quote:Activist Willem Engel is opnieuw aangehouden omdat hij zich niet aan zijn opgelegde schorsingsvoorwaarden heeft gehouden. De politie hield hem aan op de snelweg toen hij onderweg was naar een demonstratie in Nijmegen. Engels partner Dorien Rose heeft beelden van de aanhouding gedeeld op Facebook.
Eerder deze week was de activist nog vrijgelaten, op voorwaarde dat hij geen berichten op sociale media zou plaatsen. Vrijdag en zaterdag kwam Engel echter langs in het online tv-programma Café Weltschmerz. Het OM wil niet bevestigen of dat aanleiding was voor de arrestatie. Een woordvoerder wil alleen zeggen dat er een 45-jarige Rotterdammer is aangehouden.
Jeroen Pols, de juridisch adviseur van Engel, zegt ervan uit te gaan dat het optreden in Café Weltschmerz aanleiding is voor de arrestatie. Hij zegt dat echter niet te zien als een overtreding van de voorwaarden, omdat die volgens hem alleen voor Engels persoonlijke socialmedia-accounts zouden gelden.
"We hebben heel zorgvuldig naar de voorwaarden gekeken. Dat dit nu gebeurt, verbaast hem zeer", zegt de jurist.
Collectieve aangifte
Het OM begon in januari een onderzoek nadat er een collectieve aangifte was ingediend tegen de Viruswaarheid-oprichter door zo'n 22.000 mensen. Engel zou zich hebben schuldig gemaakt aan opruiing, verspreiding van medische desinformatie, oplichting, uitingen met een terroristisch oogmerk en bedreiging.
Engel werd halverwege maart opgepakt en zat twee weken vast. Wanneer de zaak tegen Engel inhoudelijk wordt behandeld door de rechtbank is nog niet bepaald.
dat was voor zijn aanhouding 2 weken geleden, hij is weer opgepakt nadat hij is vrijgelatenquote:Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
NWS / Willem Engel is opgepakt voor opruiing
Ja dus daarom gaat het door in dat topicquote:Op zondag 3 april 2022 13:12 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
dat was voor zijn aanhouding 2 weken geleden, hij is weer opgepakt nadat hij is vrijgelaten
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
De manier waarop hij wordt gearresteerd is wel een tikkeltje overdreven.
Wat is er overdreven aan?quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Als wappie Nederland ergens wel goed in is is het het doxen van hulpverlening blijkt elke keer maar weerquote:Op zondag 3 april 2022 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.
Daar is die hele aanklacht en aanhouding om te doen. Omdat dankzij die valse hond met zijn constante opruiing op sociale media allemaal zorgmedewerkers met doodsbedreigingen en andere agressie te maken kregen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als wappie Nederland ergens wel goed in is is het het doxen van hulpverlening blijkt elke keer maar weer
Zoals dit bijvoorbeeld?quote:Op zondag 3 april 2022 20:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Daar is die hele aanklacht en aanhouding om te doen. Omdat dankzij die valse hond met zijn constante opruiing op sociale media allemaal zorgmedewerkers met doodsbedreigingen en andere agressie te maken kregen.
We wachten allemaal in spanning op de reactie van Amnesty International, toch? Die zullen vast op ieder moment een oproep doen.quote:
quote:Op zondag 3 april 2022 14:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Is toch logisch dit? Dit is allemaal politiek gemotiveerd en zal maar tot 1 logisch gevolg leiden. Willem in de bak that is.
Laten we in afwachting daarvan allemaal alvast een kaarsje voor ons raam zetten, voor willempie, god hebbe zijn ziel.quote:Op zondag 3 april 2022 20:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We wachten allemaal in spanning op de reactie van Amnesty International, toch? Die zullen vast op ieder moment een oproep doen.
Dit meen je niet toch?quote:
Je hebt het filmpje niet gekeken of is dat echt het enige wat je opvalt. Dat ze hun gezicht wat verbergen?quote:Op zondag 3 april 2022 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.
Het was net als de vorige arrestatie een uiterst rustige en correcte arrestatie. Volkomen logisch dat de agenten onherkenbaar waren, aangezien ze liever niet de meute domme engel-trollen achter zich aan willen hebben. Dus leg eens uit wat jij er zogenaamd overdreven aan vond.quote:
Wat valt jou precies op?quote:Op zondag 3 april 2022 21:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt het filmpje niet gekeken of is dat echt het enige wat je opvalt. Dat ze hun gezicht wat verbergen?
Je vindt het niet overdreven nee? Lol.quote:Op zondag 3 april 2022 21:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik meen niks, ik vraag waarom het overdreven is…
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.quote:Op zondag 3 april 2022 21:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het was net als de vorige arrestatie een uiterst rustige en correcte arrestatie. Volkomen logisch dat de agenten onherkenbaar waren, aangezien ze liever niet de meute domme engel-trollen achter zich aan willen hebben. Dus leg eens uit wat jij er zogenaamd overdreven aan vond.
Dat is godverdomme in strijd met het recht op vrije meningsuiting. Hoe haalt zo’n arrogante kutrechter het in zijn hoofdquote:Eerder deze week was de activist nog vrijgelaten, op voorwaarde dat hij geen berichten op sociale media zou plaatsen.
Nee, totaal niet.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je vindt het niet overdreven nee? Lol.
Een ongevaarlijk persoon van de weg plukken met 2 wagens door een auto klem te rijden en geboeid mee te nemen is extreem ja.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Maar jij geeft nul argumenten waarom het wel overdreven zou zijn. Lol.
Die handboeien zijn een standaard procedure bij arrestanten, wegens veiligheid voor agenten én arrestant zelf. En als er een arrestatiebevel loopt, kan je klem gereden worden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.
Nee…quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een ongevaarlijk persoon van de weg plukken met 2 wagens door een auto klem te rijden en geboeid mee te nemen is extreem ja.
Ik heb echt geen idee wat ik daar aan moet uitleggen. Wat is er in hemelsnaam niet duidelijk.
Dat is het dus niet. De aanklacht is opruiing en hij is voorwaardelijk (dat houdt in op voorwaarden, he) vrijgelaten. Hij had ook gewoon vast gehouden kunnen worden in afwachting van het proces.quote:Op zondag 3 april 2022 21:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat is godverdomme in strijd met het recht op vrije meningsuiting. Hoe haalt zo’n arrogante kutrechter het in zijn hoofd
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die handboeien zijn een standaard procedure bij arrestanten, wegens veiligheid voor agenten én arrestant zelf. En als er een arrestatiebevel loopt, kan je klem gereden worden.
Niks overdreven aan…
Boeien is toch vrij standaard, daar hoef je doorgaans niet eens agressief voor te doen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.
https://cleerdin-hamer.nl/boeit-mij-niet/
Dat zuig je uit je duim.
Emo verhaal, op de persoon, reactie uit wraakzucht en dikke red flag dus voor zware willekeur.quote:Op zondag 3 april 2022 21:42 schreef Caland het volgende:
Helemaal zo’n droeftoeter als Engel moet je boeien omdat hij anders waarschijnlijk de hele rit naar het politiebureau gaat livestreamen voor zijn wappievolgertjes
Wraakzucht?quote:Op zondag 3 april 2022 21:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Emo verhaal, op de persoon, reactie uit wraakzucht en dikke red flag dus voor zware willekeur.
Ik zuig niks uit mijn duim (je citeert zelfs de juiste tekst: “dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden”), maar ik vind het wel goed zo…quote:Op zondag 3 april 2022 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.
https://cleerdin-hamer.nl/boeit-mij-niet/
Dat zuig je uit je duim.
Ze kunnen hem gewoon bellen dat die naar het bureau moet komen. De urgentie is mij in ieder geval volledig onduidelijk. Voor zoveel zaken hebben ze flinke capaciteit gebrek, waarom dan wel zoveel moeite doen voor deze gap?
Je rekt de wet dermate op dat we het boek wel kunnen verbranden, manmanman.quote:Op zondag 3 april 2022 21:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zuig niks uit mijn duim (je citeert zelfs de juiste tekst: “dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden”), maar ik vind het wel goed zo…
Wellicht verhuizen uit deze walgelijke dictatuur.quote:Op zondag 3 april 2022 21:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je rekt de wet dermate op dat we het boek wel kunnen verbranden, manmanman.
Een rechter die daarin zou mee gaan noem ik corrupt, het slaat nergens op het heeft niks met de realiteit te maken.
We leven niet in Orwells 1984.
Als alle mensen met dictatoriale trekjes dat nou doen lost het probleem zich hier op.quote:Op zondag 3 april 2022 21:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht verhuizen uit deze walgelijke dictatuur.
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.
En? Dat is excessief, nergens voor nodig. Lijkt helemaal nergens op.quote:Op zondag 3 april 2022 21:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.
Denk je niet dat hij zichzelf zou melden na een telefoontje van de politie?quote:Op zondag 3 april 2022 21:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.
De passage waarin stond dat hij zich diende te onthouden van uitlatingen op social media. Lijkt mij toch vrij duidelijk?quote:Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
En? Dat is excessief, nergens voor nodig. Lijkt helemaal nergens op.
Welke passage van die voorwaarden heeft die overschreden en hoe dan? Ik weet van niks maar met de emotionele lading waar jij mee spreekt lijk je meer te weten? Hoop ik? Of reageer je altijd zo vol emotie terwijl je maar wat lult?
Jeetje.
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
+1quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.
Aha, eindelijk een subject matter expertquote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.
Het is niet excessief, jij vindt het excessief. Is slechts jouw mening. Kopen we niet zo veel voor.quote:
quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |