SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:59 schreef BE het volgende:
50 min fietsen en 50 min op tempo lopen.![]()
#irritantmaarhappy
Ik heb zo lang gestruggled om weer een veetje in het gareel te komen dat ik nu een beetje hyper ben.
Ik denk dat als we realistisch zijn en er maar gewoon van genieten als het goed gaat met eten, bewegen, goed in ons vel zitten, dat dat het beste is dat we kunnen doenquote:Op zaterdag 26 maart 2022 10:40 schreef BE het volgende:
Haha, herkenbaar!
En realistisch.Maar tot die tijd lekker genieten van wat het je wel brengt, en dat was toch wel heel veel rust rondom wanneer wel en niet te eten toch?
Ik heb mijn rondje buitenspelen er op zitten. Gelukkig maar, want mijn meisjesbuikpijn komt opzetten en dat is meestal niet het moment dat ik denk 'laat ik eens lekker gaan sporten'.
Oh, dat klinkt heel rot. Sterkte en beterschapquote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.
Zelf heb ik corona en ben ik er flink ziek van. Koorts heb ik nu niet meer, maar ik ben nog erg verkouden en doodmoe en zwak. Bewegen zit er dus niet in. Dat is erg jammer, maar wat eten betreft zit ik nog in het gareel. Een dezer dagen bereik ik m'n tweede grote mijlpaal. Daarna heb ik er nog één te gaan.
Ja, hoi, dit. Ik ben gesloopt.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.
Zelf heb ik corona en ben ik er flink ziek van. Koorts heb ik nu niet meer, maar ik ben nog erg verkouden en doodmoe en zwak. Bewegen zit er dus niet in. Dat is erg jammer, maar wat eten betreft zit ik nog in het gareel. Een dezer dagen bereik ik m'n tweede grote mijlpaal. Daarna heb ik er nog één te gaan.
Ik vind dit wel eenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:31 schreef BE het volgende:
Al weer wat opgeknapt Claudia?
Hier nog steeds superdruk met werk, dus maandag kwam bewegen er ook niet echt van. Daarom vanmorgen expres om 7u opgestaan zodat ik een uur kon lopen voor ik weer aan het werk moest.
En de weegschaal dropte nog verder!En dat terwijl mijn menstruatie nog niet eens helemaal weg is.
![]()
Eten gaat ook heel goed, mede door de drukte hoor, kom nauwelijks aan eten toe. En ik heb een stagiaire mee, dus dan ga ik ook niet zomaar even huphup een reep chocola tussendoor weg zitten knagen.
Oh ja, dat kan ik me ook voorstellen. Terwijl je super fit en sterk bent.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Alle foto's van mij tijdens sportevenementen.
Ja, mja. Maar dat is dus ook slank&fit, slank&fit, groot&fit, supergespierd, netbegonnen&slank, dikkerdje, slank&fit.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ik me ook voorstellen. Terwijl je super fit en sterk bent.
Je geeft de oplossing zelf al, je moet gewoon dikkere vrienden zoekenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vriend deelde oude fb foto's met mij van een kennis. Het zijn bruiloftsfoto's van zijn zus. En ik sta ook op diverse foto's. Ik ben zeg maar het dikkertje. Op foto's van mijn familie val ik niet zo op, want allemaal wat forse mensen. Maar hier was vrijwel iedereen slank en ik eh niet. Het valt echt op. En nu ben ik daar een beetje sip vanIk ervaar mezelf zo helemaal niet als 'dik mens', maar zulke foto's omringd met allemaal slanke mensen was best confronterend. Meer die daar last van hebben? Sip worden van foto's omdat daaruit overduidelijk blijkt dat jij het dikkertje bent?
Ik vind dat lopen ook gewoon echt heel erg fijn en lekker.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit wel eenwaard hoor. Een uur wandelen vóór je gaat werken omdat je weet dat je de rest van de dag niet aan veel bewegen toe komt. Woah. Ik heb dit soort ideeën vaak, maar 's morgens is mijn bed meestal veel te fijn en dan doe ik mijn alarm uit en slaap nog een uur. Ik ben niet zo goed in het maken van goede keuzes als ik net wakker ben, zeg maar
Petje af dat het jou wel lukt.
En ik hoop niet dat druk op het werk bij jou ook coronagerelateerd isBeterschap aan alle zieken
Helaas.quote:
quote:Hier nog steeds superdruk met werk, dus maandag kwam bewegen er ook niet echt van. Daarom vanmorgen expres om 7u opgestaan zodat ik een uur kon lopen voor ik weer aan het werk moest.
En de weegschaal dropte nog verder!En dat terwijl mijn menstruatie nog niet eens helemaal weg is.
![]()
Ditto!quote:
Herkenbaar. Ik probeer dus nog steeds zo veel mogelijk foto’s te vermijden. Maar niet helemaal, omdat ik het vooral ook voor dochter belangrijk vind dat er ook foto’s van mij zijn. Want ooit ben ik er niet meer en dan zijn die foto’s waardevol. Ik probeer dan dan we vooral selfies can te maken met alleen hoofd, dat is nog wel te doenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vriend deelde oude fb foto's met mij van een kennis. Het zijn bruiloftsfoto's van zijn zus. En ik sta ook op diverse foto's. Ik ben zeg maar het dikkertje. Op foto's van mijn familie val ik niet zo op, want allemaal wat forse mensen. Maar hier was vrijwel iedereen slank en ik eh niet. Het valt echt op. En nu ben ik daar een beetje sip vanIk ervaar mezelf zo helemaal niet als 'dik mens', maar zulke foto's omringd met allemaal slanke mensen was best confronterend. Meer die daar last van hebben? Sip worden van foto's omdat daaruit overduidelijk blijkt dat jij het dikkertje bent?
Ja. Zo was ik in 2016 al behoorlijk afgevallen en hadden we ergens midden in mijn afvalrace een familiefoto. Ik voelde me best slank en toen zag ik de foto's, kon ik wel huilen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag over IF en wat te doen tijdens een weekendje weg.
Wij gaan morgen naar Center Parcs voor een familieweekend. We zijn met 8 gezinnen, veel kinderen en we delen dus ook een huisje met een ander gezin. Op zich bevalt mijn 8:16 IF eigenlijk best goed, maar ik zie best gebeuren dat dat dit weekend niet helemaal lekker gaat lopen. We hebben een Kahoot-quizavond, een avond weerwolven, er zal geborreld worden, etc. Ook gezellig ontbijten met het andere gezin waarmee we het huisje delen hoorde er de vorige jaren bij, dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Hoe gaan jullie met zoiets om? Laat je dan dat IF even volledig zitten voor zo'n weekend? Probeer je waar mogelijk een beetje op te letten? Of hou je je gewoon aan IF zoals je dat thuis doet?
Wat goed!quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:46 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb m'n eerste les yoga gehad, wauw
quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:39 schreef SQ het volgende:
[..]nou ja, ik heb een "op papier" antwoord en een "realiteit achteraf" antwoord voor je
Op papier: denk ik altijd, het doel was om gezelligheid en calorie-inname los te koppelen van elkaar, dus het wordt absoluut niet minder gezellig als ik me gewoon aan mijn plan hou. Laat die anderen maar eten, ik kan prima lol maken met een glas water
Realiteit achteraf: ik ben binnen een uur overstag gegaan, doorgeslagen in EET ALLES NU MAAKT HET TOCH NIKS MEER UIT en bij thuiskomst 3 kilo zwaarder.
Ik zie de ochtend zelf wel of ik zin heb om mee te eten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Hoe gaan jullie met zoiets om? Laat je dan dat IF even volledig zitten voor zo'n weekend? Probeer je waar mogelijk een beetje op te letten? Of hou je je gewoon aan IF zoals je dat thuis doet?
5 kilo in 5 maanden is sowieso mooi, toch? Fijn dat het zo goed gaat.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie de ochtend zelf wel of ik zin heb om mee te eten.
Dat pakt dan ws uit als lekkere croissants, broodjes, eieren etc- ja, als supermarktbrood met doorschijnende plakjes vlees en kaas- nee.
Overigens ben ik ook nog onwijs duizendmiljoen relaxter nu ik ontdek dat ik, sinds ik de laatste tijd steeds minder chronische stress heb, vanzelf afval. Wat langzamer als ik meer eet en wat sneller als ik minder eet, maar de lijn blijft dalen. Hoe langer het duurt, hoe steiler ie wordt ook nog.
Dat is in totaal 5 kilo in 5 maanden, dus geen enorme getallen, maar ik doe er niks anders voor dan eerder dus ik juich het wel van harte toe![]()
En da’s het allerbelangrijkstequote:Op donderdag 31 maart 2022 12:00 schreef Vanyel het volgende:
Ja zeker geen klachten over hoor.
Ik voel me ook echt lekkerder in mijn lijf vooral.
Klinkt fantastisch!quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie de ochtend zelf wel of ik zin heb om mee te eten.
Dat pakt dan ws uit als lekkere croissants, broodjes, eieren etc- ja, als supermarktbrood met doorschijnende plakjes vlees en kaas- nee.
Overigens ben ik ook nog onwijs duizendmiljoen relaxter nu ik ontdek dat ik, sinds ik de laatste tijd steeds minder chronische stress heb, vanzelf afval. Wat langzamer als ik meer eet en wat sneller als ik minder eet, maar de lijn blijft dalen. Hoe langer het duurt, hoe steiler ie wordt ook nog.
Dat is in totaal 5 kilo in 5 maanden, dus geen enorme getallen, maar ik doe er niks anders voor dan eerder dus ik juich het wel van harte toe![]()
Maandag ga ik sowieso weer terug over op IF, dus balansen doe ik dan weer iedere dagquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me in zo'n situatie voornemen om mee te doen, om alleen te eten wat ik lekker vind, om dat met mate te doen en om de dag na het weekeinde een balansdag te houden.
10 kg in 5 maanden is echt een mooi resultaat! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt fantastisch!
Ik zit nu op 10 kg in 5 maanden en heb min of meer m'n streefgewicht bereikt. (Ik zeg min of meer omdat ik altijd wel een paar kilo's minder wil wegen dan ik op een willekeurig moment weeg.) Ik heb een derde streefgewicht in gedachten, maar dat is meer het gewicht waar ik op uit hoop te komen als ik net zo bewust eet als ik nu doe. Als ik dat gewicht heb bereikt, ga ik stoppen met calorieen bijhouden.
Nu, na 5 maanden, begin ik wel wat ongeduldiger te worden, heb ik gemerkt. Ik ben dus toch iets meer calorieen gaan schrappen om m'n ultieme streefgewicht te bereiken. In de praktijk komt het neer op het overslaan van het ontbijt.
Voelt wel suf dat het vooral coronakilo's waren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
10 kg in 5 maanden is echt een mooi resultaat! Gefeliciteerd!
Is het een optie om ontbijt te verwisselen voor brunch, evt in overleg? En anders zou ik het denk ik lekker laten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag over IF en wat te doen tijdens een weekendje weg.
Wij gaan morgen naar Center Parcs voor een familieweekend. We zijn met 8 gezinnen, veel kinderen en we delen dus ook een huisje met een ander gezin. Op zich bevalt mijn 8:16 IF eigenlijk best goed, maar ik zie best gebeuren dat dat dit weekend niet helemaal lekker gaat lopen. We hebben een Kahoot-quizavond, een avond weerwolven, er zal geborreld worden, etc. Ook gezellig ontbijten met het andere gezin waarmee we het huisje delen hoorde er de vorige jaren bij, dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Zo zou ik het ook doen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me in zo'n situatie voornemen om mee te doen, om alleen te eten wat ik lekker vind, om dat met mate te doen en om de dag na het weekeinde een balansdag te houden.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
En V was al hot as fuck he, met dr kiloos![]()
Ze is er ook al eens geweest, maar dat herinnert ze zich niet. We komen heel vaak in Best vanwege familiequote:Op vrijdag 1 april 2022 09:06 schreef SQ het volgende:
what's so special about de Mac in Best?![]()
(voor mij is dat een thuiswedstrijd dus het is me een raadsel waarom dat een uitstapje zou kunnen zijn)
En prachtig resultaat!
Ik heb mezelf ook maar weer eens geijkt vanmorgen. Het is vooral stilstand, maar goed, beter stilstand dan achteruitgang nietwaar.
Ben ook vannacht ongesteld geworden dus de waarheid zal nog iets verder omlaag liggen, hoop ik
Mijn cyclus gaat nu in de hysterische overdrive, in plaats van 28-31 dagen zit ik nu op 23-25 dagen. Ik hoop dat mijn eiervoorraad er zo extra snel doorheen gaat zodat het over niet al te lange tijd gewoon klaar isquote:Op vrijdag 1 april 2022 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze is er ook al eens geweest, maar dat herinnert ze zich niet. We komen heel vaak in Best vanwege familie
Kennelijk heeft ze er iets over gelezen, dat ie retro is, en een van de eersten in NL ofzo? Ik weet het niet meer, maar ze wil het heel graag. Nou prima, we gaan wel vaker naar de Mac als we iets vakantie-achtigs doen.
Ongesteld deed bij mij inderdaad meestal ook wel wat, inderdaad. Dat is wel jammer van amper meer een cyclus hebben: je kunt daar geen schuld meer neerleggen of hoop uithalen
Is hier sinds prik.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:41 schreef SQ het volgende:
Ja de afgelopen cycli waren: 25-26-24-24-24 dus ik vrees dat ik er maar aan moet wennen
Nóg vaker dik en moe
Is goed vrouwkequote:Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik doe ook nog even lijst dan, ok?
O: krentenbol met smeerkaas
L: champignons op toast, bak aardbeien
D: "chicken" tenders in wrap met salade
T: een paar bier op een verjaardag.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 08:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben 28 februari begonnen met IF, dus zeg maar de hele maand maart heb ik IF gedaan. Het resultaat: een mooie - 3,3 kg
En het mooie is dat ik me alleen maar fijn voel bij dit IF,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Mij heeft het geholpen om keelsnoepjes naast m'n bed te hebben staan waar ik lang mee kon doen en waar weinig calorieen in zaten.quote:Op maandag 4 april 2022 09:18 schreef BE het volgende:
Beetje jammer wel, want niks doen in bed is niet zo heel goed voor mijn 'ik wil alles eten-kleuter'.
Ik ben uiteraard afhankelijk van wat mijn huisgenoten mij voeren, maar ben wel geneigd om voor iets meer carbs te gaan zeg maar.
Feed a cold, starve a flue.
Goed idee!quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mij heeft het geholpen om keelsnoepjes naast m'n bed te hebben staan waar ik lang mee kon doen en waar weinig calorieen in zaten.
Beterschap!
Ik leef nogquote:
Ik loop nog steeds heel veel.quote:
Goed bezig. Dat zijn altijd de lastigste fases.quote:Op woensdag 4 mei 2022 07:07 schreef BE het volgende:
[..]
Ik loop nog steeds heel veel.
Gewicht wil nog niet echt zakken maar voel me wel tig keer fitter en sterker.
Dus we houden gewoon vol!
Zo'n awesome gevoel altijd dat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 07:07 schreef BE het volgende:
[..]
Ik loop nog steeds heel veel.
Gewicht wil nog niet echt zakken maar voel me wel tig keer fitter en sterker.
Dus we houden gewoon vol!
En neem je met IF ook geen koffie s'ochtends? Of is dat voor jou toegestaan en verwaarloosbaar? IF is in ieder geval iets dat voor veel mensen heel goed werkt. Na een paar dagen ben je er ook al aan gewend en loop je niet meer met een knorrende maag in de ochtend.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Hier gaat het ook z'n gangetje.
Het IF is gewoon onderdeel geworden van mijn leven, en dat voelt goed. Nu een paar weken (vakantie en dus andere structuur enzo) waarin in het eet-frame wat meer minder goede dingen worden gegeten, zoals chocoladetaart of ijs, maar mijn gewicht blijft daarbij prima, dus niets aan de hand. Volgende week weer gewoon ritme en structuur, en dan hoop ik dat ik weer een beetje omlaag ga. Nog steeds -4.
Ik drink de hele dag door koffie en thee zonder suiker, en water. Vocht is nodig en geeft geen calorieën als je het zonder toevoegingen drinkt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:09 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
En neem je met IF ook geen koffie s'ochtends? Of is dat voor jou toegestaan en verwaarloosbaar? IF is in ieder geval iets dat voor veel mensen heel goed werkt. Na een paar dagen ben je er ook al aan gewend en loop je niet meer met een knorrende maag in de ochtend.
M'n hoofd maakte hier even kortsluiting.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik drink de hele dag door koffie en thee zonder suiker en water. Vocht is nodig en geeft geen calorieën als je het zonder toevoegingen drinkt.
Lekker joh, kauwen op een zakje theequote:Op woensdag 4 mei 2022 18:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
M'n hoofd maakte hier even kortsluiting.
Ik moest het zelfs na jouw opmerking nog 3x lezenquote:Op woensdag 4 mei 2022 18:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
M'n hoofd maakte hier even kortsluiting.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moest het zelfs na jouw opmerking nog 3x lezen
Denk wel dat het helpt tegen snaaitrek.quote:
Weet je nu nóg niet dat de weegschaal wat dat betreft de slechtste indicator isquote:Op donderdag 5 mei 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik raak wel mild gefrustreerd van mijn weegschaal. Al maanden hoor ik mensen zeggen "je krimpt" en tot op zekere hoogte merk ik dat ook aan mijn kleding, maar de weegschaal vindt hardnekkig dat het niet het geval is.
Ja, ik wéét dat wel. Maar ugh.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:39 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Weet je nu nóg niet dat de weegschaal wat dat betreft de slechtste indicator isJe training en de spiegel des te meer. En al helemaal als je zoals jij zware dingen lift.
Maar goed dat hoef ik vast allemaal niet te mansplainen want dat weet je zelluf ook wel
Leg dan niet te zeiken hotje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Leg dan niet te zeiken hotje.*moppert nog watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ik had hetzelfde tot ik bij een voedingscoach ging die zelf ook zware dingen tilde. Nu ben ik daadwerkelijk lichter en sterkerquote:Op donderdag 5 mei 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik raak wel mild gefrustreerd van mijn weegschaal. Al maanden hoor ik mensen zeggen "je krimpt" en tot op zekere hoogte merk ik dat ook aan mijn kleding, maar de weegschaal vindt hardnekkig dat het niet het geval is.
Nou ja, ik weet wel wat er mis gaat. Alcohol en andere snelle koolhydraten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 08:25 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde tot ik bij een voedingscoach ging die zelf ook zware dingen tilde. Nu ben ik daadwerkelijk lichter en sterkerWas ook 'maar' 50 euro per maand.
QFT. Zwáár onderschat.quote:Op woensdag 11 mei 2022 08:25 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde tot ik bij een voedingscoach ging die zelf ook zware dingen tilde. Nu ben ik daadwerkelijk lichter en sterkerWas ook 'maar' 50 euro per maand.
Ja, hoi.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:06 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ja, ik snap eten. Ik weet echt heel veel over eten en het lichaam. Maar de uitvoering
Waarom ga je een 1/8e triatlon lopen?quote:Op woensdag 11 mei 2022 11:33 schreef MeisPluis het volgende:
Ik val hier af en toe binnen. Heb het ook ff laten gaan, maar sinds begin deze week weer fanatiek bezig. Ik moet ook wel, want 19 juni is mijn 1/8 triatlon en ik kan echt nog geen goede 5 km hardlopen (nog afgezien van het fietsen en zwemmen).
Dus vorige week weer begonnen met hardlopen, en sinds begin deze week ook een wielrenfiets geregeld dus vanaf volgende week ook daar op trainen. Vanaf volgende week donderdag ben ik vrij t/m eind mei, dus dan moet ik even wat fanatieker aan de slag met trainen en kan ik ook wat meer tijd besteden aan echt goed eten.
En daarna doorpakken als ik aan mijn nieuwe baan begin
Omdat ik me dat in 2020 al als doel had gesteld (en opgegeven), en het iedere keer verplaatst is. Maar zoals het er nu naar uitziet gaat het gewoon gebeuren! Maar meer een soort Bucket list ding, net zoals ik jaren geleden een keer een 1/2 marathon gelopen heb. En ik loop dus niet alleen, maar moet dus ook fietsen en zwemmenquote:Op woensdag 11 mei 2022 13:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom ga je een 1/8e triatlon lopen?
Hier gaat het overigens prima. De weegschaal doet niet heel veel, maar ik weeg 5 kg minder dan een jaar geleden dus ik ben al dik tevreden voor nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En volgende week beginnen met koolhydraatarm eten. Ik wil er in elk geval 10 kilo af totaal, en voor 6 augustus 5 kilo eraf (we gaan op vakantie en daar kan je paardrijden maar dan mag je niet meer dan 80 kilo wegen inclusief kleding en cap etc).
Iedereen hier succes!Hopelijk zijn we snel ons gewenste zelf <3
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Ik weet wat een triatlon is ja. Maar het klonk een beetje alsof je daar last minute nog voor moest gaan trainen. Bucketlistdingen afstrepen is leukquote:Op woensdag 11 mei 2022 14:18 schreef MeisPluis het volgende:
Omdat ik me dat in 2020 al als doel had gesteld (en opgegeven), en het iedere keer verplaatst is. Maar zoals het er nu naar uitziet gaat het gewoon gebeuren! Maar meer een soort Bucket list ding, net zoals ik jaren geleden een keer een 1/2 marathon gelopen heb. En ik loop dus niet alleen, maar moet dus ook fietsen en zwemmen
En zo blijf ik verplicht in beweging
Ow zoquote:Op woensdag 11 mei 2022 14:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet wat een triatlon is ja. Maar het klonk een beetje alsof je daar last minute nog voor moest gaan trainen. Bucketlistdingen afstrepen is leuk
Komt goed dusquote:Op woensdag 11 mei 2022 16:30 schreef MeisPluis het volgende:
Ow zonou een beetje wel, want het is een beetje op en af gegaan de laatste tijd, maar heb besloten dat het vanaf deze week volle bak vooruit moet zijn
Zwemmen is een eitje, fietsen heb ik in de winter wel gedaan (op een stadsfiets) alleen het lopen is een beetje versloft. Maar zit inmiddels op 4,5 km achter elkaar dus moet wel lukken om dat nog een stuk verder en sneller te krijgen de aankomende weken!
Dit lijkt me een streven voor iederen: een manier vinden die je voor altijd zo kan volhoudenquote:Op zaterdag 14 mei 2022 13:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit inmiddels op -4,5
En het mooie is dat het helemaal niet voelt alsof ik aan het diëten/lijnen/afvallen ben. IF voelt echt gewoon fijn. Ik eeet tussen 12-20 echt gewoon van alles, wat soms betekent niet meer dan een lunch, diner een handje noten en een appel, en soms ook andere dingen. Zoals het uitlikken van de kom waarin ik eiwitten en suiker had opgeklopt voor meringues![]()
Dit voelt nu echt eens als een way of life, iets dat bij me past. Erg blij mee.
Wow, goed bezig.quote:Op donderdag 19 mei 2022 17:55 schreef miss_sly het volgende:
En zo paste ik een broek aan, die ik al heeeeel lang niet aan heb gehad, omdat die niet meer paste. En hij zit nu beter dan toen ik hem kochtHet is een maat 30
Wat ga je goed! Fijn is dat.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:53 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wow, goed bezig.
Ik pas inmiddels ook weer in maat 30, ik had nog 1 spijkerbroek in die maat en vond er afgelopen weken nog 3 bij de kringloop. Een paar linnen zomerbroeken pas ik ook weer, de 2 die ik vorig jaar had aangeschaft zijn inmiddels wel erg wijd, dus die gaan binnenkort maar weg.
Op naar maat 29, in die maat heb ik nog een hele stapel spijkerbroeken liggen omdat ik heel lang die maat had en er uiteindelijk echt wel naar terug wil. Met een aantal jurken hang ik nu een beetje tussen 2 maten in, nu zijn dat voornamelijk winterjurken, dus als het daar weer weer voor is dan hoop ik weer in maat M te passen en kan maat L weg.
Ga je wel naar een fatsoenlijke winkel om je te laten informeren? Want voor iedere tiet is een passende maat, maar bij Hunkemoller of Bonprix ga je dat vaak niet vindenquote:Op donderdag 19 mei 2022 20:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik red het nog met mijn bh’s al worden de cups wel wat ruim, maar met bandjes strakker en middelste haakje ipv het buitenste gaat het nog wel. 80 D wat ik nog heb liggen past nog echt niet, ik vrees dat ik tzt gewoon echt allemaal nieuwe nodig ga hebben omdat het type bh kennelijk niet meer past, want ik denk niet dat nog 5 kg minder dat gaat oplossen. En ik vind het al zo’n drama om passende bh’s te vinden, de zijkant past er vaak niet lekker in.
Eén van mijn lievelingsbh's ging deze week stuk en mijn andere twee zaten in de was, dus ik viste vanmorgen een oude op die mij niet goed paste. Nou mijn hemel, die zit me toch goedquote:Op vrijdag 20 mei 2022 08:58 schreef SQ het volgende:
Ga je wel naar een fatsoenlijke winkel om je te laten informeren? Want voor iedere tiet is een passende maat, maar bij Hunkemoller of Bonprix ga je dat vaak niet vinden
Ik denk dat heel erg opletten om niet in vreet modus te schieten véél belangrijker is dan zero tolerance IFquote:Op vrijdag 20 mei 2022 09:15 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg vanmorgen ineens een flinke woosh kado, dat was wel even fijn! Ben nu op mijn laagste gewicht sinds november 2019 (vlak voor de zwanger - miskraam - zwanger periode waarin ik best flink aantikte)
Eigenlijk wilde ik vanaf 12 april 100 dagen kei-strikt aan de IF met zero tolerance enzo, maar ik hou in de praktijk die zero tolerance hooguit 2 weken vol. Wat ik nu dan vooral probeer is om niet meteen 3 dagen in de VREET ALLES modus te schieten als ik een dagje wat minder strikt ben geweest en dat werpt wel vruchten af.
Nu nog ff een kilootje er af voor een gewicht onder de 80 en dan mag ik mijn eerste beloning gaan inzetten
Ik noem gezellige bbq / borrelavondjes op het terras ook "feestje"quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb nooit feestjes eigenlijk. Toevallig afgelopen zondag voor het eerst in jaren weer een (kinder)verjaardagsfeestje met taart, ze hadden de dag ervoor een taartenworkshop gevolgd en het resultaat was heerlijk (en roze)
Die heb ik ook nooitquote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik noem gezellige bbq / borrelavondjes op het terras ook "feestje"
Die heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik had trouwens van de week een interessante BH-noviteit: mijn bh scheurde doormidden. Precies tussen de beugels in het midden
/offtopic
En je hebt geen kinderen die soms ineens het midden van je bh vastgrijpen en met hun volle gewicht daar aan gaan hangen - ik gok vooral dat dat de boosdoener isquote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit meegemaakt.
Nu heb ik ook wel minder epische tetten, maar details.
Dat is inderdaad niet iets wat me ooit overkomen is.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:55 schreef SQ het volgende:
[..]
En je hebt geen kinderen die soms ineens het midden van je bh vastgrijpen en met hun volle gewicht daar aan gaan hangen - ik gok vooral dat dat de boosdoener is
Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik had trouwens van de week een interessante BH-noviteit: mijn bh scheurde doormidden. Precies tussen de beugels in het midden
/offtopic
Fijn dat je zo lekker in de flow zitquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:16 schreef BE het volgende:
Ik heb het hier de laatste dagen zo druk dat eten er soms half en half bij in schiet. IF is zo iig heel goed te doen, iig de ochtend zeg maar. En 's avonds ben ik zo moe dat ik geen zin heb om te snaaien. Dat is wel echt een novelty!
Helaas dan ook meteen weer te druk om te kunnen lopen, dus dat voordeel gaat er dan wel weer vanaf.
Maar ik laag nog niet. Het gaat niet heel snel, maar het gaat goddank iig ook niet meer omhoog.
Schade van vandaag so far: 4 muesliboterhammen met kaas en een stukje leverworst. Oh, en een vitamineC shot en een fles mango-passievrucht-sap want ik had ernstig behoefte aan kleur. De afgelopen dagen mijn groente wel aardig bij kunnen houden dus vanavond: pannenkoeken!
Beetje jammer alleen dat ik ze nog moet gaan bakken.
Oh maar dat is ook wel echt nastyquote:Op vrijdag 20 mei 2022 17:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt.
De BH die deze week stuk ging daarvan was een beugel doormidden geknapt en beide puntjes staker er uit tegen de onderkant van mijn tiet aan. Had ik ook nog nooit meegemaakt.
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:17 schreef SQ het volgende:
Dus even mijn horloge, ringen en haarelastiekje af gedaan,
Fascinerend eigenlijk! Goede lesquote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren gisteren naar de film. Late film, vroeg gegeten, en weer eens traditioneel een klein () zakje geschept bij Jamin. Zowel man als ik hebben het tegen heug en meug opgegeten en zeiden achteraf tegen elkaar dat ons lichaam er duidelijk niet heel blij van werd
Je blijft dan toch in die zak graaien tot ie leeg is, maar je wordt er niet meer blij van. Goede les, dus, hoeven we niet meer te doen
Wat goed dat jullie die conclusie hebben getrokken! Ik heb dat stukje bewustwording inmiddels wel alleen het doorzetten lukt me nog niet helemaal goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren gisteren naar de film. Late film, vroeg gegeten, en weer eens traditioneel een klein () zakje geschept bij Jamin. Zowel man als ik hebben het tegen heug en meug opgegeten en zeiden achteraf tegen elkaar dat ons lichaam er duidelijk niet heel blij van werd
Je blijft dan toch in die zak graaien tot ie leeg is, maar je wordt er niet meer blij van. Goede les, dus, hoeven we niet meer te doen
Zeker fascinerend.quote:
Ik ookquote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]Hier hou ik van
ik zou hetzelfde doenhoe onnozel ook
Maar super van nóg meer gewichtsverlies.
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:17 schreef SQ het volgende:
Ik merk nu ook wel echt dat hoe langer ik dat IF doe, hoe minder honger ik heb.
Vanmorgen weer een mega woosh. Ging op de weegschaal... 80.1. Dus even mijn horloge, ringen en haarelastiekje af gedaan, 80.0.![]()
Soooo close!
Ik heb wel eens kotsmisselijk van de snoep door zitten etenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Zeker fascinerend.
Vooral het gedeelte waarin ik een bekende hoofdpijn voelde opkomen die ik al een hele tijd niet heb gehad, maar toch met mijn hand in die zak blijf graaien. Hoe kun je jezelf dat toch aandoen, vraag ik me dan achteraf af
Maar de zak was gewoon leeg hoor aan het einde van de film
Onbetrouwbaarquote:Op zaterdag 21 mei 2022 19:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel eens kotsmisselijk van de snoep door zitten etenwtf is dan mis met mijn brein joh. Dat je gevoel niet altijd de juiste keuzes maakt omdat het verband niet super duidelijk is (sporten is goed voor je) die snap ik nog wel. Maar beroerd en in jouw geval hoofdpijn als direct verband en dan toch dooreten? Schiet mij maar lek. Achterlijk brein.
OMAD is one meal a day? Doe je dan echt alleen maar een avondmaaltijd of lunch?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 20:08 schreef Vanyel het volgende:
Maar misschien is de volgende hap wel de bevredigende. Stel dat je die had gemist. Beter doorgaan
Ik heb deze week al een paar keer gehad dat ik me er tijdens het koken echt toe moest zetten om te proeven. Gevoel dat het nog niet lang genoeg geleden kon zijn dat ik gegeten had. Weet niet zo goed hoe ik dat handig kan gaan inzetten, voor OMAD vind ik mijn eigen brood vers te lekker vrees ik en het interval ook toch wat lang.
Vraag niet hoe het kan, profiteer er vanquote:Op maandag 23 mei 2022 13:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik sta wekenlang stil. Vrijdag onverstandig geluncht met vriendin (broodje hamburger met patat ipv iets lichters en gezonders, en het broodje was niet eens lekker door vieze rokerig smakende bbqsaus achtige mayo). Daarna had ik moeite met gezond en normaal doen. M&M's gekocht, Pringles gehad, chocolade gegeten. Allemaal heel herkenbaar en het begint altijd met iets wat ik niet had moeten doen, de ongezonde lunch. Vanmorgen bijna een kg minder dan dat stabiele gewicht van de afgelopen weken. Schiet mij maar lek.
Als ik zie wat je sport, moet dat toch ook welquote:Op maandag 23 mei 2022 14:50 schreef Lonaa het volgende:
De weegschaal kruipt naar beneden hier, maar het lijf veranderd enorm heb ik het idee.
Ja, maar ik doe het niet dus weet niet hoe moeilijk.quote:Op maandag 23 mei 2022 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OMAD is one meal a day? Doe je dan echt alleen maar een avondmaaltijd of lunch?
Hoezeer het me ook meevalt om tussen 20-12 niet te eten, dat lijkt me echt heul moeilijk.
Wat ik ooit over OMAD las was dat diegene het dan als een soort drie gangen diner beschouwde en dan ook over iets langere tijd uitgerekt zeg maar. Ik dacht 2-3hr ofzo.quote:Op maandag 23 mei 2022 18:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OMAD is one meal a day? Doe je dan echt alleen maar een avondmaaltijd of lunch?
Hoezeer het me ook meevalt om tussen 20-12 niet te eten, dat lijkt me echt heul moeilijk.
Klinkt als een prima plan.quote:Op maandag 23 mei 2022 19:40 schreef Vanyel het volgende:
Om 4u net voor de kinderen thuis zijn beginnen met de kokosmakronen (waarom was dat net met c?) En om 7 uur eindigen met een toetje.
Ik zie het eigenlijk wel zitten
Bedoel je fris met suiker? Want als dat verwisselt met water, thee, zwarte koffie of andere drank waar zo goed als geen kcal inzit, heb je al een winst te pakken.quote:Op maandag 23 mei 2022 21:19 schreef arvensis het volgende:
Ik ga hier eens meelezen ter motivatie.De zwangerschapskilo’s van 1,5 jaar geleden zijn er nog niet af.
Heb een poosje geleden een mooie route gevonden van 9km/10.000 stappen die ik een paar keer per week loop. Vooral op de thuiswerkdagen.
En wil ook weer op m’n eten letten. Ik eet niet veel, maar wel slecht. Veel suiker en fast food, veel fris. Dus als ik dat al kan veranderen is dat al een pluspunt.
Ja, ik hou alleen niet van thee en zwarte koffie, dus ik drink lekker veel water. Altijd al.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bedoel je fris met suiker? Want als dat verwisselt met water, thee, zwarte koffie of andere drank waar zo goed als geen kcal inzit, heb je al een winst te pakken.
Een alternatief is water met een smaakje. Ik koop die zelf altijd van AH.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:24 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ja, ik hou alleen niet van thee en zwarte koffie, dus ik drink lekker veel water. Altijd al.Probeer er nu bewuster van te zijn.
Yes, crystal clear. We drinken 2 pakken per dag thuis.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 22:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Een alternatief is water met een smaakje. Ik koop die zelf altijd van AH.
Dat is echt vies. Dan veeeeel liever water.quote:
Ik vind de peach tea best wel prima. Klein beetje, met flink water of spa rood.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 22:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is echt vies. Dan veeeeel liever water.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 08:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb vandaag rustdag. Morgen is Murph, de workout van het jaar.
1 mile run
100 pull ups
200 push ups
300 squats
1 mile run
![]()
Ja, is echt verschrikkelijk.quote:
Zo deden wij gisteren 'step-up's (ik denk dat het zo heet, op een hoog bankje oid opstappen, recht staan en weer afstappen) en toen zei onze trainster ook zo lollig: en het mooiste is, je heft daarmee je eigen gewicht!quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, is echt verschrikkelijk.Eigenlijk moet ie ook nog met een weightvest, maar dat heb ik al van mezelf, vind ik.
Om het voor iedereen haalbaar te maken kun je minder reps doen (de helft bijv.). Je kunt pull ups scalen (ring rows, body rows, jumping pull ups), net als de push ups (elevated of op je knieen) en de strategie voor iedereen die niet een atleet op wereldniveau is, is 20 rondjes van 5 pull ups, 10 push ups en 15 squats.
Ik doe morgen:
1 mile run
20x:
5 body rows
10 knee push ups (denk ik. Afhankelijk van de setup)
15 squats
en dan die laatste verschrikkelijke run
In 2019 deed ik daar 58:21 over.
SPOILER: reclamepraatje :DOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:11 schreef BE het volgende:
[..]
Zo deden wij gisteren 'step-up's (ik denk dat het zo heet, op een hoog bankje oid opstappen, recht staan en weer afstappen) en toen zei onze trainster ook zo lollig: en het mooiste is, je heft daarmee je eigen gewicht!
Mja, ik zeker 20-30 kilo meer dan de meesten dus.![]()
![]()
Maar goed, daarmee is hij dus idd lekker zwaar en extra effectief.
Klinkt wel als een toffe workout, en opgedeeld misschien nog enigzins haalbaar.Wie weet ga ik ooit zelf eens een poging doen.
Vanmorgen na bijna 9m powerwalken met alleen een portie 'sterrenstof*' op nog eens op de weegschaal gaan staan en hop, nog weer 0,5kg eraf.![]()
Telt niet, maar toch...
*Sterrenstof:Hahaha, ja ik moest van de week ook step-ups, maar dan met barbell+gewicht in front rack. "Ja maar ik weeg al 25 kg meer dan de meeste doei"SPOILER: reclamepraatje :DOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat Sterrenstof klinkt gewoon als iedere willekeurige pre-workout. Ik drink gewoon enorme bak koffie.Sterkheidsbaas van alles.
Murph is echt niet te doenquote:Op woensdag 25 mei 2022 11:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, is echt verschrikkelijk.Eigenlijk moet ie ook nog met een weightvest, maar dat heb ik al van mezelf, vind ik.
Om het voor iedereen haalbaar te maken kun je minder reps doen (de helft bijv.). Je kunt pull ups scalen (ring rows, body rows, jumping pull ups), net als de push ups (elevated of op je knieen) en de strategie voor iedereen die niet een atleet op wereldniveau is, is 20 rondjes van 5 pull ups, 10 push ups en 15 squats.
Ik doe morgen:
1 mile run
20x:
5 body rows
10 knee push ups (denk ik. Afhankelijk van de setup)
15 squats
en dan die laatste verschrikkelijke run
In 2019 deed ik daar 58:21 over.
Ik vind alles tussen dat rennen in wel prima.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Murph is echt niet te doenIk vind je een held met wat je gaat doen
Dat drink ik dan weer niet maar zal idd eenzelfde effect hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hahaha, ja ik moest van de week ook step-ups, maar dan met barbell+gewicht in front rack. "Ja maar ik weeg al 25 kg meer dan de meeste doei"
Dat Sterrenstof klinkt gewoon als iedere willekeurige pre-workout. Ik drink gewoon enorme bak koffie.
ik heb ook een blauwe maandag bij een cross fit groep rondgelopen en Murph was wel een happeningquote:Op woensdag 25 mei 2022 13:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind alles tussen dat rennen in wel prima.Dieseltje, gewoon buffelen, blik op oneindig en niet nadenken.
Ja dat is de story of many lives hierquote:Op maandag 23 mei 2022 19:22 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie ook dat als je controle over 1 ding verliest dat het dan moeilijk is om de rest wel te blijven doen? Vandaag prima dag gehad qua eten. Vanavond moest ik eigenlijk boksen maar de les is afgezegd vanwege ziekte van de trainer. En mijn eerste gedachte is dan, oh dan had ik ook wel pizza kunnen eten. Raar eigenlijk, want het is niet zo dat ik ongezond voedsel verbied of nooit meer eet ofzo. Maar op de een of andere manier als mijn structuur een beetje wegvalt dan lijkt als een kaartenhuis ineen te storten.
Fijn!quote:Op woensdag 25 mei 2022 07:56 schreef Isabeau het volgende:
Ja, die appel was lekker
En dat is de samenvatting van mijn leven: alles wat ik leuk/lekker vind is uit de handel gehaald
Mijn plotse gewichtsdaling blijkt tot nu toe stabiel. In ieder geval al 3 dagen hetzelfde.
Dat klinkt wel echt goed!quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:18 schreef SQ het volgende:
Sterkte morgen, Lonaa!
Ik ben deze week begonnen bij fitboutiq, een fitnessconcept op kantoor. Mag onder werktijd, je hoeft je niet om te kleden omdat je niet zweet, het is een full body spiertraining op zeer traag tempo.
Dat is natuurlijk niets vergeleken met wat sommigen hier doen, maar ik doe nooit spieren trainen dus voor mij gaat dit echt veel winst opleveren. En omdat het op kantoor is is het fucking laagdrempelig
Nee maar da's dan ook in groepjes denk ik? Dit is echt personal training, en je kan als een echte autist zelf een tijdslot boeken in een app, zonder menselijk contactquote:Op woensdag 25 mei 2022 21:28 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dat klinkt wel echt goed!
Bij ons hebben ze bootcamp etc in de garage, maar dat gaat mij te ver voor op kantoor.De tijden spreken me ook niet aan.
Dat klinkt ideaal. Ik kan me er wel weinig bij voorstellen hoe je niet zweet en toch werkelijk spieren traint. Wat voor soort oefeningen die je dan?quote:Op woensdag 25 mei 2022 21:18 schreef SQ het volgende:
Sterkte morgen, Lonaa!
Ik ben deze week begonnen bij fitboutiq, een fitnessconcept op kantoor. Mag onder werktijd, je hoeft je niet om te kleden omdat je niet zweet, het is een full body spiertraining op zeer traag tempo.
Dat is natuurlijk niets vergeleken met wat sommigen hier doen, maar ik doe nooit spieren trainen dus voor mij gaat dit echt veel winst opleveren. En omdat het op kantoor is is het fucking laagdrempelig
Sterkte en succes straks!quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:48 schreef Lonaa het volgende:
Poh. Slecht geslapen, mad buikpijn want ongesteld, ook rugpijn. Wordt vast gezellig, straks.
Lijstje:
O: koffie, ibuprofen, boterham met smeerkaas
S: die gore workout
T: eiwitreep, banaan, bier.
L: geen idee.
D: platbroodpizza met avocado, chorizo, zoete aardappel, kaas.
Dus.
Je doet het vooral heel langzaam en in een koude ruimtequote:Op donderdag 26 mei 2022 08:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klinkt ideaal. Ik kan me er wel weinig bij voorstellen hoe je niet zweet en toch werkelijk spieren traint. Wat voor soort oefeningen die je dan?
Da's vocht, heel normaal de eerste dagen. Altijd een fijne motivator! Maar in elk geval fijn dat je sowieso een prima gezond gewicht hebt!quote:Op donderdag 26 mei 2022 07:25 schreef arvensis het volgende:
Ik vraag me af of m’n weegschaal kapot is.![]()
1,9 kilo lichter in 3 dagen zonder intensief iets gedaan te hebben, afgezien van het lopen.
23-5 - 67,7
26-5 - 65,8
Edit: en 166 cm.
Dat klinkt goed en logisch. En dat de ruimte koud is, zal zeker helpen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Je doet het vooral heel langzaam en in een koude ruimte
Het gaat dus niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk reps halen, maar omdat je het gewicht heel langzaam duwt en heel langzaam terug laat komen daag je je spieren evengoed uit.
Held!quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:44 schreef Lonaa het volgende:
51:20. Da's 7:23 sneller dan 3 jaar geleden.
Het was tof en verschrikkelijk en goor en zwaar. De 100-200-300 ging als een speer, de eerste 1600 was ook nog wel ok, die laatste is echt echt de bottleneck. Voor iedereen. De eerste 300 meter functioneren je benen nog niet, daarna schiet je ademhaling en hartslag _nog_ verder omhoog, dan battle je met jezelf en je lijf voor ongeveer 1 km en dan een eindsprint van 300 meter op pure adrenaline.
Ik heb overigens ook voor het eerst m'n shirt uitgetrokken. Weliswaar pas bij terugkomst van de laatste 1600 meter want hell nah dat ik in mn sportBH buiten ga rennen, but still, dat was ook al wel een overwinning.
Wauw!quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:44 schreef Lonaa het volgende:
Het was tof en verschrikkelijk en goor en zwaar. De 100-200-300 ging als een speer, de eerste 1600 was ook nog wel ok, die laatste is echt echt de bottleneck. Voor iedereen. De eerste 300 meter functioneren je benen nog niet, daarna schiet je ademhaling en hartslag _nog_ verder omhoog, dan battle je met jezelf en je lijf voor ongeveer 1 km en dan een eindsprint van 300 meter op pure adrenaline.
Ik heb overigens ook voor het eerst m'n shirt uitgetrokken. Weliswaar pas bij terugkomst van de laatste 1600 meter want hell nah dat ik in mn sportBH buiten ga rennen, but still, dat was ook al wel een overwinning.
quote:Op donderdag 26 mei 2022 13:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik deed dit gisteren ook, incl veel spareribs en aardappel van de BBQ. Durfde alleen niet op de weegschaal te gaan staanquote:Op maandag 30 mei 2022 08:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb 180 bier gedronken het afgelopen weekend dus ik voel me mild door een vrachtwagen overreden. Was maar 800 gram zwaarder.
Dan morgen ook niet doen.quote:Op maandag 30 mei 2022 09:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik deed dit gisteren ook, incl veel spareribs en aardappel van de BBQ. Durfde alleen niet op de weegschaal te gaan staan
Nu wil ik ook spareribsquote:Op maandag 30 mei 2022 09:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik deed dit gisteren ook, incl veel spareribs en aardappel van de BBQ. Durfde alleen niet op de weegschaal te gaan staan
Ik kon de botjes van de spareribs er schoon, snel en makkelijk uitnemenquote:
Fijn dat je genootquote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kon de botjes van de spareribs er schoon, snel en makkelijk uitnemen![]()
Bord vol mals en sappig vlees.
Het was glorieus
Nais! Wat is je PR?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:50 schreef Lonaa het volgende:
Sets
8 Back Squats | 55 kg
8 Back Squats | 65 kg
6 Back Squats | 75 kg
6 Back Squats | 85 kg
4 Back Squats | 90 kg
4 Back Squats | 95 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg
2 Back Squats | 100 kg
Blij.
Oooh, met 4x2x100kg moet daar meer inzitten nu ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
110, maar ik denk meer, moet dat alleen even een keertje doen.![]()
Ja, zeker als je meeneemt dat dit de 4 (en halve) keer trainen is en het ALLEEN MAAR benen was deze week.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oooh, met 4x2x100kg moet daar meer inzitten nu ja.
Klinkt als tijd voor een deload.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, zeker als je meeneemt dat dit de 4 (en halve) keer trainen is en het ALLEEN MAAR benen was deze week.
Oh ja, crossfitters doen daar niet aan he?quote:
hehehehe. Er wordt wel wat op geprogrammeerd hoor en ik probeer ook zelf wel bij te houden hoe lang ik al heftig train om dan een week wat lichter te pakken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh ja, crossfitters doen daar niet aan he?
Ooooh, da's nog aardig recent ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:06 schreef Lonaa het volgende:
Ik had deload in de eerste week van mei, ik mag nog ff.
Mooi.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
hehehehe. Er wordt wel wat op geprogrammeerd hoor en ik probeer ook zelf wel bij te houden hoe lang ik al heftig train om dan een week wat lichter te pakken.![]()
En thanks. Ik ook wel.Het is echt tweede huis, leuke mensen, hard werken. Mooi ding man.
Kun je mijn taille ook ff met terugwerkende kracht komen meten?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 17:07 schreef Lonaa het volgende:
Er is 4 cm van m'n taille ten op zichte van uh, 8 weken geleden ofzo.
Ik heb wel echt een smalste punt, dus is mooi makkelijk.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 17:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun je mijn taille ook ff met terugwerkende kracht komen meten?
Ik ben daar zo slecht in dat ik t er maar bij gelaten heb
Goede reminder om even te meten nu ik weer aan de slag ga.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 17:07 schreef Lonaa het volgende:
Er is 4 cm van m'n taille ten op zichte van uh, 8 weken geleden ofzo.
Zwaar tillenquote:Op woensdag 8 juni 2022 16:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Waarom is zwaar tillen zo zwaar.
#AanstelLeef
Ik zag vrij snel resultaat van starten met IF. Ik sta nu een beetje stil, maar dat komt dus denk ik juist omdat ik alcohol heb gedronken in de weekenden. Ik zou zeggen: misschien als je in het weekend ook even een tijdje wat strenger bent en geen alcohol drinkt en niet na 20 uur snaait, dat er dan wel verschil op de weegschaal is.quote:Op donderdag 9 juni 2022 16:38 schreef Morgane89 het volgende:
Ik wil er ook nog wel een paar kilootjes af, ben altijd slank geweest maar tegen een zwangerschap en hormonenbom (de prikpil, bleek niet zo'n goed idee) was mijn slanke lijn niet bestand. Ik doe nu sinds ruim 3 weken intermittent fasting (20.00-12.00), maar zie nog geen verschil op de weegschaal. Verder eet ik heel gezond en alleen in het weekend 's avonds snaai en een beetje alcohol. Heeft IF misschien meer tijd nodig om te gaan 'werken'?
Het zou ook kunnen dat ik pas afval als de prikpil wil helemaal uit m'n lijf is, schijnt een half jaar te kunnen duren...
Wauw!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:34 schreef BE het volgende:
Hophopdrop!-9,3
Zal wel weer een kilo’tje terugstuiteren de komende dagwn, maar toch.
Even een opmerking tussendoor: IF is niet per definitie een afvaldieet, als je hetzelfde eet als je voorheen deed, alleen in een beperktere periode, zal je geen verschil zien.quote:Op donderdag 9 juni 2022 16:38 schreef Morgane89 het volgende:
Ik wil er ook nog wel een paar kilootjes af, ben altijd slank geweest maar tegen een zwangerschap en hormonenbom (de prikpil, bleek niet zo'n goed idee) was mijn slanke lijn niet bestand. Ik doe nu sinds ruim 3 weken intermittent fasting (20.00-12.00), maar zie nog geen verschil op de weegschaal. Verder eet ik heel gezond en alleen in het weekend 's avonds snaai en een beetje alcohol. Heeft IF misschien meer tijd nodig om te gaan 'werken'?
Het zou ook kunnen dat ik pas afval als de prikpil wil helemaal uit m'n lijf is, schijnt een half jaar te kunnen duren...
Gequote voor waarheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:26 schreef Lonaa het volgende:
Niet lichaamsbeweging is alles, minder binnenkrijgen dan je verbruikt is alles.
Ja mee eens. Ik at meestal niet tot ergens op de middag en begon dan met een (half) pak koekjes, paar snoepjes, avondeten, nog wat koekjes. En dan eet je misschien niet veel in volume, maar ik zag dat een half pak van mijn favoriete koekjes al ruim 500kcal is. Een heel pak is dus meer dan 1000. Wajooo.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:18 schreef LuNaTiC het volgende:
Alle tips zijn prima hierboven maar ik zou eerst werkelijk gewoon eens heel goed gaan tracken wat je allemaal binnenkrijgt op een dag.
Al was het maar even 2 weken lang, en dan wel elke gram boter, olie, etc.
Als je aan IF doet sind die tijd (overigens zoals terecht opgemerkt niet echt een dieet maar meer een tool/hulpmiddel bij het afvallen) en je merkt nog niets dan krijg je misschien toch meer binnen dan je denkt.
Is niet gek overigens, mensen onderschatten consistent en gruwelijk wat ze binnenkrijgen qua kcal.
En dat zijn nog de ‘obvious’ dooddoeners.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja mee eens. Ik at meestal niet tot ergens op de middag en begon dan met een (half) pak koekjes, paar snoepjes, avondeten, nog wat koekjes. En dan eet je misschien niet veel in volume, maar ik zag dat een half pak van mijn favoriete koekjes al ruim 500kcal is. Een heel pak is dus meer dan 1000. Wajooo.
Yes lekker!!quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:50 schreef arvensis het volgende:
Vanochtend was de weegschaal eindelijk weer positiefDus vandaag heb ik ook weer extra motivatie om door te gaan.
Hoe gaat het met de rest?
Nou dan past dat bij je lichaam en is helemaal perfectquote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben 1,65 maar hell to the nah dat ik ooit onder de 70 kg kom hoor. Of 75.
Doe ik ook hoor, mijn eerste doel is onder de 107. En weer een doel. Dit doel is al groot genoeg voor nuquote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet gewoon niet of het in jouw situatie wel handig is om een vrij strak streefgewicht te hebben. Kleine doelen, zorgen dat overwinningen creeert ipv focust op "er moet 47 kg af".
quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:50 schreef arvensis het volgende:
Vanochtend was de weegschaal eindelijk weer positiefDus vandaag heb ik ook weer extra motivatie om door te gaan.
Hoe gaat het met de rest?
Goed bezigquote:Op woensdag 15 juni 2022 08:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik zit ook al een hele tijd weer op mijn nieuwe gewicht, ongeacht eten. Niet zo strak als jij, ik fluctueer zo'n kilo rond mijn nieuwe ik-punt, maar daar blijft het ook bij.
Merk wel dat mijn lijf steeds beter bij dit gewicht gaat passen, qua verhouding en stevigheid enzo. Dus ik verwacht binnenkort gewoon weer een miraculeuze drop
Wow repectquote:Op woensdag 15 juni 2022 12:59 schreef Morrigan het volgende:
Om eerlijk te zijn had ik ook geen doel. Ik begon op een dag met eten tracken en heb dat uiteindelijk 1,5 jaar volgehouden. (Daarna niet meer dagelijks) En daardoor ruim 15 (misschien zelfs 20) kilo afgevallen.
Ja, dat is dus het gekke hier, ik ben ook wel #teamspons indien warm + dag 22 van cyclus.quote:Op donderdag 16 juni 2022 07:46 schreef BE het volgende:
Je gaat lekker!
Ik spons aardig door het warme weer en de aanstaande klats.
Jeej!! Go Lonaa!quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:08 schreef Lonaa het volgende:
OMG mijn gewichtapp vind me niet meer MORBIDE OBEES, maar iemand met "matig overgewicht".
Wauw, dat is wel echt een mooie mijlpaal hoor!quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:08 schreef Lonaa het volgende:
OMG mijn gewichtapp vind me niet meer MORBIDE OBEES, maar iemand met "matig overgewicht".
Super! Echt heel goed gedaan!quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:08 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:08 schreef Lonaa het volgende:
#teamheefteveneenpaardagengeenkoffiegedronkenquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:52 schreef Donna het volgende:
#teamdrinkteindelijkgenoegwater
#teamspons
Ja dat heb ik wel gemerkt...paar maanden door omstandigheden zowel spiraaltje als prikpil gehad.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:00 schreef Donna het volgende:
Kan wel denk ik hoor. Hormonen doen veel met je lichaam.
Ook dat. Ik heb dan misschien iets minder trek, maar nog steeds trek.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:26 schreef BE het volgende:
Het is, naar mijn idee, daar nu nog niet heet genoeg voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |