abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 maart 2022 @ 18:15:18 #176
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204241898
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die verheerlijking van alles wat Oekraïsch is slaat ook nergens op. Gewoon een failedstate net als Rusland zelf.
Failed state is natuurlijk totale onzin. Het is een land dat na decennia onderdrukking pas sinds 2014 in de gelegenheid is gekomen om zich onder het juk van Rusland uit te werken. En toen prompt weer werd binnengevallen door Rusland.

Dat het land geen daverend succes is, is maar aan één iemand te wijten: de heer V. Putin.
pi_204241907
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die verheerlijking van alles wat Oekraïsch is slaat ook nergens op. Gewoon een failedstate net als Rusland zelf.
Ja maar nu komen ze met tienduizenden tegelijk hierheen terwijl wij dus totaal geen plaats hebben. En reken er maar op dat het merendeel nooit meer terug wil.
Ik wil best mensen helpen, TIJDELIJK!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_204241908
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Welke onschuldige mensen?

Als mensen mijn huis binnendringen dan vind ik dat ik alles mag doen om mij, mijn gezin en mijn bezittingen te verdedigen. Daarin vind ik ook dat ik veel verder mag gaan dan wat de wet vindt wat ik mag doen.

Maar niet ten kosten van onschuldigen. Die mensen in mijn huis zijn niet onschuldig, ook niet als ze in opdracht van een ander daar zijn.
Precies, dan zijn we het daar over eens ;)
  zondag 27 maart 2022 @ 18:16:13 #179
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204241914
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:06 schreef crystal_meth het volgende:
Hmm. Kreeg een like van Max Seddon:
[ twitter ]
gaat blijkbaar over
[..]
Kent iemand hem? En weet wat er mis zou zijn met zijn threads?

Ow, misschien omdat hij het iets te serieous neemt. Zie net z'n gepinde tweet, een thread over threads..

[ twitter ]
Kinderachtige verpis wedstrijd op twitter.

Maar prijs jezelf gelukkig dat je er aan mee doet, en deze of gene het blijkbaar met je eens is :z
Scorched earth
pi_204241923
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Failed state is natuurlijk totale onzin. Het is een land dat na decennia onderdrukking pas sinds 2014 in de gelegenheid is gekomen om zich onder het juk van Rusland uit te werken. En toen prompt weer werd binnengevallen door Rusland.

Dat het land geen daverend succes is, is maar aan één iemand te wijten: de heer V. Putin.
En waarom zou hun probleem ineens de onze moeten worden?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 27 maart 2022 @ 18:17:58 #181
Niet te kritisch
pi_204241931
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:15 schreef halfway het volgende:

[..]
Ja maar nu komen ze met tienduizenden tegelijk hierheen terwijl wij dus totaal geen plaats hebben. En reken er maar op dat het merendeel nooit meer terug wil.
Jij wil helemaal niemand helpen. Jij tolereert dat de Nederlandse staat mensen tijdelijk helpt. Dat is echt iets totaal anders.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:19:26 #182
Niet te kritisch
pi_204241953
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:16 schreef halfway het volgende:

[..]
In welk universum zie jij een mogelijkheid dat het dat niet al is of anders spoedig wordt?
  zondag 27 maart 2022 @ 18:20:26 #183
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204241966
quote:

[..]
Ja, moet je niet willen hé.

Zal je zien, aan de pomp is het nu ook al veel duurder, en zonnebloem olie en bloem zijn ook al niet meer te krijgen.

En waarom? Want het is toch "hun probleem" dat zwangere vrouwen het ziekenhuis uit geschoten worden, toch niet het onze? Nou dan.
Scorched earth
  zondag 27 maart 2022 @ 18:20:39 #184
117098 Hathor
Effe niet
pi_204241968
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Wanneer is het starten van een oorlog eigenlijk legitiem? :')
Toen Irak Koeweit binnenviel, en de VS daarop reageerde met dat hele leger aan gruzelementen te bombarderen, dat is in mijn ogen legitiem.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204241973
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waardoor gaat dat ten koste van onschuldige mensen?
Even teruglezen, heb het al een paar keer gezegd.
pi_204241989
quote:

[..]
Precies. Kut voor de gewone mensen daar, maar niet mijn/ons probleem.

Het slaat nergens op dat een tot op het bot corrupt land een worst voor gehouden wordt om bij ons clubje te komen, want laten we wel wezen, exact dat is de reden dat Putin binnengevallen is.

Het slaat ook nergens op om nu maar allerlei sancties in te stellen waar en Rusland kwaaier van wordt en waar ons gas duurder van wordt. En ons eten.

Donder op. Laat ze het lekker uitzoeken daar. Ik wens geen welvaart in te leveren omdat wat elite aan een wedstrijdje verplassen begonnen is. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:23:58 #187
Niet te kritisch
pi_204242015
quote:
18s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Het slaat nergens op dat een tot op het bot corrupt land een worst voor gehouden wordt om bij ons clubje te komen, want laten we wel wezen, exact dat is de reden dat Putin binnengevallen is.

Het slaat ook nergens op om nu maar allerlei sancties in te stellen waar en Rusland kwaaier van wordt en waar ons gas duurder van wordt. En ons eten.

Donder op. Laat ze het lekker uitzoeken daar. Ik wens geen welvaart in te leveren omdat wat elite aan een wedstrijdje verplassen begonnen is. :r
'elite' alleen al door dat woord ben je totaal af. :')
  zondag 27 maart 2022 @ 18:24:07 #188
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204242018
quote:
18s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Plat egoïsme is wel verfrissend, de meeste van jouw soort doen meestal wat meer moeite om hun egoïsme te verhullen.
Scorched earth
  zondag 27 maart 2022 @ 18:25:01 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204242029
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat was toen eigenlijk al een verouderde manier van oorlogsvoering, het leger van de VS stelde toen eigenlijk nog heel weinig voor. Interessant hoe dat in de 100 jaar daarna zo drastisch veranderde.
Nou ja, probleem was dat de technologie mijlen vooruit was maar men vasthield aan Napeolontische tactieken...

Lekker door open velden in regimenten optrekken richting de vijand...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204242040
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Wanneer is het starten van een oorlog eigenlijk legitiem? :')
Als de Veiligheidsraad van de VN oorlog legitiem vindt.
pi_204242074
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 17:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat was toen eigenlijk al een verouderde manier van oorlogsvoering, het leger van de VS stelde toen eigenlijk nog heel weinig voor. Interessant hoe dat in de 100 jaar daarna zo drastisch veranderde.
Volgens mij is de US ook de afgelopen 100 jaar continu in staat van oorlog, afbouw van op opbouw naar oorlog.
pi_204242122
quote:

[..]
Enigzins met verbazing las ik ook het bericht dat we speciale scholen moesten gaan oprichten waar jonge Oekraïense kinderen Nederlands gaan leren.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:30:10 #193
117098 Hathor
Effe niet
pi_204242132
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou ja, probleem was dat de technologie mijlen vooruit was maar men vasthield aan Napeolontische tactieken...

Lekker door open velden in regimenten optrekken richting de vijand...
Een ding was wel zeker, als jij de vaandeldrager was, ging je als eerste na het hiernamaals. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:31:09 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204242143
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Een ding was wel zeker, als jij de vaandeldrager was, ging je als eerste na het hiernamaals. :')
Niet altijd; uit soldatenverslagen blijkt dat men eigenlijk vooral op vijandelijke soldaten schoot ipv vaandeldragers of officieren te paard... die waren op die afstanden totaal ongevaarlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204242153
twitter
pi_204242164
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, en dan ga je ineens gekke dingen doen zoals oproepen tot tribunalen, galgjes bouwen en met fakkels bij iemand aan de voordeur staan.

Denk dat je je gezien de geschiedenis wat drukker moet maken om de labiele puppets in je eigen gelederen.
Wat een extreme gedachtes heb jij.
En ook de mensen die het met je eens zijn vind ik ronduit eng. Gatverdamme dat extremisme.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204242178
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Plat egoïsme is wel verfrissend, de meeste van jouw soort doen meestal wat meer moeite om hun egoïsme te verhullen.
Zou het iemand voor de oorlog een reet hebben geïnteresseerd of Oekraïne een "pro westerse koers" of een vassalstaat a la Rusland had gevolgd?
  zondag 27 maart 2022 @ 18:33:23 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204242191
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat een extreme gedachtes heb jij.
Waren het maar gedachtes; er is tot tribunalen opgeroepen, er is een galg gebouwd en er is met een fakkel een huisbezoek gebracht.

Ik snap dat je dat liever even vergeet, dat betrof namelijk net zulke 'kritische niet-extremistische geesten' als jij met dezelfde complotmeukerij als narratief.

Regel 1 van de KGB ook: verwijt anderen wat je zelf doet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204242203
Ondertussen in Sint Petersburg.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 27 maart 2022 @ 18:35:09 #200
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204242229
quote:

[..]
Het merendeel heeft so wie so alle mannelijke familie 18< man< 65 achter gelaten, daar zullen ze naar toe terug willen. Daarnaast zijn er miljoenen andere mensen nog in Oekraïne, familie, vrienden. Daarheen willen ze terug.
Ze willen hier helemaal niet zijn, ze willen deze hele nachtmerrie niet, ze willen eigenlijk niets liever dan dat Poetin ze met rust had gelaten en ze een pilsje of rosé konden drinken op een terras in de ook daar stralend schijnende zon.

Het verbaast je misschien, maar nogal veel mensen vinden Nederland geen prettig land, Nederlanders geen fijne mensen, ons klimaat een bezoeking en willen niets liever dat er in eigen land geen oorlog en dreiging meer is, en ze terug kunnen. Ik heb een collega uit Iran, die vanwege haar achternaam niet terug kan. Niet omdat ze zelf ooit iets gedaan heeft, maar zodra ze het land inkomt wordt ze, net als haar vader, opgesloten en vermoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')