Volgens mij is het vooral wereldvreemdheid. Iemand die oorlog en bergbeklimmen op een lijn zet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zo te zien een hopeloos naïef figuur die vooral nogal met zichzelf in de knoop zit. Beetje type sneukneus.
Dat kun je wel zeggen, kijk maar naar hoeveel rusland op papier heeft, en hoe het er in de praktijk voor staat.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort plaatjes zeggen dus heel weinig.
Het enige wat die zak hooi dus voor elkaar heeft gekregen is aandacht voor zichzelf en negatieve pr voor Oekraïne. Lekker gedaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is het verhaal, inderdaad. Harry houdt van avontuur. Maar kwam erachter de oorlog misschien wel niet zo gezellig is.
Harry, ga gewoon lekker bergbeklimmen.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het enige wat die zak hooi dus voor elkaar heeft gekregen is aandacht voor zichzelf en negatieve pr voor Oekraïne. Lekker gedaan.
We nationaliseren gewoon DHL, die hebben 250 vliegtuigen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor troepen charter je desnoods een airbus van de KLM. Wat is het probleem? Je spullen moeten wel in een militair toestel uiteraard. Of je donderstraalt alles in een LPD en vaart het naar Gdansk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Denk dat ze er meer vanaf weten dan wij allemaal bij elkaar, probleem bij dit soort landen is meer dat het moeilijk is om de laag boven je ervan te overtuigen dat het plan niet werkt of zelfs niet goed isquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Tbf dat zou betekenen dat de Russische legertop het leger alleen uit boekjes kent.
Dat niet alleen, de NAVO heeft gelukkig nog altijd niets met dit conflict te maken. Oekraïne is simpelweg geen NAVO-bondgenoot. Het enige wat de NAVO kan en moet doen is de defensie versterken in de landen die wel onderdeel uitmaken van de alliantie. En dat is ook wat ze nu aan het doen zijn in landen zoals Roemenië en de Baltische staten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort plaatjes zeggen dus heel weinig.
1 LPD kan (net) niet genoeg meenemen voor 1 mariniers bataljonquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor troepen charter je desnoods een airbus van de KLM. Wat is het probleem? Je spullen moeten wel in een militair toestel uiteraard. Of je donderstraalt alles in een LPD en vaart het naar Gdansk.
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemistquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de NAVO heeft gelukkig nog altijd niets met dit conflict te maken. Oekraïne is simpelweg geen NAVO-bondgenoot. Het enige wat de NAVO kan en moet doen is de defensie versterken in de landen die wel onderdeel uitmaken van de alliantie. En dat is ook wat ze nu aan het doen zijn in landen zoals Roemenië en de Baltische staten.
Dat hebben we godzijdank niet gedaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemist
Dan hadden we gelijk moeten reageren toen de Russen troepen samen begonnen te trekken bij de grens
Het waren een paar leuke dagen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HarryGod
Waar heb ik gezegd "niks"?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:
Maar ik vind je "De NATO kan niks" nog steeds defaitistisch.
Waarom?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hebben we godzijdank niet gedaan.
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HarryGod
Narcistische idioten. Gewone idioten doen weinig kwaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachen![]()
De wereld gaat ten onder aan idioten
Je hoeft nog niet gelijk in te grijpen hequote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Militair ingrijpen vergroot het risico op een grootschalige oorlog. Heb ik niet zo'n zin in.
Gewoon niet ingrijpen lijkt mij het beste.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je hoeft nog niet gelijk in te grijpen he
Bij scribblemaps staat dat al zeker een week zo ingetekend. Misschien langer. Als er iets veranderd is, dan is dat wellicht het realisme van liveuamapsquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef AchJa het volgende:
Overigens laat Liveuamap een aardig rode vlek in het zuiden zien...
17 Maart:
[ afbeelding ]
19 Maart:
[ afbeelding ]
Dit is dus wat ik bedoel met hoe men over defensie denkt... We hebben een LPD en we rijden de complete landmacht aan boord en gaan...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:59 schreef sp3c het volgende:
1 LPD kan (net) niet genoeg meenemen voor 1 mariniers bataljon
Laat staan dat je er gemechaniseerde brigades mee gaat verplaatsen, dat gaat gewoon met civillele RoRo's
Ik zou het schandalig vinden als Nederland zich zou gaan mengen in / een oorlog starten met Rusland ter verdediging van een land waar we niks mee hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemist
Dan hadden we gelijk moeten reageren toen de Russen troepen samen begonnen te trekken bij de grens
Er zijn een hoop verschillende maps natuurlijk maar ik ga niet direct van de voor de Russen meest positieve kaarten uit.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:12 schreef Catatafishh het volgende:
Bij scribblemaps staat dat al zeker een week zo ingetekend. Misschien langer. Als er iets veranderd is, dan is dat wellicht het realisme van liveuamaps
Hij mag nog blij zijn dat ie niet in handen van de Russen is gevallen, dan was zijn wereldbeeld pas echt verstoord geweest.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachen![]()
De wereld gaat ten onder aan idioten
Klopt. Er worden door sommigen hier bewust de redeneertrant van stal gehaald dat het OF kan zoals het MOET, en anders KAN het niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |