Die flow wil veel beter dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Goed zo.Ik merk dat ik wel meer gemotiveerd ben als ik flink train. Dan wil ik ook beter eten want noodzaak enzo.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Goed zo.Ik merk dat ik wel meer gemotiveerd ben als ik flink train. Dan wil ik ook beter eten want noodzaak enzo.
Heel herkenbaar. Ik had ooit sterke buikspieren, toen ik nog braaf aan krachttraining deed. Ik vind het leuk om te doen, maar de drempel om naar de sportschool te gaan is te hoog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die flow wil veel beter dan.En over het algemeen is m'n rug ook veel braver als ik m'n core een beetje bijhoud, dus het is gewoon dom dat ik er geen regelmaat in heb zitten.
Ik zou eerlijk gezegd ook het liefst thuis een ruimte inrichten ervoor, maar tsja. Ruimte.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Ik had ooit sterke buikspieren, toen ik nog braaf aan krachttraining deed. Ik vind het leuk om te doen, maar de drempel om naar de sportschool te gaan is te hoog.
Ik heb wel eens overwogen om een deel van onze garage erop in te richten, maar dat gaat wel wat kosten (er moet bijv. worden geïsoleerd) en we hebben allerlei andere projecten in de planning.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd ook het liefst thuis een ruimte inrichten ervoor, maar tsja. Ruimte.
Dus nu betaal ik redelijk veel per maand voor de sportschool op m'n woon-werk-route en ga ik direct uit werk te sporten. Het werkt best aardig.
Tuinwerk doet het goed ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb wel eens overwogen om een deel van onze garage erop in te richten, maar dat gaat wel wat kosten (er moet bijv. worden geïsoleerd) en we hebben allerlei andere projecten in de planning.
Dit is typisch iets waar ik elke winter aan denk. Als het mooi weer is, ben ik weer elke dag in de tuin aan het werk en voel ik me vanzelf sterker en fitter (en verrot vanwege de haast chronische spierpijn).
Klinkt als een mooi voorjaarsproject!quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Tuinwerk doet het goed ja.![]()
Qua ruimte zou ik het op zich op zolder kwijt kunnen, die "moeten" we toch ook nog eens aanpakken ook. Maar daar moet vriend het ook mee eens zijn en ik moet 'm dan ook nog even activeren om me te helpen met klussen.
Ik bén komende week een weekje vrij...quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt als een mooi voorjaarsproject!
Ja, zo ben ik wel blij dat ik niet echt om zoetigheid maal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik ben blij dat ik niet om alcohol maal; dat zou er ook nog eens bij moeten komen.
Ja, ik ben er zo één die stoïcijns rondloopt met een koptelefoon op.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Lonaa het volgende:
Thuis trainen werkt voor mij dus echt niet. Onderdeel van trainen is ook het _gaan_ en de sociale interactie.
Er zit wel wat verschil daarin of je naar een Big Gym/Basic Fit/whatever gaat, of gaat CrossFitten in een box, denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, ik ben er zo één die stoïcijns rondloopt met een koptelefoon op.
Ja dit dus, thuis trainen is een bitchquote:Op donderdag 24 februari 2022 13:05 schreef Lonaa het volgende:
Thuis trainen werkt voor mij dus echt niet. Onderdeel van trainen is ook het _gaan_ en de sociale interactie.
Ja, just show up.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja dit dus, thuis trainen is een bitchIk ben het elke keer weer braaf van plan. En dan gebeurt er niets. Of één dag lekker fanatiek.
Las ook ooit een tip als je geen zin had om te sporten, je gewoon wèl naar de sportschool toe moest gaan en eventueel alleen een kop koffie drinken. Maar dat je de routine er in moest houden.
Ja, eens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er zit wel wat verschil daarin of je naar een Big Gym/Basic Fit/whatever gaat, of gaat CrossFitten in een box, denk ik.![]()
Wij hebben ook wel open uren, trouwens, daar zitten de meeste ook met oordoppen in.
De mindset is wel een ding ja, en wat je ook hebt bij dat tweede: je bent er dan toch, dus ook al is het maar een beetje kloten met een of ander apparaat, je hebt toch íets gedaan wat niet op de bank hangen was.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja dit dus, thuis trainen is een bitchIk ben het elke keer weer braaf van plan. En dan gebeurt er niets. Of één dag lekker fanatiek.
Las ook ooit een tip als je geen zin had om te sporten, je gewoon wèl naar de sportschool toe moest gaan en eventueel alleen een kop koffie drinken. Maar dat je de routine er in moest houden.
Wil je ‘echt’ IF doen dan houdt men meestal een schema als 16:8 aan, dus eten tussen 12u en 20u.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik had mijn check-up inzake diabetes 2 nuchter en de hb1ac (en meteen bloeddruk, cholesterol en nierfunctie, want 50+) en vrijdag sprak ik de huisarts over de uitslag.
Alles was prima, behalve de nuchtere suiker. Dat heb ik eigenlijk altijd, net iets te hoog. In dit geval 6,2. Ik vroeg wat ik kon doen om die te verlagen en volgens hem is dat toch afvallen richting bmi van 25. Ik zit nu al een hele tijd tussen 26 en 27.
Dat afvallen wil dus niet zo lukken, dus ik denk erover om toch eens iets van IF te proberen.
Is dat simpelweg bijvoorbeeld niet eten tussen 20 uur en 10 uur de volgende dag? En dan bijvoorbeeld ontbijt, lunch ergens in de middag en avondeten?
Waar het imo voor afvallen vooral iets oplevert is als je net iets langer vast en dan bruncht, ipv alsnog ontbijt én luncht.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Is dat simpelweg bijvoorbeeld niet eten tussen 20 uur en 10 uur de volgende dag? En dan bijvoorbeeld ontbijt, lunch ergens in de middag en avondeten?
En mag je in de tijd dat je niet eet wel water, koffie en/of thee drinken? Zonder toevoegingen, uiteraard.
Wat is je plan dan voor na die 8 weken?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik meld me hier ook eens.
Morgen ga ik beginnen met “8 weken slank” van de Foodsisters. Dat is kha en wat voor mij (hopelijk) werkt is dat het 8 weekmenu’s zijn. Hoef het allemaal niet zelf uit te zoeken (dan ga ik waarschijnlijk smokkelen) maar gewoon de menu’s volgen.
Alle boodschappen zijn in huis en ik ben vol goede moed.
Herhalen of verder met een ander onderdeel van hun programma. Alleen niet IF omdat ik in de ochtend medicijnen moet innemen vlak na eten. En dan na verloop van tijd hoop ik dat het een soort standaard gaat wordenquote:Op maandag 28 februari 2022 06:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat is je plan dan voor na die 8 weken?
IF is ook niet zaligmakend voor iedereen. Het probleem met "programma's" zoals deze is dat het ten eerste een hele grote groep voedingsmiddelen uitsluit. Dat is ansich niet erg, een tijdje, om een negatieve calorie-balans te creeeren, maar lost structureel niet wat op, natuurlijk. En ten tweede, als je na 8 (of 16 voor mijn part) weken weer "normaal" gaat eten en weer koolhydraten toevoegt maar verder niks veranderd ten opzichte van wat je de afgelopen jaren gedaan hebt, dan wordt je dus weer zwaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 07:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Herhalen of verder met een ander onderdeel van hun programma. Alleen niet IF omdat ik in de ochtend medicijnen moet innemen vlak na eten. En dan na verloop van tijd hoop ik dat het een soort standaard gaat worden
Daarom hoop ik hierdoor te “leren” met weinig/minder koolhydraten te kokenquote:Op maandag 28 februari 2022 07:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
IF is ook niet zaligmakend voor iedereen. Het probleem met "programma's" zoals deze is dat het ten eerste een hele grote groep voedingsmiddelen uitsluit. Dat is ansich niet erg, een tijdje, om een negatieve calorie-balans te creeeren, maar lost structureel niet wat op, natuurlijk. En ten tweede, als je na 8 (of 16 voor mijn part) weken weer "normaal" gaat eten en weer koolhydraten toevoegt maar verder niks veranderd ten opzichte van wat je de afgelopen jaren gedaan hebt, dan wordt je dus weer zwaar.
quote:Op zondag 27 februari 2022 22:27 schreef BE het volgende:
[..]
Wil je ‘echt’ IF doen dan houdt men meestal een schema als 16:8 aan, dus eten tussen 12u en 20u.
15:9 kan ook, 20:4 komt ook voor.
Tussen 10u en 20u kan ook wel, maar voor de voordelen van het vasten heb je, dacht ik, toch wel een iets langere periode van vasten nodig.
Er is een heel goed boek over: De diabetes-code.
Daarin wordt heel goed uitgelegd hoe het werkt en welke effecten IF dus ook op diabetes heeft.
https://www.bol.com/nl/nl/f/de-diabetes-code/9200000124927287/
Ik heb uiteraard nog wat verder gelezen gisteren. Ik kwam een aantal keer tegen dat je IF ook kunt opbouwen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Ik weet namelijk helemaal niet of het iets voor mij is, want ik hou wel van mijn eten op de daarvoor bestemde tijdenquote:Op maandag 28 februari 2022 01:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waar het imo voor afvallen vooral iets oplevert is als je net iets langer vast en dan bruncht, ipv alsnog ontbijt én luncht.
Dat drinken doe ik wel ja. Zonder koffie zou ik het nooit doen. Ik gooi er zelfs een schep geschuimde melk in.
Precies dat wil ik dus eens uitproberen. In hoeverre zijn mijn lichaam en geest er zo aan gewend dat ik meteen wil eten als ik wakker wordt of heb ik dat echt nodig? Hoe voel ik me bij een ander eetparoon?quote:Op maandag 28 februari 2022 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
Goed dat je dat probeert, @:miss_sly .
Ik vind het zelf belangrijk om te eten als ik honger heb (en te stoppen als ik vol zit) en daarom staat IF me wat tegen. Aan de andere kant: in hoeverre hebben we de drie reguliere maaltijden per dag nodig en in hoeverre zijn we geconditioneerd om ze te nuttigen? Als je je patroon aanpast, merk je misschien wel dat dat buitengewoon goed bevalt.
Bedoel je dat je met of zonder tussendoortjes op 1500 zit? Want met die hoeveelheid calorieen en jouw bewegingspatroon zou je toch gewoon af moeten vallen?quote:Op maandag 28 februari 2022 08:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies dat wil ik dus eens uitproberen. In hoeverre zijn mijn lichaam en geest er zo aan gewend dat ik meteen wil eten als ik wakker wordt of heb ik dat echt nodig? Hoe voel ik me bij een ander eetparoon?
Op zichzelf wil ik ook niet echt heel veel minder eten, eigenlijk, want ook als ik in kcal kijk, valt dat heel erg mee. Ik zit meestal zo rond de 1.500 en dat is ook nog eens echt voornamelijk een gezond voedingspatroon. Het zijn eerder de tussendoortjes omdat er te lang tussen maaltijden zit. Misschien kan ik daar op deze manier wel beter mee omgaan.
Zonder. En die tussendoortjes zijn ook niet zo ontzettend bijzonder, hoor: een appel, een hand nootjes, een stukje kaas.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedoel je dat je met of zonder tussendoortjes op 1500 zit? Want met die hoeveelheid calorieen en jouw bewegingspatroon zou je toch gewoon af moeten vallen?
Lastig he? Beetje structuur is wel gemakkelijk, vind ik ook. Ik vind het zelfs al lastig als zoals vorige week mijn dochter vrij is en wij gewoon (thuis) werken. Dan si het allemaal al net wat anders, puber komt ergens einde van de ochtend uit bed, wij hoeven ook niet om 7 uur op, maar staan rond 8 uur op, etc.quote:Op maandag 28 februari 2022 09:35 schreef Pinuts het volgende:
Pff.. ik merk dat ik erg veel moeite heb om netjes te eten en te sporten. Ik ben in between Jobs momenteel. Ofja, eigenlijk zit ik gewoon thuis te kijken naar een nieuwe baan (of functie, kan ook binnen mijn huidige bedrijf zijn) en krijg daar alle ruimte voor van mijn werkgever. Dus zit eigenlijk betaald thuis.
Maar ik merk dat het gebrek aan structuur en ritme me gewoon opbreekt. Qua eten ga ik al snel snaaien als ik me verveel. En ook qua sporten, tja als je altijd tijd hebt blijf je ook maar uitstellen...
quote:Op maandag 28 februari 2022 08:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik hierdoor te “leren” met weinig/minder koolhydraten te koken
Dat is ook nog wel een dingetje. Maar er zijn wat broodrecepten bij, gisteren één gemaakt. Gelukkig een roggebrood achtig iets maar we erg sterk van smaak. Daar mag ik straks "van genieten".quote:Op maandag 28 februari 2022 11:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Ik moet er niet aan denken, koolhydraatarm
Dat alleen is al winstquote:Op maandag 28 februari 2022 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is ook nog wel een dingetje. Maar er zijn wat broodrecepten bij, gisteren één gemaakt. Gelukkig een roggebrood achtig iets maar we erg sterk van smaak. Daar mag ik straks "van genieten".
Ontbijt viel alles mee, normaal had ik magere yoghurt en nu griekse yoghurt. Mocht ik stoppen met dit programma ga ik in ieder geval door met de griekse yoghurt
Ik heb ook magere koffiemelk in de koffie, want volle of (nog erger) creamer brrrr. Maar inderdaad dit is lekkerderquote:Op maandag 28 februari 2022 11:53 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat alleen is al winstmagere yoghurt is brrrrrr
Ik ben zelf van mening dat je niet in termen hoeft te denken maar vooral moet dien wat voor jou prettig is. Er zijn dagen (zoals vandaag) dat ik zeer laat ontbijt. Zeg 4 uur nadat ik ben opgestaan. En ik doe helemaal geen IF, maar daarvoor heb ik gewoon geen trek. En ik weiger ontbijt uit te stellen. Als ik in een ochtend eerder het gevoel heb dat ik wat moet eten, dan doe ik dat.quote:Op maandag 28 februari 2022 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ik heb uiteraard nog wat verder gelezen gisteren. Ik kwam een aantal keer tegen dat je IF ook kunt opbouwen als je het nog niet eerder hebt gedaan. Ik weet namelijk helemaal niet of het iets voor mij is, want ik hou wel van mijn eten op de daarvoor bestemde tijdenDus kort nadat ik ben opgestaan, wil ik graag iets eten.
Ik dacht als ik nu eens begin met mijn (kleine) ontbijt (cracker en een gekookt ei) uit te stellen naar 10 uur, dan kan ik ook mijn lunch wat later eten. En dan ergens tussen 18 en 20 uur mijn avondeten. Dat zou ik eens een weekje kunnen volhouden (behalve op de dag dat ik naar kantoor, daar moet ik nog wat voor bedenken). Het grootste voordeel dat ik hier denk ik uit haal, is dat ik dan drie maaltijden binnen een kortere tijd eet en daardoor minder behoefte heb aan tussendoortjes. Tegelijkertijd kan ik dan eens kijken hoe mijn lichaam en geest reageren op een langere tijd geen eten.
Ik heb overigens dus nog geen diabetes 2. Het is alleen die nuchtere prik die al jaaaren net iets aan de hoge kant is. Alle overige waarden waren dus gewoon helemaal in orde, ook niet maar net op het randje. Ik zou weleens willen kijken of dat werkelijk anders is wanneer ik een gezond bmi, zoals de huisarts voorspelt.
Ik ook, daarom hou ik nogal van IFquote:Op maandag 28 februari 2022 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf belangrijk om te eten als ik honger heb (en te stoppen als ik vol zit) en daarom staat IF me wat tegen.
Als ik wakker word en geen honger heb, dan eet ik niet. Word ik wakker en heb ik honger, dan eet ik wel. Toen ik nog aan hardlopen deed, merkte ik het effect van 's ochtends niet eten goed: m'n prestaties waren slechter. Ik denk dat ik het daarom vooral in de weekeindes niet doe, ontbijten: dan kan ik uitslapen en hoef ik 's ochtends niet per se iets noemenswaardigs te doen.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ook, daarom hou ik nogal van IF![]()
Als ik vlak na het opstaan ontbijt, heb ik de hele dag honger en zelden een vol gevoel. Als ik later op de dag mijn eerste eetmoment heb (dus IF), heb ik zelden honger, ben ik m.n. in de ochtend actiever en voel ik mijn volle gevoel ook beter.
Hoe het voelt is uiteraard voor iedereen anders, maar IF=/honger lijden.
Zo doe ik het dus ook.quote:Op maandag 28 februari 2022 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik wakker word en geen honger heb, dan eet ik niet. Word ik wakker en heb ik honger, dan eet ik wel. Toen ik nog aan hardlopen deed, merkte ik het effect van 's ochtends niet eten goed: m'n prestaties waren slechter. Ik denk dat ik het daarom vooral in de weekeindes niet doe, ontbijten: dan kan ik uitslapen en hoef ik 's ochtends niet per se iets noemenswaardigs te doen.
Ik heb altijd wel trek. In iets. Dat is echt heel vervelend. Dus eten wanneer ik trek heb, werkt voor mij duidelijk nietquote:Op maandag 28 februari 2022 12:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ben zelf van mening dat je niet in termen hoeft te denken maar vooral moet dien wat voor jou prettig is. Er zijn dagen (zoals vandaag) dat ik zeer laat ontbijt. Zeg 4 uur nadat ik ben opgestaan. En ik doe helemaal geen IF, maar daarvoor heb ik gewoon geen trek. En ik weiger ontbijt uit te stellen. Als ik in een ochtend eerder het gevoel heb dat ik wat moet eten, dan doe ik dat.
Nu heb ik wel het voordeel dat ik thuis kan werken, dus dan heb ik ook de optie om bijvoorbeeld een warme maaltijd als ontbijt te nemen.
Dat is waarschijnlijk gewoon kut. En morgen ook. En overmorgen ook. Daarna begint mijn lichaam langzaam aan de verandering te wennen en na nog meer dagen is alles er gewoon aan gewend.quote:Op maandag 28 februari 2022 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel trek. In iets. Dat is echt heel vervelend. Dus eten wanneer ik trek heb, werkt voor mij duidelijk niet
Ik kan me zo voorstellen, en dat ga ik nu ervaren, dat een keiharde grens trekken over wanneer ik wel en niet kan eten voor mij dus wel goed werkt. Vandaar dat ik het zo eens wil proberen.
De ochtend viel me alles mee. Ik ben benieuwd hoe het is als ik vanavond na 20 uur niets meer 'mag'.
Ik moet zeggen dat gisteren eigenlijk best prima is gegaan. Had ik niet verwacht.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon kut. En morgen ook. En overmorgen ook. Daarna begint mijn lichaam langzaam aan de verandering te wennen en na nog meer dagen is alles er gewoon aan gewend.
Voor mij is IF handig omdat ik me alsnog op 2 momenten lekker vol kan proppenNadeel is wel dat het niet werkt momenteel, maar dat hangt denk ik samen met algehele van de leg zijn
Of oud zijn, al schijnt dat voor IF niet veel uit te moeten maken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat gisteren eigenlijk best prima is gegaan. Had ik niet verwacht.
Vandaag door een afspraak om 9.45 die uitliep tot na 11 uur pas laat in de gelegenheid om te eten, dus besloten dan maar om 12 uur te starten ipv 10. Ben daar nu toch al bijna
Het is gek, maar het went. Ik geloof ook eigenlijk wel na deze dagen dat mijn probleem eigenlijk niet in mijn lijf zit dat per se eten nodig heeft, maar in mijn hoofd dat veel te veel met eten bezig is. En het window om daarmee bezig te zijn, is danig verminderd. En de mogelijkheid om daadwerkelijk van alles in mijn mond te stoppen is dan ook minder.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Zo liep mijn dag ook wat gek waardoor ik pas om 2 uur aan ontbijt toekwam. En toen had ik eigenlijk niet eens echt honger.
Ik ontbijt zondag meestal vrij uitgebreid met iedereen hier. Zaterdag tegen 10, 11.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:30 schreef miss_sly het volgende:
Overigens nog een vraag: doen jullie in het weekend ook IF? Of neem je dan iets meer ruimte?
Fijn om zo snel resultaat te zien!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat het zo een eerste week sneller kan gaan, maar ik was aangenaam verrast door de weegschaal vanochtend. Ik heb me maandagochtend gewogen om een startgewicht te hebben en daar was vanmorgen al een kilo vanaf.
Ik was het al van plan, omdat ik me ook goed voel, maar nu blijf ik het nog even volhouden
O, dat is iets wat ik me altijd afvraag inderdaadquote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:38 schreef SQ het volgende:
Ik wil even praise hebben voor mijn rvs waterfles
Ik had gistermiddag heet water uit de koffiemachine op kantoor in die fles gedaan om thee te maken. Geprobeerd te drinken maar bleef wel erg warm. Heb de fles mee naar huis genomen (lopend in de kou) en m daar in de garderobe gezet en vergeten.
Vanmorgen bij het jas aantrekken de fles weer opgepakt en weer een half uur mee door de kou gelopen. Ik draai m net open en... de thee is nog lauwwarmonverwacht!
Dat kan lastig worden, dat moet ik nog even zien. Ik moet zeggen dat het me op zich namelijk ook wel goed bevalt. Het voelt wel goed. Geen idee of dat zo blijft als ik dit lange tijd doe, natuurlijkquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Resultaat is altijd motiverend, @:miss_sly!Ik vind het zelf vooral lastig worden als je in het gareel zit en de weegschaal geen vooruitgang of zelfs achteruitgang laat zien.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan lastig worden, dat moet ik nog even zien. Ik moet zeggen dat het me op zich namelijk ook wel goed bevalt. Het voelt wel goed. Geen idee of dat zo blijft als ik dit lange tijd doe, natuurlijk
Heel herkenbaarquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik merk dat het me rust geeft dat ik een heel stuk minder van mijn tijd met eten bezig hoef te zijn.
(...) Met eten tussen 12-20 heb ik een lunch en avondeten en dan eet ik ergens tussendoor een appel en een handje noten, en dan is het klaar.
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel herkenbaar![]()
Hier ook dat vreemde als ik iets gegeten heb dan heb ik de hele tijd honger en denk ik aan eten. Als ik niet eet dan is dat er allemaal niet. Geen honger en denk niet steeds aan eten.
Maar dat signaal trekt over het algemeen vrij snel weer weg als je daar geen aandacht aan schenkt. En dat gaat ook steeds sneller.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?
Het signaal dat je krijgt als je net wakker bent is niet per se een signaal dat je lichaam voedsel nodig heeft. Eerder een herinnering dat jij en je lijf gewend zijn om dan te eten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?
Ik denk dat je mijn punt niet helemaal snapt. Zelf merk ik dat op een gegeven moment mijn lichaam vraagt om voeding. Dat is niet al om 8 uur in de ochtend. Dat kan zijn om 12 uur, maar ook eerder of later. Beetje afhankelijk hoe laat ik opsta.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:46 schreef BE het volgende:
[..]
Maar dat signaal trekt over het algemeen vrij snel weer weg als je daar geen aandacht aan schenkt. En dat gaat ook steeds sneller.
Als je er maar voor zorgt dat je gewoon een normale hoeveelheid kcal binnen krijgt maakt het natuurlijk niet uit of je dat nou in 12 uur of in 8 uur of zelfs minder eet...
De mens heeft er ooit een gewoonte van gemaakt om 3 hoofdmaaltijden per dag te eten, regelmatig verspreid over de dag, maar er is geen keiharde wetenschap die verder aannemelijk maakt dat dat ook echt noodzakelijk is. Het enige dat we echt weten is dat een mens op een dag voedingsstoffen nodig heeft. Maar wanneer je die binnenkrijgt lijkt niet uit te maken.
Of nou ja, eigenlijk maakt dat wel uit. Er zijn een flink aantal studies die de positieve effecten van IF beschrijven.
(Ik ben te duf en te lui om ze op te zoeken en ik durf het niet uit mijn hoofd op te lepelen, want het is een klok-klepel verhaal dankzij mijn potato-brain.)
Daar had ik het niet over. En volgens mij maakt het ook helemaal niet uit wanneer je op een dag eet. Maar op een gegeven moment zal je lichaam toch om energie vragen. We hebben dat nodig om te kunnen functioneren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het signaal dat je krijgt als je net wakker bent is niet per se een signaal dat je lichaam voedsel nodig heeft. Eerder een herinnering dat jij en je lijf gewend zijn om dan te eten.
Je lichaam besteedt liever minder tijd aan al dat verteren dan meer.
Ja hoor, alleen duurt dat veel langer dan je zou denken. Maar goed, ik neem aan dat dat per persoon ook wat verschilt. Mijn lichaam kan blijkbaar best lang zonder eten voor ik echt voel dat ik wat moet eten. Maar als ik eenmaal iets eet, dan lijkt het net een bodemloze putquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
Dat klopt. En als jij je lichaam daarop kunt vertrouwen, is dat heel fijn en kun je het zo doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. En volgens mij maakt het ook helemaal niet uit wanneer je op een dag eet. Maar op een gegeven moment zal je lichaam toch om energie vragen. We hebben dat nodig om te kunnen functioneren.
Het was ook geen aanval. Ik geloof zelf dat de beste methode de methode is wat het prettigst voor je voelt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt. En als jij je lichaam daarop kunt vertrouwen, is dat heel fijn en kun je het zo doen.
Ik heb daar moeite mee. Ik heb nogal snel het gevoel dat ik iets moet eten, maar dat zal voor een groot deel van de tijd niet fysieke honger zijn, maar eerder mijn brein dat me ingeeft dat ik iets moet eten. Daar heb ik nu minder last van. Als ik tussen 12-20 uur in ieder geval twee echte maaltijden eet in de vorm van lunch en avondeten, dan ben ik toch wel redelijk voldaan. Ik heb dan ook inderdaad geen hongergevoel, wat een gevoel is dat ik nu wel een beetje begin te herkennen.
Acteren op een gevoel van honger klinkt natuurlijk helemaal goed, maar dat vind ik nog niet zo gemakkelijk.
Sorry, maar het klonk gewoon een beetje raar. Ik weet zelf ook wel dat je best lang zonder eten kan. Is waarschijnlijk ook een reden dat ik vaak vergeet te lunchen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 00:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja hoor, alleen duurt dat veel langer dan je zou denken. Maar goed, ik neem aan dat dat per persoon ook wat verschilt. Mijn lichaam kan blijkbaar best lang zonder eten voor ik echt voel dat ik wat moet eten. Maar als ik eenmaal iets eet, dan lijkt het net een bodemloze putIt's complicated.
Je reactie klonk alsof je met IF jezelf uithongert. Dat is zeker niet het geval. Ik eet verder helemaal gewoon. Ik kies er daarmee wel voor om tot 12 uur een eventueel gevoel van honger even te accepteren in de wetenschap dat ik om 12 uur weer kan eten. Ik vind het zelfs bevrijdend om dat hongergevoel er te kunnen laten zijn zonder naar eten te grijpen. En dus te leren accepteren.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het was ook geen aanval. Ik geloof zelf dat de beste methode de methode is wat het prettigst voor je voelt.
Oh nee hoor. Ik ben helemaal niet van mening dat je met IF jezelf uithongert.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je reactie klonk alsof je met IF jezelf uithongert. Dat is zeker niet het geval. Ik eet verder helemaal gewoon. Ik kies er daarmee wel voor om tot 12 uur een eventueel gevoel van honger even te accepteren in de wetenschap dat ik om 12 uur weer kan eten. Ik vind het zelfs bevrijdend om dat hongergevoel er te kunnen laten zijn zonder naar eten te grijpen. En dus te leren accepteren.
Wat tof dat je een gezonde verslaving hebt!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:28 schreef BE het volgende:
Het grappig is dat ik nu ook de neiging heb om te gaan, maar vanavond dus de training met mijn clubje, dus dat zou wat te veel van het goede zijn.
Het was de afgelopen weken aardig rustig qua werk, dus dan kan het ook. Nu nog zorgen dat ik het vol ga houden als ik wel weer een drukkere week heb.
Grote voordeel is dat het veel vroeger licht wordt, dus ik kan er iig ook 's ochtends vroeg meteen op uit.
Ik heb vroeger Hatha Yoga gedaan, maar mijn lijf vindt het helaas echt niet meer leuk, zo jammerquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben dankzij een kennis geïnteresseerd geraakt in yoga, wie van jullie doet dat?
Ik heb het dan over ''zachte yoga'', geen enge zware dingen
Snap ik, dat is best heftig nogquote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb vroeger Hatha Yoga gedaan, maar mijn lijf vindt het helaas echt niet meer leuk, zo jammer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lijkt me zo leuk maar helaas doen zet het alleen op zondag. En ik zit hier alleen door de week (defensie en intern)
quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:11 schreef Pinuts het volgende:
Ik kwam overigens dit tegen bij een bootcamp site:Omg. Zou doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit lijkt me zo leuk maar helaas doen zet het alleen op zondag. En ik zit hier alleen door de week (defensie en intern)
Sterkheidsbaas van alles.
+1quote:
Voor als je in de buurt van water woont: kajakken. Ik heb zelf een opblaasbare kajak gekocht.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:04 schreef Pinuts het volgende:
. Maar ik merk dat ik fitnessen meestal snel zat ben dus ik zoek eigenlijk iets waardoor je gewoon lekker bezig blijft maar niet je helemaal hoeft te comitten aan een team enzo. Dus tips zijn welkom
Dat is heel mooiquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:12 schreef BE het volgende:
Volgens mij is er nu toch echt wel een kilo af!
Van dat plaatje hierboven zijn die laatste vijf bolletjes nu ook vinkjes.Dus de afgelopen vier weken heb ik maar twee dagen niet bewogen.
![]()
Op dit moment voelt het idd heel makkelijk. Dat je niet snapt waarom je dit niet al jaren doet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is heel mooiVoelt het ook makkelijk of is het een struggle? Bij mij lijkt het altijd het een of het ander
Ja dat dusquote:Op zondag 20 maart 2022 07:58 schreef BE het volgende:
Op dit moment voelt het idd heel makkelijk. Dat je niet snapt waarom je dit niet al jaren doet.
Maar ik weet ondertussen ook dat dat zomaar ineens weer om kan slaan.
Dat is heel herkenbaar, maar ik weet uit ervaring ook dat stoppen met wegen bij mij het begin is van grip verliezen op m'n gewicht. Uiteindelijk is meten weten.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:07 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb weer een fuck it moment. Maar dit keer een soort van positieve fuck it. Ik ga gewoon stoppen met mezelf wegen. Ik heb de afgelopen weken zo vaak gehad dat ik echt het gevoel had dat ik lekker bezig was en me lekker in mijn vel voelde. En dan ging ik wegen en dan viel het tegen en dan voelde ik me weer slecht. Dus fuck die weegschaal. Dat is maar bijzaak. Het gaat erom hoe ik me voel.
Dit. Als ik mijn gewicht niet zie dan bestaat het niet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar, maar ik weet uit ervaring ook dat stoppen met wegen bij mij het begin is van grip verliezen op m'n gewicht. Uiteindelijk is meten weten.
Ja, hoi.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit. Als ik mijn gewicht niet zie dan bestaat het niet.
Oh, die is nog mild.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:02 schreef Lonaa het volgende:
"Ik vreet al 3 weken en ik weeg niet dus ik zal nog wel steeds 98 kg wegen"
"HAHA GRAPJE 102!"
Ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden. In de spiegel zie ik er altijd geweldig uit en m'n jurken passen sowieso wel.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit. Als ik mijn gewicht niet zie dan bestaat het niet.
Stretchjurken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden. In de spiegel zie ik er altijd geweldig uit en m'n jurken passen sowieso wel.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:37 schreef BE het volgende:
Ik ben ook erg van 'meten is weten'. En ook van 's avonds gaan staan om te zien of je denkt dat de volgende ochtend goed uit gaat pakken.
Beter foto's maken. Gek genoeg is de spiegel vaak flatteuzer.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan mezelf ook heel goed voor de gek houden. In de spiegel zie ik er altijd geweldig uit en m'n jurken passen sowieso wel.
Oh...!quote:Op woensdag 23 maart 2022 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Het volgende spirit-shirt is onderweg:
[ afbeelding ]
Ja dat vind ik dus ook het lastige. Aan de ene kant wil ik het weten want ik wil niet ineens (veel) aankomen. Maar aan de andere kant demotiveert het me echt als er in mijn zienswijze niet genoeg af is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar, maar ik weet uit ervaring ook dat stoppen met wegen bij mij het begin is van grip verliezen op m'n gewicht. Uiteindelijk is meten weten.
Oh ja dit deed ik ook altijd. Ging bij mij zelfs zover dat ik 1 dag voor mijn 'weegdag' (aka 1x per week) bewust geen zout/veel carbs ging eten om maar zo laag mogelijk te zitten. Was wel ook een beetje het punt dat ik daar waar ben ik in godsnaam mee bezig...quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:37 schreef BE het volgende:
Maar op dit moment merk ik dat mijn omvang echt wel afneemt, maar mijn gewicht nog niet, dus dan vind ik het wel jammer dat ik idd niet ben gaan meten. Maar ik vertrouw dat nooit zo, ik weet toch nooit waar ik dat meetlint precies hield.
Mwah, koolhydraten niet perse. Net hoe je lijf daarop draait.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar is het sowieso niet verstandig om veel zout en carbs te vermijden?
Dan maak ik mezelf liever van kant.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Janaja, dat sowiesoquote:
Dat heb ik ook. Toen ik het erover had, was ik wat gefrustreerd omdat de weegschaal al een tijd weinig deed. En nu ben ik ineens een kilo lichter. Als je wéét dat je goed bezig bent, dan moet je er ook op durven vertrouwen dat de weegschaal wel iets gaat laten zien.quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:47 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus ook het lastige. Aan de ene kant wil ik het weten want ik wil niet ineens (veel) aankomen. Maar aan de andere kant demotiveert het me echt als er in mijn zienswijze niet genoeg af is.
Daarom mijd ik foto's.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Beter foto's maken. Gek genoeg is de spiegel vaak flatteuzer.
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mwoah. Als dat ver is dan uh, ja ok, I'll leave.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...
Mweh. Weten dat dat gegarandeerd tig kilo extra vocht geeft en dus geen goed beeld gaat geven, vind ik meevallen. Da's hetzelfde als dat ik op punt x in m'n cyclus niet m'n strakste jeans aan ga trekken, omdat ik opzwel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...
quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beter geen foto's maken dus
Sturen je snoode vrinden die 20 jaar later ook nog eens gniffelend aan je terug. Hoeren.
Hjb snoodaard.quote:
Ja, dit. Herkenbaar. Maar dat is zelfs niet makkelijk. Ik maak er regelmatig nog een puinhoop van. Als ik een en ander vergelijk met 10 jaar terug, dan is er wel heel veel verbeterd. En een echte eetbui ken ik bijna niet meer, dat komt zelden nog voor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:50 schreef Pinuts het volgende:
Nouja 'probleem' is dat ik een goede relatie met voeding wil hebben. Dus niet ineens soep als slechts wil zien.
Maar goed, misschien is helemaal niet meer wegen niet de oplossing maar ipv 2x per week maar 1x per maand ofzo. Meer om een trend te zien dan echt keiharde cijfers. Sowieso wil ik mijn focus denk ik even verleggen van afvallen naar gewoon goed en gezond eten.
Ja, dit ook. Ik heb best enorme stappen gemaakt. Sowieso natuurlijk een pens (huhu) gewicht kwijt, ik sport met overgave en ik maak veel betere keuzes. Ook echte eetbuien zijn hier niet meer aan de orde.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit. Herkenbaar. Maar dat is zelfs niet makkelijk. Ik maak er regelmatig nog een puinhoop van. Als ik een en ander vergelijk met 10 jaar terug, dan is er wel heel veel verbeterd. En een echte eetbui ken ik bijna niet meer, dat komt zelden nog voor.
Hoppaa!quote:Op zaterdag 26 maart 2022 08:24 schreef BE het volgende:
-3,5 tov begin februari!
Het begint zowaar op gewichtsverlies te lijken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |