abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203934928

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews

LIVE | Weer tientallen burgerdoden gemeld in Charkov
https://www.telegraaf.nl/(...)en-gemeld-in-charkov
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203934934
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:09:56 #3
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203934938
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:53 schreef Jor_Dii het volgende: Nieuw kaartje: [ afbeelding ]
Gek dat ze nauwelijks oprukken vanuit de Donbass. Zou de verdediging van Oekraïne daar heel goed zijn vanwege de bestaande frontlinie?
pi_203934954
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:09 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Gek dat ze nauwelijks oprukken vanuit de Donbass. Zou de verdediging van Oekraïne daar heel goed zijn vanwege de bestaande frontlinie?
Ik vermoed dat ze gewoon eerst zuid en noord in handen willen krijgen. Dan zitten de troepen achter de Donbass min of meer in een val.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:11:56 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203934963
twitter

Lijstje...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203934965
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Putin heeft geen actieve herinnering aan die kerncentrale.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:12:41 #7
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203934970
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:59 schreef wpor het volgende:

[..]
Dat het gebied onder controle van de Russen was sinds 28 Feb heb ik eerder gelezen, is dat zo?
Dat is niet duidelijk. Er waren de laatste dagen beelden van barricades en een massa mensen die de weg naar Energodar hadden versperd. Daar werd bij geschreven dat ze Europa beschermden, door de toegang tot de centrale te blokkeren. Maar dat kan propaganda geweest zijn. Rusland had het IAEA al enkele dagen geleden gemeld dat de centrale onder hun controle was. (op de IAEA twitter feed en website te vinden)
are we infinite or am I alone
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:12:42 #8
262211 hhh38
pi_203934971
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze gewoon eerst zuid en noord in handen willen krijgen. Dan zitten de troepen achter de Donbass min of meer in een val.
Ja, die tang is zich wel steeds meer aan het sluiten.
pi_203934976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij mag prima in je broek schijten.

Waar het gaat irriteren is als je dan je eigen angst gaat vertalen naar dat die mensen in Ukraine maar vooral op moeten houden met zich verdedigen, puur omdat jij in je broek schijt.
En iemand, zoals jij, die niet 'in zijn broek schijt', wat voor geweldige plannen heb jij dan om Oekraïne te ontzetten zonder daarbij potentieel een atoomoorlog te ontketenen? Ik neem aan dat je minimaal nu in Oekraïne bent om te helpen, dat zou het minste zijn wat je kunt doen toch?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Forum Admin vrijdag 4 maart 2022 @ 11:14:15 #10
58651 crew  murp
murp
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:14:33 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203934992
quote:
[ twitter ]
Onze reactie is van groot belang, misschien moet je er dan ook even bijzetten wat onze reactie dan is. Lege statements.
pi_203934994
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:08 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Verkeerde topic?
Half, omdat Oostenrijk en BBC specifiek vanwege de censuur in Rusland weer analoog uit gaan zenden zodat het Rusland bereikt

Verder was het maar een matig grapje :+
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:15:24 #13
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203935004
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Onze reactie is van groot belang, misschien moet je er dan ook even bijzetten wat onze reactie dan is. Lege statements.
Dat zegt Rutte toch in zijn speech aan het Oekraïnse volk?
pi_203935006
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:09 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
We moeten wel echt veel minder afhankelijk van ze worden. Dat zie je nu wel. Gegijzeld door een communistische boevenbende.
Poetin begrijpt alleen harde taal, zolang het Westen geen harde grenzen durft te trekken (dreigen met kernoorlog, afsluiten van gas) zal Rusland niet stoppen. Ik was er altijd vrij zeker van dat Poetin niet verder zou gaan dan de Krim en wat kleine conflictjes in Oekraïne, Moldavië en Georgië, maar inmiddels vrees ik dat ook de Baltische Staten niet veilig zijn. We betalen de Russen honderden miljoenen per week voor grondstoffen en gas in het bijzonder, daarmee betaalt Poetin de oorlog en zolang dat het geval is hebben sancties geen zin en zal hij niet stoppen.
pi_203935009
quote:
[ twitter ]
Zo bam, dat zal afschrikken.

;(
pi_203935012
Dit topic is ook lekker aan het ontsporen. _O-
pi_203935017
Kijk Zelensky's moves es. Op stiletto's nog wel: :9

Rutte kan wel wat danslessen van zijn maat gebruiken, vinden jullie ook niet?
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:16:48 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935019
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat zegt Rutte toch in zijn speech aan het Oekraïnse volk?
Dat was geen reactie op beschietingen van die kerncentrale
pi_203935021
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
'Essentieel dat we internationaal schouder aan schouder blijven staan.'

Duidelijk toch? Dat zal ze leren. :')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_203935023
quote:
[ twitter ]
Rutte zijn inleg velletje was ook van groot belang!

https://nos.nl/artikel/21(...)vel-oekraine-verdrag

"In de verklaring, ook wel inlegvel genoemd, staat onder meer dat het verdrag voor Oekraïne geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap."
pi_203935025
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:16 schreef Document1 het volgende:
Dit topic is ook lekker aan het ontsporen. _O-
Valt mee hoor.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:17:29 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:15 schreef J.B. het volgende:

[..]
Poetin begrijpt alleen harde taal, zolang het Westen geen harde grenzen durft te trekken (dreigen met kernoorlog, afsluiten van gas) zal Rusland niet stoppen. Ik was er altijd vrij zeker van dat Poetin niet verder zou gaan dan de Krim en wat kleine conflictjes in Oekraïne, Moldavië en Georgië, maar inmiddels vrees ik dat ook de Baltische Staten niet veilig zijn. We betalen de Russen honderden miljoenen per week voor grondstoffen en gas in het bijzonder, daarmee betaalt Poetin de oorlog en zolang dat het geval is hebben sancties geen zin en zal hij niet stoppen.
Als het westen harde grenzen trekt stopt Putin ook niet.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:18:11 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935039
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:16 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
'Essentieel dat we internationaal schouder aan schouder blijven staan.'

Duidelijk toch? Dat zal ze leren. :')
Dan komt niemand erdoor idd. :Y
pi_203935043
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Exact het dilemma lijkt me. Waar houden sancties op en ga je (militair) ingrijpen als gezamenlijk Westen?
pi_203935045
Enige oplossing is de hele toplaag van het Kremlin omleggen. Dat moet alleen wel gebeuren door een Rus.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:19:10 #26
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203935049
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat was geen reactie op beschietingen van die kerncentrale
Ah oké, ik koppelde de eensgezinde reactie los van de kerncentrale. Volgens mij is het ook zo bedoelt. Eensgezinde reactie als in; afschuw uitspreken, militaire en medische goederen faciliteren, etc.
pi_203935051
Er zijn echt mensen die denken dat de hele wereld eraan gaat, lol. Dit overleven we ook wel weer. Kom op zeg.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_203935058
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:18 schreef Document1 het volgende:
Enige oplossing is de hele toplaag van het Kremlin omleggen. Dat moet alleen wel gebeuren door een Rus.
Hoe gaat dat machtsvacuüm zich vullen?

Serieuze vraag want ik zou het niet weten
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:20:57 #29
262211 hhh38
pi_203935069
twitter

Deze man denkt dat NAVO Oekraïne met luchtsteun kan helpen zonder nucleaire oorlog te ontketenen. Even helemaal lezen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:20:57 #30
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203935070
Er zijn hier zoveel mensen die het allemaal beter weten wie wat precies moet doen. Wat zijn er toch veel experts hier.
pi_203935071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:19 schreef LordVoldermort het volgende:
Er zijn echt mensen die denken dat de hele wereld eraan gaat, lol. Dit overleven we ook wel weer. Kom op zeg.
Famous last words.
[..]
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:20:58 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203935072
quote:
Aan de andere kant is escalatie tot een actieve Derde Wereldoorlog sinds jaren niet zo dichtbij geweest.

Paniek heeft geen nut, maar lichte verontrusting is toch echt vrij rationeel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203935075
quote:
[ twitter ]
Poh. Arme Putin.
pi_203935079
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Denk veel onrust in de voormalige sovjet staatjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203935080
quote:
Dat is wat anders dan de reeële angst voor een grootschalig conflict in Europa die nu heerst.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:21:53 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Exact het dilemma lijkt me. Waar houden sancties op en ga je (militair) ingrijpen als gezamenlijk Westen?
En vooral hoe reageert Rusland op militair ingrijpen, daar durft niemand naar te gokken, en men is bang de vingers te branden. Een langeafstandsraket is eenvoudig op een westers land gericht en afgeschoten...
pi_203935083
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Omdat die nooit gehandhaafd worden. De Red Line van Obama zijn ze in het Kremlin niet vergeten. Onze hebzucht leidt ertoe dat wij geen harde maatregelen durven te treffen uit angst voor binnenlandse pijn, het gevolg is dat Poetin z'n gang kan en zal blijven gaan. Het is inmiddels wel duidelijk dat Poetin het herstel van de Sovjet-Unie voor ogen heeft, dus Moldavië en de Baltische Staten staan ook op het menu.
pi_203935084
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:13 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
En iemand, zoals jij, die niet 'in zijn broek schijt', wat voor geweldige plannen heb jij dan om Oekraïne te ontzetten zonder daarbij potentieel een atoomoorlog te ontketenen? Ik neem aan dat je minimaal nu in Oekraïne bent om te helpen, dat zou het minste zijn wat je kunt doen toch?
Niet dat ik zeg dat hij dat doet, maar hij beweert nergens dat hij niet in zijn broek schijt. Hij beweert wel dat hij van daaruit niet zal redeneren dat Oekraïne dan maar gewoon zijn land moet opgeven. Dat is heel iets anders. En dat laatste is gewoon een achterlijke redenatie.
Tails tell tales
pi_203935090
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Daarvoor heeft men verkiezingen :) tijdelijke invulling is wel lastig, aangezien mensen met macht hun macht vaak moeilijk weer los kunnen laten.
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:23:29 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935096
quote:
Totdat je het niet overleeft, als ze hier in de straten gaan schieten geef ik mezelf een stuk minder kans. En ik denk dat de gemiddelde Oekraïner die kans ook een stuk lager acht dan jij.
pi_203935099
quote:
Escalatie is ook weer geen volledig ondenkbaar scenario. Is ome Vlad de mad man aan het spelen of moeten we ons daadwerkelijk zorgen maken over zijn mentale gesteldheid en daarmee de reële mogelijkheid dat kernwapens ingezet gaan worden of NAVO landen aangevallen gaan worden bijvoorbeeld?
Als dat tweede het geval zou zijn, dan gaat er wel wat veranderen aan onze comfortabele leventjes hoogstwaarschijnlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203935100
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Denk veel onrust in de voormalige sovjet staatjes.
Ik ben er nog niet van overtuigt dat het positiever uitpakt.

Eind jaren 70 in Iran was ook wel een begrijpelijk revolutie tegen de Shah die vervolgens gekaapt is door de islamitische fundamentalisten.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:24:28 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203935104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:20 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]

Deze man denkt dat NAVO Oekraïne met luchtsteun kan helpen zonder nucleaire oorlog te ontketenen. Even helemaal lezen.
Hij geeft eigenlijk aan dat er verschillende smaken zijn. Het is moeilijk in te schatten wat Poetin gaat doen en daar zit de cru vrees ik. Als ze wisten bijvoorbeeld dat als ze NAVO-vliegtuigen met Oekraiense piloten laten vliegen er niets gebeurt dan zouden ze dat hebben gedaan wellicht maar nu weet je dat niet.

Turkije-voorbeeld vind ik niet zo sterk aangezien ze goede vrienden zijn.
pi_203935105
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:21 schreef J.B. het volgende:

[..]
Omdat die nooit gehandhaafd worden. De Red Line van Obama zijn ze in het Kremlin niet vergeten. Onze hebzucht leidt ertoe dat wij geen harde maatregelen durven te treffen uit angst voor binnenlandse pijn, het gevolg is dat Poetin z'n gang kan en zal blijven gaan. Het is inmiddels wel duidelijk dat Poetin het herstel van de Sovjet-Unie voor ogen heeft, dus Moldavië en de Baltische Staten staan ook op het menu.
Is dit niet gewoon invulling van jouw kant? Of heb je het Russische draaiboek? :)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203935107
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Totdat je het niet overleeft, als ze hier in de straten gaan schieten geef ik mezelf een stuk minder kans. En ik denk dat de gemiddelde Oekraïner die kans ook een stuk lager acht dan jij.
Gaan de Russen nu ook al Nederland innemen?
pi_203935108
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:20 schreef fetX het volgende:
Er zijn hier zoveel mensen die het allemaal beter weten wie wat precies moet doen. Wat zijn er toch veel experts hier.
Daar is een topic/forum toch voor. Wat moeten we hier anders bespreken. Alleen maar linkjes naar NOS artikelen plaatsen ofzo :P
pi_203935114
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:22 schreef Forbry het volgende:

[..]
Niet dat ik zeg dat hij dat doet, maar hij beweert nergens dat hij niet in zijn broek schijt. Hij beweert wel dat hij van daaruit niet zal redeneren dat Oekraïne dan maar gewoon zijn land moet opgeven. Dat is heel iets anders. En dat laatste is gewoon een achterlijke redenatie.
Dat is het nadeel van idioten, je moet je verlagen naar hun niveau met alle gevolgen van dien.
[..]
pi_203935118
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Escalatie is ook weer geen volledig ondenkbaar scenario. Is ome Vlad de mad man aan het spelen of moeten we ons daadwerkelijk zorgen maken over zijn mentale gesteldheid en daarmee de reële mogelijkheid dat kernwapens ingezet gaan worden of NAVO landen aangevallen gaan worden bijvoorbeeld?
Als dat tweede het geval zou zijn, dan gaat er wel wat veranderen aan onze comfortabele leventjes hoogstwaarschijnlijk.
Rusland heeft het geld en het materieel niet om NAVO landen aan te vallen. Kernwapens inzetten betekent ook meteen het einde van Rusland. Dat zie ik niet gebeuren, tenzij een NAVO leger bijna in Moskou staat.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:25:51 #49
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203935120
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:02 schreef Aurelius het volgende:
En al die drama-queens hier die denken dat we dan maar meteen heel Oost-Europa moeten weggeven als we nu niet ingrijpen snappen er echt niks van. We zitten in een nieuwe koude oorlog, met nieuwe grenzen.

Als NATO-landen moeten we nu tijd kopen. Tijd voor diplomatie, om sancties hun werk te laten doen en onze defensie op orde te krijgen. Na die afgang in Oekraïne zal Putin het de komende jaren ook veel te druk krijgen met binnenlandse problemen en het wederopbouwen van zijn eigen leger om een ander land aan te vallen.

Wat die helden hier ook niet te lijken beseffen is dat zelfs bij een "beperkte" of "kleinschalige" kernoorlog, Nederland sowieso doelwit is. Rotterdam en Brunssum gaan er als eerste aan.
Inderdaad, naar verluid heeft het Kremlin een kaart in bezit waarop Brunssum is gemarkeerd met een grote rode cirkel en een paar uitroeptekens.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_203935124
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Is dit niet gewoon invulling van jouw kant? Of heb je het Russische draaiboek? :)
Heb je de speech van hem gemist? Nadat Oekraïne klaar is is Moldavië en/of de Suwalki gap de volgende kandidaat, tenzij er in de tussentijd gekke dingen gebeuren.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:26:22 #51
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_203935127
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:13 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik vind het tot nader order prima dat we elke Ukrainer die dat wil een wapen in z'n handen drukken. Dat is het beste wat we kunnen doen.

Voorts vergeten schijtlaarzen zoals jij die hun broekpoeperij proberen te verkopen als "koelhoofdigheid" ofzo dat madman putin niet de enige is die atoomwapens heeft.

En het extreem kinderlijke dat ik blijkbaar alleen voor Ukraine mag zijn als ik daar ga vechten is zo dom dat ik er niet op in ga, al zou ik dat prima kunnen pareren.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:26:31 #52
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203935128
quote:
quote:
Ook daarvan zal de framing zijn dat het de schuld van het Westen is en dus een vergelding rechtvaardigd.
Rusland redeneert nu al alsof de aarde plat is, zie dat niet ineens veranderen als Poetin wordt omgelegd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_203935131
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Daarvoor heeft men verkiezingen :) tijdelijke invulling is wel lastig, aangezien mensen met macht hun macht vaak moeilijk weer los kunnen laten.
En die tijdelijke invulling kan al snel weer definitief worden. Krijg je van die retoriek als geen verkiezingen omdat het land eerst moet stabiliseren e.d.

Dat Putin weg moet lijkt me wel evident maar ben er nog niet gerust op dat het daarna zomaar opeens beter is.
pi_203935135
quote:

[..]
Ik deel die mening ook. De Krim en het steunen van de Pro Russen in het gebied waar de Pro Russen zich bevinden. De Krim dat niet goed te praten valt kun je nog begrijpen als je door de bril van de Russen kijkt.

Maar nu gaat het uit de hand lopen. Maar ik heb geen idee hoe je Rusland(Poetin) op de knieën krijgt. Daar zullen de Russen intern en coup moeten plegen. Dat lijkt mij een van de weinige oplossingen.

Zijn staf moet toch ook wel weten dat de Russen tegen een NAVO geen enkele kans maken.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:27:35 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:20 schreef fetX het volgende:
Virologen hebben een heel goed beeld van (natuurlijke) defensie.
pi_203935141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
[..]
Ook daarvan zal de framing zijn dat het de schuld van het Westen is en dus een vergelding rechtvaardigd.
Rusland redeneert nu al alsof de aarde plat is, zie dat niet ineens veranderen als Poetin wordt omgelegd.
Het Westen is en blijft de vijand vanuit Russisch oogpunt inderdaad. Tenzij je daar een of andere revolutie krijgt, maar dat zie ik totaal niet gebeuren.
pi_203935143
Meer bewijs dat Oekraïene door Nazis geleid wordt.

twitter
pi_203935144
P
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
En die tijdelijke invulling kan al snel weer definitief worden. Krijg je van die retoriek als geen verkiezingen omdat het land eerst moet stabiliseren e.d.

Dat Putin weg moet lijkt me wel evident maar ben er nog niet gerust op dat het daarna zomaar opeens beter is.
Precies m'n punt ;(
Het is allemaal echt niet zo makkelijk als sommigen willen doen geloven helaas.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203935145
quote:
Mensen hebben psychisch iets overgehouden aan de coronacrisis en de bombardementen met angstporno hierover in de media. Hetzelfde sfeertje in het COR-topic qua speculatie zie je nu hier terug. Echt fascinerend om te zien eigenlijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203935157
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Rusland heeft het geld en het materieel niet om NAVO landen aan te vallen. Kernwapens inzetten betekent ook meteen het einde van Rusland. Dat zie ik niet gebeuren, tenzij een NAVO leger bijna in Moskou staat.
Wat me in die zin wel verontrust is dat Rusland een veel sterkere scheiding heeft tussen de macht en de bevolking. Het is daar niet zoals hier, dat de absolute leiding van de federatie diep geworteld is in de samenleving zoals hier, waar je Mark Rutte op zaterdagavond zomaar bij sensation white kunt aantreffen.

De russische macht heeft voor zichzelf natuurlijk al lang een veilige plaats gebouwd voor een select gezelschap van enkele honderden mensen, mocht er een nucleaire oorlog uitbreken. De rest van de bevolking in de Russische samenleving zal ze een rotzorg zijn.

Het is en blijft een long shot natuurlijk en een scenario dat we ons amper kunnen bevatten, en ik acht de kans zelf ook nog steeds relatief klein, maar gesproken over de vraag : ''hoe kan Poetin hier zonder gezichtsverlies uit komen'', is dit natuurlijk wel één van de scenario's. Als er geen mensen meer zijn om je af te zetten of slecht over je te denken, dan heb je ook geen negatieve publieke opinie meer.
pi_203935160
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Klopt, rationeel en militair gezien zijn het hele domme keuzes, maar dat was mijn punt ook niet. Het zou niet de eerste keer zijn dat een totalitaire leider het advies van z'n legertop in de wind slaat en dit soort blunders begaat. Daarbij is het zoals ik aangaf ook de vraag of we er vanuit kunnen gaan dat Poetin nog rationeel handelt of dat in ieder geval de legertop nog ergens iets weet te verhinderen indien hij dat zelf niet meer doet.
pi_203935163
quote:
Het is nogal tegenstrijdig wat er allemaal gaande is.
Poetin is onberekenbaar geworden. Dat is toch onderhand wel duidelijk.
Ondertussen gaan we er vanuit dat hij het bij Oekraine laat zitten als we ons braaf koest houden.

Ik hoop dat de politiek voor de buhne zo rustig doet en ze ondertussen al flink wat orders hebben geplaatst voor raketsystemen, drones en andere wapens.
pi_203935170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vind het tot nader order prima dat we elke Ukrainer die dat wil een wapen in z'n handen drukken. Dat is het beste wat we kunnen doen.

Voorts vergeten schijtlaarzen zoals jij die hun broekpoeperij proberen te verkopen als "koelhoofdigheid" ofzo dat madman putin niet de enige is die atoomwapens heeft.

En het extreem kinderlijke dat ik blijkbaar alleen voor Ukraine mag zijn als ik daar ga vechten is zo dom dat ik er niet op in ga, al zou ik dat prima kunnen pareren.
'dat madman putin niet de enige is die atoomwapens heeft'

Oh, ja. Nu je het zegt. Hij is niet de enige inderdaad! Jij een nuke, ik een nuke, iedereen een nuke. *O* Zo, wereld gered.

Het moet een simpele wereld zijn daar in jouw hoofd.
[..]
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:29:57 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935172
Alaska was ooit ook rusland zou Putin zich dat realiseren.. en Amerikanen en nazis :X
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:30:28 #65
262211 hhh38
pi_203935184
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hij geeft eigenlijk aan dat er verschillende smaken zijn. Het is moeilijk in te schatten wat Poetin gaat doen en daar zit de cru vrees ik. Als ze wisten bijvoorbeeld dat als ze NAVO-vliegtuigen met Oekraiense piloten laten vliegen er niets gebeurt dan zouden ze dat hebben gedaan wellicht maar nu weet je dat niet.

Turkije-voorbeeld vind ik niet zo sterk aangezien ze goede vrienden zijn.
Goeie vrienden is echt overdreven, het is/was meer een verstandshuwelijk. Als ze echt vrienden waren had Turkije die Bayraktars niet geleverd.

Natuurlijk weet je het niet zeker, maar dit lijkt me wel de goeie denkrichting.
pi_203935189
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ondertussen gaan we er vanuit dat hij het bij Oekraine laat zitten als we ons braaf koest houden.

Ik hoop dat de politiek voor de buhne zo rustig doet en ze ondertussen al flink wat orders hebben geplaatst voor raketsystemen, drones en andere wapens.
Sjoerdsma zei dat D66 bereid is om stapsgewijze verhoging van het defensiebudget te overwegen. Richting de 2%.

Na decennia de boel te hebben laten versloffen.

Roemenië verhoogt het gewoon zonder te zaniken naar 2,5 procent.
pi_203935191
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Klopt, rationeel en militair gezien zijn het hele domme keuzes, maar dat was mijn punt ook niet. Het zou niet de eerste keer zijn dat een totalitaire leider het advies van z'n legertop in de wind slaat en dit soort blunders begaat. Daarbij is het zoals ik aangaf ook de vraag of we er vanuit kunnen gaan dat Poetin nog rationeel handelt of dat in ieder geval de legertop nog ergens iets weet te verhinderen indien hij dat zelf niet meer doet.
Stalin luisterde wel naar zijn legertop. Dat is ook zijn redding geweest in tegenstelling tot Hitler.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:31:50 #68
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203935193
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het Westen is en blijft de vijand vanuit Russisch oogpunt inderdaad. Tenzij je daar een of andere revolutie krijgt, maar dat zie ik totaal niet gebeuren.
Tenzij de economische sancties dusdanige financiële prikkels geeft, dat de gehele oligarchie (oftewel het schaduwkabinet) diens handen ineenslaat en Poetin als bedreiging zal zien voor hun welvaart. De oligarchen hebben de middelen om een revolutionaire opstand te ontketenen. Dat er daarna weer een andere marionet ervoor in de plaats komt die de belangen van de oligarchie behartigt, en niet van het volk, is weer een ander verhaal. Maar dat het onmogelijk is dat er daar een opstand komt vind ik nogal een boude uitspraak.
pi_203935200
quote:

[..]

De vraag is of Poetin onberekenbaar is geworden, of het Westen wil laten denken dat dat zo is. Dat hij gekke dingen aan het doen is is volstrekt helder, maar hij is er natuurlijk enorm bij gebaat als het Westen denkt dat hij met de hand op de knop zit.
pi_203935203
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:27 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik deel die mening ook. De Krim en het steunen van de Pro Russen in het gebied waar de Pro Russen zich bevinden. De Krim dat niet goed te praten valt kun je nog begrijpen als je door de bril van de Russen kijkt.

Maar nu gaat het uit de hand lopen. Maar ik heb geen idee hoe je Rusland(Poetin) op de knieën krijgt. Daar zullen de Russen intern en coup moeten plegen. Dat lijkt mij een van de weinige oplossingen.

Zijn staf moet toch ook wel weten dat de Russen tegen een NAVO geen enkele kans maken.
Die maken ze op papier ook niet, maar ik ben er bepaald niet van overtuigd dat de nucleaire optie wordt geactiveerd indien de Baltische Staten worden aangevallen. Tenzij daar expliciet mee gedreigd wordt denk ik dat Poetin erop gokt dat dat ook niet gebeurt, dus dan wordt het ook een andere risicocalculatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2022 11:33:04 ]
pi_203935204
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Stalin luisterde wel naar zijn legertop. Dat is ook zijn redding geweest in tegenstelling tot Hitler.
Nou ja, voor zover hij ze niet liet executeren dan. :P
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:32:55 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935206
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Sjoerdsma zei dat D66 bereid is om stapsgewijze verhoging van het defensiebudget te overwegen. Richting de 2%.

Na decennia de boel te hebben laten versloffen.

Roemenië verhoogt het gewoon zonder te zaniken naar 2,5 procent.
Tja er staan Russen bij hun grens inmiddels...
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:32:59 #73
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203935207
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het kan ook nog zijn dat als Poetin beetje gaat inbinden juist conservatieve generaals zoals in de jaren 90 het gaan proberen over te nemen. Het idee dat 'de goeden' gaan overnemen in het Kremlin is ook beetje wensdenken.

Maar er zijn veel scenario's te bedenken, en daarom goed als de mensen rond Biden, Macron etc het hoofd koel houden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:33:14 #74
262211 hhh38
pi_203935208
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Alaska was ooit ook rusland zou Putin zich dat realiseren.. en Amerikanen en nazis :X
Ik zou het wel komisch vinden als ze dat zouden proberen
pi_203935210
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Putin heeft geen actieve herinnering aan die kerncentrale.
Putin zal ook stiekem wel weten dat er niemand gaat ingrijpen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:33:56 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935215
quote:

[..]

Kans is enorm groot dat het bij Oekraïne zal blijven inderdaad. En die hele inval gaat al alles behalve soepel. Enige manier hoe ik het verder zie escaleren is via ofwel een miscalculatie of dat het westen en de NAVO toch zelf te veel escaleren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203935219
quote:
Er maar vanuit gaan dat Putin hierna de Baltische Staten gaat aanvallen als we nu niet militair ingrijpen in Oekraïne is ook wel heel erg kort door de bocht. En er maar vanuit gaan dat hij niet nucleair zal reageren is ook een risico als hij echt onberekenbaar is geworden. Dat is hetzelfde als die mensen die riepen dat hij nooit Oekraïne zou aanvallen.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:34:30 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203935222
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:32 schreef J.B. het volgende:

[..]
Die maken ze op papier ook niet, maar ik ben er bepaald niet van overtuigd dat de nucleaire optie wordt geactiveerd indien de Baltische Staten worden aangevallen. Tenzij daar expliciet mee gedreigd wordt denk ik dat Poetin erop gokt dat dat ook niet gebeurt, dus dan wordt het ook een andere risicocalculatie.
nee natuurlijk niet, als de Baltische staten worden aangevallen dan gaan we daar gewoon met tanks tegen elkaar knokken tot ze weer weggaan nukes beginnen pas te spelen als je Rusland binnentrekt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:34:41 #79
6484 ExTec
pi_203935224
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:29 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
'dat madman putin niet de enige is die atoomwapens heeft'

Oh, ja. Nu je het zegt. Hij is niet de enige inderdaad! Jij een nuke, ik een nuke, iedereen een nuke. *O* Zo, wereld gered.

Het moet een simpele wereld zijn daar in jouw hoofd.
De proliferatie van atoomwapens zal helaas toenemen, idd. Hebben we aan je mattie putin te danken.
pi_203935225
quote:

[..]
Ik las ergens dat door sancties van de vorige Amerikaanse regering, het BNP van Iran met 85% gekelderd was. Die konden plots hun pet projects zoals Hezbollah niet meer financieren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203935227
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:30 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Goeie vrienden is echt overdreven, het is/was meer een verstandshuwelijk. Als ze echt vrienden waren had Turkije die Bayraktars niet geleverd.

Natuurlijk weet je het niet zeker, maar dit lijkt me wel de goeie denkrichting.
Turkije heeft geen vrienden. De Turken zijn de Ferengi van deze planeet. Die denken alleen maar in handelsmogelijkheden en zullen altijd kiezen voor die partij waar ze op dat moment snelle winst uit kunnen halen, zonder de lange termijn te veel uit het oog te verliezen.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:35:29 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935231
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik zou het wel komisch vinden als ze dat zouden proberen
Komisch lijkt me niet het goede woord, een doodswens misschien wel, zal hij ook niet snel doen. Staan er eigenlijk raketten op Alaska?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:35:50 #83
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935233
quote:
[ twitter ]

Als je gebruik van nukes gelijkstelt aan een totale nucleaire oorlog beginnen kom je makkelijk tot die conclusie. Maar de VS gaat zichzelf niet vernietigen (door ICBMs te lanceren) wanneer de Russen een tactische nuke gebruiken in Oekraine of Polen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:36:11 #84
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203935236
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Totdat generaal Zhukov, de meest succesvolle generaal van USSR aller tijden, congé kreeg van opperhoofd Stalin, omdat Zhukov een beetje té populair werd in de Sovjet samenleving.
pi_203935237
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, voor zover hij ze niet liet executeren dan. :P
Dat was een periode voor 1940 waar hij het leger liet zuiveren. Maar bij alle slagen tegen Nazi Duitsland had de legertop behoorlijk wat invloed.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:36:31 #86
262211 hhh38
pi_203935239
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kans is enorm groot dat het bij Oekraïne zal blijven inderdaad. En die hele inval gaat al alles behalve soepel. Enige manier hoe ik het verder zie escaleren is via ofwel een miscalculatie of dat het westen en de NAVO toch zelf te veel escaleren.
Oekraïne is ook veel sterker dan Moldavië of Georgie. Die heb je ook met een zwak leger zo overlopen. En de Baltische Staten in principe ook, die leunen gewoon op steun van de NAVO. Maar als NAVO niet durft vanwege de rode knop dan neemt Rusland die ook gewoon in.
pi_203935245
twitter

twitter

twitter
Incelfrikandel
pi_203935246
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:36 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Totdat generaal Zhukov, de meest succesvolle generaal van USSR aller tijden, congé kreeg van opperhoofd Stalin, omdat Zhukov een beetje té populair werd in de Sovjet samenleving.
Dat is waar.
pi_203935247
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee natuurlijk niet, als de Baltische staten worden aangevallen dan gaan we daar gewoon met tanks tegen elkaar knokken tot ze weer weggaan nukes beginnen pas te spelen als je Rusland binnentrekt
Met die tanks zijn we vrij snel klaar, Baltische Staten zijn praktisch onverdedigbaar. Er wonen maar zes miljoen mensen en ze zijn praktisch omsingeld door Rusland en Wit-Rusland, afgezien van 65 kilometer grens met Polen.
pi_203935248
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:35 schreef crystal_meth het volgende:
Een tweet van gisteren:
Als je gebruik van nukes gelijkstelt aan een totale nucleaire oorlog beginnen kom je makkelijk tot die conclusie. Maar de VS gaat zichzelf niet vernietigen (door ICBMs te lanceren) wanneer de Russen een tactische nuke gebruiken in Oekraine of Polen.
En op Rotterdam of Brunssum? VS gaan zichzelf echt niet vernietigen voor zo'n klein k*tland aan de Noordzee.

Echt, intense haat voor dit soort twitter-figuren die pleiten voor militair ingrijpen en dan maar gemakshalve uitgaan van het meest optimistische scenario.
pi_203935249
quote:
[ twitter ]

Had van Neumann dan toch gelijk en hadden we Rusland niet in 1950 of zo al moeten nuken. _O-
pi_203935250
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Mensen hebben psychisch iets overgehouden aan de coronacrisis en de bombardementen met angstporno hierover in de media. Hetzelfde sfeertje in het COR-topic qua speculatie zie je nu hier terug. Echt fascinerend om te zien eigenlijk.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
pi_203935256
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:35 schreef crystal_meth het volgende:

Precies. Maar dat moment, als het komt, oh boy. De paniek en chaos, ik hoop dat niemand op de verkeerde knopjes gaat drukken op die momenten.
[..]
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:38:54 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203935257
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:24 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Gaan de Russen nu ook al Nederland innemen?
Nee maar ik vind overleven we wel ook niet 100% gegeven, zou eerder zeggen 89% dat 'we' het wel overleven. En ik denk dichtbij 100% kans dat er wel een Nederlander overlijd dankzij deze oorlog, op wat voor manier dan ook.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:39:02 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203935260
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan steeds slechter tegen volk wat Oekraïne maar aan de kant wil zetten, alleen om het eigenbelang en/of uit angst.

Juist door die mentaliteit/gedachtengang zit je in deze shitzooi.
Om Kasparov er nog maar even bij te halen:

As I said in 2014 and a fateful week ago, the price of stopping a dictator always goes up. What would have been enough to stop Putin 8 years or 6 months or 2 weeks ago is not enough today, and the price will rise again tomorrow.
Huilen dan.
pi_203935262
quote:

[..]
En de enige reden dat Zhukov alleen zijn conge kreeg en geen 9 mm was het feit dat hij Zhukov was, mindere goden hadden niet zoveel geluk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2022 11:39:47 ]
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 11:39:22 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203935263
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:37 schreef J.B. het volgende:

[..]
Met die tanks zijn we vrij snel klaar, Baltische Staten zijn praktisch onverdedigbaar. Er wonen maar zes miljoen mensen en ze zijn praktisch omsingeld door Rusland en Wit-Rusland, afgezien van 65 kilometer grens met Polen.
de Amerikanen hebben er nog best wat hoor :P

bovendien zijn ze een stuk beter en dan gaat Kaliningrad gewoon mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:39:32 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203935265
Zorgwekkend, Sergey Lazarev is een van de bekendste zangers van het land en had zich op instagram uitgesproken tegenover de inval. Daarna kwam een bericht dat ze gingen onderzoeken of hij eventueel homoseksueel was en ze gingen kijken of hij wel de rechten voor zijn kinderen mocht houden dus. Daarna is zijn instagram verwijderd en schijnbaar is hij nu helemaal niet meer te bereiken... :{
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:39:54 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935270
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Oekraïne is ook veel sterker dan Moldavië of Georgie. Die heb je ook met een zwak leger zo overlopen. En de Baltische Staten in principe ook, die leunen gewoon op steun van de NAVO. Maar als NAVO niet durft vanwege de rode knop dan neemt Rusland die ook gewoon in.
Op basis waarvan denk je dat Rusland die ook allemaal gaat innemen? Daar zijn nul aanwijzingen voor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:40:22 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203935273
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op basis waarvan denk je dat Rusland die ook allemaal gaat innemen? Daar zijn nul aanwijzingen voor.
pi_203935276
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nee maar ik vind overleven we wel ook niet 100% gegeven, zou eerder zeggen 89% dat 'we' het wel overleven. En ik denk dichtbij 100% kans dat er wel een Nederlander overlijd dankzij deze oorlog, op wat voor manier dan ook.
Dat laatste is niet zo raar als er daar Nederlandse schoonmakers gaan dienen als kanonnenvoer.
pi_203935277
quote:
Gasten die een heel levensverhaal op twitter gaan posten van 83 delen. :')
pi_203935285
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Gasten die een heel levensverhaal op twitter gaan posten van 83 delen. :')
Mooi juist _O_
Incelfrikandel
pi_203935292
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:39 schreef Momo het volgende:
Zorgwekkend, Sergey Lazarev is een van de bekendste zangers van het land en had zich op instagram uitgesproken tegenover de inval. Daarna kwam een bericht dat ze gingen onderzoeken of hij eventueel homoseksueel was en ze gingen kijken of hij wel de rechten voor zijn kinderen mocht houden dus. Daarna is zijn instagram verwijderd en schijnbaar is hij nu helemaal niet meer te bereiken... :{
Dat is wel de modus operandi van de Russen, pakken op andere zaken. Zelfde met Khodorkovsky, eens de rijkste man van Rusland, kreeg politieke aspiraties en opeens was er van alles mis binnen z'n bedrijf. Is toen de bak ingedraaid op fraude e.d.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:43:10 #105
262211 hhh38
pi_203935294
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Net als dat er 2 weken geleden nog 0 aanwijzingen waren dat Poetin heel Oekraïne ging aanvallen?

Poetin droomt openlijk van een terugkeer naar de glorie van een machtiger en groter Rusland. Hij heeft het uiteenvallen van de Sovjet-Unie nooit verwerkt. De vraag is eerder welke aanwijzingen er zijn dat ie níet meer landen wil innemen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:43:41 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935296
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:40 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat betreft Transnistrië, een Russisch sprekende semi-onafhankelijke republiek/regio. Dat is iets anders dan heel Moldavië innemen. Zolang ze nog met Oekraïne bezig zijn is de kans enorm klein dat ze dat gaat doen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:44:35 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203935307
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Klinkt als klassieke propaganda, Noord-Korea style ("Zie hier onze mooie raketten, kijk eens hoe machtig we zijn").
Maar als jij je raketten laat zien, dan vinden we jou agressief. Wil je dan oorlog met ons ofso? Wegwezen! Wij hebben raketten en dat hoeft niet te zeggen dat jij ze ook moet hebben, jij agressieve vlegel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:44:35 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935308
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Net als dat er 2 weken geleden nog 0 aanwijzingen waren dat Poetin heel Oekraïne ging aanvallen?

Poetin droomt openlijk van een terugkeer naar de glorie van een machtiger en groter Rusland. Hij heeft het uiteenvallen van de Sovjet-Unie nooit verwerkt. De vraag is eerder welke aanwijzingen er zijn dat ie níet meer landen wil innemen.
Die aanwijzingen waren er al maanden.
pi_203935313
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat betreft Transnistrië, een Russisch sprekende semi-onafhankelijke republiek/regio. Dat is iets anders dan heel Moldavië innemen. Zolang ze nog met Oekraïne bezig zijn is de kans enorm klein dat ze dat gaat doen.
Nou ja, bij Oekraïne begon het ook met de Krim
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:45:22 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203935317
quote:

[..]
Waarom staat er dan een tactische pijl van Odessa naar dat gebied (en er eigenlijk over heen) ? Als ze alleen Transnistrië bedoelen dat gebied hebben ze toch al? En dat is officieel ook gewoon Moldavië wat Putin daar ook van vind.
pi_203935318
quote:

[..]

Twee weken terug waren er heel veel aanwijzingen dat Putin Oekraïne ging aanvallen. Daar werd ook menigmaal voor gewaarschuwd door de VS.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:45:38 #112
262211 hhh38
pi_203935319
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat vond ik ook ;)

Toch waren een hoop users er van overtuigd dat het nooit ging gebeuren.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:45:39 #113
279824 Mansjester
City>United
pi_203935320
Ik ben wel een beetje klaar met alle draadjes van experts die op zichzelf geilen. Ze hadden ook in 3 posts hun boodschap kunnen overbrengen, alleen dan kwamen ze niet zo interessant over.
pi_203935327
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De vraag is of Poetin onberekenbaar is geworden, of het Westen wil laten denken dat dat zo is. Dat hij gekke dingen aan het doen is is volstrekt helder, maar hij is er natuurlijk enorm bij gebaat als het Westen denkt dat hij met de hand op de knop zit.
Misschien is hij gestoord, heeft hij terminale kanker of beiden. Ik zou niet het risico durven te nemen om in ieder geval niet te zorgen dat Europa zichzelf kan verdedigen als Rusland begint met aanvallen.

Natuurlijk zegt men hier, Maar NATO! USA! Maar een oorlog op dergelijke schaal is met NATO nooit op de proef gesteld, en het is nog maar de vraag hoe ver men daadwerkelijk wil gaan met het idee dat er aan de andere kant een gek zit die er veel minder problemen mee heeft nucleair te gaan (en zijn eigen bevolking op te offeren) dan wij.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:46:16 #115
262211 hhh38
pi_203935328
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Twee weken terug waren er heel veel aanwijzingen dat Putin Oekraïne ging aanvallen. Daar werd ook menigmaal voor gewaarschuwd door de VS.
Ik refereerde aan al die users die daar niet in geloofden
pi_203935338
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met alle draadjes van experts die op zichzelf geilen. Ze hadden ook in 3 posts hun boodschap kunnen overbrengen, alleen dan kwamen ze niet zo interessant over.
Ik zal het even aan ze doorgeven.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203935340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat vond ik ook ;)

Ik had ook niet ovor mogelijk gehouden, maar had wel voorspeld dat als hij zou aanvallen dat het gelijk allin is, waarom? De sancties krijgt hij toch wel, dus dat maakt geen verschil.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:47:24 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203935342
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wanneer Poetin oprukt naar de Baltische staten kan je natuurlijk precies hetzelfde zeggen. Ik acht dat ook niet heel waarschijnlijk, maar uitgesloten is het niet.
Huilen dan.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:47:29 #119
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_203935343
quote:

[..]

Die aanwijzingen zijn er volop. Het grote gevaar is alleen dat hij daar, zo blijkt nu, helemaal niet toe in staat is. Ja, Moldavië zal nog wel lukken en Georgië wellicht via een scorched earth methode, want daar zijn ze nog nooit voorzichtig geweest. Maar de baltische staten? Finland? Polen? Daar is hij niet toe in staat met zijn reguliere leger.

En dat is ergens geruststellend, maar ook weer helemaal niet. Want gaat hij op kleine schaal tactical nukes gebruiken dan geef ik hem veel meer kans. En wat doet de VS dan? Terug nuken op NAVO grondgebied? Nee. Moskou platgooien met miljoenen burgers? Nee.

Dan worden er wat legerbasis platgegooid in Rusland en dan escaleert het totaal de moeder.
pi_203935345
quote:

[..]

Daar heb ik mij ook wel op verkeken. Ik dacht de Krim en het gebied waar de Pro Russen zitten dat het daar wel bij zou blijven. Naïef achteraf. Poetin is compleet de weg kwijt.
pi_203935348
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ik zie trouwens geen pijltjes naar een klein stukje West-Oekraïne. Zou de bedoeling zijn dat een heel klein stukje Oekraïne overblijft als bufferstaat? Dit hele plan is toch gekkenwerk. Dan worden families van elkaar gescheiden en het Westen en West-Oekraïne zal de rest van Oekraïne dan blijven steunen met wapens om het pro-Russische regime om te werpen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:48:07 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203935351
quote:

[..]
Semi-afhankelijk, wederom door Rusland gesteund... klinkt als:

en de vraag is bij welk land hij deze truc hierna gaat doen: Letland/Finland/Moldavié?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:48:44 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935355
twitter

Zie daar ook een groot KFC logo. Zitten die er nog? :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:48:53 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203935356
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Idioot, maar vind je het gek met al die anti-Russen retoriek van politici?

https://www.telegraaf.nl/(...)wege-oorlog-oekraine :')
Really?

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:05 schreef Tomatenboer het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)anwege-nationaliteit

Dit slaat dan weer echt nergens op.... :')
Dit is dan weer wel discriminatie natuurlijk. Op basis van afkomst zoiets doen. Van de week nog jankende jankerds bij de nos omdat zwarte studenten uit de trein waren getrokken door Ukraïners.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203935364
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iets zegt me iig dat we binnen een week met een Wereldoorlog te maken hebben, ik zie wel steeds meer druk op de navo om te reageren;. En dan komen die atoombommen vanzelf verwacht ik. Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekraïne toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
Voorlopig lijkt de beste optie, hoe hard ook, om lekker door te gaan met de proxy-oorlog in Oekraine en de Russische middelen uit te putten. UIteindelijk is hun materiaal en moraal toch echt beneden het nulpunt. Helaas gaat dit duizenden Oekrainse burgerslachtoffers eisen en een lange guerilla.

Maar dat lijkt me alsnog beter dan nucleaire inzet.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:49:40 #126
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935365
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom staat er dan een tactische pijl van Odessa naar dat gebied (en er eigenlijk over heen) ? Als ze alleen Transnistrië bedoelen dat gebied hebben ze toch al? En dat is officieel ook gewoon Moldavië wat Putin daar ook van vind.
Omdat het de bedoeling is dat de troepen tot daar trekken, maw heel het gebied tussen de kust en Transnistrië innemen?
pi_203935367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik zie trouwens geen pijltjes naar een klein stukje West-Oekraïne. Zou de bedoeling zijn dat een heel klein stukje Oekraïne overblijft als bufferstaat? Dit hele plan is toch gekkenwerk. Dan worden families van elkaar gescheiden en het Westen en West-Oekraïne zal de rest van Oekraïne dan blijven steunen met wapens om het pro-Russische regime om te werpen.
Ik denk dat dit uitloopt op een nieuwe muur tussen oost en west. Over 50 jaar staan je kleinkinderen dan met vlaggetjes te zwaaien als die muur weer valt.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:49:50 #128
Niet te kritisch
pi_203935369
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
en de vraag is bij welk land hij deze truc hierna gaat doen: Letland/Finland/Moldavié?
Door Transnistrië in te nemen of aan te vallen heeft er weer een land 'disputed territory' waardoor ze niet bij de NAVO kunnen. Putin is niet gek, die speelt schaak.
pi_203935370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:46 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik refereerde aan al die users die daar niet in geloofden
Ja, maar los van dat toen users betrof die al vuistdiep in Putin zaten zou ik users niet als maatstaf nemen voor wat dan ook... toen waren er daadwerkelijk veel concrete aanwijzingen en nu eigenlijk niet direct zo... tenzij ik me vergis en wat gemist heb.
pi_203935375
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Die pijl wijst naar Transnistrië toch?
pi_203935378
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als hij door pakt zal het eerst Moldavië zijn, want betwist gebied en Letland (Navo) en Finland (zeer sterke banden met EU) zijn allebei bijna zeker casus belli voor de EU en NATO
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:50:47 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_203935379
quote:

[..]
Zhukov was toch maarschalk?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203935392
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat vond ik ook ;)

Daar hoor ik ook bij, al heb ik daar volgens mij nooit over gepost. Ik had serieus niet verwacht dat het een full-on oorlog zou worden en dat het zou blijven bij die 2 'staatjes' in het oosten a la Krim.
pi_203935393
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:50 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zhukov was toch maarschalk?
Nope generaal
pi_203935394
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die pijl wijst naar Transnistrië toch?
Doorstoten naar de rest van Moldavië acht ik niet onrealistisch.
Incelfrikandel
pi_203935398
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat is wel de modus operandi van de Russen, pakken op andere zaken fabriceren van feiten. Zelfde met Khodorkovsky, eens de rijkste man van Rusland, kreeg politieke aspiraties en opeens was er van alles mis binnen z'n bedrijf. Is toen de bak ingedraaid op fraude e.d.
FTFY.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:51:52 #137
38496 Perrin
pi_203935400
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:37 schreef J.B. het volgende:

[..]
Als je daar luchtsuperioriteit houdt zijn ze ook nauwelijks veroverbaar.
pi_203935409
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Doorstoten naar de rest van Moldavië acht ik niet onrealistisch.
Lijkt me ook niet.

Vergelijking met Oekraïne gaat ook niet op. Daar begon het met de Krim, maar je ook twee opstandige republieken. In Moldavië heb je alleen Transnistrië en daar is ook een soort van status quo zonder al teveel gezeik over en weer.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:53:09 #139
Niet te kritisch
pi_203935421
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lijkt me ook niet.

Vergelijking met Oekraïne gaat ook niet op. Daar begon het met de Krim, maar je ook twee opstandige republieken. In Moldavië heb je alleen Transnistrië en daar is ook een soort van status quo zonder al teveel gezeik over en weer.
Dat gezeik over en weer was er in Oost-Oekraïne en de Krim ook niet voor Poetin zijn seperatisten stuurde.
pi_203935426
Het cancellen van de gewone Rus gaat veel te ver, geen idee wat ze daarmee denken te bereiken. Alsof die mensen al niet genoeg te lijden hebben.

Stel je voor dat NL morgen Belgie met geweld binnen zou vallen en de hele wereld besluit ons af- en buiten te sluiten. Hoe zou dat rechtvaardig zijn? Wat is het doel? Zouden we massaal in opstand moeten komen?
[..]
pi_203935428
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:51 schreef Monolith het volgende:

[..]
FTFY.
Met hoe de wetten en zakencultuur daar zijn lijkt me dat semantiek :P
pi_203935429
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daar heb ik mij ook wel op verkeken. Ik dacht de Krim en het gebied waar de Pro Russen zitten dat het daar wel bij zou blijven. Naïef achteraf. Poetin is compleet de weg kwijt.
Dacht ik ook. Ik snap in dat verband ook nog steeds niet waar dat toneelstukje voor nodig was om de onafhankelijkheid van Luhansk en Donetsk te erkennen in aanloop als je toch van plan bent het hele land aan te vallen en over te nemen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203935434
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat gezeik over en weer was er in Oost-Oekraïne en de Krim ook niet voor Poetin zijn seperatisten stuurde.
Dat ontstond zo'n beetje na het Maidan-gebeuren. Ik vind het niet te vergelijken met Moldavië.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:54:15 #144
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935436
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik had ook niet ovor mogelijk gehouden, maar had wel voorspeld dat als hij zou aanvallen dat het gelijk allin is, waarom? De sancties krijgt hij toch wel, dus dat maakt geen verschil.
Ik had de inval niet verwacht, ik verwachtte veel meer dreigen met kernwapens (jets gewapend met nukes laten patrouilleren, mobiele launchers in Belarus en aan de grens met de Baltische staten, etc.)
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:54:24 #145
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203935437
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het cancellen van de gewone Rus gaat veel te ver, geen idee wat ze daarmee denken te bereiken. Alsof die mensen al niet genoeg te lijden hebben.

Stel je voor dat NL morgen Belgie met geweld binnen zou vallen en de hele wereld besluit ons af- en buiten te sluiten. Hoe zou dat rechtvaardig zijn? Wat is het doel? Zouden we massaal in opstand moeten komen?
Russische Lente ontketenen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:54:34 #146
Niet te kritisch
pi_203935440
quote:

Ik mag hopen dat als Nederland zonder reden Vlaanderen binnen valt, dat er dan wel hier en daar wat demonstraties zijn.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:55:06 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935451
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dacht ik ook. Ik snap in dat verband ook nog steeds niet waar dat toneelstukje voor nodig was om de onafhankelijkheid van Luhansk en Donetsk te erkennen in aanloop als je toch van plan bent het hele land aan te vallen en over te nemen.
Je vergeet te kijken vanuit het verhaaltje wat de russen vertellen.

Dit is nog steeds een peacekeeping mission om het leger van Oekraine onklaar te maken zodat ze die regios niet meer kunnen aanvallen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:55:15 #148
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_203935453
quote:
Oorlog en religie is als Tom & Jerry....
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:55:20 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935455
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wanneer Poetin oprukt naar de Baltische staten kan je natuurlijk precies hetzelfde zeggen. Ik acht dat ook niet heel waarschijnlijk, maar uitgesloten is het niet.
Zie ik niet gebeuren. Dat is NAVO gebied, dat gaat hij niet zomaar aanvallen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Voorlopig lijkt de beste optie, hoe hard ook, om lekker door te gaan met de proxy-oorlog in Oekraine en de Russische middelen uit te putten. UIteindelijk is hun materiaal en moraal toch echt beneden het nulpunt. Helaas gaat dit duizenden Oekrainse burgerslachtoffers eisen en een lange guerilla.

Maar dat lijkt me alsnog beter dan nucleaire inzet.
Dit is inderdaad een realistische maar hele tragische conclusie. Deze situatie is verschrikkelijk, maar niemand heeft er wat aan als hier een groter (nucleair) conflict gaat ontstaan. Dan staat Oekraïne er sowieso alleen voor. Nu kan juist alle mogelijke humanitaire en financiële hulp richting dat land gaat. Schijnbaar was er ook een akkoord over veilige toegang voor hulp en een uitweg voor vluchtingen. Dat zou al een fantastische stap zijn.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:55:32 #150
Niet te kritisch
pi_203935457
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat ontstond zo'n beetje na het Maidan-gebeuren. Ik vind het niet te vergelijken met Moldavië.
Dat is prima te vergelijken. Sterker nog, het is exact hetzelfde patroon wat Putin zal volgen.
pi_203935458
quote:

Uiteindelijk steunt macht altijd op de massa.

Voor de Rus is het enorm zuur omdat ze u.h.v. hun benarde positie moeilijk kunnen ageren tegen de zittende macht. Maar feit blijft wel dat de macht alleen gelegitimeerd wordt (al dan niet gekunsteld) door de massa. Dat kun je dus niet volledig los van elkaar zien.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:56:44 #152
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203935462
Kijk zo kan het ook
Gewoon je russiche passpoort inleveren
Nu was hij dit al van plan maar toch ..

Russische renner Sivakov wordt Fransman: 'De oorlog heeft dit proces versneld

https://www.nu.nl/wielren(...)proces-versneld.html
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:57:04 #153
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203935464
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Er maar vanuit gaan dat Putin hierna de Baltische Staten gaat aanvallen als we nu niet militair ingrijpen in Oekraïne is ook wel heel erg kort door de bocht. En er maar vanuit gaan dat hij niet nucleair zal reageren is ook een risico als hij echt onberekenbaar is geworden. Dat is hetzelfde als die mensen die riepen dat hij nooit Oekraïne zou aanvallen.
Baltische Staten zijn lid van de NAVO. Da's een verschil.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203935465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat als Nederland zonder reden Vlaanderen binnen valt, dat er dan wel hier en daar wat demonstraties zijn.
Met vergelijkbare retoriek als Poetin, kan Nederland terug naar de situate van voor 1830 _O- Maar ja dat krijgen we er wel Wallonie bij ...
pi_203935469
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je vergeet te kijken vanuit het verhaaltje wat de russen vertellen.

Dit is nog steeds een peacekeeping mission om het leger van Oekraine onklaar te maken zodat ze die regios niet meer kunnen aanvallen.
Goed punt, ze moeten het in een propaganda verhaaltje kunnen smeden. Dan zijn die 2 staatjes opeens belangrijk want dan kun je Oekraine beschuldigen van het vervolgen/opjagen van Russen waarbij Rusland hen moet bevrijden van de 'nazi's'
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:57:56 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203935473
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zie ik niet gebeuren. Dat is NAVO gebied, dat gaat hij niet zomaar aanvallen.
Tja, wat is zomaar? Als hij denkt ermee weg te kunnen komen...
Huilen dan.
pi_203935474
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:05 schreef Tomatenboer het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)anwege-nationaliteit

Dit slaat dan weer echt nergens op.... :')
Tja, ik vind het vrij normaal menselijk gedrag eerlijk gezegd.

Als Rusland straks Nederland gaat aanvallen, hoe denk je dat men hier naar Russen kijkt?
Het is duidelijk dat het voor de Nederlanders nog een ver van mijn bed show voelt (wat het niet is) en er nog met een lgbtqabcdefg bril naar de wereld wordt gekeken.
pi_203935479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is prima te vergelijken. Sterker nog, het is exact hetzelfde patroon wat Putin zal volgen.
Denk van niet. Transnistrië heeft 'ie in feite al, maar niet eens erkend. Verder geen onlusten a la in Oekraïne tussen Transnistrië en de rest van Moldavië.

Sterker nog: men is daar met elkaar in gesprek.

We gaan het zien, geloof er niet zo in.
pi_203935482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:55 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Uiteindelijk steunt macht altijd op de massa.

Voor de Rus is het enorm zuur omdat ze u.h.v. hun benarde positie moeilijk kunnen ageren tegen de zittende macht. Maar feit blijft wel dat de macht alleen gelegitimeerd wordt (al dan niet gekunsteld) door de massa. Dat kun je dus niet volledig los van elkaar zien.
Voor veel mensen is politiek een luxe, in dat soort landen verwacht men van politiek dat men enigsins een normaal leven kunt leiden, ze gaan er standaard al van uit dat politici corrupt zijn, dus wie er zit maakt het niet zo uit. Het word pas een ding als dit langer gaat aanhouden en ook de normale Rus dit gaat voelen, ik zie dit niet zo snel gebeuren want Rusland is in staat om zich zelf te voeden.
pi_203935483
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Goed punt, ze moeten het in een propaganda verhaaltje kunnen smeden. Dan zijn die 2 staatjes opeens belangrijk want dan kun je Oekraine beschuldigen van het vervolgen/opjagen van Russen waarbij Rusland hen moet bevrijden van de 'nazi's'
Hoeft voor de Russen niet per sé een probleem te zijn natuurlijk. Die kunnen altijd wel ergens een minderheid vinden die 'bescherming' nodig heeft.
pi_203935486
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar daar komt 'ie niet zomaar mee weg.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:59:09 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935488
De echte financiele klappen moeten ook nog gaan komen in Rusland. Ik ben benieuwd, maar ook bezorgd, over hoe dat gaat uitpakken. Massa's mensen opeens zonder baan, stijgende voedselprijzen (vooral graan) en dan de roebel die onderuit gaat.

Gaan de russen Poetin de schuld geven? Ik weet het nog zo net niet.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:59:12 #163
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203935490
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:58 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Tja, ik vind het vrij normaal menselijk gedrag eerlijk gezegd.

Als Rusland straks Nederland gaat aanvallen, hoe denk je dat men hier naar Russen kijkt?
Het is duidelijk dat het voor de Nederlanders nog een ver van mijn bed show voelt (wat het niet is) en er nog met een lgbtqabcdefg bril naar de wereld wordt gekeken.
Wat is een lgbtqabcdefg bril
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203935504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Wat is een lgbtqabcdefg bril
Een bril die alleen mensen zich kunnen veroorloven die nooit iets van miserie en armoede meegemaakt hebben
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:01:45 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203935511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Maar daar komt 'ie niet zomaar mee weg.
Tja, dat valt te bezien. Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk hoor, maar als het wel zo ver komt dan is de situatie qua nucleaire dreiging niet fundamenteel anders dan dat het nu is. Dus als nucleaire dreiging nu een doorslaggevend argument is om niet in te grijpen, ligt dat dat dan anders?
Huilen dan.
pi_203935512

Russische SU25 gesloopt
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:02:24 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203935518
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De echte financiele klappen moeten ook nog gaan komen in Rusland. Ik ben benieuwd, maar ook bezorgd, over hoe dat gaat uitpakken. Massa's mensen opeens zonder baan, stijgende voedselprijzen (vooral graan) en dan de roebel die onderuit gaat.
Ik heb ook wat verhalen gelezen van Russen daar nu, en die zeggen meestal wel we hebben nog wel geld om een paar weken tot maanden door te komen, maar wat daarna komt. En dat zijn dan middenklasse Russen die baan hebben in de ICT, als leraar etc.
pi_203935527
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk van niet. Transnistrië heeft 'ie in feite al, maar niet eens erkend. Verder geen onlusten a la in Oekraïne tussen Transnistrië en de rest van Moldavië.

De onlusten in Oekraïne zijn voor een groot deel door Poetin georkestreerd. Het hangt er een beetje vanaf wat Poetin daadwerkelijk wil. Als hij daadwerkelijk het Russische Rijk wilt herstellen acht ik het waarschijnlijk dat hij Moldavië in zijn geheel terug wilt.
Incelfrikandel
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:02:50 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203935528
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ afbeelding ]

Russische SU25 gesloopt
Erg mooi
pi_203935529
quote:
Met alle sancties kun je ook niet uitsluiten dat Rusland binnekort essentiele reserveonderdelen voor de vitale infrastructuur te kort komt...
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:03:29 #171
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als hij door pakt zal het eerst Moldavië zijn, want betwist gebied en Letland (Navo) en Finland (zeer sterke banden met EU) zijn allebei bijna zeker casus belli voor de EU en NATO
Gaat hij niet doen. Rusland had in 2013 duidelijk gewaarschuwd wat ze in Oekraine zouden doen als het verdrag met de EU getekend werd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over Moldova of de Baltische staten hebben ze nooit zoiets gezegd.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:03:32 #172
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203935536
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook. Als er nog een vorm van rationaliteit in Ruslands acties zit, dan is het een vorm die ik niet snap. Ik zeg specifiek Rusland en niet Poetin. Hij doet dit namelijk niet alleen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:03:54 #173
38496 Perrin
pi_203935542
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
God dat zou een verademing zijn.
pi_203935543
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De onlusten in Oekraïne zijn voor een groot deel door Poetin georkestreerd. Het hangt er een beetje vanaf wat Poetin daadwerkelijk wil. Als hij daadwerkelijk het Russische Rijk wilt herstellen acht ik het waarschijnlijk dat hij Moldavië in zijn geheel terug wilt.
En dan meteen door meer naar het oosten naar Kazachstan enz?
pi_203935544
quote:
[ afbeelding ]

Russische SU25 gesloopt
waar staat die foto ?
link ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:04:12 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935546
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:00 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Een bril die alleen mensen zich kunnen veroorloven die nooit iets van miserie en armoede meegemaakt hebben
Russen kijken vooral door de alcoholisme bril. Ook kleurrijk natuurlijk. Nog een beetje krokodil erbij :9
pi_203935547
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tja, dat valt te bezien. Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk hoor, maar als het wel zo ver komt dan is de situatie qua nucleaire dreiging niet fundamenteel anders dan dat het nu is. Dus als nucleaire dreiging nu een doorslaggevend argument is om niet in te grijpen, ligt dat dat dan anders?
Ik denk dat de NATO-leden onderling de NATO-grenzen als red line hebben getrokken. Zou ook logisch zijn, want daar is de hele NATO op gestoeld. Kom je dan niet in actie, waarom zou je dan als land nog meedoen? Als je toch niet wordt verdedigd als het nodig is...
pi_203935550
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb ook wat verhalen gelezen van Russen daar nu, en die zeggen meestal wel we hebben nog wel geld om een paar weken tot maanden door te komen, maar wat daarna komt. En dat zijn dan middenklasse Russen die baan hebben in de ICT, als leraar etc.
De hoop is dan ook dat er een Russische revolutie tot stand komt om die mafketel die steeds maar weer met een nucleaire oorlog dreigt van zijn troon te verwijderen.

Natuurlijk tref je hier onschuldige mensen mee, maar het is niet anders. Nu worden even 40+ miljoen onschuldige Oekrainers het slachtoffer, en dat accepteren we ook gewoon.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:04:44 #179
262211 hhh38
pi_203935551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Erkennen doet ie pas 2 dagen voordat ie binnenvalt als we het voorbeeld van Oekraïne volgen ;)

Ik weet ook niet of ie het gaat doen, maar het is wel duidelijk dat ie niet houdt van “buur”landen die aansluiting bij het westen zoeken en Moldavië is nu nog voor het grijpen.
pi_203935553
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En dan meteen door meer naar het oosten naar Kazachstan enz?
Eerst Georgië :P
Incelfrikandel
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:05:16 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935558
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat zal hij niet denken lijkt mij. De sterke en vooral gezamenlijke reactie van het westen zal overwacht zijn geweest. Zelfs een land zoals Hongarije heeft zich tegen Rusland uitgesproken. Westerse landen zijn door deze situatie juist sterker naar elkaar toegegroeid, iets wat Poetin wellicht niet had verwacht. Zelfs China heeft zich bij de VN neutraal gehouden en niet openlijk vóór Rusland uitgesproken.
pi_203935565
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:02 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Met alle sancties kun je ook niet uitsluiten dat Rusland binnekort essentiele reserveonderdelen voor de vitale infrastructuur te kort komt...
In het vorige topic postte al iemand een tweet van een econoom die aangaf dat daar het probleem zit voor de Russen (en waarom sancties hen ook zo veel harder zullen raken dan bijv. Noord-Korea):

twitter
pi_203935566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik denk dat de NATO-leden onderling de NATO-grenzen als red line hebben getrokken. Zou ook logisch zijn, want daar is de hele NATO op gestoeld. Kom je dan niet in actie, waarom zou je dan als land nog meedoen? Als je toch niet wordt verdedigd als het nodig is...
Uiteraard verdedig je ten alle tijden, anders sta je als heel NATO voor lul, dan zegt Rusland: Oh je durft toch niks te doen, dan pak ik gewoon nog een land.
pi_203935570
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk je niet dat een inval in Finland op een militaire reactie kan rekenen?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:06:16 #185
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203935572
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:58 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik ben voor geen partij. Ik ben voor vrede vooral.
Dat ben je overduidelijk niet.

Een soevereine staat is binnengevallen en in het merendeel van jouw posts probeer je de focus te leggen op de tekortkomingen van deze soevereine binnengevallen staat, om op die manier continu de suggestie te wekken dat het probleem eigenlijk bij hun ligt, i.p.v. bij de agressieve schoften die het land zijn binnengevallen.
Krekker is de bom!
pi_203935575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:29 schreef Kettlebell het volgende:

[..]
Wat me in die zin wel verontrust is dat Rusland een veel sterkere scheiding heeft tussen de macht en de bevolking. Het is daar niet zoals hier, dat de absolute leiding van de federatie diep geworteld is in de samenleving zoals hier, waar je Mark Rutte op zaterdagavond zomaar bij sensation white kunt aantreffen.

De russische macht heeft voor zichzelf natuurlijk al lang een veilige plaats gebouwd voor een select gezelschap van enkele honderden mensen, mocht er een nucleaire oorlog uitbreken. De rest van de bevolking in de Russische samenleving zal ze een rotzorg zijn.

Het is en blijft een long shot natuurlijk en een scenario dat we ons amper kunnen bevatten, en ik acht de kans zelf ook nog steeds relatief klein, maar gesproken over de vraag : ''hoe kan Poetin hier zonder gezichtsverlies uit komen'', is dit natuurlijk wel één van de scenario's. Als er geen mensen meer zijn om je af te zetten of slecht over je te denken, dan heb je ook geen negatieve publieke opinie meer.
Kan mij niet voorstellen dat ze vrolijk worden van het perspectief om de rest van hun leven door te brengen in een nucleaire schuilkelder anders.
pi_203935577
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zal hij niet denken lijkt mij. De sterke en vooral gezamenlijke reactie van het westen zal overwacht zijn geweest. Zelfs een land zoals Hongarije heeft zich tegen Rusland uitgesproken. Westerse landen zijn door deze situatie juist sterker naar elkaar toegegroeid, iets wat Poetin wellicht niet had verwacht. Zelfs China heeft zich bij de VN neutraal gehouden en niet openlijk vóór Rusland uitgesproken.
China houd zich wel vaker neutraal. Ik vertrouw ze voor geen cent. Ze hebben wat mij betreft al veel te veel invloed op het wereldtoneel.
pi_203935578
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Eerst Georgië :P
:{ Prachtige natuur daar :Y
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:07:10 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935581
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Dan moet je eerst een grootschalig besef hebben onder de bevolking dat men dit niet meer wil, maar veel Russen zullen ook geloven in de voorgeschotelde propaganda. Bovendien zal elke vorm van opstand hardhandig neer worden geslagen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:07:42 #190
38496 Perrin
pi_203935585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen dat ze vrolijk worden van het perspectief om de rest van hun leven door te brengen in een nucleaire schuilkelder anders.
Of terug te keren in een land dat in puin is gelegd waar alle overlevenden nogal pissig op je zijn.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:07:45 #191
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935586
De kerncentrale is nu in handen van de Russen. (dat had ik al gepost?)
https://www.theguardian.c(...)-nuclear-power-plant
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:08:06 #192
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935587
Markt blijft nog zeker tot woensdag dicht.

twitter
pi_203935588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Finland is EU toch? Dat gaat de EU nooit accepteren natuurlijk.
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:08:32 #194
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203935592
quote:
[ afbeelding ]

Russische SU25 gesloopt
zal ze leren die honden .... hadden ze de Antonov 225 maar niet moeten slopen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_203935595
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ twitter ]
zijn er ergens future koersen? Waar hebben we het over -50%?
pi_203935596
quote:

[..]
:{ Prachtige natuur daar :Y
Omgeving van de Kaukasus is prachtig inderdaad. Armenië staat bij mij wel hoger op de lijst dan Georgië.
Incelfrikandel
pi_203935599
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Erkennen doet ie pas 2 dagen voordat ie binnenvalt als we het voorbeeld van Oekraïne volgen ;)

Ik weet ook niet of ie het gaat doen, maar het is wel duidelijk dat ie niet houdt van “buur”landen die aansluiting bij het westen zoeken en Moldavië is nu nog voor het grijpen.
Verzoek vanuit Transnistrië ligt er al heel lang. En die Russische "vredesbewakers" zijn daar al 'n tijdje. Men is daar ook al tijden met elkaar in gesprek om het probleem op 'n normale manier op te lossen. Geen geweld a la Oekraïne.

Het enige argument 'voor', is dat er straks waarschijnlijk een corridor is. Tot op heden grensde Transnistrië niet aan Rusland. Maar dan nog kun je je afvragen of 'ie het daar buiten Transnistrië gaat zoeken.

Denk ook niet dat de Roemeense regering intern dan wegkomt met niks doen.
pi_203935602
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ twitter ]
Ik doe een hele nare voorspelling:
Die markt gaat pas weer open als het westen goed geraakt is.
Putin heeft al letterlijk gewaarschuwd voor kernbommen op Parijs, Berlijn, DC en New York.

Iedereen maakt mij voor gek uit, maar de tijd zal het leren
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:10:00 #199
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935603
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
zijn er ergens future koersen? Waar hebben we het over -50%?
Futures zijn zinloos nu volgens mij
pi_203935604
quote:

[..]
Vanuit de NAVO? Ik denk het niet, nee, zelfde situatie als Oekraine maar Finland is wel volledig EU lid en vanuit die invalshoek is het wel mogelijk dat er militaire steun komt.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:10:19 #201
38496 Perrin
pi_203935608
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Dan moet je eerst een grootschalig besef hebben onder de bevolking dat men dit niet meer wil, maar veel Russen zullen ook geloven in de voorgeschotelde propaganda. Bovendien zal elke vorm van opstand hardhandig neer worden geslagen.
Hoe meer en harder je onderdrukt hoe lastiger het wordt om medestanders te houden.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:10:33 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935610
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
China houd zich wel vaker neutraal. Ik vertrouw ze voor geen cent. Ze hebben wat mij betreft al veel te veel invloed op het wereldtoneel.
In deze situatie is het zeker verassend te noemen, China en Rusland zijn diplomatiek erg naar elkaar gegroeid. En dat China veel invloed heeft op het wereldtoneel is logisch, het is ook een absolute wereldmacht.
pi_203935611
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:09 schreef hangtime het volgende:

[..]
Putin heeft al letterlijk gewaarschuwd voor kernbommen op Parijs, Berlijn, DC en New York.

Als hij dat doet is er geen markt meer om open te doen. Dus een rare voorspelling.
pi_203935612
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Voor welke partij ben je nu eigenlijk in dit conflict? Ik krijg dat niet zo goed helder.
Partij welvaart van vosss.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203935613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe meer en harder je onderdrukt hoe lastiger het wordt om medestanders te blijven hebben.
Hm, nee. Zie Noord-Korea of Sovjet Unie.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:10:58 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935614
quote:

[..]

Dat tweede deel van je post... ja zou kunnen. Maar om DAN de markt te openen, dan stort het echt compleet in. Dus dat lijkt me sterk

Zie eerder dat Poetin full communism gaat ofzo, en alles nationaliseerd :P

Kernbom op NYC, betekend ook een kernbom (vrijwel automatisch) op Moskou. Dus de markt is dan niet down, maar gewoon weg.
pi_203935616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Maar waarom zou dat voor de rest van hun leven zijn? Ik ben hier benieuwd naar want volgens mij (en daar had ik gister al een discussie over hier) is het bij een nucleaire bom waarbij veel energie in een korte tijd vrij komt vooral van belang om de eerste periode (zo'n maand ongeveer) veilig door te komen in een schuilkelder.

Bij kernafval van een energiecentrale is het weer wat anders.
pi_203935619
Een kennis van mij blogt over van alles, als je van longreads houd: https://cacciucco.nl/2021/01/kiev/
pi_203935620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Omgeving van de Kaukasus is prachtig inderdaad. Armenië staat bij mij wel hoger op de lijst dan Georgië.
Onder normale omstandigheden ideaal om beide landen te bezoeken, hoewel ze niet echt vriendjes zijn omdat Armenië weer te vriendschappelijk met de Vlad is :{
pi_203935621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe meer en harder je onderdrukt hoe lastiger het wordt om medestanders te blijven hebben.
En dat onderdrukken kost natuurlijk ook manschappen en middelen. Je kan ze niet naar Oekraïne en/of Moldavië sturen als ze thuis nodig zijn om te voorkomen dat ze de deur van het Kremlin inbeuken.
pi_203935622
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als hij dat doet is er geen markt meer om open te doen. Dus een rare voorspelling.
Jij dacht zeker dat we direct nukes terug gaan gooien?
Dacht het niet..

Dan is er juist een markt om open te doen, want de pijn is verdeeld.
pi_203935623
quote:

Ik snap wel een beetje wat je zegt en ik ben het ergens wel een beetje met je eens ook. Maar ja, wat is "de gewone Rus"?
Genoeg mensen, instituten, organisaties die Putin steunen. Direct of indirect.

Kijk, het cancellen van Russische sportteams, wedstrijden en dergelijke kan ik nog wel begrijpen. Daarmee geef je een signaal af naar Rusland. Hoe vervelend dat ook is voor de individuele sporters natuurlijk. Het is ook vooral bedoeld om iets te weeg te brengen bij "het Russische volk". Laat ze in opstand komen; dat is het idee denk ik.

Individuele Russische burgers in andere landen (zoals Nederland) moet je lekker met rust laten. Individuele sporters in buitenlandse teams wat mij betreft ook. Weinig reden om bijvoorbeeld een Russische voetballer in een Europees team nu te gaan cancellen. Denk ik.

Hoe dan ook, pijnlijk voor de gemiddelde Russische bevolking gaat het toch wel worden. Hoewel de buitenlandse acties zich met name op de elite (oligarchen die vriendjes zijn met en het Russische overheidsbeleid mede financieren en/of ondersteunen) richten, zal deze oorlog voor de gemiddelde Yuri, Elena of Olga erg te voelen zijn helaas. Levensstandaard flink omlaag, alles duurder, gebrek aan alles. En ja, daar heb ik wel wat medelijden mee.

Is dat vervelend en erg? Ja. Maar het kan bijna niet anders. Putin heeft zijn bevolking hier zelf in gesleept helaas. En hij heeft voor een groot deel ook de sleutel om dit op te lossen. En de bevolking ook; door op te staan. Evenals de oligarchen, die wellicht hun macht, geld en invloed zien verdampen door de dwaze acties van de man die ze steunen.

Ondertussen en tot die tijd is het vooral een kwestie van zo kort mogelijk pijn lijden. En daarna weer (helpen) opbouwen.

Denk ik. :{

Jeetje, wat een lang en genuanceerd bericht. Tijd om te werken weer. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203935624
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Verandering zou toch echt van binnen moeten komen daar. Er is niet echt een alternatief, denk jij van wel dan?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:12:29 #214
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935628
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
In het vorige topic postte al iemand een tweet van een econoom die aangaf dat daar het probleem zit voor de Russen (en waarom sancties hen ook zo veel harder zullen raken dan bijv. Noord-Korea):

[ twitter ]
Dat lijkt me het grootste gevaar van de situatie. ik denk dat Putin zal proberen ons evenveel economische schade te bezorgen. Desnoods met militaire middelen (schepen kapen of kelderen, onderzeese kabels aanvallen, boorplatforms..) .
pi_203935629
quote:

[..]
Dan gaat Nato 100% zeker militair ingrijpen.
Цой жив
pi_203935630
quote:

De Nederlandse deelname aan de coalition of the willing was 'n fraaie testcase geweest om eens te zien hoe Nederlanders zouden reageren.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:11 #217
38496 Perrin
pi_203935632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn ook voorbeelden van bevolkingen (of groepen in de periferie van de macht) die het wel degelijk beu werden. Veel dictaturen bleken nogal eindig de laatste decennia.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:11 #218
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203935633
hoeveel gaan wij lijden door deze oorlog die Putin is begonnen?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:13 #219
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203935634
Voor degenen die denken dat het tot Oekraïne beperkt blijft nog maar een keer het artikel van Adolf Putin himself. http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181

Mein Kampf In de beste nazi-Russische vertaling
pi_203935635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar waarom zou dat voor de rest van hun leven zijn? Ik ben hier benieuwd naar want volgens mij (en daar had ik gister al een discussie over hier) is het bij een nucleaire bom waarbij veel energie in een korte tijd vrij komt vooral van belang om de eerste periode (zo'n maand ongeveer) veilig door te komen in een schuilkelder.

Bij kernafval van een energiecentrale is het weer wat anders.
Ligt er volgens mij aan welk soort bom je gebruikt en waar ze hem laten exploderen. Hoe dan ook wil je niet leven in een post apocalyptische wereld. Kans is groot dat je dan sterft van de honger. Nukes staan namelijk ook gericht om gebieden waar voedsel wordt verbouwd met als doel om die grond langdurig onbruikbaar te maken voor landbouw.
pi_203935638
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook.
pi_203935639
quote:

[..]
Waarom? Finland is geen lid.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:14:16 #223
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935642
Poetin verdient nog steeds goed aan ons natuurlijk. Vooral met de hogere prijzen.

pi_203935644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wel EU lid. Als Finland onder aanval ligt MOETEN alle EU landen inspringen. Defacto gewoon de navo dus. Al weet ik niet wat de VS doet in zo'n geval.

quote:
MUTUAL DEFENCE CLAUSE

The Treaty of Lisbon strengthens the solidarity between EU countries in dealing with external threats by introducing a mutual defence clause (Article 42(7) of the Treaty on European Union). This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory, the other EU countries have an obligation to aid and assist it by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter.

This obligation of mutual defence is binding on all EU countries. However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.

This provision is supplemented by the solidarity clause (Article 222 of the Treaty on the Functioning of the EU) which provides that EU countries are obliged to act jointly where an EU country is the victim of a terrorist attack or a natural or man-made disaster.

https://eur-lex.europa.eu/summary/glossary/mutual_defence.html
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203935645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat lijkt me het grootste gevaar van de situatie. ik denk dat Putin zal proberen ons evenveel economische schade te bezorgen. Desnoods met militaire middelen (schepen kapen of kelderen, onderzeese kabels aanvallen, boorplatforms..) .
Ja? Zou Rusland daar wel de capaciteit voor hebben om even én een oorlog in Oekraïne uit te vechten én zijn eigen bevolking onder de duim te houden én de wereldwijde handel stil te leggen met grote militaire operaties?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 4 maart 2022 @ 12:14:58 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203935649
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin verdient nog steeds goed aan ons natuurlijk. Vooral met de hogere prijzen.

[ afbeelding ]
Hoe worden die betalingen geregeld eigenlijk? :P

Nu of straks, afhankelijk van dat SWIFT-gebeuren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203935651
quote:

[..]
Uhm, nee. Sterker nog, de kans is afgelopen week enorm toegenomen dat Finland aangevallen gaat worden en de NATO niks doet. Durf er gerust een wedje om te leggen, je kunt me pm'en als je interesse hebt :)
pi_203935656
quote:

[..]
Maar wel EU. En als de EU in oorlog raakt, is ¾ NAVO al in oorlog :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203935660
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In deze situatie is het zeker verassend te noemen, China en Rusland zijn diplomatiek erg naar elkaar gegroeid. En dat China veel invloed heeft op het wereldtoneel is logisch, het is ook een absolute wereldmacht.
Het is helemaal niet verrassend te noemen. Ze willen niet het hele westen tegen zich krijgen.
pi_203935664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef hangtime het volgende:

[..]
Dacht het niet..

Als Poetin nukes gebruikt slaat de VS terug met nukes daar zijn die dingen voor.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203935669
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat SWIFT-gebeuren is een wassen neus, voor de buhne.

Ze kunnen gewoon gebruik maken van andere Russische banken als Proxy. Desnoods via andere bevriende landen.
pi_203935672
quote:

[..]
Dacht het niet..

Ja natuurlijk gooien we die dan direct terug. Ook wel genaamd de M.A.D. doctrine.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction

Alle NAVO kernmachten hebben deze doctrine. Als gedetecteerd wordt dat een kernraket op weg is dan gaat meteen het gehele arsenaal de lucht in richting van de dader.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:17:47 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935682
quote:

[..]
Dacht het niet..

Alles gaat bijna automatisch dus kernbommen richting de VS zullen al, als de raketten nog in de lucht zitten, beantwoord worden met lanceringen uit de VS. Daar is het hele MAD idee op gebaseerd.

De VS heeft een heel systeem waarmee instant zulke lanceringen gedetecteerd worden door satellieten om de aarde heen. Die zullen direct doorgeven dat Rusland atoombommen heeft gelanceerd.

En dat koffertje met de lanceringscodes is altijd maar een paar meter van de President verwijderd. Het kost letterlijk maar enkele minuten om een tegenaanval te lanceren
pi_203935687
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Noord Korea heeft vrij lang op doctrines kunnen draaien binnen een gesloten ecosysteem. Het Russische volk heeft verbinding met de wereld en is zich veel bewuster van de eigen positie .

Tel daarbij op dat Putin voor deze oorlog ook geen eensgezindheid heeft proberen te smeden.
pi_203935692
quote:

Gaan de russen Poetin de schuld geven? Ik weet het nog zo net niet.
Er zullen ongetwijfeld Russen zijn die Poetin de schuld geven. Een (echte) crisis doet vreemde dingen met mensen. In Nederland heb ik ook aardig wat mensen gezien die Rutte de schuld gaven van de coronacrisis.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:19:47 #236
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935705
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja? Zou Rusland daar wel de capaciteit voor hebben om even én een oorlog in Oekraïne uit te vechten én zijn eigen bevolking onder de duim te houden én de wereldwijde handel stil te leggen met grote militaire operaties?
Grote militaire operaties? Wereldwijde handel stil leggen? Dat maak jij ervan. Om de olieprijs nog hoger te jagen is zoveel niet nodig.
pi_203935706
quote:

[..]
Maakt niet zoveel uit. Finland is al meer dan 100 onafhankelijk, heeft niet bij de Sovjet Unie gezeten of daar een puppetstaat van geweest en is EU lid.
Цой жив
pi_203935708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:16 schreef vipergts het volgende:

[..]
Als Poetin nukes gebruikt slaat de VS terug met nukes daar zijn die dingen voor.
die dingen staan er vooral zodat niemand ermee gaat gooien
pi_203935709
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver? :D
pi_203935714
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de gasbetalingen uit die sancties gesloopt.
pi_203935718
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:16 schreef hangtime het volgende:

[..]
Dat SWIFT-gebeuren is een wassen neus, voor de buhne.

Ze kunnen gewoon gebruik maken van andere Russische banken als Proxy. Desnoods via andere bevriende landen.
Toch doen de SWIFT-maatregelen pijn, sommige banken zijn uitgesloten van buitenlands betaalverkeer en koersen op een faillissement af. Want was is een bank die internationaal zijn zaakjes niet kan regelen? En failliete Russische banken gaan de Rus (en zelfs ons) pijn doen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:20:49 #242
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203935722
Russische straaljager neergehaald dus de Russen sturen een helikopter om de piloot te evacueren. Wordt die helikopter ook uit de lucht geknald :')

twitter
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:00 #243
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203935723
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver? :D
Ligt eraan :D
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:19 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_203935726
Finland aanvallen. Letterlijk him and what army :'). Hij gaat zijn volledige leger nodig hebben om Oekraïne onder de duim te krijgen, en zelfs dat gaat hij geen jaren volhouden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203935728
Voor de meeste Russen is de situatie waarschijnlijk best simpel, ze kijken naar de situatie voor Poetin en naar nu en zullen heel blij zijn met Poetin.

En uitbreiden van Rusland naar Tsaristisch voorbeeld zijn de Russen echt niet op tegen, vermoed ik, het verlies van de status van de Sovjet Unie word wel degelijk nog gevoeld.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:32 #246
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203935730
quote:
ach kan nooit geen kwaad , maar om nu 6 jaar blik voer te eten omdat je dacht dat de einde van de wereld zou komen vind ik ook wat te vergaan
pi_203935735
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:21 schreef speknek het volgende:
Finland aanvallen. Letterlijk him and what army :'). Hij gaat zijn volledige leger nodig hebben om Oekraïne onder de duim te krijgen, en zelfs dat gaat hij geen jaren volhouden.
Winteroorlog incoming again.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:22:34 #248
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203935743
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:21 schreef RAVW het volgende:

[..]
ach kan nooit geen kwaad , maar om nu 6 jaar blik voer te eten omdat je dacht dat de einde van de wereld zou komen vind ik ook wat te vergaan
Ik doe het voorlopig ook niet. De bonen komen nog mijn neus uit na de stockpile die ik ingeslagen had voor Corona :')
pi_203935745
twitter
pi_203935760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Op grond van wat? NAVO is geen aanvalsinstantie maar een verdedigingsalliantie voor zover ik weet.
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 12:23:37 #251
8781 crew  Frutsel
pi_203935763
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef RichardHammond het volgende:
Russische straaljager neergehaald dus de Russen sturen een helikopter om de piloot te evacueren. Wordt die helikopter ook uit de lucht geknald :')

[ twitter ]
We want video or it did not happen :P
pi_203935771
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:15 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Uhm, nee. Sterker nog, de kans is afgelopen week enorm toegenomen dat Finland aangevallen gaat worden en de NATO niks doet. Durf er gerust een wedje om te leggen, je kunt me pm'en als je interesse hebt :)
Waarom specifiek Finland? Oude rekeningen te vereffenen en irritatie door het voetjevrijen met de NAVO of speelt er meer?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:24:32 #253
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203935772
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Op grond van wat? NAVO is geen aanvalsinstantie maar een verdedigingsalliantie voor zover ik weet.
Putin uitschakelen kun je ook zien als verdediging niet?
pi_203935773
quote:
Ja, dat gaat véél te ver.

Blikvoer. :{w

Gewoon proteïnerepen, rijst, melk en sultana's. Meer heb je niet nodig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203935782
quote:
[ twitter ]
Niets lijkt me momenteel uitgesloten.

Als het aantal burgerslachtoffers oploopt, zal de druk om in te grijpen steeds groter worden.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:25:11 #256
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203935783
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk gooien we die dan direct terug. Ook wel genaamd de M.A.D. doctrine.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction

Alle NAVO kernmachten hebben deze doctrine. Als gedetecteerd wordt dat een kernraket op weg is dan gaat meteen het gehele arsenaal de lucht in richting van de dader.
Nou, laten we hopen dat ze in Rusland niet nog denkwijze omschreven in het eerste deel van onderstaande citaat hanteren:

quote:
The doctrine of MAD was officially at odds with that of the USSR, which had, contrary to MAD, insisted survival was possible.[42][43][44] The Soviets believed they could win not only a strategic nuclear war, which they planned to absorb with their extensive civil defense planning,[42][45][46] but also the conventional war that they predicted would follow after their strategic nuclear arsenal had been depleted.[47] Official Soviet policy, though, may have had internal critics towards the end of the Cold War, including some in the USSR's own leadership.[44]

Nuclear use would be catastrophic.

— 1981, the Soviet General Staff[44]
Other evidence of this comes from the Soviet minister of defense, Dmitriy Ustinov, who wrote that "A clear appreciation by the Soviet leadership of what a war under contemporary conditions would mean for mankind determines the active position of the USSR."[48] The Soviet doctrine, although being seen as primarily offensive by Western analysts, fully rejected the possibility of a "limited" nuclear war by 1975.[49]
Krekker is de bom!
pi_203935787
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Geen idee.
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:25:51 #258
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203935790
quote:

[..]

Heeft helemaal niet gedreigd met kernbommen.

Lul toch eens allemaal niet zo tering dom.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:26:06 #259
6484 ExTec
pi_203935795
quote:
Het feit dat wij niet onder een dictator leven, is niet toeval. Daar zijn we collectief verantwoordelijk voor.

Lang verhaal kort: Russen zullen het kremlin mogen bestormen en putin en clan moeten lynchen. Het is niet anders. Is dat kut? Gaat er bloed vloeien? Ja, hectoliters. Het is niet anders.

De tijd dat Russen verstoppertje spelen a'la: "we hebben nu eenmaal gekken aan de macht, we halen onze schouders op en proberen er het beste van te maken" is over.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:26:21 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935798
quote:
Ik acht oorlog hier nog onmogelijk. Maar een hackaanval op onze stroomvoorzieningen... wie weet.

Hoewel dat officieel een aanval op de NAVO is kan Rusland dat glashard ontkennen als ze hun sporen goed weten te verbergen.

Dan is het wel handig om iig iets van eten in huis te hebben :P
pi_203935801
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Grote militaire operaties? Wereldwijde handel stil leggen? Dat maak jij ervan. Om de olieprijs nog hoger te jagen is zoveel niet nodig.
Je begint zelf over militaire middelen, en die zullen toch wel een beetje formaat moeten hebben om echt een betekenisvolle impact op de economieën in het Westen te hebben. Als ze één of twee vrachtschepen tot zinken brengen heeft dat nauwelijks impact.

En wat willen ze trouwens precies doen om de olieprijs hoger te jagen wat henzelf niet stukken harder treft? Want volgens mij is zo'n beetje het enige middel dat ze daarvoor ter beschikking hebben de eigen productie verlagen, wat dus ook betekent dat ze die inkomsten moeten missen.
pi_203935805
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:00 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dan weet jij niet wat het is om tot een minderheid te behoren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203935806
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Heeft helemaal niet gedreigd met kernbommen.

Lul toch eens allemaal niet zo tering dom.
Als Poetin het heeft over de afschrikkingstroepen in paraatheid brengen, heeft hij het indirect, echt wel over de kernwapens.
pi_203935808
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
die dingen staan er vooral zodat niemand ermee gaat gooien
Dat klopt maar als de russen ze gebruiken dan blijven ze in de VS niet in de silo staan zeker niet als steden als NY, parijs en Berlijn worden bestookt. Het is beter als ze niet gebruikt worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203935810
quote:

[..]
Zo zou ik er ook naar kijken. Inzet van NAVO betekend niet Russische steden bombarderen.
Putin opsporen, gevangen nemen met wat hoge generaals is wellicht voldoende.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:27:58 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935815
quote:
[ twitter ]
Ingrijpen vanwege het gevaar voor kerncentrales lijkt me weinig zinvol nadat de Russen de centrale veroverd hebben. Of gaat de NAVO dan op zijn beurt de centrale belegeren?
pi_203935818
quote:

[..]
Waarom zou die kans toegenomen zijn?
Цой жив
pi_203935820
quote:

[..]
Zonder inzet van kernwapens kunnen ze Finland niet eens de baas momenteel. In tegen stelling tot Oekraïne heeft Finland wel een modern goed getraind leger met veel moderne wapens die gehakt maken van die oude troep van de Russen.
pi_203935828
twitter
pi_203935838
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
7000 wetenschappers minder, mooi land wel. :')
pi_203935840
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:28 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Waarom zou die kans toegenomen zijn?
Geen idee. Sommigen denken echt dat een spelletje Risk is.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:29:30 #272
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Canceled door Poetin!
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:29:42 #273
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203935850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als Poetin het heeft over de afschrikkingstroepen in paraatheid brengen, heeft hij het indirect, echt wel over de kernwapens.
Dat is toch heel wat anders als zeggen hij heeft gedreigd met Nukes te schieten naar New York bij wijzen van spreken.
pi_203935851
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zonder inzet van kernwapens kunnen ze Finland niet eens de baas momenteel. In tegen stelling tot Oekraïne heeft Finland wel een modern goed getraind leger met veel moderne wapens die gehakt maken van die oude troep van de Russen.
Er zijn nog geen zes miljoen Finnen en de helft daarvan is alcoholist en depressief.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:29:52 #275
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203935852
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:21 schreef speknek het volgende:
Daarom moeten we Oekraïne ook blijven bewapenen en zo langzamerhand gaan voorzien van middelen voor een langdurige guerilla-oorlog. Rusland militair, financieel en ook letterlijk laten leegbloeden op Oekraïne. Niet alleen om op langere termijn Oekraïne weer de kans te geven om zich vrij te vechten, maar vooral om Rusland uit te putten
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:31:00 #276
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203935866
quote:

[..]
Oekraïne heeft ook gewoon een modern goed getraind leger.

Niet van het niveau VS.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 maart 2022 @ 12:31:04 #277
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203935867
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:13 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ze hebben 100% gelijk. Waarom valt die debiele Putler een kerncentrale aan? Kon hij er niet omheen ofzo? Hij heeft zowiezo geen flikker te zoeken in Oekraïene.
Wat dacht je van de vijand afsluiten van hun energievoorziening? Lijkt me common sense wanneer je een land binnen valt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:31:25 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203935869
quote:

[..]
Ben je zodanig een defensie-expert dat je weet dat Oekraine niet getraind is?
pi_203935888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ben je zodanig een defensie-expert dat je weet dat Oekraine niet getraind is?
Je haalt wat ik zeg nu uit de context. Het verschil tussen beide is dat Finland veel meer modern wapenmateriaal heeft. Geen Sovjet Unie materiaal zoals in Oekraïne het geval is.
pi_203935901
Kan er niet gewoon een SEAL-team naar Moskou worden gestuurd om met 3 perfect geplaatste kogels Poetin om te leggen? Ben je in één klap klaar (nou ja, drie).
Brutal. Fucking. Metal.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 maart 2022 @ 12:33:57 #281
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203935902
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je haalt wat ik zeg nu uit de context. Het verschil tussen beide is dat Finland veel meer modern wapenmateriaal heeft. Geen Sovjet Unie materiaal zoals in Oekraïne het geval is.
Oekraïne beschikt nu gelukkig over veel westers materieel zoals NLAW's en Stingers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_203935910
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:24 schreef Salina het volgende:
proteïnerepen, rijst, melk en sultana's. Meer heb je niet nodig.
Koffie en cigaretten, doen het het best op de ruilmarkt.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 maart 2022 @ 12:34:16 #283
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203935911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kan er niet gewoon een SEAL-team naar Moskou worden gestuurd om met 3 perfect geplaatste kogels Poetin om te leggen? Ben je in één klap klaar (nou ja, drie).
Putin zit verscholen in een bunker in de Ural.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_203935918
Ik stel voor dat we een geheime FOK! missie opzetten om Putin te elimineren.
pi_203935921
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het is geen Hollywood actiefilm. Navy seals zijn overrated. En Poetin wordt zwaar beveiligd.
pi_203935925
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:34 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Putin zit verscholen in een bunker in de Ural.
Hebben ze geen moabs meer? Deden het goed in de Afghaanse bergen begreep ik :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203935926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:34 schreef zoost het volgende:

[..]
Koffie en cigaretten, doen het het best op de ruilmarkt.
En chocolade dan.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:04 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203935929
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Mhmm, Rusland lijkt ook niet perse over meest moderne materieel te beschikken dus dat scheelt
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:30 #289
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203935935
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:34 schreef Salina het volgende:

[..]
En chocolade dan.
nee dat niet want die worden verplicht allemaal hier in te leveren :9~ :9~ :9~
  Vis een optie? vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:41 #290
70532 loveli
N
pi_203935938
quote:

[..]
Wie komt er na Putin?
crap in = crap out
pi_203935948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is geen Hollywood actiefilm. Navy seals zijn overrated. En Poetin wordt zwaar beveiligd.
Maak liever ruzie met jou dan met een SEAL, denk ik zo :+

Maar snap je punt wel hoor, in films gaat alles perfect natuurlijk. Dit is geen film.

Het is gewoon een kutsituatie en dit moet snel voorbij zijn :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203935952
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef Salina het volgende:

[..]
Ik snap wel een beetje wat je zegt en ik ben het ergens wel een beetje met je eens ook. Maar ja, wat is "de gewone Rus"?
Genoeg mensen, instituten, organisaties die Putin steunen. Direct of indirect.

Kijk, het cancellen van Russische sportteams, wedstrijden en dergelijke kan ik nog wel begrijpen. Daarmee geef je een signaal af naar Rusland. Hoe vervelend dat ook is voor de individuele sporters natuurlijk. Het is ook vooral bedoeld om iets te weeg te brengen bij "het Russische volk". Laat ze in opstand komen; dat is het idee denk ik.

Individuele Russische burgers in andere landen (zoals Nederland) moet je lekker met rust laten. Individuele sporters in buitenlandse teams wat mij betreft ook. Weinig reden om bijvoorbeeld een Russische voetballer in een Europees team nu te gaan cancellen. Denk ik.

Hoe dan ook, pijnlijk voor de gemiddelde Russische bevolking gaat het toch wel worden. Hoewel de buitenlandse acties zich met name op de elite (oligarchen die vriendjes zijn met en het Russische overheidsbeleid mede financieren en/of ondersteunen) richten, zal deze oorlog voor de gemiddelde Yuri, Elena of Olga erg te voelen zijn helaas. Levensstandaard flink omlaag, alles duurder, gebrek aan alles. En ja, daar heb ik wel wat medelijden mee.

Is dat vervelend en erg? Ja. Maar het kan bijna niet anders. Putin heeft zijn bevolking hier zelf in gesleept helaas. En hij heeft voor een groot deel ook de sleutel om dit op te lossen. En de bevolking ook; door op te staan. Evenals de oligarchen, die wellicht hun macht, geld en invloed zien verdampen door de dwaze acties van de man die ze steunen.

Ondertussen en tot die tijd is het vooral een kwestie van zo kort mogelijk pijn lijden. En daarna weer (helpen) opbouwen.

Denk ik. :{

Jeetje, wat een lang en genuanceerd bericht. Tijd om te werken weer. :@
Ik denk dat mensen nog steeds niet helemaal begrijpen dat de gevolgen van deze gebeurtenis zeer waarschijnlijk nog decennia gevoeld zal worden. De westerse strategie van diplomatie, economisch globalisme en samenwerking die de afgelopen 30+ jaar is gevoerd is in feite in één week kapot geschoten.
Incelfrikandel
  Redactie Frontpage vrijdag 4 maart 2022 @ 12:37:29 #293
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203935959
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mhmm, Rusland lijkt ook niet perse over meest moderne materieel te beschikken dus dat scheelt
Rusland heeft moderner materieel dan de Oekraïners, maar dan gaat het vooral om voertuigen. Qua wapens en payloads valt het allemaal zwaar tegen. Daarnaast bestaat het Russische leger, hoe groot het ook is, voor 90% uit dienstplichtigen. Oekraïne heeft een getraind beroepsleger sinds de laatste Maidan-revolutie. Je moet niet onderschatten wat een goed getraind leger met slecht materieel kan bereiken tegen een niet tot nauwelijks getraind leger met iets beter materieel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:38:15 #294
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_203935962
quote:
Amateurs. Iedereen weet na de corona crisis dat je moet beginnen met het inslaan van WC papier.
pi_203935967
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen nog steeds niet helemaal begrijpen dat de gevolgen van deze gebeurtenis zeer waarschijnlijk nog decennia gevoeld zullen worden. De westerse strategie van diplomatie, economisch globalisme en samenwerking die de afgelopen 30+ jaar is gevoerd is in feite in één week kapot geschoten.
Oh, dat geloof ik best. Zowel hier in het Westen als daar in Oekraïne en Rusland gaan ze het nog heel lang merken en voelen. Daar is weinig twijfel over (bij mij althans).
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:38:40 #296
Niet te kritisch
pi_203935972
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen nog steeds niet helemaal begrijpen dat de gevolgen van deze gebeurtenis zeer waarschijnlijk nog decennia gevoeld zal worden. De westerse strategie van diplomatie, economisch globalisme en samenwerking die de afgelopen 30+ jaar is gevoerd is in feite in één week kapot geschoten.
Klopt. In één klap is de hele VN nutteloos. Of ja, nog nuttelozer dan hij al was.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:38:40 #297
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203935973
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:37 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Rusland heeft moderner materieel dan de Oekraïners, maar dan gaat het vooral om voertuigen. Qua wapens en payloads valt het allemaal zwaar tegen. Daarnaast bestaat het Russische leger, hoe groot het ook is, voor 90% uit dienstplichtigen. Oekraïne heeft een getraind beroepsleger sinds de laatste Maidan-revolutie. Je moet niet onderschatten wat een goed getraind leger met slecht materieel kan bereiken tegen een niet tot nauwelijks getraind leger met iets beter materieel.
Maar Oekraïne heeft geen slecht materiaal
pi_203935977
Rusland wordt echt helemaal de moeder geneukt door de hele wereld.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:39:30 #299
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203935980
Morgen demonstratie in Den Haag (vanuit SP en andere partijen).

Maar, zondag is er ook weer 1 op de dam:

quote:
Zondag 6 maart in Amsterdam
Vredesdonstratie van 14.00 – 17.00 uur op de Dam in Amsterdam.

Sinds het begin van de invasie demonstreren Oekraïners en mensen vanuit de hele wereld in Nederland op de Dam in Amsterdam voor vrede voor Oekraïne en bescherming van burgers. Ze verdienen de solidariteit van Nederland. Daarom roepen de ondersteunende organisaties op om op zondag 6 maart aan te sluiten bij deze demonstratie. Samen tegen oorlog, tegen bezetting, voor steun aan vluchtelingen en voor vrede in Oekraïne.
Ik twijfel.
pi_203935982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:38 schreef Salina het volgende:

[..]
Oh, dat geloof ik best. Zowel hier in het Westen als daar in Oekraïne en Rusland gaan ze het nog heel lang merken en voelen. Daar is weinig twijfel over (bij mij althans).
Ik doelde dan ook op Mr.Sandman. Het post-Koude Oorlog tijdperk is voorbij. Het moet nog doordringen.
Incelfrikandel
pi_203935983
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Maak liever ruzie met jou dan met een SEAL, denk ik zo :+

Maar snap je punt wel hoor, in films gaat alles perfect natuurlijk. Dit is geen film.

Het is gewoon een kutsituatie en dit moet snel voorbij zijn :{
Voor dit soort missies stuurt de VS eerder hun Delta Force dan hun Navy Seals. Dat wilde ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')