SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Moet je ongesteld worden? Ben je gaan trainen sinds een paar dagen? Veel zout gegeten? Wordt je ziek of ben je net ziek geweest? Alcohol gedronken?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:20 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Jij durft![]()
Heb nog nooit zoveel vocht vastgehouden, echt vaag dit.. Ik drink wel wat extra water en thee vandaag, kijken of ik de boel weer kan lozen
Ik heb een jasje waar nepleer vanaf bladdert. En ik maar denken dat zoiets gerust 10 jaar of langer mee moet gaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou, ik ging eens een deel van mijn collectie laarzen passen, het resultaat: 7 paar gepast, 3 paar passen weer prima, dus ik ging net boodschappen doen op een paar, zie ik thuis bij het uittrekken dat de bovenlaag van het nepleer compleet afbladdert. Jammer joh, die mogen dus in de kliko
Dat herken ik helaas ook, gek word ik ervan, ik heb het afgelopen jaar zoveel jassen en schoenen van nepleer weg moeten gooien daardoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een jasje waar nepleer vanaf bladdert. En ik maar denken dat zoiets gerust 10 jaar of langer mee moet gaan.
Nee op alles. Heb ook zere tetten, ben gewoon schijnzwanger ofzoquote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Moet je ongesteld worden? Ben je gaan trainen sinds een paar dagen? Veel zout gegeten? Wordt je ziek of ben je net ziek geweest? Alcohol gedronken?
Er zijn legio redenen dat je lijf ineens vocht vast houdt. En soms ook echt veel. Gaat vanzelf weer over.
...ovulatie?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:28 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Nee op alles. Heb ook zere tetten, ben gewoon schijnzwanger ofzo
Prikpil, ik ovuleer helemaal niet..quote:
Dan heb je gewoon verkeerd gekeken naar iets.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:16 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Prikpil, ik ovuleer helemaal niet..
Ik vind't maar stom. 4 mokken gemberthee en anderhalf liter water verder; plas is inmiddels doorzichtigquote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon verkeerd gekeken naar iets.
Ik ging het gisteren eens proberen. M'n vrees was gegrond.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb nog steeds niet op de weegschaal gestaan sinds vorige week. Durf niet.
Misschien valt het wel erg meequote:Op woensdag 9 februari 2022 07:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb nog steeds niet op de weegschaal gestaan sinds vorige week. Durf niet.![]()
Vandaag:
S: 20 minuten narigheid
O: skyr met blauwe bessen, whey, vlokken
L: wrap met kip, ei, blt.
T: taart (als het lekkere taart is) want mijn moeder is jarig.
D: zal wel afhaal worden.
Ik wou net vragen of 70 kg niet wat weinig is voor een man, maar je bent een vrouw.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:24 schreef Pinuts het volgende:
Vorige en deze week een aantal etentjes op het programma staan die natuurlijk niet meehelpen. Maandag een slechte dag gehad. Slecht geslapen en te veel gegeten. Maar gelukkig daarna de draad wel weer gewoon opgepakt. Vanmorgen 73.2. Als ik dit weekend 73.0 kan noteren zit ik nog perfect op schema om met ong. 0.5 kg per week aan het einde van maart eindelijk de 70 kg aan te tikken. En zo niet, jammer dan, het is geen sprint.
Weet niet of ik het helemaal streefgewicht moet noemen want dan ben ik nog steeds wel wat steviger. Maar dan ben ik tevreden. 2 jaar geleden heb ik dat ook bereikt maar toen het helaas weer laten versloffen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 08:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wou net vragen of 70 kg niet wat weinig is voor een man, maar je bent een vrouw.Fijn dat je nog op schema zit! Is 70 kg je streefgewicht en gaan we eind maart afscheid van je nemen?
Herkenbaar dus! Helaas is het niet zo voorspelbaar hier.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:03 schreef Pinuts het volgende:
Mijn weegschaal is maar raar. Heb nu al een paar weken achter elkaar ineens een drop op woensdag/donderdag. Gisteren 73.2, vandaag ineens 72.6. Maar goed, mij hoor je niet klagen
Welkom! Ik heb ook een Apple watch. Die helpt me vooral om elk uur even te bewegen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kom ook weer eens meedoen. Flink wat coronakilo's eraan. Ik vind het zeker zo jammer, als ik naar foto's van mezelf van 3 jaar geleden kijk dan denk ik 'wat een mooie vrouw'. en als ik nadenk over hoe ik mezelf voelde dan voelde ik mezelf toen al dik.
Anyhow: ik ben 1.88 en weeg nu 105 kilo. Maandag heb ik me voor het eerst in maanden gewogen, en toen was het zelfs 107.5. Doel is eerst naar 95, en dan verder kijken. Mijn eerste stap is gewoon normaal gaan eten, en niet zoveel te snaaien. Ik denk dat er een redelijke knop in m'n hoofd is omgegaan de laatste dagen. Ik wil niet extreem streng zijn, maar gewoon de gewoontes aanpassen. Ik kon bijvoorbeeld rustig 's avonds een halve zak snoep leegeten.
Ook probeer ik meer te wegen. Door het vele thuiswerken zat ik vooral heel veel stil, en waren er dagen waar mijn meeste beweging was de kilometer fietsen om de kinderen van en naar school te brengen. Ik heb een apple watch gekocht om mee te helpen te motiveren...
Maar zo laag is jouw onderhoud toch niet met al die sportz?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 07:22 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het zo lastig om onder onderhoud te eten.![]()
Gisteren:
S: vieze training
O: eiwitreep
L: 2 afbakbroodjes
D: uiensoep met rosbieftosti
T: appel met rozijnen en kaneel, stukje beef jerky.
Vandaag:
S: pull up training
O: skyr, kersen, havermout, vlokken
L: broccoli, kipfilet, kerriesausje
D: platbroodpizza met champignons, ui, geitenkaas, rosbief.
T: appel met rozijnen en kaneel, stukje beef jerky.
Maar eet je dan niet juist net te weinig? Ik heb geen idee hoe het werkt als je zo actief bent als jij en zo zwaar traint.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Ja korte cyclus boks.Van het vaccin en de booster, in mijn geval.
Mijn onderhoud is niet heel laag maar ik probeer zo rond 2000 kcal te eten. Horloge zegt dat ik ergens tussen 2300 en 2900 verbrand. Ik zet m niet extra "aan" tijdens het trainen, trouwens.
Ik vind het ook wel ingewikkeld, genoeg eten maar niet te veel en wel lekker.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar eet je dan niet juist net te weinig? Ik heb geen idee hoe het werkt als je zo actief bent als jij en zo zwaar traint.
Na bijna een jaar Mirena bleven de bloedingen eindelijk weg, ik hoop dat het nog jaren zo blijft tot de overgang echt begint, want nog een keer laten zetten durf ik niet.
Heb je automatisch starten van een activiteit aanstaan ofzo? En zet je niet handmatig de activiteit wandelen aan als je gaat wandelen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 23:02 schreef Pinuts het volgende:
Zijn er meer mensen met een garmin horloge? Bij mij denkt ie regelmatig dat als ik aan het wandelen ben dat ik op een crosstrainer sta. Weet iemand of je dat uit kan zetten op een of andere manier ?
Hier zat ik ook aan te denken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je automatisch starten van een activiteit aanstaan ofzo? En zet je niet handmatig de activiteit wandelen aan als je gaat wandelen?
Hoiquote:Op woensdag 16 februari 2022 08:29 schreef IJsdraakje het volgende:
Tevens hoi, nog steeds te dik.
Ik ga maar inzetten op minderen met de onzin en dan vanaf maandag (want met m'n verjaardag vertik ik het) weer echt braaf m'n eten invoeren in m'n app. Blijkbaar heb ik de "oh, da's wel een beetje veel voor één dag" nodig.
Nee automatisch. Vind ik prettiger want dan werkt het horloge zelf nog ipv op 'sportstand'quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je automatisch starten van een activiteit aanstaan ofzo? En zet je niet handmatig de activiteit wandelen aan als je gaat wandelen?
Ik ook nietquote:Op woensdag 16 februari 2022 08:23 schreef Lonaa het volgende:
Wel een garmin, maar ik sta nooit op de crosstrainer.
Ja, ik vreet gewoon te veel, maar blijkbaar is dat weten gewoon niet genoeg ofzo.quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoi![]()
Ik ga het ook maar weer invullen, heb ik besloten. Het schiet gewoon echt niet op.
Maar ik vind het ook oprecht raar. Gisteren was een voor mij vrij normale dag waarop ik volgens mijn Garmin inclusief vijf kwartier sporten en een korte wandeling ruim 2.700 kcal heb verbrand. En volgens MyFitnesspall heb ik er 1.600 gegeten. En dat was eettechnisch een gewone, standaarddag. Dat is gewoon goed, lijkt me. Maar ik ga het maar weer langere tijd invullen, misschien dat ik toch op sommige dagen ongemerkt veel meer kcal binnen krijg.
Zwaai je zo enthousiast met je armen bij het wandelen dan? Ik keek ooit een fysiotherapeut heel glazig aan toen hij zei:op de loopband je armen gewoon meezwaaien net als bij wandelen op straat. Euh wat? Ik zwaai niet met mijn armenquote:
Dat vind ik echt bizar weinig. Jij sport je suf en dan verbrand je zo weinig? Ben je zo klein? Zo licht? Ik duizend zwaarder?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Ja korte cyclus boks.Van het vaccin en de booster, in mijn geval.
Mijn onderhoud is niet heel laag maar ik probeer zo rond 2000 kcal te eten. Horloge zegt dat ik ergens tussen 2300 en 2900 verbrand. Ik zet m niet extra "aan" tijdens het trainen, trouwens.
Volgens mij loop ik niet anders dan iedereen. Vaak loop ik zelfs met mijn handen in mijn zakquote:Op woensdag 16 februari 2022 08:58 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zwaai je zo enthousiast met je armen bij het wandelen dan? Ik keek ooit een fysiotherapeut heel glazig aan toen hij zei:op de loopband je armen gewoon meezwaaien net als bij wandelen op straat. Euh wat? Ik zwaai niet met mijn armen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee of ze lekker zijn, maar voor 65 kcal en bijna 10 gram eiwitten wel eens het uitproberen waard. Hoeft niet eens als 'frikandel' maar 2 eten als snack is een prima tussendoortje![]()
Hogere basishartslag / slechtere conditiequote:Op woensdag 16 februari 2022 09:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vind ik echt bizar weinig. Jij sport je suf en dan verbrand je zo weinig? Ben je zo klein? Zo licht? Ik duizend zwaarder?
Of is je hart een monstersporthart waardoor je altijd chill in rust lijkt?
Ter vergelijking, ik had gister een gewone kantoordag, 1 vergadering wandelend gedaan, net de 10k stappen aangetikt maar verder niet echt actief geweest. Horloge geeft me 5 zoneminuten op de hele dag. Maar wel 2671 caloos.
Of ligt het gewoon aan andere horloges![]()
Ik ben een klein dikkertje. Maar ik zet ook nooit m'n horloge "aan" als ik sport. Mijn bmr is 1800/1900. Uurtje sporten is tussen 300/500. Uurtje wandelen met hond 300 (hond is traag) dus het zal wel ongeveer kloppen hoor.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vind ik echt bizar weinig. Jij sport je suf en dan verbrand je zo weinig? Ben je zo klein? Zo licht? Ik duizend zwaarder?
Ter vergelijking, ik had gister een gewone kantoordag, 1 vergadering wandelend gedaan, net de 10k stappen aangetikt maar verder niet echt actief geweest. Horloge geeft me 5 zoneminuten op de hele dag. Maar wel 2671 caloos.
Of ligt het gewoon aan andere horloges![]()
Ik heb wel altijd het idee at als ik vlak voor de piep mijn horloge vertel dat ik NU ga sporten, dat het horloge dan vind dat ik meer kcal's verbrand.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Horloge "aan" zetten zou ook geen verschil mogen maken in je dagtotaal, het is hoogstens dat je dan per activiteit wat makkelijker kan zien hoe en wat en wat extra statistiekjes als wellicht gps-data enzo.
Da's de spanning van het goed timen natuurlijk.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb wel altijd het idee at als ik vlak voor de piep mijn horloge vertel dat ik NU ga sporten, dat het horloge dan vind dat ik meer kcal's verbrand.
Mogelijk.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:49 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Da's de spanning van het goed timen natuurlijk.
Het blijft verstandig om die statistiekjes met een korreltje zout te nemen ja.quote:Op woensdag 16 februari 2022 12:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mogelijk.![]()
Statistiekjes zijn wel leuk maar ik wil er niet teveel aan hangen. En ik heb ook liever dat mijn horloge m'n kcals wat lager inschat dan daadwerkelijk het geval. Want ik eet ook altijd net meer kcal dan ik invul.
Ja, maar die data vind ik niet nodig voor wandelen. Alleen stappen wil ik voor wandelen. Voor de rest hoef ik echt niet mijn km p/h te weten enzoquote:Op woensdag 16 februari 2022 12:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Horloge "aan" zetten zou ook geen verschil mogen maken in je dagtotaal, het is hoogstens dat je dan per activiteit wat makkelijker kan zien hoe en wat en wat extra statistiekjes als wellicht gps-data enzo.
Neuh, de enige keren dat ik "wandelen" aanzet is bij een georganiseerde tocht, verder boeit het me voor geen meter inderdaad.quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:39 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja, maar die data vind ik niet nodig voor wandelen. Alleen stappen wil ik voor wandelen. Voor de rest hoef ik echt niet mijn km p/h te weten enzo
Ik heb zelf lange tijd gedacht dat ik het prima kon zonder een app die m'n calorieen bijhoudt, maar het gaan gebruiken van de app heeft voor mij hét verschil gemaakt. Ik zit al sinds begin november in het gareel wat eten betreft. Ik laat lekkers staan omdat ik weet dat ik het dan van mezelf in moet voeren.quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga het ook maar weer invullen, heb ik besloten. Het schiet gewoon echt niet op.
Was afvallen maar logisch.quote:Maar ik vind het ook oprecht raar. Gisteren was een voor mij vrij normale dag waarop ik volgens mijn Garmin inclusief vijf kwartier sporten en een korte wandeling ruim 2.700 kcal heb verbrand. En volgens MyFitnesspall heb ik er 1.600 gegeten. En dat was eettechnisch een gewone, standaarddag. Dat is gewoon goed, lijkt me. Maar ik ga het maar weer langere tijd invullen, misschien dat ik toch op sommige dagen ongemerkt veel meer kcal binnen krijg.
'Maar verder niet echt actief geweest.'quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor mijn Applewatch is het juist belangrijk dat ik met m'n armen zwaai tijdens het wandelen. Ik heb mezelf dus af moeten leren om met m'n handen in de zakken te lopen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Volgens mij loop ik niet anders dan iedereen. Vaak loop ik zelfs met mijn handen in mijn zak
Dat heb ik ook, maar ik heb me voorgenomen om een extra rondje te lopen buiten als ik de 7.500 voor 20.00 uur nog niet heb gehaald.quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:02 schreef Donna het volgende:
Ik mag heel blij zijn als ik op een kantoordag 6000 stappen haal. Probeer er minimaal 7500 te zetten op zo'n dag, maar daar moet ik wel echt een stapje extra voor doen hoor.
Minder innemen dan je verbrandt zou de truc moeten zijn, toch? Maar het lijkt toch niet zo goed te werkenquote:Op woensdag 16 februari 2022 13:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb zelf lange tijd gedacht dat ik het prima kon zonder een app die m'n calorieen bijhoudt, maar het gaan gebruiken van de app heeft voor mij hét verschil gemaakt. Ik zit al sinds begin november in het gareel wat eten betreft. Ik laat lekkers staan omdat ik weet dat ik het dan van mezelf in moet voeren.
[..]
Was afvallen maar logisch.Ik vind het ook heel stom om te zien dat ik niet afval of zelfs zwaarder ben als ik dag na dag onder m'n onderhoud blijf zitten. Het enige wat echt helpt is om naar de langere termijn te kijken.
quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:05 schreef miss_sly het volgende:
Gisteren in de harde wind en het miezerregentje nog gedaan ook!
Ik had vandaag geen krachttraining staan maar ben naar de sportschool gegaan om daar een uur te wandelen op de loopband met een serie. Omdat ik al wist toen ik naar buiten keek dat ik daar echt geen zin in zou hebbenquote:Op woensdag 16 februari 2022 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Het is hier nu windkracht 6-7 met harde windstoten, dus erg uitnodigend is het niet om te gaan wandelen.
Ik heb allerlei dingen die ik in de tuin wil doen, maar met deze wind ren ik voortdurend achter m'n materiaal aan.quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:18 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik had vandaag geen krachttraining staan maar ben naar de sportschool gegaan om daar een uur te wandelen op de loopband met een serie. Omdat ik al wist toen ik naar buiten keek dat ik daar echt geen zin in zou hebben![]()
Neeneeneenee.quote:Op woensdag 16 februari 2022 11:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Hogere basishartslag / slechtere conditie
quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
'Maar verder niet echt actief geweest.'Ik haal op een kantoordag echt geen 10.000 stappen. En ik zit zelf elke dag op zo'n 2200 kcal; 2671 kcal lijkt me best veel. Het gemiddelde voor vrouwen zit op 2000 kcal.
Oh ja, die coronahack van jou was ik alweer vergeten. Dat kwam me denk ik beter uit.quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Alleen als ik lopende vergaderingen heb, anders ik ook niet hoor. Dat is imo een van de grote voordelen van thuis werken. Dat we steeds vaker niet stilzitten tijdens overleg (sommigen van ons, maar I'll be damned als ik me dat weer laat afnemen).
Zo zonde! Makkelijker aan je beweging komen kan bijna niet.quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh ja, die coronahack van jou was ik alweer vergeten. Dat kwam me denk ik beter uit.
Ik maak altijd aantekeningen tijdens gesprekken en bovendien kan ik niet goed tegen achtergrondgeluiden. Ik vind het wel héél aangenaam om te wandelen tijdens online congressen!quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo zonde! Makkelijker aan je beweging komen kan bijna niet.
Voor mij geldt ook nog dat ik een stuk beter mijn aandacht bij het gesprek kan houden als ik ondertussen lekker rondloop, dan als ik stilletjes op mijn plek zit met 2 computers en 2 telefoons bij de hand.
Ja kijk ik ben 1.60.quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Alleen als ik lopende vergaderingen heb, anders ik ook niet hoor. Dat is imo een van de grote voordelen van thuis werken. Dat we steeds vaker niet stilzitten tijdens overleg (sommigen van ons, maar I'll be damned als ik me dat weer laat afnemen).
Whoa, net even gecheckt. Ik ben in 2022 1x onder de 2000 gebleven. Daarvoor moet ik wel echt de hele dag op de bank liggen.
Misschien helpt het dat ik 1.80 ben, telt daardoor elke stap dubbel![]()
Ik zeg toch niet "vanyel heeft een waardeloze kutconditie"quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Neeneeneenee.
Zij heeft dan een monstersporthart![]()
Niet zo onaardig naar mij wijzen
mijn rusthartslag is tussen de 55 en 60, da's toch niet zo hoog?
Nu noem je me nog oud ookquote:Op woensdag 16 februari 2022 16:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet "vanyel heeft een waardeloze kutconditie"
En nee, dat is niet zo hoog, dat heb ik ook. Mijn verbranding ligt evenwel ook stukken hoger dan die van iets jongere, iets fittere vriendinnen
Vind je dat wel wat?quote:
quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Gewoon vandaag maar weer begonnen met m'n eten tracken in plaats van te wachten tot maandag, want fuck goed beginnen op een maandag.
Jeeejquote:Op donderdag 17 februari 2022 08:36 schreef IJsdraakje het volgende:
Gewoon vandaag maar weer begonnen met m'n eten tracken in plaats van te wachten tot maandag, want fuck goed beginnen op een maandag.
Lekker even ale spinnewebben uit je hoofd wandelen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Het is hier nu windkracht 6-7 met harde windstoten, dus erg uitnodigend is het niet om te gaan wandelen.
Ja, op zich boeit het me ook niet zo of ik "nette" dagen log of niet, ik moet gewoon weer in de gewoonte van het tracken komen. En dan kan ik wel wachten tot ik met een goede dag begin, maar beginnen en daarmee nette dagen afdwingen is efficiënter, denk ik.quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jeeej
Je kunt ook een dag cheaten omdat het zo uitkomt.
Ik ga aankomend weekend twee keer uit eten. Eenmaal tapas voor mijn vaders 80e verjaardag en eenmaal Italiaans voor mijn schoonvaders verjaardag. Belooft niet veel goeds. En voor mijn vaders verjaardag maken dochter en ik nog een mooie taart. Dit weekend wordt drama. Maar goed, twee echt bijzondere gelegenheden, want ze zijn er allebei nog om hun verjaardag te vieren. Dat had ook anders kunnen zijn.
Goede spiritquote:Op donderdag 17 februari 2022 08:36 schreef IJsdraakje het volgende:
quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Lekker even ale spinnewebben uit je hoofd wandelen.
Wij hebben gister een dagje efteling gedaan, volgens mijn apple watch ben ik net aan de 10.000 stappen gekomen. Als ik me dan ga inbeelden hoeveel stappen mijn kleintje wel niet gezet heeft ben ik altijd enorm onder de indruk...
Op een gewone thuisdag zonder werken zet ik ook altijd veel stappen. Ben dan veel fysieker bezig. Als ik werk zit ik altijd achter een schermquote:Op donderdag 17 februari 2022 10:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Als ik een dagje lekker in de tuin werk, zet ik tussen de 15.000-20.000 stappen. Daar verbaas ik me telkens weer over.
Door m'n smartwatch ben ik me ervan bewust geworden dat ik op werkdagen al moeite heb om minstens één keer per uur een minuut te bewegen. Daar heb ik nu wel blijvend verandering in gebracht. En je raadt het al: de kilo's vliegen eraf. Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Op een gewone thuisdag zonder werken zet ik ook altijd veel stappen. Ben dan veel fysieker bezig. Als ik werk zit ik altijd achter een scherm
Hier een kilo erbij sinds gisteren met dank aan PMS. Niet erg, wel stom.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:15 schreef SQ het volgende:
En mijn weegschaal deed uitermate sympathiek vanmorgen, dus mijn vreetvijfdaagse is weer gecompenseerd
Kan, de mijne was (ondanks hormoonspiraal) ook serieus van de rel.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:32 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik klaagde ja over vocht vasthouden. Blijkbaar heeft m'n lichaam (dankzij de booster?) een cyclus in gang gezet, had allemaal premenstruele klachten. Verse prikpil zit er net in, dus hopelijk nemen de klachten dan ook weer af.
Ik ging wel wandelen in de storm, heerlijk! Zolang het maar niet regent
Bizar toch!quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kan, de mijne was (ondanks hormoonspiraal) ook serieus van de rel.
Eh, hangt van de risico's af. Met de info die we nu beschikbaar hebben, hoef ik ook niet zo nodig nķg een shot, maar ik sluit niets uit.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:45 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Bizar toch!![]()
Geen vaccinaties voor mij meer
Vaccinaties horen "iets" met je lichaam te doen he. Anders hebben ze geen nut.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:45 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Bizar toch!![]()
Geen vaccinaties voor mij meer
De eerste twee deden niets, de derde hakte er dus flink inquote:Op donderdag 17 februari 2022 12:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Vaccinaties horen "iets" met je lichaam te doen he. Anders hebben ze geen nut.
Ander vaccin wellicht?quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:04 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
De eerste twee deden niets, de derde hakte er dus flink inNog steeds Coronavrij weten te blijven, dus het zal wel goed zijn
Niet eens, 3x Pfizer.quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:10 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ander vaccin wellicht?
Maar goed, hier dus ook vooralsnog geen besmettingen opgelopen, zelfs na een weekend festivallen, dus deze zit me voorlopig wel even best.
Damn. Deadlifts van 96 kg kan ik nu alleen nog maar van dromen. Ben al blij met mijn 50 kg van dit momentquote:Op donderdag 17 februari 2022 13:00 schreef Lonaa het volgende:
Heb zware dingen getild. Was mooi. Sumo deadlifts, sets van 2. Niet mijn favoriet want ik doe liever conventioneel, maar toch set gedaan met 96 kg
Ook af en toe switchen naar rechts en het is een prima workout.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:35 schreef SQ het volgende:
Ik kom niet verder dan semi-permanent dreumesliften (ca. 11 kilo op linkerarm) dus deze getallen klinken magisch
Conventioneel heb ik een PR van 120.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:21 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Damn. Deadlifts van 96 kg kan ik nu alleen nog maar van dromen. Ben al blij met mijn 50 kg van dit moment![]()
O: -
S: uur kracht
T: eiwitshake
L: ciabatta met kipfilet
D: pasta met kipgehakt, groente en saus
T: hol paaseitje
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:41 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. ik heb vandaag een beetje een depri dag en dan merk ik meteen dat ik naar alles wat ongezond is wil grijpen. En juist omdat ik weet dat het emotie-eten is wil ik het bewust niet doen. Tot nu toe staat de teller op slechts 3 paaseitjes, dus hopelijk blijft het daarbij... Liefst had ik die zak chips die me aan ligt te kijken vanmorgen om 10 uur al opgetrokken met een lading chocolade erbij.
Werk jij op de 10e verdieping en ga jij altijd met de trap ofzo?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:06 schreef SQ het volgende:
Op hoeveel etages zitten jullie?
Ik op 60, en dan heb ik nog niet eens écht door de storm gelopen
Nee, fitbit kan niet goed omgaan met luchtdrukverschillen als het hard waait en denkt daardoor dat je een miljoen trappen looptquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:37 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Werk jij op de 10e verdieping en ga jij altijd met de trap ofzo?![]()
Godver, had eigenlijk volleybalwedstrijd vanavond en nu gaat ie niet door omdat de tegenstander het te eng vindt met de wind. Was juist blij om vanavond ff weg te zijn. Nu zit ik de hele avond op de bank met dat eten wat me aanstaart
Nou ja, probeer er dan in elk geval van te genietenquote:Op zaterdag 19 februari 2022 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Hm. De afgelopen dagen moe en meer gegeten dan ik zou willen. Vanavond gaan we naar een vreetschuur.
Ja, ik ga gewoon lekkere dingen eten. Dat is prima.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, probeer er dan in elk geval van te genieten
Hier is de moeheid eindelijk bevestigd met een positieve covid test. Wel fijn, dan ligt het niet perse aan ouderdom
quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:44 schreef SQ het volgende:
Hier is de moeheid eindelijk bevestigd met een positieve covid test. Wel fijn, dan ligt het niet perse aan ouderdom
Je had gewoon last van FOMOquote:Op zondag 20 februari 2022 09:45 schreef SQ het volgende:
Geen misselijkheid, geen koorts, geen keelpijn, geen hoofdpijn, geen overmatig snot, niks. Inmiddels spijt als haren op mijn hoofd dat ik die test deed, en ook eigenlijk tegen mijn principes ook nog.
En, hoe was het?quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jeeej
Je kunt ook een dag cheaten omdat het zo uitkomt.
Ik ga aankomend weekend twee keer uit eten. Eenmaal tapas voor mijn vaders 80e verjaardag en eenmaal Italiaans voor mijn schoonvaders verjaardag. Belooft niet veel goeds. En voor mijn vaders verjaardag maken dochter en ik nog een mooie taart. Dit weekend wordt drama. Maar goed, twee echt bijzondere gelegenheden, want ze zijn er allebei nog om hun verjaardag te vieren. Dat had ook anders kunnen zijn.
Stormachtigquote:Op maandag 21 februari 2022 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En, hoe was het?
Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere kwark met muesli
L: speltbol met gebakken ei op de ene helft en geitenkaas op de andere
D: pasta pesto met courgette en mozzarella
Ik voel me vandaag heel zielig vanwege menstruatie-ellende; ik doe m'n uiterste best van de voorraadkast met chocola weg te blijven.
totaal 1900 kcal en prima macro's.quote:Op maandag 21 februari 2022 11:10 schreef Lonaa het volgende:
Joe! Nog steeds dik!
S: shoulder presses en sprint wod.
O: skyr, havermout, whey, kersen, vlokken
L: roerei met champignons, tomaat, spek
T: restje chips dat ik in de kast vond.
D: rendang met boontjes en platbrood
S: clean&jerk. 5x5 backsquats![]()
Ik heb gemerkt dat ik me gefrustreerder voel als ik het niet in huis heb. Als ik ruimte heb op een dag, eet ik chocola en kijk ik er erg naar uit. Ik probeer het dan bij 30 gram te houden. Het helpt dat ik alles van mezelf bij moet houden, dus de drempel om meer dan die 30 gram te eten voelt voor mij vrij hoog. Maar vandaag is een zwakke dag en begin ik niet eens aan die 30 gram. Dat is wel even heel moeilijk, vooral omdat ik steeds korter en zwaarder lijk te menstrueren. Gelukkig weet ik dat het gevoel morgen weer voorbij is.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:45 schreef miss_sly het volgende:
Kun je goed bij de chocolade wegblijven? Ik vind dat zo moeilijk (en iedereen hier in huis), dus daarom hebben we het maar niet eens in huis.
Als ik zoiets in huis heb, zit het constant in mijn hoofd. En dan ben ik er in gedachten de hele tijd mee bezig of en wanneer ik dat dan zal gaan opeten. En dan niet 30 gram; er bestaat in mijn leven niet zoiets als maar 30 gram chocolade eten als er meer isquote:Op maandag 21 februari 2022 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat ik me gefrustreerder voel als ik het niet in huis heb. Als ik ruimte heb op een dag, eet ik chocola en kijk ik er erg naar uit. Ik probeer het dan bij 30 gram te houden. Het helpt dat ik alles van mezelf bij moet houden, dus de drempel om meer dan die 30 gram te eten voelt voor mij vrij hoog. Maar vandaag is een zwakke dag en begin ik niet eens aan die 30 gram. Dat is wel even heel moeilijk, vooral omdat ik steeds korter en zwaarder lijk te menstrueren. Gelukkig weet ik dat het gevoel morgen weer voorbij is.
Als het dicht is kan ik het nog wel handelen. Maar als iets al open is heb ik er meer moeite mee. En ik ben dan wel weer het type dat altijd iets in huis wil hebben voor als er onverwachts bezoek komt.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik zoiets in huis heb, zit het constant in mijn hoofd. En dan ben ik er in gedachten de hele tijd mee bezig of en wanneer ik dat dan zal gaan opeten. En dan niet 30 gram; er bestaat in mijn leven niet zoiets als maar 30 gram chocolade eten als er meer isIk vind het echt bijzonder knap dat je dat wél kunt!
Onverwacht bezoek heeft gewoon pechquote:Op maandag 21 februari 2022 17:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Als het dicht is kan ik het nog wel handelen. Maar als iets al open is heb ik er meer moeite mee. En ik ben dan wel weer het type dat altijd iets in huis wil hebben voor als er onverwachts bezoek komt.
Ik koop ook bewust kleine verpakkingen. Paaseitjes vind ik ideaal, omdat ik dan bijv. gewoon 2 stuks kan eten en dan weet ik dat het genoeg is. Of bijv. bij chips koop ik bewust die 125 gram zakken. Want stel dat ik het dan toch ineens allemaal opeet, dan is het 'slechts' 125 gram ipv zo'n zak van 250 gram
Hier had ik het deze week nog over met mijn nichtje. Ze kende van huis uit dat er áltijd lekkers in huis was voor onverwacht bezoek. Koeken, kaas, worst, nootjes, chips etc. Dus deed ze dat zelf ook de hele tijd toen ze op zichzelf ging wonen. Met als gevolg dat ze het vooral allemaal zelf op at. Ze vertelde me dat ze er nog steeds heel veel moeite mee heeft niets lekkers voor bezoek in huis te hebben. Ik vind vooral dat als bezoek lekkers verwacht ze even moeten aankondigen dat ze komenquote:Op maandag 21 februari 2022 17:46 schreef miss_sly het volgende:
Onverwacht bezoek heeft gewoon pech![]()
Daar ga ik echt niets voor in huis halen en houden. Zo hebben wij ook nooit fris. Ik probeer er wel aan te denken als we bezoek verwachten of een etentje/feestje geven, maar het gebeurt regelmatig dat we niet verder komen dan bruiswater met een smaakje.
Nee, precies! Als je even aankondigt, als is het maar een half uurtje van tevoren, dat je eraan komt, ga ik nog even wat lekkers halen. Sta je onverwacht voor de deur, moet je het doen met wat we in huis hebben. En zeker doordeweeks is de kans op lekkers dan erg klein.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier had ik het deze week nog over met mijn nichtje. Ze kende van huis uit dat er áltijd lekkers in huis was voor onverwacht bezoek. Koeken, kaas, worst, nootjes, chips etc. Dus deed ze dat zelf ook de hele tijd toen ze op zichzelf ging wonen. Met als gevolg dat ze het vooral allemaal zelf op at. Ze vertelde me dat ze er nog steeds heel veel moeite mee heeft niets lekkers voor bezoek in huis te hebben. Ik vind vooral dat als bezoek lekkers verwacht ze even moeten aankondigen dat ze komenAls je onverwacht komt, kan ik me niet voorstellen dat mensen verwachten dat je chips en koeken hebt
Mwah, afhankelijk van wie en tijdstip halen we meestal wel een pakje koekjes of iets van chips. Maar goed, onverwacht bezoek hebben we hier sowieso niet heel vaak, want iedereen woont veel te ver wegquote:Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben juist altijd blij als er niets is of 'speciaal voor mij in huis gehaald'
Juist, dit. Waarom moet ik altijd koek en snoep eten bij anderenquote:Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Ja dat heb ik dan ook wel weer. Vooral als het gebak is wat ik niet eens echt lekker vind. Want gebak wat ik echt lekker vind, vind ik de kcal ook zeker waard. Maar als het zo'n méh gebakje is dan vind ik het gewoon zonde van de kcal als ik dan bedenk wat voor lekkers ik daarvoor kan eten. Maarja, als ze het speciaal hebben gehaald ga je ook niet zo snel nee zeggen.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Zo'n herkenbaar dilemmaquote:Op maandag 21 februari 2022 19:25 schreef Pinuts het volgende:
Ja dat heb ik dan ook wel weer. Vooral als het gebak is wat ik niet eens echt lekker vind. Want gebak wat ik echt lekker vind, vind ik de kcal ook zeker waard. Maar als het zo'n méh gebakje is dan vind ik het gewoon zonde van de kcal als ik dan bedenk wat voor lekkers ik daarvoor kan eten. Maarja, als ze het speciaal hebben gehaald ga je ook niet zo snel nee zeggen.
Dit.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, precies! Als je even aankondigt, als is het maar een half uurtje van tevoren, dat je eraan komt, ga ik nog even wat lekkers halen. Sta je onverwacht voor de deur, moet je het doen met wat we in huis hebben. En zeker doordeweeks is de kans op lekkers dan erg klein.
Ik heb niet bepaald een ijzeren wil, hoor. Het is puur het bijhouden van de calorieen dat me ervan weerhoudt. En dat werkt ongetwijfeld ook niet voor iedereen. Ik vind vooral buiten de deur eten en borrelen lastig, want dan kan ik de hoeveelheid calorieen moeilijk inschatten en eet ik dus gemakkelijk meer dan ik zou moeten.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik zoiets in huis heb, zit het constant in mijn hoofd. En dan ben ik er in gedachten de hele tijd mee bezig of en wanneer ik dat dan zal gaan opeten. En dan niet 30 gram; er bestaat in mijn leven niet zoiets als maar 30 gram chocolade eten als er meer isIk vind het echt bijzonder knap dat je dat wél kunt!
Oh, ik kende die behandeling niet eens! Ik heb zelf geen mogelijkheden om m'n menstruatiecyclus te beīnvloeden omdat ik aan geen enkele vorm van anticonceptie mag doen. Hier lijk ik wel voor in aanmerking te komen. Ik ga er eens over nadenken. Ik heb geen kinderwens meer en vind mezelf te oud om nog kinderen te krijgen, maar toch vind ik dat een groot besluit.quote:Ik heb eigenlijk weinig cyclus meer, hoera! 2,5 jaar geleden heb ik een Novasure behandeling laten doen en sindsdien ben ik nog een paar keer ongesteld geweest met heel weinig bloedverlies. En sinds een jaar eigenlijk niet meer. Ik denk deels door die Novasure, maar ook deels door de overgang. Sinds september geloof ik helemaal niet. En ineens kreeg ik opvliegers, dus de overgang was wel een feit. Maar nu heb ik sinds een week of 2-3 weer geen opvliegers meer, maar wel cyclus-achtige klachten, met soms ook obsessief bezig zijn met eten. Maar ja, wat er niet is, kan ik ook niet opeten.
Haha, inderdaad. Wij halen voor bezoek niks in huis, tenzij het voor een etentje of borrel is. We hebben lekkere thee en lekkere koffie.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Bijhouden van kcal maakt voor mij het verschil niet. Ik ben gewoon echt vreselijk als het gaat om dingen die eetbaar zijn. Ik ben allang blij dat ik dát in ieder geval duidelijk heb voor mezelf. In dat kader is het voor mij ook beter om niet alleen thuis te zijn, bijvoorbeeld, want dan gaan mijn gedachten uiteraard naar wat er in huis is en in hoeverre ik dat op dat moment kan etenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb niet bepaald een ijzeren wil, hoor. Het is puur het bijhouden van de calorieen dat me ervan weerhoudt. En dat werkt ongetwijfeld ook niet voor iedereen. Ik vind vooral buiten de deur eten en borrelen lastig, want dan kan ik de hoeveelheid calorieen moeilijk inschatten en eet ik dus gemakkelijk meer dan ik zou moeten.
[..]
Oh, ik kende die behandeling niet eens! Ik heb zelf geen mogelijkheden om m'n menstruatiecyclus te beīnvloeden omdat ik aan geen enkele vorm van anticonceptie mag doen. Hier lijk ik wel voor in aanmerking te komen. Ik ga er eens over nadenken. Ik heb geen kinderwens meer en vind mezelf te oud om nog kinderen te krijgen, maar toch vind ik dat een groot besluit.
Dus de overgang maakt het moeilijker voor je om in het gareel te blijven wat eten betreft? Ik lees dat het ook om allerlei andere redenen moeilijker kan zijn om tijdens en na de overgang af te vallen of op gewicht te blijven.
Jammer van de hoogstwaarschijnlijke +2 op zondag.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:16 schreef IJsdraakje het volgende:
Trollweegschalen.Maar iedere drop is mooi meegenomen.
Ik ken 'm ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jammer van de hoogstwaarschijnlijke +2 op zondag.![]()
Goed zo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ken 'm ja.![]()
Gisteren mezelf wel braaf aan m'n voornemen gehouden, dinsdag een date in de sportschool. Weer een beetje richting in m'n trainingen, awwyeah.
Die flow wil veel beter dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Goed zo.Ik merk dat ik wel meer gemotiveerd ben als ik flink train. Dan wil ik ook beter eten want noodzaak enzo.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Goed zo.Ik merk dat ik wel meer gemotiveerd ben als ik flink train. Dan wil ik ook beter eten want noodzaak enzo.
Heel herkenbaar. Ik had ooit sterke buikspieren, toen ik nog braaf aan krachttraining deed. Ik vind het leuk om te doen, maar de drempel om naar de sportschool te gaan is te hoog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die flow wil veel beter dan.En over het algemeen is m'n rug ook veel braver als ik m'n core een beetje bijhoud, dus het is gewoon dom dat ik er geen regelmaat in heb zitten.
Ik zou eerlijk gezegd ook het liefst thuis een ruimte inrichten ervoor, maar tsja. Ruimte.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Ik had ooit sterke buikspieren, toen ik nog braaf aan krachttraining deed. Ik vind het leuk om te doen, maar de drempel om naar de sportschool te gaan is te hoog.
Ik heb wel eens overwogen om een deel van onze garage erop in te richten, maar dat gaat wel wat kosten (er moet bijv. worden geīsoleerd) en we hebben allerlei andere projecten in de planning.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd ook het liefst thuis een ruimte inrichten ervoor, maar tsja. Ruimte.
Dus nu betaal ik redelijk veel per maand voor de sportschool op m'n woon-werk-route en ga ik direct uit werk te sporten. Het werkt best aardig.
Tuinwerk doet het goed ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb wel eens overwogen om een deel van onze garage erop in te richten, maar dat gaat wel wat kosten (er moet bijv. worden geīsoleerd) en we hebben allerlei andere projecten in de planning.
Dit is typisch iets waar ik elke winter aan denk. Als het mooi weer is, ben ik weer elke dag in de tuin aan het werk en voel ik me vanzelf sterker en fitter (en verrot vanwege de haast chronische spierpijn).
Klinkt als een mooi voorjaarsproject!quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Tuinwerk doet het goed ja.![]()
Qua ruimte zou ik het op zich op zolder kwijt kunnen, die "moeten" we toch ook nog eens aanpakken ook. Maar daar moet vriend het ook mee eens zijn en ik moet 'm dan ook nog even activeren om me te helpen met klussen.
Ik bén komende week een weekje vrij...quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt als een mooi voorjaarsproject!
Ja, zo ben ik wel blij dat ik niet echt om zoetigheid maal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik ben blij dat ik niet om alcohol maal; dat zou er ook nog eens bij moeten komen.
Ja, ik ben er zo één die stoīcijns rondloopt met een koptelefoon op.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Lonaa het volgende:
Thuis trainen werkt voor mij dus echt niet. Onderdeel van trainen is ook het _gaan_ en de sociale interactie.
Er zit wel wat verschil daarin of je naar een Big Gym/Basic Fit/whatever gaat, of gaat CrossFitten in een box, denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, ik ben er zo één die stoīcijns rondloopt met een koptelefoon op.
Ja dit dus, thuis trainen is een bitchquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Lonaa het volgende:
Thuis trainen werkt voor mij dus echt niet. Onderdeel van trainen is ook het _gaan_ en de sociale interactie.
Ja, just show up.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja dit dus, thuis trainen is een bitchIk ben het elke keer weer braaf van plan. En dan gebeurt er niets. Of één dag lekker fanatiek.
Las ook ooit een tip als je geen zin had om te sporten, je gewoon wčl naar de sportschool toe moest gaan en eventueel alleen een kop koffie drinken. Maar dat je de routine er in moest houden.
Ja, eens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er zit wel wat verschil daarin of je naar een Big Gym/Basic Fit/whatever gaat, of gaat CrossFitten in een box, denk ik.![]()
Wij hebben ook wel open uren, trouwens, daar zitten de meeste ook met oordoppen in.
De mindset is wel een ding ja, en wat je ook hebt bij dat tweede: je bent er dan toch, dus ook al is het maar een beetje kloten met een of ander apparaat, je hebt toch íets gedaan wat niet op de bank hangen was.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja dit dus, thuis trainen is een bitchIk ben het elke keer weer braaf van plan. En dan gebeurt er niets. Of één dag lekker fanatiek.
Las ook ooit een tip als je geen zin had om te sporten, je gewoon wčl naar de sportschool toe moest gaan en eventueel alleen een kop koffie drinken. Maar dat je de routine er in moest houden.
Wil je ‘echt’ IF doen dan houdt men meestal een schema als 16:8 aan, dus eten tussen 12u en 20u.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik had mijn check-up inzake diabetes 2 nuchter en de hb1ac (en meteen bloeddruk, cholesterol en nierfunctie, want 50+) en vrijdag sprak ik de huisarts over de uitslag.
Alles was prima, behalve de nuchtere suiker. Dat heb ik eigenlijk altijd, net iets te hoog. In dit geval 6,2. Ik vroeg wat ik kon doen om die te verlagen en volgens hem is dat toch afvallen richting bmi van 25. Ik zit nu al een hele tijd tussen 26 en 27.
Dat afvallen wil dus niet zo lukken, dus ik denk erover om toch eens iets van IF te proberen.
Is dat simpelweg bijvoorbeeld niet eten tussen 20 uur en 10 uur de volgende dag? En dan bijvoorbeeld ontbijt, lunch ergens in de middag en avondeten?
Waar het imo voor afvallen vooral iets oplevert is als je net iets langer vast en dan bruncht, ipv alsnog ontbijt én luncht.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Is dat simpelweg bijvoorbeeld niet eten tussen 20 uur en 10 uur de volgende dag? En dan bijvoorbeeld ontbijt, lunch ergens in de middag en avondeten?
En mag je in de tijd dat je niet eet wel water, koffie en/of thee drinken? Zonder toevoegingen, uiteraard.
Wat is je plan dan voor na die 8 weken?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik meld me hier ook eens.
Morgen ga ik beginnen met “8 weken slank” van de Foodsisters. Dat is kha en wat voor mij (hopelijk) werkt is dat het 8 weekmenu’s zijn. Hoef het allemaal niet zelf uit te zoeken (dan ga ik waarschijnlijk smokkelen) maar gewoon de menu’s volgen.
Alle boodschappen zijn in huis en ik ben vol goede moed.
Herhalen of verder met een ander onderdeel van hun programma. Alleen niet IF omdat ik in de ochtend medicijnen moet innemen vlak na eten. En dan na verloop van tijd hoop ik dat het een soort standaard gaat wordenquote:Op maandag 28 februari 2022 06:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat is je plan dan voor na die 8 weken?
IF is ook niet zaligmakend voor iedereen. Het probleem met "programma's" zoals deze is dat het ten eerste een hele grote groep voedingsmiddelen uitsluit. Dat is ansich niet erg, een tijdje, om een negatieve calorie-balans te creeeren, maar lost structureel niet wat op, natuurlijk. En ten tweede, als je na 8 (of 16 voor mijn part) weken weer "normaal" gaat eten en weer koolhydraten toevoegt maar verder niks veranderd ten opzichte van wat je de afgelopen jaren gedaan hebt, dan wordt je dus weer zwaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 07:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Herhalen of verder met een ander onderdeel van hun programma. Alleen niet IF omdat ik in de ochtend medicijnen moet innemen vlak na eten. En dan na verloop van tijd hoop ik dat het een soort standaard gaat worden
Daarom hoop ik hierdoor te “leren” met weinig/minder koolhydraten te kokenquote:Op maandag 28 februari 2022 07:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
IF is ook niet zaligmakend voor iedereen. Het probleem met "programma's" zoals deze is dat het ten eerste een hele grote groep voedingsmiddelen uitsluit. Dat is ansich niet erg, een tijdje, om een negatieve calorie-balans te creeeren, maar lost structureel niet wat op, natuurlijk. En ten tweede, als je na 8 (of 16 voor mijn part) weken weer "normaal" gaat eten en weer koolhydraten toevoegt maar verder niks veranderd ten opzichte van wat je de afgelopen jaren gedaan hebt, dan wordt je dus weer zwaar.
quote:Op zondag 27 februari 2022 22:27 schreef BE het volgende:
[..]
Wil je ‘echt’ IF doen dan houdt men meestal een schema als 16:8 aan, dus eten tussen 12u en 20u.
15:9 kan ook, 20:4 komt ook voor.
Tussen 10u en 20u kan ook wel, maar voor de voordelen van het vasten heb je, dacht ik, toch wel een iets langere periode van vasten nodig.
Er is een heel goed boek over: De diabetes-code.
Daarin wordt heel goed uitgelegd hoe het werkt en welke effecten IF dus ook op diabetes heeft.
https://www.bol.com/nl/nl/f/de-diabetes-code/9200000124927287/
Ik heb uiteraard nog wat verder gelezen gisteren. Ik kwam een aantal keer tegen dat je IF ook kunt opbouwen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Ik weet namelijk helemaal niet of het iets voor mij is, want ik hou wel van mijn eten op de daarvoor bestemde tijdenquote:Op maandag 28 februari 2022 01:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar het imo voor afvallen vooral iets oplevert is als je net iets langer vast en dan bruncht, ipv alsnog ontbijt én luncht.
Dat drinken doe ik wel ja. Zonder koffie zou ik het nooit doen. Ik gooi er zelfs een schep geschuimde melk in.
Precies dat wil ik dus eens uitproberen. In hoeverre zijn mijn lichaam en geest er zo aan gewend dat ik meteen wil eten als ik wakker wordt of heb ik dat echt nodig? Hoe voel ik me bij een ander eetparoon?quote:Op maandag 28 februari 2022 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
Goed dat je dat probeert, @:miss_sly .
Ik vind het zelf belangrijk om te eten als ik honger heb (en te stoppen als ik vol zit) en daarom staat IF me wat tegen. Aan de andere kant: in hoeverre hebben we de drie reguliere maaltijden per dag nodig en in hoeverre zijn we geconditioneerd om ze te nuttigen? Als je je patroon aanpast, merk je misschien wel dat dat buitengewoon goed bevalt.
Bedoel je dat je met of zonder tussendoortjes op 1500 zit? Want met die hoeveelheid calorieen en jouw bewegingspatroon zou je toch gewoon af moeten vallen?quote:Op maandag 28 februari 2022 08:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies dat wil ik dus eens uitproberen. In hoeverre zijn mijn lichaam en geest er zo aan gewend dat ik meteen wil eten als ik wakker wordt of heb ik dat echt nodig? Hoe voel ik me bij een ander eetparoon?
Op zichzelf wil ik ook niet echt heel veel minder eten, eigenlijk, want ook als ik in kcal kijk, valt dat heel erg mee. Ik zit meestal zo rond de 1.500 en dat is ook nog eens echt voornamelijk een gezond voedingspatroon. Het zijn eerder de tussendoortjes omdat er te lang tussen maaltijden zit. Misschien kan ik daar op deze manier wel beter mee omgaan.
Zonder. En die tussendoortjes zijn ook niet zo ontzettend bijzonder, hoor: een appel, een hand nootjes, een stukje kaas.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedoel je dat je met of zonder tussendoortjes op 1500 zit? Want met die hoeveelheid calorieen en jouw bewegingspatroon zou je toch gewoon af moeten vallen?
Lastig he? Beetje structuur is wel gemakkelijk, vind ik ook. Ik vind het zelfs al lastig als zoals vorige week mijn dochter vrij is en wij gewoon (thuis) werken. Dan si het allemaal al net wat anders, puber komt ergens einde van de ochtend uit bed, wij hoeven ook niet om 7 uur op, maar staan rond 8 uur op, etc.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:35 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. ik merk dat ik erg veel moeite heb om netjes te eten en te sporten. Ik ben in between Jobs momenteel. Ofja, eigenlijk zit ik gewoon thuis te kijken naar een nieuwe baan (of functie, kan ook binnen mijn huidige bedrijf zijn) en krijg daar alle ruimte voor van mijn werkgever. Dus zit eigenlijk betaald thuis.
Maar ik merk dat het gebrek aan structuur en ritme me gewoon opbreekt. Qua eten ga ik al snel snaaien als ik me verveel. En ook qua sporten, tja als je altijd tijd hebt blijf je ook maar uitstellen...
quote:Op maandag 28 februari 2022 08:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik hierdoor te “leren” met weinig/minder koolhydraten te koken
Dat is ook nog wel een dingetje. Maar er zijn wat broodrecepten bij, gisteren één gemaakt. Gelukkig een roggebrood achtig iets maar we erg sterk van smaak. Daar mag ik straks "van genieten".quote:Op maandag 28 februari 2022 11:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Ik moet er niet aan denken, koolhydraatarm
Dat alleen is al winstquote:Op maandag 28 februari 2022 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is ook nog wel een dingetje. Maar er zijn wat broodrecepten bij, gisteren één gemaakt. Gelukkig een roggebrood achtig iets maar we erg sterk van smaak. Daar mag ik straks "van genieten".
Ontbijt viel alles mee, normaal had ik magere yoghurt en nu griekse yoghurt. Mocht ik stoppen met dit programma ga ik in ieder geval door met de griekse yoghurt
Ik heb ook magere koffiemelk in de koffie, want volle of (nog erger) creamer brrrr. Maar inderdaad dit is lekkerderquote:Op maandag 28 februari 2022 11:53 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat alleen is al winstmagere yoghurt is brrrrrr
Ik ben zelf van mening dat je niet in termen hoeft te denken maar vooral moet dien wat voor jou prettig is. Er zijn dagen (zoals vandaag) dat ik zeer laat ontbijt. Zeg 4 uur nadat ik ben opgestaan. En ik doe helemaal geen IF, maar daarvoor heb ik gewoon geen trek. En ik weiger ontbijt uit te stellen. Als ik in een ochtend eerder het gevoel heb dat ik wat moet eten, dan doe ik dat.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb uiteraard nog wat verder gelezen gisteren. Ik kwam een aantal keer tegen dat je IF ook kunt opbouwen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Ik weet namelijk helemaal niet of het iets voor mij is, want ik hou wel van mijn eten op de daarvoor bestemde tijdenDus kort nadat ik ben opgestaan, wil ik graag iets eten.
Ik dacht als ik nu eens begin met mijn (kleine) ontbijt (cracker en een gekookt ei) uit te stellen naar 10 uur, dan kan ik ook mijn lunch wat later eten. En dan ergens tussen 18 en 20 uur mijn avondeten. Dat zou ik eens een weekje kunnen volhouden (behalve op de dag dat ik naar kantoor, daar moet ik nog wat voor bedenken). Het grootste voordeel dat ik hier denk ik uit haal, is dat ik dan drie maaltijden binnen een kortere tijd eet en daardoor minder behoefte heb aan tussendoortjes. Tegelijkertijd kan ik dan eens kijken hoe mijn lichaam en geest reageren op een langere tijd geen eten.
Ik heb overigens dus nog geen diabetes 2. Het is alleen die nuchtere prik die al jaaaren net iets aan de hoge kant is. Alle overige waarden waren dus gewoon helemaal in orde, ook niet maar net op het randje. Ik zou weleens willen kijken of dat werkelijk anders is wanneer ik een gezond bmi, zoals de huisarts voorspelt.
Ik ook, daarom hou ik nogal van IFquote:Op maandag 28 februari 2022 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf belangrijk om te eten als ik honger heb (en te stoppen als ik vol zit) en daarom staat IF me wat tegen.
Als ik wakker word en geen honger heb, dan eet ik niet. Word ik wakker en heb ik honger, dan eet ik wel. Toen ik nog aan hardlopen deed, merkte ik het effect van 's ochtends niet eten goed: m'n prestaties waren slechter. Ik denk dat ik het daarom vooral in de weekeindes niet doe, ontbijten: dan kan ik uitslapen en hoef ik 's ochtends niet per se iets noemenswaardigs te doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ook, daarom hou ik nogal van IF![]()
Als ik vlak na het opstaan ontbijt, heb ik de hele dag honger en zelden een vol gevoel. Als ik later op de dag mijn eerste eetmoment heb (dus IF), heb ik zelden honger, ben ik m.n. in de ochtend actiever en voel ik mijn volle gevoel ook beter.
Hoe het voelt is uiteraard voor iedereen anders, maar IF=/honger lijden.
Zo doe ik het dus ook.quote:Op maandag 28 februari 2022 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik wakker word en geen honger heb, dan eet ik niet. Word ik wakker en heb ik honger, dan eet ik wel. Toen ik nog aan hardlopen deed, merkte ik het effect van 's ochtends niet eten goed: m'n prestaties waren slechter. Ik denk dat ik het daarom vooral in de weekeindes niet doe, ontbijten: dan kan ik uitslapen en hoef ik 's ochtends niet per se iets noemenswaardigs te doen.
Ik heb altijd wel trek. In iets. Dat is echt heel vervelend. Dus eten wanneer ik trek heb, werkt voor mij duidelijk nietquote:Op maandag 28 februari 2022 12:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ben zelf van mening dat je niet in termen hoeft te denken maar vooral moet dien wat voor jou prettig is. Er zijn dagen (zoals vandaag) dat ik zeer laat ontbijt. Zeg 4 uur nadat ik ben opgestaan. En ik doe helemaal geen IF, maar daarvoor heb ik gewoon geen trek. En ik weiger ontbijt uit te stellen. Als ik in een ochtend eerder het gevoel heb dat ik wat moet eten, dan doe ik dat.
Nu heb ik wel het voordeel dat ik thuis kan werken, dus dan heb ik ook de optie om bijvoorbeeld een warme maaltijd als ontbijt te nemen.
Dat is waarschijnlijk gewoon kut. En morgen ook. En overmorgen ook. Daarna begint mijn lichaam langzaam aan de verandering te wennen en na nog meer dagen is alles er gewoon aan gewend.quote:Op maandag 28 februari 2022 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel trek. In iets. Dat is echt heel vervelend. Dus eten wanneer ik trek heb, werkt voor mij duidelijk niet
Ik kan me zo voorstellen, en dat ga ik nu ervaren, dat een keiharde grens trekken over wanneer ik wel en niet kan eten voor mij dus wel goed werkt. Vandaar dat ik het zo eens wil proberen.
De ochtend viel me alles mee. Ik ben benieuwd hoe het is als ik vanavond na 20 uur niets meer 'mag'.
Ik moet zeggen dat gisteren eigenlijk best prima is gegaan. Had ik niet verwacht.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon kut. En morgen ook. En overmorgen ook. Daarna begint mijn lichaam langzaam aan de verandering te wennen en na nog meer dagen is alles er gewoon aan gewend.
Voor mij is IF handig omdat ik me alsnog op 2 momenten lekker vol kan proppenNadeel is wel dat het niet werkt momenteel, maar dat hangt denk ik samen met algehele van de leg zijn
Of oud zijn, al schijnt dat voor IF niet veel uit te moeten maken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat gisteren eigenlijk best prima is gegaan. Had ik niet verwacht.
Vandaag door een afspraak om 9.45 die uitliep tot na 11 uur pas laat in de gelegenheid om te eten, dus besloten dan maar om 12 uur te starten ipv 10. Ben daar nu toch al bijna
Het is gek, maar het went. Ik geloof ook eigenlijk wel na deze dagen dat mijn probleem eigenlijk niet in mijn lijf zit dat per se eten nodig heeft, maar in mijn hoofd dat veel te veel met eten bezig is. En het window om daarmee bezig te zijn, is danig verminderd. En de mogelijkheid om daadwerkelijk van alles in mijn mond te stoppen is dan ook minder.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Zo liep mijn dag ook wat gek waardoor ik pas om 2 uur aan ontbijt toekwam. En toen had ik eigenlijk niet eens echt honger.
Ik ontbijt zondag meestal vrij uitgebreid met iedereen hier. Zaterdag tegen 10, 11.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:30 schreef miss_sly het volgende:
Overigens nog een vraag: doen jullie in het weekend ook IF? Of neem je dan iets meer ruimte?
Fijn om zo snel resultaat te zien!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat het zo een eerste week sneller kan gaan, maar ik was aangenaam verrast door de weegschaal vanochtend. Ik heb me maandagochtend gewogen om een startgewicht te hebben en daar was vanmorgen al een kilo vanaf.
Ik was het al van plan, omdat ik me ook goed voel, maar nu blijf ik het nog even volhouden
O, dat is iets wat ik me altijd afvraag inderdaadquote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:38 schreef SQ het volgende:
Ik wil even praise hebben voor mijn rvs waterfles
Ik had gistermiddag heet water uit de koffiemachine op kantoor in die fles gedaan om thee te maken. Geprobeerd te drinken maar bleef wel erg warm. Heb de fles mee naar huis genomen (lopend in de kou) en m daar in de garderobe gezet en vergeten.
Vanmorgen bij het jas aantrekken de fles weer opgepakt en weer een half uur mee door de kou gelopen. Ik draai m net open en... de thee is nog lauwwarmonverwacht!
Dat kan lastig worden, dat moet ik nog even zien. Ik moet zeggen dat het me op zich namelijk ook wel goed bevalt. Het voelt wel goed. Geen idee of dat zo blijft als ik dit lange tijd doe, natuurlijkquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Resultaat is altijd motiverend, @:miss_sly!Ik vind het zelf vooral lastig worden als je in het gareel zit en de weegschaal geen vooruitgang of zelfs achteruitgang laat zien.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan lastig worden, dat moet ik nog even zien. Ik moet zeggen dat het me op zich namelijk ook wel goed bevalt. Het voelt wel goed. Geen idee of dat zo blijft als ik dit lange tijd doe, natuurlijk
Heel herkenbaarquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik merk dat het me rust geeft dat ik een heel stuk minder van mijn tijd met eten bezig hoef te zijn.
(...) Met eten tussen 12-20 heb ik een lunch en avondeten en dan eet ik ergens tussendoor een appel en een handje noten, en dan is het klaar.
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel herkenbaar![]()
Hier ook dat vreemde als ik iets gegeten heb dan heb ik de hele tijd honger en denk ik aan eten. Als ik niet eet dan is dat er allemaal niet. Geen honger en denk niet steeds aan eten.
Maar dat signaal trekt over het algemeen vrij snel weer weg als je daar geen aandacht aan schenkt. En dat gaat ook steeds sneller.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?
Het signaal dat je krijgt als je net wakker bent is niet per se een signaal dat je lichaam voedsel nodig heeft. Eerder een herinnering dat jij en je lijf gewend zijn om dan te eten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?
Ik denk dat je mijn punt niet helemaal snapt. Zelf merk ik dat op een gegeven moment mijn lichaam vraagt om voeding. Dat is niet al om 8 uur in de ochtend. Dat kan zijn om 12 uur, maar ook eerder of later. Beetje afhankelijk hoe laat ik opsta.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:46 schreef BE het volgende:
[..]
Maar dat signaal trekt over het algemeen vrij snel weer weg als je daar geen aandacht aan schenkt. En dat gaat ook steeds sneller.
Als je er maar voor zorgt dat je gewoon een normale hoeveelheid kcal binnen krijgt maakt het natuurlijk niet uit of je dat nou in 12 uur of in 8 uur of zelfs minder eet...
De mens heeft er ooit een gewoonte van gemaakt om 3 hoofdmaaltijden per dag te eten, regelmatig verspreid over de dag, maar er is geen keiharde wetenschap die verder aannemelijk maakt dat dat ook echt noodzakelijk is. Het enige dat we echt weten is dat een mens op een dag voedingsstoffen nodig heeft. Maar wanneer je die binnenkrijgt lijkt niet uit te maken.
Of nou ja, eigenlijk maakt dat wel uit. Er zijn een flink aantal studies die de positieve effecten van IF beschrijven.
(Ik ben te duf en te lui om ze op te zoeken en ik durf het niet uit mijn hoofd op te lepelen, want het is een klok-klepel verhaal dankzij mijn potato-brain.)
Daar had ik het niet over. En volgens mij maakt het ook helemaal niet uit wanneer je op een dag eet. Maar op een gegeven moment zal je lichaam toch om energie vragen. We hebben dat nodig om te kunnen functioneren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het signaal dat je krijgt als je net wakker bent is niet per se een signaal dat je lichaam voedsel nodig heeft. Eerder een herinnering dat jij en je lijf gewend zijn om dan te eten.
Je lichaam besteedt liever minder tijd aan al dat verteren dan meer.
Ja hoor, alleen duurt dat veel langer dan je zou denken. Maar goed, ik neem aan dat dat per persoon ook wat verschilt. Mijn lichaam kan blijkbaar best lang zonder eten voor ik echt voel dat ik wat moet eten. Maar als ik eenmaal iets eet, dan lijkt het net een bodemloze putquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
Dat klopt. En als jij je lichaam daarop kunt vertrouwen, is dat heel fijn en kun je het zo doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. En volgens mij maakt het ook helemaal niet uit wanneer je op een dag eet. Maar op een gegeven moment zal je lichaam toch om energie vragen. We hebben dat nodig om te kunnen functioneren.
Het was ook geen aanval. Ik geloof zelf dat de beste methode de methode is wat het prettigst voor je voelt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt. En als jij je lichaam daarop kunt vertrouwen, is dat heel fijn en kun je het zo doen.
Ik heb daar moeite mee. Ik heb nogal snel het gevoel dat ik iets moet eten, maar dat zal voor een groot deel van de tijd niet fysieke honger zijn, maar eerder mijn brein dat me ingeeft dat ik iets moet eten. Daar heb ik nu minder last van. Als ik tussen 12-20 uur in ieder geval twee echte maaltijden eet in de vorm van lunch en avondeten, dan ben ik toch wel redelijk voldaan. Ik heb dan ook inderdaad geen hongergevoel, wat een gevoel is dat ik nu wel een beetje begin te herkennen.
Acteren op een gevoel van honger klinkt natuurlijk helemaal goed, maar dat vind ik nog niet zo gemakkelijk.
Sorry, maar het klonk gewoon een beetje raar. Ik weet zelf ook wel dat je best lang zonder eten kan. Is waarschijnlijk ook een reden dat ik vaak vergeet te lunchen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja hoor, alleen duurt dat veel langer dan je zou denken. Maar goed, ik neem aan dat dat per persoon ook wat verschilt. Mijn lichaam kan blijkbaar best lang zonder eten voor ik echt voel dat ik wat moet eten. Maar als ik eenmaal iets eet, dan lijkt het net een bodemloze putIt's complicated.
Je reactie klonk alsof je met IF jezelf uithongert. Dat is zeker niet het geval. Ik eet verder helemaal gewoon. Ik kies er daarmee wel voor om tot 12 uur een eventueel gevoel van honger even te accepteren in de wetenschap dat ik om 12 uur weer kan eten. Ik vind het zelfs bevrijdend om dat hongergevoel er te kunnen laten zijn zonder naar eten te grijpen. En dus te leren accepteren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het was ook geen aanval. Ik geloof zelf dat de beste methode de methode is wat het prettigst voor je voelt.
Oh nee hoor. Ik ben helemaal niet van mening dat je met IF jezelf uithongert.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je reactie klonk alsof je met IF jezelf uithongert. Dat is zeker niet het geval. Ik eet verder helemaal gewoon. Ik kies er daarmee wel voor om tot 12 uur een eventueel gevoel van honger even te accepteren in de wetenschap dat ik om 12 uur weer kan eten. Ik vind het zelfs bevrijdend om dat hongergevoel er te kunnen laten zijn zonder naar eten te grijpen. En dus te leren accepteren.
Wat tof dat je een gezonde verslaving hebt!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:28 schreef BE het volgende:
Het grappig is dat ik nu ook de neiging heb om te gaan, maar vanavond dus de training met mijn clubje, dus dat zou wat te veel van het goede zijn.
Het was de afgelopen weken aardig rustig qua werk, dus dan kan het ook. Nu nog zorgen dat ik het vol ga houden als ik wel weer een drukkere week heb.
Grote voordeel is dat het veel vroeger licht wordt, dus ik kan er iig ook 's ochtends vroeg meteen op uit.
Ik heb vroeger Hatha Yoga gedaan, maar mijn lijf vindt het helaas echt niet meer leuk, zo jammerquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben dankzij een kennis geīnteresseerd geraakt in yoga, wie van jullie doet dat?
Ik heb het dan over ''zachte yoga'', geen enge zware dingen
Snap ik, dat is best heftig nogquote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb vroeger Hatha Yoga gedaan, maar mijn lijf vindt het helaas echt niet meer leuk, zo jammer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lijkt me zo leuk maar helaas doen zet het alleen op zondag. En ik zit hier alleen door de week (defensie en intern)
quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:11 schreef Pinuts het volgende:
Ik kwam overigens dit tegen bij een bootcamp site:Omg. Zou doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lijkt me zo leuk maar helaas doen zet het alleen op zondag. En ik zit hier alleen door de week (defensie en intern)
Sterkheidsbaas van alles.
+1quote:
Voor als je in de buurt van water woont: kajakken. Ik heb zelf een opblaasbare kajak gekocht.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:04 schreef Pinuts het volgende:
. Maar ik merk dat ik fitnessen meestal snel zat ben dus ik zoek eigenlijk iets waardoor je gewoon lekker bezig blijft maar niet je helemaal hoeft te comitten aan een team enzo. Dus tips zijn welkom
Dat is heel mooiquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:12 schreef BE het volgende:
Volgens mij is er nu toch echt wel een kilo af!
Van dat plaatje hierboven zijn die laatste vijf bolletjes nu ook vinkjes.Dus de afgelopen vier weken heb ik maar twee dagen niet bewogen.
![]()
Op dit moment voelt het idd heel makkelijk. Dat je niet snapt waarom je dit niet al jaren doet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is heel mooiVoelt het ook makkelijk of is het een struggle? Bij mij lijkt het altijd het een of het ander
Ja dat dusquote:Op zondag 20 maart 2022 07:58 schreef BE het volgende:
Op dit moment voelt het idd heel makkelijk. Dat je niet snapt waarom je dit niet al jaren doet.
Maar ik weet ondertussen ook dat dat zomaar ineens weer om kan slaan.
Dat is heel herkenbaar, maar ik weet uit ervaring ook dat stoppen met wegen bij mij het begin is van grip verliezen op m'n gewicht. Uiteindelijk is meten weten.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:07 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb weer een fuck it moment. Maar dit keer een soort van positieve fuck it. Ik ga gewoon stoppen met mezelf wegen. Ik heb de afgelopen weken zo vaak gehad dat ik echt het gevoel had dat ik lekker bezig was en me lekker in mijn vel voelde. En dan ging ik wegen en dan viel het tegen en dan voelde ik me weer slecht. Dus fuck die weegschaal. Dat is maar bijzaak. Het gaat erom hoe ik me voel.
Dit. Als ik mijn gewicht niet zie dan bestaat het niet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar, maar ik weet uit ervaring ook dat stoppen met wegen bij mij het begin is van grip verliezen op m'n gewicht. Uiteindelijk is meten weten.
Ja, hoi.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit. Als ik mijn gewicht niet zie dan bestaat het niet.
Oh, die is nog mild.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:02 schreef Lonaa het volgende:
"Ik vreet al 3 weken en ik weeg niet dus ik zal nog wel steeds 98 kg wegen"
"HAHA GRAPJE 102!"
Ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden. In de spiegel zie ik er altijd geweldig uit en m'n jurken passen sowieso wel.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit. Als ik mijn gewicht niet zie dan bestaat het niet.
Stretchjurken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden. In de spiegel zie ik er altijd geweldig uit en m'n jurken passen sowieso wel.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:37 schreef BE het volgende:
Ik ben ook erg van 'meten is weten'. En ook van 's avonds gaan staan om te zien of je denkt dat de volgende ochtend goed uit gaat pakken.
Beter foto's maken. Gek genoeg is de spiegel vaak flatteuzer.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden. In de spiegel zie ik er altijd geweldig uit en m'n jurken passen sowieso wel.
Oh...!quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Het volgende spirit-shirt is onderweg:
[ afbeelding ]
Ja dat vind ik dus ook het lastige. Aan de ene kant wil ik het weten want ik wil niet ineens (veel) aankomen. Maar aan de andere kant demotiveert het me echt als er in mijn zienswijze niet genoeg af is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar, maar ik weet uit ervaring ook dat stoppen met wegen bij mij het begin is van grip verliezen op m'n gewicht. Uiteindelijk is meten weten.
Oh ja dit deed ik ook altijd. Ging bij mij zelfs zover dat ik 1 dag voor mijn 'weegdag' (aka 1x per week) bewust geen zout/veel carbs ging eten om maar zo laag mogelijk te zitten. Was wel ook een beetje het punt dat ik daar waar ben ik in godsnaam mee bezig...quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:37 schreef BE het volgende:
Maar op dit moment merk ik dat mijn omvang echt wel afneemt, maar mijn gewicht nog niet, dus dan vind ik het wel jammer dat ik idd niet ben gaan meten. Maar ik vertrouw dat nooit zo, ik weet toch nooit waar ik dat meetlint precies hield.
Mwah, koolhydraten niet perse. Net hoe je lijf daarop draait.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar is het sowieso niet verstandig om veel zout en carbs te vermijden?
Dan maak ik mezelf liever van kant.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Janaja, dat sowiesoquote:
Dat heb ik ook. Toen ik het erover had, was ik wat gefrustreerd omdat de weegschaal al een tijd weinig deed. En nu ben ik ineens een kilo lichter. Als je wéét dat je goed bezig bent, dan moet je er ook op durven vertrouwen dat de weegschaal wel iets gaat laten zien.quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:47 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus ook het lastige. Aan de ene kant wil ik het weten want ik wil niet ineens (veel) aankomen. Maar aan de andere kant demotiveert het me echt als er in mijn zienswijze niet genoeg af is.
Daarom mijd ik foto's.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Beter foto's maken. Gek genoeg is de spiegel vaak flatteuzer.
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mwoah. Als dat ver is dan uh, ja ok, I'll leave.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...
Mweh. Weten dat dat gegarandeerd tig kilo extra vocht geeft en dus geen goed beeld gaat geven, vind ik meevallen. Da's hetzelfde als dat ik op punt x in m'n cyclus niet m'n strakste jeans aan ga trekken, omdat ik opzwel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...
quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beter geen foto's maken dus
Sturen je snoode vrinden die 20 jaar later ook nog eens gniffelend aan je terug. Hoeren.
Hjb snoodaard.quote:
Ja, dit. Herkenbaar. Maar dat is zelfs niet makkelijk. Ik maak er regelmatig nog een puinhoop van. Als ik een en ander vergelijk met 10 jaar terug, dan is er wel heel veel verbeterd. En een echte eetbui ken ik bijna niet meer, dat komt zelden nog voor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:50 schreef Pinuts het volgende:
Nouja 'probleem' is dat ik een goede relatie met voeding wil hebben. Dus niet ineens soep als slechts wil zien.
Maar goed, misschien is helemaal niet meer wegen niet de oplossing maar ipv 2x per week maar 1x per maand ofzo. Meer om een trend te zien dan echt keiharde cijfers. Sowieso wil ik mijn focus denk ik even verleggen van afvallen naar gewoon goed en gezond eten.
Ja, dit ook. Ik heb best enorme stappen gemaakt. Sowieso natuurlijk een pens (huhu) gewicht kwijt, ik sport met overgave en ik maak veel betere keuzes. Ook echte eetbuien zijn hier niet meer aan de orde.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit. Herkenbaar. Maar dat is zelfs niet makkelijk. Ik maak er regelmatig nog een puinhoop van. Als ik een en ander vergelijk met 10 jaar terug, dan is er wel heel veel verbeterd. En een echte eetbui ken ik bijna niet meer, dat komt zelden nog voor.
Hoppaa!quote:Op zaterdag 26 maart 2022 08:24 schreef BE het volgende:
-3,5 tov begin februari!
Het begint zowaar op gewichtsverlies te lijken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |