quote:Activist Willem Engel is opnieuw aangehouden omdat hij zich niet aan zijn opgelegde schorsingsvoorwaarden heeft gehouden. De politie hield hem aan op de snelweg toen hij onderweg was naar een demonstratie in Nijmegen. Engels partner Dorien Rose heeft beelden van de aanhouding gedeeld op Facebook.
Eerder deze week was de activist nog vrijgelaten, op voorwaarde dat hij geen berichten op sociale media zou plaatsen. Vrijdag en zaterdag kwam Engel echter langs in het online tv-programma Café Weltschmerz. Het OM wil niet bevestigen of dat aanleiding was voor de arrestatie. Een woordvoerder wil alleen zeggen dat er een 45-jarige Rotterdammer is aangehouden.
Jeroen Pols, de juridisch adviseur van Engel, zegt ervan uit te gaan dat het optreden in Café Weltschmerz aanleiding is voor de arrestatie. Hij zegt dat echter niet te zien als een overtreding van de voorwaarden, omdat die volgens hem alleen voor Engels persoonlijke socialmedia-accounts zouden gelden.
"We hebben heel zorgvuldig naar de voorwaarden gekeken. Dat dit nu gebeurt, verbaast hem zeer", zegt de jurist.
Collectieve aangifte
Het OM begon in januari een onderzoek nadat er een collectieve aangifte was ingediend tegen de Viruswaarheid-oprichter door zo'n 22.000 mensen. Engel zou zich hebben schuldig gemaakt aan opruiing, verspreiding van medische desinformatie, oplichting, uitingen met een terroristisch oogmerk en bedreiging.
Engel werd halverwege maart opgepakt en zat twee weken vast. Wanneer de zaak tegen Engel inhoudelijk wordt behandeld door de rechtbank is nog niet bepaald.
dat was voor zijn aanhouding 2 weken geleden, hij is weer opgepakt nadat hij is vrijgelatenquote:Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
NWS / Willem Engel is opgepakt voor opruiing
Ja dus daarom gaat het door in dat topicquote:Op zondag 3 april 2022 13:12 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
dat was voor zijn aanhouding 2 weken geleden, hij is weer opgepakt nadat hij is vrijgelaten
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
De manier waarop hij wordt gearresteerd is wel een tikkeltje overdreven.
Wat is er overdreven aan?quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
Als wappie Nederland ergens wel goed in is is het het doxen van hulpverlening blijkt elke keer maar weerquote:Op zondag 3 april 2022 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.
Daar is die hele aanklacht en aanhouding om te doen. Omdat dankzij die valse hond met zijn constante opruiing op sociale media allemaal zorgmedewerkers met doodsbedreigingen en andere agressie te maken kregen.quote:Op zondag 3 april 2022 20:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als wappie Nederland ergens wel goed in is is het het doxen van hulpverlening blijkt elke keer maar weer
Zoals dit bijvoorbeeld?quote:Op zondag 3 april 2022 20:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Daar is die hele aanklacht en aanhouding om te doen. Omdat dankzij die valse hond met zijn constante opruiing op sociale media allemaal zorgmedewerkers met doodsbedreigingen en andere agressie te maken kregen.
We wachten allemaal in spanning op de reactie van Amnesty International, toch? Die zullen vast op ieder moment een oproep doen.quote:
quote:Op zondag 3 april 2022 14:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Is toch logisch dit? Dit is allemaal politiek gemotiveerd en zal maar tot 1 logisch gevolg leiden. Willem in de bak that is.
Laten we in afwachting daarvan allemaal alvast een kaarsje voor ons raam zetten, voor willempie, god hebbe zijn ziel.quote:Op zondag 3 april 2022 20:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We wachten allemaal in spanning op de reactie van Amnesty International, toch? Die zullen vast op ieder moment een oproep doen.
Dit meen je niet toch?quote:
Je hebt het filmpje niet gekeken of is dat echt het enige wat je opvalt. Dat ze hun gezicht wat verbergen?quote:Op zondag 3 april 2022 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Je weet dat deze beelden gedeeld gaan worden, dus je wil als agent niet herkenbaar in beeld.
Het was net als de vorige arrestatie een uiterst rustige en correcte arrestatie. Volkomen logisch dat de agenten onherkenbaar waren, aangezien ze liever niet de meute domme engel-trollen achter zich aan willen hebben. Dus leg eens uit wat jij er zogenaamd overdreven aan vond.quote:
Wat valt jou precies op?quote:Op zondag 3 april 2022 21:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt het filmpje niet gekeken of is dat echt het enige wat je opvalt. Dat ze hun gezicht wat verbergen?
Je vindt het niet overdreven nee? Lol.quote:Op zondag 3 april 2022 21:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik meen niks, ik vraag waarom het overdreven is…
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.quote:Op zondag 3 april 2022 21:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het was net als de vorige arrestatie een uiterst rustige en correcte arrestatie. Volkomen logisch dat de agenten onherkenbaar waren, aangezien ze liever niet de meute domme engel-trollen achter zich aan willen hebben. Dus leg eens uit wat jij er zogenaamd overdreven aan vond.
Dat is godverdomme in strijd met het recht op vrije meningsuiting. Hoe haalt zo’n arrogante kutrechter het in zijn hoofdquote:Eerder deze week was de activist nog vrijgelaten, op voorwaarde dat hij geen berichten op sociale media zou plaatsen.
Nee, totaal niet.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je vindt het niet overdreven nee? Lol.
Een ongevaarlijk persoon van de weg plukken met 2 wagens door een auto klem te rijden en geboeid mee te nemen is extreem ja.quote:Op zondag 3 april 2022 21:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Maar jij geeft nul argumenten waarom het wel overdreven zou zijn. Lol.
Die handboeien zijn een standaard procedure bij arrestanten, wegens veiligheid voor agenten én arrestant zelf. En als er een arrestatiebevel loopt, kan je klem gereden worden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.
Nee…quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een ongevaarlijk persoon van de weg plukken met 2 wagens door een auto klem te rijden en geboeid mee te nemen is extreem ja.
Ik heb echt geen idee wat ik daar aan moet uitleggen. Wat is er in hemelsnaam niet duidelijk.
Dat is het dus niet. De aanklacht is opruiing en hij is voorwaardelijk (dat houdt in op voorwaarden, he) vrijgelaten. Hij had ook gewoon vast gehouden kunnen worden in afwachting van het proces.quote:Op zondag 3 april 2022 21:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat is godverdomme in strijd met het recht op vrije meningsuiting. Hoe haalt zo’n arrogante kutrechter het in zijn hoofd
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.quote:Op zondag 3 april 2022 21:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die handboeien zijn een standaard procedure bij arrestanten, wegens veiligheid voor agenten én arrestant zelf. En als er een arrestatiebevel loopt, kan je klem gereden worden.
Niks overdreven aan…
Boeien is toch vrij standaard, daar hoef je doorgaans niet eens agressief voor te doen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.
https://cleerdin-hamer.nl/boeit-mij-niet/
Dat zuig je uit je duim.
Emo verhaal, op de persoon, reactie uit wraakzucht en dikke red flag dus voor zware willekeur.quote:Op zondag 3 april 2022 21:42 schreef Caland het volgende:
Helemaal zo’n droeftoeter als Engel moet je boeien omdat hij anders waarschijnlijk de hele rit naar het politiebureau gaat livestreamen voor zijn wappievolgertjes
Wraakzucht?quote:Op zondag 3 april 2022 21:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Emo verhaal, op de persoon, reactie uit wraakzucht en dikke red flag dus voor zware willekeur.
Ik zuig niks uit mijn duim (je citeert zelfs de juiste tekst: “dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden”), maar ik vind het wel goed zo…quote:Op zondag 3 april 2022 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
In artikel 22, tweede lid, van de Ambtsinstructie staat dat transportboeien alleen mogen worden aangelegd indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden.
https://cleerdin-hamer.nl/boeit-mij-niet/
Dat zuig je uit je duim.
Ze kunnen hem gewoon bellen dat die naar het bureau moet komen. De urgentie is mij in ieder geval volledig onduidelijk. Voor zoveel zaken hebben ze flinke capaciteit gebrek, waarom dan wel zoveel moeite doen voor deze gap?
Je rekt de wet dermate op dat we het boek wel kunnen verbranden, manmanman.quote:Op zondag 3 april 2022 21:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zuig niks uit mijn duim (je citeert zelfs de juiste tekst: “dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de desbetreffende persoon, de ambtenaar of derden”), maar ik vind het wel goed zo…
Wellicht verhuizen uit deze walgelijke dictatuur.quote:Op zondag 3 april 2022 21:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je rekt de wet dermate op dat we het boek wel kunnen verbranden, manmanman.
Een rechter die daarin zou mee gaan noem ik corrupt, het slaat nergens op het heeft niks met de realiteit te maken.
We leven niet in Orwells 1984.
Als alle mensen met dictatoriale trekjes dat nou doen lost het probleem zich hier op.quote:Op zondag 3 april 2022 21:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht verhuizen uit deze walgelijke dictatuur.
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij wordt klemgereden ergens alsof het een grote crimineel is en krijgt boeien om.
En? Dat is excessief, nergens voor nodig. Lijkt helemaal nergens op.quote:Op zondag 3 april 2022 21:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.
Denk je niet dat hij zichzelf zou melden na een telefoontje van de politie?quote:Op zondag 3 april 2022 21:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en? Hij had een afspraak gemaakt als voorwaarde van zijn vrijlating en daar heeft ie zijn reet mee afgeveegd. De boel belazeren, dan in de boeien. Hij mag blij zijn dat ie niet thuis om half vier 's nachts door een schreeuwend arrestatieteam uit zijn nest is getrokken.
De passage waarin stond dat hij zich diende te onthouden van uitlatingen op social media. Lijkt mij toch vrij duidelijk?quote:Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
En? Dat is excessief, nergens voor nodig. Lijkt helemaal nergens op.
Welke passage van die voorwaarden heeft die overschreden en hoe dan? Ik weet van niks maar met de emotionele lading waar jij mee spreekt lijk je meer te weten? Hoop ik? Of reageer je altijd zo vol emotie terwijl je maar wat lult?
Jeetje.
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.quote:Op zondag 3 april 2022 13:52 schreef BasEnAad het volgende:
+1quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.
Aha, eindelijk een subject matter expertquote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben heel wat keren gearresteerd in een ver verleden, en dit is gewoon een vrij standaard arrestatie hoor.
Het is niet excessief, jij vindt het excessief. Is slechts jouw mening. Kopen we niet zo veel voor.quote:
quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, als je echt vervelend bent gooien ze je op je buik, knie in je rug, en trekken ze de handboeitjes hoog op je rugquote:Op zondag 3 april 2022 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Ik heb wel eens meegelopen met arrestaties (ook in een ver verleden), en dit is nogal standaard. Niet echt bijzonder ofzo.
Beetje Wegmisbruikers niveau.
In tegenstelling tot bijv het AT.
Het kan erger, ik moest voorkomen bij de rechter welke een voetbalmaatje wasquote:Op zondag 3 april 2022 22:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
+1
Het grappige is dat ik toen bijgestaan werd door advocaten van Cleerdin & Hamer (voor wie ik ooit de website gemaakt heb)…![]()
Check, of de tanden van een hond in je been.quote:Op zondag 3 april 2022 22:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, als je echt vervelend bent gooien ze je op je buik, knie in je rug, en trekken ze de handboeitjes hoog op je rug
Dan letten ze ook op meer.quote:Op zondag 3 april 2022 22:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, als je echt vervelend bent gooien ze je op je buik, knie in je rug, en trekken ze de handboeitjes hoog op je rug
Als jij deze arrestatie excessief vindt, wat het absoluut niet is qua politiegeweld, dan (en dit gaat heel naar klinken) doen ze precies wat nodig is.quote:Op zondag 3 april 2022 21:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
En? Dat is excessief, nergens voor nodig. Lijkt helemaal nergens op.
Welke passage van die voorwaarden heeft die overschreden en hoe dan? Ik weet van niks maar met de emotionele lading waar jij mee spreekt lijk je meer te weten? Hoop ik? Of reageer je altijd zo vol emotie terwijl je maar wat lult?
Jeetje.
Dat lijkt me niet echt een nadeel.quote:Op zondag 3 april 2022 22:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het kan erger, ik moest voorkomen bij de rechter welke een voetbalmaatje was
Gewoon zitten tot 13 juni wanneer hij moet voorkomen gok ik, hij mocht onder voorwaarden in vrijheid die zaak afwachten. Niet aan gehouden, toedels.quote:Op zondag 3 april 2022 22:28 schreef raptorix het volgende:
Overigens verwacht ik dat hij morgen wel weer vrij zal zijn, dit zijn doorgaans typische justitie pesterijtjes.
Het optreden in een programma lijkt me niet hieronder te vallen, we gaan het zien.quote:Op zondag 3 april 2022 22:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon zitten tot 13 juni wanneer hij moet voorkomen gok ik, hij mocht onder voorwaarden in vrijheid die zaak afwachten. Niet aan gehouden, toedels.
Wat weet jij daar dan van?quote:Op zondag 3 april 2022 22:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De passage waarin stond dat hij zich diende te onthouden van uitlatingen op social media. Lijkt mij toch vrij duidelijk?
Jezus mina..... 1984.quote:Op zondag 3 april 2022 22:25 schreef qajariaq het volgende:
Hoe zo kan een omstander verzoeken om legitimatie? Ja, dat kan natuurlijk maar daar hoeft de ambtenaar natuurlijk niet op in te gaan.
Omstander uitte zich niet bepaald meewerkend. Dat kan een bedreiging voor de ambtenaren en daarmee ook voor verdachte worden.
Verdachte was erg gefocust op vuurwapens die de agenten bij zich hadden. Lijkt me dan niet verkeerd om er rekening mee te houden dat hij een poging gaat wagen een wapen te ontfutselen.
Heel erg nette arrestatie lijk mij. Uiterst beleefde omgang van de dienders naar zeker de verdachte en gepaste aandacht voor de omstander. Verdacht is geen haar gekrent (sic).
Politiegeweld? Wat?quote:Op zondag 3 april 2022 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jij deze arrestatie excessief vindt, wat het absoluut niet is qua politiegeweld, dan (en dit gaat heel naar klinken) doen ze precies wat nodig is.
quote:
quote:Woensdag werd het voorarrest van de Viruswaarheid-voorman opgeheven. Voorwaarde was dat hij geen uitlatingen zou plaatsen op sociale media.
https://www.nu.nl/coronav(...)euw-aangehouden.html
Slechts een mening.quote:Op zondag 3 april 2022 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet excessief, jij vindt het excessief. Is slechts jouw mening. Kopen we niet zo veel voor.
Ik vind dat ze hem best nog wat harder hadden mogen aanpakken. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met dat soort wappies.
Excessief in wat dan?quote:Op zondag 3 april 2022 23:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Politiegeweld? Wat?
Heb ik het niet over.
Wat weet jij van de overtreding? Wat heeft ie gedaan?quote:
Ludovico volgt natuurlijk de msm niet, hij volgt alleen de feesboek, cafe weltschmertz, ongehoord nieuws en het fvd journaal.quote:
Hij is onder voorwaarden vrijgelaten, veegt zijn reet er mee af en dan vind jij het raar dat hij wordt opgepakt. De enige die extreme info mist ben jij lijkt het wel.quote:Op zondag 3 april 2022 23:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het houdt een keer op, deze aanhouding slaat helemaal nergens op tenzij we extreme info missen. Geloof ik niks van.
Ik kan een blinde niet uitleggen wat het is om te zien.quote:Op zondag 3 april 2022 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Excessief in wat dan?
Ik zie het niet namelijk.
Je zegt dit al de tweede keer. Wat heeft die gedaan dan?quote:Op zondag 3 april 2022 23:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is onder voorwaarden vrijgelaten, veegt zijn reet er mee af en dan vind jij het raar dat hij wordt opgepakt. De enige die extreme info mist ben jij lijkt het wel.
Doodeng was het voor de mensen waarvan de adresgegevens werden doorgegeven op telegram.quote:Op zondag 3 april 2022 23:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Slechts een mening.
Ik vind het ondertussen doodeng worden met dat gedachtegoed zoals het jouwe. Alles is weerloos aan de ultieme opportunistische interpretatie van "de meerderheid".
Water is nat. Maar de donkerste kleuren zwart worden nog wel ff wit genoemd hier.
Het houdt een keer op, deze aanhouding slaat helemaal nergens op tenzij we extreme info missen. Geloof ik niks van.
Ik lees alleen maar haat aan het persoon Engel, diepere argumentatie dat het geweld maar lichtjes was lees ik niet terug. Doodeng.
OK, joh, dan lees je het nieuws nietquote:Op zondag 3 april 2022 23:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat weet jij van de overtreding? Wat heeft ie gedaan?
Ik heb nog niks gelezen dat een arrestatie met arrestatieteam (lol) rechtvaardigd.
Mag je vinden natuurlijk. Heb ik het niet over.quote:Op zondag 3 april 2022 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Doodeng was het voor de mensen waarvan de adresgegevens werden doorgegeven op telegram.
Mensen die gewoon hun werk deden, politieagenten en zorgmedewerkers.
Allemaal op verzoek van Engel, werden deze mensen thuis en op de werkvloer bedreigd en lastig gevallen.
En Engel stond erbij en zag dat het goed was…
Smerige sekteleider is het.
Wat heeft die dan gezegd????quote:
Het Om heeft niet gedeeld wat die overtreden heeft maar in dit topic weten we het allemaal zo goed.quote:Het OM kon zaterdag nog niet zeggen of de Viruswaarheid-voorman inderdaad de voorwaarden rond het opheffen van zijn voorarrest heeft geschonden. Een woordvoerder van het OM kan zondag niet bevestigen of de aanhouding verband houdt met het optreden van Engel in de video van Café Weltschmerz.
quote:Op zondag 3 april 2022 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat vriendinnetje van hem ook, wie spuit er wel vrijwillig Botox in maar heeft geen vertrouwen in een vaccinatie?
Totaal niet logisch.
Maar wat doet ze, hup meteen kenteken filmen. Alles op internet zetten, in de hoop dat mensen deze politieagenten thuis gaan lastig vallen.
Dont know, dont care. Hij was op social media, zijn vrijlating was op voorwaarde van geen social media dus is zijn voorwaardelijke vrijlating ingetrokken en is hij opnieuw gearresteerd. Simpeler dan dat is het niet en wordt het niet.quote:
Klemgereden?quote:Op zondag 3 april 2022 21:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je verzint het allemaal helemaal zelf hé.quote:Op zondag 3 april 2022 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat vriendinnetje van hem ook, wie spuit er wel vrijwillig Botox in maar heeft geen vertrouwen in een vaccinatie?
Totaal niet logisch.
Maar wat doet ze, hup meteen kenteken filmen. Alles op internet zetten, in de hoop dat mensen deze politieagenten thuis gaan lastig vallen.
Jij zegt het, OM zegt er nog niks over volgens Nu.nl. Dus dat is helemaal niet geverifieerd. Je weet simpelweg niet wat die fout heeft gedaan.quote:Op zondag 3 april 2022 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dont know, dont care. Hij was op social media, zijn vrijlating was op voorwaarde van geen social media is zijn voorwaardelijke vrijlating ingetrokken en is hij opnieuw gearresteerd. Simpeler dan dat is het niet en wordt het niet.
Dit topic gaat over de arrestaties van Willem Engel.quote:Op zondag 3 april 2022 23:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat heeft die dan gezegd????
Waar gaat dit topic, inhoudelijk, over, ik heb het niemand zien delen.
Dus is de arrestatie per definitie excessief? Of wat is je punt nu eigenlijk?quote:Op zondag 3 april 2022 23:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik kan een blinde niet uitleggen wat het is om te zien.
Als je iemand kan bellen dat die naar het bureau moet komen en iemand werkt mee hoef je hem niet met twee auto's klem te rijden en geboeid af te voeren.
Ok, joh. Succes verderquote:Op zondag 3 april 2022 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zegt het, OM zegt er nog niks over volgens Nu.nl. Dus dat is helemaal niet geverifieerd. Je weet simpelweg niet wat die fout heeft gedaan.
Staat gewoon op rechtspraak.nlquote:Op zondag 3 april 2022 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zegt het, OM zegt er nog niks over volgens Nu.nl. Dus dat is helemaal niet geverifieerd. Je weet simpelweg niet wat die fout heeft gedaan.
https://mobile.twitter.co(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweetquote:Op zondag 3 april 2022 23:19 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Klemgereden?
Er komt gewoon een politiebusje voor hem rijden met het bordje stoppen/volgen aan.
En toen hij stopte werd hem rustig medegedeeld dat hij is aangehouden.
Nee, de vraag is wat die gedaan heeft dat die nu weer aangehouden is. Wat heeft die gedaan, de feiten, de feitelijke overtreding.quote:Op zondag 3 april 2022 23:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Staat gewoon op rechtspraak.nl
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBROT:2022:2389
Bron genoeg voor je?
Ja, ook op de openbare weg mag je aangehouden worden.quote:Op zondag 3 april 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Ik weet niet hoor maar dit is niet een parkeerplaats of veilige plek of wat dan ook, dit is midden op de openbare weg.
Ok joh, feiten doen er niet toe joh, OM deelt niet waar ze hem voor hebben aangehouden specifiek maar sure, goede gok hoor verder maar ik ben benieuwd wat er nou daadwerkelijk gezegd is dat een aanleiding heeft gevormd voor deze aanhouding.quote:
Dat vind je proportioneel voor Willem?....quote:Op zondag 3 april 2022 23:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ook op de openbare weg mag je aangehouden worden.
Gisteren nog werd de hele A27 afgezet daarvoor…
Denk je dat dat een logische gevolgtrekking is uit mijn woorden?quote:Op zondag 3 april 2022 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus is de arrestatie per definitie excessief? Of wat is je punt nu eigenlijk?
En je vindt het allemaal proportioneel en niet bijzonder en je gaat geen halve tel denken dat het een beetje vreemd is allemaal.quote:Op zondag 3 april 2022 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dont know, dont care. Hij was op social media, zijn vrijlating was op voorwaarde van geen social media dus is zijn voorwaardelijke vrijlating ingetrokken en is hij opnieuw gearresteerd. Simpeler dan dat is het niet en wordt het niet.
Gezien de tamtam rond Willem denk ik niet dat het verstandig is om iemand als hem te ontbieden aan het bureau, zoals dat heet.quote:Op zondag 3 april 2022 23:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ok joh, feiten doen er niet toe joh, OM deelt niet waar ze hem voor hebben aangehouden specifiek maar sure, goede gok hoor verder maar ik ben benieuwd wat er nou daadwerkelijk gezegd is dat een aanleiding heeft gevormd voor deze aanhouding.
En ja tis absurd excessief want ze hadden gewoon kunnen bellen.
Zie mijn latere post.quote:Op zondag 3 april 2022 23:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat vind je proportioneel voor Willem?....
Geen idee.quote:Op zondag 3 april 2022 23:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk je dat dat een logische gevolgtrekking is uit mijn woorden?
K nou, ik vind je mening op dat punt knettergek, iemand die geen gevaar vormt en braaf luistert en al naar de rechtbank komt voor zijn zaak.. The fuck ben je dan mee bezig joh, raar machtsvertoon. Dit is toch geen Rusland? Hou toch op.quote:
Slaap lekker capricia.quote:Op zondag 3 april 2022 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee.
Het woord 'excessief' kwam bij jou vandaan. Haal je nu jezelf onderuit?
Je weet dat ze hem al eerder weer hebben laten gaan? Hoelang zat die toen vast trouwens?quote:Op zondag 3 april 2022 23:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gezien de tamtam rond Willem denk ik niet dat het verstandig is om iemand als hem te ontbieden aan het bureau, zoals dat heet.
Maar er zal een reden zijn om hem te arresteren, dat krijgen we vast nog wel te horen.
Terwijl men dat helemaal niet kenbaar hoeft te maken.
Even geduld nog…
Je noemt net iemand knettergek. Je vergelijkt ons land met Rusland.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |