Stormachtigquote:Op maandag 21 februari 2022 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En, hoe was het?
Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere kwark met muesli
L: speltbol met gebakken ei op de ene helft en geitenkaas op de andere
D: pasta pesto met courgette en mozzarella
Ik voel me vandaag heel zielig vanwege menstruatie-ellende; ik doe m'n uiterste best van de voorraadkast met chocola weg te blijven.
totaal 1900 kcal en prima macro's.quote:Op maandag 21 februari 2022 11:10 schreef Lonaa het volgende:
Joe! Nog steeds dik!
S: shoulder presses en sprint wod.
O: skyr, havermout, whey, kersen, vlokken
L: roerei met champignons, tomaat, spek
T: restje chips dat ik in de kast vond.
D: rendang met boontjes en platbrood
S: clean&jerk. 5x5 backsquats![]()
Ik heb gemerkt dat ik me gefrustreerder voel als ik het niet in huis heb. Als ik ruimte heb op een dag, eet ik chocola en kijk ik er erg naar uit. Ik probeer het dan bij 30 gram te houden. Het helpt dat ik alles van mezelf bij moet houden, dus de drempel om meer dan die 30 gram te eten voelt voor mij vrij hoog. Maar vandaag is een zwakke dag en begin ik niet eens aan die 30 gram. Dat is wel even heel moeilijk, vooral omdat ik steeds korter en zwaarder lijk te menstrueren. Gelukkig weet ik dat het gevoel morgen weer voorbij is.quote:Op maandag 21 februari 2022 15:45 schreef miss_sly het volgende:
Kun je goed bij de chocolade wegblijven? Ik vind dat zo moeilijk (en iedereen hier in huis), dus daarom hebben we het maar niet eens in huis.
Als ik zoiets in huis heb, zit het constant in mijn hoofd. En dan ben ik er in gedachten de hele tijd mee bezig of en wanneer ik dat dan zal gaan opeten. En dan niet 30 gram; er bestaat in mijn leven niet zoiets als maar 30 gram chocolade eten als er meer isquote:Op maandag 21 februari 2022 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat ik me gefrustreerder voel als ik het niet in huis heb. Als ik ruimte heb op een dag, eet ik chocola en kijk ik er erg naar uit. Ik probeer het dan bij 30 gram te houden. Het helpt dat ik alles van mezelf bij moet houden, dus de drempel om meer dan die 30 gram te eten voelt voor mij vrij hoog. Maar vandaag is een zwakke dag en begin ik niet eens aan die 30 gram. Dat is wel even heel moeilijk, vooral omdat ik steeds korter en zwaarder lijk te menstrueren. Gelukkig weet ik dat het gevoel morgen weer voorbij is.
Als het dicht is kan ik het nog wel handelen. Maar als iets al open is heb ik er meer moeite mee. En ik ben dan wel weer het type dat altijd iets in huis wil hebben voor als er onverwachts bezoek komt.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik zoiets in huis heb, zit het constant in mijn hoofd. En dan ben ik er in gedachten de hele tijd mee bezig of en wanneer ik dat dan zal gaan opeten. En dan niet 30 gram; er bestaat in mijn leven niet zoiets als maar 30 gram chocolade eten als er meer isIk vind het echt bijzonder knap dat je dat wél kunt!
Onverwacht bezoek heeft gewoon pechquote:Op maandag 21 februari 2022 17:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Als het dicht is kan ik het nog wel handelen. Maar als iets al open is heb ik er meer moeite mee. En ik ben dan wel weer het type dat altijd iets in huis wil hebben voor als er onverwachts bezoek komt.
Ik koop ook bewust kleine verpakkingen. Paaseitjes vind ik ideaal, omdat ik dan bijv. gewoon 2 stuks kan eten en dan weet ik dat het genoeg is. Of bijv. bij chips koop ik bewust die 125 gram zakken. Want stel dat ik het dan toch ineens allemaal opeet, dan is het 'slechts' 125 gram ipv zo'n zak van 250 gram
Hier had ik het deze week nog over met mijn nichtje. Ze kende van huis uit dat er áltijd lekkers in huis was voor onverwacht bezoek. Koeken, kaas, worst, nootjes, chips etc. Dus deed ze dat zelf ook de hele tijd toen ze op zichzelf ging wonen. Met als gevolg dat ze het vooral allemaal zelf op at. Ze vertelde me dat ze er nog steeds heel veel moeite mee heeft niets lekkers voor bezoek in huis te hebben. Ik vind vooral dat als bezoek lekkers verwacht ze even moeten aankondigen dat ze komenquote:Op maandag 21 februari 2022 17:46 schreef miss_sly het volgende:
Onverwacht bezoek heeft gewoon pech![]()
Daar ga ik echt niets voor in huis halen en houden. Zo hebben wij ook nooit fris. Ik probeer er wel aan te denken als we bezoek verwachten of een etentje/feestje geven, maar het gebeurt regelmatig dat we niet verder komen dan bruiswater met een smaakje.
Nee, precies! Als je even aankondigt, als is het maar een half uurtje van tevoren, dat je eraan komt, ga ik nog even wat lekkers halen. Sta je onverwacht voor de deur, moet je het doen met wat we in huis hebben. En zeker doordeweeks is de kans op lekkers dan erg klein.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier had ik het deze week nog over met mijn nichtje. Ze kende van huis uit dat er áltijd lekkers in huis was voor onverwacht bezoek. Koeken, kaas, worst, nootjes, chips etc. Dus deed ze dat zelf ook de hele tijd toen ze op zichzelf ging wonen. Met als gevolg dat ze het vooral allemaal zelf op at. Ze vertelde me dat ze er nog steeds heel veel moeite mee heeft niets lekkers voor bezoek in huis te hebben. Ik vind vooral dat als bezoek lekkers verwacht ze even moeten aankondigen dat ze komenAls je onverwacht komt, kan ik me niet voorstellen dat mensen verwachten dat je chips en koeken hebt
Mwah, afhankelijk van wie en tijdstip halen we meestal wel een pakje koekjes of iets van chips. Maar goed, onverwacht bezoek hebben we hier sowieso niet heel vaak, want iedereen woont veel te ver wegquote:Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben juist altijd blij als er niets is of 'speciaal voor mij in huis gehaald'
Juist, dit. Waarom moet ik altijd koek en snoep eten bij anderenquote:Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Ja dat heb ik dan ook wel weer. Vooral als het gebak is wat ik niet eens echt lekker vind. Want gebak wat ik echt lekker vind, vind ik de kcal ook zeker waard. Maar als het zo'n méh gebakje is dan vind ik het gewoon zonde van de kcal als ik dan bedenk wat voor lekkers ik daarvoor kan eten. Maarja, als ze het speciaal hebben gehaald ga je ook niet zo snel nee zeggen.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Zo'n herkenbaar dilemmaquote:Op maandag 21 februari 2022 19:25 schreef Pinuts het volgende:
Ja dat heb ik dan ook wel weer. Vooral als het gebak is wat ik niet eens echt lekker vind. Want gebak wat ik echt lekker vind, vind ik de kcal ook zeker waard. Maar als het zo'n méh gebakje is dan vind ik het gewoon zonde van de kcal als ik dan bedenk wat voor lekkers ik daarvoor kan eten. Maarja, als ze het speciaal hebben gehaald ga je ook niet zo snel nee zeggen.
Dit.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, precies! Als je even aankondigt, als is het maar een half uurtje van tevoren, dat je eraan komt, ga ik nog even wat lekkers halen. Sta je onverwacht voor de deur, moet je het doen met wat we in huis hebben. En zeker doordeweeks is de kans op lekkers dan erg klein.
Ik heb niet bepaald een ijzeren wil, hoor. Het is puur het bijhouden van de calorieen dat me ervan weerhoudt. En dat werkt ongetwijfeld ook niet voor iedereen. Ik vind vooral buiten de deur eten en borrelen lastig, want dan kan ik de hoeveelheid calorieen moeilijk inschatten en eet ik dus gemakkelijk meer dan ik zou moeten.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik zoiets in huis heb, zit het constant in mijn hoofd. En dan ben ik er in gedachten de hele tijd mee bezig of en wanneer ik dat dan zal gaan opeten. En dan niet 30 gram; er bestaat in mijn leven niet zoiets als maar 30 gram chocolade eten als er meer isIk vind het echt bijzonder knap dat je dat wél kunt!
Oh, ik kende die behandeling niet eens! Ik heb zelf geen mogelijkheden om m'n menstruatiecyclus te beīnvloeden omdat ik aan geen enkele vorm van anticonceptie mag doen. Hier lijk ik wel voor in aanmerking te komen. Ik ga er eens over nadenken. Ik heb geen kinderwens meer en vind mezelf te oud om nog kinderen te krijgen, maar toch vind ik dat een groot besluit.quote:Ik heb eigenlijk weinig cyclus meer, hoera! 2,5 jaar geleden heb ik een Novasure behandeling laten doen en sindsdien ben ik nog een paar keer ongesteld geweest met heel weinig bloedverlies. En sinds een jaar eigenlijk niet meer. Ik denk deels door die Novasure, maar ook deels door de overgang. Sinds september geloof ik helemaal niet. En ineens kreeg ik opvliegers, dus de overgang was wel een feit. Maar nu heb ik sinds een week of 2-3 weer geen opvliegers meer, maar wel cyclus-achtige klachten, met soms ook obsessief bezig zijn met eten. Maar ja, wat er niet is, kan ik ook niet opeten.
Haha, inderdaad. Wij halen voor bezoek niks in huis, tenzij het voor een etentje of borrel is. We hebben lekkere thee en lekkere koffie.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Bijhouden van kcal maakt voor mij het verschil niet. Ik ben gewoon echt vreselijk als het gaat om dingen die eetbaar zijn. Ik ben allang blij dat ik dát in ieder geval duidelijk heb voor mezelf. In dat kader is het voor mij ook beter om niet alleen thuis te zijn, bijvoorbeeld, want dan gaan mijn gedachten uiteraard naar wat er in huis is en in hoeverre ik dat op dat moment kan etenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb niet bepaald een ijzeren wil, hoor. Het is puur het bijhouden van de calorieen dat me ervan weerhoudt. En dat werkt ongetwijfeld ook niet voor iedereen. Ik vind vooral buiten de deur eten en borrelen lastig, want dan kan ik de hoeveelheid calorieen moeilijk inschatten en eet ik dus gemakkelijk meer dan ik zou moeten.
[..]
Oh, ik kende die behandeling niet eens! Ik heb zelf geen mogelijkheden om m'n menstruatiecyclus te beīnvloeden omdat ik aan geen enkele vorm van anticonceptie mag doen. Hier lijk ik wel voor in aanmerking te komen. Ik ga er eens over nadenken. Ik heb geen kinderwens meer en vind mezelf te oud om nog kinderen te krijgen, maar toch vind ik dat een groot besluit.
Dus de overgang maakt het moeilijker voor je om in het gareel te blijven wat eten betreft? Ik lees dat het ook om allerlei andere redenen moeilijker kan zijn om tijdens en na de overgang af te vallen of op gewicht te blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |