abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204224242
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204224249
Vandaag:
O: proteine reep
S: nare dingen.
L: broodje gezond. :9
D: broodje hamburger met patat.
T: druiven en wat nootjes.
pi_204224313
De eerste twee weken van IF gingen fantastisch. Ik voelde me er prima bij én viel 2 kilo af. Daarna ging ik een halve kilo omhoog, for no good reason. Ik kon tenminste echt niet iets aanwijzen waarvan je zou kunnen verwachten dat je zou aankomen. Maar omdat ik me goed voel, en omdat je natuurlijk niet na 2,5 week een nieuwe manier van met eten omgaan opgeeft :') :+

De derde week bleef ik hangen op + 0,5. Afgelopen week was week 4. Het was qua bewweging niet echt een fantastische week, maar qua eten nog steeds goed. En vanochtend was die halve kilo er weer af, en zit ik weer op de -2 van twee weken geleden. Benieuwd wat de komende week gaat brengen :P

Buiten het gewichtsverlies heb ik het gevoel dat IF toch wel bij me past. In ieder geval voor nu; je weet nooit wanneer dat weer verandert :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 26 maart 2022 @ 10:40:43 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204225171
Haha, herkenbaar!
En realistisch. :Y Maar tot die tijd lekker genieten van wat het je wel brengt, en dat was toch wel heel veel rust rondom wanneer wel en niet te eten toch?

Ik heb mijn rondje buitenspelen er op zitten. Gelukkig maar, want mijn meisjesbuikpijn komt opzetten en dat is meestal niet het moment dat ik denk 'laat ik eens lekker gaan sporten'. :+
pi_204226236
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 17:59 schreef BE het volgende:
50 min fietsen en 50 min op tempo lopen. :s) *O*

#irritantmaarhappy

Ik heb zo lang gestruggled om weer een veetje in het gareel te komen dat ik nu een beetje hyper ben. :+
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.

Zelf heb ik corona en ben ik er flink ziek van. Koorts heb ik nu niet meer, maar ik ben nog erg verkouden en doodmoe en zwak. Bewegen zit er dus niet in. Dat is erg jammer, maar wat eten betreft zit ik nog in het gareel. Een dezer dagen bereik ik m'n tweede grote mijlpaal. Daarna heb ik er nog één te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204226265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 10:40 schreef BE het volgende:
Haha, herkenbaar!
En realistisch. :Y Maar tot die tijd lekker genieten van wat het je wel brengt, en dat was toch wel heel veel rust rondom wanneer wel en niet te eten toch?

Ik heb mijn rondje buitenspelen er op zitten. Gelukkig maar, want mijn meisjesbuikpijn komt opzetten en dat is meestal niet het moment dat ik denk 'laat ik eens lekker gaan sporten'. :+
Ik denk dat als we realistisch zijn en er maar gewoon van genieten als het goed gaat met eten, bewegen, goed in ons vel zitten, dat dat het beste is dat we kunnen doen :Y Net als jij lekker aan het bewegen bent, zo fijn is dat dan!

De rust van niet hoeven nadenken over eten, inderdaad. En ik heb geleerd dat een lege maag geen probleem hoeft te zijn. Ik had eigenlijk nooit een lege maag. Er zat altijd iets in of er ging iets in. De eerste twee weken keek ik de klok ook echt naar 12 uur, maar nu is dat het richtpunt om te eten en kijk ik of het kort erna uitkomt. die lege maag is geen probleem meer. Dat vind ik echt winst.

Sterkte met de buikpijn :*
pi_204226275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Haha, ik vind het niet irritant hoor. Ik vind het juist fijn om te lezen als het lekker gaat met andere mensen.

Zelf heb ik corona en ben ik er flink ziek van. Koorts heb ik nu niet meer, maar ik ben nog erg verkouden en doodmoe en zwak. Bewegen zit er dus niet in. Dat is erg jammer, maar wat eten betreft zit ik nog in het gareel. Een dezer dagen bereik ik m'n tweede grote mijlpaal. Daarna heb ik er nog één te gaan.
Oh, dat klinkt heel rot. Sterkte en beterschap :* Ik hoop dat je snel weer wat minder zwak bent en goed opknapt. Knap dat je met eten nog in het gareel zit :Y
  dinsdag 29 maart 2022 @ 17:31:49 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204262914
Al weer wat opgeknapt Claudia?

Hier nog steeds superdruk met werk, dus maandag kwam bewegen er ook niet echt van. Daarom vanmorgen expres om 7u opgestaan zodat ik een uur kon lopen voor ik weer aan het werk moest. *O*
En de weegschaal dropte nog verder! :s) En dat terwijl mijn menstruatie nog niet eens helemaal weg is. *O*

Eten gaat ook heel goed, mede door de drukte hoor, kom nauwelijks aan eten toe. En ik heb een stagiaire mee, dus dan ga ik ook niet zomaar even huphup een reep chocola tussendoor weg zitten knagen. :+
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:27:17 #9
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204263457
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, hoi, dit. Ik ben gesloopt. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_204265386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 17:31 schreef BE het volgende:

Hier nog steeds superdruk met werk, dus maandag kwam bewegen er ook niet echt van. Daarom vanmorgen expres om 7u opgestaan zodat ik een uur kon lopen voor ik weer aan het werk moest. *O*
En de weegschaal dropte nog verder! :s) En dat terwijl mijn menstruatie nog niet eens helemaal weg is. *O*

Eten gaat ook heel goed, mede door de drukte hoor, kom nauwelijks aan eten toe. En ik heb een stagiaire mee, dus dan ga ik ook niet zomaar even huphup een reep chocola tussendoor weg zitten knagen. :+
Ik vind dit wel een _O_ waard hoor. Een uur wandelen vóór je gaat werken omdat je weet dat je de rest van de dag niet aan veel bewegen toe komt. Woah. Ik heb dit soort ideeën vaak, maar 's morgens is mijn bed meestal veel te fijn en dan doe ik mijn alarm uit en slaap nog een uur. Ik ben niet zo goed in het maken van goede keuzes als ik net wakker ben, zeg maar :') Petje af dat het jou wel lukt.

En ik hoop niet dat druk op het werk bij jou ook coronagerelateerd is :X Beterschap aan alle zieken :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204265507
Mijn vriend deelde oude fb foto's met mij van een kennis. Het zijn bruiloftsfoto's van zijn zus. En ik sta ook op diverse foto's. Ik ben zeg maar het dikkertje. Op foto's van mijn familie val ik niet zo op, want allemaal wat forse mensen. Maar hier was vrijwel iedereen slank en ik eh niet. Het valt echt op. En nu ben ik daar een beetje sip van :') Ik ervaar mezelf zo helemaal niet als 'dik mens', maar zulke foto's omringd met allemaal slanke mensen was best confronterend. Meer die daar last van hebben? Sip worden van foto's omdat daaruit overduidelijk blijkt dat jij het dikkertje bent?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204265683
Alle foto's van mij tijdens sportevenementen. :')
pi_204266220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Alle foto's van mij tijdens sportevenementen. :')
Oh ja, dat kan ik me ook voorstellen. Terwijl je super fit en sterk bent.
pi_204266615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh ja, dat kan ik me ook voorstellen. Terwijl je super fit en sterk bent.
Ja, mja. Maar dat is dus ook slank&fit, slank&fit, groot&fit, supergespierd, netbegonnen&slank, dikkerdje, slank&fit.
:')
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:34:46 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_204266638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Mijn vriend deelde oude fb foto's met mij van een kennis. Het zijn bruiloftsfoto's van zijn zus. En ik sta ook op diverse foto's. Ik ben zeg maar het dikkertje. Op foto's van mijn familie val ik niet zo op, want allemaal wat forse mensen. Maar hier was vrijwel iedereen slank en ik eh niet. Het valt echt op. En nu ben ik daar een beetje sip van :') Ik ervaar mezelf zo helemaal niet als 'dik mens', maar zulke foto's omringd met allemaal slanke mensen was best confronterend. Meer die daar last van hebben? Sip worden van foto's omdat daaruit overduidelijk blijkt dat jij het dikkertje bent?
Je geeft de oplossing zelf al, je moet gewoon dikkere vrienden zoeken :Y
Maar ja, herkenbaar ;( :*
disclaimer
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:39:59 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204266752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 20:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een _O_ waard hoor. Een uur wandelen vóór je gaat werken omdat je weet dat je de rest van de dag niet aan veel bewegen toe komt. Woah. Ik heb dit soort ideeën vaak, maar 's morgens is mijn bed meestal veel te fijn en dan doe ik mijn alarm uit en slaap nog een uur. Ik ben niet zo goed in het maken van goede keuzes als ik net wakker ben, zeg maar :') Petje af dat het jou wel lukt.

En ik hoop niet dat druk op het werk bij jou ook coronagerelateerd is :X Beterschap aan alle zieken :*
Ik vind dat lopen ook gewoon echt heel erg fijn en lekker. :o Nu dan he... dat kan over een maand weer anders zijn. Maar daarom wil ik ook eigenlijk niet meer dan 1 dag missen, want ik wil de flow er in houden.

Drukte is niet alleen maar corona, maar ik heb nu drie uitvaarten lopen waarvan mijn collega er eentje opgepakt heeft en die meneer is idd aan corona overleden. Het is niet meer overwegend corona gelukkig.

Vanavond dus condoleance voorafgaand aan de uitvaart van morgen dus ik ben samen met het uurtje lopen voor vandaag toch weer op 18000 stappen uitgekomen. :s)

Oh, en heel herkenbaar Isabeau... dat je denkt 'damn, ik ben de dikste, by far. Iig van de vrouwen'. -O-
Maar daarom zijn er ook maar weinig foto's van mij. ;) Da's ook een oplossing. :+
pi_204267128
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 17:31 schreef BE het volgende:
Helaas. :{ Nou ja, het gaat wel beter dan vorige week inmiddels. En hé, ik heb het overleefd!

quote:
^O^

Hier gaat het ook echt lekker. Ik pas al m'n broeken weer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204267605
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, hoi, dit. Ik ben gesloopt. :')
Ditto!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 22:34:07 #19
5428 crew  miss_sly
pi_204267974
quote:
Herkenbaar. Ik probeer dus nog steeds zo veel mogelijk foto’s te vermijden. Maar niet helemaal, omdat ik het vooral ook voor dochter belangrijk vind dat er ook foto’s van mij zijn. Want ooit ben ik er niet meer en dan zijn die foto’s waardevol. Ik probeer dan dan we vooral selfies can te maken met alleen hoofd, dat is nog wel te doen :')
pi_204270619
Ik heb m'n eerste les yoga gehad, wauw O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator woensdag 30 maart 2022 @ 10:53:27 #21
382129 crew  Donna
pi_204270693
quote:
Ja. Zo was ik in 2016 al behoorlijk afgevallen en hadden we ergens midden in mijn afvalrace een familiefoto. Ik voelde me best slank en toen zag ik de foto's, kon ik wel huilen.
Wat ik aan had bleek helemaal niet zo flatteus op de foto als in de spiegel en met allemaal slankies eromheen viel helemaal op.
pi_204270695
Dus.
O: boterham gebraden gehakt
S: dingen met gewichten
O: chocolade shake
L: plak roggebrood met geitenkaas. Misschien tunamelt.
D: gegrilde little gem, bavette, champignons
T: fruit.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 09:33:36 #23
5428 crew  miss_sly
pi_204280864
Ik heb een vraag over IF en wat te doen tijdens een weekendje weg.

Wij gaan morgen naar Center Parcs voor een familieweekend. We zijn met 8 gezinnen, veel kinderen en we delen dus ook een huisje met een ander gezin. Op zich bevalt mijn 8:16 IF eigenlijk best goed, maar ik zie best gebeuren dat dat dit weekend niet helemaal lekker gaat lopen. We hebben een Kahoot-quizavond, een avond weerwolven, er zal geborreld worden, etc. Ook gezellig ontbijten met het andere gezin waarmee we het huisje delen hoorde er de vorige jaren bij, dus dat zal nu ook wel zo zijn.

Hoe gaan jullie met zoiets om? Laat je dan dat IF even volledig zitten voor zo'n weekend? Probeer je waar mogelijk een beetje op te letten? Of hou je je gewoon aan IF zoals je dat thuis doet?
  donderdag 31 maart 2022 @ 09:39:02 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_204280892
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag over IF en wat te doen tijdens een weekendje weg.

Wij gaan morgen naar Center Parcs voor een familieweekend. We zijn met 8 gezinnen, veel kinderen en we delen dus ook een huisje met een ander gezin. Op zich bevalt mijn 8:16 IF eigenlijk best goed, maar ik zie best gebeuren dat dat dit weekend niet helemaal lekker gaat lopen. We hebben een Kahoot-quizavond, een avond weerwolven, er zal geborreld worden, etc. Ook gezellig ontbijten met het andere gezin waarmee we het huisje delen hoorde er de vorige jaren bij, dus dat zal nu ook wel zo zijn.

Hoe gaan jullie met zoiets om? Laat je dan dat IF even volledig zitten voor zo'n weekend? Probeer je waar mogelijk een beetje op te letten? Of hou je je gewoon aan IF zoals je dat thuis doet?
:D nou ja, ik heb een "op papier" antwoord en een "realiteit achteraf" antwoord voor je :Y

Op papier: denk ik altijd, het doel was om gezelligheid en calorie-inname los te koppelen van elkaar, dus het wordt absoluut niet minder gezellig als ik me gewoon aan mijn plan hou. Laat die anderen maar eten, ik kan prima lol maken met een glas water *O*

Realiteit achteraf: ik ben binnen een uur overstag gegaan, doorgeslagen in EET ALLES NU MAAKT HET TOCH NIKS MEER UIT en bij thuiskomst 3 kilo zwaarder.
disclaimer
  donderdag 31 maart 2022 @ 09:57:32 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204281066
:D _O_

Ik denk dat ik iig 1x het ontbijt zou skippen waar ij ik de tweede dag toch zou zwichten voor de croissantjes, dus om niet een totale faalhaas te lijken zou ik dat ook gewoon zeggen op dag 1. ;)

Oh, en ik drink niet en ben altijd vroeg wakker dus ik ga dan meestal wel lekker wandelen ‘s ochtends (of hardlopen vroeger.)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 10:46 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb m'n eerste les yoga gehad, wauw O+
Wat goed! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')