Vergeleken met het optreden van de Russische conscripts waren onze dienstplichtigen echt wel een klasse apart.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:44 schreef Ulx het volgende:
Ik hoor mijn hele leven al dat het leger een puinhoop is en niks voorstelt. Niet pas de laatste jaren.
Jijquote:
Dat zou tevens de ondergang voor Biden zijn. "There will be no US troups in Ukraine"quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Ik lees het steeds meer overal op het internet. Zal het dan toch gebeuren?
En het leger van de UK? Dat lijkt toch wel een van de beste legers binnen de EU. Of is dit ook al niet meer zo?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is ook echt bizar wat ik om mij heen hoor. Defensie is nu weer ff een hot item en als ze mij dan weer eens vragen of ik die kant ook uit moet en hoeveel tanks er dan heen zouden moeten waarna ik weer moet uitleggen dat we een handjevol tanks van de Duitsers leasen dan zit men je verbaasd aan te kijken en krijg je opmerkingen als maar op Vlieland zit toch ook een grote basis? En in Steenwijk hebben we toch ook veel zitten? Maar de luchtmobiele brigade dan?
Net als hier bij sommigen nog steeds het idee leeft dat het Duutse leger nog steeds opoermachtig is en dat die het allemaal wel even gaan regelen voor ons...
Het gros heeft echt niet door in wat voor staat de krijgsmachten binnen de NATO zijn. Ik zag Spanje in het vorige deel ook al voorbijkomen, nou dat is ook helemaal niks meer...
Of men wil het gewoon niet zien en sluit men liever de ogen voor de realiteit. Dat kan ook nog.
Het topic wordt al sinds het begin vervuild door "nieuws van Twitter" zonder bronnen.quote:
welk leger is wel iets?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is ook echt bizar wat ik om mij heen hoor. Defensie is nu weer ff een hot item en als ze mij dan weer eens vragen of ik die kant ook uit moet en hoeveel tanks er dan heen zouden moeten waarna ik weer moet uitleggen dat we een handjevol tanks van de Duitsers leasen dan zit men je verbaasd aan te kijken en krijg je opmerkingen als maar op Vlieland zit toch ook een grote basis? En in Steenwijk hebben we toch ook veel zitten? Maar de luchtmobiele brigade dan?
Net als hier bij sommigen nog steeds het idee leeft dat het Duutse leger nog steeds opoermachtig is en dat die het allemaal wel even gaan regelen voor ons...
Het gros heeft echt niet door in wat voor staat de krijgsmachten binnen de NATO zijn. Ik zag Spanje in het vorige deel ook al voorbijkomen, nou dat is ook helemaal niks meer...
Of men wil het gewoon niet zien en sluit men liever de ogen voor de realiteit. Dat kan ook nog.
Murica, fuck yeah.quote:
De meeste twitterbronnen die zijn aangehaald zijn betrouwbaar, bijvoorbeeld journalisten of bekende twitteraars. Draag anders zelf eens wat constructiefs bij in plaats van al je gemekker.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het topic wordt al sinds het begin vervuild door "nieuws van Twitter" zonder bronnen.
Als er iets vervelend is, zijn het users die iets lezen van een random user op Twitter en het zonder te verifiëren posten als "nieuws".
Britse politici zijn mogelijk nog erger dan op het vaste land, daar kun je echt om de vier jaar een 180 graden draai verwachtenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
En het leger van de UK? Dat lijkt toch wel een van de beste legers binnen de EU. Of is dit ook al niet meer zo?
Nou ja, dit dus. Maar ik moet het er niet mee eens zijn begrijp ik van @TheoddDutchGuy dus pokkeding!!!quote:
Schien moet je ophouden met het als nieuws van Twitter te zien en het gaan zien als 'kijk wat ik vond op Twitter!' dan kun je erover twisten of het klopt of nietquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het topic wordt al sinds het begin vervuild door "nieuws van Twitter" zonder bronnen.
Als er iets vervelend is, zijn het users die iets lezen van een random user op Twitter en het zonder te verifiëren posten als "nieuws".
Wat een ongelofelijke imbeciel. Hopelijk sneuvelt hij alsnog. Good riddancequote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Blijkt zo’n oorlog toch een beetje tegen te vallen. HARRIED
Westerse raketten schieten zo vanaf Polen Rusland in. Maar goed, Rusland zal dan waarschijnlijk Polen weer als legitiem doelwit zien...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Punt is alleen dat je dan ook Russische afweer op de grond moet bombarderen. En eigenlijk ook de afweer die in Rusland staat.
Dat escaleert dus heel snel naar die volledige oorlog in gezogen worden.
UK zit niet in de EU.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
En het leger van de UK? Dat lijkt toch wel een van de beste legers binnen de EU. Of is dit ook al niet meer zo?
Deze man dacht ook dat het westen raketten heeft (of krijgt) die elke stad in Rusland kan raken in vijf (of 10 minuten) met als enige argument 'hypersonics baby!!!'quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, dit dus. Maar ik moet er niet mee eens zijn begrijp ik dus pokkeding!!!
Hebben ook enorme bezuinigingen om de oren gekregen in het verleden... Zal eens zoeken of ik dat artikel nog terug kan vinden dat ze niet eens geld hadden om de lampen te vervangen...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
Probleem is dat Russische raketten superieur zijn aan westerse rakettenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Westerse raketten schieten zo vanaf Polen Rusland in. Maar goed, Rusland zal dan waarschijnlijk Polen weer als legitiem doelwit zien...
Echt, wat een debiel. Als mijn vriend mij en onze kinderen in de steek liet voor zoiets achterlijks als soldaatje spelen kon ie weg blijven.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Blijkt zo’n oorlog toch een beetje tegen te vallen. HARRIED
Ik sprak ooit zo'n scimitar driverquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hebben ook enorme bezuinigingen om de oren gekregen in het verleden... Zal eens zoeken of ik dat artikel nog terug kan vinden dat ze niet eens geld hadden om de lampen te vervangen...
Zie bv. ook dit:
https://theconversation.c(...)after-ukraine-178680
https://amp.theguardian.c(...)ence-review-confirms
https://www.bbc.com/news/uk-56477900.amp
Het leger van het VK is net zo effectief als dat van Papoea Nieuw Guinea binnen de EU, als in dat het niet aanwezig is binnen de EUquote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Britten na de koude oorlog ook behoorlijk bezuinigd.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |