Ik lees nergens waarom de NATO dat wel gaat fiksen. Dat idee leeft alleen in je hoofd.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 01:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar wij zijn nu rond he?
Als ik het over de NAVO heb, heb ik het over de gehele alliantie.
En jij lijkt het te hebben over alle West-Europese NAVO leden.
En de gehele alliantie, heeft geen noemenswaardige gebrekken aan wat dan ook, als we het afzetten tegen whatever er in rusland nu door gaat voor hun legers.
En Poetin's vergrijsde oud ijzer parade is ook niet in staat om na de Oekraïense gehaktmolen nog een oorlog met de NATO op poten te zetten. Niemand zit op een oorlog tussen een hoogbejaarde en een gehandicapte te wachten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:03 schreef sp3c het volgende:
De hele alliantie is nu niet klaar voor oorlog met de Russen
Das een voordeeltje, de Amerikanen zullen wel blij zijn dat de raketten opraken want die zijn vooral bedoeld om hun carriers lek te schietenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En Poetin's vergrijsde oud ijzer parade is ook niet in staat om na de Oekraïense gehaktmolen nog een oorlog met de NATO op poten te zetten. Niemand zit op een oorlog tussen een hoogbejaarde en een gehandicapte te wachten.
Als je nu weer van de hak op de tak springt naar:quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik lees nergens waarom de NATO dat wel gaat fiksen. Dat idee leeft alleen in je hoofd.
,quote:Maar de NAVO gaat helemaal niet engagen!
En da's niet correct.quote:De NAVO kan niks![]()
Nee, maar net doen alsof we op zijn Jan Boerefluitjes de Russen even terug Rusland induwen... Nee echt niet... Nee, ze bakken er niet veel van in Oekraiene en ik heb in meerdere delen/topics mijn mening omtrent het geblunder en amateurisme van de Russen al gegeven.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
En Poetin's vergrijsde oud ijzer parade is ook niet in staat om na de Oekraïense gehaktmolen nog een oorlog met de NATO op poten te zetten. Niemand zit op een oorlog tussen een hoogbejaarde en een gehandicapte te wachten.
Waar komt dat "engagen" nou weer vandaan? Kan me niet herinneren dat ik het daar over gehad heb...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:10 schreef ExTec het volgende:
Als je nu weer van de hak op de tak springt naar:
[..]
,
Klopt, doen ze niet, heb ik ook niet gesteld.
Als jij nu bedenkt dat ik heb gezegd dat de NAVO onze legers wel weer op sterkte gaat brengen,
Dan mag jij mij quoten waar ik dat gezegd heb.
Ik reageerde op je veelvuldige:
[..]
En da's niet correct.
Ik snap het, het is kut, voor defensie werken. Geen nieuwe speeltjes. Het zuigt.
Betekent niet dat de alliantie ineens niet meer effectief is.
Maak me wijzer: waar zit dat dan in.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:17 schreef AchJa het volgende:
Ik heb gezegd dat de NAVO niet genoeg middelen heeft om iets tegen de Russen te doen
Dit type:quote:A US military aircraft with four people on board has crashed in northern Norway, reports Reuters.
The MV-22B Osprey aircraft belonging to the US Marine Corps was taking part in a NATO military exercise called Cold Response when it was reported missing at 1826 CET (1726 GMT), according to Norway’s Joint Rescue Coordination Centres (JRCC).
Here is some more detail from Reuters:
A rescue helicopter and a Norwegian military Orion plane searching the area spotted the wreckage from the air at 2017 GMT after receiving an emergency signal.
“We’ve discovered an aircraft that has crashed. We’ve seen no sign of life,” Nordland police chief of staff Bent Eilertsen told Reuters.
“We’ve been told it’s an American aircraft with four Americans on board,” he said.
Because of the bad weather, the rescue aircraft could not land. Instead, police and rescue services were trying to reach the site by land, but it was unclear how long this could take.
“It’s dark, the weather conditions are bad and there is a risk of avalanches,” Eilertsen said.
The plane was on a training exercise and had been due to land at around 1800 CET (1700 GMT). Weather was bad in the area, with conditions worsening.
Wat hebben die Russen ziek veel nucleaire wapensquote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:29 schreef ExTec het volgende:
https://www.statista.com/(...)military-comparison/
Of voor de visueel ingestelden onder ons:
[ afbeelding ]
Wanneer dan wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:03 schreef sp3c het volgende:
De hele alliantie is nu niet klaar voor oorlog met de Russen
Vooral in het ontbreken van reserves, veel te veel verspreid en de veel te lange logistieke lijnen... Vergeet niet dat we vroeger de boel van noord tot zuid dicht hadden zitten met honderdduizenden NATO troepen. Die zijn allemaal weg dus het duurt maanden zo niet jaren voordat we alles een beetje richting het oosten verplaatst hebben. Daarnaast zijn een hoop landen hun wonden nog aan het likken van de jarenlange War on Terror... Ook heel verl materiaal is daar specifiek voor aangeschaft, licht, expeditionair etc. Veel minder zware wapens dus...quote:
Dit soort plaatjes zeggen dus heel weinig.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:29 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
als ze er maar twee gooien dan is het afgelopen met iedereenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat hebben die Russen ziek veel nucleaire wapens
Wie zal het zeggen, hopelijk nooit (mits vice versaquote:
NAVO is natuurlijk niet voorbereid op een grootschalige oorlog op Europees grondgebied. Toch denk ik dat, als je de nucleaire opties even niet meeneemt, dit Russische leger niet echt een uitdaging is voor de NAVO.quote:
Is dit nog up2date?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:29 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Een niet bestaand persoon.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Meanwhile in Oekraine:
Leading dancer of national ballet of Kyiv's National Opera Artem Datsyshin was killed in Kyiv in a russian shelling attack in Kyiv
[ twitter ]zielig nieuws.
Nou geloof ik ook niet bepaald dat de Russen klaar zijn voor een oorlog met de Navo als je ziet hoeveel moeite ze hebben met Oekraïne.quote:
We hebben toch ook simpelweg niet genoeg munitie voor zowel geweren als artillerie, tanks, vliegtuigen etc?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooral in het ontbreken van reserves, veel te veel verspreid en de veel te lange logistieke lijnen... Vergeet niet dat we vroeger de boel van noord tot zuid dicht hadden zitten met honderdduizenden NATO troepen. Die zijn allemaal weg dus het duurt maanden zo niet jaren voordat we alles een beetje richting het oosten verplaatst hebben. Daarnaast zijn een hoop landen hun wonden nog aan het likken van de jarenlange War on Terror... Ook heel verl materiaal is daar specifiek voor aangeschaft, licht, expeditionair etc. Veel minder zware wapens dus...
Lees bv. ook dit: https://theweek.com/nato/(...)or-world-war-iii?amp
Nou en dat is precies het probleem. Hebben de Turken de capaciteit om al die troepen daar snel te krijgen? Het antwoord lijkt me nee. Bij een oorlog tegen de Baltische staten hebben we minder dan drie dagen om adequaat te reageren. Dat kunnen we niet. De Russen walsen veel makkelijker over de Baltische heen dan ze over Oekraïne heen walsen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 05:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
NAVO is natuurlijk niet voorbereid op een grootschalige oorlog op Europees grondgebied. Toch denk ik dat, als je de nucleaire opties even niet meeneemt, dit Russische leger niet echt een uitdaging is voor de NAVO.
Als je ziet wat bijvoorbeeld de Turken al aan paraat leger hebben dan vermoed ik dat een conventionele oorlog vrij eenvoudig door NAVO wordt gewonnen. Ik denk zelfs zonder de VS.
Het is vooral een kwestie van een logistieke achterstand omdat de troepen niet op de juiste plek zijn.
Krijgen ze dan niet zelf last van de fall out?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 06:17 schreef quirina het volgende:
Ik vraag me af of die Russen die in zee liggen nu atoomwapens aan boord hebben.
Putin was er wederom weer mee aan het dreigen… ik weet niet maar acht het best mogelijk dat hij zooi vanuit zee laat lanceren.
Ja maar hij heeft in het leger gezeten, dus dan weet hij alles beter.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 05:48 schreef scrupuleus het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat achja wordt gefinancierd door de rus, of hij is teveel in zichzelf gaan geloven.
Oorloghitsers.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:26 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik wel eng. Denemarken en dan misschien Frankrijk ook nog.
Wat betekent ditquote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:26 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit erg leukquote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:26 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Geen leuke vakantie inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:26 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Zo dom zullen ze niet zijn toch?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zoals het er staat. Dat ze wellicht Ukraine in willen trekken om tegen Rusland te knokken.
Waarom de-escaleert men niet?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:26 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Jawelquote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:22 schreef Candymannetje het volgende:
Waarom hebben jullie zo veel kritiek op die gozer?
Hij verteld toch geen onzin?
Nu misschien niet, maar als dit conflict speciale operatie na pasen nog aan de gang is kan dit best anders zijn.quote:
Joehoe Oekraientjes, jullie mogen allemaal de kolere krijgen zodat vosssje zijn kutleventje kan voortzetten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom de-escaleert men niet?
Het is alleen maar olie op het vuur gooien.
Er komt een moment dat Putin denkt fuck it, hier, kop maar lekker een nuke.
Donder toch op
Omgekeerde wereld genot.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Donder toch op
Ik neem aan dat ze een staakt-het-vuren verwachtenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:57 schreef Aether het volgende:
[..]
Nu misschien niet, maar als dit conflict speciale operatie na pasen nog aan de gang is kan dit best anders zijn.
Hopelijk heeft hij rekening gehouden met onze krappe IC.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Donder toch op
Leuk die Russische kernwapens maar de vraag is of dat schroot nog wel de lucht in komt of überhaupt wel bestaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:29 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo? Dan zijn er twee vredesmachten. De Russische en die van de NATO.quote:
Anders WO3 genotquote:
Ik snap ook niet waarom Rusland zich niet terugtrekt. Dat bedoel je toch, neem ik aan?quote:
Als ik naar Oekraïne kijk, zou je ik denken dat met productie en distributie faciliteiten voor Javelins en Bayraktars een heel eind kunnen komen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vooral in het ontbreken van reserves, veel te veel verspreid en de veel te lange logistieke lijnen... Vergeet niet dat we vroeger de boel van noord tot zuid dicht hadden zitten met honderdduizenden NATO troepen. Die zijn allemaal weg dus het duurt maanden zo niet jaren voordat we alles een beetje richting het oosten verplaatst hebben. Daarnaast zijn een hoop landen hun wonden nog aan het likken van de jarenlange War on Terror... Ook heel verl materiaal is daar specifiek voor aangeschaft, licht, expeditionair etc. Veel minder zware wapens dus...
Beetje jammer dat hoge officieren niet op de lijst staan.quote:
Als degene die anderen ontmaskert dan zeker. Het zal niet de eerste keer zijn hier oo Fok!.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:15 schreef Nielsch het volgende:
Bij @:AchJa en z'n 'legerervaring' moet ik altijd denken aan die mannetjes die even ontmaskerd worden in die Stolen Valor filmpjes.
Ja, dat gaat nogal snel hier...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 05:48 schreef scrupuleus het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat achja wordt gefinancierd door de rus, of hij is teveel in zichzelf gaan geloven.
Dat wordt een fijne thuiskomst.quote:
Nee, wat achja zegt wordt al zeker 15 jaar gezegd. Echter werd er niet naar geluisterd. Op Frankrijk na hangt bijna elk Europees leger met tape aan elkaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 05:48 schreef scrupuleus het volgende:
Dat dus.quote:
Niet gezeten maar zit. En verder kan ik er weinig aan doen als bepaalde feiten niet overeen komen met jullie wereldbeeld. Dat men dan als een bok op de haverkist springt en compleet ziedend op het toetsenbord gaat rammen "dat het niet zo is!!!quote:Op zaterdag 19 maart 2022 06:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja maar hij heeft in het leger gezeten, dus dan weet hij alles beter.
Als ik zeg dat de osprey bekend staat als de vliegende doodskist zal ie ook vast zeggen “nee hoor geweldige dingen”.
Maar goed, laat sommige mensen maar.
Daar dreigen ze regelmatig mee.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:45 schreef CoolGuy het volgende:
Heeft putin alweer gedreigd met kernwapens? Er was gisteren toch een bericht dat ie dat gisteren ofzo zou doen?
Dat lijkt in het geval van het Russische leger niet heel veel anders te zijn: ze hebben ogenschijnlijk nu al hun handen meer dan vol aan Oekraïne. Voor welke niet-nucleaire escalatie zouden we zo bang moeten zijn? Nog even los van het de vraag hoe Rusland een grootschalige en/of langdurige oorlog zou gaan financieren.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee, wat achja zegt wordt al zeker 15 jaar gezegd. Echter werd er niet naar geluisterd. Op Frankrijk na hangt bijna elk Europees leger met tape aan elkaar.
Op papier relatief sterk maar veel werkt niet meer.
En nu met drones is oorlogvoering anders. Straks krijg je kleinere en goedkopere drones die je kamikaze acties kunt laten uitvoeren.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:44 schreef Ulx het volgende:
Ik hoor mijn hele leven al dat het leger een puinhoop is en niks voorstelt. Niet pas de laatste jaren.
Nope gelukkig niet. Het was een bericht van Bloomberg dat het Pentagon zei dat hij dat binnenkort ging doen. Gisteren heeft Putin vanuit een stadion gesproken maar geen gedreig voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:45 schreef CoolGuy het volgende:
Heeft putin alweer gedreigd met kernwapens? Er was gisteren toch een bericht dat ie dat gisteren ofzo zou doen?
Van jou heb ik anders nog geen enkele onderbouwing gelezen.quote:
Zo werkt het niet met Poetin.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Donder toch op
- Poetin heeft zijn handen vol aan Oekraïnequote:Op zaterdag 19 maart 2022 06:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou en dat is precies het probleem. Hebben de Turken de capaciteit om al die troepen daar snel te krijgen? Het antwoord lijkt me nee. Bij een oorlog tegen de Baltische staten hebben we minder dan drie dagen om adequaat te reageren. Dat kunnen we niet. De Russen walsen veel makkelijker over de Baltische heen dan ze over Oekraïne heen walsen.
Idd. Als de Russen daar niet kunnen ontplooien kan de NATO dat ook niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:11 schreef Ulx het volgende:
Ik weet ook niet of de zware tanks van NATO zoals de Abrams en de Leopard 2 zo geschikt zijn voor de modder van Oekraïne.
Ze zetten nu ongeveer een kwart van hun leger in. En het Russische leger is er veel meer op voorbereid om troepen naar zijn grenzen te krijgen dan Navo. In principe hebben wij die structuur maar aangelegd tot West Duitsland. Want daar zou geknokt worden tot 1990. Die infrastructuur is amper aangepast.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt in het geval van het Russische leger niet heel veel anders te zijn: ze hebben ogenschijnlijk nu al hun handen meer dan vol aan Oekraïne. Voor welke niet-nucleaire escalatie zouden we zo bang moeten zijn? Nog even los van het de vraag hoe Rusland een grootschalige en/of langdurige oorlog zou gaan financieren.
Ik denk dat wij als NAVO-landen alleen maar het Russische luchtoverwicht eruit moeten halen, dan kunnen de Oekraïners de Russen zelf wel verdrijven.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze zetten nu ongeveer een kwart van hun leger in. En het Russische leger is er veel meer op voorbereid om troepen naar zijn grenzen te krijgen dan Navo. In principe hebben wij die structuur maar aangelegd tot West Duitsland. Want daar zou geknokt worden tot 1990. Die infrastructuur is amper aangepast.
En daar komt nog bij dat veel legers ingesteld zijn op coin en niet op een normale oorlog.
Klopt, het Russische leger blinkt atm uit in onkunde (maar beter ook). Maar dat betekent niet dat je ze dan maar moet onderschatten en je eigen defensie maar moet gaan verwaarlozen. Daarnaast hebben ze nog wel wat meer zware wapens op de plank liggen. En nee, ik bedoel niet de nucleaire wapens.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:48 schreef Isdatzo het volgende:
Dat lijkt in het geval van het Russische leger niet heel veel anders te zijn: ze hebben ogenschijnlijk nu al hun handen meer dan vol aan Oekraïne. Voor welke niet-nucleaire escalatie zouden we zo bang moeten zijn? Nog even los van het de vraag hoe Rusland een grootschalige en/of langdurige oorlog zou gaan financieren.
Punt is alleen dat je dan ook Russische afweer op de grond moet bombarderen. En eigenlijk ook de afweer die in Rusland staat.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat wij als NAVO-landen alleen maar het Russische luchtoverwicht eruit moeten halen, dan kunnen de Oekraïners de Russen zelf wel verdrijven.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Ik lees het steeds meer overal op het internet. Zal het dan toch gebeuren?
Zou die onkunde de escalatieladder voor de Russen ook niet kleiner maken?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, het Russische leger blinkt atm uit in onkunde (maar beter ook). Maar dat betekent niet dat je ze dan maar moet onderschatten en je eigen defensie maar moet gaan verwaarlozen. Daarnaast hebben ze nog wel wat meer zware wapens op de plank liggen. En nee, ik bedoel niet de nucleaire wapens.
De landen aan de grens met Oekraïne en een hoge alertheid jegens rusland, hebben vanaf het begin al meer de neiging om te willen handelen, dit is logisch hoe dichter en langer je bij en onder spanning staat, des te groter de kans dat je handelt op een impuls die spanning te willen kanaliseren.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Zeker logisch inderdaad. Ze zijn allemaal bang dat hun de volgende zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
De landen aan de grens met Oekraïne en een hoge alertheid jegens rusland, hebben vanaf het begin al meer de neiging om te willen handelen, dit is logisch hoe dichter en langer je bij en onder spanning staat, des te groter de kans dat je handelt op een impuls die spanning te willen kanaliseren.
Poetin is net als al die andere dictators voor hem, op een gegeven moment gelooft hij zelf ook in zijn eigen verzinsels.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:34 schreef Ulx het volgende:
Arikeltje over hoe Poetin zijn nederlaag als een soort overwinning zou kunnen verkopen.
https://www.smh.com.au/na(...)20220317-p5a5j3.html
Ik hoop nog steeds dat het puur een pressiemiddel is voor de onderhandelingen in Oekraine. Anders zijn we zwaar fucked..quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Op het internet lees je de meeste wappie complot verhalen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
V-22 is niet zo heel veel mis meequote:Op zaterdag 19 maart 2022 06:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft in het leger gezeten, dus dan weet hij alles beter.
Als ik zeg dat de osprey bekend staat als de vliegende doodskist zal ie ook vast zeggen “nee hoor geweldige dingen”.
Maar goed, laat sommige mensen maar.
Het is ook echt bizar wat ik om mij heen hoor. Defensie is nu weer ff een hot item en als ze mij dan weer eens vragen of ik die kant ook uit moet en hoeveel tanks er dan heen zouden moeten waarna ik weer moet uitleggen dat we een handjevol tanks van de Duitsers leasen dan zit men je verbaasd aan te kijken en krijg je opmerkingen als maar op Vlieland zit toch ook een grote basis? En in Steenwijk hebben we toch ook veel zitten? Maar de luchtmobiele brigade dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nee, wat achja zegt wordt al zeker 15 jaar gezegd. Echter werd er niet naar geluisterd. Op Frankrijk na hangt bijna elk Europees leger met tape aan elkaar.
Op papier relatief sterk maar veel werkt niet meer.
In het algemeen: stop met het vervuilen van dit topic met niet geverifieerd nieuws. Bronnen...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Of je zoekt zelf even:quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:38 schreef hangtime het volgende:
[..]
Op het internet lees je de meeste wappie complot verhalen.
Het gaat niet gebeuren.
En stop eens met die crap bronnen aan te halen a.u.b. "het internet" "op twitter las ik"
Meld het alleen als Reuters / Bloomberg o.i.d. erover schrijft, anders heeft het totaaaaal geen nieuwswaarde.
Lijkt mij onzin. Er is ook geen enkele aanleiding waarom de NAVO nu opeens wel zou gaan meevechten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Doe niet ze vervelend johquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In het algemeen: stop met het vervuilen van dit topic met niet geverifieerd nieuws.
Zijn vooral gewoon dingen waar de "normale mens" zelden ook maar iets mee te maken heeft en er dus vanuit gaat dat het wel op orde zal zijn. Gelukkig maar, aan één kant. Maar het heeft, gezien de impact als er dan wél een keer wat gebeurt, blijkbaar wel een zodanige aantrekkingskracht dat op dat moment iedereen en zijn moeder ervaringsdeskundige is of wil zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is ook echt bizar wat ik om mij heen hoor. Defensie is nu weer ff een hot item en als ze mij dan weer eens vragen of ik die kant ook uit moet en hoeveel tanks er dan heen zouden moeten waarna ik weer moet uitleggen dat we een handjevol tanks van de Duitsers leasen dan zit men je verbaasd aan te kijken en krijg je opmerkingen als maar op Vlieland zit toch ook een grote basis? En in Steenwijk hebben we toch ook veel zitten? Maar de luchtmobiele brigade dan?
Net als hier bij sommigen nog steeds het idee leeft dat het Duutse leger nog steeds opoermachtig is en dat die het allemaal wel even gaan regelen voor ons...
Het gros heeft echt niet door in wat voor staat de krijgsmachten binnen de NATO zijn. Ik zag Spanje in het vorige deel ook al voorbijkomen, nou dat is ook helemaal niks meer...
Of men wil het gewoon niet zien en sluit men liever de ogen voor de realiteit. Dat kan ook nog.
Vergeleken met het optreden van de Russische conscripts waren onze dienstplichtigen echt wel een klasse apart.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:44 schreef Ulx het volgende:
Ik hoor mijn hele leven al dat het leger een puinhoop is en niks voorstelt. Niet pas de laatste jaren.
Jijquote:
Dat zou tevens de ondergang voor Biden zijn. "There will be no US troups in Ukraine"quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
En het leger van de UK? Dat lijkt toch wel een van de beste legers binnen de EU. Of is dit ook al niet meer zo?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is ook echt bizar wat ik om mij heen hoor. Defensie is nu weer ff een hot item en als ze mij dan weer eens vragen of ik die kant ook uit moet en hoeveel tanks er dan heen zouden moeten waarna ik weer moet uitleggen dat we een handjevol tanks van de Duitsers leasen dan zit men je verbaasd aan te kijken en krijg je opmerkingen als maar op Vlieland zit toch ook een grote basis? En in Steenwijk hebben we toch ook veel zitten? Maar de luchtmobiele brigade dan?
Net als hier bij sommigen nog steeds het idee leeft dat het Duutse leger nog steeds opoermachtig is en dat die het allemaal wel even gaan regelen voor ons...
Het gros heeft echt niet door in wat voor staat de krijgsmachten binnen de NATO zijn. Ik zag Spanje in het vorige deel ook al voorbijkomen, nou dat is ook helemaal niks meer...
Of men wil het gewoon niet zien en sluit men liever de ogen voor de realiteit. Dat kan ook nog.
Het topic wordt al sinds het begin vervuild door "nieuws van Twitter" zonder bronnen.quote:
welk leger is wel iets?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Murica, fuck yeah.quote:
De meeste twitterbronnen die zijn aangehaald zijn betrouwbaar, bijvoorbeeld journalisten of bekende twitteraars. Draag anders zelf eens wat constructiefs bij in plaats van al je gemekker.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het topic wordt al sinds het begin vervuild door "nieuws van Twitter" zonder bronnen.
Als er iets vervelend is, zijn het users die iets lezen van een random user op Twitter en het zonder te verifiëren posten als "nieuws".
Britse politici zijn mogelijk nog erger dan op het vaste land, daar kun je echt om de vier jaar een 180 graden draai verwachtenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
En het leger van de UK? Dat lijkt toch wel een van de beste legers binnen de EU. Of is dit ook al niet meer zo?
Nou ja, dit dus. Maar ik moet het er niet mee eens zijn begrijp ik van @TheoddDutchGuy dus pokkeding!!!quote:
Schien moet je ophouden met het als nieuws van Twitter te zien en het gaan zien als 'kijk wat ik vond op Twitter!' dan kun je erover twisten of het klopt of nietquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het topic wordt al sinds het begin vervuild door "nieuws van Twitter" zonder bronnen.
Als er iets vervelend is, zijn het users die iets lezen van een random user op Twitter en het zonder te verifiëren posten als "nieuws".
Wat een ongelofelijke imbeciel. Hopelijk sneuvelt hij alsnog. Good riddancequote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Blijkt zo’n oorlog toch een beetje tegen te vallen. HARRIED
Westerse raketten schieten zo vanaf Polen Rusland in. Maar goed, Rusland zal dan waarschijnlijk Polen weer als legitiem doelwit zien...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Punt is alleen dat je dan ook Russische afweer op de grond moet bombarderen. En eigenlijk ook de afweer die in Rusland staat.
Dat escaleert dus heel snel naar die volledige oorlog in gezogen worden.
UK zit niet in de EU.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
En het leger van de UK? Dat lijkt toch wel een van de beste legers binnen de EU. Of is dit ook al niet meer zo?
Deze man dacht ook dat het westen raketten heeft (of krijgt) die elke stad in Rusland kan raken in vijf (of 10 minuten) met als enige argument 'hypersonics baby!!!'quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, dit dus. Maar ik moet er niet mee eens zijn begrijp ik dus pokkeding!!!
Hebben ook enorme bezuinigingen om de oren gekregen in het verleden... Zal eens zoeken of ik dat artikel nog terug kan vinden dat ze niet eens geld hadden om de lampen te vervangen...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
Probleem is dat Russische raketten superieur zijn aan westerse rakettenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Westerse raketten schieten zo vanaf Polen Rusland in. Maar goed, Rusland zal dan waarschijnlijk Polen weer als legitiem doelwit zien...
Echt, wat een debiel. Als mijn vriend mij en onze kinderen in de steek liet voor zoiets achterlijks als soldaatje spelen kon ie weg blijven.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ik sprak ooit zo'n scimitar driverquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hebben ook enorme bezuinigingen om de oren gekregen in het verleden... Zal eens zoeken of ik dat artikel nog terug kan vinden dat ze niet eens geld hadden om de lampen te vervangen...
Zie bv. ook dit:
https://theconversation.c(...)after-ukraine-178680
https://amp.theguardian.c(...)ence-review-confirms
https://www.bbc.com/news/uk-56477900.amp
Het leger van het VK is net zo effectief als dat van Papoea Nieuw Guinea binnen de EU, als in dat het niet aanwezig is binnen de EUquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Britten na de koude oorlog ook behoorlijk bezuinigd.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Harry even daargelaten, wel een vaag verhaal. Waarvoor zouden die mensen dan geronseld worden? Wat is het doel van die louche groepen?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben nu vliegdekschepen terwijl ze het enige vliegtuig dat erop kan landen is wegbezuinigdquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Britten na de koude oorlog ook behoorlijk bezuinigd.
Het is natuurlijk oom wel begrijpelijk want als de krijgsmacht ingezet wordt is er wat aan de hand dus het liefst zou je ze nooit willen inzetten. Zolang ze niet nodig zijn is het goed.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:48 schreef nostra het volgende:
Zijn vooral gewoon dingen waar de "normale mens" zelden ook maar iets mee te maken heeft en er dus vanuit gaat dat het wel op orde zal zijn. Gelukkig maar, aan één kant. Maar het heeft, gezien de impact als er dan wél een keer wat gebeurt, blijkbaar wel een zodanige aantrekkingskracht dat op dat moment iedereen en zijn moeder ervaringsdeskundige is of wil zijn.
Natuurijk in de jaren 80 weet ik nog wel in Hohne hoe die Britten huis hieldenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:08 schreef sp3c het volgende:
En de Britten kunnen echt wel knokken hooraar mod bakt ze wel heel bruin soms
Eens. Wat moet je in hemelsnaam met wat een random twitter account opboert? Het zou prettiger zijn dan gewoon een eigen mening te posten ipv wat een random onbekend persoon ergens op de planeet zomaar de wereld in helpt ... alsof het posten van wat iemand onbekends op twitter zegt meer cachet zou hebben. Je kunt bivendien ook hier niet navragen aan die persoon waar hij op doelt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In het algemeen: stop met het vervuilen van dit topic met niet geverifieerd nieuws. Bronnen...
Daar zou ik ook wel eens wat meer over willen weten ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Harry even daargelaten, wel een vaag verhaal. Waarvoor zouden die mensen dan geronseld worden? Wat is het doel van die louche groepen?
Ik hoop van niet. Echt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Binnen de complete NATO? Frankrijk, de VS, Polen ook weer, de Baltische staten timmeren goed aan de weg, Turkije en Griekenland ook best wel. Maar dan hebben we het wel een beetje gehad.quote:
Falklands was een behoorlijke eye opener, zeker voor de marinequote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Natuurijk in de jaren 80 weet ik nog wel in Hohne hoe die Britten huis hielden. Falkland veteranen. Die liepen dwars door je heen. Maar schijnbaar is er dan net zo bezuinigend als in andere landen binnen Europa.
Zou tijd worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Lokale milities ofzo? Die liever wat buitenlanders laten afknallen ipv hun eigen mensjes.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Harry even daargelaten, wel een vaag verhaal. Waarvoor zouden die mensen dan geronseld worden? Wat is het doel van die louche groepen?
Welke dan precies?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:01 schreef luxerobots het volgende:
Westerse raketten schieten zo vanaf Polen Rusland in. Maar goed, Rusland zal dan waarschijnlijk Polen weer als legitiem doelwit zien...
Misschien even een diplomatieke lijn naar China open om te kijken hoe je een NAVO interventie zo gaat spinnen dat China neutraal kan reageren.quote:
Het enige waar we echt bang voor kunnen zijn, zijn kernwapens. We zien in Oekraïne wel dat het Russische leger jarenlang overschat is. Ze hebben veel artillerie en bommen, maar zijn qua technologie, logistiek en moreel verre van indrukwekkend.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:11 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig om te zien dat er aan beide kanten nogal overdreven wordt.
Oekraïne bewijst dat NATO in een verdedigingsoorlog verre van kansloos is. Nederland heeft nauwelijks tanks, klopt, maar honderden spike lanceerinrichtingen met een paar duizend raketten, vergelijkbaar met Javelins. En dat is alleen Nederland. Polen, Frankrijk, VK, Duitsland en de VS hebben welk degelijk gezamenlijk vele honderden tanks. De Russische luchtmacht is een schim van NATO en de Russische marine is helemaal een lachertje. Bijna al het grote Russische spul is stokoud, stuk of ligt in een dok weg te rotten. Kortom een inval van de Russen op NATO gebied nu we gewaarschuwd zijn? Zelfmoord op een schaal waar Oekraïne niets bij is.
Maar ja, dan de andere kant, een offensieve oorlog. Daar is NATO helemaal niet op ingericht, daar hebben we de logistiek helemaal niet voor. Aanvallen draait voor alles om bevoorrading, dat zie je nu ook in Oekraïne. En bevoorrading hebben we niet of althans veel te weinig. Dat maakt het hele idee dat Oekraïne bij NATO een bedreiging voor Rusland is ook gewoon volstrekt idioot. Kortom Oekraïne zal zichzelf moeten bevrijden met aardig wat logistieke en Intel hulp van ons. Niet meer, niet minder. En dat lijkt ze best aardig af te gaan, hoewel je dat nooit zeker weet.
Wat dus blijft is de angst voor kernwapens. Het is niet moeilijker dan dat je die angst gewoon moet loslaten. Er is namelijk slechts deëscalatie mogelijk wanneer Putin daarvoor open staat, elke andere vorm is capitulatie door Oekraïne. Dat zie ik er nog lang niet van komen en zou ik ze ook niet aanbevelen. Leven in armoede onder de knoet van een oligarchische dictatuur geeft maar 1 zekerheid. En dat is de zekerheid dat je samenleving leeggeroofd gaat worden, geknecht, onderdrukt en uitgebuit, niet meer niet minder. Kortom je leeft, je kinderen leven, in armoede, in onderdrukking, als slaven zoals het Russische volk slaven zijn.
Bottomline staan we verrassend dicht bij dezelfde keuzes die onze voorouders in de dertiger jaren moesten maken. Bukken we voor de dictator, voor de knoet, voor bedreiging of vinden we onze samenleving, onze vrijheden echt belangrijk? Ik weet waar ik sta. Toegeven aan angst, aan bedreiging? Nooit! Gewoon simpelweg nooit!
Ik vind het geen pokkeding, dat moet ik vinden van hem...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Deze man dacht ook dat het westen raketten heeft (of krijgt) die elke stad in Rusland kan raken in vijf (of 10 minuten) met als enige argument 'hypersonics baby!!!'
Ik wil wel beargumenteren waarom we er eigenlijk 1 of 2 squadrons mee zouden moeten vullen maar begin maar met waarom het een pokkeding zou zijn
Heb je voor een vredesmissie geen VN nodig? Die organisatie vol met narren. Zal moeilijk te verkopen zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien even een diplomatieke lijn naar China open om te kijken hoe je een NAVO interventie zo gaat spinnen dat China neutraal kan reageren.
Als China achter een vredesmissie staat dan kan Putin echt geen kant meer op en geloof ik ook niet dat hij nucleair zal durven escaleren.
I know maar dat mag hij eerst uitleggen voor ik er weer drie weken lang hele slechte grappen over ga makenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het geen pokkeding, dat moet ik vinden van hem...![]()
En oh was hij dat met zijn "hypersonic"...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Subsonisch hequote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een tomahawk haalt makkelijk 1500 km.
Die moet dan toch echt van zee komen (andere types ook vanuit de lucht)... De GLCM's zijn voor zover ik weet nog niet operationeel na het opschorten van de INF...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:24 schreef luxerobots het volgende:
Een tomahawk haalt makkelijk 1500 km.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:06 schreef sp3c het volgende:
Gaat hem niet worden
Drie dagen knallen en iedereen kan het bajonet uit de verpakking halen
Captain Mainwaring, shall we fix bayonets, sir?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:06 schreef sp3c het volgende:
Gaat hem niet worden
Drie dagen knallen en iedereen kan het bajonet uit de verpakking halen
Nee. Want de VN krijg je daarin onmogelijk mee. Je weet wel, veto recht van Rusland enzo.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Heb je voor een vredesmissie geen VN nodig? Die organisatie vol met narren. Zal moeilijk te verkopen zijn.
Ja en? Ooit van de Oostzee gehoord?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die moet dan toch echt van zee komen (andere types ook vanuit de lucht)... De GLCM's zijn voor zover ik weet nog niet operationeel na het opschorten van de INF...
Is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:28 schreef detaris het volgende:
Zou die onkunde de escalatieladder voor de Russen ook niet kleiner maken?
Dat bedoel.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee. Want de VN krijg je daarin onmogelijk mee. Je weet wel, veto recht van Rusland enzo.
Je bedoelde dus de Oostzee ipv Polen... Okee, dan heb ik niks gezegd.quote:
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:01 schreef luxerobots het volgende:
Jammer dat ik niet meer bij die club zit, had graag meegewild...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:41 schreef polderturk het volgende:
GO NEDERLAND !!!!
NEDERLAND FUCK YEAH !!!!!!!
[ twitter ]
Maar dat is bij elkaar toch meer dan genoeg om de Russen buiten de deur te houden. Ze moeten alleen gemobiliseerd worden en dat kost tijd.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Binnen de complete NATO? Frankrijk, de VS, Polen ook weer, de Baltische staten timmeren goed aan de weg, Turkije en Griekenland ook best wel. Maar dan hebben we het wel een beetje gehad.
Ik heb ze even niet allemaal paraat, welke dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Er is wel eens vaker een vredesmissie zonder VN mandaat gegaan.
Die van Rusland nu.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb ze even niet allemaal paraat, welke dan?
Als Polen vanuit de Oostzee ook maar 1 raket schiet is dat schip binnen een minuut gezonken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja en? Ooit van de Oostzee gehoord?
Zo vanaf de Poolse Oostzee Rusland in.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je bedoelde dus de Oostzee ipv Polen... Okee, dan heb ik niks gezegd.
[..]
Strategisch bakken de Russen er in iedergeval niets van(gelukkig). mbt materieel zullen ze best wat in huis hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:49 schreef hangtime het volgende:
[..]
Als Polen vanuit de Oostzee ook maar 1 raket schiet is dat schip binnen een minuut gezonken.
Heb je enig idee hoeveel Russische onderzeeers daar varen?
Je onderschat de Russen echt enorm, en overschat onze westers kunnen.
Ik vind het ook niet leuk, maar het is wel de waarheid.
En tijd hebben we niet... Daarnaast zijn bv. Griekenland en Turkije volledig afhankelijk van eigen gebied. Die zijn echt compleet verdedigend ingericht. Ze zijn dus ook voor een groot deel afhankelijk van logistieke lijnen uit eigen land.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Maar dat is bij elkaar toch meer dan genoeg om de Russen buiten de deur te houden. Ze moeten alleen gemobiliseerd worden en dat kost tijd.
Om vervolgens met 1500km aan te komen... Sounds legit.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:49 schreef luxerobots het volgende:
Zo vanaf de Poolse Oostzee Rusland in.
(Daarbij had ik het over vanaf, om een afstand aan te geven.)
Niets mooiers dan oorlog.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet meer bij die club zit, had graag meegewild...
Het is een rotzooi schijnbaar, ook veel geinfiltreerde Russen. Eerder een interview met Amerikaanse SOF die hun groep verlaten hadden omdat ze verwachten dat er mollen inzaten die hun positie een paar keer verraden hebben naar de Russische artillerie.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
In ieder geval de stabilisatie missie in Irak. En volgens mij zijn andere NAVO missies ook niet allemaal door de VN met resoluties ondersteund.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb ze even niet allemaal paraat, welke dan?
Zat je bij het Patriot team?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet meer bij die club zit, had graag meegewild...
Vanaf Polen kan Rusland gewoon met raketten bestookt worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om vervolgens met 1500km aan te komen... Sounds legit.
Tegelijkertijd zien we nu ook dat het Russische leger niet zo heel bijzonder is. Als Polen, de Baltische staten en Duitsland (inclusief de NAVO troepen daar) de krachten bundelen dan is Rusland binnen een week Oekraïne uit.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
En tijd hebben we niet... Daarnaast zijn bv. Griekenland en Turkije volledig afhankelijk van eigen gebied. Die zijn echt compleet verdedigend ingericht. Ze zijn dus ook voor een groot deel afhankelijk van logistieke lijnen uit eigen land.
Qua techniek, logistiek en moreel valt het Russische leger zwaar tegen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zien we nu ook dat het Russische leger niet zo heel bijzonder is. Als Polen, de Baltische staten en Duitsland (inclusief de NAVO troepen daar) de krachten bundelen dan is Rusland binnen een week Oekraïne uit.
Enkele 10.000-en manschappen heb je zo ingevlogen. Die voorbereiding is echt al wel in gang gezet.
Je claimt echt enorme onzin, beetje jammer dat je hem daarna belachelijk gaat maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vanaf Polen kan Rusland gewoon met raketten bestookt worden.
Ga nu maar in het veld ''paf paf'' roepen.
We moeten wel. Duitsland gaat herbewapenen. Dus dan kunnen het VK en Frankrijk niet achterblijven, dus moeten wij ook wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:54 schreef theunderdog het volgende:
Wat denken de kenners hier: gaat heel dit gedoe daadwerkelijk zorgen voor een herleving van 'onze' defensie, of is het slecht tijdelijk en worden we daarna weer naïef?
Stuur die A-10's in Polen de lucht in met fatsoenlijke dekking en dat hele konvooi waar het al weken over gaat is binnen twee dagen schroot.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Qua techniek, logistiek en moreel valt het Russische leger zwaar tegen.
Ja, ze hebben veel materiaal en veel bommen, maar voor de rest is het onder de maat.
Waarom niet gewoon op afstand met f35's?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Stuur die A-10's in Polen de lucht in met fatsoenlijke dekking en dat hele konvooi waar het al weken over gaat is binnen twee dagen schroot.
Nee joh, hij maakte de lunchpakketten.quote:
Minder vet. Prrrrt prrrrt prrrrtquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon op afstand met f35's?
Daar zouden de Russen een moord voor doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee joh, hij maakte de lunchpakketten.
Wie damals!quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
We moeten wel. Duitsland gaat herbewapenen. Dus dan kunnen het VK en Frankrijk niet achterblijven, dus moeten wij ook wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
De afstand Polen - Rusland is op zijn kortst 500 kilometer. Waarom zou dat met ballistische raketten niet gehaald kunnen worden?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je claimt echt enorme onzin, beetje jammer dat je hem daarna belachelijk gaat maken.
Daar worden je argumenten niet ineens beter van.
Je doet eerder afbreuk aan je eigen geloofwaardigheid.
Jij daarentegen bent duidelijk een reïncarnatie van Erwin Rommel.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De afstand Polen - Rusland is op zijn kortst 500 kilometer. Waarom zou dat met ballistische raketten niet gehaald kunnen worden?
Echt mijn uitspraak is behoorlijk veilig.
En AchJa weet best wat van wapens en het reilen en zeilen binnen het Nederlandse leger. Maar hij is natuurlijk verre van een militair strateeg.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wie damals!![]()
![]()
D'r waren redenen voor Pax Americana. Een wapenwedloop tussen Frankrijk, UK en Duitsland voorkomen speelde mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ja maar waar ga je op schieten dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De afstand Polen - Rusland is op zijn kortst 500 kilometer. Waarom zou dat met ballistische raketten niet gehaald kunnen worden?
En AchJa weet best wat van wapens en het reilen en zeilen binnen het Nederlandse leger. Maar hij is natuurlijk verre van een militair strateeg.
Dat was een overgewaardeerde prutser.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jij daarentegen bent duidelijk een reïncarnatie van Erwin Rommel.
Volgende week donderdag een NATO meeting, de EU top en G7. Ik gok dat er die dag wel wat bekend wordt gemaakt - het was sowieso niet echt de vraag of de Nato zich ermee zou gaan bemoeien in Oekraïne zelf (itt hulp van buitenaf) maar wanneer dat zou gebeuren. De druk wordt steeds groter.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
10.000den???quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zien we nu ook dat het Russische leger niet zo heel bijzonder is. Als Polen, de Baltische staten en Duitsland (inclusief de NAVO troepen daar) de krachten bundelen dan is Rusland binnen een week Oekraïne uit.
Enkele 10.000-en manschappen heb je zo ingevlogen. Die voorbereiding is echt al wel in gang gezet.
Welke sites bezoeken ze dan zoal, pornhub?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:09 schreef cleanfreak het volgende:
Zit nu in Warschau. Verschillende groepen Amerikaanse soldaten gezien die zo te zien aan het site seeing zijn. Wat zijn die Amerikanen klein trouwens. Ook veel vrouwelijke soldaten.
Bialystok - Moskou is zo'n 965 kilometer.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar waar ga je op schieten dan?
Grensposten?
Moskou is te ver weg voor Tomahawk en die zouden de Russen bovendien redelijk eenvoudig moeten kunnen onderscheppen
😳 wowquote:
ja, of met bazooka's en werpsterrenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon op afstand met f35's?
Afstand Polen Rusland is op z'n kortst 0 kilometer, want het aan Polen grenzende Kaliningrad is ook Russisch.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Yup, en weet je waar het zelfs mee lukt? Met een Glock...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:56 schreef luxerobots het volgende:
Vanaf Polen kan Rusland gewoon met raketten bestookt worden.+
Jaja... Goed argument weer ouwe.quote:Ga nu maar in het veld ''paf paf'' roepen.
Natuurlijk wel 1000 km vliegen met 600 km per uur is anderhalf uur vliegenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bialystok - Moskou is zo'n 965 kilometer.
Ik zie zo'n beschieting niet gebeuren, maar de afstand is het probleem niet.
Waarom vroeg je dan waarmee.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, en weet je waar het zelfs mee lukt? Met een Glock...
Polen grenst aan Rusland he.
Amerikanen zijn niet klein. Nederlanders zijn heel groot.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:09 schreef cleanfreak het volgende:
Zit nu in Warschau. Verschillende groepen Amerikaanse soldaten gezien die zo te zien aan het site seeing zijn. Wat zijn die Amerikanen klein trouwens. Ook veel vrouwelijke soldaten.
Als je er flink wat afvuurt, denk ik niet dat ze allemaal onderschept worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Natuurlijk wel 1000 km vliegen met 600 km per uur is anderhalf uur vliegen
Die worden gewoon onderschept
Iedereen die "het leger" alleen maar uit boekjes en van open dagen kent trekt plotseling wel een enorm grote broek aan hier...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Nee joh, hij maakte de lunchpakketten.
Komt bij dat Amerikaanse schepen er iedere generatie minder bij zich hebben omdat de doctrine zegt dat straaljagers alle problemen oplossenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je er flink wat afvuurt, denk ik niet dat ze allemaal onderschept worden.
Sterker nog, ik denk dat de Russische werkelijkheid dan ook weer tegen zal vallen.
Ik reageerde op een nogal domme vraag gozert.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen die "het leger" alleen maar uit boekjes en van open dagen kent trekt plotseling wel een enorm grote broek aan hier...
Mijn sarcasmeradar stond ff uit...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:19 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik reageerde op een nogal domme vraag gozert.
Ook gelijk al die figuren die dachten dat Rusland er in drie kwartier doorheen zouden denderen en nu overtuigd zijn dat het wel heul lang duurt allemaal terwijl we nog geen maand bezig zijnquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen die "het leger" alleen maar uit boekjes en van open dagen kent trekt plotseling wel een enorm grote broek aan hier...
Als je benieuwd bent kun je hier kijken:quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat jij het specifiek over "raketten" had, ik was wel benieuwd welke je daar mee bedoelde.
NAVO heeft de QRF al geactiveerd en die staat nu op stand-by.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
10.000den???
Die hebben na een week net allemaal hun onderbroekjes aan, voordat die allemaal bepakt en bezakt in de verzamelgebieden aan de grens staan ben je al weken zo niet maanden verder
Nul kilometer... (Kaliningrad)quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:03 schreef luxerobots het volgende:
Klopt, daar word ik dan ook helemaal niet voor betaald maar ik kan wel een aardige inschatting maken van wat wel en niet mogelijk is.quote:En AchJa weet best wat van wapens en het reilen en zeilen binnen het Nederlandse leger. Maar hij is natuurlijk verre van een militair strateeg.
Tbf dat zou betekenen dat de Russische legertop het leger alleen uit boekjes kent.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ook gelijk al die figuren die dachten dat Rusland er in drie kwartier doorheen zouden denderen en nu overtuigd zijn dat het wel heul lang duurt allemaal terwijl we nog geen maand bezig zijn
Prima. FYI: In de golfoorlog schoten de A10's Iraakse tanks vooral met Mavericks in puin.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ja, of met bazooka's en werpsterren
Waarom laten we de strategie en taktiek niet gewoon aan de professionals over.
Het VK en Frankrijk hebben ballistische raketten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nul kilometer... (Kaliningrad)
Maar goed, welke ballistische raketten dan? Tomahawks, ja die hebben we, althans de Yanken maar dat zijn Cruise Missiles. Maar ik moet even heel diep graven welk land binnen de NATO ballistic missiles heeft. Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie of iets niet weet...
[..]
Klopt, daar word ik dan ook helemaal niet voor betaald maar ik kan wel een aardige inschatting maken van wat wel en niet mogelijk is.
Laten we hopen dat er een hoop inmiddels niet meer werken. In 2014 kwamen er al berichten uit de VS dat het onderhoud/vervanging van onderdelen van nukes abominabel is. Documentatie (microchips, filmpjes, tapes e.d.) verdwijnt steeds meer.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:33 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat hebben die Russen ziek veel nucleaire wapens
Dat had J.B. al gemeld.quote:
En in post #211 had ik je al een link gegeven als je echt geïnteresseerd zou zijn.quote:Maar goed, welke ballistische raketten dan? Tomahawks, ja die hebben we, althans de Yanken maar dat zijn Cruise Missiles. Maar ik moet even heel diep graven welk land binnen de NATO ballistic missiles heeft. Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie of iets niet weet...
Ja, submarine launched voor zover ik weet. Hij heeft het steeds over: "vanaf Polen" ik ga dan uit van ground launched systemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:28 schreef Ulx het volgende:
Het VK en Frankrijk hebben ballistische raketten.
Het was bedoeld om een afstand aan te geven, dat we niet op Oekraïens grondgebied hoeven te zijn. Vanaf de lijn Polen. Zoals ik al zei, het mag ook de Oostzee zijn (of zelfs verder weg zijn).quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, submarine launched voor zover ik weet. Hij heeft het steeds over: "vanaf Polen" ik ga dan uit van ground launched systemen.
Dit doen ze al vanaf begin af. Polen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Je mag best een keer extra gewezen worden op je topografische onkunde hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:29 schreef luxerobots het volgende:
Dat had J.B. al gemeld.
Daarna had jij het gemeld, en nu meld je het nog een keer.
Zolang jij het over "vanaf Polen" hebt wil ik graag weten over welke ground launched ballistic missiles jij het hebt.quote:En in post #211 had ik je al een link gegeven als je echt geïnteresseerd zou zijn.
Ik heb bij jou steeds het idee dat je steeds meer jezelf begint te herhalen en harder begint te schreeuwen als een discussie langer voortduurt...
Ga toch weg met je smoezen...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:30 schreef luxerobots het volgende:
Het was bedoeld om een afstand aan te geven, dat we niet op Oekraïens grondgebied hoeven te zijn. Vanaf de lijn Polen. Zoals ik al zei, het mag ook de Oostzee zijn (of zelfs verder weg zijn).
Lees je überhaupt mijn reacties wel? Of zit je met een rode waas achter je laptop?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je mag best een keer extra gewezen worden op je topografische onkunde hoor.
[..]
Zolang jij het over "vanaf Polen" hebt wil ik graag weten over welke ground launched ballistic missiles jij het hebt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het was bedoeld om een afstand aan te geven, dat we niet op Oekraïens grondgebied hoeven te zijn. Vanaf de lijn Polen. Zoals ik al zei, het mag ook de Oostzee zijn (of zelfs verder weg zijn).
Lees nu maar rustig terug wat ik schrijf.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga toch weg met je smoezen...![]()
Ga je straks de "Minuteman" als voorbeeld geven?
Je probeert gewoon je eigen onkunde te verbloemen, niks meer niks minder. Ik heb je gewezen op een aantal fouten in je verhaal en plotseling bedoel je het allemaal anders...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:33 schreef luxerobots het volgende:
Lees nu maar rustig terug wat ik schrijf.
Waarom ga je daarvan uit? Het is niet dat ik dat gezegd heb. Raketten kunnen ook vanaf zee of vanuit de lucht afgevuurd worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, submarine launched voor zover ik weet. Hij heeft het steeds over: "vanaf Polen" ik ga dan uit van ground launched systemen.
Landbased SRBM's zijn uitgefaseerd.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet niet van dingen uitgaan die ik niet gezegd heb.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je probeert gewoon je eigen onkunde te verbloemen, niks meer niks minder. Ik heb je gewezen op een aantal fouten in je verhaal en plotseling bedoel je het allemaal anders...
Alsof je Polen bedoelde als afstand... Je bedoelde gewoon missiles vanuit Polen naar Rusland schieten... Geef nou maar gewoon toe en stop met wezelen.
Dat is wel wat stellig gezegd ... Wat denk ik best goed kan is dat hoge officieren minder op bases van hun militaire merites hun positie krijgen, maar dat dat meer gebeurt aan de hand van hoe goed ze zijn in het politiek overeind blijven en (vermeende) loyaliteit aan Putin/de oligarchen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Tbf dat zou betekenen dat de Russische legertop het leger alleen uit boekjes kent.
Ja. Tenzij dat van Duitsland ook slechts tijdelijk is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
We moeten wel. Duitsland gaat herbewapenen. Dus dan kunnen het VK en Frankrijk niet achterblijven, dus moeten wij ook wel.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:37 schreef luxerobots het volgende:
Je moet niet van dingen uitgaan die ik niet gezegd heb.
Citeer me anders maar.
Duidelijk?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:01 schreef luxerobots het volgende:
Natuurlijk niet. Niet voor de komende twintig jaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Tenzij dat van Duitsland ook slechts tijdelijk is.
Het is natuurlijk beschamend dat voor logistiek we zo heftig moeten leunen op de VS.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:35 schreef theunderdog het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-geweest~abd51cccf/
Hij dacht dat hij ging paintballen.
Wie zegt dat het inderdaad louche groepen waren? Het zal best het vreemdelingenlegioen niet zijn geweest want die namen geen mensen meer aan, dat wist hij ook. Maar deze man is niet echt slim en vertelt weinig specifieks, misschien kreeg hij soep in plaats van biefstuk en zag hij wapens en vond hij het toen allemaal maar eng.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gekleed alsof hij een stevige wandeling gaat maken op een vroege decemberochtend. Man man man.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:35 schreef theunderdog het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-geweest~abd51cccf/
Hij dacht dat hij ging paintballen.
Landbrug hebben ze al. In principe worden doelen gewoon behaald.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef AchJa het volgende:
Overigens laat Liveuamap een aardig rode vlek in het zuiden zien...
17 Maart:
[ afbeelding ]
19 Maart:
[ afbeelding ]
Is vooral wasteland toch, wat erbij gekomen is? Mariupol was al afgesneden dus dat verandert niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef AchJa het volgende:
17 Maart:
[ afbeelding ]
19 Maart:
[ afbeelding ]
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Niet voor de komende twintig jaar.
Wat een kneus...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HarryGod
Dat is het verhaal, inderdaad. Harry houdt van avontuur. Maar kwam erachter de oorlog misschien wel niet zo gezellig is.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het inderdaad louche groepen waren? Het zal best het vreemdelingenlegioen niet zijn geweest want die namen geen mensen meer aan, dat wist hij ook. Maar deze man is niet echt slim en vertelt weinig specifieks, misschien kreeg hij soep in plaats van biefstuk en zag hij wapens en vond hij het toen allemaal maar eng.
Voor troepen charter je desnoods een airbus van de KLM. Wat is het probleem? Je spullen moeten wel in een militair toestel uiteraard. Of je donderstraalt alles in een LPD en vaart het naar Gdansk.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is natuurlijk beschamend dat voor logistiek we zo heftig moeten leunen op de VS.
Ik kan daar zo slecht tegen he. Wat dacht hij in hemelsnaam? het is van die irritante domheid.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gekleed alsof hij een stevige wandeling gaat maken op een vroege decemberochtend. Man man man.
Het ging mij dus om de afstand, en dat bij aanvallen vanaf Pools grondgebied, Polen ook weer als doel gezien wordt.quote:
Natuurlijk...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:46 schreef luxerobots het volgende:
Het ging mij dus om de afstand, en dat bij aanvallen vanaf Pools grondgebied, Polen ook weer als doel gezien wordt.
Zo te zien een hopeloos naïef figuur die vooral nogal met zichzelf in de knoop zit. Beetje type sneukneus.quote:
Volgens mij is het vooral wereldvreemdheid. Iemand die oorlog en bergbeklimmen op een lijn zet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zo te zien een hopeloos naïef figuur die vooral nogal met zichzelf in de knoop zit. Beetje type sneukneus.
Dat kun je wel zeggen, kijk maar naar hoeveel rusland op papier heeft, en hoe het er in de praktijk voor staat.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort plaatjes zeggen dus heel weinig.
Het enige wat die zak hooi dus voor elkaar heeft gekregen is aandacht voor zichzelf en negatieve pr voor Oekraïne. Lekker gedaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is het verhaal, inderdaad. Harry houdt van avontuur. Maar kwam erachter de oorlog misschien wel niet zo gezellig is.
Harry, ga gewoon lekker bergbeklimmen.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het enige wat die zak hooi dus voor elkaar heeft gekregen is aandacht voor zichzelf en negatieve pr voor Oekraïne. Lekker gedaan.
We nationaliseren gewoon DHL, die hebben 250 vliegtuigen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor troepen charter je desnoods een airbus van de KLM. Wat is het probleem? Je spullen moeten wel in een militair toestel uiteraard. Of je donderstraalt alles in een LPD en vaart het naar Gdansk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Denk dat ze er meer vanaf weten dan wij allemaal bij elkaar, probleem bij dit soort landen is meer dat het moeilijk is om de laag boven je ervan te overtuigen dat het plan niet werkt of zelfs niet goed isquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Tbf dat zou betekenen dat de Russische legertop het leger alleen uit boekjes kent.
Dat niet alleen, de NAVO heeft gelukkig nog altijd niets met dit conflict te maken. Oekraïne is simpelweg geen NAVO-bondgenoot. Het enige wat de NAVO kan en moet doen is de defensie versterken in de landen die wel onderdeel uitmaken van de alliantie. En dat is ook wat ze nu aan het doen zijn in landen zoals Roemenië en de Baltische staten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort plaatjes zeggen dus heel weinig.
1 LPD kan (net) niet genoeg meenemen voor 1 mariniers bataljonquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor troepen charter je desnoods een airbus van de KLM. Wat is het probleem? Je spullen moeten wel in een militair toestel uiteraard. Of je donderstraalt alles in een LPD en vaart het naar Gdansk.
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemistquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de NAVO heeft gelukkig nog altijd niets met dit conflict te maken. Oekraïne is simpelweg geen NAVO-bondgenoot. Het enige wat de NAVO kan en moet doen is de defensie versterken in de landen die wel onderdeel uitmaken van de alliantie. En dat is ook wat ze nu aan het doen zijn in landen zoals Roemenië en de Baltische staten.
Dat hebben we godzijdank niet gedaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemist
Dan hadden we gelijk moeten reageren toen de Russen troepen samen begonnen te trekken bij de grens
Het waren een paar leuke dagen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HarryGod
Waar heb ik gezegd "niks"?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:
Maar ik vind je "De NATO kan niks" nog steeds defaitistisch.
Waarom?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hebben we godzijdank niet gedaan.
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HarryGod
Narcistische idioten. Gewone idioten doen weinig kwaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachen![]()
De wereld gaat ten onder aan idioten
Je hoeft nog niet gelijk in te grijpen hequote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Militair ingrijpen vergroot het risico op een grootschalige oorlog. Heb ik niet zo'n zin in.
Gewoon niet ingrijpen lijkt mij het beste.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je hoeft nog niet gelijk in te grijpen he
Bij scribblemaps staat dat al zeker een week zo ingetekend. Misschien langer. Als er iets veranderd is, dan is dat wellicht het realisme van liveuamapsquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef AchJa het volgende:
17 Maart:
[ afbeelding ]
19 Maart:
[ afbeelding ]
Dit is dus wat ik bedoel met hoe men over defensie denkt... We hebben een LPD en we rijden de complete landmacht aan boord en gaan...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:59 schreef sp3c het volgende:
1 LPD kan (net) niet genoeg meenemen voor 1 mariniers bataljon
Laat staan dat je er gemechaniseerde brigades mee gaat verplaatsen, dat gaat gewoon met civillele RoRo's
Ik zou het schandalig vinden als Nederland zich zou gaan mengen in / een oorlog starten met Rusland ter verdediging van een land waar we niks mee hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemist
Dan hadden we gelijk moeten reageren toen de Russen troepen samen begonnen te trekken bij de grens
Er zijn een hoop verschillende maps natuurlijk maar ik ga niet direct van de voor de Russen meest positieve kaarten uit.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:12 schreef Catatafishh het volgende:
Bij scribblemaps staat dat al zeker een week zo ingetekend. Misschien langer. Als er iets veranderd is, dan is dat wellicht het realisme van liveuamaps
Hij mag nog blij zijn dat ie niet in handen van de Russen is gevallen, dan was zijn wereldbeeld pas echt verstoord geweest.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachen![]()
De wereld gaat ten onder aan idioten
Klopt. Er worden door sommigen hier bewust de redeneertrant van stal gehaald dat het OF kan zoals het MOET, en anders KAN het niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zeker. De scribblemaps waar ik het over heb is een Finse variant. Niet bepaald russisch gezind, dat scheelt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn een hoop verschillende maps natuurlijk maar ik ga niet direct van de voor de Russen meest positieve kaarten uit.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We nationaliseren gewoon DHL, die hebben 250 vliegtuigen.
Je doet er lacherig om, maar in geval van WO3 zou dat dus gewoon gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<signature here>.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We nationaliseren gewoon DHL, die hebben 250 vliegtuigen.
Nationaliseren hoeft niet, maar ze even aanspreken dat wat vrachtvliegtuigen nodig zijn en dat ze die leveren is natuurlijk gewoon een optie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon niet ingrijpen lijkt mij het beste.
Het gaat me niet om gaan of niet gaan maar om klaar staan om te gaan, die optie zou je open moeten willen houdenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zou het schandalig vinden als Nederland zich zou gaan mengen in / een oorlog starten met Rusland ter verdediging van een land waar we niks mee hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moeilijk om te kijken, WAARSCHUWING, deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
We hebben er twee dus we kunnen de Belgen ook wel meenemenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dus wat ik bedoel met hoe men over defensie denkt... We hebben een LPD en we rijden de complete landmacht aan boord en gaan...
Waarom? je kunt toch gewoon zeggen: we doen het niet, punt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
Het gaat me niet om gaan of niet gaan maar om klaar staan om te gaan, die optie zou je open moeten willen houden
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
Dit is wat oorlog is. Verschrikkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moeilijk om te kijken, WAARSCHUWING, deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Een tank... Nou dat schiet aardig op...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:15 schreef ExTec het volgende:
Klopt. Er worden door sommigen hier bewust de redeneertrant van stal gehaald dat het OF kan zoals het MOET, en anders KAN het niet.
Tanks bv, zul je normaal het liefst via schepen vervoeren. Da's wel zo efficiënt.
Maar als het echt moet kan een Globemaster een tank live afdumpen dicht bij het slagveld.
Precies, en desnoods vaar je een paar keer. Zo vreselijk ver is Gdansk nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
We hebben er twee dus we kunnen de Belgen ook wel meenemen
Daar weet jij alles van natuurlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, en desnoods vaar je een paar keer. Zo vreselijk ver is Gdansk nou ook weer niet.
Zandhazen zoals AchJa kunnen misschien goed zijn in schutterputjes graven, maar weten hoe de marine werkt is er natuurlijk niet bij.
Marinefamilie hè.quote:
Goh ja... Laten we anderen gewoon ongefundeerd beschuldigen...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:
Werkelijk?
Nee, ik ga niet terugzoeken naar de vorige topic.
Lekker onderbouwd. Echt iets voor een turk om de boel op te stoken. Wat is je punt nou eigenlijk?? Je kan ook een filmpje maken met aan de ene kant een begrafenis in Rusland en daaronder een feestje in Oekraïne.. Als je denkt dat het zo zwart wit is allemaal dan zie je het wel heel simpel.quote:
Want?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:29 schreef Ulx het volgende:
Precies, en desnoods vaar je een paar keer. Zo vreselijk ver is Gdansk nou ook weer niet.
Zandhazen zoals AchJa kunnen misschien goed zijn in schutterputjes graven, maar weten hoe de marine werkt is er natuurlijk niet bij.
Hoe kan dat nou? Ik word betaald door het Kremlin las ik ergens...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:16 schreef Catatafishh het volgende:
Daarentegen heb ik de indruk dat liveuamaps de Oekraïense zaak een warm hart toedraagt
Ik weet dat je gewoon overal een antwoord op kan bedenken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:29 schreef AchJa het volgende:
En per schip klinkt leuk maar dan moeten je zeeroutes ook vrij zijn. Ook de verschillende marines zijn aardig gedecimeerd. Ook op ASW gebied... Als voorbeeld, wij hebben bv. de Orions wegbezuinigd.
Wat is dit nou weer.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:41 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Lekker onderbouwd. Echt iets voor een turk om de boel op te stoken. Wat is je punt nou eigenlijk?? Je kan ook een filmpje maken met aan de ene kant een begrafenis in Rusland en daaronder een feestje in Oekraïne.. Als je denkt dat het zo zwart wit is allemaal dan zie je het wel heel simpel.
Nu doe je alsof alle Russen dit vieren terwijl er zat zijn die de oorlog verwerpen. Laatst nog een journalist bij een live tv uitzending.
Deze oorlog kent alleen maar verliezers
Wellicht eens kijken naar die Armeense genocide van jullie
Badslippers zijn dat, zo heb ik mij al jaren laten vertellen.quote:
We hebben er niet alleen niks mee, wij hebben democratisch besloten dat we er ook niks mee te maken willen hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zou het schandalig vinden als Nederland zich zou gaan mengen in / een oorlog starten met Rusland ter verdediging van een land waar we niks mee hebben.
Waarom zou zwaar spul als de Abrams en de Leopard 2 niet wegzakken in de modder terwijl lichtere tanks als de T72 dat al doen?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet dat je gewoon overal een antwoord op kan bedenken.
Ik help je ff: eerst punt voor MIJ: je kan natuurlijk ook 10 C17 Globemasters sturen, ipv 1, heb je niet 1 M1A2, maar heb je er 10. En afaik doorboort de munitie van de rommel waar rusland mee rijd de romp van de ambrams niet eens, is waargenomen in het MO. Kun je een bridgehead beveiligen waar daarna op andere manieren materiaal word aangevoerd.
Punt voor jou: Ja maar die C17's kunnen ook onder vuur genomen worden, bla bla bla.
Maar dan eindigen we heel snel bij jouw natte droom: overal staande legers van 200.000 man plus.
Want idd, je hebt gelijk; alleen dat voorkomt dat absoluut!
Maar misschien moeten we dan eens vragen wat we precies willen bereiken. En dat lijkt in geval, het theoretische offensief van rusland op NAVO/grondgebied afslaan.
En dan is rusland niet in staat om de zeeroutes af te sluiten.
En dan is rusland niet in staat om air-superiority over de gehele atlantische oceaan te realiseren.
Dus het verzoek om die natte droom van jou, en het scenario wat hier de revue passeert, te onderscheiden, en niet comfortabel consequent de doelpaal maar neer te zetten bij datgene dat maakt dat je kan blijven praten.
Voor zo lang als het nog duurt met die warmongers aan het roer in de EU en NAVO die niets anders doen dan dat vuurtje flink opstoken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Slecht sfeertje weer in dit topic.
Ga naar buiten en geniet van je vrijheid.
Van begin vorige eeuw tot zo rond 2010.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met verhalen uit de koude oorlogtijd zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |