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maareh je wilt in een land leven waarin mensen zo opgepakt worden? Naja fuck it. Jullie zien het niet.
Wat stel je anders voor? Eerst alles uit procederen zodat iedereen lekker op tijd naar Thailand kan?quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maareh je wilt in een land leven waarin mensen zo opgepakt worden? Naja fuck it. Jullie zien het niet.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Hij komt al voor de rechter, uitkomst laat zich nog afwachten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:30 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Lachwekkend. In andere landen had-ie al lang een straf gekregen. En dan zijn er nog steeds mensen (vooral wappies die deze meneer verafgoden) die zeggen dat we in een dictatuur en kromstaat leven.Van den zotte.
Nee, hij had gewoon gebeld kunnen worden met meldplicht, dan was die wss gewoon naar het bureau gekomen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat stel je anders voor? Eerst alles uit procederen zodat iedereen lekker op tijd naar Thailand kan?
De politie kan poppenkast als kiespijn missen. Daarom houden ze hem gewoon onderweg aan en vragen ze niet of hij naar het buro kan komen. Politie zit niet te wachten op een gevolg van 100 man. Maar dat is je al tien keer uitgelegd.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, hij had gewoon gebeld kunnen worden met meldplicht, dan was die wss gewoon naar het bureau gekomen.
Ik mis de noodzaak van die poppenkast.
Dat is een heel groot goed.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:24 schreef ludovico het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed.
Je wordt echt niet zomaar opgepakt. Die engerd is gewoon een extremistische internet terrorist die mogelijk met zijn valse charmes hordes zwakzinnige figuren kan mobiliseren om in opstand te komen en zich te verzetten tegen hun waanbeelden. Zo iemand hoort niet vrij rond te lopen. Gelukkig houden ze hem nauwlettend in de gaten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij verzint dingen met je 100 man.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De politie kan poppenkast als kiespijn missen. Daarom houden ze hem gewoon onderweg aan en vragen ze niet of hij naar het buro kan komen. Politie zit niet te wachten op een gevolg van 100 man. Maar dat is je al tien keer uitgelegd.
[..]
Dat is een heel groot goed.
Opruiing is echter geen meningsuiting. Dat kan je een keer doen maar dan kan je achteraf dus voor gestraft worden, gelukkig niet vooraf.
Het is in hindsight onterecht geweest, dus voor niets, bewezen dus.quote:Op dinsdag 5 april 2022 16:57 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Je wordt echt niet zomaar opgepakt. Die engerd is gewoon een extremistische internet terrorist die mogelijk met zijn valse charmes hordes zwakzinnige figuren kan mobiliseren om in opstand te komen en zich te verzetten tegen hun waanbeelden. Zo iemand hoort niet vrij rond te lopen. Gelukkig houden ze hem nauwlettend in de gaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |