Volgens mij is het vooral wereldvreemdheid. Iemand die oorlog en bergbeklimmen op een lijn zet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Zo te zien een hopeloos naïef figuur die vooral nogal met zichzelf in de knoop zit. Beetje type sneukneus.
Dat kun je wel zeggen, kijk maar naar hoeveel rusland op papier heeft, en hoe het er in de praktijk voor staat.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort plaatjes zeggen dus heel weinig.
Het enige wat die zak hooi dus voor elkaar heeft gekregen is aandacht voor zichzelf en negatieve pr voor Oekraïne. Lekker gedaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is het verhaal, inderdaad. Harry houdt van avontuur. Maar kwam erachter de oorlog misschien wel niet zo gezellig is.
Harry, ga gewoon lekker bergbeklimmen.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het enige wat die zak hooi dus voor elkaar heeft gekregen is aandacht voor zichzelf en negatieve pr voor Oekraïne. Lekker gedaan.
We nationaliseren gewoon DHL, die hebben 250 vliegtuigen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor troepen charter je desnoods een airbus van de KLM. Wat is het probleem? Je spullen moeten wel in een militair toestel uiteraard. Of je donderstraalt alles in een LPD en vaart het naar Gdansk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Denk dat ze er meer vanaf weten dan wij allemaal bij elkaar, probleem bij dit soort landen is meer dat het moeilijk is om de laag boven je ervan te overtuigen dat het plan niet werkt of zelfs niet goed isquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Tbf dat zou betekenen dat de Russische legertop het leger alleen uit boekjes kent.
Dat niet alleen, de NAVO heeft gelukkig nog altijd niets met dit conflict te maken. Oekraïne is simpelweg geen NAVO-bondgenoot. Het enige wat de NAVO kan en moet doen is de defensie versterken in de landen die wel onderdeel uitmaken van de alliantie. En dat is ook wat ze nu aan het doen zijn in landen zoals Roemenië en de Baltische staten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort plaatjes zeggen dus heel weinig.
1 LPD kan (net) niet genoeg meenemen voor 1 mariniers bataljonquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor troepen charter je desnoods een airbus van de KLM. Wat is het probleem? Je spullen moeten wel in een militair toestel uiteraard. Of je donderstraalt alles in een LPD en vaart het naar Gdansk.
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemistquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de NAVO heeft gelukkig nog altijd niets met dit conflict te maken. Oekraïne is simpelweg geen NAVO-bondgenoot. Het enige wat de NAVO kan en moet doen is de defensie versterken in de landen die wel onderdeel uitmaken van de alliantie. En dat is ook wat ze nu aan het doen zijn in landen zoals Roemenië en de Baltische staten.
Dat hebben we godzijdank niet gedaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemist
Dan hadden we gelijk moeten reageren toen de Russen troepen samen begonnen te trekken bij de grens
Het waren een paar leuke dagen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HarryGod
Waar heb ik gezegd "niks"?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:
Maar ik vind je "De NATO kan niks" nog steeds defaitistisch.
Waarom?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hebben we godzijdank niet gedaan.
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HarryGod
Narcistische idioten. Gewone idioten doen weinig kwaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachen![]()
De wereld gaat ten onder aan idioten
Je hoeft nog niet gelijk in te grijpen hequote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Militair ingrijpen vergroot het risico op een grootschalige oorlog. Heb ik niet zo'n zin in.
Gewoon niet ingrijpen lijkt mij het beste.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je hoeft nog niet gelijk in te grijpen he
Bij scribblemaps staat dat al zeker een week zo ingetekend. Misschien langer. Als er iets veranderd is, dan is dat wellicht het realisme van liveuamapsquote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:40 schreef AchJa het volgende:
Overigens laat Liveuamap een aardig rode vlek in het zuiden zien...
17 Maart:
[ afbeelding ]
19 Maart:
[ afbeelding ]
Dit is dus wat ik bedoel met hoe men over defensie denkt... We hebben een LPD en we rijden de complete landmacht aan boord en gaan...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:59 schreef sp3c het volgende:
1 LPD kan (net) niet genoeg meenemen voor 1 mariniers bataljon
Laat staan dat je er gemechaniseerde brigades mee gaat verplaatsen, dat gaat gewoon met civillele RoRo's
Ik zou het schandalig vinden als Nederland zich zou gaan mengen in / een oorlog starten met Rusland ter verdediging van een land waar we niks mee hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dat is ook prima en hoe meer hoe beter maar gewapend ingrijpen in Oekraïne moet iedereen echt over ophouden want die boot hebben we met een paar maanden gemist
Dan hadden we gelijk moeten reageren toen de Russen troepen samen begonnen te trekken bij de grens
Er zijn een hoop verschillende maps natuurlijk maar ik ga niet direct van de voor de Russen meest positieve kaarten uit.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:12 schreef Catatafishh het volgende:
Bij scribblemaps staat dat al zeker een week zo ingetekend. Misschien langer. Als er iets veranderd is, dan is dat wellicht het realisme van liveuamaps
Hij mag nog blij zijn dat ie niet in handen van de Russen is gevallen, dan was zijn wereldbeeld pas echt verstoord geweest.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vreselijk allemaal maar ik moest hier zo godsgruwelijk hard om lachen![]()
De wereld gaat ten onder aan idioten
Klopt. Er worden door sommigen hier bewust de redeneertrant van stal gehaald dat het OF kan zoals het MOET, en anders KAN het niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zeker. De scribblemaps waar ik het over heb is een Finse variant. Niet bepaald russisch gezind, dat scheelt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn een hoop verschillende maps natuurlijk maar ik ga niet direct van de voor de Russen meest positieve kaarten uit.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We nationaliseren gewoon DHL, die hebben 250 vliegtuigen.
Je doet er lacherig om, maar in geval van WO3 zou dat dus gewoon gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
Werkelijk?quote:
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We nationaliseren gewoon DHL, die hebben 250 vliegtuigen.
Nationaliseren hoeft niet, maar ze even aanspreken dat wat vrachtvliegtuigen nodig zijn en dat ze die leveren is natuurlijk gewoon een optie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon niet ingrijpen lijkt mij het beste.
Het gaat me niet om gaan of niet gaan maar om klaar staan om te gaan, die optie zou je open moeten willen houdenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zou het schandalig vinden als Nederland zich zou gaan mengen in / een oorlog starten met Rusland ter verdediging van een land waar we niks mee hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moeilijk om te kijken, WAARSCHUWING, deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
We hebben er twee dus we kunnen de Belgen ook wel meenemenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dus wat ik bedoel met hoe men over defensie denkt... We hebben een LPD en we rijden de complete landmacht aan boord en gaan...
Waarom? je kunt toch gewoon zeggen: we doen het niet, punt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
Het gaat me niet om gaan of niet gaan maar om klaar staan om te gaan, die optie zou je open moeten willen houden
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:20 schreef cherrycoke het volgende:
Dit is wat oorlog is. Verschrikkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moeilijk om te kijken, WAARSCHUWING, deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Een tank... Nou dat schiet aardig op...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:15 schreef ExTec het volgende:
Klopt. Er worden door sommigen hier bewust de redeneertrant van stal gehaald dat het OF kan zoals het MOET, en anders KAN het niet.
Tanks bv, zul je normaal het liefst via schepen vervoeren. Da's wel zo efficiënt.
Maar als het echt moet kan een Globemaster een tank live afdumpen dicht bij het slagveld.
Precies, en desnoods vaar je een paar keer. Zo vreselijk ver is Gdansk nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
We hebben er twee dus we kunnen de Belgen ook wel meenemen
Daar weet jij alles van natuurlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, en desnoods vaar je een paar keer. Zo vreselijk ver is Gdansk nou ook weer niet.
Zandhazen zoals AchJa kunnen misschien goed zijn in schutterputjes graven, maar weten hoe de marine werkt is er natuurlijk niet bij.
Goh ja... Laten we anderen gewoon ongefundeerd beschuldigen...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:
Werkelijk?
Nee, ik ga niet terugzoeken naar de vorige topic.
Lekker onderbouwd. Echt iets voor een turk om de boel op te stoken. Wat is je punt nou eigenlijk?? Je kan ook een filmpje maken met aan de ene kant een begrafenis in Rusland en daaronder een feestje in Oekraïne.. Als je denkt dat het zo zwart wit is allemaal dan zie je het wel heel simpel.quote:
Want?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:29 schreef Ulx het volgende:
Precies, en desnoods vaar je een paar keer. Zo vreselijk ver is Gdansk nou ook weer niet.
Zandhazen zoals AchJa kunnen misschien goed zijn in schutterputjes graven, maar weten hoe de marine werkt is er natuurlijk niet bij.
Hoe kan dat nou? Ik word betaald door het Kremlin las ik ergens...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:16 schreef Catatafishh het volgende:
Daarentegen heb ik de indruk dat liveuamaps de Oekraïense zaak een warm hart toedraagt
Ik weet dat je gewoon overal een antwoord op kan bedenken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:29 schreef AchJa het volgende:
En per schip klinkt leuk maar dan moeten je zeeroutes ook vrij zijn. Ook de verschillende marines zijn aardig gedecimeerd. Ook op ASW gebied... Als voorbeeld, wij hebben bv. de Orions wegbezuinigd.
Wat is dit nou weer.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:41 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Lekker onderbouwd. Echt iets voor een turk om de boel op te stoken. Wat is je punt nou eigenlijk?? Je kan ook een filmpje maken met aan de ene kant een begrafenis in Rusland en daaronder een feestje in Oekraïne.. Als je denkt dat het zo zwart wit is allemaal dan zie je het wel heel simpel.
Nu doe je alsof alle Russen dit vieren terwijl er zat zijn die de oorlog verwerpen. Laatst nog een journalist bij een live tv uitzending.
Deze oorlog kent alleen maar verliezers
Wellicht eens kijken naar die Armeense genocide van jullie
We hebben er niet alleen niks mee, wij hebben democratisch besloten dat we er ook niks mee te maken willen hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zou het schandalig vinden als Nederland zich zou gaan mengen in / een oorlog starten met Rusland ter verdediging van een land waar we niks mee hebben.
Waarom zou zwaar spul als de Abrams en de Leopard 2 niet wegzakken in de modder terwijl lichtere tanks als de T72 dat al doen?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet dat je gewoon overal een antwoord op kan bedenken.
Ik help je ff: eerst punt voor MIJ: je kan natuurlijk ook 10 C17 Globemasters sturen, ipv 1, heb je niet 1 M1A2, maar heb je er 10. En afaik doorboort de munitie van de rommel waar rusland mee rijd de romp van de ambrams niet eens, is waargenomen in het MO. Kun je een bridgehead beveiligen waar daarna op andere manieren materiaal word aangevoerd.
Punt voor jou: Ja maar die C17's kunnen ook onder vuur genomen worden, bla bla bla.
Maar dan eindigen we heel snel bij jouw natte droom: overal staande legers van 200.000 man plus.
Want idd, je hebt gelijk; alleen dat voorkomt dat absoluut!
Maar misschien moeten we dan eens vragen wat we precies willen bereiken. En dat lijkt in geval, het theoretische offensief van rusland op NAVO/grondgebied afslaan.
En dan is rusland niet in staat om de zeeroutes af te sluiten.
En dan is rusland niet in staat om air-superiority over de gehele atlantische oceaan te realiseren.
Dus het verzoek om die natte droom van jou, en het scenario wat hier de revue passeert, te onderscheiden, en niet comfortabel consequent de doelpaal maar neer te zetten bij datgene dat maakt dat je kan blijven praten.
Voor zo lang als het nog duurt met die warmongers aan het roer in de EU en NAVO die niets anders doen dan dat vuurtje flink opstoken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Slecht sfeertje weer in dit topic.
Ga naar buiten en geniet van je vrijheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |