abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203951753
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klopt. En als jij je lichaam daarop kunt vertrouwen, is dat heel fijn en kun je het zo doen.

Ik heb daar moeite mee. Ik heb nogal snel het gevoel dat ik iets moet eten, maar dat zal voor een groot deel van de tijd niet fysieke honger zijn, maar eerder mijn brein dat me ingeeft dat ik iets moet eten. Daar heb ik nu minder last van. Als ik tussen 12-20 uur in ieder geval twee echte maaltijden eet in de vorm van lunch en avondeten, dan ben ik toch wel redelijk voldaan. Ik heb dan ook inderdaad geen hongergevoel, wat een gevoel is dat ik nu wel een beetje begin te herkennen.

Acteren op een gevoel van honger klinkt natuurlijk helemaal goed, maar dat vind ik nog niet zo gemakkelijk.
Het was ook geen aanval. Ik geloof zelf dat de beste methode de methode is wat het prettigst voor je voelt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 00:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja hoor, alleen duurt dat veel langer dan je zou denken. Maar goed, ik neem aan dat dat per persoon ook wat verschilt. Mijn lichaam kan blijkbaar best lang zonder eten voor ik echt voel dat ik wat moet eten. Maar als ik eenmaal iets eet, dan lijkt het net een bodemloze put :') It's complicated.
Sorry, maar het klonk gewoon een beetje raar. Ik weet zelf ook wel dat je best lang zonder eten kan. Is waarschijnlijk ook een reden dat ik vaak vergeet te lunchen.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 13:44:55 #227
5428 crew  miss_sly
pi_203952482
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 12:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Het was ook geen aanval. Ik geloof zelf dat de beste methode de methode is wat het prettigst voor je voelt.

Je reactie klonk alsof je met IF jezelf uithongert. Dat is zeker niet het geval. Ik eet verder helemaal gewoon. Ik kies er daarmee wel voor om tot 12 uur een eventueel gevoel van honger even te accepteren in de wetenschap dat ik om 12 uur weer kan eten. Ik vind het zelfs bevrijdend om dat hongergevoel er te kunnen laten zijn zonder naar eten te grijpen. En dus te leren accepteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203953297
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je reactie klonk alsof je met IF jezelf uithongert. Dat is zeker niet het geval. Ik eet verder helemaal gewoon. Ik kies er daarmee wel voor om tot 12 uur een eventueel gevoel van honger even te accepteren in de wetenschap dat ik om 12 uur weer kan eten. Ik vind het zelfs bevrijdend om dat hongergevoel er te kunnen laten zijn zonder naar eten te grijpen. En dus te leren accepteren.
Oh nee hoor. Ik ben helemaal niet van mening dat je met IF jezelf uithongert. :D
Het is alleen niet iets voor mij, omdat ik weet dat ik dit zelf niet de rest van mijn leven kan volhouden. :@ Maar ik geloof 100% dat het voor andere mensen kan helpen.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 09:29:56 #229
5428 crew  miss_sly
pi_204034760
IF werkt hier perfect!
Ik vind het tijdframe om te eten helemaal prima en heb nog geen moeite gehad met de tijd dat ik niet kon eten. Koffie en thee zijn dan echt voldoende voor me. Twee keer heb ik mijn window om te eten iets verlegd. Zondag omdat dochter ons om 11 uur uit bed riep omdat ze de ontbijttafel had gedekt en broodjes gebakken. Die dag stopte ik dus om 19 uur. En gisteren, door ziekenhuisbezoek met mijn moeder kon ik pas na 13 uur lunchen, dus heb ik het window tot 21 uur laten lopen.

Score: -2,3 kg sinds vorige week maandag *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204085177
Fijn, @miss_sly! Hoe gaat het met de rest?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204085373
Hier ging de weegschaal weer omhoog, echt raar, maar inmiddels ben ik alweer een paar dagen terug op 75.
Het viel me deze week op dat je het echt in mijn gezicht kunt zien dat ik afgevallen ben.
Bij mijn echtgenoot gaat het nog steeds goed, hij zit al bijna op een gezond gewicht en veel kleding is te groot dus de kasten worden akelig leeg.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:20:22 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204085390
Dit is mijn trainingsoverzicht van de afgelopen 3,5 week:

*O*

Dat is dus allemaal minimaal een uur op stevig tempo powerwalken met tussendoor oefeningen als squats, pushups, lunges etc. Ik merk serieus verschil aan mijn lichaam (hangbuik hangt minder etc.) hoewel mijn weegschaal ergerlijk genoeg geen krimp geeft (op een paar onsjes schommeling na).

Eten gaat nog niet zoals ik wil, te veel gesmokkel tussendoor, daar valt dus zeker nog wel wat te winnen.

Vanmorgen moest ik in het centrum zijn en toen was de verleiding om bijvoorbeeld mijn lievelingsgebakje te halen bij de bakker echt heel groot, maar niet gedaan. Ik ben een doos aardbeien gaan halen en zit nu met een heerlijke bak yoghurt met bessen en aardbeien voor mijn neus. Met zelfgemaakte low-carb granola. :9
En ja, als kind van een Betuwse weet ik dat nu aardbeien kopen eigenlijk not done is, maar soit, alles is beter dan gebakjes. ;)

pi_204085409
Oh wow, dat is echt serieus bewegen, wat goed dat je dat hebt volgehouden.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:26:34 #234
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204085466
Lekker bezig met het bewegen @BE !
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:28:30 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204085490
Het grappig is dat ik nu ook de neiging heb om te gaan, maar vanavond dus de training met mijn clubje, dus dat zou wat te veel van het goede zijn. ;)
Het was de afgelopen weken aardig rustig qua werk, dus dan kan het ook. Nu nog zorgen dat ik het vol ga houden als ik wel weer een drukkere week heb.
Grote voordeel is dat het veel vroeger licht wordt, dus ik kan er iig ook 's ochtends vroeg meteen op uit. *O*
  dinsdag 15 maart 2022 @ 10:55:57 #236
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_204085811
Hier gaat het ok-ish, het tracken blijf ik vergeten, maar de neiging om 's avonds alles te vreten wat los en vast zit, is ineens ook een stuk minder, dus ik keur 'm goed I guess? Niet dat alles plots magisch supernetjes is hoor, paar paaseitjes hier en daar en gisteren een briljante tompouce bijvoorbeeld, maar het "inhaleer alles met suiker" is er wel echt weer af.

Morgen weer een rondje sporten. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_204086208
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 10:28 schreef BE het volgende:
Het grappig is dat ik nu ook de neiging heb om te gaan, maar vanavond dus de training met mijn clubje, dus dat zou wat te veel van het goede zijn. ;)
Het was de afgelopen weken aardig rustig qua werk, dus dan kan het ook. Nu nog zorgen dat ik het vol ga houden als ik wel weer een drukkere week heb.
Grote voordeel is dat het veel vroeger licht wordt, dus ik kan er iig ook 's ochtends vroeg meteen op uit. *O*
Wat tof dat je een gezonde verslaving hebt! :D
pi_204091122
Ik ben dankzij een kennis geīnteresseerd geraakt in yoga, wie van jullie doet dat?
Ik heb het dan over ''zachte yoga'', geen enge zware dingen ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204091550
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben dankzij een kennis geīnteresseerd geraakt in yoga, wie van jullie doet dat?
Ik heb het dan over ''zachte yoga'', geen enge zware dingen ;)
Ik heb vroeger Hatha Yoga gedaan, maar mijn lijf vindt het helaas echt niet meer leuk, zo jammer
pi_204091591
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik heb vroeger Hatha Yoga gedaan, maar mijn lijf vindt het helaas echt niet meer leuk, zo jammer
Snap ik, dat is best heftig nog :D Ik heb interesse in een soft versie van Yin, tenminste, ik neem aan dat dát het is ;)

Sporten zit er voor mij echt niet meer in, ik blijf dagelijks wandelen maar wil ook wel weer iets anders proberen.
pi_204104209
Ik moet mezelf echt afleren om met honger naar de supermarkt te gaan. Maarja, meestal komt het net zo uit dat ik rond 17 uur, net voor het avondeten ga. Maar ik heb nu kaas en chocolade enzo gekocht want daar had ik mega veel zin in. Maar nu ik gewoon gegeten heb, heb ik eigenlijk helemaal er niet meer zo'n zin in en nu heb ik het wel in huis :')

Ik zoek trouwens nog een leuke (nieuwe) sport voor 1 a 2 avonden in de week. Ik doe volleybal en boksen, maar het volleybal seizoen is binnenkort ten einde. Aangezien ik dat in september wel weer gewoon ga doen zoek ik niet echt een teamsport ofzo. Maar ik merk dat ik fitnessen meestal snel zat ben dus ik zoek eigenlijk iets waardoor je gewoon lekker bezig blijft maar niet je helemaal hoeft te comitten aan een team enzo. Dus tips zijn welkom :)
pi_204104309
Ik kwam overigens dit tegen bij een bootcamp site:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt me zo leuk maar helaas doen zet het alleen op zondag. En ik zit hier alleen door de week (defensie en intern :P)
pi_204104439
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:11 schreef Pinuts het volgende:
Ik kwam overigens dit tegen bij een bootcamp site:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit lijkt me zo leuk maar helaas doen zet het alleen op zondag. En ik zit hier alleen door de week (defensie en intern :P)
Omg. Zou doen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204104455
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:20 schreef Lonaa het volgende:

Omg. Zou doen.
+1
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204104490
Ik zie gat in de markt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204104591
Apenkooien!
  zaterdag 19 maart 2022 @ 11:12:12 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204136262
Volgens mij is er nu toch echt wel een kilo af! *O*

Van dat plaatje hierboven zijn die laatste vijf bolletjes nu ook vinkjes. *O* Dus de afgelopen vier weken heb ik maar twee dagen niet bewogen. :s) *)
pi_204139691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:04 schreef Pinuts het volgende:
. Maar ik merk dat ik fitnessen meestal snel zat ben dus ik zoek eigenlijk iets waardoor je gewoon lekker bezig blijft maar niet je helemaal hoeft te comitten aan een team enzo. Dus tips zijn welkom :)
Voor als je in de buurt van water woont: kajakken. Ik heb zelf een opblaasbare kajak gekocht.
pi_204141313
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 11:12 schreef BE het volgende:
Volgens mij is er nu toch echt wel een kilo af! *O*

Van dat plaatje hierboven zijn die laatste vijf bolletjes nu ook vinkjes. *O* Dus de afgelopen vier weken heb ik maar twee dagen niet bewogen. :s) *)
Dat is heel mooi *O* Voelt het ook makkelijk of is het een struggle? Bij mij lijkt het altijd het een of het ander :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 20 maart 2022 @ 07:58:14 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204147335
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 18:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat is heel mooi *O* Voelt het ook makkelijk of is het een struggle? Bij mij lijkt het altijd het een of het ander :+
Op dit moment voelt het idd heel makkelijk. Dat je niet snapt waarom je dit niet al jaren doet.

Maar ik weet ondertussen ook dat dat zomaar ineens weer om kan slaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')