SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 17:59 schreef BE het volgende:
50 min fietsen en 50 min op tempo lopen.![]()
#irritantmaarhappy
Ik heb zo lang gestruggled om weer een veetje in het gareel te komen dat ik nu een beetje hyper ben.
Ik denk dat als we realistisch zijn en er maar gewoon van genieten als het goed gaat met eten, bewegen, goed in ons vel zitten, dat dat het beste is dat we kunnen doenquote:Op zaterdag 26 maart 2022 10:40 schreef BE het volgende:
Haha, herkenbaar!
En realistisch.Maar tot die tijd lekker genieten van wat het je wel brengt, en dat was toch wel heel veel rust rondom wanneer wel en niet te eten toch?
Ik heb mijn rondje buitenspelen er op zitten. Gelukkig maar, want mijn meisjesbuikpijn komt opzetten en dat is meestal niet het moment dat ik denk 'laat ik eens lekker gaan sporten'.
Oh, dat klinkt heel rot. Sterkte en beterschapquote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.
Zelf heb ik corona en ben ik er flink ziek van. Koorts heb ik nu niet meer, maar ik ben nog erg verkouden en doodmoe en zwak. Bewegen zit er dus niet in. Dat is erg jammer, maar wat eten betreft zit ik nog in het gareel. Een dezer dagen bereik ik m'n tweede grote mijlpaal. Daarna heb ik er nog één te gaan.
Ja, hoi, dit. Ik ben gesloopt.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.
Zelf heb ik corona en ben ik er flink ziek van. Koorts heb ik nu niet meer, maar ik ben nog erg verkouden en doodmoe en zwak. Bewegen zit er dus niet in. Dat is erg jammer, maar wat eten betreft zit ik nog in het gareel. Een dezer dagen bereik ik m'n tweede grote mijlpaal. Daarna heb ik er nog één te gaan.
Ik vind dit wel eenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:31 schreef BE het volgende:
Al weer wat opgeknapt Claudia?
Hier nog steeds superdruk met werk, dus maandag kwam bewegen er ook niet echt van. Daarom vanmorgen expres om 7u opgestaan zodat ik een uur kon lopen voor ik weer aan het werk moest.
En de weegschaal dropte nog verder!En dat terwijl mijn menstruatie nog niet eens helemaal weg is.
![]()
Eten gaat ook heel goed, mede door de drukte hoor, kom nauwelijks aan eten toe. En ik heb een stagiaire mee, dus dan ga ik ook niet zomaar even huphup een reep chocola tussendoor weg zitten knagen.
Oh ja, dat kan ik me ook voorstellen. Terwijl je super fit en sterk bent.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Alle foto's van mij tijdens sportevenementen.
Ja, mja. Maar dat is dus ook slank&fit, slank&fit, groot&fit, supergespierd, netbegonnen&slank, dikkerdje, slank&fit.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ik me ook voorstellen. Terwijl je super fit en sterk bent.
Je geeft de oplossing zelf al, je moet gewoon dikkere vrienden zoekenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vriend deelde oude fb foto's met mij van een kennis. Het zijn bruiloftsfoto's van zijn zus. En ik sta ook op diverse foto's. Ik ben zeg maar het dikkertje. Op foto's van mijn familie val ik niet zo op, want allemaal wat forse mensen. Maar hier was vrijwel iedereen slank en ik eh niet. Het valt echt op. En nu ben ik daar een beetje sip vanIk ervaar mezelf zo helemaal niet als 'dik mens', maar zulke foto's omringd met allemaal slanke mensen was best confronterend. Meer die daar last van hebben? Sip worden van foto's omdat daaruit overduidelijk blijkt dat jij het dikkertje bent?
Ik vind dat lopen ook gewoon echt heel erg fijn en lekker.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit wel eenwaard hoor. Een uur wandelen vóór je gaat werken omdat je weet dat je de rest van de dag niet aan veel bewegen toe komt. Woah. Ik heb dit soort ideeën vaak, maar 's morgens is mijn bed meestal veel te fijn en dan doe ik mijn alarm uit en slaap nog een uur. Ik ben niet zo goed in het maken van goede keuzes als ik net wakker ben, zeg maar
Petje af dat het jou wel lukt.
En ik hoop niet dat druk op het werk bij jou ook coronagerelateerd isBeterschap aan alle zieken
Helaas.quote:
quote:Hier nog steeds superdruk met werk, dus maandag kwam bewegen er ook niet echt van. Daarom vanmorgen expres om 7u opgestaan zodat ik een uur kon lopen voor ik weer aan het werk moest.
En de weegschaal dropte nog verder!En dat terwijl mijn menstruatie nog niet eens helemaal weg is.
![]()
Ditto!quote:
Herkenbaar. Ik probeer dus nog steeds zo veel mogelijk foto’s te vermijden. Maar niet helemaal, omdat ik het vooral ook voor dochter belangrijk vind dat er ook foto’s van mij zijn. Want ooit ben ik er niet meer en dan zijn die foto’s waardevol. Ik probeer dan dan we vooral selfies can te maken met alleen hoofd, dat is nog wel te doenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vriend deelde oude fb foto's met mij van een kennis. Het zijn bruiloftsfoto's van zijn zus. En ik sta ook op diverse foto's. Ik ben zeg maar het dikkertje. Op foto's van mijn familie val ik niet zo op, want allemaal wat forse mensen. Maar hier was vrijwel iedereen slank en ik eh niet. Het valt echt op. En nu ben ik daar een beetje sip vanIk ervaar mezelf zo helemaal niet als 'dik mens', maar zulke foto's omringd met allemaal slanke mensen was best confronterend. Meer die daar last van hebben? Sip worden van foto's omdat daaruit overduidelijk blijkt dat jij het dikkertje bent?
Ja. Zo was ik in 2016 al behoorlijk afgevallen en hadden we ergens midden in mijn afvalrace een familiefoto. Ik voelde me best slank en toen zag ik de foto's, kon ik wel huilen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag over IF en wat te doen tijdens een weekendje weg.
Wij gaan morgen naar Center Parcs voor een familieweekend. We zijn met 8 gezinnen, veel kinderen en we delen dus ook een huisje met een ander gezin. Op zich bevalt mijn 8:16 IF eigenlijk best goed, maar ik zie best gebeuren dat dat dit weekend niet helemaal lekker gaat lopen. We hebben een Kahoot-quizavond, een avond weerwolven, er zal geborreld worden, etc. Ook gezellig ontbijten met het andere gezin waarmee we het huisje delen hoorde er de vorige jaren bij, dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Hoe gaan jullie met zoiets om? Laat je dan dat IF even volledig zitten voor zo'n weekend? Probeer je waar mogelijk een beetje op te letten? Of hou je je gewoon aan IF zoals je dat thuis doet?
Wat goed!quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:46 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb m'n eerste les yoga gehad, wauw
quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:39 schreef SQ het volgende:
[..]nou ja, ik heb een "op papier" antwoord en een "realiteit achteraf" antwoord voor je
Op papier: denk ik altijd, het doel was om gezelligheid en calorie-inname los te koppelen van elkaar, dus het wordt absoluut niet minder gezellig als ik me gewoon aan mijn plan hou. Laat die anderen maar eten, ik kan prima lol maken met een glas water
Realiteit achteraf: ik ben binnen een uur overstag gegaan, doorgeslagen in EET ALLES NU MAAKT HET TOCH NIKS MEER UIT en bij thuiskomst 3 kilo zwaarder.
Ik zie de ochtend zelf wel of ik zin heb om mee te eten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Hoe gaan jullie met zoiets om? Laat je dan dat IF even volledig zitten voor zo'n weekend? Probeer je waar mogelijk een beetje op te letten? Of hou je je gewoon aan IF zoals je dat thuis doet?
5 kilo in 5 maanden is sowieso mooi, toch? Fijn dat het zo goed gaat.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie de ochtend zelf wel of ik zin heb om mee te eten.
Dat pakt dan ws uit als lekkere croissants, broodjes, eieren etc- ja, als supermarktbrood met doorschijnende plakjes vlees en kaas- nee.
Overigens ben ik ook nog onwijs duizendmiljoen relaxter nu ik ontdek dat ik, sinds ik de laatste tijd steeds minder chronische stress heb, vanzelf afval. Wat langzamer als ik meer eet en wat sneller als ik minder eet, maar de lijn blijft dalen. Hoe langer het duurt, hoe steiler ie wordt ook nog.
Dat is in totaal 5 kilo in 5 maanden, dus geen enorme getallen, maar ik doe er niks anders voor dan eerder dus ik juich het wel van harte toe![]()
En da’s het allerbelangrijkstequote:Op donderdag 31 maart 2022 12:00 schreef Vanyel het volgende:
Ja zeker geen klachten over hoor.
Ik voel me ook echt lekkerder in mijn lijf vooral.
Klinkt fantastisch!quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie de ochtend zelf wel of ik zin heb om mee te eten.
Dat pakt dan ws uit als lekkere croissants, broodjes, eieren etc- ja, als supermarktbrood met doorschijnende plakjes vlees en kaas- nee.
Overigens ben ik ook nog onwijs duizendmiljoen relaxter nu ik ontdek dat ik, sinds ik de laatste tijd steeds minder chronische stress heb, vanzelf afval. Wat langzamer als ik meer eet en wat sneller als ik minder eet, maar de lijn blijft dalen. Hoe langer het duurt, hoe steiler ie wordt ook nog.
Dat is in totaal 5 kilo in 5 maanden, dus geen enorme getallen, maar ik doe er niks anders voor dan eerder dus ik juich het wel van harte toe![]()
Maandag ga ik sowieso weer terug over op IF, dus balansen doe ik dan weer iedere dagquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me in zo'n situatie voornemen om mee te doen, om alleen te eten wat ik lekker vind, om dat met mate te doen en om de dag na het weekeinde een balansdag te houden.
10 kg in 5 maanden is echt een mooi resultaat! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt fantastisch!
Ik zit nu op 10 kg in 5 maanden en heb min of meer m'n streefgewicht bereikt. (Ik zeg min of meer omdat ik altijd wel een paar kilo's minder wil wegen dan ik op een willekeurig moment weeg.) Ik heb een derde streefgewicht in gedachten, maar dat is meer het gewicht waar ik op uit hoop te komen als ik net zo bewust eet als ik nu doe. Als ik dat gewicht heb bereikt, ga ik stoppen met calorieen bijhouden.
Nu, na 5 maanden, begin ik wel wat ongeduldiger te worden, heb ik gemerkt. Ik ben dus toch iets meer calorieen gaan schrappen om m'n ultieme streefgewicht te bereiken. In de praktijk komt het neer op het overslaan van het ontbijt.
Voelt wel suf dat het vooral coronakilo's waren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
10 kg in 5 maanden is echt een mooi resultaat! Gefeliciteerd!
Is het een optie om ontbijt te verwisselen voor brunch, evt in overleg? En anders zou ik het denk ik lekker laten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag over IF en wat te doen tijdens een weekendje weg.
Wij gaan morgen naar Center Parcs voor een familieweekend. We zijn met 8 gezinnen, veel kinderen en we delen dus ook een huisje met een ander gezin. Op zich bevalt mijn 8:16 IF eigenlijk best goed, maar ik zie best gebeuren dat dat dit weekend niet helemaal lekker gaat lopen. We hebben een Kahoot-quizavond, een avond weerwolven, er zal geborreld worden, etc. Ook gezellig ontbijten met het andere gezin waarmee we het huisje delen hoorde er de vorige jaren bij, dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Zo zou ik het ook doen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou me in zo'n situatie voornemen om mee te doen, om alleen te eten wat ik lekker vind, om dat met mate te doen en om de dag na het weekeinde een balansdag te houden.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
En V was al hot as fuck he, met dr kiloos![]()
Ze is er ook al eens geweest, maar dat herinnert ze zich niet. We komen heel vaak in Best vanwege familiequote:Op vrijdag 1 april 2022 09:06 schreef SQ het volgende:
what's so special about de Mac in Best?![]()
(voor mij is dat een thuiswedstrijd dus het is me een raadsel waarom dat een uitstapje zou kunnen zijn)
En prachtig resultaat!
Ik heb mezelf ook maar weer eens geijkt vanmorgen. Het is vooral stilstand, maar goed, beter stilstand dan achteruitgang nietwaar.
Ben ook vannacht ongesteld geworden dus de waarheid zal nog iets verder omlaag liggen, hoop ik
Mijn cyclus gaat nu in de hysterische overdrive, in plaats van 28-31 dagen zit ik nu op 23-25 dagen. Ik hoop dat mijn eiervoorraad er zo extra snel doorheen gaat zodat het over niet al te lange tijd gewoon klaar isquote:Op vrijdag 1 april 2022 09:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze is er ook al eens geweest, maar dat herinnert ze zich niet. We komen heel vaak in Best vanwege familie
Kennelijk heeft ze er iets over gelezen, dat ie retro is, en een van de eersten in NL ofzo? Ik weet het niet meer, maar ze wil het heel graag. Nou prima, we gaan wel vaker naar de Mac als we iets vakantie-achtigs doen.
Ongesteld deed bij mij inderdaad meestal ook wel wat, inderdaad. Dat is wel jammer van amper meer een cyclus hebben: je kunt daar geen schuld meer neerleggen of hoop uithalen
Is hier sinds prik.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:41 schreef SQ het volgende:
Ja de afgelopen cycli waren: 25-26-24-24-24 dus ik vrees dat ik er maar aan moet wennen
Nóg vaker dik en moe
Is goed vrouwkequote:Op vrijdag 1 april 2022 09:59 schreef Lonaa het volgende:
Oh ik doe ook nog even lijst dan, ok?
O: krentenbol met smeerkaas
L: champignons op toast, bak aardbeien
D: "chicken" tenders in wrap met salade
T: een paar bier op een verjaardag.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 08:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben 28 februari begonnen met IF, dus zeg maar de hele maand maart heb ik IF gedaan. Het resultaat: een mooie - 3,3 kg
En het mooie is dat ik me alleen maar fijn voel bij dit IF,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Mij heeft het geholpen om keelsnoepjes naast m'n bed te hebben staan waar ik lang mee kon doen en waar weinig calorieen in zaten.quote:Op maandag 4 april 2022 09:18 schreef BE het volgende:
Beetje jammer wel, want niks doen in bed is niet zo heel goed voor mijn 'ik wil alles eten-kleuter'.
Ik ben uiteraard afhankelijk van wat mijn huisgenoten mij voeren, maar ben wel geneigd om voor iets meer carbs te gaan zeg maar.
Feed a cold, starve a flue.
Goed idee!quote:Op maandag 4 april 2022 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mij heeft het geholpen om keelsnoepjes naast m'n bed te hebben staan waar ik lang mee kon doen en waar weinig calorieen in zaten.
Beterschap!
Ik leef nogquote:
Ik loop nog steeds heel veel.quote:
Goed bezig. Dat zijn altijd de lastigste fases.quote:Op woensdag 4 mei 2022 07:07 schreef BE het volgende:
[..]
Ik loop nog steeds heel veel.
Gewicht wil nog niet echt zakken maar voel me wel tig keer fitter en sterker.
Dus we houden gewoon vol!
Zo'n awesome gevoel altijd dat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 07:07 schreef BE het volgende:
[..]
Ik loop nog steeds heel veel.
Gewicht wil nog niet echt zakken maar voel me wel tig keer fitter en sterker.
Dus we houden gewoon vol!
En neem je met IF ook geen koffie s'ochtends? Of is dat voor jou toegestaan en verwaarloosbaar? IF is in ieder geval iets dat voor veel mensen heel goed werkt. Na een paar dagen ben je er ook al aan gewend en loop je niet meer met een knorrende maag in de ochtend.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Hier gaat het ook z'n gangetje.
Het IF is gewoon onderdeel geworden van mijn leven, en dat voelt goed. Nu een paar weken (vakantie en dus andere structuur enzo) waarin in het eet-frame wat meer minder goede dingen worden gegeten, zoals chocoladetaart of ijs, maar mijn gewicht blijft daarbij prima, dus niets aan de hand. Volgende week weer gewoon ritme en structuur, en dan hoop ik dat ik weer een beetje omlaag ga. Nog steeds -4.
Ik drink de hele dag door koffie en thee zonder suiker, en water. Vocht is nodig en geeft geen calorieën als je het zonder toevoegingen drinkt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:09 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
En neem je met IF ook geen koffie s'ochtends? Of is dat voor jou toegestaan en verwaarloosbaar? IF is in ieder geval iets dat voor veel mensen heel goed werkt. Na een paar dagen ben je er ook al aan gewend en loop je niet meer met een knorrende maag in de ochtend.
M'n hoofd maakte hier even kortsluiting.quote:Op woensdag 4 mei 2022 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik drink de hele dag door koffie en thee zonder suiker en water. Vocht is nodig en geeft geen calorieën als je het zonder toevoegingen drinkt.
Lekker joh, kauwen op een zakje theequote:Op woensdag 4 mei 2022 18:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
M'n hoofd maakte hier even kortsluiting.
Ik moest het zelfs na jouw opmerking nog 3x lezenquote:Op woensdag 4 mei 2022 18:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
M'n hoofd maakte hier even kortsluiting.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 18:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moest het zelfs na jouw opmerking nog 3x lezen
Denk wel dat het helpt tegen snaaitrek.quote:
Weet je nu nóg niet dat de weegschaal wat dat betreft de slechtste indicator isquote:Op donderdag 5 mei 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik raak wel mild gefrustreerd van mijn weegschaal. Al maanden hoor ik mensen zeggen "je krimpt" en tot op zekere hoogte merk ik dat ook aan mijn kleding, maar de weegschaal vindt hardnekkig dat het niet het geval is.
Ja, ik wéét dat wel. Maar ugh.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:39 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Weet je nu nóg niet dat de weegschaal wat dat betreft de slechtste indicator isJe training en de spiegel des te meer. En al helemaal als je zoals jij zware dingen lift.
Maar goed dat hoef ik vast allemaal niet te mansplainen want dat weet je zelluf ook wel
Leg dan niet te zeiken hotje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Leg dan niet te zeiken hotje.*moppert nog watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ik had hetzelfde tot ik bij een voedingscoach ging die zelf ook zware dingen tilde. Nu ben ik daadwerkelijk lichter en sterkerquote:Op donderdag 5 mei 2022 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik raak wel mild gefrustreerd van mijn weegschaal. Al maanden hoor ik mensen zeggen "je krimpt" en tot op zekere hoogte merk ik dat ook aan mijn kleding, maar de weegschaal vindt hardnekkig dat het niet het geval is.
Nou ja, ik weet wel wat er mis gaat. Alcohol en andere snelle koolhydraten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 08:25 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde tot ik bij een voedingscoach ging die zelf ook zware dingen tilde. Nu ben ik daadwerkelijk lichter en sterkerWas ook 'maar' 50 euro per maand.
QFT. Zwáár onderschat.quote:Op woensdag 11 mei 2022 08:25 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde tot ik bij een voedingscoach ging die zelf ook zware dingen tilde. Nu ben ik daadwerkelijk lichter en sterkerWas ook 'maar' 50 euro per maand.
Ja, hoi.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:06 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ja, ik snap eten. Ik weet echt heel veel over eten en het lichaam. Maar de uitvoering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |