abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203702175
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:10 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ander vaccin wellicht? :P

Maar goed, hier dus ook vooralsnog geen besmettingen opgelopen, zelfs na een weekend festivallen, dus deze zit me voorlopig wel even best. :+
Niet eens, 3x Pfizer.

Ontopic; dieettechnisch gaat het iets stroever, nog steeds een paar kg boven m'n ideale gewicht. Beweging gaat goed, hobbel nog steeds elke dag een uurtje buiten rond en haal dagelijks met gemak de 10-12k stappen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203702191
Die laatste paar kg zijn vaak klojo's ja, hoogstens een beetje tweaken (want moet wel vol te houden blijven) en vooral stug doorgaan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203702743
Mijn cyclus is korter geworden sinds vaccin en booster. :{ Van 28 dagen naar 24, toen 25, nu 26. :X

Heb zware dingen getild. Was mooi. Sumo deadlifts, sets van 2. Niet mijn favoriet want ik doe liever conventioneel, maar toch set gedaan met 96 kg :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203704895
quote:
2s.gif Op donderdag 17 februari 2022 13:00 schreef Lonaa het volgende:
Heb zware dingen getild. Was mooi. Sumo deadlifts, sets van 2. Niet mijn favoriet want ik doe liever conventioneel, maar toch set gedaan met 96 kg :+
Damn. Deadlifts van 96 kg kan ik nu alleen nog maar van dromen. Ben al blij met mijn 50 kg van dit moment _O-

O: -
S: uur kracht
T: eiwitshake
L: ciabatta met kipfilet
D: pasta met kipgehakt, groente en saus
T: hol paaseitje
  donderdag 17 februari 2022 @ 15:35:34 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_203705108
Ik kom niet verder dan semi-permanent dreumesliften (ca. 11 kilo op linkerarm) dus deze getallen klinken magisch _O_
disclaimer
pi_203705304
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 15:35 schreef SQ het volgende:
Ik kom niet verder dan semi-permanent dreumesliften (ca. 11 kilo op linkerarm) dus deze getallen klinken magisch _O_
Ook af en toe switchen naar rechts en het is een prima workout. _O-

Neemt niet weg dat 96kg DL gewoon baas is. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203705443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 15:21 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Damn. Deadlifts van 96 kg kan ik nu alleen nog maar van dromen. Ben al blij met mijn 50 kg van dit moment _O-

O: -
S: uur kracht
L: ciabatta met kipfilet
D: pasta met kipgehakt, groente en saus
T: hol paaseitje
Conventioneel heb ik een PR van 120. :7
pi_203724398
Pff.. ik heb vandaag een beetje een depri dag en dan merk ik meteen dat ik naar alles wat ongezond is wil grijpen. En juist omdat ik weet dat het emotie-eten is wil ik het bewust niet doen. Tot nu toe staat de teller op slechts 3 paaseitjes, dus hopelijk blijft het daarbij... Liefst had ik die zak chips die me aan ligt te kijken vanmorgen om 10 uur al opgetrokken met een lading chocolade erbij.
pi_203724703
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:41 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. ik heb vandaag een beetje een depri dag en dan merk ik meteen dat ik naar alles wat ongezond is wil grijpen. En juist omdat ik weet dat het emotie-eten is wil ik het bewust niet doen. Tot nu toe staat de teller op slechts 3 paaseitjes, dus hopelijk blijft het daarbij... Liefst had ik die zak chips die me aan ligt te kijken vanmorgen om 10 uur al opgetrokken met een lading chocolade erbij.
:* goed bezig. Mijn echtgenoot stelde net voor om koekjes te eten als avondeten :N
  vrijdag 18 februari 2022 @ 18:06:30 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_203724993
Op hoeveel etages zitten jullie?

Ik op 60, en dan heb ik nog niet eens écht door de storm gelopen :')
disclaimer
pi_203725584
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:06 schreef SQ het volgende:
Op hoeveel etages zitten jullie?

Ik op 60, en dan heb ik nog niet eens écht door de storm gelopen :')
Werk jij op de 10e verdieping en ga jij altijd met de trap ofzo? _O-

Godver, had eigenlijk volleybalwedstrijd vanavond en nu gaat ie niet door omdat de tegenstander het te eng vindt met de wind. Was juist blij om vanavond ff weg te zijn. Nu zit ik de hele avond op de bank met dat eten wat me aanstaart :')
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:05:38 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_203726226
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:37 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Werk jij op de 10e verdieping en ga jij altijd met de trap ofzo? _O-

Godver, had eigenlijk volleybalwedstrijd vanavond en nu gaat ie niet door omdat de tegenstander het te eng vindt met de wind. Was juist blij om vanavond ff weg te zijn. Nu zit ik de hele avond op de bank met dat eten wat me aanstaart :')
Nee, fitbit kan niet goed omgaan met luchtdrukverschillen als het hard waait en denkt daardoor dat je een miljoen trappen loopt :')

Enne, ik zou dat eten dan ff uit het zicht leggen ;)
disclaimer
pi_203732377
Hm. De afgelopen dagen moe en meer gegeten dan ik zou willen. Vanavond gaan we naar een vreetschuur. :')
  zaterdag 19 februari 2022 @ 11:44:10 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_203735942
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Hm. De afgelopen dagen moe en meer gegeten dan ik zou willen. Vanavond gaan we naar een vreetschuur. :')
Nou ja, probeer er dan in elk geval van te genieten :*

Hier is de moeheid eindelijk bevestigd met een positieve covid test. Wel fijn, dan ligt het niet perse aan ouderdom :')
disclaimer
pi_203736257
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja, probeer er dan in elk geval van te genieten :*

Hier is de moeheid eindelijk bevestigd met een positieve covid test. Wel fijn, dan ligt het niet perse aan ouderdom :')
Ja, ik ga gewoon lekkere dingen eten. Dat is prima.

Mijn moeheid komt denk ik van competitie zaterdag en dan gewoon maandag t/m donderdag weer gaan trainen. :')

Ik ben nog steeds negatief (oke zal zo nog even kijken), ondanks dat er dus wat mensen begin van de week me kwamen vertellen dat ze positief getest waren en ik zaterdag met ze opgetrokken had. :')

Beterschap met je kerona :*
pi_203737487
Hčhč @SQ dat werd tijd ;)
Ik lig alwéér met een bups klachten op de bank, maar een positieve test? Ho maar :N
Weinig beweging vandaag maar ook weinig voedsel, want misselijk.
pi_203739900
Haha grapje @SQ ik doe met je mee :')
pi_203740807
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:44 schreef SQ het volgende:
*O* *O* *O*
Gefeli. Je hoort er eindelijk bij O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203750154
Beterschap, mensen! De misselijkheid heb ik vaker als symptoom gehoord - m'n dochter had er ook last van. Ik heb een ongelooflijke hekel aan misselijkheid en hoop alleen daarom al dat ik geen corona krijg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 februari 2022 @ 09:45:46 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_203750425
Geen misselijkheid, geen koorts, geen keelpijn, geen hoofdpijn, geen overmatig snot, niks. Inmiddels spijt als haren op mijn hoofd dat ik die test deed, en ook eigenlijk tegen mijn principes ook nog. :r
disclaimer
pi_203750580
Der moet 5kg af maar geen simpele opdracht.

Sport ✅
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_203750799
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 09:45 schreef SQ het volgende:
Geen misselijkheid, geen koorts, geen keelpijn, geen hoofdpijn, geen overmatig snot, niks. Inmiddels spijt als haren op mijn hoofd dat ik die test deed, en ook eigenlijk tegen mijn principes ook nog. :r
Je had gewoon last van FOMO :+
pi_203751333
Sterke voor onze quarantaine vrienden !

Deze week matige week gehad qua afvallen. Gewicht stabiel. Maar goed. Dat soort weken horen er ook bij en dat is helemaal prima. Vandaag weekendlijstje, maar wel binnen het kcal budget:
S: 75 min boksen
L: 2 worstenbroodjes met curry
T: proteīnepudding
D: zelfgemaakte hamburger met friet
pi_203764100
Joe! Nog steeds dik!

S: shoulder presses en sprint wod.
O: skyr, havermout, whey, kersen, vlokken
L: roerei met champignons, tomaat, spek
D: rendang met boontjes en platbrood
S: clean&jerk. 5x5 backsquats :9
T: even kiek'n.
pi_203767682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jeeej *O*

Je kunt ook een dag cheaten omdat het zo uitkomt.

Ik ga aankomend weekend twee keer uit eten. Eenmaal tapas voor mijn vaders 80e verjaardag en eenmaal Italiaans voor mijn schoonvaders verjaardag. Belooft niet veel goeds. En voor mijn vaders verjaardag maken dochter en ik nog een mooie taart. Dit weekend wordt drama. Maar goed, twee echt bijzondere gelegenheden, want ze zijn er allebei nog om hun verjaardag te vieren. Dat had ook anders kunnen zijn.
En, hoe was het?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere kwark met muesli
L: speltbol met gebakken ei op de ene helft en geitenkaas op de andere
D: pasta pesto met courgette en mozzarella

Ik voel me vandaag heel zielig vanwege menstruatie-ellende; ik doe m'n uiterste best van de voorraadkast met chocola weg te blijven.
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 15:45:14 #126
5428 crew  miss_sly
pi_203767738
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En, hoe was het?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere kwark met muesli
L: speltbol met gebakken ei op de ene helft en geitenkaas op de andere
D: pasta pesto met courgette en mozzarella

Ik voel me vandaag heel zielig vanwege menstruatie-ellende; ik doe m'n uiterste best van de voorraadkast met chocola weg te blijven.
Stormachtig :D

Zaterdag was heerlijk. Mooie (tenminste, voor een amateur) taart gemaakt die heerlijk smaakte. En die we met 1 personen moesten delen, dus maar relatief kleine stukjes *O* Het eten was heerlijk. Ik denk wel dat mijn kcal-inname behoorlijk veel minder was dan anders, want mijn zus heeft besloten voorlopig geen alcohol te drinken, en bijna iedereen deed met haar mee. Dus ik heb het bij twee Coronaatjes gelaten :P

Gisteren ging niet door, vanwege de storm. Schoonouders moesten vanuit Hoorn naar Amsterdam en dat vonden ze met dat weer toch niet zo fijn. Dus dat is verplaatst naar morgen :')

Nou ja, gisteren dus gewoon gezond gegeten, ook fijn!

Kun je goed bij de chocolade wegblijven? Ik vind dat zo moeilijk (en iedereen hier in huis), dus daarom hebben we het maar niet eens in huis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203767743
quote:
2s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:10 schreef Lonaa het volgende:
Joe! Nog steeds dik!

S: shoulder presses en sprint wod.
O: skyr, havermout, whey, kersen, vlokken
L: roerei met champignons, tomaat, spek
T: restje chips dat ik in de kast vond.
D: rendang met boontjes en platbrood
S: clean&jerk. 5x5 backsquats :9
totaal 1900 kcal en prima macro's.
pi_203767856
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:45 schreef miss_sly het volgende:

Kun je goed bij de chocolade wegblijven? Ik vind dat zo moeilijk (en iedereen hier in huis), dus daarom hebben we het maar niet eens in huis.
Ik heb gemerkt dat ik me gefrustreerder voel als ik het niet in huis heb. Als ik ruimte heb op een dag, eet ik chocola en kijk ik er erg naar uit. Ik probeer het dan bij 30 gram te houden. Het helpt dat ik alles van mezelf bij moet houden, dus de drempel om meer dan die 30 gram te eten voelt voor mij vrij hoog. Maar vandaag is een zwakke dag en begin ik niet eens aan die 30 gram. Dat is wel even heel moeilijk, vooral omdat ik steeds korter en zwaarder lijk te menstrueren. Gelukkig weet ik dat het gevoel morgen weer voorbij is.
pi_203768354
Ik vind het wel tijd voor weer een gewichtsdrop, maar helaas de weegschaal nog niet. Vandaag prima dagje. Morgen snowboarden dus dat zal wel veel warme chocomelk worden.

S/B: uur krachttraining + 10.000 stappen
L: pizza wrap (wrap met tomatensaus, groente, mozzarella light en parmaham)
T: proteīnepudding
D: hello fresh kipsate met kokosrijst
T: bakje ananas en kiwi
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 16:39:07 #130
5428 crew  miss_sly
pi_203768410
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb gemerkt dat ik me gefrustreerder voel als ik het niet in huis heb. Als ik ruimte heb op een dag, eet ik chocola en kijk ik er erg naar uit. Ik probeer het dan bij 30 gram te houden. Het helpt dat ik alles van mezelf bij moet houden, dus de drempel om meer dan die 30 gram te eten voelt voor mij vrij hoog. Maar vandaag is een zwakke dag en begin ik niet eens aan die 30 gram. Dat is wel even heel moeilijk, vooral omdat ik steeds korter en zwaarder lijk te menstrueren. Gelukkig weet ik dat het gevoel morgen weer voorbij is.
Als ik zoiets in huis heb, zit het constant in mijn hoofd. En dan ben ik er in gedachten de hele tijd mee bezig of en wanneer ik dat dan zal gaan opeten. En dan niet 30 gram; er bestaat in mijn leven niet zoiets als maar 30 gram chocolade eten als er meer is :') Ik vind het echt bijzonder knap dat je dat wél kunt!

Ik heb eigenlijk weinig cyclus meer, hoera! 2,5 jaar geleden heb ik een Novasure behandeling laten doen en sindsdien ben ik nog een paar keer ongesteld geweest met heel weinig bloedverlies. En sinds een jaar eigenlijk niet meer. Ik denk deels door die Novasure, maar ook deels door de overgang. Sinds september geloof ik helemaal niet. En ineens kreeg ik opvliegers, dus de overgang was wel een feit. Maar nu heb ik sinds een week of 2-3 weer geen opvliegers meer, maar wel cyclus-achtige klachten, met soms ook obsessief bezig zijn met eten. Maar ja, wat er niet is, kan ik ook niet opeten.
pi_203768688
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ik zoiets in huis heb, zit het constant in mijn hoofd. En dan ben ik er in gedachten de hele tijd mee bezig of en wanneer ik dat dan zal gaan opeten. En dan niet 30 gram; er bestaat in mijn leven niet zoiets als maar 30 gram chocolade eten als er meer is :') Ik vind het echt bijzonder knap dat je dat wél kunt!
Als het dicht is kan ik het nog wel handelen. Maar als iets al open is heb ik er meer moeite mee. En ik ben dan wel weer het type dat altijd iets in huis wil hebben voor als er onverwachts bezoek komt.
Ik koop ook bewust kleine verpakkingen. Paaseitjes vind ik ideaal, omdat ik dan bijv. gewoon 2 stuks kan eten en dan weet ik dat het genoeg is. Of bijv. bij chips koop ik bewust die 125 gram zakken. Want stel dat ik het dan toch ineens allemaal opeet, dan is het 'slechts' 125 gram ipv zo'n zak van 250 gram
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 17:46:23 #132
5428 crew  miss_sly
pi_203769270
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:02 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Als het dicht is kan ik het nog wel handelen. Maar als iets al open is heb ik er meer moeite mee. En ik ben dan wel weer het type dat altijd iets in huis wil hebben voor als er onverwachts bezoek komt.
Ik koop ook bewust kleine verpakkingen. Paaseitjes vind ik ideaal, omdat ik dan bijv. gewoon 2 stuks kan eten en dan weet ik dat het genoeg is. Of bijv. bij chips koop ik bewust die 125 gram zakken. Want stel dat ik het dan toch ineens allemaal opeet, dan is het 'slechts' 125 gram ipv zo'n zak van 250 gram
Onverwacht bezoek heeft gewoon pech :D
Daar ga ik echt niets voor in huis halen en houden. Zo hebben wij ook nooit fris. Ik probeer er wel aan te denken als we bezoek verwachten of een etentje/feestje geven, maar het gebeurt regelmatig dat we niet verder komen dan bruiswater met een smaakje.
pi_203769407
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:46 schreef miss_sly het volgende:

Onverwacht bezoek heeft gewoon pech :D
Daar ga ik echt niets voor in huis halen en houden. Zo hebben wij ook nooit fris. Ik probeer er wel aan te denken als we bezoek verwachten of een etentje/feestje geven, maar het gebeurt regelmatig dat we niet verder komen dan bruiswater met een smaakje.
Hier had ik het deze week nog over met mijn nichtje. Ze kende van huis uit dat er áltijd lekkers in huis was voor onverwacht bezoek. Koeken, kaas, worst, nootjes, chips etc. Dus deed ze dat zelf ook de hele tijd toen ze op zichzelf ging wonen. Met als gevolg dat ze het vooral allemaal zelf op at. Ze vertelde me dat ze er nog steeds heel veel moeite mee heeft niets lekkers voor bezoek in huis te hebben. Ik vind vooral dat als bezoek lekkers verwacht ze even moeten aankondigen dat ze komen :+ Als je onverwacht komt, kan ik me niet voorstellen dat mensen verwachten dat je chips en koeken hebt :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 17:59:12 #134
5428 crew  miss_sly
pi_203769449
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hier had ik het deze week nog over met mijn nichtje. Ze kende van huis uit dat er áltijd lekkers in huis was voor onverwacht bezoek. Koeken, kaas, worst, nootjes, chips etc. Dus deed ze dat zelf ook de hele tijd toen ze op zichzelf ging wonen. Met als gevolg dat ze het vooral allemaal zelf op at. Ze vertelde me dat ze er nog steeds heel veel moeite mee heeft niets lekkers voor bezoek in huis te hebben. Ik vind vooral dat als bezoek lekkers verwacht ze even moeten aankondigen dat ze komen :+ Als je onverwacht komt, kan ik me niet voorstellen dat mensen verwachten dat je chips en koeken hebt :D
Nee, precies! Als je even aankondigt, als is het maar een half uurtje van tevoren, dat je eraan komt, ga ik nog even wat lekkers halen. Sta je onverwacht voor de deur, moet je het doen met wat we in huis hebben. En zeker doordeweeks is de kans op lekkers dan erg klein.
pi_203769484
Ik ben juist altijd blij als er niets is of 'speciaal voor mij in huis gehaald' :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 18:10:07 #136
5428 crew  miss_sly
pi_203769613
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben juist altijd blij als er niets is of 'speciaal voor mij in huis gehaald' :')
Mwah, afhankelijk van wie en tijdstip halen we meestal wel een pakje koekjes of iets van chips. Maar goed, onverwacht bezoek hebben we hier sowieso niet heel vaak, want iedereen woont veel te ver weg :D
pi_203769907
Ik laat onverwacht bezoek niet eens binnen, dus alle chocola is van mij, mij, mij
  maandag 21 februari 2022 @ 19:08:50 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_203770421
quote:
Juist, dit. Waarom moet ik altijd koek en snoep eten bij anderen ;(
disclaimer
  Moderator/colorchick maandag 21 februari 2022 @ 19:19:33 #139
382129 crew  Donna
pi_203770619
Even inkak, want Corona. Niet slecht gegeten ineens ofzo, maar wel minder bewogen en ook niet zo goed gedronken.
Als ik eenmaal door die eerste week ben heb ik ook geen zin meer om zoetigheid te snaaien, maar moet er echt even door.
pi_203770710
quote:
Ja dat heb ik dan ook wel weer. Vooral als het gebak is wat ik niet eens echt lekker vind. Want gebak wat ik echt lekker vind, vind ik de kcal ook zeker waard. Maar als het zo'n méh gebakje is dan vind ik het gewoon zonde van de kcal als ik dan bedenk wat voor lekkers ik daarvoor kan eten. Maarja, als ze het speciaal hebben gehaald ga je ook niet zo snel nee zeggen.
pi_203771062
Onverwachts bezoek komt toch ook niet voor het lekkers, denk ik dan. Maar ik leef met een lekkerbekje in huis, dus puntjes bij paaltje is dat er altijd wel wat te maken valt. :P

Ik sloeg dit weekend de taart over omdat het me niet waard was. *O*

De weegschaal gaf bíjna het gewicht van voor zwangerschap 2, en inmiddels BMI <24. :o Toen is het me nooit gelukt om de laatste kilo's nog weer af te vallen, maar het gaat best lekker dus we doen gewoon een poging. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_203771095
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:25 schreef Pinuts het volgende:
Ja dat heb ik dan ook wel weer. Vooral als het gebak is wat ik niet eens echt lekker vind. Want gebak wat ik echt lekker vind, vind ik de kcal ook zeker waard. Maar als het zo'n méh gebakje is dan vind ik het gewoon zonde van de kcal als ik dan bedenk wat voor lekkers ik daarvoor kan eten. Maarja, als ze het speciaal hebben gehaald ga je ook niet zo snel nee zeggen.
Zo'n herkenbaar dilemma _O- Of dat ze ineens een schaal vol worst (meh) en kaas (doorgaans fabriekskaas: meh) neerzetten terwijl ik de énige gast ben _O- (ja, dat is gebeurd :'( )
  dinsdag 22 februari 2022 @ 09:07:15 #143
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203777053
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, precies! Als je even aankondigt, als is het maar een half uurtje van tevoren, dat je eraan komt, ga ik nog even wat lekkers halen. Sta je onverwacht voor de deur, moet je het doen met wat we in huis hebben. En zeker doordeweeks is de kans op lekkers dan erg klein.
Dit. :Y

En ik neem aan dat ze voor m'n sprankelende persoonlijkheid komen, niet voor m'n kastinhoud. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 februari 2022 @ 09:07:37 #144
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203777056
Overigens gaat eten nog steeds ruk, maar ik heb er nu in ieder geval gegevens van. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203777138
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb niet bepaald een ijzeren wil, hoor. Het is puur het bijhouden van de calorieen dat me ervan weerhoudt. En dat werkt ongetwijfeld ook niet voor iedereen. Ik vind vooral buiten de deur eten en borrelen lastig, want dan kan ik de hoeveelheid calorieen moeilijk inschatten en eet ik dus gemakkelijk meer dan ik zou moeten.

quote:
Ik heb eigenlijk weinig cyclus meer, hoera! 2,5 jaar geleden heb ik een Novasure behandeling laten doen en sindsdien ben ik nog een paar keer ongesteld geweest met heel weinig bloedverlies. En sinds een jaar eigenlijk niet meer. Ik denk deels door die Novasure, maar ook deels door de overgang. Sinds september geloof ik helemaal niet. En ineens kreeg ik opvliegers, dus de overgang was wel een feit. Maar nu heb ik sinds een week of 2-3 weer geen opvliegers meer, maar wel cyclus-achtige klachten, met soms ook obsessief bezig zijn met eten. Maar ja, wat er niet is, kan ik ook niet opeten.
Oh, ik kende die behandeling niet eens! Ik heb zelf geen mogelijkheden om m'n menstruatiecyclus te beīnvloeden omdat ik aan geen enkele vorm van anticonceptie mag doen. Hier lijk ik wel voor in aanmerking te komen. Ik ga er eens over nadenken. Ik heb geen kinderwens meer en vind mezelf te oud om nog kinderen te krijgen, maar toch vind ik dat een groot besluit.

Dus de overgang maakt het moeilijker voor je om in het gareel te blijven wat eten betreft? Ik lees dat het ook om allerlei andere redenen moeilijker kan zijn om tijdens en na de overgang af te vallen of op gewicht te blijven. :{
pi_203777178
Ik kan mezelf niet alles ontzeggen, want dan wil ik het alleen maar meer. Ik probeer nu te normaliseren. Niet meer een halve zak snoep opeten na het avondeten, of een reep chocola. Maar, gewoon een stukje. En meer te bewegen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd ben wat een verschil dat maakt. OK, de eerste kilo's zullen er makkelijker vanaf gaan, maar ik heb echt niet 'clean' gegeten:

pi_203777181
quote:
Haha, inderdaad. Wij halen voor bezoek niks in huis, tenzij het voor een etentje of borrel is. We hebben lekkere thee en lekkere koffie. :+
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 10:01:42 #148
5428 crew  miss_sly
pi_203777621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb niet bepaald een ijzeren wil, hoor. Het is puur het bijhouden van de calorieen dat me ervan weerhoudt. En dat werkt ongetwijfeld ook niet voor iedereen. Ik vind vooral buiten de deur eten en borrelen lastig, want dan kan ik de hoeveelheid calorieen moeilijk inschatten en eet ik dus gemakkelijk meer dan ik zou moeten.
[..]
Oh, ik kende die behandeling niet eens! Ik heb zelf geen mogelijkheden om m'n menstruatiecyclus te beīnvloeden omdat ik aan geen enkele vorm van anticonceptie mag doen. Hier lijk ik wel voor in aanmerking te komen. Ik ga er eens over nadenken. Ik heb geen kinderwens meer en vind mezelf te oud om nog kinderen te krijgen, maar toch vind ik dat een groot besluit.

Dus de overgang maakt het moeilijker voor je om in het gareel te blijven wat eten betreft? Ik lees dat het ook om allerlei andere redenen moeilijker kan zijn om tijdens en na de overgang af te vallen of op gewicht te blijven. :{
Bijhouden van kcal maakt voor mij het verschil niet. Ik ben gewoon echt vreselijk als het gaat om dingen die eetbaar zijn. Ik ben allang blij dat ik dát in ieder geval duidelijk heb voor mezelf. In dat kader is het voor mij ook beter om niet alleen thuis te zijn, bijvoorbeeld, want dan gaan mijn gedachten uiteraard naar wat er in huis is en in hoeverre ik dat op dat moment kan eten :@

Maar het bewegen op zich gaat wel goed momenteel. Ik wandel als ik niet aan minstens 7.500 stappen ben gekomen nog even een klein ommetje. En met de Oculus beweeg ik eigenlijk ook wel iedere dag. Als ik geen zin heb om echt stevig te sporten, doe ik een half uurtje Beat Saber.

Ik heb die Novasure behandeling ook erg lang uitgesteld. Ik vond ook wel een beetje dat menstruatie en de ongemakken ervan nu eenmaal erbij horen. Maar ik ondervond er wel echt beperkingen van. En toen ik op een dag thuis mijn cup leeggooide, op de fiets naar het pontje stapte en bij het afstappen bij het pontje weer doorlekte en om kon draaien naar huis om te verschonen, vond ik het welletjes. En ik vind het alleen maar heel erg jammer dat ik het niet toch eerder heb gedaan.

Wat ik van de overgang heb meegekregen so far is niet alleen narigheid. Ik vind het gebrek aan razende hormonen rondom ovulatie en menstruatie een zegen. Ik vind de opvliegers niet heel prettig, maar kleed me erop zodat ik gewoon vest aan en uit kan doen als ik het warm of koud krijg. Het gevoel van de opvlieger op zichzelf vind ik wel echt naar, maar aangezien ik er verder probeer geen aandacht aan te geven behalve mijn vest uitdoen, is het wel te handelen. Of mijn eet-obsessie nu met de overgang of juist met een (tijdelijk) weer acvtieve cyclus te maken heeft, is me niet helemaal duidelijk :')
pi_203778237
Zo. Training gehad. Weer schouderdingen en dat vind ik nog wel spannend want herstellende van blessure. Maar ging goed, geen pijn, beste kilo's. Voel m nu wel wat maar dat mag.

Lijst:
S: zware thrusters, sets van 2. Geeindigd met 45 kg en een single van 47,5. :7 Daarna nog time priority Fran. Ging ook lekker en boven verwachting. :7
O: Shake
L: BLT-wrap met kip en ei.
T: Skyr, kersen, whey, vlokken.
D: pasta met paddenstoelenragout
T: stukje beef jerky.
pi_203794582
JOEHOE.

Ik vrat gisteren nog 2 extra boterhammen en druiven want honger.

Vandaag doe ik:
S: bench presses en schouderdingen.
O: skyr, kersen, lijnzaad, vlokken
L: tunamelt.
D: karbonade, pastinaakpuree, jus, erwtjes
S: snatches.

En dan nog iets want anders is het te weinig.

Oh ja ik ben nog steeds dik.
pi_203796248
Oh hai.

Met m'n #yolo-gevreet tracken blijk ik op zo'n 2200-2300 doordeweeks uit te komen. Da's op zich niet heel dramatisch (en zou als ik daadwerkelijk regelmatig zou sporten prima zijn), maar aangezien m'n weekend-inname eerder richting de 2700-2800 gaat, is het totaal per week wel echt te hoog. Regelmaat in m'n sporten moet vanwege meerdere dingen ook echt, maar het is wel net zo verstandig om ook m'n gesnaai weer in te perken.

Dus, plan de campagne, ik ga vanmiddag even kijken of ik een afspraak kan maken voor een schemaatje in de sportschool (want drempelverlagend, ik weet best redelijk wat van een fatsoenlijke training in elkaar zetten, maar het door iemand laten doen en dom uitvoeren is wel net zo makkelijk). Volgende week een weekje vakantie, daar moet vast wel een gaatje te vinden zijn. :+ Verder is het vooral vervelings-snaaien, dus daar zit helaas weinig anders op dan domweg weer ontwennen. :') Bezig blijven en vooral niet te veel in huis hebben dus. :+ Maar aangezien er ook een weekje vrij aankomt, en dus wat meer uitjes ook, ga ik niet superstrikt zijn met m'n inname an sich, ik wil vooral de "naarbinnenschuif"-gewoonte er weer uit hebben.

/liefdagboek
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203806631
Oh eindelijk deed de weegschaal een drop. De hele week niet en nu -900 gram. Hartstikke mooi maar morgen is gewoon weer bierdag dus mja :') Dat ga ik overigens wel wat beperken want zaterdag is The CrossFit Open en dan moet ik een ding doen. :')

Vandaag:
S: dingen optillen, 20 minuten narigheid
O: skyr, kersen, whey, vlokken
L: caesar salad met kip
D: panzanella met bavette.

En dan nog dingen.
pi_203806831
Trollweegschalen. :') Maar iedere drop is mooi meegenomen. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203806883
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:16 schreef IJsdraakje het volgende:
Trollweegschalen. :') Maar iedere drop is mooi meegenomen. *O*
Jammer van de hoogstwaarschijnlijke +2 op zondag. :7 :')
pi_203806902
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Jammer van de hoogstwaarschijnlijke +2 op zondag. :7 :')
Ik ken 'm ja. _O-

Gisteren mezelf wel braaf aan m'n voornemen gehouden, dinsdag een date in de sportschool. Weer een beetje richting in m'n trainingen, awwyeah.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203806963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:22 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik ken 'm ja. _O-

Gisteren mezelf wel braaf aan m'n voornemen gehouden, dinsdag een date in de sportschool. Weer een beetje richting in m'n trainingen, awwyeah.
Goed zo. O+ Ik merk dat ik wel meer gemotiveerd ben als ik flink train. Dan wil ik ook beter eten want noodzaak enzo.
pi_203807194
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Goed zo. O+ Ik merk dat ik wel meer gemotiveerd ben als ik flink train. Dan wil ik ook beter eten want noodzaak enzo.
Die flow wil veel beter dan. :Y En over het algemeen is m'n rug ook veel braver als ik m'n core een beetje bijhoud, dus het is gewoon dom dat ik er geen regelmaat in heb zitten. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203808045
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
^O^

Ik ben blij dat ik niet om alcohol maal; dat zou er ook nog eens bij moeten komen.
pi_203808121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Die flow wil veel beter dan. :Y En over het algemeen is m'n rug ook veel braver als ik m'n core een beetje bijhoud, dus het is gewoon dom dat ik er geen regelmaat in heb zitten. :')
Heel herkenbaar. Ik had ooit sterke buikspieren, toen ik nog braaf aan krachttraining deed. Ik vind het leuk om te doen, maar de drempel om naar de sportschool te gaan is te hoog.
pi_203808271
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heel herkenbaar. Ik had ooit sterke buikspieren, toen ik nog braaf aan krachttraining deed. Ik vind het leuk om te doen, maar de drempel om naar de sportschool te gaan is te hoog.
Ik zou eerlijk gezegd ook het liefst thuis een ruimte inrichten ervoor, maar tsja. Ruimte.

Dus nu betaal ik redelijk veel per maand voor de sportschool op m'n woon-werk-route en ga ik direct uit werk te sporten. Het werkt best aardig. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203808325
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik zou eerlijk gezegd ook het liefst thuis een ruimte inrichten ervoor, maar tsja. Ruimte.

Dus nu betaal ik redelijk veel per maand voor de sportschool op m'n woon-werk-route en ga ik direct uit werk te sporten. Het werkt best aardig. :+
Ik heb wel eens overwogen om een deel van onze garage erop in te richten, maar dat gaat wel wat kosten (er moet bijv. worden geīsoleerd) en we hebben allerlei andere projecten in de planning.

Dit is typisch iets waar ik elke winter aan denk. Als het mooi weer is, ben ik weer elke dag in de tuin aan het werk en voel ik me vanzelf sterker en fitter (en verrot vanwege de haast chronische spierpijn).
pi_203808561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb wel eens overwogen om een deel van onze garage erop in te richten, maar dat gaat wel wat kosten (er moet bijv. worden geīsoleerd) en we hebben allerlei andere projecten in de planning.

Dit is typisch iets waar ik elke winter aan denk. Als het mooi weer is, ben ik weer elke dag in de tuin aan het werk en voel ik me vanzelf sterker en fitter (en verrot vanwege de haast chronische spierpijn).
Tuinwerk doet het goed ja. _O-

Qua ruimte zou ik het op zich op zolder kwijt kunnen, die "moeten" we toch ook nog eens aanpakken ook. Maar daar moet vriend het ook mee eens zijn en ik moet 'm dan ook nog even activeren om me te helpen met klussen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203808594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Tuinwerk doet het goed ja. _O-

Qua ruimte zou ik het op zich op zolder kwijt kunnen, die "moeten" we toch ook nog eens aanpakken ook. Maar daar moet vriend het ook mee eens zijn en ik moet 'm dan ook nog even activeren om me te helpen met klussen. :')
Klinkt als een mooi voorjaarsproject! *O*
pi_203808809
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Klinkt als een mooi voorjaarsproject! *O*
Ik bén komende week een weekje vrij... :+

Al zal het dan waarschijnlijk wat vroeg tuinwerk worden. Hij is niet heel groot, maar hij heeft wel weer wat onderhoud nodig. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203812168
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
^O^

Ik ben blij dat ik niet om alcohol maal; dat zou er ook nog eens bij moeten komen.
Ja, zo ben ik wel blij dat ik niet echt om zoetigheid maal. :7
pi_203812183
Thuis trainen werkt voor mij dus echt niet. Onderdeel van trainen is ook het _gaan_ en de sociale interactie. :Y
pi_203812208
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Lonaa het volgende:
Thuis trainen werkt voor mij dus echt niet. Onderdeel van trainen is ook het _gaan_ en de sociale interactie. :Y
Ja, ik ben er zo één die stoīcijns rondloopt met een koptelefoon op. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203812467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 13:06 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, ik ben er zo één die stoīcijns rondloopt met een koptelefoon op. :')
Er zit wel wat verschil daarin of je naar een Big Gym/Basic Fit/whatever gaat, of gaat CrossFitten in een box, denk ik. :+

Wij hebben ook wel open uren, trouwens, daar zitten de meeste ook met oordoppen in. :+
pi_203812471
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Lonaa het volgende:
Ja dit dus, thuis trainen is een bitch -O- Ik ben het elke keer weer braaf van plan. En dan gebeurt er niets. Of één dag lekker fanatiek.

Las ook ooit een tip als je geen zin had om te sporten, je gewoon wčl naar de sportschool toe moest gaan en eventueel alleen een kop koffie drinken. Maar dat je de routine er in moest houden.
pi_203812614
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja dit dus, thuis trainen is een bitch -O- Ik ben het elke keer weer braaf van plan. En dan gebeurt er niets. Of één dag lekker fanatiek.

Las ook ooit een tip als je geen zin had om te sporten, je gewoon wčl naar de sportschool toe moest gaan en eventueel alleen een kop koffie drinken. Maar dat je de routine er in moest houden.
Ja, just show up. :Y
pi_203812663
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Er zit wel wat verschil daarin of je naar een Big Gym/Basic Fit/whatever gaat, of gaat CrossFitten in een box, denk ik. :+

Wij hebben ook wel open uren, trouwens, daar zitten de meeste ook met oordoppen in. :+
Ja, eens. :Y Om die reden hou ik ook m'n bootcamp-trainingen aan (ok, afgelopen tijd wat minder, want wát een kutweer), dat is qua vibe denk ik wel redelijk vergelijkbaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De mindset is wel een ding ja, en wat je ook hebt bij dat tweede: je bent er dan toch, dus ook al is het maar een beetje kloten met een of ander apparaat, je hebt toch íets gedaan wat niet op de bank hangen was.

Maar woonkamersporten wordt 't sowieso niet voor me, daar heb ik wel echt een aparte ruimte voor nodig. Ook zodat ik niet iedere keer van alles uit een kast moet trekken. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203813557
Oh, trouwens, ik heb vandaag 50 kg overhead gehad. Dat was voor het laatst in september geloof ik, met pijn. :7
pi_203819475
Ik vond pre kinderen thuis sporten echt de uitvinding van de eeuw. Elke dag, voor het ontbijt. Heerlijk. O+

Nu ren ik alleen nog maar achter de kinderen aan. :')

Vandaag vind ik het vast weekend. Dus we aten patat met veel te veel saus en ik drink zo een biertje of wat. Morgen nieuwe dag.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 21:37:54 #174
5428 crew  miss_sly
pi_203869734
Ik had mijn check-up inzake diabetes 2 nuchter en de hb1ac (en meteen bloeddruk, cholesterol en nierfunctie, want 50+) en vrijdag sprak ik de huisarts over de uitslag.

Alles was prima, behalve de nuchtere suiker. Dat heb ik eigenlijk altijd, net iets te hoog. In dit geval 6,2. Ik vroeg wat ik kon doen om die te verlagen en volgens hem is dat toch afvallen richting bmi van 25. Ik zit nu al een hele tijd tussen 26 en 27.

Dat afvallen wil dus niet zo lukken, dus ik denk erover om toch eens iets van IF te proberen.
Is dat simpelweg bijvoorbeeld niet eten tussen 20 uur en 10 uur de volgende dag? En dan bijvoorbeeld ontbijt, lunch ergens in de middag en avondeten?

En mag je in de tijd dat je niet eet wel water, koffie en/of thee drinken? Zonder toevoegingen, uiteraard.

[ Bericht 41% gewijzigd door miss_sly op 27-02-2022 22:25:50 ]
pi_203870032
Ik meld me hier ook eens.
Morgen ga ik beginnen met “8 weken slank” van de Foodsisters. Dat is kha en wat voor mij (hopelijk) werkt is dat het 8 weekmenu’s zijn. Hoef het allemaal niet zelf uit te zoeken (dan ga ik waarschijnlijk smokkelen) maar gewoon de menu’s volgen.
Alle boodschappen zijn in huis en ik ben vol goede moed.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 27 februari 2022 @ 22:27:45 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203870555
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik had mijn check-up inzake diabetes 2 nuchter en de hb1ac (en meteen bloeddruk, cholesterol en nierfunctie, want 50+) en vrijdag sprak ik de huisarts over de uitslag.

Alles was prima, behalve de nuchtere suiker. Dat heb ik eigenlijk altijd, net iets te hoog. In dit geval 6,2. Ik vroeg wat ik kon doen om die te verlagen en volgens hem is dat toch afvallen richting bmi van 25. Ik zit nu al een hele tijd tussen 26 en 27.

Dat afvallen wil dus niet zo lukken, dus ik denk erover om toch eens iets van IF te proberen.
Is dat simpelweg bijvoorbeeld niet eten tussen 20 uur en 10 uur de volgende dag? En dan bijvoorbeeld ontbijt, lunch ergens in de middag en avondeten?
Wil je ‘echt’ IF doen dan houdt men meestal een schema als 16:8 aan, dus eten tussen 12u en 20u.
15:9 kan ook, 20:4 komt ook voor.
Tussen 10u en 20u kan ook wel, maar voor de voordelen van het vasten heb je, dacht ik, toch wel een iets langere periode van vasten nodig.

Er is een heel goed boek over: De diabetes-code.
Daarin wordt heel goed uitgelegd hoe het werkt en welke effecten IF dus ook op diabetes heeft.
https://www.bol.com/nl/nl/f/de-diabetes-code/9200000124927287/
pi_203872692
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:37 schreef miss_sly het volgende:

En mag je in de tijd dat je niet eet wel water, koffie en/of thee drinken? Zonder toevoegingen, uiteraard.
Waar het imo voor afvallen vooral iets oplevert is als je net iets langer vast en dan bruncht, ipv alsnog ontbijt én luncht.
Dat drinken doe ik wel ja. Zonder koffie zou ik het nooit doen. Ik gooi er zelfs een schep geschuimde melk in.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203873076
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik meld me hier ook eens.
Morgen ga ik beginnen met “8 weken slank” van de Foodsisters. Dat is kha en wat voor mij (hopelijk) werkt is dat het 8 weekmenu’s zijn. Hoef het allemaal niet zelf uit te zoeken (dan ga ik waarschijnlijk smokkelen) maar gewoon de menu’s volgen.
Alle boodschappen zijn in huis en ik ben vol goede moed.
Wat is je plan dan voor na die 8 weken?
pi_203873282
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 06:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Wat is je plan dan voor na die 8 weken?
Herhalen of verder met een ander onderdeel van hun programma. Alleen niet IF omdat ik in de ochtend medicijnen moet innemen vlak na eten. En dan na verloop van tijd hoop ik dat het een soort standaard gaat worden
pi_203873319
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Herhalen of verder met een ander onderdeel van hun programma. Alleen niet IF omdat ik in de ochtend medicijnen moet innemen vlak na eten. En dan na verloop van tijd hoop ik dat het een soort standaard gaat worden
IF is ook niet zaligmakend voor iedereen. Het probleem met "programma's" zoals deze is dat het ten eerste een hele grote groep voedingsmiddelen uitsluit. Dat is ansich niet erg, een tijdje, om een negatieve calorie-balans te creeeren, maar lost structureel niet wat op, natuurlijk. En ten tweede, als je na 8 (of 16 voor mijn part) weken weer "normaal" gaat eten en weer koolhydraten toevoegt maar verder niks veranderd ten opzichte van wat je de afgelopen jaren gedaan hebt, dan wordt je dus weer zwaar.
pi_203873381
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]
IF is ook niet zaligmakend voor iedereen. Het probleem met "programma's" zoals deze is dat het ten eerste een hele grote groep voedingsmiddelen uitsluit. Dat is ansich niet erg, een tijdje, om een negatieve calorie-balans te creeeren, maar lost structureel niet wat op, natuurlijk. En ten tweede, als je na 8 (of 16 voor mijn part) weken weer "normaal" gaat eten en weer koolhydraten toevoegt maar verder niks veranderd ten opzichte van wat je de afgelopen jaren gedaan hebt, dan wordt je dus weer zwaar.
Daarom hoop ik hierdoor te “leren” met weinig/minder koolhydraten te koken
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:08:44 #182
5428 crew  miss_sly
pi_203873397
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:27 schreef BE het volgende:

[..]
Wil je ‘echt’ IF doen dan houdt men meestal een schema als 16:8 aan, dus eten tussen 12u en 20u.
15:9 kan ook, 20:4 komt ook voor.
Tussen 10u en 20u kan ook wel, maar voor de voordelen van het vasten heb je, dacht ik, toch wel een iets langere periode van vasten nodig.

Er is een heel goed boek over: De diabetes-code.
Daarin wordt heel goed uitgelegd hoe het werkt en welke effecten IF dus ook op diabetes heeft.
https://www.bol.com/nl/nl/f/de-diabetes-code/9200000124927287/
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 01:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waar het imo voor afvallen vooral iets oplevert is als je net iets langer vast en dan bruncht, ipv alsnog ontbijt én luncht.
Dat drinken doe ik wel ja. Zonder koffie zou ik het nooit doen. Ik gooi er zelfs een schep geschuimde melk in.
Ik heb uiteraard nog wat verder gelezen gisteren. Ik kwam een aantal keer tegen dat je IF ook kunt opbouwen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Ik weet namelijk helemaal niet of het iets voor mij is, want ik hou wel van mijn eten op de daarvoor bestemde tijden :Y) Dus kort nadat ik ben opgestaan, wil ik graag iets eten.

Ik dacht als ik nu eens begin met mijn (kleine) ontbijt (cracker en een gekookt ei) uit te stellen naar 10 uur, dan kan ik ook mijn lunch wat later eten. En dan ergens tussen 18 en 20 uur mijn avondeten. Dat zou ik eens een weekje kunnen volhouden (behalve op de dag dat ik naar kantoor, daar moet ik nog wat voor bedenken). Het grootste voordeel dat ik hier denk ik uit haal, is dat ik dan drie maaltijden binnen een kortere tijd eet en daardoor minder behoefte heb aan tussendoortjes. Tegelijkertijd kan ik dan eens kijken hoe mijn lichaam en geest reageren op een langere tijd geen eten.

Ik heb overigens dus nog geen diabetes 2. Het is alleen die nuchtere prik die al jaaaren net iets aan de hoge kant is. Alle overige waarden waren dus gewoon helemaal in orde, ook niet maar net op het randje. Ik zou weleens willen kijken of dat werkelijk anders is wanneer ik een gezond bmi, zoals de huisarts voorspelt.
pi_203873578
Goed dat je dat probeert, @miss_sly .

Ik vind het zelf belangrijk om te eten als ik honger heb (en te stoppen als ik vol zit :+) en daarom staat IF me wat tegen. Aan de andere kant: in hoeverre hebben we de drie reguliere maaltijden per dag nodig en in hoeverre zijn we geconditioneerd om ze te nuttigen? Als je je patroon aanpast, merk je misschien wel dat dat buitengewoon goed bevalt.
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:52:34 #184
5428 crew  miss_sly
pi_203873720
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
Goed dat je dat probeert, @:miss_sly .

Ik vind het zelf belangrijk om te eten als ik honger heb (en te stoppen als ik vol zit :+) en daarom staat IF me wat tegen. Aan de andere kant: in hoeverre hebben we de drie reguliere maaltijden per dag nodig en in hoeverre zijn we geconditioneerd om ze te nuttigen? Als je je patroon aanpast, merk je misschien wel dat dat buitengewoon goed bevalt.
Precies dat wil ik dus eens uitproberen. In hoeverre zijn mijn lichaam en geest er zo aan gewend dat ik meteen wil eten als ik wakker wordt of heb ik dat echt nodig? Hoe voel ik me bij een ander eetparoon?

Op zichzelf wil ik ook niet echt heel veel minder eten, eigenlijk, want ook als ik in kcal kijk, valt dat heel erg mee. Ik zit meestal zo rond de 1.500 en dat is ook nog eens echt voornamelijk een gezond voedingspatroon. Het zijn eerder de tussendoortjes omdat er te lang tussen maaltijden zit. Misschien kan ik daar op deze manier wel beter mee omgaan.
pi_203873733
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Precies dat wil ik dus eens uitproberen. In hoeverre zijn mijn lichaam en geest er zo aan gewend dat ik meteen wil eten als ik wakker wordt of heb ik dat echt nodig? Hoe voel ik me bij een ander eetparoon?

Op zichzelf wil ik ook niet echt heel veel minder eten, eigenlijk, want ook als ik in kcal kijk, valt dat heel erg mee. Ik zit meestal zo rond de 1.500 en dat is ook nog eens echt voornamelijk een gezond voedingspatroon. Het zijn eerder de tussendoortjes omdat er te lang tussen maaltijden zit. Misschien kan ik daar op deze manier wel beter mee omgaan.
Bedoel je dat je met of zonder tussendoortjes op 1500 zit? Want met die hoeveelheid calorieen en jouw bewegingspatroon zou je toch gewoon af moeten vallen?
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 08:57:53 #186
5428 crew  miss_sly
pi_203873758
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bedoel je dat je met of zonder tussendoortjes op 1500 zit? Want met die hoeveelheid calorieen en jouw bewegingspatroon zou je toch gewoon af moeten vallen?
Zonder. En die tussendoortjes zijn ook niet zo ontzettend bijzonder, hoor: een appel, een hand nootjes, een stukje kaas.
Maar het lukt me dus gewoon niet. Dus ik wil het eens anders proberen met mijn lichaam.
pi_203874237
Pff.. ik merk dat ik erg veel moeite heb om netjes te eten en te sporten. Ik ben in between Jobs momenteel. Ofja, eigenlijk zit ik gewoon thuis te kijken naar een nieuwe baan (of functie, kan ook binnen mijn huidige bedrijf zijn) en krijg daar alle ruimte voor van mijn werkgever. Dus zit eigenlijk betaald thuis.
Maar ik merk dat het gebrek aan structuur en ritme me gewoon opbreekt. Qua eten ga ik al snel snaaien als ik me verveel. En ook qua sporten, tja als je altijd tijd hebt blijf je ook maar uitstellen...
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 10:02:39 #188
5428 crew  miss_sly
pi_203874623
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 09:35 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. ik merk dat ik erg veel moeite heb om netjes te eten en te sporten. Ik ben in between Jobs momenteel. Ofja, eigenlijk zit ik gewoon thuis te kijken naar een nieuwe baan (of functie, kan ook binnen mijn huidige bedrijf zijn) en krijg daar alle ruimte voor van mijn werkgever. Dus zit eigenlijk betaald thuis.
Maar ik merk dat het gebrek aan structuur en ritme me gewoon opbreekt. Qua eten ga ik al snel snaaien als ik me verveel. En ook qua sporten, tja als je altijd tijd hebt blijf je ook maar uitstellen...
Lastig he? Beetje structuur is wel gemakkelijk, vind ik ook. Ik vind het zelfs al lastig als zoals vorige week mijn dochter vrij is en wij gewoon (thuis) werken. Dan si het allemaal al net wat anders, puber komt ergens einde van de ochtend uit bed, wij hoeven ook niet om 7 uur op, maar staan rond 8 uur op, etc.
pi_203875485
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daarom hoop ik hierdoor te “leren” met weinig/minder koolhydraten te koken
^O^

Ik moet er niet aan denken, koolhydraatarm :D
pi_203875802
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2022 11:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]
^O^

Ik moet er niet aan denken, koolhydraatarm :D
Dat is ook nog wel een dingetje. Maar er zijn wat broodrecepten bij, gisteren één gemaakt. Gelukkig een roggebrood achtig iets maar we erg sterk van smaak. Daar mag ik straks "van genieten".
Ontbijt viel alles mee, normaal had ik magere yoghurt en nu griekse yoghurt. Mocht ik stoppen met dit programma ga ik in ieder geval door met de griekse yoghurt :D
pi_203875912
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat is ook nog wel een dingetje. Maar er zijn wat broodrecepten bij, gisteren één gemaakt. Gelukkig een roggebrood achtig iets maar we erg sterk van smaak. Daar mag ik straks "van genieten".
Ontbijt viel alles mee, normaal had ik magere yoghurt en nu griekse yoghurt. Mocht ik stoppen met dit programma ga ik in ieder geval door met de griekse yoghurt :D
Dat alleen is al winst ;) magere yoghurt is brrrrrr
pi_203875985
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 11:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dat alleen is al winst ;) magere yoghurt is brrrrrr
Ik heb ook magere koffiemelk in de koffie, want volle of (nog erger) creamer brrrr. Maar inderdaad dit is lekkerder
pi_203876246
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Ik heb uiteraard nog wat verder gelezen gisteren. Ik kwam een aantal keer tegen dat je IF ook kunt opbouwen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Ik weet namelijk helemaal niet of het iets voor mij is, want ik hou wel van mijn eten op de daarvoor bestemde tijden :Y) Dus kort nadat ik ben opgestaan, wil ik graag iets eten.

Ik dacht als ik nu eens begin met mijn (kleine) ontbijt (cracker en een gekookt ei) uit te stellen naar 10 uur, dan kan ik ook mijn lunch wat later eten. En dan ergens tussen 18 en 20 uur mijn avondeten. Dat zou ik eens een weekje kunnen volhouden (behalve op de dag dat ik naar kantoor, daar moet ik nog wat voor bedenken). Het grootste voordeel dat ik hier denk ik uit haal, is dat ik dan drie maaltijden binnen een kortere tijd eet en daardoor minder behoefte heb aan tussendoortjes. Tegelijkertijd kan ik dan eens kijken hoe mijn lichaam en geest reageren op een langere tijd geen eten.

Ik heb overigens dus nog geen diabetes 2. Het is alleen die nuchtere prik die al jaaaren net iets aan de hoge kant is. Alle overige waarden waren dus gewoon helemaal in orde, ook niet maar net op het randje. Ik zou weleens willen kijken of dat werkelijk anders is wanneer ik een gezond bmi, zoals de huisarts voorspelt.
Ik ben zelf van mening dat je niet in termen hoeft te denken maar vooral moet dien wat voor jou prettig is. Er zijn dagen (zoals vandaag) dat ik zeer laat ontbijt. Zeg 4 uur nadat ik ben opgestaan. En ik doe helemaal geen IF, maar daarvoor heb ik gewoon geen trek. En ik weiger ontbijt uit te stellen. Als ik in een ochtend eerder het gevoel heb dat ik wat moet eten, dan doe ik dat.

Nu heb ik wel het voordeel dat ik thuis kan werken, dus dan heb ik ook de optie om bijvoorbeeld een warme maaltijd als ontbijt te nemen. :D
ROBODEMONS..................|:(
pi_203876776
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf belangrijk om te eten als ik honger heb (en te stoppen als ik vol zit :+) en daarom staat IF me wat tegen.
Ik ook, daarom hou ik nogal van IF ;)
Als ik vlak na het opstaan ontbijt, heb ik de hele dag honger en zelden een vol gevoel. Als ik later op de dag mijn eerste eetmoment heb (dus IF), heb ik zelden honger, ben ik m.n. in de ochtend actiever en voel ik mijn volle gevoel ook beter.

Hoe het voelt is uiteraard voor iedereen anders, maar IF=/honger lijden.
pi_203877199
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2022 12:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ook, daarom hou ik nogal van IF ;)
Als ik vlak na het opstaan ontbijt, heb ik de hele dag honger en zelden een vol gevoel. Als ik later op de dag mijn eerste eetmoment heb (dus IF), heb ik zelden honger, ben ik m.n. in de ochtend actiever en voel ik mijn volle gevoel ook beter.

Hoe het voelt is uiteraard voor iedereen anders, maar IF=/honger lijden.
Als ik wakker word en geen honger heb, dan eet ik niet. Word ik wakker en heb ik honger, dan eet ik wel. Toen ik nog aan hardlopen deed, merkte ik het effect van 's ochtends niet eten goed: m'n prestaties waren slechter. Ik denk dat ik het daarom vooral in de weekeindes niet doe, ontbijten: dan kan ik uitslapen en hoef ik 's ochtends niet per se iets noemenswaardigs te doen.
pi_203877830
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als ik wakker word en geen honger heb, dan eet ik niet. Word ik wakker en heb ik honger, dan eet ik wel. Toen ik nog aan hardlopen deed, merkte ik het effect van 's ochtends niet eten goed: m'n prestaties waren slechter. Ik denk dat ik het daarom vooral in de weekeindes niet doe, ontbijten: dan kan ik uitslapen en hoef ik 's ochtends niet per se iets noemenswaardigs te doen.
Zo doe ik het dus ook.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator maandag 28 februari 2022 @ 13:51:56 #197
5428 crew  miss_sly
pi_203877847
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 12:11 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Ik ben zelf van mening dat je niet in termen hoeft te denken maar vooral moet dien wat voor jou prettig is. Er zijn dagen (zoals vandaag) dat ik zeer laat ontbijt. Zeg 4 uur nadat ik ben opgestaan. En ik doe helemaal geen IF, maar daarvoor heb ik gewoon geen trek. En ik weiger ontbijt uit te stellen. Als ik in een ochtend eerder het gevoel heb dat ik wat moet eten, dan doe ik dat.

Nu heb ik wel het voordeel dat ik thuis kan werken, dus dan heb ik ook de optie om bijvoorbeeld een warme maaltijd als ontbijt te nemen. :D
Ik heb altijd wel trek. In iets. Dat is echt heel vervelend. Dus eten wanneer ik trek heb, werkt voor mij duidelijk niet :')

Ik kan me zo voorstellen, en dat ga ik nu ervaren, dat een keiharde grens trekken over wanneer ik wel en niet kan eten voor mij dus wel goed werkt. Vandaar dat ik het zo eens wil proberen.

De ochtend viel me alles mee. Ik ben benieuwd hoe het is als ik vanavond na 20 uur niets meer 'mag'.
pi_203881806
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 13:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb altijd wel trek. In iets. Dat is echt heel vervelend. Dus eten wanneer ik trek heb, werkt voor mij duidelijk niet :')

Ik kan me zo voorstellen, en dat ga ik nu ervaren, dat een keiharde grens trekken over wanneer ik wel en niet kan eten voor mij dus wel goed werkt. Vandaar dat ik het zo eens wil proberen.

De ochtend viel me alles mee. Ik ben benieuwd hoe het is als ik vanavond na 20 uur niets meer 'mag'.
Dat is waarschijnlijk gewoon kut. En morgen ook. En overmorgen ook. Daarna begint mijn lichaam langzaam aan de verandering te wennen en na nog meer dagen is alles er gewoon aan gewend.

Voor mij is IF handig omdat ik me alsnog op 2 momenten lekker vol kan proppen :9~ Nadeel is wel dat het niet werkt momenteel, maar dat hangt denk ik samen met algehele van de leg zijn :') Of oud zijn, al schijnt dat voor IF niet veel uit te moeten maken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_203889343
Hier na Corona-besmetting (en de rest van het gezin allemaal achter elkaar dus geen tijd om te sporten en blij als iemand goed at ...) en zo weer op de rit en weer beginnen sporten (ik ben wel blijven wandelen).

Planning vandaag - meteen een beetje vreemd door sporten vanavond en fysio man begin van de avond waardoor we niet begin van de avond kunnen eten:
O: (net gehad) smoothie havermelk, banaan, 4 dadels, kaneel, pindakaas, lijnzaad
L: (wordt rond 2 uur) Vegetarische nasi Goreng
"D": fruit / ei / crackers - nog te bepalen adh honger
B: 1 uur bokszaktraining
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 11:46:14 #200
5428 crew  miss_sly
pi_203890551
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon kut. En morgen ook. En overmorgen ook. Daarna begint mijn lichaam langzaam aan de verandering te wennen en na nog meer dagen is alles er gewoon aan gewend.

Voor mij is IF handig omdat ik me alsnog op 2 momenten lekker vol kan proppen :9~ Nadeel is wel dat het niet werkt momenteel, maar dat hangt denk ik samen met algehele van de leg zijn :') Of oud zijn, al schijnt dat voor IF niet veel uit te moeten maken.
Ik moet zeggen dat gisteren eigenlijk best prima is gegaan. Had ik niet verwacht.
Vandaag door een afspraak om 9.45 die uitliep tot na 11 uur pas laat in de gelegenheid om te eten, dus besloten dan maar om 12 uur te starten ipv 10. Ben daar nu toch al bijna :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')