Harry even daargelaten, wel een vaag verhaal. Waarvoor zouden die mensen dan geronseld worden? Wat is het doel van die louche groepen?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:55 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Blijkt zo’n oorlog toch een beetje tegen te vallen. HARRIED
Ze hebben nu vliegdekschepen terwijl ze het enige vliegtuig dat erop kan landen is wegbezuinigdquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Britten na de koude oorlog ook behoorlijk bezuinigd.
Het is natuurlijk oom wel begrijpelijk want als de krijgsmacht ingezet wordt is er wat aan de hand dus het liefst zou je ze nooit willen inzetten. Zolang ze niet nodig zijn is het goed.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:48 schreef nostra het volgende:
Zijn vooral gewoon dingen waar de "normale mens" zelden ook maar iets mee te maken heeft en er dus vanuit gaat dat het wel op orde zal zijn. Gelukkig maar, aan één kant. Maar het heeft, gezien de impact als er dan wél een keer wat gebeurt, blijkbaar wel een zodanige aantrekkingskracht dat op dat moment iedereen en zijn moeder ervaringsdeskundige is of wil zijn.
Natuurijk in de jaren 80 weet ik nog wel in Hohne hoe die Britten huis hieldenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:08 schreef sp3c het volgende:
En de Britten kunnen echt wel knokken hooraar mod bakt ze wel heel bruin soms
Eens. Wat moet je in hemelsnaam met wat een random twitter account opboert? Het zou prettiger zijn dan gewoon een eigen mening te posten ipv wat een random onbekend persoon ergens op de planeet zomaar de wereld in helpt ... alsof het posten van wat iemand onbekends op twitter zegt meer cachet zou hebben. Je kunt bivendien ook hier niet navragen aan die persoon waar hij op doelt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In het algemeen: stop met het vervuilen van dit topic met niet geverifieerd nieuws. Bronnen...
Daar zou ik ook wel eens wat meer over willen weten ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Harry even daargelaten, wel een vaag verhaal. Waarvoor zouden die mensen dan geronseld worden? Wat is het doel van die louche groepen?
Ik hoop van niet. Echt.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Ik lees het steeds meer overal op het internet. Zal het dan toch gebeuren?
Binnen de complete NATO? Frankrijk, de VS, Polen ook weer, de Baltische staten timmeren goed aan de weg, Turkije en Griekenland ook best wel. Maar dan hebben we het wel een beetje gehad.quote:
Falklands was een behoorlijke eye opener, zeker voor de marinequote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Natuurijk in de jaren 80 weet ik nog wel in Hohne hoe die Britten huis hielden. Falkland veteranen. Die liepen dwars door je heen. Maar schijnbaar is er dan net zo bezuinigend als in andere landen binnen Europa.
Zou tijd worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:21 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Ik lees het steeds meer overal op het internet. Zal het dan toch gebeuren?
Lokale milities ofzo? Die liever wat buitenlanders laten afknallen ipv hun eigen mensjes.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Harry even daargelaten, wel een vaag verhaal. Waarvoor zouden die mensen dan geronseld worden? Wat is het doel van die louche groepen?
Welke dan precies?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:01 schreef luxerobots het volgende:
Westerse raketten schieten zo vanaf Polen Rusland in. Maar goed, Rusland zal dan waarschijnlijk Polen weer als legitiem doelwit zien...
Misschien even een diplomatieke lijn naar China open om te kijken hoe je een NAVO interventie zo gaat spinnen dat China neutraal kan reageren.quote:
Het enige waar we echt bang voor kunnen zijn, zijn kernwapens. We zien in Oekraïne wel dat het Russische leger jarenlang overschat is. Ze hebben veel artillerie en bommen, maar zijn qua technologie, logistiek en moreel verre van indrukwekkend.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:11 schreef mcmlxiv het volgende:
Grappig om te zien dat er aan beide kanten nogal overdreven wordt.
Oekraïne bewijst dat NATO in een verdedigingsoorlog verre van kansloos is. Nederland heeft nauwelijks tanks, klopt, maar honderden spike lanceerinrichtingen met een paar duizend raketten, vergelijkbaar met Javelins. En dat is alleen Nederland. Polen, Frankrijk, VK, Duitsland en de VS hebben welk degelijk gezamenlijk vele honderden tanks. De Russische luchtmacht is een schim van NATO en de Russische marine is helemaal een lachertje. Bijna al het grote Russische spul is stokoud, stuk of ligt in een dok weg te rotten. Kortom een inval van de Russen op NATO gebied nu we gewaarschuwd zijn? Zelfmoord op een schaal waar Oekraïne niets bij is.
Maar ja, dan de andere kant, een offensieve oorlog. Daar is NATO helemaal niet op ingericht, daar hebben we de logistiek helemaal niet voor. Aanvallen draait voor alles om bevoorrading, dat zie je nu ook in Oekraïne. En bevoorrading hebben we niet of althans veel te weinig. Dat maakt het hele idee dat Oekraïne bij NATO een bedreiging voor Rusland is ook gewoon volstrekt idioot. Kortom Oekraïne zal zichzelf moeten bevrijden met aardig wat logistieke en Intel hulp van ons. Niet meer, niet minder. En dat lijkt ze best aardig af te gaan, hoewel je dat nooit zeker weet.
Wat dus blijft is de angst voor kernwapens. Het is niet moeilijker dan dat je die angst gewoon moet loslaten. Er is namelijk slechts deëscalatie mogelijk wanneer Putin daarvoor open staat, elke andere vorm is capitulatie door Oekraïne. Dat zie ik er nog lang niet van komen en zou ik ze ook niet aanbevelen. Leven in armoede onder de knoet van een oligarchische dictatuur geeft maar 1 zekerheid. En dat is de zekerheid dat je samenleving leeggeroofd gaat worden, geknecht, onderdrukt en uitgebuit, niet meer niet minder. Kortom je leeft, je kinderen leven, in armoede, in onderdrukking, als slaven zoals het Russische volk slaven zijn.
Bottomline staan we verrassend dicht bij dezelfde keuzes die onze voorouders in de dertiger jaren moesten maken. Bukken we voor de dictator, voor de knoet, voor bedreiging of vinden we onze samenleving, onze vrijheden echt belangrijk? Ik weet waar ik sta. Toegeven aan angst, aan bedreiging? Nooit! Gewoon simpelweg nooit!
Ik vind het geen pokkeding, dat moet ik vinden van hem...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Deze man dacht ook dat het westen raketten heeft (of krijgt) die elke stad in Rusland kan raken in vijf (of 10 minuten) met als enige argument 'hypersonics baby!!!'
Ik wil wel beargumenteren waarom we er eigenlijk 1 of 2 squadrons mee zouden moeten vullen maar begin maar met waarom het een pokkeding zou zijn
Heb je voor een vredesmissie geen VN nodig? Die organisatie vol met narren. Zal moeilijk te verkopen zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien even een diplomatieke lijn naar China open om te kijken hoe je een NAVO interventie zo gaat spinnen dat China neutraal kan reageren.
Als China achter een vredesmissie staat dan kan Putin echt geen kant meer op en geloof ik ook niet dat hij nucleair zal durven escaleren.
I know maar dat mag hij eerst uitleggen voor ik er weer drie weken lang hele slechte grappen over ga makenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het geen pokkeding, dat moet ik vinden van hem...![]()
En oh was hij dat met zijn "hypersonic"...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Subsonisch hequote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een tomahawk haalt makkelijk 1500 km.
Die moet dan toch echt van zee komen (andere types ook vanuit de lucht)... De GLCM's zijn voor zover ik weet nog niet operationeel na het opschorten van de INF...quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:24 schreef luxerobots het volgende:
Een tomahawk haalt makkelijk 1500 km.
quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:06 schreef sp3c het volgende:
Gaat hem niet worden
Drie dagen knallen en iedereen kan het bajonet uit de verpakking halen
Captain Mainwaring, shall we fix bayonets, sir?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 02:06 schreef sp3c het volgende:
Gaat hem niet worden
Drie dagen knallen en iedereen kan het bajonet uit de verpakking halen
Nee. Want de VN krijg je daarin onmogelijk mee. Je weet wel, veto recht van Rusland enzo.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Heb je voor een vredesmissie geen VN nodig? Die organisatie vol met narren. Zal moeilijk te verkopen zijn.
Ja en? Ooit van de Oostzee gehoord?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die moet dan toch echt van zee komen (andere types ook vanuit de lucht)... De GLCM's zijn voor zover ik weet nog niet operationeel na het opschorten van de INF...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |