Ja dat vind ik dus ook het lastige. Aan de ene kant wil ik het weten want ik wil niet ineens (veel) aankomen. Maar aan de andere kant demotiveert het me echt als er in mijn zienswijze niet genoeg af is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar, maar ik weet uit ervaring ook dat stoppen met wegen bij mij het begin is van grip verliezen op m'n gewicht. Uiteindelijk is meten weten.
Oh ja dit deed ik ook altijd. Ging bij mij zelfs zover dat ik 1 dag voor mijn 'weegdag' (aka 1x per week) bewust geen zout/veel carbs ging eten om maar zo laag mogelijk te zitten. Was wel ook een beetje het punt dat ik daar waar ben ik in godsnaam mee bezig...quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:37 schreef BE het volgende:
Maar op dit moment merk ik dat mijn omvang echt wel afneemt, maar mijn gewicht nog niet, dus dan vind ik het wel jammer dat ik idd niet ben gaan meten. Maar ik vertrouw dat nooit zo, ik weet toch nooit waar ik dat meetlint precies hield.
Mwah, koolhydraten niet perse. Net hoe je lijf daarop draait.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar is het sowieso niet verstandig om veel zout en carbs te vermijden?
Dan maak ik mezelf liever van kant.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Janaja, dat sowiesoquote:
Dat heb ik ook. Toen ik het erover had, was ik wat gefrustreerd omdat de weegschaal al een tijd weinig deed. En nu ben ik ineens een kilo lichter. Als je wéét dat je goed bezig bent, dan moet je er ook op durven vertrouwen dat de weegschaal wel iets gaat laten zien.quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:47 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus ook het lastige. Aan de ene kant wil ik het weten want ik wil niet ineens (veel) aankomen. Maar aan de andere kant demotiveert het me echt als er in mijn zienswijze niet genoeg af is.
Daarom mijd ik foto's.quote:Op woensdag 23 maart 2022 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Beter foto's maken. Gek genoeg is de spiegel vaak flatteuzer.
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mwoah. Als dat ver is dan uh, ja ok, I'll leave.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...
Mweh. Weten dat dat gegarandeerd tig kilo extra vocht geeft en dus geen goed beeld gaat geven, vind ik meevallen. Da's hetzelfde als dat ik op punt x in m'n cyclus niet m'n strakste jeans aan ga trekken, omdat ik opzwel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Haha soort van. Maar dan ging ik bijv bewust geen soep eten of woksaus (want zout). Dus dat ging wel ver...
quote:Op woensdag 23 maart 2022 19:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beter geen foto's maken dus
Sturen je snoode vrinden die 20 jaar later ook nog eens gniffelend aan je terug. Hoeren.
Hjb snoodaard.quote:
Ja, dit. Herkenbaar. Maar dat is zelfs niet makkelijk. Ik maak er regelmatig nog een puinhoop van. Als ik een en ander vergelijk met 10 jaar terug, dan is er wel heel veel verbeterd. En een echte eetbui ken ik bijna niet meer, dat komt zelden nog voor.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:50 schreef Pinuts het volgende:
Nouja 'probleem' is dat ik een goede relatie met voeding wil hebben. Dus niet ineens soep als slechts wil zien.
Maar goed, misschien is helemaal niet meer wegen niet de oplossing maar ipv 2x per week maar 1x per maand ofzo. Meer om een trend te zien dan echt keiharde cijfers. Sowieso wil ik mijn focus denk ik even verleggen van afvallen naar gewoon goed en gezond eten.
Ja, dit ook. Ik heb best enorme stappen gemaakt. Sowieso natuurlijk een pens (huhu) gewicht kwijt, ik sport met overgave en ik maak veel betere keuzes. Ook echte eetbuien zijn hier niet meer aan de orde.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit. Herkenbaar. Maar dat is zelfs niet makkelijk. Ik maak er regelmatig nog een puinhoop van. Als ik een en ander vergelijk met 10 jaar terug, dan is er wel heel veel verbeterd. En een echte eetbui ken ik bijna niet meer, dat komt zelden nog voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |