abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204224242
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204224249
Vandaag:
O: proteine reep
S: nare dingen.
L: broodje gezond. :9
D: broodje hamburger met patat.
T: druiven en wat nootjes.
pi_204224313
De eerste twee weken van IF gingen fantastisch. Ik voelde me er prima bij én viel 2 kilo af. Daarna ging ik een halve kilo omhoog, for no good reason. Ik kon tenminste echt niet iets aanwijzen waarvan je zou kunnen verwachten dat je zou aankomen. Maar omdat ik me goed voel, en omdat je natuurlijk niet na 2,5 week een nieuwe manier van met eten omgaan opgeeft :') :+

De derde week bleef ik hangen op + 0,5. Afgelopen week was week 4. Het was qua bewweging niet echt een fantastische week, maar qua eten nog steeds goed. En vanochtend was die halve kilo er weer af, en zit ik weer op de -2 van twee weken geleden. Benieuwd wat de komende week gaat brengen :P

Buiten het gewichtsverlies heb ik het gevoel dat IF toch wel bij me past. In ieder geval voor nu; je weet nooit wanneer dat weer verandert :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 26 maart 2022 @ 10:40:43 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204225171
Haha, herkenbaar!
En realistisch. :Y Maar tot die tijd lekker genieten van wat het je wel brengt, en dat was toch wel heel veel rust rondom wanneer wel en niet te eten toch?

Ik heb mijn rondje buitenspelen er op zitten. Gelukkig maar, want mijn meisjesbuikpijn komt opzetten en dat is meestal niet het moment dat ik denk 'laat ik eens lekker gaan sporten'. :+
pi_204226236
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:59 schreef BE het volgende:
50 min fietsen en 50 min op tempo lopen. :s) *O*

#irritantmaarhappy

Ik heb zo lang gestruggled om weer een veetje in het gareel te komen dat ik nu een beetje hyper ben. :+
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.

Zelf heb ik corona en ben ik er flink ziek van. Koorts heb ik nu niet meer, maar ik ben nog erg verkouden en doodmoe en zwak. Bewegen zit er dus niet in. Dat is erg jammer, maar wat eten betreft zit ik nog in het gareel. Een dezer dagen bereik ik m'n tweede grote mijlpaal. Daarna heb ik er nog één te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204226265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 10:40 schreef BE het volgende:
Haha, herkenbaar!
En realistisch. :Y Maar tot die tijd lekker genieten van wat het je wel brengt, en dat was toch wel heel veel rust rondom wanneer wel en niet te eten toch?

Ik heb mijn rondje buitenspelen er op zitten. Gelukkig maar, want mijn meisjesbuikpijn komt opzetten en dat is meestal niet het moment dat ik denk 'laat ik eens lekker gaan sporten'. :+
Ik denk dat als we realistisch zijn en er maar gewoon van genieten als het goed gaat met eten, bewegen, goed in ons vel zitten, dat dat het beste is dat we kunnen doen :Y Net als jij lekker aan het bewegen bent, zo fijn is dat dan!

De rust van niet hoeven nadenken over eten, inderdaad. En ik heb geleerd dat een lege maag geen probleem hoeft te zijn. Ik had eigenlijk nooit een lege maag. Er zat altijd iets in of er ging iets in. De eerste twee weken keek ik de klok ook echt naar 12 uur, maar nu is dat het richtpunt om te eten en kijk ik of het kort erna uitkomt. die lege maag is geen probleem meer. Dat vind ik echt winst.

Sterkte met de buikpijn :*
pi_204226275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.

Zelf heb ik corona en ben ik er flink ziek van. Koorts heb ik nu niet meer, maar ik ben nog erg verkouden en doodmoe en zwak. Bewegen zit er dus niet in. Dat is erg jammer, maar wat eten betreft zit ik nog in het gareel. Een dezer dagen bereik ik m'n tweede grote mijlpaal. Daarna heb ik er nog één te gaan.
Oh, dat klinkt heel rot. Sterkte en beterschap :* Ik hoop dat je snel weer wat minder zwak bent en goed opknapt. Knap dat je met eten nog in het gareel zit :Y
  dinsdag 29 maart 2022 @ 17:31:49 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204262914
Al weer wat opgeknapt Claudia?

Hier nog steeds superdruk met werk, dus maandag kwam bewegen er ook niet echt van. Daarom vanmorgen expres om 7u opgestaan zodat ik een uur kon lopen voor ik weer aan het werk moest. *O*
En de weegschaal dropte nog verder! :s) En dat terwijl mijn menstruatie nog niet eens helemaal weg is. *O*

Eten gaat ook heel goed, mede door de drukte hoor, kom nauwelijks aan eten toe. En ik heb een stagiaire mee, dus dan ga ik ook niet zomaar even huphup een reep chocola tussendoor weg zitten knagen. :+
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:27:17 #9
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204263457
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, hoi, dit. Ik ben gesloopt. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_204265386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 17:31 schreef BE het volgende:

Hier nog steeds superdruk met werk, dus maandag kwam bewegen er ook niet echt van. Daarom vanmorgen expres om 7u opgestaan zodat ik een uur kon lopen voor ik weer aan het werk moest. *O*
En de weegschaal dropte nog verder! :s) En dat terwijl mijn menstruatie nog niet eens helemaal weg is. *O*

Eten gaat ook heel goed, mede door de drukte hoor, kom nauwelijks aan eten toe. En ik heb een stagiaire mee, dus dan ga ik ook niet zomaar even huphup een reep chocola tussendoor weg zitten knagen. :+
Ik vind dit wel een _O_ waard hoor. Een uur wandelen vóór je gaat werken omdat je weet dat je de rest van de dag niet aan veel bewegen toe komt. Woah. Ik heb dit soort ideeën vaak, maar 's morgens is mijn bed meestal veel te fijn en dan doe ik mijn alarm uit en slaap nog een uur. Ik ben niet zo goed in het maken van goede keuzes als ik net wakker ben, zeg maar :') Petje af dat het jou wel lukt.

En ik hoop niet dat druk op het werk bij jou ook coronagerelateerd is :X Beterschap aan alle zieken :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204265507
Mijn vriend deelde oude fb foto's met mij van een kennis. Het zijn bruiloftsfoto's van zijn zus. En ik sta ook op diverse foto's. Ik ben zeg maar het dikkertje. Op foto's van mijn familie val ik niet zo op, want allemaal wat forse mensen. Maar hier was vrijwel iedereen slank en ik eh niet. Het valt echt op. En nu ben ik daar een beetje sip van :') Ik ervaar mezelf zo helemaal niet als 'dik mens', maar zulke foto's omringd met allemaal slanke mensen was best confronterend. Meer die daar last van hebben? Sip worden van foto's omdat daaruit overduidelijk blijkt dat jij het dikkertje bent?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204265683
Alle foto's van mij tijdens sportevenementen. :')
pi_204266220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Alle foto's van mij tijdens sportevenementen. :')
Oh ja, dat kan ik me ook voorstellen. Terwijl je super fit en sterk bent.
pi_204266615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh ja, dat kan ik me ook voorstellen. Terwijl je super fit en sterk bent.
Ja, mja. Maar dat is dus ook slank&fit, slank&fit, groot&fit, supergespierd, netbegonnen&slank, dikkerdje, slank&fit.
:')
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:34:46 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_204266638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vriend deelde oude fb foto's met mij van een kennis. Het zijn bruiloftsfoto's van zijn zus. En ik sta ook op diverse foto's. Ik ben zeg maar het dikkertje. Op foto's van mijn familie val ik niet zo op, want allemaal wat forse mensen. Maar hier was vrijwel iedereen slank en ik eh niet. Het valt echt op. En nu ben ik daar een beetje sip van :') Ik ervaar mezelf zo helemaal niet als 'dik mens', maar zulke foto's omringd met allemaal slanke mensen was best confronterend. Meer die daar last van hebben? Sip worden van foto's omdat daaruit overduidelijk blijkt dat jij het dikkertje bent?
Je geeft de oplossing zelf al, je moet gewoon dikkere vrienden zoeken :Y
Maar ja, herkenbaar ;( :*
disclaimer
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:39:59 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204266752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een _O_ waard hoor. Een uur wandelen vóór je gaat werken omdat je weet dat je de rest van de dag niet aan veel bewegen toe komt. Woah. Ik heb dit soort ideeën vaak, maar 's morgens is mijn bed meestal veel te fijn en dan doe ik mijn alarm uit en slaap nog een uur. Ik ben niet zo goed in het maken van goede keuzes als ik net wakker ben, zeg maar :') Petje af dat het jou wel lukt.

En ik hoop niet dat druk op het werk bij jou ook coronagerelateerd is :X Beterschap aan alle zieken :*
Ik vind dat lopen ook gewoon echt heel erg fijn en lekker. :o Nu dan he... dat kan over een maand weer anders zijn. Maar daarom wil ik ook eigenlijk niet meer dan 1 dag missen, want ik wil de flow er in houden.

Drukte is niet alleen maar corona, maar ik heb nu drie uitvaarten lopen waarvan mijn collega er eentje opgepakt heeft en die meneer is idd aan corona overleden. Het is niet meer overwegend corona gelukkig.

Vanavond dus condoleance voorafgaand aan de uitvaart van morgen dus ik ben samen met het uurtje lopen voor vandaag toch weer op 18000 stappen uitgekomen. :s)

Oh, en heel herkenbaar Isabeau... dat je denkt 'damn, ik ben de dikste, by far. Iig van de vrouwen'. -O-
Maar daarom zijn er ook maar weinig foto's van mij. ;) Da's ook een oplossing. :+
pi_204267128
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 17:31 schreef BE het volgende:
Helaas. :{ Nou ja, het gaat wel beter dan vorige week inmiddels. En hé, ik heb het overleefd!

quote:
^O^

Hier gaat het ook echt lekker. Ik pas al m'n broeken weer.
pi_204267605
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, hoi, dit. Ik ben gesloopt. :')
Ditto!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 22:34:07 #19
5428 crew  miss_sly
pi_204267974
quote:
Herkenbaar. Ik probeer dus nog steeds zo veel mogelijk foto’s te vermijden. Maar niet helemaal, omdat ik het vooral ook voor dochter belangrijk vind dat er ook foto’s van mij zijn. Want ooit ben ik er niet meer en dan zijn die foto’s waardevol. Ik probeer dan dan we vooral selfies can te maken met alleen hoofd, dat is nog wel te doen :')
pi_204270619
Ik heb m'n eerste les yoga gehad, wauw O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator woensdag 30 maart 2022 @ 10:53:27 #21
382129 crew  Donna
pi_204270693
quote:
Ja. Zo was ik in 2016 al behoorlijk afgevallen en hadden we ergens midden in mijn afvalrace een familiefoto. Ik voelde me best slank en toen zag ik de foto's, kon ik wel huilen.
Wat ik aan had bleek helemaal niet zo flatteus op de foto als in de spiegel en met allemaal slankies eromheen viel helemaal op.
pi_204270695
Dus.
O: boterham gebraden gehakt
S: dingen met gewichten
O: chocolade shake
L: plak roggebrood met geitenkaas. Misschien tunamelt.
D: gegrilde little gem, bavette, champignons
T: fruit.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 09:33:36 #23
5428 crew  miss_sly
pi_204280864
Ik heb een vraag over IF en wat te doen tijdens een weekendje weg.

Wij gaan morgen naar Center Parcs voor een familieweekend. We zijn met 8 gezinnen, veel kinderen en we delen dus ook een huisje met een ander gezin. Op zich bevalt mijn 8:16 IF eigenlijk best goed, maar ik zie best gebeuren dat dat dit weekend niet helemaal lekker gaat lopen. We hebben een Kahoot-quizavond, een avond weerwolven, er zal geborreld worden, etc. Ook gezellig ontbijten met het andere gezin waarmee we het huisje delen hoorde er de vorige jaren bij, dus dat zal nu ook wel zo zijn.

Hoe gaan jullie met zoiets om? Laat je dan dat IF even volledig zitten voor zo'n weekend? Probeer je waar mogelijk een beetje op te letten? Of hou je je gewoon aan IF zoals je dat thuis doet?
  donderdag 31 maart 2022 @ 09:39:02 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_204280892
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:

Wij gaan morgen naar Center Parcs voor een familieweekend. We zijn met 8 gezinnen, veel kinderen en we delen dus ook een huisje met een ander gezin. Op zich bevalt mijn 8:16 IF eigenlijk best goed, maar ik zie best gebeuren dat dat dit weekend niet helemaal lekker gaat lopen. We hebben een Kahoot-quizavond, een avond weerwolven, er zal geborreld worden, etc. Ook gezellig ontbijten met het andere gezin waarmee we het huisje delen hoorde er de vorige jaren bij, dus dat zal nu ook wel zo zijn.

Hoe gaan jullie met zoiets om? Laat je dan dat IF even volledig zitten voor zo'n weekend? Probeer je waar mogelijk een beetje op te letten? Of hou je je gewoon aan IF zoals je dat thuis doet?
:D nou ja, ik heb een "op papier" antwoord en een "realiteit achteraf" antwoord voor je :Y

Op papier: denk ik altijd, het doel was om gezelligheid en calorie-inname los te koppelen van elkaar, dus het wordt absoluut niet minder gezellig als ik me gewoon aan mijn plan hou. Laat die anderen maar eten, ik kan prima lol maken met een glas water *O*

Realiteit achteraf: ik ben binnen een uur overstag gegaan, doorgeslagen in EET ALLES NU MAAKT HET TOCH NIKS MEER UIT en bij thuiskomst 3 kilo zwaarder.
disclaimer
  donderdag 31 maart 2022 @ 09:57:32 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204281066
:D _O_

Ik denk dat ik iig 1x het ontbijt zou skippen waar ij ik de tweede dag toch zou zwichten voor de croissantjes, dus om niet een totale faalhaas te lijken zou ik dat ook gewoon zeggen op dag 1. ;)

Oh, en ik drink niet en ben altijd vroeg wakker dus ik ga dan meestal wel lekker wandelen ‘s ochtends (of hardlopen vroeger.)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:46 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb m'n eerste les yoga gehad, wauw O+
Wat goed! ^O^
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 09:58:10 #26
5428 crew  miss_sly
pi_204281073
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 09:39 schreef SQ het volgende:

[..]
:D nou ja, ik heb een "op papier" antwoord en een "realiteit achteraf" antwoord voor je :Y

Op papier: denk ik altijd, het doel was om gezelligheid en calorie-inname los te koppelen van elkaar, dus het wordt absoluut niet minder gezellig als ik me gewoon aan mijn plan hou. Laat die anderen maar eten, ik kan prima lol maken met een glas water *O*

Realiteit achteraf: ik ben binnen een uur overstag gegaan, doorgeslagen in EET ALLES NU MAAKT HET TOCH NIKS MEER UIT en bij thuiskomst 3 kilo zwaarder.
:D

Nou ja, zoiets zie ik ook wel aankomen, dus ik dacht: als ik nou een goed plan maak, valt het misschien mee :')

Misschien moet ik het ook maar gewoon laten gebeuren en maar zien hoe het loopt. En als ik dan aangekomen ben na het weekend, dan is dat maar zo.
pi_204281449
quote:
Ik zie de ochtend zelf wel of ik zin heb om mee te eten.
Dat pakt dan ws uit als lekkere croissants, broodjes, eieren etc- ja, als supermarktbrood met doorschijnende plakjes vlees en kaas- nee.

Overigens ben ik ook nog onwijs duizendmiljoen relaxter nu ik ontdek dat ik, sinds ik de laatste tijd steeds minder chronische stress heb, vanzelf afval. Wat langzamer als ik meer eet en wat sneller als ik minder eet, maar de lijn blijft dalen. Hoe langer het duurt, hoe steiler ie wordt ook nog.

Dat is in totaal 5 kilo in 5 maanden, dus geen enorme getallen, maar ik doe er niks anders voor dan eerder dus ik juich het wel van harte toe :D

[ Bericht 26% gewijzigd door Vanyel op 31-03-2022 10:34:40 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204281595
5 kg in 5 maanden is dikke prima.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 11:26:06 #29
5428 crew  miss_sly
pi_204282069
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat pakt dan ws uit als lekkere croissants, broodjes, eieren etc- ja, als supermarktbrood met doorschijnende plakjes vlees en kaas- nee.

Overigens ben ik ook nog onwijs duizendmiljoen relaxter nu ik ontdek dat ik, sinds ik de laatste tijd steeds minder chronische stress heb, vanzelf afval. Wat langzamer als ik meer eet en wat sneller als ik minder eet, maar de lijn blijft dalen. Hoe langer het duurt, hoe steiler ie wordt ook nog.

Dat is in totaal 5 kilo in 5 maanden, dus geen enorme getallen, maar ik doe er niks anders voor dan eerder dus ik juich het wel van harte toe :D
5 kilo in 5 maanden is sowieso mooi, toch? Fijn dat het zo goed gaat.

Ik zal eens kijken in hoeverre ik (al) in staat ben om kritisch te bedenken of ik het waard vind om iets te eten of drinken. En anders ga ik maandag gewoon verder waar ik was gebleven en ben ik waarschijnlijk weer een beetje aangekomen. Dat is dan maar zo.
pi_204282427
Ja zeker geen klachten over hoor.
Ik voel me ook echt lekkerder in mijn lijf vooral.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204282995
Ik zou me in zo'n situatie voornemen om mee te doen, om alleen te eten wat ik lekker vind, om dat met mate te doen en om de dag na het weekeinde een balansdag te houden.
pi_204283043
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:00 schreef Vanyel het volgende:
Ja zeker geen klachten over hoor.
Ik voel me ook echt lekkerder in mijn lijf vooral.
En da’s het allerbelangrijkste :*
pi_204283071
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Klinkt fantastisch!

Ik zit nu op 10 kg in 5 maanden en heb min of meer m'n streefgewicht bereikt. (Ik zeg min of meer omdat ik altijd wel een paar kilo's minder wil wegen dan ik op een willekeurig moment weeg. :')) Ik heb een derde streefgewicht in gedachten, maar dat is meer het gewicht waar ik op uit hoop te komen als ik net zo bewust eet als ik nu doe. Als ik dat gewicht heb bereikt, ga ik stoppen met calorieen bijhouden.

Nu, na 5 maanden, begin ik wel wat ongeduldiger te worden, heb ik gemerkt. Ik ben dus toch iets meer calorieen gaan schrappen om m'n ultieme streefgewicht te bereiken. In de praktijk komt het neer op het overslaan van het ontbijt.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 12:54:16 #34
5428 crew  miss_sly
pi_204283124
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me in zo'n situatie voornemen om mee te doen, om alleen te eten wat ik lekker vind, om dat met mate te doen en om de dag na het weekeinde een balansdag te houden.
Maandag ga ik sowieso weer terug over op IF, dus balansen doe ik dan weer iedere dag :)

Overigens IF't schaap met me mee en is hij ongeveer op het gewicht dat hij had toen ik hem leerde kennen. Gaat bij hem ook echt lekker.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 12:54:44 #35
5428 crew  miss_sly
pi_204283133
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klinkt fantastisch!

Ik zit nu op 10 kg in 5 maanden en heb min of meer m'n streefgewicht bereikt. (Ik zeg min of meer omdat ik altijd wel een paar kilo's minder wil wegen dan ik op een willekeurig moment weeg. :')) Ik heb een derde streefgewicht in gedachten, maar dat is meer het gewicht waar ik op uit hoop te komen als ik net zo bewust eet als ik nu doe. Als ik dat gewicht heb bereikt, ga ik stoppen met calorieen bijhouden.

Nu, na 5 maanden, begin ik wel wat ongeduldiger te worden, heb ik gemerkt. Ik ben dus toch iets meer calorieen gaan schrappen om m'n ultieme streefgewicht te bereiken. In de praktijk komt het neer op het overslaan van het ontbijt.
10 kg in 5 maanden is echt een mooi resultaat! Gefeliciteerd!
pi_204283172
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
10 kg in 5 maanden is echt een mooi resultaat! Gefeliciteerd!
Voelt wel suf dat het vooral coronakilo's waren. :+ Zonde eigenlijk, achteraf, maar ik ben allang blij dat het gelukt is met een ideaal tempo (een halve kilo per week gemiddeld) af te vallen.
pi_204283375
Oh bij mij zijn het bepaald geen coronakilos. Ik ben niet meer op dit gewicht geweest sinds ik zwanger was.

Pre zwangerschap is nog 3 kilo omlaag. Eens kijken hoe lang dat duurt. Afgelopen maand deed zomaar opeens 2, dus wie weet.

Maar 10 in 5 maanden is wel heel structureel volhouden zeg.
pi_204283386
quote:

Is het een optie om ontbijt te verwisselen voor brunch, evt in overleg? En anders zou ik het denk ik lekker laten.

Voor mezelf merk ik dat hoe langer ik IF doe, hoe makkelijker ik ook weer terug ga naar IF na een uitstapje. En dat als ik ontbijt, ik eigenlijk altijd alleen maar lunch met wat fruit of yoghurt en het dan red tot de avond. Maar dat is vanzelf zo gegroeid.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_204283569
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Zo zou ik het ook doen.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:32:05 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_204283572
Wauw, wat een mooie resultaten vanyel en claudia! *O* Daar mag je trots op zijn!
disclaimer
pi_204286283
En V was al hot as fuck he, met dr kiloos :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204287000
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
En V was al hot as fuck he, met dr kiloos :( :(

Poep.
https://tenor.com/3O0v.gif
  donderdag 31 maart 2022 @ 23:05:55 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204290064
Wat goed Vanyel en Claudia! *O*

Hier keert morgen de rust weer een beetje terug als het goed is, dus dan kan ik ook weer iets meer regelmaat in eten en bewegen brengen. Vanmorgen wel gaan lopen, zelfs in de regen (niet keihard, maar toch) en dat was stiekem wel heel lekker.

Vandaag was er een condoleance om 18.30 dus ik at om 17u 2 cereal-bar achtige dingen en toen om 21.30 een Caprese Salade en gehaktballetjes in ketjap. :')
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 08:58:24 #44
5428 crew  miss_sly
pi_204291870
Ik ben 28 februari begonnen met IF, dus zeg maar de hele maand maart heb ik IF gedaan. Het resultaat: een mooie - 3,3 kg *O*

En het mooie is dat ik me alleen maar fijn voel bij dit IF, niet het gevoel dat ik aan het lijnen of dieten ben, aangezien ik tussen 12-20 in principe gewoon kan eten en drinken wat ik zou willen en het dus echt wel voelt als iets dat ik langere tijd vol kan houden.

Nu dus een weekendje weg. Ik heb besloten om het maar te zien. Ik probeer een beetje kritisch te zijn over wat ik in mijn mond stop en wanneer, maar als dat niet helemaal lukt, dan maar niet. Maandag weer terug naar IF en dan komt het wel goed :Y

Ik heb wel heel verantwoord en goed voorbereid voor vandaag een hele lekkere en gezonde bolognesesaus gemaakt. Dus vandaag eten we pasta bolognese met de andere mensen uit ons huisje. Morgen uit eten bij de Italiaan en op de terugweg zondag hebben we beloofd dat we bij de McDonalds in Best eten, want daar wil dochter al heel lang eens heen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:06:57 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_204291938
what's so special about de Mac in Best? :D _O-
(voor mij is dat een thuiswedstrijd dus het is me een raadsel waarom dat een uitstapje zou kunnen zijn :P)

En prachtig resultaat!
Ik heb mezelf ook maar weer eens geijkt vanmorgen. Het is vooral stilstand, maar goed, beter stilstand dan achteruitgang nietwaar.
Ben ook vannacht ongesteld geworden dus de waarheid zal nog iets verder omlaag liggen, hoop ik :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 09:16:28 #46
5428 crew  miss_sly
pi_204292019
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:06 schreef SQ het volgende:
what's so special about de Mac in Best? :D _O-
(voor mij is dat een thuiswedstrijd dus het is me een raadsel waarom dat een uitstapje zou kunnen zijn :P)

En prachtig resultaat!
Ik heb mezelf ook maar weer eens geijkt vanmorgen. Het is vooral stilstand, maar goed, beter stilstand dan achteruitgang nietwaar.
Ben ook vannacht ongesteld geworden dus de waarheid zal nog iets verder omlaag liggen, hoop ik :P
Ze is er ook al eens geweest, maar dat herinnert ze zich niet. We komen heel vaak in Best vanwege familie :D

Kennelijk heeft ze er iets over gelezen, dat ie retro is, en een van de eersten in NL ofzo? Ik weet het niet meer, maar ze wil het heel graag. Nou prima, we gaan wel vaker naar de Mac als we iets vakantie-achtigs doen.

Ongesteld deed bij mij inderdaad meestal ook wel wat, inderdaad. Dat is wel jammer van amper meer een cyclus hebben: je kunt daar geen schuld meer neerleggen of hoop uithalen :')
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:19:32 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_204292043
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze is er ook al eens geweest, maar dat herinnert ze zich niet. We komen heel vaak in Best vanwege familie :D

Kennelijk heeft ze er iets over gelezen, dat ie retro is, en een van de eersten in NL ofzo? Ik weet het niet meer, maar ze wil het heel graag. Nou prima, we gaan wel vaker naar de Mac als we iets vakantie-achtigs doen.

Ongesteld deed bij mij inderdaad meestal ook wel wat, inderdaad. Dat is wel jammer van amper meer een cyclus hebben: je kunt daar geen schuld meer neerleggen of hoop uithalen :')
Mijn cyclus gaat nu in de hysterische overdrive, in plaats van 28-31 dagen zit ik nu op 23-25 dagen. Ik hoop dat mijn eiervoorraad er zo extra snel doorheen gaat zodat het over niet al te lange tijd gewoon klaar is :W
disclaimer
pi_204292157
Mijn cyclus doet ook kut, met z'n 26 dagen. Geef me gewoon de 28 terug oke? :(

De weegschaal was iets hoger dan begin van de week maar is prima want menstruatie en vret'n.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:41:40 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_204292186
Ja de afgelopen cycli waren: 25-26-24-24-24 dus ik vrees dat ik er maar aan moet wennen :')

Nóg vaker dik en moe :(
disclaimer
pi_204292307
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:41 schreef SQ het volgende:
Ja de afgelopen cycli waren: 25-26-24-24-24 dus ik vrees dat ik er maar aan moet wennen :')

Nóg vaker dik en moe :(
Is hier sinds prik. ;(
25-26-27-27 (toen dacht ik dat het goed kwam) 26-26--28-26
:(

Da's gewoon 1x extra per jaar bloeden he? :(
pi_204292316
Oh ik doe ook nog even lijst dan, ok?

O: krentenbol met smeerkaas
L: champignons op toast, bak aardbeien
D: "chicken" tenders in wrap met salade
T: een paar bier op een verjaardag.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:03:06 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_204292340
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik doe ook nog even lijst dan, ok?

O: krentenbol met smeerkaas
L: champignons op toast, bak aardbeien
D: "chicken" tenders in wrap met salade
T: een paar bier op een verjaardag.
Is goed vrouwke :)

Ik dan:

L: 4 boterhammen ossenworst en 6 mandarijnen (de laatsten, ze zijn echt overdue nu :'))
D: gore afbakpizza om kind te pleasen

Misschien nog een puntpaprika er bij voor het gevoel.
disclaimer
pi_204292418
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben 28 februari begonnen met IF, dus zeg maar de hele maand maart heb ik IF gedaan. Het resultaat: een mooie - 3,3 kg *O*

En het mooie is dat ik me alleen maar fijn voel bij dit IF,
:o wat veel en goed
En
Ja wat een genot hè. Je schreef laatst over je openbaring dat een lege maag ook ok is en dat je dat nooit eerder had gehad. Vond ik zo herkenbaar. Hier ook voor het eerst sinds IF. Daarvoor dacht ik altijd dat me iets ergs overkwam als mijn maag leeg raakte. Blijkt bepaald wel mee te vallen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:59:26 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204292855
Herkenbaar.
Ik ben als de dood voor misselijk zijn, dus at ik maar wat om niet misselijk en flauw te worden van de honger, maar daar heb ik echt nooit last van. Ik ga ook rustig een uur sporten op een lege maag. :Y
Heel fijn om te ervaren dat er dan idd niks ergs of geks gebeurt, maar dat idee worden we wel mee grootgebracht een soort van.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 11:07:24 #55
5428 crew  miss_sly
pi_204292920
Ik weet niet eens of ik dacht dat me iets slechts zou overkomen, of dat ik misselijk of zwak zou worden ofzo. Ik kon echt niet tegen het gevoel. Mijn maag hoorde gewoon niet dat lege gevoel te geven, ofzo. Terwijl ik nu ervaar dat het eigenlijk helemaal geen naar gevoel is. Het voelt zelfs wel goed, schoon.

Het andere voordeel van IF vind ik dat ik weet dat als ik dat wil ik tussen 12-20 best een mars kan eten, of patat, of iets anders lekkers. In de praktijk komt dat erop neer dat ik het dus voor 12 uur en na 20 uur sowieso niet pak, maar tussen 12 en 20 komt het er ook vaak niet van. Het zijn toch vaak van die gelegenheidsmomenten dat ik iets in mijn mond stopte: even snel een koekje omdat ik langs de koektrommel kwam of zo. En nu denk ik: nee, dat koekje kan straks wel, maar nu nog niet. En later kom ik niet meer langs die koektrommel *O*

Kortom, for now ben ik heul blij en ga ik dit nog wel een tijdje volhouden :Y
pi_204293555
Ik vind die "nee, niet in mijn window" ook ontzettend behulpzaam!

Die "je gaat niet dood aan een lege maag" (her)kende ik al voor IF. Een lege maag is vervelend wanneer je je er superbewust van bent. Als je er niet op gaat zitten focussen kun je er prima mee de dag door :D

Ik ben even niet actief bezig met afvallen, ook omdat mn lichaam gewoonweg dienst weigerde toen ik er wel mee bezig was en zich dat nog steeds heeft hersteld :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:59:28 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204304126
-5 sinds begin februari! *O* Waarvan 3,4 sinds mid-maart. *O* :s)
Om het te vieren ben ik net meteen weer lekker buiten gaan spelen.
pi_204304187
Hoe enorm idioot het nu ook voor mij lijkt, dat besef van 'een rammelende maag is niet erg, daar hoeft niet per se nú eten in' was voor mij ook een openbaring.

Hier gaat het even wat matig, maar in combinatie met covid niet heel erg. Voordeel: ik kan niet naar de winkel om even lekkere en ongezonde dingen te halen. Nadeel: het bewegen zit ook helemaal in het slop. En je krijgt geen ziekenbezoek met covid :(

*O* voor de mensen die wel afvallen O+

Ik zit op -4 sinds november :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 april 2022 @ 09:18:40 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204325723
Na 2 jaar heb ook ik een keer corona te pakken. Of corona mij. ;)
Vooralsnog valt het enorm mee *afklopt*, voelt als een flinke verkoudheid. Gisteren ben ik wel nog even buiten een rondje gaan lopen (5K, op een lager tempo dan normaal) maar vandaag twijfel ik. Het is hier nu best kutweer en normaal vind ik dat niet zo erg, maar om nu in de regen te gaan lopen is misschien wel erg enthousiast. ;)

Beetje jammer wel, want niks doen in bed is niet zo heel goed voor mijn 'ik wil alles eten-kleuter'. ;)
Ik ben uiteraard afhankelijk van wat mijn huisgenoten mij voeren, maar ben wel geneigd om voor iets meer carbs te gaan zeg maar.
Feed a cold, starve a flue. :Y
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 09:32:33 #60
5428 crew  miss_sly
pi_204325830
Beterschap @Isabeau en @BE
En sterkte met niet uit de hand laten lopen. Juist als je ziek bent, vind ik dat ook vaak heel lastig.

Mijn weekendje weg was zo gezellig O+ Mijn lief heeft hele leuke neven en nichten, met leuke partners en leuke kinderen. Heel relaxt allemaal, heerlijk. De schade vanochtend was + net iets minder dan 1 kilo. En dat is prima. Ik heb redeiljk gewoon gedaan waar ik zin in had en best wel wat gegeten en gesnoept, maar nergens echt enorm uit de band gesprongen. De hoeveelheid alcohol is ook beperkt tot anderhalf grals wijn een een limoncello&prosecco cocktail :9 Geen 12-20 uur window, maar daar ga ik gewoon vandaag weer mee verder.

Coronatechnisch vond ik het heel even wel weer wennen om met zoveel mensen in een kleine ruimte te zijn (met 30 personen in een 8-persoonshuisje voor de spelletjes geeft niet heel veel ruimte voor afstand :') ). Mocht er iemand tussen hebben gezeten die besmettelijk was, dan zijn we einde van de week geheid allemaal ziek :D
  maandag 4 april 2022 @ 10:21:06 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204326173
Fijn dat het zo gezellig was Sly. :Y
pi_204327785
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:18 schreef BE het volgende:
Beetje jammer wel, want niks doen in bed is niet zo heel goed voor mijn 'ik wil alles eten-kleuter'. ;)
Ik ben uiteraard afhankelijk van wat mijn huisgenoten mij voeren, maar ben wel geneigd om voor iets meer carbs te gaan zeg maar.
Feed a cold, starve a flue. :Y
Mij heeft het geholpen om keelsnoepjes naast m'n bed te hebben staan waar ik lang mee kon doen en waar weinig calorieen in zaten.

Beterschap!
  maandag 4 april 2022 @ 13:30:31 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204327942
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mij heeft het geholpen om keelsnoepjes naast m'n bed te hebben staan waar ik lang mee kon doen en waar weinig calorieen in zaten.

Beterschap!
Goed idee! :Y
pi_204336904
Zondag gestruikeld over uhm zand :') Nu doet de knie pijn. Wel tof getimed, zo na een (verplichte) rustweek.

Vanochtend wel geprobeerd te trainen maar was niet heel groot succes. Maar ik was iig niet dik op de weegschaal.

Lijstje:
S: wat licht schouderwerk
O: skyr, whey, lijnzaad, kersen, vlokken
L: tosti!
D: asperges met stukje rundvlees (en saus)
T: unsure.
pi_204344204
Ik was helemaal hyped voor die nieuwe HiPro chocolade mousse. Viel dat even tegen -O-

Wel weer een fijne boksschool gevonden in de buurt van mijn nieuwe werk dus dan kan ik door de week tenminste ook lekker trainen!
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 14:32:01 #66
5428 crew  miss_sly
pi_204382930
De bijna kilo die ik na het vorige weekend aangekomen was, is er alweer af, en nog een beetje meer.
Ik zit inmiddels bijna op -4 *O*

En ik heb er echt bijzonder weinig voor hoeven doen. Vanwege een collega met een burn out heb ik het op mijn werk veel drukker dan anders, en daardoor en nog wat andere dingen (zoals k*tweer) is er van bewegen (zowel sporten als wandelen) heel weinig gekomen en toch val ik al af. Ik ben blij O+
pi_204392002
Hoi, mag ik ook mee doen? Ik ben onder begeleiding van een dieetiste sinds oktober 21 ben nu zo’n 10 kilo kwijt. Nog 20 te gaan. Ik ben een echte emotie eter en ben daar nu mee aan het worstelen. Ik wil daar graag vanaf.
pi_204402227
Welkom Senn! :W

Ik ging vanochtend in de fucking vrieskou 5km fietsen, bijna anderhalf uur yogaën en daarna weer 5km fietsend naar huis. Ben best wel een beetje trots O+
Komend weekend stoppen met vapen, dus dat wordt niet alleen een strijd tegen de nicotine maar ook tegen de 'huuuu ik ben zooo zielig'-vreetzin :{w
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 19 april 2022 @ 21:19:05 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204486029
Weekje corona, toen heb ik wel af en toe gelopen, corona zelf had ik weinig last van. Toen werd ik afgelopen donderdag verkouden en heb ik 2 dagen voor pampus gelegen, sloeg mega op mijn longen, toen kon ik echt niet meer lopen. :X -O-
Pasen eroverheen, op zich niet eens gek gedaan met eten, maar toch wel meer dan normaal en zeker meer carbs en vlees. Wel gelopen zondag en maandag.

En dus dacht ik vanmorgen: ik ga er voor: 10km! *O* Dat ging echt superfijn, net iets minder dan 2 uur gelopen.
Toen nog in de tuin gewerkt en toen... had ik vanavond mijn echten Powerwalk-klasje. :o Weer 6,2km gelopen! *)
Eindstand: 31,327 stappen so far! :D *) *O*

En we hebben een benchpress gekocht voor op zolder, dus samen met de kinders lekker wat trainingen aan het doen daar. *O*

De weegschaal staat al weer een week of 3 stil, maar ik had gisteren een bloesje aan die toen ik kocht niet over mijn heupen ging (maar net wel in mijn broek en dan eroverheen gebloesd (hoe zeg je dat?) en die zit nu gewoon prachtig losjes om mijn zadeltasjes! *O*
pi_204620026
Is er nog een beetje leven hier? :P
pi_204621118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:07 schreef Pinuts het volgende:
Ik leef nog :W

En jojo.

En ik keek het programma Beter! en voelde me plots heel erg gezond.
  woensdag 4 mei 2022 @ 07:07:26 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204621822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:07 schreef Pinuts het volgende:
Ik loop nog steeds heel veel. :Y
Gewicht wil nog niet echt zakken maar voel me wel tig keer fitter en sterker.

Dus we houden gewoon vol! :Y
pi_204621908
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 07:07 schreef BE het volgende:

[..]

Goed bezig. Dat zijn altijd de lastigste fases.

Hier gaat het ook redelijk. Over 6 weken ga ik op vakantie (geen luie, maar juist een actieve vakantie). Dus heb voldoende motivatie ik nog even fanatiek te sporten zodat ik niet meteen bij de eerste wandeling aan de zuurstof moet.
  woensdag 4 mei 2022 @ 08:44:23 #74
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204622202
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 07:07 schreef BE het volgende:

[..]

Zo'n awesome gevoel altijd dat. *O*

Hier kabbelt het, dankzij een nieuw ontdekt spel ben ik 's avonds veel te druk om te snaaien, dus da's positief geloof ik. Verder zijn de malle weken weer íetsje minder, dus vanaf deze week ben ik weer drie keer aan het sporten zonder smoesjes. :9 En ik kom niet meer in de flow van wegen en eten invoeren en dat vind ik eigenlijk wel prima ook.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 08:57:11 #75
5428 crew  miss_sly
pi_204622263
Hier gaat het ook z'n gangetje.
Het IF is gewoon onderdeel geworden van mijn leven, en dat voelt goed. Nu een paar weken (vakantie en dus andere structuur enzo) waarin in het eet-frame wat meer minder goede dingen worden gegeten, zoals chocoladetaart of ijs, maar mijn gewicht blijft daarbij prima, dus niets aan de hand. Volgende week weer gewoon ritme en structuur, en dan hoop ik dat ik weer een beetje omlaag ga. Nog steeds -4.
pi_204622796
Hier schommelt het al maanden tussen stagneren en iets omhoog gaan. Ik kom niet onder de 75, dus ik moet echt iets veranderen. Ik ben echt heel blij dat ik 10 kg minder weeg dan een jaar geleden maar ik ben er nog niet. Nu is het bewegen nog minder geworden dan dat het altijd al was, dus ik hoop dat ik het wandelen weer iets meer kan oppakken.
pi_204626107
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Hier gaat het ook z'n gangetje.
Het IF is gewoon onderdeel geworden van mijn leven, en dat voelt goed. Nu een paar weken (vakantie en dus andere structuur enzo) waarin in het eet-frame wat meer minder goede dingen worden gegeten, zoals chocoladetaart of ijs, maar mijn gewicht blijft daarbij prima, dus niets aan de hand. Volgende week weer gewoon ritme en structuur, en dan hoop ik dat ik weer een beetje omlaag ga. Nog steeds -4.
En neem je met IF ook geen koffie s'ochtends? Of is dat voor jou toegestaan en verwaarloosbaar? IF is in ieder geval iets dat voor veel mensen heel goed werkt. Na een paar dagen ben je er ook al aan gewend en loop je niet meer met een knorrende maag in de ochtend.
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 16:17:41 #78
5428 crew  miss_sly
pi_204626164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 16:09 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
En neem je met IF ook geen koffie s'ochtends? Of is dat voor jou toegestaan en verwaarloosbaar? IF is in ieder geval iets dat voor veel mensen heel goed werkt. Na een paar dagen ben je er ook al aan gewend en loop je niet meer met een knorrende maag in de ochtend.
Ik drink de hele dag door koffie en thee zonder suiker, en water. Vocht is nodig en geeft geen calorieën als je het zonder toevoegingen drinkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 04-05-2022 18:59:08 (Opgelost :)) ]
  woensdag 4 mei 2022 @ 18:52:50 #79
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204627854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 16:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik drink de hele dag door koffie en thee zonder suiker en water. Vocht is nodig en geeft geen calorieën als je het zonder toevoegingen drinkt.
M'n hoofd maakte hier even kortsluiting. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 18:55:47 #80
5428 crew  miss_sly
pi_204627906
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Lekker joh, kauwen op een zakje thee :D
pi_204627935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik moest het zelfs na jouw opmerking nog 3x lezen :')
  woensdag 4 mei 2022 @ 19:18:49 #82
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204628237
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik moest het zelfs na jouw opmerking nog 3x lezen :')

quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 18:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lekker joh, kauwen op een zakje thee :D
Denk wel dat het helpt tegen snaaitrek. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_204630561
Mijn weegschaal is kapot. En nee niet om dat ik te zwaar ben maar omdat ik er iets zwaars op heb laten vallen. Maar nu twijfel ik of ik een nieuwe ga halen, want controle is fijn. Maar aan de andere kant, misschien ook eens fijn om te kijken hoe het gaat als ik me niet kan wegen...
pi_204632990
Ik raak wel mild gefrustreerd van mijn weegschaal. Al maanden hoor ik mensen zeggen "je krimpt" en tot op zekere hoogte merk ik dat ook aan mijn kleding, maar de weegschaal vindt hardnekkig dat het niet het geval is.
  donderdag 5 mei 2022 @ 11:39:41 #85
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_204634058
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik raak wel mild gefrustreerd van mijn weegschaal. Al maanden hoor ik mensen zeggen "je krimpt" en tot op zekere hoogte merk ik dat ook aan mijn kleding, maar de weegschaal vindt hardnekkig dat het niet het geval is.
Weet je nu nóg niet dat de weegschaal wat dat betreft de slechtste indicator is :P Je training en de spiegel des te meer. En al helemaal als je zoals jij zware dingen lift.

Maar goed dat hoef ik vast allemaal niet te mansplainen want dat weet je zelluf ook wel o|O
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_204634588
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 11:39 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]
Weet je nu nóg niet dat de weegschaal wat dat betreft de slechtste indicator is :P Je training en de spiegel des te meer. En al helemaal als je zoals jij zware dingen lift.

Maar goed dat hoef ik vast allemaal niet te mansplainen want dat weet je zelluf ook wel o|O
Ja, ik wéét dat wel. Maar ugh.
pi_204634605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 12:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, ik wéét dat wel. Maar ugh.
Leg dan niet te zeiken hotje.

SPOILER
pi_204634670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 12:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Leg dan niet te zeiken hotje.

SPOILER
*moppert nog wat
  zondag 8 mei 2022 @ 19:02:00 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204669159
Whoopwhoop, nog een halve kilo lichter vanmorgen. *O*
En om dat te vieren heb ik de goedkope slagroomtaart bij mijn schoonouders afgeslagen en het bij een paar handjes nootjes gehouden. :s)

En idd, ik krimp ok. Draag een lange blouse die 5 kilo geleden te strak was op mijn heupen en er nu gewoon overheen gaat. :Y

Have said that... Ik ga maar eens een ommetje maken. Vrijdag en gisteren niet gelopen en ik mis het gewoon een soort van. :+ Kan ik meteen het veel te lekkere eten van de toko er af lopen.
pi_204701598
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik had hetzelfde tot ik bij een voedingscoach ging die zelf ook zware dingen tilde. Nu ben ik daadwerkelijk lichter en sterker :Y Was ook 'maar' 50 euro per maand.
pi_204701632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:25 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde tot ik bij een voedingscoach ging die zelf ook zware dingen tilde. Nu ben ik daadwerkelijk lichter en sterker :Y Was ook 'maar' 50 euro per maand.
Nou ja, ik weet wel wat er mis gaat. Alcohol en andere snelle koolhydraten. :7
pi_204701643
Drankstop voor @Lonaa *O* *O* *O*
pi_204701662
Tfoe!
  woensdag 11 mei 2022 @ 08:56:49 #94
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_204701808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:25 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]
QFT. Zwáár onderschat. ^O^

Ik kan echt iedereen een goede PT/(voedings)coach aanraden die je echt goed kan begeleiden/educaten over hoe je met voeding omgaat. Het is overigens niet een heel moeilijk trucje, zolang je maar weet hoe je een goed eetplan voor jezelf kan bedenken. En dat komt eigenlijk alleen maar neer op je calorie-inname per dag wat past bij je lichaamsactviteit + je doel; en dan een kwestie van voldoende eiwitten innemen (de rest van je macro's naar eigen behoefte/smaak/inzicht).

Krachttrainig erbij: doet wonderen voor je lichaam. Niet leuk, maar écht; het is zo goed voor je lichaamsdefinitie. Dan wel helemaal de weegschaal minder waarde aan hechten, want als je dat een tijdje echt goed doet, blijf je wellicht hetzelfde wegen maar je kleding zit ruimer/beter en je ziet er beter uit (gespierder, en niet hulk-gespierder, maar beter 'toned' qua spierdefinitie).

En doe je dat langer, consistenter, weg met de skinny fatjes!

Maar toegegeven, leuk is anders o|O
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_204701873
Ja, ik snap eten. Ik weet echt heel veel over eten en het lichaam. Maar de uitvoering :')

Het waren wel rare maandjes. Heel veel (orgaan)vlees. Ontbijten met worst, enzo :s) Ik noemde het het apendieet of het ingredientendieet. At niet echt maaltijden maar pleurde gewoon wat bouwsteentjes op een bord :P Nootjes hier, veel fruit, stukje kip erbij. Maar het werkte wel. Kan nu bijna 70kg benchen en ben een stuk lichter 8-)
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:29:19 #96
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204702037
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:06 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ja, ik snap eten. Ik weet echt heel veel over eten en het lichaam. Maar de uitvoering :')
Ja, hoi. :')

Misschien moet ik het hardlopen maar weer serieus oppakken, daarbij heb ik meetbaar voordeel aan wat minder meezeulen, want blijkbaar zit het me (los van wat broeken die niet meer aanwillen :'( ) niet genoeg in de weg. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:13:23 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204702418
Still on a roll here! *O* Zo heerlijk motiverend om door te gaan en vol te houden.

Vanmorgen al weer bijna 8k ge-powerwalked, de eerste 10.000 stappen van de dag zijn gezet. :s)
pi_204703184
Ik val hier af en toe binnen. Heb het ook ff laten gaan, maar sinds begin deze week weer fanatiek bezig. Ik moet ook wel, want 19 juni is mijn 1/8 triatlon en ik kan echt nog geen goede 5 km hardlopen (nog afgezien van het fietsen en zwemmen).

Dus vorige week weer begonnen met hardlopen, en sinds begin deze week ook een wielrenfiets geregeld dus vanaf volgende week ook daar op trainen. Vanaf volgende week donderdag ben ik vrij t/m eind mei, dus dan moet ik even wat fanatieker aan de slag met trainen en kan ik ook wat meer tijd besteden aan echt goed eten.

En daarna doorpakken als ik aan mijn nieuwe baan begin ;)
pi_204703796
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:32 schreef Vanyel het volgende:
Drankstop voor @:Lonaa *O* *O* *O*
;(
pi_204704765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:33 schreef MeisPluis het volgende:
Ik val hier af en toe binnen. Heb het ook ff laten gaan, maar sinds begin deze week weer fanatiek bezig. Ik moet ook wel, want 19 juni is mijn 1/8 triatlon en ik kan echt nog geen goede 5 km hardlopen (nog afgezien van het fietsen en zwemmen).

Dus vorige week weer begonnen met hardlopen, en sinds begin deze week ook een wielrenfiets geregeld dus vanaf volgende week ook daar op trainen. Vanaf volgende week donderdag ben ik vrij t/m eind mei, dus dan moet ik even wat fanatieker aan de slag met trainen en kan ik ook wat meer tijd besteden aan echt goed eten.

En daarna doorpakken als ik aan mijn nieuwe baan begin ;)
Waarom ga je een 1/8e triatlon lopen?

Hier gaat het overigens prima. De weegschaal doet niet heel veel, maar ik weeg 5 kg minder dan een jaar geleden dus ik ben al dik tevreden voor nu.
pi_204705137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 13:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Waarom ga je een 1/8e triatlon lopen?

Hier gaat het overigens prima. De weegschaal doet niet heel veel, maar ik weeg 5 kg minder dan een jaar geleden dus ik ben al dik tevreden voor nu.
Omdat ik me dat in 2020 al als doel had gesteld (en opgegeven), en het iedere keer verplaatst is. Maar zoals het er nu naar uitziet gaat het gewoon gebeuren! Maar meer een soort Bucket list ding, net zoals ik jaren geleden een keer een 1/2 marathon gelopen heb. En ik loop dus niet alleen, maar moet dus ook fietsen en zwemmen :)

En zo blijf ik verplicht in beweging :D
pi_204705158
Hiiii all w/
Ik ben hier ooit hoopvol binnengevallen maar alleen maar meelezen/-schrijven hier leidt niet tot gewichtsverlies helaas (goh wat gek :+ )

Dus nu echt aan de bak. Deze week is voor het eerst sinds lange tijd dat ik genoeg beweging denk te krijgen (4x 5 km avondvierdaagse lopen en mn eerste paardrijles :7 ), vanaf volgende week moet ik dat ook weer goed genoeg gaan oppakken. Heb een hometrainer, goed springtouw en ook nog RingFit Adventure voor de Switch dus daar ligt het niet aan zeg maar :')

SPOILER
En volgende week beginnen met koolhydraatarm eten. Ik wil er in elk geval 10 kilo af totaal, en voor 6 augustus 5 kilo eraf (we gaan op vakantie en daar kan je paardrijden maar dan mag je niet meer dan 80 kilo wegen inclusief kleding en cap etc _O- ).

Iedereen hier succes! *O* Hopelijk zijn we snel ons gewenste zelf <3
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_204705405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:18 schreef MeisPluis het volgende:

Omdat ik me dat in 2020 al als doel had gesteld (en opgegeven), en het iedere keer verplaatst is. Maar zoals het er nu naar uitziet gaat het gewoon gebeuren! Maar meer een soort Bucket list ding, net zoals ik jaren geleden een keer een 1/2 marathon gelopen heb. En ik loop dus niet alleen, maar moet dus ook fietsen en zwemmen :)

En zo blijf ik verplicht in beweging :D
Ik weet wat een triatlon is ja. Maar het klonk een beetje alsof je daar last minute nog voor moest gaan trainen. Bucketlistdingen afstrepen is leuk :Y
pi_204706548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik weet wat een triatlon is ja. Maar het klonk een beetje alsof je daar last minute nog voor moest gaan trainen. Bucketlistdingen afstrepen is leuk :Y
Ow zo :) nou een beetje wel, want het is een beetje op en af gegaan de laatste tijd, maar heb besloten dat het vanaf deze week volle bak vooruit moet zijn ;)

Zwemmen is een eitje, fietsen heb ik in de winter wel gedaan (op een stadsfiets) alleen het lopen is een beetje versloft. Maar zit inmiddels op 4,5 km achter elkaar dus moet wel lukken om dat nog een stuk verder en sneller te krijgen de aankomende weken!
pi_204706620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:30 schreef MeisPluis het volgende:

Ow zo :) nou een beetje wel, want het is een beetje op en af gegaan de laatste tijd, maar heb besloten dat het vanaf deze week volle bak vooruit moet zijn ;)

Zwemmen is een eitje, fietsen heb ik in de winter wel gedaan (op een stadsfiets) alleen het lopen is een beetje versloft. Maar zit inmiddels op 4,5 km achter elkaar dus moet wel lukken om dat nog een stuk verder en sneller te krijgen de aankomende weken!
Komt goed dus :Y
pi_204706651
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Komt goed dus :Y
En zo niet dan toch, die finish ga ik halen, al is het kruipend 😎
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 13:31:17 #107
5428 crew  miss_sly
pi_204742627
Ik zit inmiddels op -4,5 *O*

En het mooie is dat het helemaal niet voelt alsof ik aan het diëten/lijnen/afvallen ben. IF voelt echt gewoon fijn. Ik eeet tussen 12-20 echt gewoon van alles, wat soms betekent niet meer dan een lunch, diner een handje noten en een appel, en soms ook andere dingen. Zoals het uitlikken van de kom waarin ik eiwitten en suiker had opgeklopt voor meringues :9

Dit voelt nu echt eens als een way of life, iets dat bij me past. Erg blij mee.
pi_204744616
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit inmiddels op -4,5 *O*

En het mooie is dat het helemaal niet voelt alsof ik aan het diëten/lijnen/afvallen ben. IF voelt echt gewoon fijn. Ik eeet tussen 12-20 echt gewoon van alles, wat soms betekent niet meer dan een lunch, diner een handje noten en een appel, en soms ook andere dingen. Zoals het uitlikken van de kom waarin ik eiwitten en suiker had opgeklopt voor meringues :9

Dit voelt nu echt eens als een way of life, iets dat bij me past. Erg blij mee.
Dit lijkt me een streven voor iederen: een manier vinden die je voor altijd zo kan volhouden O+
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 17:55:00 #109
5428 crew  miss_sly
pi_204802330
En zo paste ik een broek aan, die ik al heeeeel lang niet aan heb gehad, omdat die niet meer paste. En hij zit nu beter dan toen ik hem kocht *O* Het is een maat 30 O+
pi_204803548
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:55 schreef miss_sly het volgende:
En zo paste ik een broek aan, die ik al heeeeel lang niet aan heb gehad, omdat die niet meer paste. En hij zit nu beter dan toen ik hem kocht *O* Het is een maat 30 O+
Wow, goed bezig.
Ik pas inmiddels ook weer in maat 30, ik had nog 1 spijkerbroek in die maat en vond er afgelopen weken nog 3 bij de kringloop. Een paar linnen zomerbroeken pas ik ook weer, de 2 die ik vorig jaar had aangeschaft zijn inmiddels wel erg wijd, dus die gaan binnenkort maar weg.

Op naar maat 29, in die maat heb ik nog een hele stapel spijkerbroeken liggen omdat ik heel lang die maat had en er uiteindelijk echt wel naar terug wil. Met een aantal jurken hang ik nu een beetje tussen 2 maten in, nu zijn dat voornamelijk winterjurken, dus als het daar weer weer voor is dan hoop ik weer in maat M te passen en kan maat L weg.
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 19:56:28 #111
5428 crew  miss_sly
pi_204803597
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Wow, goed bezig.
Ik pas inmiddels ook weer in maat 30, ik had nog 1 spijkerbroek in die maat en vond er afgelopen weken nog 3 bij de kringloop. Een paar linnen zomerbroeken pas ik ook weer, de 2 die ik vorig jaar had aangeschaft zijn inmiddels wel erg wijd, dus die gaan binnenkort maar weg.

Op naar maat 29, in die maat heb ik nog een hele stapel spijkerbroeken liggen omdat ik heel lang die maat had en er uiteindelijk echt wel naar terug wil. Met een aantal jurken hang ik nu een beetje tussen 2 maten in, nu zijn dat voornamelijk winterjurken, dus als het daar weer weer voor is dan hoop ik weer in maat M te passen en kan maat L weg.
Wat ga je goed! Fijn is dat.

Ik bestelde vanmiddag een jurk, maar ik heb voor de zekerheid maar L en M besteld. Stiekem hoop ik dat M al past, maar geen idee of dat ook realistisch is :')
  donderdag 19 mei 2022 @ 20:12:51 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_204803884
Ach en anders is er niks zo variabel als maten. Ik heb passende jurken in M en in 3XL en alles daartussen :')
Vooralsnog vind ik vooral bh-maat een goede indicator. Die lijkt het minst variabel tussen individuele items.

Mijn 85Fjes zijn nu wel te groot maar mijn 80D's nog flink te klein, ik moet dus eigenlijk shoppen maar mehh.
disclaimer
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 20:16:11 #113
5428 crew  miss_sly
pi_204803947
Ik kocht vandaag een nieuwe sportbeha. Bij de Hema dus ik moet nog passen. Ben erg benieuwd, want ik heb gewoon dezelfde maat genomen als ik al een hele tijd heb.
pi_204804134
Ik red het nog met mijn bh’s al worden de cups wel wat ruim, maar met bandjes strakker en middelste haakje ipv het buitenste gaat het nog wel. 80 D wat ik nog heb liggen past nog echt niet, ik vrees dat ik tzt gewoon echt allemaal nieuwe nodig ga hebben omdat het type bh kennelijk niet meer past, want ik denk niet dat nog 5 kg minder dat gaat oplossen. En ik vind het al zo’n drama om passende bh’s te vinden, de zijkant past er vaak niet lekker in.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 08:58:10 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_204807264
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik red het nog met mijn bh’s al worden de cups wel wat ruim, maar met bandjes strakker en middelste haakje ipv het buitenste gaat het nog wel. 80 D wat ik nog heb liggen past nog echt niet, ik vrees dat ik tzt gewoon echt allemaal nieuwe nodig ga hebben omdat het type bh kennelijk niet meer past, want ik denk niet dat nog 5 kg minder dat gaat oplossen. En ik vind het al zo’n drama om passende bh’s te vinden, de zijkant past er vaak niet lekker in.
Ga je wel naar een fatsoenlijke winkel om je te laten informeren? Want voor iedere tiet is een passende maat, maar bij Hunkemoller of Bonprix ga je dat vaak niet vinden ;)
disclaimer
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:15:01 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_204807366
Ik kreeg vanmorgen ineens een flinke woosh kado, dat was wel even fijn! Ben nu op mijn laagste gewicht sinds november 2019 (vlak voor de zwanger - miskraam - zwanger periode waarin ik best flink aantikte :'))
Eigenlijk wilde ik vanaf 12 april 100 dagen kei-strikt aan de IF met zero tolerance enzo, maar ik hou in de praktijk die zero tolerance hooguit 2 weken vol. Wat ik nu dan vooral probeer is om niet meteen 3 dagen in de VREET ALLES modus te schieten als ik een dagje wat minder strikt ben geweest en dat werpt wel vruchten af.

Nu nog ff een kilootje er af voor een gewicht onder de 80 en dan mag ik mijn eerste beloning gaan inzetten :9
disclaimer
pi_204807617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 08:58 schreef SQ het volgende:

Ga je wel naar een fatsoenlijke winkel om je te laten informeren? Want voor iedere tiet is een passende maat, maar bij Hunkemoller of Bonprix ga je dat vaak niet vinden ;)
Eén van mijn lievelingsbh's ging deze week stuk en mijn andere twee zaten in de was, dus ik viste vanmorgen een oude op die mij niet goed paste. Nou mijn hemel, die zit me toch goed :o Wat een verschil met de andere bh's die eigenlijk te groot zijn geworden. Goede pasvorm is geweldig O+

Overigens zijn de meeste van mijn bh's afdankertjes van vriendinnen :+
pi_204807638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:15 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg vanmorgen ineens een flinke woosh kado, dat was wel even fijn! Ben nu op mijn laagste gewicht sinds november 2019 (vlak voor de zwanger - miskraam - zwanger periode waarin ik best flink aantikte :'))
Eigenlijk wilde ik vanaf 12 april 100 dagen kei-strikt aan de IF met zero tolerance enzo, maar ik hou in de praktijk die zero tolerance hooguit 2 weken vol. Wat ik nu dan vooral probeer is om niet meteen 3 dagen in de VREET ALLES modus te schieten als ik een dagje wat minder strikt ben geweest en dat werpt wel vruchten af.

Nu nog ff een kilootje er af voor een gewicht onder de 80 en dan mag ik mijn eerste beloning gaan inzetten :9
Ik denk dat heel erg opletten om niet in vreet modus te schieten véél belangrijker is dan zero tolerance IF :Y

Ik blijf helaas op hetzelfde gewicht staan. Al weken. En ik heb maar 1 dag echt te veel gegeten. Ik wacht ook op een woosh *) (en daarna heb ik allemaal verjaardagen eind mei begin juni....en dat werkt nooit zo goed bij mij, maat houden)
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:54:31 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_204807708
Nee, al die zomerfeestjes helpen niet mee he.
disclaimer
pi_204807835
Ik heb nooit feestjes eigenlijk. Toevallig afgelopen zondag voor het eerst in jaren weer een (kinder)verjaardagsfeestje met taart, ze hadden de dag ervoor een taartenworkshop gevolgd en het resultaat was heerlijk (en roze O+ )
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:13:45 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_204807846
Ik had trouwens van de week een interessante BH-noviteit: mijn bh scheurde doormidden. Precies tussen de beugels in het midden _O-

/offtopic
disclaimer
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:14:27 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_204807857
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb nooit feestjes eigenlijk. Toevallig afgelopen zondag voor het eerst in jaren weer een (kinder)verjaardagsfeestje met taart, ze hadden de dag ervoor een taartenworkshop gevolgd en het resultaat was heerlijk (en roze O+ )
Ik noem gezellige bbq / borrelavondjes op het terras ook "feestje" 8-)
disclaimer
pi_204807889
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik noem gezellige bbq / borrelavondjes op het terras ook "feestje" 8-)
Die heb ik ook nooit
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:20:53 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_204807901
Oh. ;(
disclaimer
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:30:53 #125
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204807997
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik had trouwens van de week een interessante BH-noviteit: mijn bh scheurde doormidden. Precies tussen de beugels in het midden _O-

/offtopic
Die heb ik nog nooit meegemaakt. :o

Nu heb ik ook wel minder epische tetten, maar details. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:55:59 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_204808212
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:30 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Die heb ik nog nooit meegemaakt. :o

Nu heb ik ook wel minder epische tetten, maar details. :+
En je hebt geen kinderen die soms ineens het midden van je bh vastgrijpen en met hun volle gewicht daar aan gaan hangen - ik gok vooral dat dat de boosdoener is :')
disclaimer
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:58:43 #127
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204808247
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:55 schreef SQ het volgende:

[..]
En je hebt geen kinderen die soms ineens het midden van je bh vastgrijpen en met hun volle gewicht daar aan gaan hangen - ik gok vooral dat dat de boosdoener is :')
Dat is inderdaad niet iets wat me ooit overkomen is. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_204812206
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:13 schreef SQ het volgende:

/offtopic
Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.

De BH die deze week stuk ging daarvan was een beugel doormidden geknapt en beide puntjes staker er uit tegen de onderkant van mijn tiet aan. Had ik ook nog nooit meegemaakt.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 18:16:42 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204812710
Ik heb het hier de laatste dagen zo druk dat eten er soms half en half bij in schiet. IF is zo iig heel goed te doen, iig de ochtend zeg maar. En 's avonds ben ik zo moe dat ik geen zin heb om te snaaien. Dat is wel echt een novelty! :D
Helaas dan ook meteen weer te druk om te kunnen lopen, dus dat voordeel gaat er dan wel weer vanaf. :')

Maar ik laag nog niet. Het gaat niet heel snel, maar het gaat goddank iig ook niet meer omhoog.

Schade van vandaag so far: 4 muesliboterhammen met kaas en een stukje leverworst. Oh, en een vitamineC shot en een fles mango-passievrucht-sap want ik had ernstig behoefte aan kleur. De afgelopen dagen mijn groente wel aardig bij kunnen houden dus vanavond: pannenkoeken! O+
Beetje jammer alleen dat ik ze nog moet gaan bakken. -O-
  zaterdag 21 mei 2022 @ 09:17:21 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_204817589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:16 schreef BE het volgende:
Ik heb het hier de laatste dagen zo druk dat eten er soms half en half bij in schiet. IF is zo iig heel goed te doen, iig de ochtend zeg maar. En 's avonds ben ik zo moe dat ik geen zin heb om te snaaien. Dat is wel echt een novelty! :D
Helaas dan ook meteen weer te druk om te kunnen lopen, dus dat voordeel gaat er dan wel weer vanaf. :')

Maar ik laag nog niet. Het gaat niet heel snel, maar het gaat goddank iig ook niet meer omhoog.

Schade van vandaag so far: 4 muesliboterhammen met kaas en een stukje leverworst. Oh, en een vitamineC shot en een fles mango-passievrucht-sap want ik had ernstig behoefte aan kleur. De afgelopen dagen mijn groente wel aardig bij kunnen houden dus vanavond: pannenkoeken! O+
Beetje jammer alleen dat ik ze nog moet gaan bakken. -O-
Fijn dat je zo lekker in de flow zit O+

Ik merk nu ook wel echt dat hoe langer ik dat IF doe, hoe minder honger ik heb. En dat alcohol toch écht de achilleshiel is voor mij. Want als ik 1 biertje pak, worden het er altijd meer. En ga ik snaaien. En de volgende dag wil ik dan eten zodra ik opsta. Dus zolang ik de alcohol negeer is if echt mijn redding _O_

Vanmorgen weer een mega woosh. Ging op de weegschaal... 80.1. Dus even mijn horloge, ringen en haarelastiekje af gedaan, 80.0. :@ :')
Soooo close!
disclaimer
  zaterdag 21 mei 2022 @ 09:28:02 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_204817669
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 17:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.

De BH die deze week stuk ging daarvan was een beugel doormidden geknapt en beide puntjes staker er uit tegen de onderkant van mijn tiet aan. Had ik ook nog nooit meegemaakt.
Oh maar dat is ook wel echt nasty :X
disclaimer
pi_204817680
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:17 schreef SQ het volgende:
Dus even mijn horloge, ringen en haarelastiekje af gedaan,
_O_ Hier hou ik van _O-

ik zou hetzelfde doen :@ hoe onnozel ook

Maar super van nóg meer gewichtsverlies.
  Moderator zaterdag 21 mei 2022 @ 09:56:25 #133
5428 crew  miss_sly
pi_204817853
Wij waren gisteren naar de film. Late film, vroeg gegeten, en weer eens traditioneel een klein ( :') ) zakje geschept bij Jamin. Zowel man als ik hebben het tegen heug en meug opgegeten en zeiden achteraf tegen elkaar dat ons lichaam er duidelijk niet heel blij van werd :D Je blijft dan toch in die zak graaien tot ie leeg is, maar je wordt er niet meer blij van. Goede les, dus, hoeven we niet meer te doen *O*
  zaterdag 21 mei 2022 @ 10:00:49 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_204817888
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren gisteren naar de film. Late film, vroeg gegeten, en weer eens traditioneel een klein ( :') ) zakje geschept bij Jamin. Zowel man als ik hebben het tegen heug en meug opgegeten en zeiden achteraf tegen elkaar dat ons lichaam er duidelijk niet heel blij van werd :D Je blijft dan toch in die zak graaien tot ie leeg is, maar je wordt er niet meer blij van. Goede les, dus, hoeven we niet meer te doen *O*
Fascinerend eigenlijk! Goede les :D
disclaimer
pi_204817902
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Wat goed dat jullie die conclusie hebben getrokken! Ik heb dat stukje bewustwording inmiddels wel alleen het doorzetten lukt me nog niet helemaal goed.
  Moderator zaterdag 21 mei 2022 @ 10:03:00 #136
5428 crew  miss_sly
pi_204817904
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Fascinerend eigenlijk! Goede les :D
Zeker fascinerend.
Vooral het gedeelte waarin ik een bekende hoofdpijn voelde opkomen die ik al een hele tijd niet heb gehad, maar toch met mijn hand in die zak blijf graaien. Hoe kun je jezelf dat toch aandoen, vraag ik me dan achteraf af :')

Maar de zak was gewoon leeg hoor aan het einde van de film 8)7
pi_204818057
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O_ Hier hou ik van _O-

ik zou hetzelfde doen :@ hoe onnozel ook

Maar super van nóg meer gewichtsverlies.
Ik ook :D

Ik ga ook niet wegen na het douchen want al dat water in m'n haar weegt 5 kilo ofzo :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_204818253
Ontbijt gehad met twee broodjes hamburger. IF overboord gegooid. @GGMM
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 10:50:19 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204818258
Hier een soort van 'middeninmijnmenstruatie' dropje. :o :? Maar goed, echt heel veel heb ik ook niet gegeten.

Wat jij zegt SQ, het besef dat je niet meteen omdondert als je niet meteen eet, zalig vind ik dat. :Y
pi_204818680
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 09:17 schreef SQ het volgende:

Ik merk nu ook wel echt dat hoe langer ik dat IF doe, hoe minder honger ik heb.

Vanmorgen weer een mega woosh. Ging op de weegschaal... 80.1. Dus even mijn horloge, ringen en haarelastiekje af gedaan, 80.0. :@ :')
Soooo close!
?

Ik jubel nog maar eens mee over de IF ontdekking dat een lege maag hebben geen doodsvonnis is. Het blijft wonderlijk.
pi_204821239
Ik merk ook dat sinds ik meer wandel het zo veel makkelijker gaat. Als 'officieel doel' heb ik gezet om minimaal 5 dagen per week 7000+ stappen te zetten. Maar goed, onofficieel wil ik dit gewoon iedere dag halen. En voor sommige hier zal 7000 stappen niet als veel klinken. Maar voor mij met een kantoorbaan is dit al een grote vooruitgang. Op een doordeweekse dag zat ik meestal rond de 2000 en op een luie weekenddag kwam ik soms niet eens boven de 1000 uit. Dus nu vaak s'avonds na het werk nog even een rondje wandelen en in het weekend lekker naar het bos. Merk dat het mentaal ook goed voor me is. Lekker storytel in en go :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 21-05-2022 17:08:26 ]
pi_204822882
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:03 schreef miss_sly het volgende:

Zeker fascinerend.
Vooral het gedeelte waarin ik een bekende hoofdpijn voelde opkomen die ik al een hele tijd niet heb gehad, maar toch met mijn hand in die zak blijf graaien. Hoe kun je jezelf dat toch aandoen, vraag ik me dan achteraf af :')

Maar de zak was gewoon leeg hoor aan het einde van de film 8)7
Ik heb wel eens kotsmisselijk van de snoep door zitten eten 8)7 wtf is dan mis met mijn brein joh. Dat je gevoel niet altijd de juiste keuzes maakt omdat het verband niet super duidelijk is (sporten is goed voor je) die snap ik nog wel. Maar beroerd en in jouw geval hoofdpijn als direct verband en dan toch dooreten? Schiet mij maar lek. Achterlijk brein.
pi_204823239
Maar misschien is de volgende hap wel de bevredigende. Stel dat je die had gemist. Beter doorgaan :Y

Ik heb deze week al een paar keer gehad dat ik me er tijdens het koken echt toe moest zetten om te proeven. Gevoel dat het nog niet lang genoeg geleden kon zijn dat ik gegeten had. Weet niet zo goed hoe ik dat handig kan gaan inzetten, voor OMAD vind ik mijn eigen brood vers te lekker vrees ik en het interval ook toch wat lang.
pi_204828185
Net weer eens mijn korte broeken van stal getrokken en even allemaal gepast. 1 broek van maar 38 die ik zelfs aankon :Y En nog 1 bewaard wat vroeger mijn favoriete broek was, die nu net dicht kan maar niet chill zit. Maar wie weet dat ik hem volgend jaar wel aan kan :P Ook een aantal weg gedaan waar ik van mijn lang zal zijn leven niet meer inpas. Maar goed, die kreeg ik niet eens over mijn heupen, dus wellicht heb ik die wel 10 jaar geleden gekocht toen ik nog weinig vrouwelijke vormen had :P
pi_204838480
Ik sta wekenlang stil. Vrijdag onverstandig geluncht met vriendin (broodje hamburger met patat ipv iets lichters en gezonders, en het broodje was niet eens lekker door vieze rokerig smakende bbqsaus achtige mayo). Daarna had ik moeite met gezond en normaal doen. M&M's gekocht, Pringles gehad, chocolade gegeten. Allemaal heel herkenbaar en het begint altijd met iets wat ik niet had moeten doen, de ongezonde lunch. Vanmorgen bijna een kg minder dan dat stabiele gewicht van de afgelopen weken. Schiet mij maar lek.
  maandag 23 mei 2022 @ 14:50:08 #146
217702 Lonaa
Honger!
pi_204839188
De weegschaal kruipt naar beneden hier, maar het lijf veranderd enorm heb ik het idee. :o
  maandag 23 mei 2022 @ 18:19:15 #147
217702 Lonaa
Honger!
pi_204841025
Zal ik eens een lijstje doen? :D

S: Barbell front rack box step ups :r en 11 minuten bikkelen met o.a. 100 wallballs.
T: Shake
L: tosti rauwe ham, geitenkaas, gegrilde aubergine, pesto, met ketchup
D: beenham, mosterdsaus, gebakken aardappels, gewokte peultjes
S: 1RM snatch, clean&jerk, front squat
T: skyr en iets van fruit.
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 18:32:37 #148
5428 crew  miss_sly
pi_204841263
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb wel eens kotsmisselijk van de snoep door zitten eten 8)7 wtf is dan mis met mijn brein joh. Dat je gevoel niet altijd de juiste keuzes maakt omdat het verband niet super duidelijk is (sporten is goed voor je) die snap ik nog wel. Maar beroerd en in jouw geval hoofdpijn als direct verband en dan toch dooreten? Schiet mij maar lek. Achterlijk brein.
Onbetrouwbaar :Y

Dit was geen best weekend wat betreft dingen in mijn hoofd stoppen, inclusief een boel wijn zaterdagavond. Iets wat ik al maanden niet had gedaan. Maar het was een ontzettend fijn weekend en de zaterdag met vriendinnen had ik niet anders in willen vullen. Dus dat de weegschaal vanochtend wat omhoog was, deert dan niet. Ik weet immers dat met netjes weer IF doen het weer goed komt.
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 18:33:40 #149
5428 crew  miss_sly
pi_204841284
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 20:08 schreef Vanyel het volgende:
Maar misschien is de volgende hap wel de bevredigende. Stel dat je die had gemist. Beter doorgaan :Y

Ik heb deze week al een paar keer gehad dat ik me er tijdens het koken echt toe moest zetten om te proeven. Gevoel dat het nog niet lang genoeg geleden kon zijn dat ik gegeten had. Weet niet zo goed hoe ik dat handig kan gaan inzetten, voor OMAD vind ik mijn eigen brood vers te lekker vrees ik en het interval ook toch wat lang.
OMAD is one meal a day? Doe je dan echt alleen maar een avondmaaltijd of lunch?

Hoezeer het me ook meevalt om tussen 20-12 niet te eten, dat lijkt me echt heul moeilijk.
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 18:34:29 #150
5428 crew  miss_sly
pi_204841294
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik sta wekenlang stil. Vrijdag onverstandig geluncht met vriendin (broodje hamburger met patat ipv iets lichters en gezonders, en het broodje was niet eens lekker door vieze rokerig smakende bbqsaus achtige mayo). Daarna had ik moeite met gezond en normaal doen. M&M's gekocht, Pringles gehad, chocolade gegeten. Allemaal heel herkenbaar en het begint altijd met iets wat ik niet had moeten doen, de ongezonde lunch. Vanmorgen bijna een kg minder dan dat stabiele gewicht van de afgelopen weken. Schiet mij maar lek.
Vraag niet hoe het kan, profiteer er van *O*

Belachelijk he. Hoe kun je daar nou iets op plannen?
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 18:34:59 #151
5428 crew  miss_sly
pi_204841299
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:50 schreef Lonaa het volgende:
De weegschaal kruipt naar beneden hier, maar het lijf veranderd enorm heb ik het idee. :o
Als ik zie wat je sport, moet dat toch ook wel *O*
  maandag 23 mei 2022 @ 18:45:38 #152
217702 Lonaa
Honger!
pi_204841460
Maar ik eet ook veel :7
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 18:50:36 #153
5428 crew  miss_sly
pi_204841538
Dat moet ook wel, anders blijft er niets van je over. Toch?
  maandag 23 mei 2022 @ 19:19:52 #154
217702 Lonaa
Honger!
pi_204841971
Er is nog zat om te laten verdwijnen :')
pi_204841997
Hebben jullie ook dat als je controle over 1 ding verliest dat het dan moeilijk is om de rest wel te blijven doen? Vandaag prima dag gehad qua eten. Vanavond moest ik eigenlijk boksen maar de les is afgezegd vanwege ziekte van de trainer. En mijn eerste gedachte is dan, oh dan had ik ook wel pizza kunnen eten. Raar eigenlijk, want het is niet zo dat ik ongezond voedsel verbied of nooit meer eet ofzo. Maar op de een of andere manier als mijn structuur een beetje wegvalt dan lijkt als een kaartenhuis ineen te storten.
pi_204842096
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2022 18:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoezeer het me ook meevalt om tussen 20-12 niet te eten, dat lijkt me echt heul moeilijk.
Ja, maar ik doe het niet dus weet niet hoe moeilijk.
Had wel vandaag loop-overleg om 13u. Dacht om 1215 oh dan moet ik snel iets lekkers in elkaar flansen want moet op zijn voor het overleg.
Toen deed ik :! hoezo haasten? Lekker doorwerken tot overleg en dan naar de Aldi wandelen voor lekkah lekkah verse dingetjes.
At ik om half 2 pas (een verse kokosmacron O+ om mee af te trappen). Geen centje pijn tijdens het 'wachten'.
Toch mindset denk ik. Dan zou theoretisch een paar uur langer ook geen drama moeten zijn.
  maandag 23 mei 2022 @ 19:34:04 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204842107
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2022 18:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat ik ooit over OMAD las was dat diegene het dan als een soort drie gangen diner beschouwde en dan ook over iets langere tijd uitgerekt zeg maar. Ik dacht 2-3hr ofzo.
pi_204842183
Om 4u net voor de kinderen thuis zijn beginnen met de kokosmakronen (waarom was dat net met c?) En om 7 uur eindigen met een toetje.
Ik zie het eigenlijk wel zitten *)
  maandag 23 mei 2022 @ 19:44:48 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204842262
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 19:40 schreef Vanyel het volgende:
Om 4u net voor de kinderen thuis zijn beginnen met de kokosmakronen (waarom was dat net met c?) En om 7 uur eindigen met een toetje.
Ik zie het eigenlijk wel zitten *)
Klinkt als een prima plan. :Y
  maandag 23 mei 2022 @ 19:49:46 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204842349
Ik doe ook eens een lijstje:

S: 7,7km powerwalken
L: 2 sneetjes mueslibrood m 1 plak kaas
T: 2 sneetjes mueslibrood m 1 plak kaas
T: 4/5 Rittersport marsepein :@
D: berg sperziebonen, aardappelbolletjes, 1/2 kipcordonbleu, aardbeien met een dotje slagroom

Verder me de benen uit mijn lijf gelopen bij een uitvaart, zit op 21,000 stappen nu. (Vlgs fitbit zo’n 3400kcal verbrand so far. Sort of. )
  maandag 23 mei 2022 @ 21:19:04 #161
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204843540
Ik ga hier eens meelezen ter motivatie. :P De zwangerschapskilo’s van 1,5 jaar geleden zijn er nog niet af.

Heb een poosje geleden een mooie route gevonden van 9km/10.000 stappen die ik een paar keer per week loop. Vooral op de thuiswerkdagen.

En wil ook weer op m’n eten letten. Ik eet niet veel, maar wel slecht. Veel suiker en fast food, veel fris. Dus als ik dat al kan veranderen is dat al een pluspunt.
Protège moi de mes désirs.
pi_204848487
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:19 schreef arvensis het volgende:
Ik ga hier eens meelezen ter motivatie. :P De zwangerschapskilo’s van 1,5 jaar geleden zijn er nog niet af.

Heb een poosje geleden een mooie route gevonden van 9km/10.000 stappen die ik een paar keer per week loop. Vooral op de thuiswerkdagen.

En wil ook weer op m’n eten letten. Ik eet niet veel, maar wel slecht. Veel suiker en fast food, veel fris. Dus als ik dat al kan veranderen is dat al een pluspunt.
Bedoel je fris met suiker? Want als dat verwisselt met water, thee, zwarte koffie of andere drank waar zo goed als geen kcal inzit, heb je al een winst te pakken.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:24:11 #163
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204850448
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Bedoel je fris met suiker? Want als dat verwisselt met water, thee, zwarte koffie of andere drank waar zo goed als geen kcal inzit, heb je al een winst te pakken.
Ja, ik hou alleen niet van thee en zwarte koffie, dus ik drink lekker veel water. Altijd al. :) Probeer er nu bewuster van te zijn.
pi_204854037
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:24 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ja, ik hou alleen niet van thee en zwarte koffie, dus ik drink lekker veel water. Altijd al. :) Probeer er nu bewuster van te zijn.
Een alternatief is water met een smaakje. Ik koop die zelf altijd van AH.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:07:12 #165
217702 Lonaa
Honger!
pi_204854045
Of slimpie.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:17:39 #166
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204854206
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:06 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Een alternatief is water met een smaakje. Ik koop die zelf altijd van AH.
Yes, crystal clear. We drinken 2 pakken per dag thuis. O-)

Zo, weer gewandeld vandaag, 17.370 stappen. :) Én nog niks gesnoept!
pi_204854554
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:07 schreef Lonaa het volgende:
Of slimpie.
Dat is echt vies. Dan veeeeel liever water.
  woensdag 25 mei 2022 @ 07:37:42 #168
217702 Lonaa
Honger!
pi_204855730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat is echt vies. Dan veeeeel liever water.
Ik vind de peach tea best wel prima. Klein beetje, met flink water of spa rood.

Het liefst drink ik Bar Le Duc Framboos O+ Eigenlijk de appel maar die hebben ze uit de handel gehaald ;(
pi_204855836
Ja, die appel was lekker _O_

En dat is de samenvatting van mijn leven: alles wat ik leuk/lekker vind is uit de handel gehaald -O-

Mijn plotse gewichtsdaling blijkt tot nu toe stabiel. In ieder geval al 3 dagen hetzelfde.
  woensdag 25 mei 2022 @ 07:57:26 #170
217702 Lonaa
Honger!
pi_204855843
Herkenbaar. :{

Mijn gewichtsdaling is onverwacht maar ben er wel blij mee :7
  woensdag 25 mei 2022 @ 08:12:03 #171
217702 Lonaa
Honger!
pi_204855947
Ik heb vandaag rustdag. Morgen is Murph, de workout van het jaar.
1 mile run
100 pull ups
200 push ups
300 squats
1 mile run

:X

Ik voorzie mijn menstruatie vanaf vandaag dus dat wordt extra feest. :') 2 jaar geleden heb ik me, in het park met de kerona-editie, geblesseerd op het hardlopen, dat probeer ik dit jaar niet te doen. Voordeel is dat we nu "gewoon" weer op asfalt lopen.

Denk dat het wel lukt om m'n laatste "echte" Murph-tijd te verbeteren. Ik wil graag sneller dan 55 minuten. Dus.

Lijstje vandaag:
O: skyr met dingen
L: tunamelt
D: ceasar salad
T: fruit
En veeeeel water. Indien honger eet ik nog wat bij.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:06:57 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204857358
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb vandaag rustdag. Morgen is Murph, de workout van het jaar.
1 mile run
100 pull ups
200 push ups
300 squats
1 mile run

:X

:o _O_
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:13:02 #173
217702 Lonaa
Honger!
pi_204857428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:06 schreef BE het volgende:

[..]
:o _O_
Ja, is echt verschrikkelijk. :') Eigenlijk moet ie ook nog met een weightvest, maar dat heb ik al van mezelf, vind ik. :')

Om het voor iedereen haalbaar te maken kun je minder reps doen (de helft bijv.). Je kunt pull ups scalen (ring rows, body rows, jumping pull ups), net als de push ups (elevated of op je knieen) en de strategie voor iedereen die niet een atleet op wereldniveau is, is 20 rondjes van 5 pull ups, 10 push ups en 15 squats.

Ik doe morgen:
1 mile run
20x:
5 body rows
10 knee push ups (denk ik. Afhankelijk van de setup)
15 squats

en dan die laatste verschrikkelijke run :')

In 2019 deed ik daar 58:21 over.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:11:06 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204857979
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, is echt verschrikkelijk. :') Eigenlijk moet ie ook nog met een weightvest, maar dat heb ik al van mezelf, vind ik. :')

Om het voor iedereen haalbaar te maken kun je minder reps doen (de helft bijv.). Je kunt pull ups scalen (ring rows, body rows, jumping pull ups), net als de push ups (elevated of op je knieen) en de strategie voor iedereen die niet een atleet op wereldniveau is, is 20 rondjes van 5 pull ups, 10 push ups en 15 squats.

Ik doe morgen:
1 mile run
20x:
5 body rows
15 squats

Zo deden wij gisteren 'step-up's (ik denk dat het zo heet, op een hoog bankje oid opstappen, recht staan en weer afstappen) en toen zei onze trainster ook zo lollig: en het mooiste is, je heft daarmee je eigen gewicht!

Mja, ik zeker 20-30 kilo meer dan de meesten dus. -O- :{ :') Maar goed, daarmee is hij dus idd lekker zwaar en extra effectief. :+

Klinkt wel als een toffe workout, en opgedeeld misschien nog enigzins haalbaar. :') Wie weet ga ik ooit zelf eens een poging doen.

Vanmorgen na bijna 9m powerwalken met alleen een portie 'sterrenstof*' op nog eens op de weegschaal gaan staan en hop, nog weer 0,5kg eraf. :') :D Telt niet, maar toch...

*Sterrenstof:
SPOILER: reclamepraatje :D
pi_204858070
Liep ik dat rondje liever op echt sterrenstof :D
SPOILER
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:51:52 #176
217702 Lonaa
Honger!
pi_204858389
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:11 schreef BE het volgende:

[..]
Zo deden wij gisteren 'step-up's (ik denk dat het zo heet, op een hoog bankje oid opstappen, recht staan en weer afstappen) en toen zei onze trainster ook zo lollig: en het mooiste is, je heft daarmee je eigen gewicht!

Mja, ik zeker 20-30 kilo meer dan de meesten dus. -O- :{ :') Maar goed, daarmee is hij dus idd lekker zwaar en extra effectief. :+

Klinkt wel als een toffe workout, en opgedeeld misschien nog enigzins haalbaar. :') Wie weet ga ik ooit zelf eens een poging doen.

Vanmorgen na bijna 9m powerwalken met alleen een portie 'sterrenstof*' op nog eens op de weegschaal gaan staan en hop, nog weer 0,5kg eraf. :') :D Telt niet, maar toch...

*Sterrenstof:
SPOILER: reclamepraatje :D
Hahaha, ja ik moest van de week ook step-ups, maar dan met barbell+gewicht in front rack. "Ja maar ik weeg al 25 kg meer dan de meeste doei" :')

Dat Sterrenstof klinkt gewoon als iedere willekeurige pre-workout. Ik drink gewoon enorme bak koffie.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:57:53 #177
5428 crew  miss_sly
pi_204858455
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik doe morgen:
1 mile run
20x:
5 body rows
15 squats

Murph is echt niet te doen :o Ik vind je een held met wat je gaat doen :Y
pi_204858505
Koffie voor een workout werkt uitstekend *O* (volgens mij zit er ook meer caffeine in koffie dan in de zogenaamde energiedrankjes - die het van de caffeine moeten hebben 8)7 )

Ik ging iemand helpen verhuizen en werd getracteerd op een lunch. Heb het redelijk gezond gehouden met een vegan wrap. Bij de soep vooraf werd een pizzapunt ?? geserveerd. Dat dan weer wel.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:02:18 #179
217702 Lonaa
Honger!
pi_204858508
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Murph is echt niet te doen :o Ik vind je een held met wat je gaat doen :Y
Ik vind alles tussen dat rennen in wel prima. :Y Dieseltje, gewoon buffelen, blik op oneindig en niet nadenken.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:17:05 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204858639
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hahaha, ja ik moest van de week ook step-ups, maar dan met barbell+gewicht in front rack. "Ja maar ik weeg al 25 kg meer dan de meeste doei" :')

Dat Sterrenstof klinkt gewoon als iedere willekeurige pre-workout. Ik drink gewoon enorme bak koffie.
Dat drink ik dan weer niet maar zal idd eenzelfde effect hebben. :Y
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:26:17 #181
5428 crew  miss_sly
pi_204858724
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik vind alles tussen dat rennen in wel prima. :Y Dieseltje, gewoon buffelen, blik op oneindig en niet nadenken.
ik heb ook een blauwe maandag bij een cross fit groep rondgelopen en Murph was wel een happening :D ik deed dat toen nog niet, omdat ik echt pas heel kort bezig was. Het jaar daarop heb ik niet gehaald.

Wel mooi om jezelf zo uit te dagen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:13:31 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_204864175
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 19:22 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie ook dat als je controle over 1 ding verliest dat het dan moeilijk is om de rest wel te blijven doen? Vandaag prima dag gehad qua eten. Vanavond moest ik eigenlijk boksen maar de les is afgezegd vanwege ziekte van de trainer. En mijn eerste gedachte is dan, oh dan had ik ook wel pizza kunnen eten. Raar eigenlijk, want het is niet zo dat ik ongezond voedsel verbied of nooit meer eet ofzo. Maar op de een of andere manier als mijn structuur een beetje wegvalt dan lijkt als een kaartenhuis ineen te storten.
Ja dat is de story of many lives hier :P

OMAD zou ik best kunnen, maar dan niet met een enorm diner maar met een enorme lunch. Als ik geen gezin met jonge kinderen had zou ik het bijna proberen ;)
disclaimer
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:15:22 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_204864212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:56 schreef Isabeau het volgende:
Ja, die appel was lekker _O_

En dat is de samenvatting van mijn leven: alles wat ik leuk/lekker vind is uit de handel gehaald -O-

Mijn plotse gewichtsdaling blijkt tot nu toe stabiel. In ieder geval al 3 dagen hetzelfde.
Fijn!

Mijn woosh zat er na een terrasje met biertjes en steak weer lekker aan. Geheel volgens verwachting, dat wel :)
disclaimer
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:18:47 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_204864287
Sterkte morgen, Lonaa!

Ik ben deze week begonnen bij fitboutiq, een fitnessconcept op kantoor. Mag onder werktijd, je hoeft je niet om te kleden omdat je niet zweet, het is een full body spiertraining op zeer traag tempo.

Dat is natuurlijk niets vergeleken met wat sommigen hier doen, maar ik doe nooit spieren trainen dus voor mij gaat dit echt veel winst opleveren. En omdat het op kantoor is is het fucking laagdrempelig :7
disclaimer
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:28:48 #185
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204864529
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:18 schreef SQ het volgende:
Sterkte morgen, Lonaa!

Ik ben deze week begonnen bij fitboutiq, een fitnessconcept op kantoor. Mag onder werktijd, je hoeft je niet om te kleden omdat je niet zweet, het is een full body spiertraining op zeer traag tempo.

Dat is natuurlijk niets vergeleken met wat sommigen hier doen, maar ik doe nooit spieren trainen dus voor mij gaat dit echt veel winst opleveren. En omdat het op kantoor is is het fucking laagdrempelig :7
Dat klinkt wel echt goed!

Bij ons hebben ze bootcamp etc in de garage, maar dat gaat mij te ver voor op kantoor. :+ De tijden spreken me ook niet aan.
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:31:35 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_204864591
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:28 schreef arvensis het volgende:

[..]
Dat klinkt wel echt goed!

Bij ons hebben ze bootcamp etc in de garage, maar dat gaat mij te ver voor op kantoor. :+ De tijden spreken me ook niet aan.
Nee maar da's dan ook in groepjes denk ik? Dit is echt personal training, en je kan als een echte autist zelf een tijdslot boeken in een app, zonder menselijk contact _O_
disclaimer
  woensdag 25 mei 2022 @ 21:38:07 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_204864817
Oh en ik heb er oprecht spierpijn van. _O-
disclaimer
  donderdag 26 mei 2022 @ 07:25:17 #188
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204868009
Ik vraag me af of m’n weegschaal kapot is. :+
1,9 kilo lichter in 3 dagen zonder intensief iets gedaan te hebben, afgezien van het lopen. *O*

23-5 - 67,7
26-5 - 65,8

Edit: en 166 cm. ;(

[ Bericht 14% gewijzigd door arvensis op 26-05-2022 09:04:52 ]
pi_204868088
Poh. Slecht geslapen, mad buikpijn want ongesteld, ook rugpijn. Wordt vast gezellig, straks.

Lijstje:
O: koffie, ibuprofen, boterham met smeerkaas
S: die gore workout
T: eiwitreep, banaan, bier.
L: geen idee.
D: platbroodpizza met avocado, chorizo, zoete aardappel, kaas.

Dus.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 08:28:17 #190
5428 crew  miss_sly
pi_204868265
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 21:18 schreef SQ het volgende:
Sterkte morgen, Lonaa!

Dat klinkt ideaal. Ik kan me er wel weinig bij voorstellen hoe je niet zweet en toch werkelijk spieren traint. Wat voor soort oefeningen die je dan?
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 08:29:16 #191
5428 crew  miss_sly
pi_204868276
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:48 schreef Lonaa het volgende:
Poh. Slecht geslapen, mad buikpijn want ongesteld, ook rugpijn. Wordt vast gezellig, straks.

Lijstje:
O: koffie, ibuprofen, boterham met smeerkaas
S: die gore workout
T: eiwitreep, banaan, bier.
L: geen idee.
D: platbroodpizza met avocado, chorizo, zoete aardappel, kaas.

Dus.
Sterkte en succes straks!
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:30:35 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_204868762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klinkt ideaal. Ik kan me er wel weinig bij voorstellen hoe je niet zweet en toch werkelijk spieren traint. Wat voor soort oefeningen die je dan?
Je doet het vooral heel langzaam en in een koude ruimte :P
Het gaat dus niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk reps halen, maar omdat je het gewicht heel langzaam duwt en heel langzaam terug laat komen daag je je spieren evengoed uit.
disclaimer
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:31:27 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_204868772
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:25 schreef arvensis het volgende:
Ik vraag me af of m’n weegschaal kapot is. :+
1,9 kilo lichter in 3 dagen zonder intensief iets gedaan te hebben, afgezien van het lopen. *O*

23-5 - 67,7
26-5 - 65,8

Edit: en 166 cm. ;(
Da's vocht, heel normaal de eerste dagen. Altijd een fijne motivator! Maar in elk geval fijn dat je sowieso een prima gezond gewicht hebt!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 26-05-2022 09:51:40 ]
disclaimer
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:40:30 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_204868882
M'n woosh was er gelukkig vanmorgen weer. Zit nu op zes kilo er af sinds ik echt serieus met IF bezig ben gegaan (12 april) Ook ik zit te wachten op mijn cyclus, die was het afgelopen jaar vrij consequent 24 dagen maar ik zit nu toch al op dag 30. Ik wor ouder.

Ik ben straks benieuwd naar het verslag van de killer workout van lonaa!

[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 26-05-2022 09:54:18 ]
disclaimer
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 09:59:27 #195
5428 crew  miss_sly
pi_204869028
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Je doet het vooral heel langzaam en in een koude ruimte :P
Het gaat dus niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk reps halen, maar omdat je het gewicht heel langzaam duwt en heel langzaam terug laat komen daag je je spieren evengoed uit.
Dat klinkt goed en logisch. En dat de ruimte koud is, zal zeker helpen.
Ik ben benieuwd hoe je het ervaart als je het een tijdje doet en hoe je dat aan je lijf merkt.
pi_204870990
51:20. Da's 7:23 sneller dan 3 jaar geleden.

Het was tof en verschrikkelijk en goor en zwaar. De 100-200-300 ging als een speer, de eerste 1600 was ook nog wel ok, die laatste is echt echt de bottleneck. Voor iedereen. De eerste 300 meter functioneren je benen nog niet, daarna schiet je ademhaling en hartslag _nog_ verder omhoog, dan battle je met jezelf en je lijf voor ongeveer 1 km en dan een eindsprint van 300 meter op pure adrenaline. :')

Ik heb overigens ook voor het eerst m'n shirt uitgetrokken. Weliswaar pas bij terugkomst van de laatste 1600 meter want hell nah dat ik in mn sportBH buiten ga rennen, but still, dat was ook al wel een overwinning. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 26-05-2022 13:51:10 ]
  donderdag 26 mei 2022 @ 14:17:11 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_204871236
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:44 schreef Lonaa het volgende:

Het was tof en verschrikkelijk en goor en zwaar. De 100-200-300 ging als een speer, de eerste 1600 was ook nog wel ok, die laatste is echt echt de bottleneck. Voor iedereen. De eerste 300 meter functioneren je benen nog niet, daarna schiet je ademhaling en hartslag _nog_ verder omhoog, dan battle je met jezelf en je lijf voor ongeveer 1 km en dan een eindsprint van 300 meter op pure adrenaline. :')

Ik heb overigens ook voor het eerst m'n shirt uitgetrokken. Weliswaar pas bij terugkomst van de laatste 1600 meter want hell nah dat ik in mn sportBH buiten ga rennen, but still, dat was ook al wel een overwinning. :7
Held! O+
disclaimer
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 14:19:14 #198
5428 crew  miss_sly
pi_204871248
Wauw Loona, dat is een enorme verbetering tov de vorige keer! Dat heb je knap gedaan.
pi_204871288
*O*
  donderdag 26 mei 2022 @ 14:55:54 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204871469
quote:

Wauw! _O_ Echt mega-knap! _O_
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 14:57:14 #201
5428 crew  miss_sly
pi_204871475
Wij zijn ook terug van onze wandeling. De Oer-IJ expeditie had hier wandelroutes van verschillende lengtes uitgezet. Wij liepen de 16 km. Was erg leuk, prachtige omgeving en nog wat geleerd over het Oer-IJ. Nu zijn onze benen wel kapot :D
pi_204872831
quote:

_O_

WOW
pi_204872997
Gekke Loon :D
  maandag 30 mei 2022 @ 08:07:27 #204
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204911327
Hoe gaat het hier? O-)

Ik ga langzaam richting de 20.000 stappen per dag, dat is voor mij ook een mijlpaal.
Niet snoepen en ongezond eten gaat ook verrassend goed, zelfs tijdens m’n menstruatie. *O*
  maandag 30 mei 2022 @ 08:21:23 #205
217702 Lonaa
Honger!
pi_204911428
Ik heb 180 bier gedronken het afgelopen weekend dus ik voel me mild door een vrachtwagen overreden. Was maar 800 gram zwaarder. :7

Vandaag:
O: halve eiwitreep
S: zware dingen optillen
T: de rest van de eiwitreep.
D: stamppot andijvie met speklap
S: meer zware dingen tillen
T: skyr
pi_204911865
quote:
2s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb 180 bier gedronken het afgelopen weekend dus ik voel me mild door een vrachtwagen overreden. Was maar 800 gram zwaarder. :7

Ik deed dit gisteren ook, incl veel spareribs en aardappel van de BBQ. Durfde alleen niet op de weegschaal te gaan staan :+
  maandag 30 mei 2022 @ 09:52:46 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204912010
Ik had gisteren ook een soort refeed day. Niet vreselijk foute dingen geschranst, maar wel meer dan ik normaal zou doen. Bijv om 21.00 nog drie beschuitjes met kaas want trek. :+ Ook niet gelopen want het kwam niet lekker uit en later geen zin meer.
Maar de weegschaal hard daar geen moeite mee. *O*
  maandag 30 mei 2022 @ 10:45:14 #208
217702 Lonaa
Honger!
pi_204912401
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik deed dit gisteren ook, incl veel spareribs en aardappel van de BBQ. Durfde alleen niet op de weegschaal te gaan staan :+
Dan morgen ook niet doen. :+
  dinsdag 31 mei 2022 @ 17:27:36 #209
217702 Lonaa
Honger!
pi_204923997
Er blijven maar mensen zeggen hoeveel smaller ik geworden ben. De weegschaal doet dus nu wel wat mee.
Vanochtend -1,7 tov 5 mei. ^O^

Vandaag beetje rommeldagje, qua eten.
O: suikerwafel vlak voor training want misselijk door teveel koffie en deze lag er.
S: hardlopen, pull ups, squats
T: 400 gram skyr
T: boterham met grillworst
Halve liter bloed doneren
T: banaan
L: tunamelt.

Ik weet niet zo goed wat ik straks nog moet eten. Moet zo weg en die tunamelt is nog maar kort geleden dus ik denk nog wat aardbeien en misschien vanavond laat nog wat als ik terug kom.
pi_204924110
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nu wil ik ook spareribs :(
pi_204924162
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 17:43 schreef Vanyel het volgende:
Nu wil ik ook spareribs :(
Ik kon de botjes van de spareribs er schoon, snel en makkelijk uitnemen O+ O+ Bord vol mals en sappig vlees.
Het was glorieus _O_
pi_204924224
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 17:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kon de botjes van de spareribs er schoon, snel en makkelijk uitnemen O+ O+ Bord vol mals en sappig vlees.
Het was glorieus _O_
Fijn dat je genoot :D
pi_204924817
Dag 2 van minder snoepen.. Als ik er eenmaal aan gewend ben dan gaat het meestal wel goed, maar dat beginnetje is altijd weer moeilijk.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 08:33:24 #214
217702 Lonaa
Honger!
pi_204948260
De lijn gaat nog steeds naar beneden :o Nieuw cijfer voor de komma. :7

Vandaag:
O: banaan
S: een heleboel zware backsquats ;(
T: eiwitreep of skyr
L: roerei met tomaat en champignons
D: pulled pork met coleslaw
T: bier+ dansjes.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 08:39:12 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204948313
Ik merk zoveel verschil in de afgelopen 10 dagen, het is zo motiverend! -3 kilo, -4,5cm buikomvang. Je ziet ook gewoon meteen verschil - ik lijk niet meer 3 maanden zwanger. :7
Het niet slecht eten heeft ook echt merkbaar effect op mijn darmen. Alle kwartjes beginnen te vallen zo.

Wel gister McDonalds gehaald en de weegschaal ging vanochtend met 0,1 naar boven. :+ Dat was om het af te leren.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 09:34:03 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204948760
Lekker bezig meiden!
Hier gaat het ook nog steeds superlekker. Het werkt zo motiverend als het goed gaat dat ik dan meteen allemaal verstandigere keuzes maak en denk 'het is het me toch niet waard'.

Gisteren knalde ik even helemaal keihard door dus vandaag weer een tikkie omhoog maar -7 nog altijd. *O*

Ik merk het ondertussen ook goed aan mijn kleding, zit lekkerder en staat beter. :Y
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:50:56 #217
217702 Lonaa
Honger!
pi_204949292
Sets
8 Back Squats | 55 kg
8 Back Squats | 65 kg
6 Back Squats | 75 kg
6 Back Squats | 85 kg
4 Back Squats | 90 kg
4 Back Squats | 95 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg

Blij. :7
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:53:16 #218
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204949303
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:50 schreef Lonaa het volgende:
Sets
8 Back Squats | 55 kg
8 Back Squats | 65 kg
6 Back Squats | 75 kg
6 Back Squats | 85 kg
4 Back Squats | 90 kg
4 Back Squats | 95 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg

Blij. :7
Nais! Wat is je PR?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:54:16 #219
217702 Lonaa
Honger!
pi_204949314
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:53 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Nais! Wat is je PR?
110, maar ik denk meer, moet dat alleen even een keertje doen. :') :7
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:55:41 #220
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204949323
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]
110, maar ik denk meer, moet dat alleen even een keertje doen. :') :7
Oooh, met 4x2x100kg moet daar meer inzitten nu ja. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 3 juni 2022 @ 10:56:17 #221
217702 Lonaa
Honger!
pi_204949328
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Oooh, met 4x2x100kg moet daar meer inzitten nu ja. :D
Ja, zeker als je meeneemt dat dit de 4 (en halve) keer trainen is en het ALLEEN MAAR benen was deze week. :')
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:02:23 #222
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204949367
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, zeker als je meeneemt dat dit de 4 (en halve) keer trainen is en het ALLEEN MAAR benen was deze week. :')
Klinkt als tijd voor een deload. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:02:50 #223
217702 Lonaa
Honger!
pi_204949369
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:02 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Klinkt als tijd voor een deload. :9
deload schmeload.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:04:01 #224
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204949380
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
deload schmeload.
Oh ja, crossfitters doen daar niet aan he? :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:04:28 #225
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204949382
Zonder grappen, bewondering voor je discipline _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:05:37 #226
217702 Lonaa
Honger!
pi_204949395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:04 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Oh ja, crossfitters doen daar niet aan he? :P
hehehehe. Er wordt wel wat op geprogrammeerd hoor en ik probeer ook zelf wel bij te houden hoe lang ik al heftig train om dan een week wat lichter te pakken. :Y

En thanks. Ik ook wel. O+ Het is echt tweede huis, leuke mensen, hard werken. Mooi ding man. :Y
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:06:02 #227
217702 Lonaa
Honger!
pi_204949400
Ik had deload in de eerste week van mei, ik mag nog ff. :7
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:09:01 #228
217702 Lonaa
Honger!
pi_204949416
Mijn lijf is ook echt enorm veranderd. :o
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:18:40 #229
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204949496
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:06 schreef Lonaa het volgende:
Ik had deload in de eerste week van mei, ik mag nog ff. :7
Ooooh, da's nog aardig recent ja. :D

quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]
hehehehe. Er wordt wel wat op geprogrammeerd hoor en ik probeer ook zelf wel bij te houden hoe lang ik al heftig train om dan een week wat lichter te pakken. :Y

En thanks. Ik ook wel. O+ Het is echt tweede huis, leuke mensen, hard werken. Mooi ding man. :Y
Mooi. O+ Fijn (sport)plekje is altijd fijn. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 4 juni 2022 @ 17:07:30 #230
217702 Lonaa
Honger!
pi_204961733
Er is 4 cm van m'n taille ten op zichte van uh, 8 weken geleden ofzo. :o
pi_204961977
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:07 schreef Lonaa het volgende:
Kun je mijn taille ook ff met terugwerkende kracht komen meten?
Ik ben daar zo slecht in dat ik t er maar bij gelaten heb
  zaterdag 4 juni 2022 @ 17:56:59 #232
217702 Lonaa
Honger!
pi_204962173
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kun je mijn taille ook ff met terugwerkende kracht komen meten?
Ik ben daar zo slecht in dat ik t er maar bij gelaten heb
Ik heb wel echt een smalste punt, dus is mooi makkelijk.
  Moderator / Miss SHO zondag 5 juni 2022 @ 23:33:54 #233
22592 crew  Ole
pi_204973205
Heb Obese aanstaan nu. Zo verdrietig
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 6 juni 2022 @ 10:30:34 #234
217702 Lonaa
Honger!
pi_204974836
Wat is er precies zielig, @Ole ? Dit is weer zo'n vage bijna-middernacht-post van je met 1 zin die ik niet begrijp.
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 19:47:48 #235
382129 crew  Donna
pi_204979448
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 17:07 schreef Lonaa het volgende:
Goede reminder om even te meten nu ik weer aan de slag ga.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:15:56 #236
217702 Lonaa
Honger!
pi_204983583
Weekendschade was +0,6. Dat is prima gezien ik 4 dagen alcohol genuttigd heb en gisteren een BBQ had. :')

Vandaag:
O: banaan
S: narigheid
T: protein shake
L: broodje ham kaas. Mogelijk met een gekookt ei.
D: Bavette, pico de gallo met tomaat, komkommer, nectarine, avocado en wat aardappeltjes
  Moderator woensdag 8 juni 2022 @ 13:46:15 #237
382129 crew  Donna
pi_204993860
Vanochtend 0,4 lichter als gisteren. Motiverend begin weer. Nu vol er tegenaan.
  woensdag 8 juni 2022 @ 16:52:33 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204995956
Waarom is zwaar tillen zo zwaar. :')

#AanstelLeef
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:20:15 #239
217702 Lonaa
Honger!
pi_204997588
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 16:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Waarom is zwaar tillen zo zwaar. :')

#AanstelLeef
Zwaar tillen :9
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:20:28 #240
217702 Lonaa
Honger!
pi_204997592
De +0-6 is er al weer af. Met nog 0,2 extra.
pi_205002085
Zelfde gewicht als gisteren *O*

O: halve banaan
S: bleh dingen.
T: andere halve banaan en shake of iets anders met eiwitten
D: okonomiyaki
T: paar biertjes. :+
  donderdag 9 juni 2022 @ 16:38:55 #242
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205005824
Ik wil er ook nog wel een paar kilootjes af, ben altijd slank geweest maar tegen een zwangerschap en hormonenbom (de prikpil, bleek niet zo'n goed idee) was mijn slanke lijn niet bestand. Ik doe nu sinds ruim 3 weken intermittent fasting (20.00-12.00), maar zie nog geen verschil op de weegschaal. Verder eet ik heel gezond en alleen in het weekend 's avonds snaai en een beetje alcohol. Heeft IF misschien meer tijd nodig om te gaan 'werken'?
Het zou ook kunnen dat ik pas afval als de prikpil wil helemaal uit m'n lijf is, schijnt een half jaar te kunnen duren...
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 17:24:49 #243
5428 crew  miss_sly
pi_205006129
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 16:38 schreef Morgane89 het volgende:
Ik wil er ook nog wel een paar kilootjes af, ben altijd slank geweest maar tegen een zwangerschap en hormonenbom (de prikpil, bleek niet zo'n goed idee) was mijn slanke lijn niet bestand. Ik doe nu sinds ruim 3 weken intermittent fasting (20.00-12.00), maar zie nog geen verschil op de weegschaal. Verder eet ik heel gezond en alleen in het weekend 's avonds snaai en een beetje alcohol. Heeft IF misschien meer tijd nodig om te gaan 'werken'?
Het zou ook kunnen dat ik pas afval als de prikpil wil helemaal uit m'n lijf is, schijnt een half jaar te kunnen duren...
Ik zag vrij snel resultaat van starten met IF. Ik sta nu een beetje stil, maar dat komt dus denk ik juist omdat ik alcohol heb gedronken in de weekenden. Ik zou zeggen: misschien als je in het weekend ook even een tijdje wat strenger bent en geen alcohol drinkt en niet na 20 uur snaait, dat er dan wel verschil op de weegschaal is.

Andere vraag is of je niets ziet op de weegschaap, maar wel aan je lijf veranderingen opmerkt?
  donderdag 9 juni 2022 @ 18:33:45 #244
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205006601
Nee verder ook niet eigenlijk. Dan maar eens m'n weekendwijntje afzweren, dank je!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 08:34:36 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205010663
Hophopdrop! *O* -9,3 *)
Zal wel weer een kilo’tje terugstuiteren de komende dagwn, maar toch. *O*
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 08:41:17 #246
382129 crew  Donna
pi_205010694
Yes, de eerste kilo is er af. Min 1,1 totaal op de weegschaal vanochtend en dan heb ik deze week niet eens voldoende water gedronken eigenlijk.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:17:46 #247
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205010946
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:34 schreef BE het volgende:
Hophopdrop! *O* -9,3 *)
Zal wel weer een kilo’tje terugstuiteren de komende dagwn, maar toch. *O*
Wauw!

Hier stond de weegschaal een paar dagen stil, maar volgens mij doet hij het ook niet goed meer. Kreeg verschillende waarden op dezelfde plek. Ik hou de lichtste maar aan. _O-
Dus -3,2 kilo sinds 23 mei. Had veel meer gekund, maar heb echt een slechte week gehad. c_/
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:47:42 #248
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_205011144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 16:38 schreef Morgane89 het volgende:
Even een opmerking tussendoor: IF is niet per definitie een afvaldieet, als je hetzelfde eet als je voorheen deed, alleen in een beperktere periode, zal je geen verschil zien.

Wel rete-effectief als je van (bijvoorbeeld) een de-hele-dag-door-grazen gewoonte af wil. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:50:07 #249
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205011163
Precies, als je in die tijdsspanne gewoon hetzelfde blijft eten als normaal, dan val je niet af.
Verder zou ik ook echt extra bewegen ten opzichte van hoeveel je nu beweegt. Dan zie je het beste resultaat.
pi_205011218
Lichaamsbeweging is alles heb ik ondervonden.

Sinds ruim een jaar heb ik een andere werkplek waarbij met de fiets naartoe moet. Ik heb 2 prachtige stokken achter de deur: ik moet vroeg beginnen en dan rijdt het OV nog niet en ik werk op een plek waar de parkeerkosten absurd hoog zijn. Dus fietsen dus. 3x in de week 20 minuten heen en 20 minuten terug. Niet echt wereldschokkend, maar dit i.c.m. met werk waarbij ik ook constant in beweging ben maakt wel dat in een jaar van maat 44 naar een goeie maat 40 ben gegaan. Geen veranderingen in mijn eetpatroon.

Buik is wel nog steeds wel flubber though, dus er is nog steeds wel werk aan de winkel.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:26:56 #251
217702 Lonaa
Honger!
pi_205011459
Niet lichaamsbeweging is alles, minder binnenkrijgen dan je verbruikt is alles.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:39:13 #252
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_205011543
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:26 schreef Lonaa het volgende:
Niet lichaamsbeweging is alles, minder binnenkrijgen dan je verbruikt is alles.
Gequote voor waarheid.

Je verbruik omhoog gooien helpt uiteraard wel, maar je hebt je calorieën er sneller aangevroten dan dat je ze verbranden kan. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 10 juni 2022 @ 11:05:00 #253
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205011699
Bedankt voor de tips! :) Ik heb het geprobeerd te combineren met koolhydraatarm eten maar toen had ik echt 0 energie, dus ik weet niet of dat 'm gaat worden. Meer bewegen klinkt sowieso als een goed plan!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 11:18:57 #254
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_205011784
Alle tips zijn prima hierboven maar ik zou eerst werkelijk gewoon eens heel goed gaan tracken wat je allemaal binnenkrijgt op een dag.

Al was het maar even 2 weken lang, en dan wel elke gram boter, olie, etc.

Als je aan IF doet sind die tijd (overigens zoals terecht opgemerkt niet echt een dieet maar meer een tool/hulpmiddel bij het afvallen) en je merkt nog niets dan krijg je misschien toch meer binnen dan je denkt.

Is niet gek overigens, mensen onderschatten consistent en gruwelijk wat ze binnenkrijgen qua kcal.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 11:31:19 #255
382129 crew  Donna
pi_205011859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:18 schreef LuNaTiC het volgende:
Alle tips zijn prima hierboven maar ik zou eerst werkelijk gewoon eens heel goed gaan tracken wat je allemaal binnenkrijgt op een dag.

Al was het maar even 2 weken lang, en dan wel elke gram boter, olie, etc.

Als je aan IF doet sind die tijd (overigens zoals terecht opgemerkt niet echt een dieet maar meer een tool/hulpmiddel bij het afvallen) en je merkt nog niets dan krijg je misschien toch meer binnen dan je denkt.

Is niet gek overigens, mensen onderschatten consistent en gruwelijk wat ze binnenkrijgen qua kcal.
Ja mee eens. Ik at meestal niet tot ergens op de middag en begon dan met een (half) pak koekjes, paar snoepjes, avondeten, nog wat koekjes. En dan eet je misschien niet veel in volume, maar ik zag dat een half pak van mijn favoriete koekjes al ruim 500kcal is. Een heel pak is dus meer dan 1000. Wajooo. :R
  vrijdag 10 juni 2022 @ 12:25:39 #256
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_205012253
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 11:31 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja mee eens. Ik at meestal niet tot ergens op de middag en begon dan met een (half) pak koekjes, paar snoepjes, avondeten, nog wat koekjes. En dan eet je misschien niet veel in volume, maar ik zag dat een half pak van mijn favoriete koekjes al ruim 500kcal is. Een heel pak is dus meer dan 1000. Wajooo. :R
En dat zijn nog de ‘obvious’ dooddoeners.

Als je je nog nooit echt serieus hebt bezig gehouden met de voedingswaarden van je eten, kun je voor grote verrassingen komen te staan, bv met het eten van noten. Of wat denk je van pindakaas? Hoeveel mensen denken wel niet dat een paar glazen jus d’orange gezond zijn!

(En vergeet de botertjes en de olietjes niet).

Kijk, in deze thread zal het echt niet extreem zijn, maar heb in onze kickboxing gym pubers bij me gehad die op gewicht moesten komen voor een kickbokswedstrijd. ‘Tom, hoe heb jij dat nou gedaan? Ik train elke dag, soms wel 2 keer! Maar ik val maar niet af’

terwijl ze in de ene hand een Red Bull hebben en in de andere een zak Dorito’s. 🤦♂

Tsja, klinkt nogal logisch maar mensen hebben geen idee. Meten = weten. Na het educaten 🤓
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 12:58:48 #257
382129 crew  Donna
pi_205012506
Is ook een obvious one, maar toch moest ik echt even slikken toen ik me besefte dat zo'n pak dus ruim meer dan de helft is van wat ik zou 'mogen' eten op een dag nagaande dat ik een zittend beroep heb enzo.
Normaal dacht ik er niet zo bij na.

Ik heb door 2x zwangerschapsdiabetes wel het een en ander aan ervaring met het onderwerp. Dat scheelt wel dat ik daardoor niet schrik van de pindakaas of sinaasappelsap haha.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 13:11:11 #258
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_205012639
Een week of twee even tracken wat je daadwerkelijk binnenkrijgt en aan de hand daarvan aanpassingen maken, heeft ook mijn voorkeur inderdaad. :Y

Het educate-gedeelte zit hier in ieder geval wel goed. Het ontbreekt vooral aan discipline. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_205023545
IF heeft me hier vooral van de gewoonte afgeholpen de hele dag door te blijven eten.
Snacken doe ik weinig meer en als ik trek heb is het meestal in een maaltijd.
Bij mij scheelt dat aanzienlijk in kcal.

Lunch: 2x zachte bruine bol met kipfilet en gegrild gehakt, rozijnen-krentebol, aardbeien
Diner: Wokmaaltijd bij de Eazie: trio van vis, zilvervliesrijst, groentjes en bombay currysaus :9
pi_205023757
Ik kom ook weer aanhaken.
Vorig jaar viel ik tussen maart en eind vh jaar 13 kilo af tot 56kg. Daarna schommelde ik tijdje tussen 56-58kg, maar merk dat ik nu toch weer daar wat boven zit, met schommelen tussen 58-60kg en momenteel steeds meer op die 60 dan echt nog schommelen. Dus de teugels gaan weer iets strakker, ik heb ook al een tijd niet echt opgelet en dat merk ik dus ook wel.
Verschil is ook dat ik in oktober een hersenschudding opliep en tussen half oktober en half april nog voor minimaal 50% ziekgemeld stond, en ik toen veel meer bewoog omdat ik daar ook veel meer tijd voor had; ik wandelde elke dag 1 tot wel 3 uur en vanaf maart hockeyde ik ook wel al weer. Laatste 6 weken mocht ik stuk minder hockeyen vanwege hamstringblessure en werkte ik ook weer voor 75% (en sinds 2 weken weer 100%). Dus ik ben zowel weer wat meer en ongezonder gaan eten, als minder gaan bewegen.

Lijst vandaag:
L: milkunie proteïn yoghurtje
L2: vier sneetjes zuurdesembrood met mosterd en rosbief
T: snoeptomaatjes
D: 2 gemarineerde runderschnitzels, 300g broccoli
T: bakje lactofree yoghurt met ananas en tasty basics noten en pitten muesli

Beweging: lopend boodschappen gedaan. 2km heen (via hockeyclub), 1.3km terug met volle boodschappentas, zit op 9000 stappen tot nu toe. Straks nog een uurtje wandelen.

Ik slaap ook erg slecht laatste tijd, rond de 6u per nacht met uitschieters naar 4u per nacht (geen kinderen en wekker in principe pas tussen 7.30-8.00). Val pas laat in slaap en word midden in de nacht wakker en lig dan 2-3uur wakker voor ik weer in slaap val. Ga proberen voortaan om 20.30 uurtje te gaan wandelen en dan om 21.30 tanden poetsen etc en richting bed, kijken of ik dan sneller in slaap val. En hopelijk slaap ik dan ook wat vaker door, maar zo niet dan heb ik iig al wat meer uur slaap gepakt ervoor.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:50:09 #261
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205048502
Vanochtend was de weegschaal eindelijk weer positief *O* Dus vandaag heb ik ook weer extra motivatie om door te gaan.

Hoe gaat het met de rest?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:57:59 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205048562
Wij vierden dit weekend onze verjaardagen en daaromheen had ik het echt bizar druk, dus meer eten dan normaal, zeker meer carbs en geen tijd om te lopen, dus die kilo omhoog was er idd zoals ik voorspelde, maar nu gewoon weer in het gareel, dus we gaan gewoon braaf verder. *O*
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 15:18:24 #263
382129 crew  Donna
pi_205048669
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:50 schreef arvensis het volgende:
Vanochtend was de weegschaal eindelijk weer positief *O* Dus vandaag heb ik ook weer extra motivatie om door te gaan.

Yes lekker!! *O*

Dit weekend nog wat hapjes gehad (zout) dus verwacht pas morgen weer een lager getal op de weegschaal. Maar kcal tellen gaat echt prima. Had ik van te voren nooit verwacht. Gewoon simpel en old school.
Alleen dat drinken moet ik echt even beter gaan doen.

O: 2 krentenbolletjes (moest eerst tandarts dus pas laat gegeten)
T: Latte framboos witte chocolade met een extra scheutje melk er in
L: Magere kwark met gepofte tarwe, een lepeltje fruitspread, 3/4 appel en wat schuddebuikjes
T: ?????
D: Pasta met saus+gehakt en veel Italiaanse roerbakgroente
T: ?????
pi_205049019
Meld!

Ben er weer :) Eten gaat goed :) Geen eetstoornisdingen
Alleen de diëtiste gebeld gisteren, en ze vond dat ik te weinig eet. Hoe dat komt, omdat ik haar dieet op de letter volg. Daar moest ze wel om lachen, ze zei dat ze diëten altijd te strak geeft omdat mensen altijd meer eten. Ik niet dus, dus ik hongerde me op advies uit. Persoonlijk vind ik het minder grappig dan zij, maar goed, het zij zo. Ik snap niet dat ze zo'n dieet gaf, terwijl ze van mijn achtergrond en onzekerheid afweet.

O. 250gr. kwark, 1 eetlepel muesli (niet die gesuikerde) en 2 eetlepels volkoren cornflakes
L. 2 boterhammen en een halve plak kaas (boterhammen op elkaar)
T. Appel
D. Vegan kibbeling uit de oven, tomaat paprika en komkommer rauw
T. Appel
B. Uurtje gewandeld

Dat is dus een boel meer :) Brood eten is wel erg lekker, even drie dagen stout, daarna eet ik gewoon weer kwark met muesli en cornflakes als lunch. Bij het avondeten mag ik 100gr. gekookte rijst/pasta/whatever, maar vandaag heb ik daar even geen zin in. Dit is voedzaam zat. Morgen kook ik gewoon (dan is het groente, koolhydraatding en vleesvervanger)

En ja cornflakes zijn niet super gezond, maar dat mag ik omdat ik het erg lekker vind.

En ik blijk langer te zijn dan gedacht (toevallig laatst opgemeten), 1m60 en 110 kg :@ :@ :@ :@ :@ Doel is 63kg. Als ik gezond en normaal eet is dat wat mijn lijf deed voor medicatie, dus ik neem aan dat dat het gewicht is dat bij me past, ook al is het zwaar. Dus ik heb dat weer als doel. Lange weg te gaan, maar ach, ik kom ook van een eind zwaarder.

Tijdspad heb ik losgelaten, ik doe gewoon wat de diëtiste zeg, beweeg en zie wel waar het schip strandt.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:25:27 #265
217702 Lonaa
Honger!
pi_205049027
Ik ben 1,65 maar hell to the nah dat ik ooit onder de 70 kg kom hoor. Of 75.
pi_205049053
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben 1,65 maar hell to the nah dat ik ooit onder de 70 kg kom hoor. Of 75.
Nou dan past dat bij je lichaam en is helemaal perfect :) Gewoon mooi mens en blij zijn met jezelf :*

Ik heb ver onder de 63 gezeten, maar dat was anorectisch. En als mijn lijf met medicatie niet aan de 63 wil kan ik er ook mee leven. Ik doe gewoon wat de diëtiste zeg en beweeg en ik heb besloten maar gewoon van mezelf te houden. En nee, ik ben geen pro-fattie, maar anti-zelfhaat. Die hebben we wel gehad.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:16:08 #267
217702 Lonaa
Honger!
pi_205051719
Ik weet gewoon niet of het in jouw situatie wel handig is om een vrij strak streefgewicht te hebben. Kleine doelen, zorgen dat overwinningen creeert ipv focust op "er moet 47 kg af".
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:19:12 #268
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205051773
Ik zet voor mezelf ook kleinere stapjes. Dan voelt het ook wat realistischer voor mij. M’n eerste doel is 60. Nog 4,1 kg te gaan.
pi_205051910
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet gewoon niet of het in jouw situatie wel handig is om een vrij strak streefgewicht te hebben. Kleine doelen, zorgen dat overwinningen creeert ipv focust op "er moet 47 kg af".
Doe ik ook hoor, mijn eerste doel is onder de 107. En weer een doel. Dit doel is al groot genoeg voor nu :) Stapjes in mijn hoofd zijn niet groter dan drie of vier kg.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:30:42 #270
217702 Lonaa
Honger!
pi_205051932
En als je dan ook niet zo vast zit op 63 kg, moet dat helemaal goed komen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:00:05 #271
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205054794
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:50 schreef arvensis het volgende:

^O^

Ik ga toch maar eens hulp zoeken (diëtist) in plaats van zelf aanrommelen.
pi_205054874
Dus, ik heb echt weken 98.8 gewogen. Zo'n beetje ongeacht of ik de dag ervoor 10 bier+pizza gehad had, of groente en kwark. Toen was er een massieve drop in een korte tijd en nu is 95,5 het nieuwe getal. :') Ik snap er niks van.

Anyway, vandaag:
S: zware deadlifts *O*
T: de rest van de banaan en iets van eiwitten, ik denk shake. Of kwark met rabarbermoes.
L: tosti :9
D: couscous, gehaktballetjes, knolselderij.
pi_205055038
Ik zit ook al een hele tijd weer op mijn nieuwe gewicht, ongeacht eten :Y. Niet zo strak als jij, ik fluctueer zo'n kilo rond mijn nieuwe ik-punt, maar daar blijft het ook bij.
Merk wel dat mijn lijf steeds beter bij dit gewicht gaat passen, qua verhouding en stevigheid enzo. Dus ik verwacht binnenkort gewoon weer een miraculeuze drop *)
pi_205055091
Vandaag:
O. kwark met een lepel muesli en twee lepels volkoren cornflakes
L. 2 boterhammen, halve plak kaas
T. Appel
D. Gemengde groente, 100gr. gekookte rijst, vegaballetjes
T. Peer
B. Grote huishoudelijke beurt + thuissportronde.

(thuissport is burbee's, plank, leg raise, sit ups, Jumping Jacks, opdrukken, squats, lunges, superman, bruggetje en mountain climber. Ik weet niet of ik alles goed benoem of schrijf, maar het zijn bekende oefeningen. Ben nog met weinig repetities, maar bouw dat elke zoveel tijd op. Komt wel meer bij in de toekomst, dit is me al in nat zweet werken)
pi_205055095
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik zit ook al een hele tijd weer op mijn nieuwe gewicht, ongeacht eten :Y. Niet zo strak als jij, ik fluctueer zo'n kilo rond mijn nieuwe ik-punt, maar daar blijft het ook bij.
Merk wel dat mijn lijf steeds beter bij dit gewicht gaat passen, qua verhouding en stevigheid enzo. Dus ik verwacht binnenkort gewoon weer een miraculeuze drop *)
Goed bezig _O_
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 09:21:32 #276
382129 crew  Donna
pi_205055263
Hier ook kleine stapjes. Mijn eerste doel is onder de 85 komen.
Gisteren heb ik een Waterdrop fles gekregen en dat drinkt echt lekker door. Wel voor het eerst weer echt goed gedronken, dus was vanochtend nog niet lichter haha!
pi_205056759
Om eerlijk te zijn had ik ook geen doel. Ik begon op een dag met eten tracken en heb dat uiteindelijk 1,5 jaar volgehouden. (Daarna niet meer dagelijks) En daardoor ruim 15 (misschien zelfs 20) kilo afgevallen.
pi_205058992
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:59 schreef Morrigan het volgende:
Om eerlijk te zijn had ik ook geen doel. Ik begon op een dag met eten tracken en heb dat uiteindelijk 1,5 jaar volgehouden. (Daarna niet meer dagelijks) En daardoor ruim 15 (misschien zelfs 20) kilo afgevallen.
Wow repect _O_
pi_205063266
Woah kg lichter dan gisteren. :')

Lijst:
S: bench + iets met hardlopen en farmers walks ;(
T: shake + andere halve banaan
L: restje couscous met gehaktballetjes en knolselderij van gisteren
D: kip, aardappels, spitskoolsalade

Oh en ik denk dat ik vandaag even een haring ga eten :9
  donderdag 16 juni 2022 @ 07:46:41 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205063288
Je gaat lekker! :Y

Ik spons aardig door het warme weer en de aanstaande klats. -O-
pi_205063362
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:46 schreef BE het volgende:
Je gaat lekker! :Y

Ik spons aardig door het warme weer en de aanstaande klats. -O-
Ja, dat is dus het gekke hier, ik ben ook wel #teamspons indien warm + dag 22 van cyclus. :o
pi_205063377
OMG mijn gewichtapp vind me niet meer MORBIDE OBEES, maar iemand met "matig overgewicht". :7
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:18:17 #283
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205063424
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:08 schreef Lonaa het volgende:
OMG mijn gewichtapp vind me niet meer MORBIDE OBEES, maar iemand met "matig overgewicht". :7
Jeej!! Go Lonaa! *O*
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 08:41:20 #284
5428 crew  miss_sly
pi_205063582
Ik zit ook alweer even op een steady gewicht van -4. Ik heb even de -5 aangetikt, maar door wat weekenden met oa wijntjes is daar die kilo bij gekomen. Ik snap niet helemaal waarom ik nu hier blijf hangen, maar IF bevalt me nog steeds uitstekend, dus ik ga er gewoon mee door.

Ik heb er wel het sporten weer bij opgepakt. Dat was even in het slop geraakt omdat ik vrij druk was en toch wel afviel :P Nu ik dat weer heb opgepakt, zie ik in ieder geval wel al snel resultaat. Niet op de weegschaal, maar wel dat mijn lijf weer strakker wordt en beter voelt. Dus ook daar ga ik maar mee door.

Misschien dat ik nog eens een keer een week gewoon ga eten en dan weer over op IF. Maar ergens wil ik dat helemaal niet, omdat het me zo goed bevalt nu. Dilemma's :')
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:54:37 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205063648
quote:
Wauw, dat is wel echt een mooie mijlpaal hoor! *O*
pi_205063904
quote:
Super! Echt heel goed gedaan!
pi_205063943
Vandaag even weegschaalhaat hier. Ik weet dat in een dag +1.5 niet mogelijk is, waarschijnlijk vocht (+obstipatie wat niet meewerkt), maar maar maar... ik snap het niet :{

Gewoon netjes de diëtist blijven volgen. Als het na het weekend niet weg is bel ik de diëtiste.

No panic CotS, No panic

O. Kwark, 1 lepel muesli, 2 lepels volkoren cornflakes
L. Kwark, 1 lepel muesli, 2 lepels volkoren cornflakes
T. Appel
D. Gemengde groente, vegaballetjes, 100 gekookte rijst
T. Peer
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 09:52:48 #288
382129 crew  Donna
pi_205063968
#teamdrinkteindelijkgenoegwater
#teamspons
  donderdag 16 juni 2022 @ 09:55:23 #289
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_205063986
quote:

Lekker bezig!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_205064333
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:52 schreef Donna het volgende:
#teamdrinkteindelijkgenoegwater
#teamspons
#teamheefteveneenpaardagengeenkoffiegedronken
pi_205064344
Zo'n workout met 4x 400 meter hardlopen + 200 meter farmer carry met 15 kg per hand. En dat je dan tijdens de carry denkt "Oh gelukkig mag ik zo weer hardlopen" ;( :')
pi_205064508
Hm... mijn lunch muesli wordt een grote kom soep... Courgette en prei, gepureerd, bouillonblokje :9 zo'n zin in ineens en gezond.
pi_205064597
Het dieet is voor mij wel echt een eyeopener. Ik liep constant met een opgeblazen buik en geprikkelde darm. En ik merk nu gewoon waar dat aan ligt.

Ik denk dat ik na een 3-jarig koemelkvrij dieet lactose-intolerant ben geworden (of al was?). Ik merk het echt meteen aan m’n buik als ik nu zuivel eet. En vette hap natuurlijk.. meteen lastige stoelgang en opgeblazen buik.

Vette hap probeer ik nu natuurlijk zoveel mogelijk te elimineren en ik ga ook maar even weer kijken hoe het gaat zonder zuivel.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 13:00:27 #294
382129 crew  Donna
pi_205065214
Kan wel denk ik hoor. Hormonen doen veel met je lichaam. :Y
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:37:47 #295
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205065467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:00 schreef Donna het volgende:
Kan wel denk ik hoor. Hormonen doen veel met je lichaam. :Y
Ja dat heb ik wel gemerkt...paar maanden door omstandigheden zowel spiraaltje als prikpil gehad.
:X :N

Inmiddels een afspraak gemaakt bij diëtiste, a.s. dinsdag al. En vanaf vandaag eetdagboek aan het bijhouden.
pi_205067295
Ja... hormonen... PCOS... Jeeej -O-
//
Vraagje: Hoe doen jullie eten met warm weer? Krijg geen hap door mijn keel... Twee kommen soep en twee boterhammen met een plak kaas. Eetplan voor vandaag mislukt. Gewoon geen honger van de warmte. Thee is geen eten helaas
pi_205067481
Ik heb nooit geen trek. Dus.
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:26:56 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205067482
Het is, naar mijn idee, daar nu nog niet heet genoeg voor. :+
pi_205067499
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:26 schreef BE het volgende:
Het is, naar mijn idee, daar nu nog niet heet genoeg voor. :+
Ook dat. Ik heb dan misschien iets minder trek, maar nog steeds trek. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')