Daar ga je natuurlijk geen sympathie mee winnen.quote:
Lijkt me niet helemaal de bedoeling.quote:
Walgelijk, en m.i. gewoon een zuivere oorlogsmisdaad.quote:
Allemaal Baudets schuld. Jeetje.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waren het maar gedachtes; er is tot tribunalen opgeroepen, er is een galg gebouwd en er is met een fakkel een huisbezoek gebracht.
Ik snap dat je dat liever even vergeet, dat betrof namelijk net zulke 'kritische niet-extremistische geesten' als jij met dezelfde complotmeukerij als narratief.
Regel 1 van de KGB ook: verwijt anderen wat je zelf doet.
Je kan zelf weggaan. Of niet reageren.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je niet elders gaan zieken?
Gelukkig heb je dit inzicht nog wel.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Walgelijk, en m.i. gewoon een zuivere oorlogsmisdaad.
Vertel eens, Los... welke links extremistische ideeën heb ik allemaal?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelukkig heb je dit inzicht nog wel.
Soms denk ik dat je zover heen bent in links extremisme dat je alleen rode waas ziet.
Welk extremisme? Geef eens concrete voorbeelden.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan zelf weggaan. Of niet reageren.
En extremisme moet bestreden worden. Het liefste met een normale discussie waardoor een persoon weer gewoon nuchter gaat nadenken.
Week nie ik lul ook maar wat, maar vind je wel heel fel als je Baudet hoort.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel eens, Los... welke links extremistische ideeën heb ik allemaal?
Nee, als het waar is, dan is dit totaal verkeerd. Alleen is het hele twitteraccount van deze dame nogal pro-Russisch en worden keer op keer zaken die ze post en retweet weerlegd.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar ga je natuurlijk geen sympathie mee winnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door la_perle_rouge op 27-03-2022 19:13:55 ]
quote:Op zondag 27 maart 2022 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Week nie ik lul ook maar wat, maar vind je wel heel fel als je Baudet hoort.
Is ook maar een gewone man.
Baudet is een gewone man met rechts-extremistische ideeënquote:Op zondag 27 maart 2022 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als ze uit zichzelf een pro-putin regime hadden geworden, denk ik dat niet.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zou het iemand voor de oorlog een reet hebben geïnteresseerd of Oekraïne een "pro westerse koers" of een vassalstaat a la Rusland had gevolgd?
Gewoon je toon en de manier waarop ik je zie raaskallen bij iets wat niet in je straatje past, zorgt ervoor dat ik wat zorgen heb om je mentale gesteldheid.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
En daarom is iemand links-extremistisch... De tering, Los.
Waar komt dat links/rechts geneuzel overigens ineens weer vandaan?
Gewoon rechts en een afwijkende mening. Die ik ook niet volg.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Baudet is een gewone man met rechts-extremistische ideeën
Je bedoelt die dingen die steeds met feiten en cijfers worden onderbouwd, dan wel met voorbeelden uit de al dan niet recente geschiedenis?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon je toon en de manier waarop ik je zie raaskallen bij iets wat niet in je straatje past, zorgt ervoor dat ik wat zorgen heb om je mentale gesteldheid.
Precies, pas later in de oorlog zag je de voorlopers van de latere loopgraven. (Bij Petersburg o.a., Crater)quote:Op zondag 27 maart 2022 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou ja, probleem was dat de technologie mijlen vooruit was maar men vasthield aan Napeolontische tactieken...
Lekker door open velden in regimenten optrekken richting de vijand...
Nee vooral bij reacties als:quote:Op zondag 27 maart 2022 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt die dingen die steeds met feiten en cijfers worden onderbouwd, dan wel met voorbeelden uit de al dan niet recente geschiedenis?
Dat je ergens hebt besloten in mij een blauwharige akoestische gitaar spelende SJW'er te zien ligt denk ik vooral aan het gegeven dat ik je politieke voorkeur niet deel, en daar heb je wat moeite mee. Kan, zou alleen wel zo netjes zijn daar niet allemaal dingen bij te verzinnen. Thanks man.
En heel politiek, wetenschappelijk en journalistiek Nederland wegzetten als Evil Kartel is wat precies? Redelijk?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon rechts en een afwijkende mening. Die ik ook niet volg.
Maar waarom iemand dan direct proberen te cancellen als extreem rechts/facist/Poetin lover is een enorm zwaktebod en precies waarom de man al weken nummer 1 is in de landelijke boeken verkoop top 60.
Wat is de achtergrond van dit gebeuren?quote:
Moet hij weten.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En heel politiek, wetenschappelijk en journalistiek Nederland wegzetten als Evil Kartel is wat precies? Redelijk?
Die persoon die opmerkte dat als dit WO2 periode was, en baudet dan heulde met de duitsers, dat die dan opgehangen had geworden, had gewoon gelijk, klaar. Want dat gebeurde ook gewoon.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Yup, begin van de moderne oorlogsvoering... Sherman wist dat ook. En ook Nathan B. Forrest had al behoorlijk moderne opvattingen over het belang van snelheid en logistiek over aantallen en terrein.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, pas later in de oorlog zag je de voorlopers van de latere loopgraven. (Bij Petersburg o.a., Crater)
Qua legerorganisatie liep men overigens zelfs achter op Napoleon in het begin van de oorlog.
Het gebruik van cavalerie was overigens wel anders, door de toegenomen voorkracht van de wapens was een carrée niet langer nodig om een cavaleriecharge te stoppen en werd cavalerie onbruikbaar als stoottroep.
Hij heeft een hoop extreem rechtse uitspraken gedaan. Als je niet zo bekeken wil worden dan zou ik beter letten op de woorden die je dan uitspreekt. Plus hele doen en laten van zijn partij FvD laat ook geen mooi plaatje zien dus ik snap heel goed dat men hem rechts-extremistisch vindt.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar waarom iemand dan direct proberen te cancellen als extreem rechts/facist/Poetin lover is een enorm zwaktebod en precies waarom de man al weken nummer 1 is in de landelijke boeken verkoop top 60.
Ja, nadat reeds was duidelijk gemaakt dat het nogal apart was Oekraïne een neonazistische brandhaard te noemen als blijkt dat tijdens de verkiezingen van 2019 de grootste nazipartij van dat land, Svoboda, slechts 1 van de 450 zetels wist te bemachtigen?quote:
Je bedoelt dat Oekraïne geen verdediging mag inzetten op het moment dat er burgers aanwezig zijn?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Even teruglezen, heb het al een paar keer gezegd.
Nouja niet zo raar om hem Putin lover te noemen als meneer zelf loopt te oreren over Putin op zijn twitter.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En zou men in een nazi-land ook massaal stemmen op een joodse danser met hoge hakken?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, nadat reeds was duidelijk gemaakt dat het nogal apart was Oekraïne een neonazistische brandhaard te noemen als blijkt dat tijdens de verkiezingen van 2019 de grootste nazipartij van dat land, Svoboda, slechts 1 van de 450 zetels wist te bemachtigen?
Klopt, maar het blijft wel opmerkelijk dat ze er tien jaar geleden bijna veertig wisten te bemachtigen. Toch wel benieuwd wat de bevolking toen precies in die partij zag.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nadat reeds was duidelijk gemaakt dat het nogal apart was Oekraïne een neonazistische brandhaard te noemen als blijkt dat tijdens de verkiezingen van 2019 de grootste nazipartij van dat land, Svoboda, slechts 1 van de 450 zetels wist te bemachtigen?
Kijk, als men daarna stug door blijft etteren dat het toch echt wel zo is, in weerwil van de feiten, past op een gegeven moment inderdaad een hele reeks huilsmileys.
37, inderdaad... en van de 450 blijft dat nog steeds bijzonder laag, voor een neonazistisch broeinest.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft wel opmerkelijk dat ze er tien jaar geleden bijna veertig wisten te bemachtigen. Toch wel benieuwd wat de bevolking toen precies in die partij zag.
Natuurlijk mogen ze dat wel, anders ben je toch kansloos als verdediging.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Oekraïne geen verdediging mag inzetten op het moment dat er burgers aanwezig zijn?
Procentueel heeft Wilders meer zetels en Nederland is ook geen bekrompen racistisch land, we hebben alleen een paar van die lui hier wonen.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
37, inderdaad... en van de 450 blijft dat nog steeds bijzonder laag.
Ik heb ook terug gelezen, maar kon ook niet ontdekken wat je dan precies "laf vechten aan Oekraïense zijde" vond.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen ze dat wel, anders ben je toch kansloos als verdediging.
Je kunt dat ook gewoon zeggen.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kijk, als men daarna stug door blijft etteren dat het toch echt wel zo is, in weerwil van de feiten, past op een gegeven moment inderdaad een hele reeks huilsmileys.
Volgens mij is het ook beeldvorming, de nazistische partij in Oekraïne zegt fascistische dingen, maar ook dingen waar de mensen nu zich in kunnen vinden.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft wel opmerkelijk dat ze er tien jaar geleden bijna veertig wisten te bemachtigen. Toch wel benieuwd wat de bevolking toen precies in die partij zag.
Ze lijken Russisch te spreken. Vind het maar eens vaag filmpje.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is de achtergrond van dit gebeuren?
Zo maar wat twitterfilmpjes zeggen niet zoveel. Zijn het Oekraïense soldaten die hun boekje te buiten gaan en een oorlogsmisdaad begaan? Het lijkt waarschijnlijk.
Maar het is ook mogelijk dat het Russen zijn die dit doen om de Oekraïeners in een kwaad daglicht te zetten. Daarbij is het ook wel interessant wat de achtergrond van de slachtoffers is. Gevangen genomen personen in hun been schieten is natuurlijk altijd fout, maar het maakt nogal wat uit of het dienstplichtigen, of geharde criminelen en verkrachters zijn.
Ongeveer dertien keer gedaan, Los...quote:Op zondag 27 maart 2022 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt dat ook gewoon zeggen.
Bovendien heeft Oekraïne wel degelijk een nazisme probleem, en dat is niks vergeleken met FvD gangers.
Zorgelijk dat dat ineens prima is als dat land wordt ingevallen door een nog grotere vijand, wegkijken heet dat.
Op pagina 3, je hebt er zelf nog op gereageerdquote:Op zondag 27 maart 2022 19:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb ook terug gelezen, maar kon ook niet ontdekken wat je dan precies "laf vechten aan Oekraïense zijde" vond.
Als je die talen niet spreekt klinken Russisch en Oekraïens hetzelfdequote:Op zondag 27 maart 2022 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze lijken Russisch te spreken. Vind het maar eens vaag filmpje.
Vind het toch anders klinken. Beide talen.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je die talen niet spreekt klinken Russisch en Oekraïens hetzelfde
iedere oekrainer verstaat Russisch, Iedere oudere Bulgaar ook trouwensquote:Op zondag 27 maart 2022 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je die talen niet spreekt klinken Russisch en Oekraïens hetzelfde
Stand your ground heet dat in sommige landen.quote:Op zondag 27 maart 2022 17:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus als jij aangevallen wordt mag je alles doen om je te verdedigen ook als het te kostte gaat van andere onschuldige mensen?
Ik snap dat ook niet, komen die mensen ooit wel eens buiten Nederland zou je denken? Ik had/heb zelf overigens plannen te emigreren naar Odessa. Dacht jaren geleden ook dat het een arm en triest zooitje is maar wat zat ik er naast. Ook daar heb je gewoon trendy horeca, luxe winkelcentra, mooi en groot strand met tal van clubs, cafes, restaurants enz. Prettig en warm klimaat. Hulp nodig? Of het nou een dokter, loodgieter, electricien of wat dan ook is, ze staan snel voor je klaar. Mijn vriendin vindt het aardig kut hier in Nederland en wil zsm terug..quote:Op zondag 27 maart 2022 18:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het verbaast je misschien, maar nogal veel mensen vinden Nederland geen prettig land, Nederlanders geen fijne mensen, ons klimaat een bezoeking en willen niets liever dat er in eigen land geen oorlog en dreiging meer is, en ze terug kunnen. Ik heb een collega uit Iran, die vanwege haar achternaam niet terug kan. Niet omdat ze zelf ooit iets gedaan heeft, maar zodra ze het land inkomt wordt ze, net als haar vader, opgesloten en vermoord.
Dan lees nog eens hetgeen wat jij schreef naar aanleiding van mijn reactie.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan heb je niet echt op de rest van mijn posts gelet.
I'll up you one: sommigen economen vermoeden dat de russische economie zo heftig door z'n voegen zakt dat er voedseltekorten komen. Onder normale omstandigheden zouden andere landen dan voedselhulp gaan sturen. Maar dat is ondenkbaar zolang rusland nog bezig is in Oekraïne.
En da's geen morele chantage, nee dat is de prijs die rusland betaalt voor het gedrag van hun Sterke Man.
Dat is volgens mij morele chantage op mensen die tot de onderkant van de maatschappijen van alle landen behoren.quote:We zijn wel in oorlog met rusland. Vinden ze in rusland ook. Alleen niet met wapens, maar met sancties.
En de doden die dat aan russische kant oplevert, onderkant van de maatschappij bv die niet meer te vreten heeft, medische behandelingen die stoppen vanwege boycot medicijnen/ apparatuur, etc, zijn weliswaar niet erg zichtbaar, maar dood zijn/gaan ze nog steeds
Pietertje "geen IP, iedereen eigen cloud" Cobelens was als actief dienende al een enorme idioot maar dat is er niet beter op geworden...quote:Op zondag 27 maart 2022 18:51 schreef ExTec het volgende:
Die persoon die opmerkte dat als dit WO2 periode was, en baudet dan heulde met de duitsers, dat die dan opgehangen had geworden, had gewoon gelijk, klaar. Want dat gebeurde ook gewoon.
Correct. Zien we eindelijk zoiets is iedereen plotseling enorm kritisch en wordt er om context gevraagd... Bijzonder.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe bedoel je "eindelijk". Wat onhandig geformuleerd ga ik vanuit.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct. Zien we eindelijk zoiets is iedereen plotseling enorm kritisch en wordt er om context gevraagd... Bijzonder.
Ik hoor sinds deel 1 al dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden door de Russen... Ik heb ze alleen nog niet gezien, niet op beeld iig.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:39 schreef stalybridge het volgende:
Hoe bedoel je "eindelijk". Wat onhandig geformuleerd ga ik vanuit.
In Oekraïne zijn ze ook rijker dan ze op papier zeggen. In ieder geval in de steden.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, komen die mensen ooit wel eens buiten Nederland zou je denken? Ik had/heb zelf overigens plannen te emigreren naar Odessa. Dacht jaren geleden ook dat het een arm en triest zooitje is maar wat zat ik er naast. Ook daar heb je gewoon trendy horeca, luxe winkelcentra, mooi en groot strand met tal van clubs, cafes, restaurants enz. Prettig en warm klimaat. Hulp nodig? Of het nou een dokter, loodgieter, electricien of wat dan ook is, ze staan snel voor je klaar. Mijn vriendin vindt het aardig kut hier in Nederland en wil zsm terug..
90% van Mariupul verwoesten is niet genoeg?quote:Op zondag 27 maart 2022 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hoor sinds deel 1 al dat er oorlogsmisdaden gepleegd worden door de Russen... Ik heb ze alleen nog niet gezien, niet op beeld iig.
Is niet per definitie een oorlogsmisdaad... Dit itt het door de knieën schieten van krijgsgvangenen.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:47 schreef TheJanitor het volgende:
90% van Mariupul verwoesten is niet genoeg?
Ik er aan mee doe?quote:Op zondag 27 maart 2022 18:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kinderachtige verpis wedstrijd op twitter.
Maar prijs jezelf gelukkig dat je er aan mee doet, en deze of gene het blijkbaar met je eens is
Waar komen die vergaande sympathien voor Rusland bij jou eigenlijk vandaan? Is dat puur persoonlijk want ik hoop eigenlijk niet dat dit de norm is in het NLse leger.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is niet per definitie een oorlogsmisdaad...
Maar goed, dit wordt weer een rel in 3,2,1...
Gelukkig weten wij dat de Russen - als het al waar is - vrij zijn van enige zonden. Laat staan van oorlogsmisdaden tegen burgerbevolking.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Best wel een heftig filmpje, die soldaten die in de knie worden geschoten, zijn gasten van 18-22 jaar oud soms dienstplichtig of hadden geen keus, gezond lichaam en dan een zo’n trekje aan trigger, paf weg lichaam.
Ook erg laf trouwens.
Kalende mannen met een brede bouw van 18-22 jaar... Deze slachtoffers zien er niet uit als broekkies.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Best wel een heftig filmpje, die soldaten die in de knie worden geschoten, zijn gasten van 18-22 jaar oud soms dienstplichtig of hadden geen keus, gezond lichaam en dan een zo’n trekje aan trigger, paf weg lichaam.
Ook erg laf trouwens.
Ik heb nul komma nul sympathie voor de Russen... Ik ben sowieso nog opgevoed met het "Rode Gevaar" uit het oosten...quote:Op zondag 27 maart 2022 19:51 schreef TheJanitor het volgende:
Waar komen die vergaande sympathien voor Rusland bij jou eigenlijk vandaan? Is dat puur persoonlijk want ik hoop eigenlijk niet dat dit de norm is in het NLse leger.
Wat is dan het probleem?quote:Op zondag 27 maart 2022 19:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen ze dat wel, anders ben je toch kansloos als verdediging.
Feitelijk gezien hebben we gewoon nog geen oorlogsmisdaden gezien van de Russen. Zo eerlijk morten we gewoon zijn toch.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Waar komen die vergaande sympathien voor Rusland bij jou eigenlijk vandaan? Is dat puur persoonlijk want ik hoop eigenlijk niet dat dit de norm is in het NLse leger.
Mwah ik volg deze topics al een tijdje en het valt me op dat je een like geeft vaak bij pro Russische dingen en eigenlijk nog nooit een gezien van je bij iets Pro Oekraïns.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nul komma nul sympathie voor de Russen... Ik ben sowieso nog opgevoed met het "Rode Gevaar" uit het oosten...
Maar enigszins neutraal naar dit conflict kijken lijkt wel een doodzonde hier...
Nu het lijkt alsof UA eindelijk eens aan de foute kant van het verhaal staat grijp je dat met beide handen en voeten aan, maar andersom zie ik jou het nooit veroordelen.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gelukkig heb je dit inzicht nog wel.
Soms denk ik dat je zover heen bent in links extremisme dat je alleen rode waas ziet.
Het lijkt me niet dat 90% van een stad kan worden weggevaagd zonder war crimes.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Feitelijk gezien hebben we gewoon nog geen oorlogsmisdaden gezien van de Russen. Zo eerlijk morten we gewoon zijn toch.
Ik mis een beetje jouw commentaar als het gaat om gruweldaden wie aan de Russische zijde 1000 maal vaker voorkomen dan andersom.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb nul komma nul sympathie voor de Russen... Ik ben sowieso nog opgevoed met het "Rode Gevaar" uit het oosten...
Maar enigszins neutraal naar dit conflict kijken lijkt wel een doodzonde hier...
Daar gaat het natuurllijk al mis. Ik geef een like als het nmm een neutraal verhaal is. Dat is niet per definitie "pro Russisch", dat is wat jij er van maakt.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:00 schreef TheJanitor het volgende:
Mwah ik volg deze topics al een tijdje en het valt me op dat je een like geeft vaak bij pro Russische dingen en eigenlijk nog nooit een gezien van je bij iets Pro Oekraïns.
Ik geef ook likes de andere kant op maar laten we eerlijk zijn, het aandeel propaganda van een bepaalde zijde is aardig hoog hier.quote:Neutraal zou je denken beide kanten.
Geef maar voorbeelden dan.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
Ik mis een beetje jouw commentaar als het gaat om gruweldaden wie aan de Russische zijde 1000 maal vaker voorkomen dan andersom.
Heb wel wat anders te doen. Maar je weet donders goed zelf dat je maar wat graag kant kiest voor de Russiche kant.quote:
Niet helemaal eens.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Feitelijk gezien hebben we gewoon nog geen oorlogsmisdaden gezien van de Russen. Zo eerlijk morten we gewoon zijn toch.
Dus eerst met een beschuldiging komen en dan ook nog weten te melden dat de MIVD mij uit mijn functie moet ontheffen?quote:Op zondag 27 maart 2022 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
Heb wel wat anders te doen. Maar je weet donders goed zelf dat je maar wat graag kant kiest voor de Russiche kant.
Wat mij betreft voldoende voor de MIVD om jouw uit je functie bij defensie te ontheven.
Op die wijze is er geen enkele oorlogsmisdaad vastgesteld. Wij reageren ook maar op wat journalisten opschrijven, of nog dommer, twitterfilmpjes zonder goede referentie.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Er is van geen van de zaken waarover wordt gerapporteerd zonder enige twijfel bewezen dat het een oorlogsmisdaad is. Zoals de aanval op het kraamhotel, de beschieting van evacués en de deportatie can Ukraïeners naar Rusland. En dat is ook erg moeilijk te bewijzen. Maar er is al genoeg gezien en gerapporteerd. Er is alleen ook voldoende twijfel gezaaid.
Niet voor iemand die zogenaamd bij het Nederlandse leger werkt.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bombarderen van een theater, ziekenhuizen en een hele stad zijn geen oorlogsmisdaden?
Check anders jouw POHI van de afgelopen 30 dagen. Ruimte keus aan voorbeelden.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus eerst met een beschuldiging komen en dan ook nog weten te melden dat de MIVD mij uit mijn functie moet ontheffen?
Maar geen voorbeelden weten te produceren... Juist ja...
Haha ja. Ik ken in real life ook dit soort uitspraken bij bepaalde figuren. Jezelf op de borst kloppen dat je zo goed bent omdat het jou i.t.t. tot al die anderen wel lukt om 'objectief' naar een bepaalde situatie te kijken.quote:Op zondag 27 maart 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is niet zoveel twijfel hoor.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Er is van geen van de zaken waarover wordt gerapporteerd zonder enige twijfel bewezen dat het een oorlogsmisdaad is. Zoals de aanval op het kraamhotel, de beschieting van evacués en de deportatie can Ukraïeners naar Rusland. En dat is ook erg moeilijk te bewijzen. Maar er is al genoeg gezien en gerapporteerd. Er is alleen ook voldoende twijfel gezaaid.
Lijkt me niet dat die hele stad geverfd is zodat het lijkt dat het helemaal weggevaagd is.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Zoek gewoon eentje of twee. Dan zijn we sneller klaarquote:Op zondag 27 maart 2022 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check anders jouw POHI van de afgelopen 30 dagen. Ruimte keus aan voorbeelden.
Psst dat mag niet!quote:Op zondag 27 maart 2022 20:07 schreef wpor het volgende:
[..]
Haha ja. Ik ken in real life ook dit soort uitspraken bij bepaalde figuren. Jezelf op de borst kloppen dat je zo goed bent omdat het jou i.t.t. tot al die anderen wel lukt om 'objectief' naar een bepaalde situatie te kijken.
Wees er trots op!
Wat mij betreft is er vanuit Oekraïense kant een stuk meer geoorloofd qua hardheid, zij wonen daar tenslotte. Zij moeten hun land verdedigen. Rusland is de aggressor, die hebben daar helemaal niks te zoeken.
Dat is niet per se een warcrime.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat 90% van een stad kan worden weggevaagd zonder war crimes.
Trouwens. Het voelt voor mij als kijken naar een vader die een man aanvalt die zijn dochter heeft verkracht, en dat jij er vervolgens trots bij staat te wezen hoe neutraal jij er wel niet in staat. Dat je er zo objectief naar kunt kijkenquote:Op zondag 27 maart 2022 19:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat inderdaad, en als blijkt dat de dochter een te kort rokje aan had dan weigert die haar te helpen ofzoquote:Op zondag 27 maart 2022 20:13 schreef wpor het volgende:
[..]
Trouwens. Het voelt voor mij als kijken baar een vader die een man aanvalt die zijn dochter heeft verkracht, en dat jij er vervolgens bij staat om er neutraal in te staan om er objectief naar te kunnen kijken
Wat maakt iets precies een war crime dan?quote:Op zondag 27 maart 2022 20:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is niet per se een warcrime.
Deze eerder gemistquote:
Kan, hoeft niet. Maar die discussie is hier al gevoerd en zolang we niet weten of het nou wel of geen legitieme militaire doelen waren is het geen feit. Dat betekent dus net zo makelijk dat ik het ook fout kan hebben. Ik verdedig nl. helemaal nergens de acties van de Russen, ik zeg alleen maar dat al die "het is een oorlogsmisdaad!!!" opmerkingen nergens op zijn gebaseerd.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:05 schreef luxerobots het volgende:
Bombarderen van een theater, ziekenhuizen en een hele stad zijn geen oorlogsmisdaden?
Tsja... Je hebt dus niks. Een beetje het niveau: "Het is een Oorlogsmisdaad!!!111!!einz!!11quote:Op zondag 27 maart 2022 20:07 schreef phpmystyle het volgende:
Check anders jouw POHI van de afgelopen 30 dagen. Ruimte keus aan voorbeelden.
Ja, absurd... Dit soort zaken zou snel opgehelderd moeten worden, onvoorstelbaar.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jouw posthistorie. Maar blijkbaar ben jij als domme hans soldaat niet in staat om dat op te zoeken.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja... Je hebt dus niks. Een beetje het niveau: "Het is een Oorlogsmisdaad!!!111!!einz!!11"
nou die lopen niet meer weg dusquote:
Ergo, je kijkt er dus met een gekleurde bril naar. Het HOR geldt voor iedereen, ongeacht of je nou bij de juiste of foute club behoort.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:07 schreef wpor het volgende:
Wat mij betreft is er vanuit Oekraïense kant een stuk meer geoorloofd qua hardheid, zij wonen daar tenslotte. Zij moeten hun land verdedigen. Rusland is de aggressor, die hebben daar helemaal niks te zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |