Ietwat overdreven verwoord wel. Ik steun de sancties, daar niet van, maar zeggen dat anders heel Europa gaat burnen klinkt wel wat sensatie-belust imo. Ja, het kan dat Rusland van plan is om heel Europa plat te leggen en/of over te nemen, maar ik acht die kans wel heel erg klein.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:18 schreef polderturk het volgende:
Een hele lijst aan Duitse hoogwaardigheidsbekleders eisen een einde aan de import van Russische olie en gas.
[ twitter ]
Waarom acht je die kans klein?quote:Op zondag 27 maart 2022 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ietwat overdreven verwoord wel. Ik steun de sancties, daar niet van, maar zeggen dat anders heel Europa gaat burnen klinkt wel wat sensatie-belust imo. Ja, het kan dat Rusland van plan is om heel Europa plat te leggen en/of over te nemen, maar ik acht die kans wel heel erg klein.
Aangezien de Russen(gelukkig maar) zich al in Oekraïne vastlopen acht ik die kans zeer zeer klein. Zeg maar gerust nul.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ietwat overdreven verwoord wel. Ik steun de sancties, daar niet van, maar zeggen dat anders heel Europa gaat burnen klinkt wel wat sensatie-belust imo. Ja, het kan dat Rusland van plan is om heel Europa plat te leggen en/of over te nemen, maar ik acht die kans wel heel erg klein.
Als iemand vroeger gezelg dahad dat Hitler een lieverd is die vrede komt brengen en dol is op joden dan hadden we hem ook geloofdquote:
Ze hebben al moeite met Oekraine. Rusland heeft helemaal niet genoeg manschappen om rustig te door te stoten naar west Europa, of om die landen bezet te houden. Dat is dan weer propoganda van onze kant om het westen te verleiden om nog harder in te grijpen imo.quote:
Dus als een buurman een gezin uitmoord en het huis opblaast dan is het geven van kleine stukjes tuin en terugtrekking wel een redelijk akkoord.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet denk ik. Op middellange termijn zal de EU zich wel van Russische fossiele energie ontkoppelen dus ze hebben zich uiteindelijk toch al wel in de eigen vingers gesneden. Bij een redelijk vredesakkoord (terugtrekking Rusland, Krim en Donbass voortaan Russisch) zal een tweede Versailles uitblijven.
Op moment rusland een eu aanvalt, valt het ons aan.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben al moeite met Oekraine. Rusland heeft helemaal niet genoeg manschappen om rustig te door te stoten naar west Europa, of om die landen bezet te houden. Dat is dan weer propoganda van onze kant om het westen te verleiden om nog harder in te grijpen imo.
Israel moet het luchtdoel afweer geschut gaan ;leverenquote:Op zondag 27 maart 2022 13:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Op moment rusland een eu aanvalt, valt het ons aan.
Maar denk je niet dat er een verschil is tussen het plan hebben en mogelijkheid om het te volbrengen?
Een beetje opruimen en alles netjes achterlaten doen de Russen niet aanquote:Op zondag 27 maart 2022 13:54 schreef polderturk het volgende:
Russen verdreven uit Gusarovka.
[ twitter ]
Dat is gewoon echt heel lelijk. Bommen op een kinder theater ook. Vacuumbommen op een stad ook.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt er wel op dat ze hier een oorlogsmisdaad begaan.
Laatste video is wel heftig. 3 soldaten worden point blank in hun been (of arm?) geschoten met bloed wat eruit spuit (dus voor mensen met een zwakke maag pas op)
[ twitter ]
Ik wilde even op de kaart kijken waar dat oord ligt maar de dichtst bijzijnde "Gusarovka" die ik kon vinden ligt in Wit Rusland...quote:
Er wordt hard gevochten, maar goede info over de echte stand van zaken is slecht te vinden.quote:Op zondag 27 maart 2022 14:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://twitter.com/Tpyxa(...)JPhw7XZit3h5rUqbbYgg
Zo zien simpele burgertjes als jij en ik dat. Het brein van een 4D schakend meesterstrateeg als Putin functioneert echter op een veel hoger niveau dan het onze, daarom hebben de Russen álle doelen in Oekraïne reeds bereikt en zijn wij, Europeanen, inmiddels zonder uitzondering allemaal tot de bedelstaf veroordeeld.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Kapotte steden, dode soldaten aan beide kanten, een bevolking die je puur haat...
Prachtig doelen bereikt....
https://geographic.org/ge(...)2&fid=6524&c=ukrainequote:Op zondag 27 maart 2022 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wilde even op de kaart kijken waar dat oord ligt maar de dichtst bijzijnde "Gusarovka" die ik kon vinden ligt in Wit Rusland...
Weet jij waar dit precies is?
Israel moet helemaal niks...quote:Op zondag 27 maart 2022 13:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Israel moet het luchtdoel afweer geschut gaan ;leveren
Ja dan waren de russen echt verwelkomt natuurlijkquote:Op zondag 27 maart 2022 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een land binnenrollen met brood, en je bent welkom.
Op deze lijst postcodes staat het wel https://ukrindex.ru/en/22/1e en hierop ook https://geographic.org/st(...)akleysky_region.htmlquote:Op zondag 27 maart 2022 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wilde even op de kaart kijken waar dat oord ligt maar de dichtst bijzijnde "Gusarovka" die ik kon vinden ligt in Wit Rusland...
Weet jij waar dit precies is?
Gaan ze dan ook het personeel leveren? Zo'n systeem vergt natuurlijk wel wat meer kennis en kunde dan een simpele Stinger die de eerste de beste Afghaan vanaf een ezel af kan vuren...quote:Op zondag 27 maart 2022 14:27 schreef Digi2 het volgende:
Klopt, ook de VS kunnen dat leveren![]()
The U.S. Army’s Iron Dome could be headed to Ukraine
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een systeem als de Iron Dome...quote:“There's no discussion about putting a Patriot battery in Ukraine. In order to do that you have to put U.S. troops with it to operate it,” a senior defense official said Thursday. “It is not a system that the Ukrainians are familiar with and as we have made very clear, there will be no U.S. troops fighting in Ukraine.”
A Patriot missile battery usually has about 90 U.S. soldiers attached to it. Each system includes a phased array radar, a control station, and eight launchers, each of which can hold four missiles. Patriot “is the only operational air defense system that can shoot down attacking missiles,” according to the Army.
It would likely take months to train the Ukrainian military how to operate the system, according to people familiar with the technology.
“It takes a long time to be a Patriot operator,” said Thomas Karako, a missile defense expert with the Center for Strategic and International Studies, or CSIS, a think tank in Washington.
Ja, @michaelmoore poste ook al zoiets... Thanks!quote:Op zondag 27 maart 2022 14:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Op deze lijst postcodes staat het wel https://ukrindex.ru/en/22/1e en hierop ook https://geographic.org/st(...)akleysky_region.html
Google maps heeft het niet, Michelin wel, een beetje zzo van Kharkiv.
Ik heb al veel tweets gezien die beweren dat er witte fosfor gebruikt werd, maar ik denk dat dat vooral is omdat velen denken dat "neerdalend vuur" altijd fosfor is. Maw niet weten dat er ook andere incendiary munitions bestaan.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:55 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Russische soldaten hebben al genoeg gedaan dat we al lang het punt van wat deugt en niet gepasseerd zijn. Bombarderen (ondertussen ook steeds meer met fosfor) en beschieten van ziekenhuizen, scholen, woonhuizen, ambulances, vluchtelingen, verkrachtingen enz enz enz enz.
Dusja lekker boeiend dit.
Idd, ik betwijfel ook of het WP munitie is hoor, het lijkt er niet echt op. Daarnaast is WP ook helemaal niet per definitie verboden ofzo. Die discussie hebben we in het Armenie topic ook al eens gevoerd: AchJa in NWS / Oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan? #8 kleutersquote:Op zondag 27 maart 2022 14:47 schreef crystal_meth het volgende:
Ik heb al veel tweets gezien die beweren dat er witte fosfor gebruikt werd, maar ik denk dat dat vooral is omdat velen denken dat "neerdalend vuur" altijd fosfor is. Maw niet weten dat er ook andere incendiary munitions bestaan.
In al de foto's en filmpjes in die tweets was er weinig of geen rook te zien (terwijl fosformunitie zo'n dikke rook veroorzaakt dat het ook als rookmunitie gebruikt wordt). In foto's en filmpjes van echte fosformunitie daarentegen zie je haast niets anders dan rook, en die is ook 's nachts zeer goed zichtbaar.
Natuurlijk zit er een verschil tussen het hebben van een plan en de mogelijkheid om het te volbrengen. Maar in dit geval denk ik niet eens dat Putin het plan heeft om West Europa te gaan bezetten of binnen te vallen. Hij wil hoogstens het oude Rusland terug krijgen. Landen als Frankrijk, Ierland of Portugal (voorbeelden) hoeven echt niet bang te zijn dat Rusland daar oorlogje gaat spelen.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Op moment rusland een eu aanvalt, valt het ons aan.
Maar denk je niet dat er een verschil is tussen het plan hebben en mogelijkheid om het te volbrengen?
Allemaal propaganda, Putin heeft ons verzekerd dat er geen dienstplichtigen meevechten.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Best wel een heftig filmpje, die soldaten die in de knie worden geschoten, zijn gasten van 18-22 jaar oud soms dienstplichtig of hadden geen keus, gezond lichaam en dan een zo’n trekje aan trigger, paf weg lichaam.
Ook erg laf trouwens.
Het militair industrieel complex, met name dat van westerse landen.quote:
Van Poetin? Ja, maar dat wisten we al.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Best wel een heftig filmpje, die soldaten die in de knie worden geschoten, zijn gasten van 18-22 jaar oud soms dienstplichtig of hadden geen keus, gezond lichaam en dan een zo’n trekje aan trigger, paf weg lichaam.
Ook erg laf trouwens.
Mind=blownquote:Op zondag 27 maart 2022 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van Poetin? Ja, maar dat wisten we al.
Het is echt ongelofelijk maar in een oorlog zijn aan het front vooral jonge mannen het slachtoffer.
Simpelweg een oorlogsmisdaad lijkt me dit, gewoon de NAVO al die stinklanden naar de tering laten bombarderen.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook erg laf trouwens.
En dat zou dan geen oorlogsmisdaad zijn?quote:Op zondag 27 maart 2022 15:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Simpelweg een oorlogsmisdaad lijkt me dit, gewoon de NAVO al die stinklanden naar de tering laten bombarderen.
Rusland is hard op weg om een veel te machtige Noord Korea te wordenquote:Op zondag 27 maart 2022 14:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland is een faalstaat die ontdaan moet worden van kernwapens en een kopje kleiner gemaakt moet worden. Oekraïne doek ook maar op, nazis, vrouwen aan palen knuppende, corrupte paupers met een Rusland pupet als president, wordt ook niks zonder het westen.
Tip: niet een ander land binnenvallen. Dan hoef je je niet druk te maken of dit gebeurt.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook erg laf trouwens.
Hier kun je gewoon ook Zelensky voor dagen in Den Haag.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tip: niet een ander land binnenvallen. Dan hoef je je niet druk te maken of dit gebeurt.
Allicht is dit het ranzige trucje wat ik hier al langs heb zien komen, eerder: ff allemaal knie-cappen, zodat het toondove imperialistische volk in rusland op straat kan zien dat putin z'n militaire avontuurtjes niet het feest is dat hij ze voorspiegelt.
Het was inderdaad een van de domste dingen die ik gelezen heb in 270 topics.quote:
Wat jammer voor jou joh.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier kun je gewoon ook Zelensky voor dagen in Den Haag.
Ja, we moeten echt medelijden hebben met de russen, hé?quote:Op zondag 27 maart 2022 15:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het was inderdaad een van de domste dingen die ik gelezen heb in 270 topics.
Iemand schiet standrechterlijk de ander zijn knieschijven aan gort die al krijgsgevangen is en jij weet er "laf van Putin" van te maken. Topshow.
Lijkt mij zeer verstandig en ook gevaarlijk als dit klopt.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:58 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt mij heel dom en gevaarlijk als dit klopt.
Want het stond op Twitter dus is het waar en door Zelensky verordonneerd.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze vechten op een manier om hun land vrij te houden van Russische dictatuur.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:00 schreef Candymannetje het volgende:
Ik zie toch best veel filmpjes voorbij komen dat de Oekraïners op een laffe manier vechten.
Had ik niet verwacht van ze, doet me een beetje denken aan Israël Palestina ruzies.
Niet om de oorlog goed te praten natuurlijk.
Hm, wat is dan laf volgens jou, een theater met burgers bombarderen of zo? Oh...wacht...quote:Op zondag 27 maart 2022 16:00 schreef Candymannetje het volgende:
Ik zie toch best veel filmpjes voorbij komen dat de Oekraïners op een laffe manier vechten.
Had ik niet verwacht van ze, doet me een beetje denken aan Israël Palestina ruzies.
Vooralsnog totaal onduidelijk wanneer en waar dat filmpje is opgenomen en door wie.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:02 schreef superniger het volgende:
Mooie filmpjes van kapotgeschoten Russische benen.
Gaat putin dus niet mee akkoord. Niet omdat putin zo "slim" is dat die dit gevaar hetzelfde waarneemt als dat wij dat doen. Maar dan laat je het Franse leger een enclave bouwen.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:58 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Frankrijk heeft overigens vermoedelijk momenteel het sterkte leger in Europa en is ook een kernmacht met het grootste arsenaal na de VS en Rusland.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gaat putin dus niet mee akkoord. Niet omdat putin zo "slim" is dat die dit gevaar hetzelfde waarneemt als dat wij dat doen. Maar dan laat je het Franse leger een enclave bouwen.
En Fransen zijn met afstand de meest oorlogszuchtige west-europeanen. We doen vaak lacherig over ze, voornamelijk omdat vanwege politieke redenen ze vaak niet meedoen, maar het is niet verstandig ze te onderschatten.
Ja en waarom wordt zo'n theater gebombardeerd?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, wat is dan laf volgens jou, een theater met burgers bombarderen of zo? Oh...wacht...
Nee, omdat rusland gewoon bewust softe doelen bombardeert.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja en waarom wordt zo'n theater gebombardeerd?
Omdat het vol ligt met wapens en munitie of omdat er vanuit dat theater op de Russen geschoten wordt?
Oekraïne offert z'n eigen burgers op en dat vind ik echt te ver gaan.
Nou en.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat het vol ligt met wapens en munitie of omdat er vanuit dat theater op de Russen geschoten wordt?
En zelfs al lag er munitie of soldaten, die hadden er niet gelegen als Rusland was gebleven waar ze thuishoorden: in Rusland. Niet in Ukraïne.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, omdat rusland gewoon bewust softe doelen bombardeert.
Er zijn volop filmpjes, van autoritjes door compleet verwoeste steden.
Maar muppets zoals jij vertellen jezelf dan dat er "heus wel soldaten en of munitie" in elk van die 1000en gebouwen lag ofzo?
Ik vertel mezelf helemaal niks, ik heb het ook niet over 1000en gebouwen gehad.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar muppets zoals jij vertellen jezelf dan dat er "heus wel soldaten en of munitie" in elk van die 1000en gebouwen lag ofzo?
Klopt maar ze zijn een oorlog begonnen en ook in oorlogen gelden regels.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou en.
Rusland heeft gewoon niets te zoeken in Oekraïne.
Dit is al eerder geplaatst. Plan was om dit samen met Griekenland en Turkije te doen.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:58 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En zelfs al lag er munitie of soldaten, die hadden er niet gelegen als Rusland was gebleven waar ze thuishoorden: in Rusland. Niet in Ukraïne.
Zoals geen ziekenhuizen bombarderen. Dat soort regels?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt maar ze zijn een oorlog begonnen en ook in oorlogen gelden regels.
Dat maakt het niet bepaald minder gevaarlijk. Wat gaan Frankrijk, Griekenland en Turkije doen als Rusland besluit om hun troepen aan te vallen tijdens de evacuatie-missie?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:17 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit is al eerder geplaatst. Plan was om dit samen met Griekenland en Turkije te doen.
Toch doen ze het. Beeldmateriaal te over wat dit bewijst.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vertel mezelf helemaal niks, ik heb het ook niet over 1000en gebouwen gehad.
Maar Rusland heeft er geen baat bij om alles naar de klote te schieten.
Tja, ik vind het ook niet eerlijk echter kan ik me niet voorstellen dat er iets anders uit zou kunnen komen. Het is ook niet mogelijk om dergelijk dictatoriaal expansionisme tegen te gaan. China zal binnen 15 jaar een invasie in Taiwan gaan uitvoeren en dat is nog een stuk problematischer en ook daar kunnen we niets tegen doen. Het onzaligst zou zijn wanneer Rusland in de armen van China wordt gedreven, dat moet ook tegen heel veel voorkomen worden.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus als een buurman een gezin uitmoord en het huis opblaast dan is het geven van kleine stukjes tuin en terugtrekking wel een redelijk akkoord.
Als dit 20% van het akkoord is prima, maar er zal echt meer moeten gebeuren om dit soort grillen gegarandeerd in te dammen.
Terugschieten. Hoe moeilijk is het?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat maakt het niet bepaald minder gevaarlijk. Wat gaan Frankrijk, Griekenland en Turkije doen als Rusland besluit om hun troepen aan te vallen tijdens de evacuatie-missie?
Nee, Rusland zegt dat ze geen oorlog zijn begonnen.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt maar ze zijn een oorlog begonnen en ook in oorlogen gelden regels.
Dan geef je het Oekraïense leger een vrijplaats om te schuilen/hergroeperen. Namelijk die stad waar de Fransen het voor het zeggen hebben.quote:
Tja, zo'n opmerking zou wat waard zijn als je ook enig bewijs leverde voor je stelling maar blijkbaar geloof je wel dat iedereen liegt maar doe je nu net alsof een partij niet liegt. Dat klopt niet zo erg.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Alleen als hij daar opdracht toe heeft gegeven.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Oh, ik maak mij geen enkele illusie dat Poetin hier akkoord mee gaat, hij gaat al helemaal geen kernmacht daar in toe laten omdat het enige pressie middel wat hij heeft dan vervalt.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan geef je het Oekraïense leger een vrijplaats om te schuilen/hergroeperen. Namelijk die stad waar de Fransen het voor het zeggen hebben.
Ik ben zeker niet tegen, begrijp me goed, maar daarom gaat onze "Eckte Sterke Man©" putin daar nooit mee akkoord.
We weten niet eens of het echt is laat staan wie of wat het doet of wat er precies is gebeurt en de bron is een Russische journaliste op Twitter.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alleen als hij daar opdracht toe heeft gegeven.
De dienstplichtigen in Rusland zijn sowieso al niet erg gemotiveerd, dat is bepaald geen geheim en dat is al veel langer dan deze oorlog een issue voor het Russische leger.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die gast gaat enorm gemotiveerd zijn om tegen de Oekraïners te vechten. Dat zie je zo.
Je bedoeld dat ze in dekking gaan en terugschieten?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:00 schreef Candymannetje het volgende:
Klopt, maar stel dat het gebeurt,in Nederland klagen we Rutte ook niet aan voor elk misdrijf dat in Nederland plaatsvindt.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We weten niet eens of het echt is laat staan wie of wat het doet of wat er precies is gebeurt en de bron is een Russische journaliste op Twitter.
Oekraïeners kunnen op geen enkele wijze lafheid tonen bij het verdedigen van hun land.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:00 schreef Candymannetje het volgende:
quote:Op zondag 27 maart 2022 16:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook als Zelensky op zijn rug zou gaan liggen gaat de strijd gewoon verder.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
Blijft ook maar een bedenkelijke tactiek, van al die putin-begrijpers.
Root cause van deze ellende is idd dat putin imperialistje wilden spelen. Daar begon de ellende, nergens anders.
Maar daar moeten we het blijkbaar maar zo min mogelijk over hebben, want je begrijpt putin of je begrijpt em niet - toch? - en dan gaan we daarna mieren over dat Zelensky maar naar den haag moet, want Oekraïense soldaten misdragen zich, of vinden we het eigenlijk niet zo tof dat Oekraïners zich doodvechten, want "dat kost levens! Kan Zelensky niet gewoon ff snel op z'n rug gaan liggen, jah?"
De personen die niet voor democratische landen zijn, zijn niet in oorlog met Rusland.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Nederland is niet in oorlog met Rusland.
Einde bericht.
Stel dat het gebeurt dan behoort dat voor een krijgsraad te komen. Simpeler dan dat is het niet.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar stel dat het gebeurt,in Nederland klagen we Rutte ook niet aan voor elk misdrijf dat in Nederland plaatsvindt.
Sja ook klote aangezien dat conflict daar ook veel verliezers kent.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:48 schreef capricia het volgende:
Mooi. Een tweede front erbij.
[ twitter ]
Heel mooi.
Hij heeft geeneens gelijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:46 schreef torentje het volgende:
[..]
De personen die niet voor democratische landen zijn, zijn niet in oorlog met Rusland.
Welke partij liegt er niet dan?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, zo'n opmerking zou wat waard zijn als je ook enig bewijs leverde voor je stelling maar blijkbaar geloof je wel dat iedereen liegt maar doe je nu net alsof een partij niet liegt. Dat klopt niet zo erg.
Als beiden liegen dan houdt je claim geen stand, he? Even goed nadenken.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welke partij liegt er niet dan?
En als je mijn reacties even terug leest zie je dat ik zeg dat beide partijen liegen.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als beiden liegen dan houdt je claim geen stand, he? Even goed nadenken.
Jij bent een soort trump ofzo?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welke partij liegt er niet dan?
Er is geen officieele sanctie op medicatie of medische apparatuur.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij heeft geeneens gelijk.
We zijn wel in oorlog met rusland. Vinden ze in rusland ook. Alleen niet met wapens, maar met sancties.
En de doden die dat aan russische kant oplevert, onderkant van de maatschappij bv die niet meer te vreten heeft, medische behandelingen die stoppen vanwege boycot medicijnen/ apparatuur, etc, zijn weliswaar niet erg zichtbaar, maar dood zijn/gaan ze nog steeds.
Dus waarom beweer je dan dat Oekraine civiele installaties munitie opslagplaatsen maakt? Verzin je dat dan gewoon zelf?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En als je mijn reacties even terug leest zie je dat ik zeg dat beide partijen liegen.
Ja, maar dan heb je dus een directe confrontatie tussen de Navo en Rusland, met alle risico's van dien. Er moeten gewoon geen Navo-troepen op Oekraïens grondgebied komen.quote:
Ja dat is gewoon een verzinsel van ze natuurlijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rusland zegt dat ze geen oorlog zijn begonnen.
Ze hebben geen enkel recht om agressie te tonen op Oekraïens grondgebied.
Nee, inzet van Franse troepen zou niet onder NAVO vlag zijn. Het feit dat er op Fransen geschoten en zij teruggeschieten maakt het nog geen NAVO conflict.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je dus een directe confrontatie tussen de Navo en Rusland, met alle risico's van dien. Er moeten gewoon geen Navo-troepen op Oekraïens grondgebied komen.
quote:
Een aanval op één is een aanval op allen, dat is het principe van de Navo. Rusland die Franse troepen aanvalt = een aanval op Frankrijk = een aanval op de NAVO.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, inzet van Franse troepen zou niet onder NAVO vlag zijn. Het feit dat er op Fransen geschoten en zij teruggeschieten maakt het nog geen NAVO conflict.
Nee.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een aanval op één is een aanval op allen, dat is het principe van de Navo. Rusland die Franse troepen aanvalt = een aanval op Frankrijk = een aanval op de NAVO.
Nou ja, omgedraaid, als putin dom is en akkoord gaat, creëert die dus zelf een Franse enclave, en als je dan met je sukoi vliegtuig in het bereik van Frans luchtafweer geschut komt, ben je weg. Kunnen de Oekraïners alle russen de moeder trollen om daarna snel weer naar de Franse enclave te vluchten waar de russen niet kunnen volgen.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je dus een directe confrontatie tussen de Navo en Rusland, met alle risico's van dien. Er moeten gewoon geen Navo-troepen op Oekraïens grondgebied komen.
Zelenskyy? Heb je een link van een bericht of filmpje waarin de Oekraïense regering hiertoe oproept?quote:Op zondag 27 maart 2022 15:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Even gemist dat Azerbeidzjan juist tégen Rusland isquote:Op zondag 27 maart 2022 16:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Heel mooi.
Ik heb daar beelden van gezien maar wat ik er van moet geloven weet ik niet.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus waarom beweer je dan dat Oekraine civiele installaties munitie opslagplaatsen maakt? Verzin je dat dan gewoon zelf?
Nee, zelf actief deel gaan nemen aan een conflict, is uitgezonderd van Art.5.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:01 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een aanval op één is een aanval op allen, dat is het principe van de Navo. Rusland die Franse troepen aanvalt = een aanval op Frankrijk = een aanval op de NAVO.
Je oordeelt wel want jij claimde dat dit gebeurt was en dat was een van de redenen waarom je zei dat Oekraine laf vecht.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb daar beelden van gezien maar wat ik er van moet geloven weet ik niet.
Het zou wel een legitieme reden zijn voor de Russen om het te bombarderen.
En ook de meest logische redenen.
Ik ga gewoon niet oordelen voordat ik bewijzen zie.
Ja Rusland heeft die doelen gebombardeerd maar waarom?
Klopt de claim van de Russen dat het een militaire opslagplaats was?
De filmpjes zeggen van wel maar hoe betrouwbaar zijn die filmpjes.
Toch doen ze het.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook het bombarderen van schuilkelders hebben ze geen belang bij.
Logischerwijs doet Oekraïne er alles aan om het de Russen niet gemakkelijk te maken.quote:Probeer nou eens neutraal te denken.
Wat is nou makkelijker voor Rusland?
Een stad innemen zonder burgers en enkel militairen of een stad vol met burgers en militairen?
Je zal waarschijnlijk ook snappen dat het zonder burgers veel makkelijker vechten is voor de Russen.
Daarom denk ik ook dat de Oekraïners de uitvlucht van burgers verhinderen.
Toch kies je voor een van die partijen.quote:Ik kijk bewust geen nieuws meer over de oorlog.
Beide partijen liegen er op los.
De daders.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stel dat het gebeurt dan behoort dat voor een krijgsraad te komen. Simpeler dan dat is het niet.
Dus dan kunnen ze ook geen aanspraak maken op oorlogsrecht.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon een verzinsel van ze natuurlijk.
Ze komen zogenaamd even vrede en democratie brengen.
Ja geboeide gevangen door de knieën schieten vind jij niet laf?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je oordeelt wel want jij claimde dat dit gebeurt was en dat was een van de redenen waarom je zei dat Oekraine laf vecht.
Dus kies een kant of lever geen commentaar waarin je een kant kiest want zo komt het nogal vreemd over, je doet claims en zegt dan later dat je niet weet of het waar is.
Als het om Frankrijk gaat wat zelf een vrij groot nucleair arsenaal heeft dan kan Poetin dat dus niet doen.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:06 schreef michaelmoore het volgende:
als de NATO niets doet aan respons dan weet Putin dat ook wear
hij kan dan gerust met kleine nukes gaan smijten
Voor welke partij kies ik dan?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch doen ze het.
Net als in Syrië.
[..]
Logischerwijs doet Oekraïne er alles aan om het de Russen niet gemakkelijk te maken.
[..]
Toch kies je voor een van die partijen.
Waarom ben jij geneigd dat te geloven terwijl je eerst claimt dat beide kanten constant liegen? Leg dat nou eens uit want ik snap die logica dus totaal niet. Een filmpje uit Russische bron wat niet te verifieeren is geloof je omdat er iets schokkends te zien is?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja geboeide gevangen door de knieën schieten vind jij niet laf?
Als ik zulke beelden zie ben ik toch eerder geneigd het beeldmateriaal van de Russen te geloven.
Maar 100% zeker weet ik het niet.
quote:
quote:Op zondag 27 maart 2022 17:07 schreef Candymannetje het volgende:
Als ik zulke beelden zie ben ik toch eerder geneigd het beeldmateriaal van de Russen te geloven.
Dus omdat ik beeldmateriaal in twijfel trek ben ik gelijk pro Rusland?quote:
wat zou jij op een « dappere manier » vechten vinden?quote:Op zondag 27 maart 2022 16:00 schreef Candymannetje het volgende:
Er zijn genoeg mensen die het niet erg vinden als een ander hun vrouw toetakelt. Maar dat terzijde. Je punt is terecht. Je hebt een oorlog te winnen. De manier waarop is bij oorlogen meestal niet zo van het eerste belangquote:Op zondag 27 maart 2022 17:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
wat zou jij op een « dappere manier » vechten vinden?
Is van kilometers afstand raketten afvuren en mijnen leggen het toppunt van dapper vechten?
De Oekraïners vechten om te winnen. Niet om medailles te verdienen.
Als jij op straat loopt met je kind of vriendin, en iemand probeert die te wurgen, geef je dan geen trap in de ballen, ruk je hem de ogen niet uit met je sleutelbos en schop je zijn knieschijf niet kapot omdat dat een laffe manier van vechten is? Roep je dat hij jou moet hebben en sta je dapper met gebalde vuisten klaar voor een eerlijk gevecht?
Tuurlijk niet, hij is verantwoordelijk voor wat er gebeurt net als Poetin.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alleen als hij daar opdracht toe heeft gegeven.
Je hebt gelijk. Maar een directe confrontatie tussen een Navo-land en Rusland blijft bloedlink.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, zelf actief deel gaan nemen aan een conflict, is uitgezonderd van Art.5.
Zeker liegen beide partijen.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom ben jij geneigd dat te geloven terwijl je eerst claimt dat beide kanten constant liegen? Leg dat nou eens uit want ik snap die logica dus totaal niet. Een filmpje uit Russische bron wat niet te verifieeren is geloof je omdat er iets schokkends te zien is?
Ik kan daar niet echt wat mee, eigenlijk.
Onzin.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, hij is verantwoordelijk voor wat er gebeurt net als Poetin.
Dus omdat ik kritiek heb op Oekraïne ben ik gelijk pro Rusland.quote:
Heb in 2014 al gezien waar de Oekrainers toe in staat zijn. Valt nog mee dat ze niet levend verbrand worden. Dat is vrij populair daar (duizenden Polen tijdens WW2, 28 berkutz (oproerpolitie) tijdens Maidan, 38 communisten in het vakbondsgebouw in Odesa....)quote:Op zondag 27 maart 2022 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt er wel op dat ze hier een oorlogsmisdaad begaan.
Laatste video is wel heftig. 3 soldaten worden point blank in hun been (of arm?) geschoten met bloed wat eruit spuit (dus voor mensen met een zwakke maag pas op)
[ twitter ]
Dat mensen hiermee in duslliscussie gaan... Hij heeft zelfs gezegd het nieuws niet te volgenquote:Op zondag 27 maart 2022 17:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus omdat ik kritiek heb op Oekraïne ben ik gelijk pro Rusland.
Dat is echt een kromme gedachtegang.
Alsof de Russische militairen 100% slecht zijn en de Oekraïnse 100% goed.
Maar je bent "geneigd om hun beeldmateriaal te geloven", dus wat is het nou?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus omdat ik beeldmateriaal in twijfel trek ben ik gelijk pro Rusland?
quote:Op zondag 27 maart 2022 17:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom ben jij geneigd dat te geloven terwijl je eerst claimt dat beide kanten constant liegen? Leg dat nou eens uit want ik snap die logica dus totaal niet. Een filmpje uit Russische bron wat niet te verifieeren is geloof je omdat er iets schokkends te zien is?
Ik kan daar niet echt wat mee, eigenlijk.
Het is de Russische stijl, kijk naar Aleppo, Grozny en nu Mariupol.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ook het bombarderen van schuilkelders hebben ze geen belang bij.
Probeer nou eens neutraal te denken.
Wat is nou makkelijker voor Rusland?
Een stad innemen zonder burgers en enkel militairen of een stad vol met burgers en militairen?
Je zal waarschijnlijk ook snappen dat het zonder burgers veel makkelijker vechten is voor de Russen.
Daarom denk ik ook dat de Oekraïners de uitvlucht van burgers verhinderen.
Ik kijk bewust geen nieuws meer over de oorlog.
Beide partijen liegen er op los.
Ze hebben niet voor die oorlog gekozen hè. Het is geen voetbalwedstrijd die ontsierd wordt door schwalbes en tijdrekken.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:00 schreef Candymannetje het volgende:
Dat betekend dat Poetin ook niet kan worden berecht totdat alle of sommige oorlogsdaden bewezen door hem in opdracht zijn gegegeven?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onzin.
Alleen als Zelensky hier opdracht tot heeft gegeven kun je hem ervoor berechten.
Zelensky met Poetin vergelijken slaat bovendien nergens op, Poetin is deze oorlog begonnen en kan hem ook weer beëindigen.
Tuurlijk wel, is al opgemerkt, dan moet je kunnen bewijzen dat het een order van de top is, en zoniet, zullen de individuen die dit op hun geweten hebben voor de krijgsraad komen.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, hij is verantwoordelijk voor wat er gebeurt net als Poetin.
Wat voor kritiek heb je dan op Rusland?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus omdat ik kritiek heb op Oekraïne ben ik gelijk pro Rusland.
Dat is echt een kromme gedachtegang.
Alsof de Russische militairen 100% slecht zijn en de Oekraïnse 100% goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ik steeds meer beeldmateriaal voorbij zie komen en er ook het één en ander bevestigd wordt ben ik wel geneigd om wat andere dingen die nog niet bevestigd zijn ook te geloven ja.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je bent "geneigd om hun beeldmateriaal te geloven", dus wat is het nou?
Wat Tijger_M zegt:
[..]
Lekker wat ethnic cleansenquote:Op zondag 27 maart 2022 16:48 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Heel mooi.
Dat ze een oorlog begonnen zijn misschien?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor kritiek heb je dan op Rusland?
Ik zie alleen dat Oekraïense strijders laf zijn en dat de Russen terecht burgerdoelen aanvallen, etc
Vertaal dat eens naar Irak, is Bush berecht voor de misstanden in de Abu Graib gevangenis?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat betekend dat Poetin ook niet kan worden berecht totdat alle of sommige oorlogsdaden bewezen door hem in opdracht zijn gegegeven?
Het binnenvallen van een land noem ik geen defensie.quote:Dream on.
Allebei zijn ze gewoon eindverantwoordelijk over defensie, punt uit.
Kom op zeg.
Dus als jij aangevallen wordt mag je alles doen om je te verdedigen ook als het te kostte gaat van andere onschuldige mensen?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze hebben niet voor die oorlog gekozen hè. Het is geen voetbalwedstrijd die ontsierd wordt door schwalbes en tijdrekken.
Echt, wat een onwaarschijnlijke sneuneus ben jij toch.
Dus Poetin krijg je niet voor een gerechtshof als ze alle leads hebben verborgen?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, is al opgemerkt, dan moet je kunnen bewijzen dat het een order van de top is, en zoniet, zullen de individuen die dit op hun geweten hebben voor de krijgsraad komen.
Ja.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat betekend dat Poetin ook niet kan worden berecht totdat alle of sommige oorlogsdaden bewezen door hem in opdracht zijn gegegeven?
Dream on.
Allebei zijn ze gewoon eindverantwoordelijk over defensie, punt uit.
Kom op zeg.
A.Hitler is toch nooit berecht als eindverantwoordelijke, die zou echt meteen opgehangen worden.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja.
Was aan eind van WO2 ook een behoorlijk dingetje: bewijzen dat het regime opdracht had gegeven tot de holocaust.
Ik ben er bang voor. Zowel Rusland als de VS zijn onschendbaar zo lijkt het.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus Poetin krijg je niet voor een gerechtshof als ze alle leads hebben verborgen?
Duidelijk. Maar ga dan niet huilen als anderen je hier vertellen dat jij gewoon ferm in het vakje pro-putin valtquote:Op zondag 27 maart 2022 17:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ik steeds meer beeldmateriaal voorbij zie komen en er ook het één en ander bevestigd wordt ben ik wel geneigd om wat andere dingen die nog niet bevestigd zijn ook te geloven ja.
Dat klopt wel, de inval van Irak was ook nooit legitiem. (Of te verantwoorden, dat is een betere uitleg voor het starten van een oorlog)quote:Op zondag 27 maart 2022 17:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor. Zowel Rusland als de VS zijn onschendbaar zo lijkt het.
Waardoor gaat dat ten koste van onschuldige mensen?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus als jij aangevallen wordt mag je alles doen om je te verdedigen ook als het te kostte gaat van andere onschuldige mensen?
Maar als ik daarna kritiek heb op Rusland blijf ik pro-putin?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar ga dan niet huilen als anderen je hier vertellen dat jij gewoon ferm in het vakje pro-putin valt
Klopt, net zoals ze Al Capone ook niet strafrechtelijk konden aanpakken.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus Poetin krijg je niet voor een gerechtshof als ze alle leads hebben verborgen?
Op landenschaal? Ja.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus als jij aangevallen wordt mag je alles doen om je te verdedigen ook als het te kostte gaat van andere onschuldige mensen?
quote:Op zondag 27 maart 2022 16:19 schreef ExTec het volgende:
of vinden we het eigenlijk niet zo tof dat Oekraïners zich doodvechten, want "dat kost levens! Kan Zelensky niet gewoon ff snel op z'n rug gaan liggen, jah?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar is een lijstje voor.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Wanneer is het starten van een oorlog eigenlijk legitiem?
Dat is oorlog, nooit anders geweest, zal nooit anders zijn.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dit kun je prima opzoeken. Hongarije heeft problemen met de behandeling van de etnische Hongaarse minderheid in Oekraïne, dit is al een jarenlang conflict.quote:Op zondag 27 maart 2022 12:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik snap de Hongaarse positie ook niet. Hongarije heeft in het verleden zelf ook genoeg te lijden gehad van de Sovjet bezetting. Hoe komt het dat zij zo anders in de wedstrijd zitten dan andere voormalige Sovjet-staten?
Dat ze het gevecht aan gaan lijkt me vrij logischquote:Op zondag 27 maart 2022 17:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op landenschaal? Ja.
Je wijd zeer weinig uit over wat je precies laf vind dan, maar ik heb soort van idee dat Oekraïne in stedelijke gebieden het gevecht aangaat?
Het komt niet bij je op dat het gevecht niet aangaan, onmiddellijk betekent dat je de stad in kwestie verliest?
Of is het cirkeltje dan rond, zijn we dan weer aangekomen bij:
[..]
Lijkt verdacht veel op morele chantage, dat wijzen op het feit dat er aan de onderkant van de Russische maatschappij veel mensen sterven door de sancties.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij heeft geeneens gelijk.
We zijn wel in oorlog met rusland. Vinden ze in rusland ook. Alleen niet met wapens, maar met sancties.
En de doden die dat aan russische kant oplevert, onderkant van de maatschappij bv die niet meer te vreten heeft, medische behandelingen die stoppen vanwege boycot medicijnen/ apparatuur, etc, zijn weliswaar niet erg zichtbaar, maar dood zijn/gaan ze nog steeds.
Ja, dat heb ik al eerder gelezen. Maar dan waren het de Russen die het geld niet uitgaven, maar in eigen zak staken. De conclusie was dat Oekraïne gered was door de Russische corruptie.quote:
Dat was toen eigenlijk al een verouderde manier van oorlogsvoering, het leger van de VS stelde toen eigenlijk nog heel weinig voor. Interessant hoe dat in de 100 jaar daarna zo drastisch veranderde.quote:Op zondag 27 maart 2022 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige echte eerlijke manier van oorlog voeren:
Idd, een beetje zelf nadenken kan geen kwaad ik geloof iig ook niet alles wat die engeltjes in Oekraïne de wereld in slingeren.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus omdat ik beeldmateriaal in twijfel trek ben ik gelijk pro Rusland?
Wat is dat nou weer voor kromme gedachtegang?
Ik kies helemaal geen partij.
Net alsof iemand die kritiek heeft op wat Oekraïne doet gelijk pro Rusland is.
Slaat echt nergens op.
Als je de sterkste bent.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Kent iemand hem? En weet wat er mis zou zijn met zijn threads?quote:Kamil Galeev
@kamilkazani
Galina Starovoitova Fellow @TheWilsonCenter
. MLitt in Early Modern History, St Andrews. MA in China Studies, Peking University
Die verheerlijking van alles wat Oekraïsch is slaat ook nergens op. Gewoon een failedstate net als Rusland zelf.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:59 schreef halfway het volgende:
[..]
Idd, een beetje zelf nadenken kan geen kwaad ik geloof iig ook niet alles wat die engeltjes in Oekraïne de wereld in slingeren.
Dan heb je niet echt op de rest van mijn posts gelet.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Lijkt verdacht veel op morele chantage, dat wijzen op het feit dat er aan de onderkant van de Russische maatschappij veel mensen sterven door de sancties.
Welke onschuldige mensen?quote:Op zondag 27 maart 2022 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Failed state is natuurlijk totale onzin. Het is een land dat na decennia onderdrukking pas sinds 2014 in de gelegenheid is gekomen om zich onder het juk van Rusland uit te werken. En toen prompt weer werd binnengevallen door Rusland.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die verheerlijking van alles wat Oekraïsch is slaat ook nergens op. Gewoon een failedstate net als Rusland zelf.
Ja maar nu komen ze met tienduizenden tegelijk hierheen terwijl wij dus totaal geen plaats hebben. En reken er maar op dat het merendeel nooit meer terug wil.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die verheerlijking van alles wat Oekraïsch is slaat ook nergens op. Gewoon een failedstate net als Rusland zelf.
Precies, dan zijn we het daar over eensquote:Op zondag 27 maart 2022 18:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Welke onschuldige mensen?
Als mensen mijn huis binnendringen dan vind ik dat ik alles mag doen om mij, mijn gezin en mijn bezittingen te verdedigen. Daarin vind ik ook dat ik veel verder mag gaan dan wat de wet vindt wat ik mag doen.
Maar niet ten kosten van onschuldigen. Die mensen in mijn huis zijn niet onschuldig, ook niet als ze in opdracht van een ander daar zijn.
Kinderachtige verpis wedstrijd op twitter.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:06 schreef crystal_meth het volgende:
Hmm. Kreeg een like van Max Seddon:
[ twitter ]
gaat blijkbaar over
[..]
Kent iemand hem? En weet wat er mis zou zijn met zijn threads?
Ow, misschien omdat hij het iets te serieous neemt. Zie net z'n gepinde tweet, een thread over threads..
[ twitter ]
En waarom zou hun probleem ineens de onze moeten worden?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Failed state is natuurlijk totale onzin. Het is een land dat na decennia onderdrukking pas sinds 2014 in de gelegenheid is gekomen om zich onder het juk van Rusland uit te werken. En toen prompt weer werd binnengevallen door Rusland.
Dat het land geen daverend succes is, is maar aan één iemand te wijten: de heer V. Putin.
Jij wil helemaal niemand helpen. Jij tolereert dat de Nederlandse staat mensen tijdelijk helpt. Dat is echt iets totaal anders.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:15 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja maar nu komen ze met tienduizenden tegelijk hierheen terwijl wij dus totaal geen plaats hebben. En reken er maar op dat het merendeel nooit meer terug wil.
Ik wil best mensen helpen, TIJDELIJK!
In welk universum zie jij een mogelijkheid dat het dat niet al is of anders spoedig wordt?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:16 schreef halfway het volgende:
[..]
En waarom zou hun probleem ineens de onze moeten worden?
Ja, moet je niet willen hé.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:16 schreef halfway het volgende:
[..]
Toen Irak Koeweit binnenviel, en de VS daarop reageerde met dat hele leger aan gruzelementen te bombarderen, dat is in mijn ogen legitiem.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Even teruglezen, heb het al een paar keer gezegd.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waardoor gaat dat ten koste van onschuldige mensen?
Precies. Kut voor de gewone mensen daar, maar niet mijn/ons probleem.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:16 schreef halfway het volgende:
[..]
'elite' alleen al door dat woord ben je totaal af.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Kut voor de gewone mensen daar, maar niet mijn/ons probleem.
Het slaat nergens op dat een tot op het bot corrupt land een worst voor gehouden wordt om bij ons clubje te komen, want laten we wel wezen, exact dat is de reden dat Putin binnengevallen is.
Het slaat ook nergens op om nu maar allerlei sancties in te stellen waar en Rusland kwaaier van wordt en waar ons gas duurder van wordt. En ons eten.
Donder op. Laat ze het lekker uitzoeken daar. Ik wens geen welvaart in te leveren omdat wat elite aan een wedstrijdje verplassen begonnen is.
Plat egoïsme is wel verfrissend, de meeste van jouw soort doen meestal wat meer moeite om hun egoïsme te verhullen.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Kut voor de gewone mensen daar, maar niet mijn/ons probleem.
Het slaat nergens op dat een tot op het bot corrupt land een worst voor gehouden wordt om bij ons clubje te komen, want laten we wel wezen, exact dat is de reden dat Putin binnengevallen is.
Het slaat ook nergens op om nu maar allerlei sancties in te stellen waar en Rusland kwaaier van wordt en waar ons gas duurder van wordt. En ons eten.
Donder op. Laat ze het lekker uitzoeken daar. Ik wens geen welvaart in te leveren omdat wat elite aan een wedstrijdje verplassen begonnen is.
Nou ja, probleem was dat de technologie mijlen vooruit was maar men vasthield aan Napeolontische tactieken...quote:Op zondag 27 maart 2022 17:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was toen eigenlijk al een verouderde manier van oorlogsvoering, het leger van de VS stelde toen eigenlijk nog heel weinig voor. Interessant hoe dat in de 100 jaar daarna zo drastisch veranderde.
Als de Veiligheidsraad van de VN oorlog legitiem vindt.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens mij is de US ook de afgelopen 100 jaar continu in staat van oorlog, afbouw van op opbouw naar oorlog.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was toen eigenlijk al een verouderde manier van oorlogsvoering, het leger van de VS stelde toen eigenlijk nog heel weinig voor. Interessant hoe dat in de 100 jaar daarna zo drastisch veranderde.
Enigzins met verbazing las ik ook het bericht dat we speciale scholen moesten gaan oprichten waar jonge Oekraïense kinderen Nederlands gaan leren.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:15 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja maar nu komen ze met tienduizenden tegelijk hierheen terwijl wij dus totaal geen plaats hebben. En reken er maar op dat het merendeel nooit meer terug wil.
Ik wil best mensen helpen, TIJDELIJK!
Een ding was wel zeker, als jij de vaandeldrager was, ging je als eerste na het hiernamaals.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou ja, probleem was dat de technologie mijlen vooruit was maar men vasthield aan Napeolontische tactieken...
Lekker door open velden in regimenten optrekken richting de vijand...
Niet altijd; uit soldatenverslagen blijkt dat men eigenlijk vooral op vijandelijke soldaten schoot ipv vaandeldragers of officieren te paard... die waren op die afstanden totaal ongevaarlijk.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een ding was wel zeker, als jij de vaandeldrager was, ging je als eerste na het hiernamaals.
Wat een extreme gedachtes heb jij.quote:Op zondag 27 maart 2022 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je ineens gekke dingen doen zoals oproepen tot tribunalen, galgjes bouwen en met fakkels bij iemand aan de voordeur staan.
Denk dat je je gezien de geschiedenis wat drukker moet maken om de labiele puppets in je eigen gelederen.
Zou het iemand voor de oorlog een reet hebben geïnteresseerd of Oekraïne een "pro westerse koers" of een vassalstaat a la Rusland had gevolgd?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Plat egoïsme is wel verfrissend, de meeste van jouw soort doen meestal wat meer moeite om hun egoïsme te verhullen.
Waren het maar gedachtes; er is tot tribunalen opgeroepen, er is een galg gebouwd en er is met een fakkel een huisbezoek gebracht.quote:
Het merendeel heeft so wie so alle mannelijke familie 18< man< 65 achter gelaten, daar zullen ze naar toe terug willen. Daarnaast zijn er miljoenen andere mensen nog in Oekraïne, familie, vrienden. Daarheen willen ze terug.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:15 schreef halfway het volgende:
[..]
Daar ga je natuurlijk geen sympathie mee winnen.quote:
Lijkt me niet helemaal de bedoeling.quote:
Walgelijk, en m.i. gewoon een zuivere oorlogsmisdaad.quote:
Allemaal Baudets schuld. Jeetje.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waren het maar gedachtes; er is tot tribunalen opgeroepen, er is een galg gebouwd en er is met een fakkel een huisbezoek gebracht.
Ik snap dat je dat liever even vergeet, dat betrof namelijk net zulke 'kritische niet-extremistische geesten' als jij met dezelfde complotmeukerij als narratief.
Regel 1 van de KGB ook: verwijt anderen wat je zelf doet.
Je kan zelf weggaan. Of niet reageren.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je niet elders gaan zieken?
Gelukkig heb je dit inzicht nog wel.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Walgelijk, en m.i. gewoon een zuivere oorlogsmisdaad.
Vertel eens, Los... welke links extremistische ideeën heb ik allemaal?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelukkig heb je dit inzicht nog wel.
Soms denk ik dat je zover heen bent in links extremisme dat je alleen rode waas ziet.
Welk extremisme? Geef eens concrete voorbeelden.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan zelf weggaan. Of niet reageren.
En extremisme moet bestreden worden. Het liefste met een normale discussie waardoor een persoon weer gewoon nuchter gaat nadenken.
Week nie ik lul ook maar wat, maar vind je wel heel fel als je Baudet hoort.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel eens, Los... welke links extremistische ideeën heb ik allemaal?
Nee, als het waar is, dan is dit totaal verkeerd. Alleen is het hele twitteraccount van deze dame nogal pro-Russisch en worden keer op keer zaken die ze post en retweet weerlegd.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar ga je natuurlijk geen sympathie mee winnen.
[ Bericht 14% gewijzigd door la_perle_rouge op 27-03-2022 19:13:55 ]
quote:Op zondag 27 maart 2022 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Week nie ik lul ook maar wat, maar vind je wel heel fel als je Baudet hoort.
Is ook maar een gewone man.
Baudet is een gewone man met rechts-extremistische ideeënquote:Op zondag 27 maart 2022 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ze uit zichzelf een pro-putin regime hadden geworden, denk ik dat niet.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zou het iemand voor de oorlog een reet hebben geïnteresseerd of Oekraïne een "pro westerse koers" of een vassalstaat a la Rusland had gevolgd?
Gewoon je toon en de manier waarop ik je zie raaskallen bij iets wat niet in je straatje past, zorgt ervoor dat ik wat zorgen heb om je mentale gesteldheid.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
En daarom is iemand links-extremistisch... De tering, Los.
Waar komt dat links/rechts geneuzel overigens ineens weer vandaan?
Gewoon rechts en een afwijkende mening. Die ik ook niet volg.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Baudet is een gewone man met rechts-extremistische ideeën
Je bedoelt die dingen die steeds met feiten en cijfers worden onderbouwd, dan wel met voorbeelden uit de al dan niet recente geschiedenis?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon je toon en de manier waarop ik je zie raaskallen bij iets wat niet in je straatje past, zorgt ervoor dat ik wat zorgen heb om je mentale gesteldheid.
Precies, pas later in de oorlog zag je de voorlopers van de latere loopgraven. (Bij Petersburg o.a., Crater)quote:Op zondag 27 maart 2022 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou ja, probleem was dat de technologie mijlen vooruit was maar men vasthield aan Napeolontische tactieken...
Lekker door open velden in regimenten optrekken richting de vijand...
Nee vooral bij reacties als:quote:Op zondag 27 maart 2022 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt die dingen die steeds met feiten en cijfers worden onderbouwd, dan wel met voorbeelden uit de al dan niet recente geschiedenis?
Dat je ergens hebt besloten in mij een blauwharige akoestische gitaar spelende SJW'er te zien ligt denk ik vooral aan het gegeven dat ik je politieke voorkeur niet deel, en daar heb je wat moeite mee. Kan, zou alleen wel zo netjes zijn daar niet allemaal dingen bij te verzinnen. Thanks man.
En heel politiek, wetenschappelijk en journalistiek Nederland wegzetten als Evil Kartel is wat precies? Redelijk?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon rechts en een afwijkende mening. Die ik ook niet volg.
Maar waarom iemand dan direct proberen te cancellen als extreem rechts/facist/Poetin lover is een enorm zwaktebod en precies waarom de man al weken nummer 1 is in de landelijke boeken verkoop top 60.
Wat is de achtergrond van dit gebeuren?quote:
Moet hij weten.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En heel politiek, wetenschappelijk en journalistiek Nederland wegzetten als Evil Kartel is wat precies? Redelijk?
Die persoon die opmerkte dat als dit WO2 periode was, en baudet dan heulde met de duitsers, dat die dan opgehangen had geworden, had gewoon gelijk, klaar. Want dat gebeurde ook gewoon.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Yup, begin van de moderne oorlogsvoering... Sherman wist dat ook. En ook Nathan B. Forrest had al behoorlijk moderne opvattingen over het belang van snelheid en logistiek over aantallen en terrein.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, pas later in de oorlog zag je de voorlopers van de latere loopgraven. (Bij Petersburg o.a., Crater)
Qua legerorganisatie liep men overigens zelfs achter op Napoleon in het begin van de oorlog.
Het gebruik van cavalerie was overigens wel anders, door de toegenomen voorkracht van de wapens was een carrée niet langer nodig om een cavaleriecharge te stoppen en werd cavalerie onbruikbaar als stoottroep.
Hij heeft een hoop extreem rechtse uitspraken gedaan. Als je niet zo bekeken wil worden dan zou ik beter letten op de woorden die je dan uitspreekt. Plus hele doen en laten van zijn partij FvD laat ook geen mooi plaatje zien dus ik snap heel goed dat men hem rechts-extremistisch vindt.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar waarom iemand dan direct proberen te cancellen als extreem rechts/facist/Poetin lover is een enorm zwaktebod en precies waarom de man al weken nummer 1 is in de landelijke boeken verkoop top 60.
Ja, nadat reeds was duidelijk gemaakt dat het nogal apart was Oekraïne een neonazistische brandhaard te noemen als blijkt dat tijdens de verkiezingen van 2019 de grootste nazipartij van dat land, Svoboda, slechts 1 van de 450 zetels wist te bemachtigen?quote:
Je bedoelt dat Oekraïne geen verdediging mag inzetten op het moment dat er burgers aanwezig zijn?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Even teruglezen, heb het al een paar keer gezegd.
Nouja niet zo raar om hem Putin lover te noemen als meneer zelf loopt te oreren over Putin op zijn twitter.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En zou men in een nazi-land ook massaal stemmen op een joodse danser met hoge hakken?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, nadat reeds was duidelijk gemaakt dat het nogal apart was Oekraïne een neonazistische brandhaard te noemen als blijkt dat tijdens de verkiezingen van 2019 de grootste nazipartij van dat land, Svoboda, slechts 1 van de 450 zetels wist te bemachtigen?
Klopt, maar het blijft wel opmerkelijk dat ze er tien jaar geleden bijna veertig wisten te bemachtigen. Toch wel benieuwd wat de bevolking toen precies in die partij zag.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nadat reeds was duidelijk gemaakt dat het nogal apart was Oekraïne een neonazistische brandhaard te noemen als blijkt dat tijdens de verkiezingen van 2019 de grootste nazipartij van dat land, Svoboda, slechts 1 van de 450 zetels wist te bemachtigen?
Kijk, als men daarna stug door blijft etteren dat het toch echt wel zo is, in weerwil van de feiten, past op een gegeven moment inderdaad een hele reeks huilsmileys.
37, inderdaad... en van de 450 blijft dat nog steeds bijzonder laag, voor een neonazistisch broeinest.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft wel opmerkelijk dat ze er tien jaar geleden bijna veertig wisten te bemachtigen. Toch wel benieuwd wat de bevolking toen precies in die partij zag.
Natuurlijk mogen ze dat wel, anders ben je toch kansloos als verdediging.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Oekraïne geen verdediging mag inzetten op het moment dat er burgers aanwezig zijn?
Procentueel heeft Wilders meer zetels en Nederland is ook geen bekrompen racistisch land, we hebben alleen een paar van die lui hier wonen.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
37, inderdaad... en van de 450 blijft dat nog steeds bijzonder laag.
Ik heb ook terug gelezen, maar kon ook niet ontdekken wat je dan precies "laf vechten aan Oekraïense zijde" vond.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen ze dat wel, anders ben je toch kansloos als verdediging.
Je kunt dat ook gewoon zeggen.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kijk, als men daarna stug door blijft etteren dat het toch echt wel zo is, in weerwil van de feiten, past op een gegeven moment inderdaad een hele reeks huilsmileys.
Volgens mij is het ook beeldvorming, de nazistische partij in Oekraïne zegt fascistische dingen, maar ook dingen waar de mensen nu zich in kunnen vinden.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft wel opmerkelijk dat ze er tien jaar geleden bijna veertig wisten te bemachtigen. Toch wel benieuwd wat de bevolking toen precies in die partij zag.
Ze lijken Russisch te spreken. Vind het maar eens vaag filmpje.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is de achtergrond van dit gebeuren?
Zo maar wat twitterfilmpjes zeggen niet zoveel. Zijn het Oekraïense soldaten die hun boekje te buiten gaan en een oorlogsmisdaad begaan? Het lijkt waarschijnlijk.
Maar het is ook mogelijk dat het Russen zijn die dit doen om de Oekraïeners in een kwaad daglicht te zetten. Daarbij is het ook wel interessant wat de achtergrond van de slachtoffers is. Gevangen genomen personen in hun been schieten is natuurlijk altijd fout, maar het maakt nogal wat uit of het dienstplichtigen, of geharde criminelen en verkrachters zijn.
Ongeveer dertien keer gedaan, Los...quote:Op zondag 27 maart 2022 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt dat ook gewoon zeggen.
Bovendien heeft Oekraïne wel degelijk een nazisme probleem, en dat is niks vergeleken met FvD gangers.
Zorgelijk dat dat ineens prima is als dat land wordt ingevallen door een nog grotere vijand, wegkijken heet dat.
Op pagina 3, je hebt er zelf nog op gereageerdquote:Op zondag 27 maart 2022 19:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb ook terug gelezen, maar kon ook niet ontdekken wat je dan precies "laf vechten aan Oekraïense zijde" vond.
Als je die talen niet spreekt klinken Russisch en Oekraïens hetzelfdequote:Op zondag 27 maart 2022 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze lijken Russisch te spreken. Vind het maar eens vaag filmpje.
Vind het toch anders klinken. Beide talen.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je die talen niet spreekt klinken Russisch en Oekraïens hetzelfde
iedere oekrainer verstaat Russisch, Iedere oudere Bulgaar ook trouwensquote:Op zondag 27 maart 2022 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je die talen niet spreekt klinken Russisch en Oekraïens hetzelfde
Stand your ground heet dat in sommige landen.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, komen die mensen ooit wel eens buiten Nederland zou je denken? Ik had/heb zelf overigens plannen te emigreren naar Odessa. Dacht jaren geleden ook dat het een arm en triest zooitje is maar wat zat ik er naast. Ook daar heb je gewoon trendy horeca, luxe winkelcentra, mooi en groot strand met tal van clubs, cafes, restaurants enz. Prettig en warm klimaat. Hulp nodig? Of het nou een dokter, loodgieter, electricien of wat dan ook is, ze staan snel voor je klaar. Mijn vriendin vindt het aardig kut hier in Nederland en wil zsm terug..quote:Op zondag 27 maart 2022 18:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het verbaast je misschien, maar nogal veel mensen vinden Nederland geen prettig land, Nederlanders geen fijne mensen, ons klimaat een bezoeking en willen niets liever dat er in eigen land geen oorlog en dreiging meer is, en ze terug kunnen. Ik heb een collega uit Iran, die vanwege haar achternaam niet terug kan. Niet omdat ze zelf ooit iets gedaan heeft, maar zodra ze het land inkomt wordt ze, net als haar vader, opgesloten en vermoord.
Dan lees nog eens hetgeen wat jij schreef naar aanleiding van mijn reactie.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan heb je niet echt op de rest van mijn posts gelet.
I'll up you one: sommigen economen vermoeden dat de russische economie zo heftig door z'n voegen zakt dat er voedseltekorten komen. Onder normale omstandigheden zouden andere landen dan voedselhulp gaan sturen. Maar dat is ondenkbaar zolang rusland nog bezig is in Oekraïne.
En da's geen morele chantage, nee dat is de prijs die rusland betaalt voor het gedrag van hun Sterke Man.
Dat is volgens mij morele chantage op mensen die tot de onderkant van de maatschappijen van alle landen behoren.quote:We zijn wel in oorlog met rusland. Vinden ze in rusland ook. Alleen niet met wapens, maar met sancties.
En de doden die dat aan russische kant oplevert, onderkant van de maatschappij bv die niet meer te vreten heeft, medische behandelingen die stoppen vanwege boycot medicijnen/ apparatuur, etc, zijn weliswaar niet erg zichtbaar, maar dood zijn/gaan ze nog steeds
Pietertje "geen IP, iedereen eigen cloud" Cobelens was als actief dienende al een enorme idioot maar dat is er niet beter op geworden...quote:Op zondag 27 maart 2022 18:51 schreef ExTec het volgende:
Die persoon die opmerkte dat als dit WO2 periode was, en baudet dan heulde met de duitsers, dat die dan opgehangen had geworden, had gewoon gelijk, klaar. Want dat gebeurde ook gewoon.
Correct. Zien we eindelijk zoiets is iedereen plotseling enorm kritisch en wordt er om context gevraagd... Bijzonder.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe bedoel je "eindelijk". Wat onhandig geformuleerd ga ik vanuit.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct. Zien we eindelijk zoiets is iedereen plotseling enorm kritisch en wordt er om context gevraagd... Bijzonder.
Ik hoor sinds deel 1 al dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden door de Russen... Ik heb ze alleen nog niet gezien, niet op beeld iig.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:39 schreef stalybridge het volgende:
Hoe bedoel je "eindelijk". Wat onhandig geformuleerd ga ik vanuit.
In Oekraïne zijn ze ook rijker dan ze op papier zeggen. In ieder geval in de steden.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, komen die mensen ooit wel eens buiten Nederland zou je denken? Ik had/heb zelf overigens plannen te emigreren naar Odessa. Dacht jaren geleden ook dat het een arm en triest zooitje is maar wat zat ik er naast. Ook daar heb je gewoon trendy horeca, luxe winkelcentra, mooi en groot strand met tal van clubs, cafes, restaurants enz. Prettig en warm klimaat. Hulp nodig? Of het nou een dokter, loodgieter, electricien of wat dan ook is, ze staan snel voor je klaar. Mijn vriendin vindt het aardig kut hier in Nederland en wil zsm terug..
90% van Mariupul verwoesten is niet genoeg?quote:Op zondag 27 maart 2022 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hoor sinds deel 1 al dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden door de Russen... Ik heb ze alleen nog niet gezien, niet op beeld iig.
Is niet per definitie een oorlogsmisdaad... Dit itt het door de knieën schieten van krijgsgvangenen.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:47 schreef TheJanitor het volgende:
90% van Mariupul verwoesten is niet genoeg?
Ik er aan mee doe?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kinderachtige verpis wedstrijd op twitter.
Maar prijs jezelf gelukkig dat je er aan mee doet, en deze of gene het blijkbaar met je eens is
Waar komen die vergaande sympathien voor Rusland bij jou eigenlijk vandaan? Is dat puur persoonlijk want ik hoop eigenlijk niet dat dit de norm is in het NLse leger.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is niet per definitie een oorlogsmisdaad...
Maar goed, dit wordt weer een rel in 3,2,1...
Gelukkig weten wij dat de Russen - als het al waar is - vrij zijn van enige zonden. Laat staan van oorlogsmisdaden tegen burgerbevolking.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook erg laf trouwens.
Kalende mannen met een brede bouw van 18-22 jaar... Deze slachtoffers zien er niet uit als broekkies.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook erg laf trouwens.
Ik heb nul komma nul sympathie voor de Russen... Ik ben sowieso nog opgevoed met het "Rode Gevaar" uit het oosten...quote:Op zondag 27 maart 2022 19:51 schreef TheJanitor het volgende:
Waar komen die vergaande sympathien voor Rusland bij jou eigenlijk vandaan? Is dat puur persoonlijk want ik hoop eigenlijk niet dat dit de norm is in het NLse leger.
Wat is dan het probleem?quote:Op zondag 27 maart 2022 19:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen ze dat wel, anders ben je toch kansloos als verdediging.
Feitelijk gezien hebben we gewoon nog geen oorlogsmisdaden gezien van de Russen. Zo eerlijk morten we gewoon zijn toch.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Waar komen die vergaande sympathien voor Rusland bij jou eigenlijk vandaan? Is dat puur persoonlijk want ik hoop eigenlijk niet dat dit de norm is in het NLse leger.
Mwah ik volg deze topics al een tijdje en het valt me op dat je een like geeft vaak bij pro Russische dingen en eigenlijk nog nooit een gezien van je bij iets Pro Oekraïns.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nul komma nul sympathie voor de Russen... Ik ben sowieso nog opgevoed met het "Rode Gevaar" uit het oosten...
Maar enigszins neutraal naar dit conflict kijken lijkt wel een doodzonde hier...
Nu het lijkt alsof UA eindelijk eens aan de foute kant van het verhaal staat grijp je dat met beide handen en voeten aan, maar andersom zie ik jou het nooit veroordelen.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelukkig heb je dit inzicht nog wel.
Soms denk ik dat je zover heen bent in links extremisme dat je alleen rode waas ziet.
Het lijkt me niet dat 90% van een stad kan worden weggevaagd zonder war crimes.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Feitelijk gezien hebben we gewoon nog geen oorlogsmisdaden gezien van de Russen. Zo eerlijk morten we gewoon zijn toch.
Ik mis een beetje jouw commentaar als het gaat om gruweldaden wie aan de Russische zijde 1000 maal vaker voorkomen dan andersom.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nul komma nul sympathie voor de Russen... Ik ben sowieso nog opgevoed met het "Rode Gevaar" uit het oosten...
Maar enigszins neutraal naar dit conflict kijken lijkt wel een doodzonde hier...
Daar gaat het natuurllijk al mis. Ik geef een like als het nmm een neutraal verhaal is. Dat is niet per definitie "pro Russisch", dat is wat jij er van maakt.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:00 schreef TheJanitor het volgende:
Mwah ik volg deze topics al een tijdje en het valt me op dat je een like geeft vaak bij pro Russische dingen en eigenlijk nog nooit een gezien van je bij iets Pro Oekraïns.
Ik geef ook likes de andere kant op maar laten we eerlijk zijn, het aandeel propaganda van een bepaalde zijde is aardig hoog hier.quote:Neutraal zou je denken beide kanten.
Geef maar voorbeelden dan.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
Ik mis een beetje jouw commentaar als het gaat om gruweldaden wie aan de Russische zijde 1000 maal vaker voorkomen dan andersom.
Heb wel wat anders te doen. Maar je weet donders goed zelf dat je maar wat graag kant kiest voor de Russiche kant.quote:
Niet helemaal eens.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Feitelijk gezien hebben we gewoon nog geen oorlogsmisdaden gezien van de Russen. Zo eerlijk morten we gewoon zijn toch.
Dus eerst met een beschuldiging komen en dan ook nog weten te melden dat de MIVD mij uit mijn functie moet ontheffen?quote:Op zondag 27 maart 2022 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
Heb wel wat anders te doen. Maar je weet donders goed zelf dat je maar wat graag kant kiest voor de Russiche kant.
Wat mij betreft voldoende voor de MIVD om jouw uit je functie bij defensie te ontheven.
Op die wijze is er geen enkele oorlogsmisdaad vastgesteld. Wij reageren ook maar op wat journalisten opschrijven, of nog dommer, twitterfilmpjes zonder goede referentie.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Er is van geen van de zaken waarover wordt gerapporteerd zonder enige twijfel bewezen dat het een oorlogsmisdaad is. Zoals de aanval op het kraamhotel, de beschieting van evacués en de deportatie can Ukraïeners naar Rusland. En dat is ook erg moeilijk te bewijzen. Maar er is al genoeg gezien en gerapporteerd. Er is alleen ook voldoende twijfel gezaaid.
Niet voor iemand die zogenaamd bij het Nederlandse leger werkt.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bombarderen van een theater, ziekenhuizen en een hele stad zijn geen oorlogsmisdaden?
Check anders jouw POHI van de afgelopen 30 dagen. Ruimte keus aan voorbeelden.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus eerst met een beschuldiging komen en dan ook nog weten te melden dat de MIVD mij uit mijn functie moet ontheffen?
Maar geen voorbeelden weten te produceren... Juist ja...
Haha ja. Ik ken in real life ook dit soort uitspraken bij bepaalde figuren. Jezelf op de borst kloppen dat je zo goed bent omdat het jou i.t.t. tot al die anderen wel lukt om 'objectief' naar een bepaalde situatie te kijken.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is niet zoveel twijfel hoor.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Er is van geen van de zaken waarover wordt gerapporteerd zonder enige twijfel bewezen dat het een oorlogsmisdaad is. Zoals de aanval op het kraamhotel, de beschieting van evacués en de deportatie can Ukraïeners naar Rusland. En dat is ook erg moeilijk te bewijzen. Maar er is al genoeg gezien en gerapporteerd. Er is alleen ook voldoende twijfel gezaaid.
Lijkt me niet dat die hele stad geverfd is zodat het lijkt dat het helemaal weggevaagd is.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Zoek gewoon eentje of twee. Dan zijn we sneller klaarquote:Op zondag 27 maart 2022 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check anders jouw POHI van de afgelopen 30 dagen. Ruimte keus aan voorbeelden.
Psst dat mag niet!quote:Op zondag 27 maart 2022 20:07 schreef wpor het volgende:
[..]
Haha ja. Ik ken in real life ook dit soort uitspraken bij bepaalde figuren. Jezelf op de borst kloppen dat je zo goed bent omdat het jou i.t.t. tot al die anderen wel lukt om 'objectief' naar een bepaalde situatie te kijken.
Wees er trots op!
Wat mij betreft is er vanuit Oekraïense kant een stuk meer geoorloofd qua hardheid, zij wonen daar tenslotte. Zij moeten hun land verdedigen. Rusland is de aggressor, die hebben daar helemaal niks te zoeken.
Dat is niet per se een warcrime.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 90% van een stad kan worden weggevaagd zonder war crimes.
Trouwens. Het voelt voor mij als kijken naar een vader die een man aanvalt die zijn dochter heeft verkracht, en dat jij er vervolgens trots bij staat te wezen hoe neutraal jij er wel niet in staat. Dat je er zo objectief naar kunt kijkenquote:Op zondag 27 maart 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat inderdaad, en als blijkt dat de dochter een te kort rokje aan had dan weigert die haar te helpen ofzoquote:Op zondag 27 maart 2022 20:13 schreef wpor het volgende:
[..]
Trouwens. Het voelt voor mij als kijken baar een vader die een man aanvalt die zijn dochter heeft verkracht, en dat jij er vervolgens bij staat om er neutraal in te staan om er objectief naar te kunnen kijken
Wat maakt iets precies een war crime dan?quote:Op zondag 27 maart 2022 20:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is niet per se een warcrime.
Deze eerder gemistquote:
Kan, hoeft niet. Maar die discussie is hier al gevoerd en zolang we niet weten of het nou wel of geen legitieme militaire doelen waren is het geen feit. Dat betekent dus net zo makelijk dat ik het ook fout kan hebben. Ik verdedig nl. helemaal nergens de acties van de Russen, ik zeg alleen maar dat al die "het is een oorlogsmisdaad!!!" opmerkingen nergens op zijn gebaseerd.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef luxerobots het volgende:
Bombarderen van een theater, ziekenhuizen en een hele stad zijn geen oorlogsmisdaden?
Tsja... Je hebt dus niks. Een beetje het niveau: "Het is een Oorlogsmisdaad!!!111!!einz!!11quote:Op zondag 27 maart 2022 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
Check anders jouw POHI van de afgelopen 30 dagen. Ruimte keus aan voorbeelden.
Ja, absurd... Dit soort zaken zou snel opgehelderd moeten worden, onvoorstelbaar.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jouw posthistorie. Maar blijkbaar ben jij als domme hans soldaat niet in staat om dat op te zoeken.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja... Je hebt dus niks. Een beetje het niveau: "Het is een Oorlogsmisdaad!!!111!!einz!!11"
nou die lopen niet meer weg dusquote:
Ergo, je kijkt er dus met een gekleurde bril naar. Het HOR geldt voor iedereen, ongeacht of je nou bij de juiste of foute club behoort.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:07 schreef wpor het volgende:
Wat mij betreft is er vanuit Oekraïense kant een stuk meer geoorloofd qua hardheid, zij wonen daar tenslotte. Zij moeten hun land verdedigen. Rusland is de aggressor, die hebben daar helemaal niks te zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |