Ietwat overdreven verwoord wel. Ik steun de sancties, daar niet van, maar zeggen dat anders heel Europa gaat burnen klinkt wel wat sensatie-belust imo. Ja, het kan dat Rusland van plan is om heel Europa plat te leggen en/of over te nemen, maar ik acht die kans wel heel erg klein.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:18 schreef polderturk het volgende:
Een hele lijst aan Duitse hoogwaardigheidsbekleders eisen een einde aan de import van Russische olie en gas.
[ twitter ]
Waarom acht je die kans klein?quote:Op zondag 27 maart 2022 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ietwat overdreven verwoord wel. Ik steun de sancties, daar niet van, maar zeggen dat anders heel Europa gaat burnen klinkt wel wat sensatie-belust imo. Ja, het kan dat Rusland van plan is om heel Europa plat te leggen en/of over te nemen, maar ik acht die kans wel heel erg klein.
Aangezien de Russen(gelukkig maar) zich al in Oekraïne vastlopen acht ik die kans zeer zeer klein. Zeg maar gerust nul.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ietwat overdreven verwoord wel. Ik steun de sancties, daar niet van, maar zeggen dat anders heel Europa gaat burnen klinkt wel wat sensatie-belust imo. Ja, het kan dat Rusland van plan is om heel Europa plat te leggen en/of over te nemen, maar ik acht die kans wel heel erg klein.
Als iemand vroeger gezelg dahad dat Hitler een lieverd is die vrede komt brengen en dol is op joden dan hadden we hem ook geloofdquote:
Ze hebben al moeite met Oekraine. Rusland heeft helemaal niet genoeg manschappen om rustig te door te stoten naar west Europa, of om die landen bezet te houden. Dat is dan weer propoganda van onze kant om het westen te verleiden om nog harder in te grijpen imo.quote:
Dus als een buurman een gezin uitmoord en het huis opblaast dan is het geven van kleine stukjes tuin en terugtrekking wel een redelijk akkoord.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet denk ik. Op middellange termijn zal de EU zich wel van Russische fossiele energie ontkoppelen dus ze hebben zich uiteindelijk toch al wel in de eigen vingers gesneden. Bij een redelijk vredesakkoord (terugtrekking Rusland, Krim en Donbass voortaan Russisch) zal een tweede Versailles uitblijven.
Op moment rusland een eu aanvalt, valt het ons aan.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben al moeite met Oekraine. Rusland heeft helemaal niet genoeg manschappen om rustig te door te stoten naar west Europa, of om die landen bezet te houden. Dat is dan weer propoganda van onze kant om het westen te verleiden om nog harder in te grijpen imo.
Israel moet het luchtdoel afweer geschut gaan ;leverenquote:Op zondag 27 maart 2022 13:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Op moment rusland een eu aanvalt, valt het ons aan.
Maar denk je niet dat er een verschil is tussen het plan hebben en mogelijkheid om het te volbrengen?
Een beetje opruimen en alles netjes achterlaten doen de Russen niet aanquote:Op zondag 27 maart 2022 13:54 schreef polderturk het volgende:
Russen verdreven uit Gusarovka.
[ twitter ]
Dat is gewoon echt heel lelijk. Bommen op een kinder theater ook. Vacuumbommen op een stad ook.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt er wel op dat ze hier een oorlogsmisdaad begaan.
Laatste video is wel heftig. 3 soldaten worden point blank in hun been (of arm?) geschoten met bloed wat eruit spuit (dus voor mensen met een zwakke maag pas op)
[ twitter ]
Ik wilde even op de kaart kijken waar dat oord ligt maar de dichtst bijzijnde "Gusarovka" die ik kon vinden ligt in Wit Rusland...quote:
Er wordt hard gevochten, maar goede info over de echte stand van zaken is slecht te vinden.quote:Op zondag 27 maart 2022 14:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://twitter.com/Tpyxa(...)JPhw7XZit3h5rUqbbYgg
Zo zien simpele burgertjes als jij en ik dat. Het brein van een 4D schakend meesterstrateeg als Putin functioneert echter op een veel hoger niveau dan het onze, daarom hebben de Russen álle doelen in Oekraïne reeds bereikt en zijn wij, Europeanen, inmiddels zonder uitzondering allemaal tot de bedelstaf veroordeeld.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Kapotte steden, dode soldaten aan beide kanten, een bevolking die je puur haat...
Prachtig doelen bereikt....
https://geographic.org/ge(...)2&fid=6524&c=ukrainequote:Op zondag 27 maart 2022 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wilde even op de kaart kijken waar dat oord ligt maar de dichtst bijzijnde "Gusarovka" die ik kon vinden ligt in Wit Rusland...
Weet jij waar dit precies is?
Israel moet helemaal niks...quote:Op zondag 27 maart 2022 13:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Israel moet het luchtdoel afweer geschut gaan ;leveren
Ja dan waren de russen echt verwelkomt natuurlijkquote:Op zondag 27 maart 2022 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een land binnenrollen met brood, en je bent welkom.
Op deze lijst postcodes staat het wel https://ukrindex.ru/en/22/1e en hierop ook https://geographic.org/st(...)akleysky_region.htmlquote:Op zondag 27 maart 2022 14:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wilde even op de kaart kijken waar dat oord ligt maar de dichtst bijzijnde "Gusarovka" die ik kon vinden ligt in Wit Rusland...
Weet jij waar dit precies is?
Gaan ze dan ook het personeel leveren? Zo'n systeem vergt natuurlijk wel wat meer kennis en kunde dan een simpele Stinger die de eerste de beste Afghaan vanaf een ezel af kan vuren...quote:Op zondag 27 maart 2022 14:27 schreef Digi2 het volgende:
Klopt, ook de VS kunnen dat leveren![]()
The U.S. Army’s Iron Dome could be headed to Ukraine
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een systeem als de Iron Dome...quote:“There's no discussion about putting a Patriot battery in Ukraine. In order to do that you have to put U.S. troops with it to operate it,” a senior defense official said Thursday. “It is not a system that the Ukrainians are familiar with and as we have made very clear, there will be no U.S. troops fighting in Ukraine.”
A Patriot missile battery usually has about 90 U.S. soldiers attached to it. Each system includes a phased array radar, a control station, and eight launchers, each of which can hold four missiles. Patriot “is the only operational air defense system that can shoot down attacking missiles,” according to the Army.
It would likely take months to train the Ukrainian military how to operate the system, according to people familiar with the technology.
“It takes a long time to be a Patriot operator,” said Thomas Karako, a missile defense expert with the Center for Strategic and International Studies, or CSIS, a think tank in Washington.
Ja, @michaelmoore poste ook al zoiets... Thanks!quote:Op zondag 27 maart 2022 14:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Op deze lijst postcodes staat het wel https://ukrindex.ru/en/22/1e en hierop ook https://geographic.org/st(...)akleysky_region.html
Google maps heeft het niet, Michelin wel, een beetje zzo van Kharkiv.
Ik heb al veel tweets gezien die beweren dat er witte fosfor gebruikt werd, maar ik denk dat dat vooral is omdat velen denken dat "neerdalend vuur" altijd fosfor is. Maw niet weten dat er ook andere incendiary munitions bestaan.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:55 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Russische soldaten hebben al genoeg gedaan dat we al lang het punt van wat deugt en niet gepasseerd zijn. Bombarderen (ondertussen ook steeds meer met fosfor) en beschieten van ziekenhuizen, scholen, woonhuizen, ambulances, vluchtelingen, verkrachtingen enz enz enz enz.
Dusja lekker boeiend dit.
Idd, ik betwijfel ook of het WP munitie is hoor, het lijkt er niet echt op. Daarnaast is WP ook helemaal niet per definitie verboden ofzo. Die discussie hebben we in het Armenie topic ook al eens gevoerd: AchJa in NWS / Oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan? #8 kleutersquote:Op zondag 27 maart 2022 14:47 schreef crystal_meth het volgende:
Ik heb al veel tweets gezien die beweren dat er witte fosfor gebruikt werd, maar ik denk dat dat vooral is omdat velen denken dat "neerdalend vuur" altijd fosfor is. Maw niet weten dat er ook andere incendiary munitions bestaan.
In al de foto's en filmpjes in die tweets was er weinig of geen rook te zien (terwijl fosformunitie zo'n dikke rook veroorzaakt dat het ook als rookmunitie gebruikt wordt). In foto's en filmpjes van echte fosformunitie daarentegen zie je haast niets anders dan rook, en die is ook 's nachts zeer goed zichtbaar.
Natuurlijk zit er een verschil tussen het hebben van een plan en de mogelijkheid om het te volbrengen. Maar in dit geval denk ik niet eens dat Putin het plan heeft om West Europa te gaan bezetten of binnen te vallen. Hij wil hoogstens het oude Rusland terug krijgen. Landen als Frankrijk, Ierland of Portugal (voorbeelden) hoeven echt niet bang te zijn dat Rusland daar oorlogje gaat spelen.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Op moment rusland een eu aanvalt, valt het ons aan.
Maar denk je niet dat er een verschil is tussen het plan hebben en mogelijkheid om het te volbrengen?
Allemaal propaganda, Putin heeft ons verzekerd dat er geen dienstplichtigen meevechten.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Best wel een heftig filmpje, die soldaten die in de knie worden geschoten, zijn gasten van 18-22 jaar oud soms dienstplichtig of hadden geen keus, gezond lichaam en dan een zo’n trekje aan trigger, paf weg lichaam.
Ook erg laf trouwens.
Het militair industrieel complex, met name dat van westerse landen.quote:
Van Poetin? Ja, maar dat wisten we al.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Best wel een heftig filmpje, die soldaten die in de knie worden geschoten, zijn gasten van 18-22 jaar oud soms dienstplichtig of hadden geen keus, gezond lichaam en dan een zo’n trekje aan trigger, paf weg lichaam.
Ook erg laf trouwens.
Mind=blownquote:Op zondag 27 maart 2022 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van Poetin? Ja, maar dat wisten we al.
Het is echt ongelofelijk maar in een oorlog zijn aan het front vooral jonge mannen het slachtoffer.
Simpelweg een oorlogsmisdaad lijkt me dit, gewoon de NAVO al die stinklanden naar de tering laten bombarderen.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook erg laf trouwens.
En dat zou dan geen oorlogsmisdaad zijn?quote:Op zondag 27 maart 2022 15:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Simpelweg een oorlogsmisdaad lijkt me dit, gewoon de NAVO al die stinklanden naar de tering laten bombarderen.
Rusland is hard op weg om een veel te machtige Noord Korea te wordenquote:Op zondag 27 maart 2022 14:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland is een faalstaat die ontdaan moet worden van kernwapens en een kopje kleiner gemaakt moet worden. Oekraïne doek ook maar op, nazis, vrouwen aan palen knuppende, corrupte paupers met een Rusland pupet als president, wordt ook niks zonder het westen.
Tip: niet een ander land binnenvallen. Dan hoef je je niet druk te maken of dit gebeurt.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook erg laf trouwens.
Hier kun je gewoon ook Zelensky voor dagen in Den Haag.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tip: niet een ander land binnenvallen. Dan hoef je je niet druk te maken of dit gebeurt.
Allicht is dit het ranzige trucje wat ik hier al langs heb zien komen, eerder: ff allemaal knie-cappen, zodat het toondove imperialistische volk in rusland op straat kan zien dat putin z'n militaire avontuurtjes niet het feest is dat hij ze voorspiegelt.
Het was inderdaad een van de domste dingen die ik gelezen heb in 270 topics.quote:
Wat jammer voor jou joh.quote:Op zondag 27 maart 2022 15:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier kun je gewoon ook Zelensky voor dagen in Den Haag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |