abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:31:00 #276
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203935866
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zonder inzet van kernwapens kunnen ze Finland niet eens de baas momenteel. In tegen stelling tot Oekraïne heeft Finland wel een modern goed getraind leger met veel moderne wapens die gehakt maken van die oude troep van de Russen.
Oekraïne heeft ook gewoon een modern goed getraind leger.

Niet van het niveau VS.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 maart 2022 @ 12:31:04 #277
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203935867
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:13 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ze hebben 100% gelijk. Waarom valt die debiele Putler een kerncentrale aan? Kon hij er niet omheen ofzo? Hij heeft zowiezo geen flikker te zoeken in Oekraïene.
Wat dacht je van de vijand afsluiten van hun energievoorziening? Lijkt me common sense wanneer je een land binnen valt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:31:25 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203935869
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zonder inzet van kernwapens kunnen ze Finland niet eens de baas momenteel. In tegen stelling tot Oekraïne heeft Finland wel een modern goed getraind leger met veel moderne wapens die gehakt maken van die oude troep van de Russen.
Ben je zodanig een defensie-expert dat je weet dat Oekraine niet getraind is?
pi_203935888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ben je zodanig een defensie-expert dat je weet dat Oekraine niet getraind is?
Je haalt wat ik zeg nu uit de context. Het verschil tussen beide is dat Finland veel meer modern wapenmateriaal heeft. Geen Sovjet Unie materiaal zoals in Oekraïne het geval is.
pi_203935901
Kan er niet gewoon een SEAL-team naar Moskou worden gestuurd om met 3 perfect geplaatste kogels Poetin om te leggen? Ben je in één klap klaar (nou ja, drie).
Brutal. Fucking. Metal.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 maart 2022 @ 12:33:57 #281
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203935902
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je haalt wat ik zeg nu uit de context. Het verschil tussen beide is dat Finland veel meer modern wapenmateriaal heeft. Geen Sovjet Unie materiaal zoals in Oekraïne het geval is.
Oekraïne beschikt nu gelukkig over veel westers materieel zoals NLAW's en Stingers.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_203935910
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:24 schreef Salina het volgende:
proteïnerepen, rijst, melk en sultana's. Meer heb je niet nodig.
Koffie en cigaretten, doen het het best op de ruilmarkt.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 maart 2022 @ 12:34:16 #283
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203935911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kan er niet gewoon een SEAL-team naar Moskou worden gestuurd om met 3 perfect geplaatste kogels Poetin om te leggen? Ben je in één klap klaar (nou ja, drie).
Putin zit verscholen in een bunker in de Ural.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_203935918
Ik stel voor dat we een geheime FOK! missie opzetten om Putin te elimineren.
pi_203935921
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het is geen Hollywood actiefilm. Navy seals zijn overrated. En Poetin wordt zwaar beveiligd.
pi_203935925
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:34 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Putin zit verscholen in een bunker in de Ural.
Hebben ze geen moabs meer? Deden het goed in de Afghaanse bergen begreep ik :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203935926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:34 schreef zoost het volgende:

[..]
Koffie en cigaretten, doen het het best op de ruilmarkt.
En chocolade dan.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:04 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203935929
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Mhmm, Rusland lijkt ook niet perse over meest moderne materieel te beschikken dus dat scheelt
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:30 #289
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203935935
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:34 schreef Salina het volgende:

[..]
En chocolade dan.
nee dat niet want die worden verplicht allemaal hier in te leveren :9~ :9~ :9~
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  Vis een optie? vrijdag 4 maart 2022 @ 12:35:41 #290
70532 loveli
N
pi_203935938
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Putin uitschakelen kun je ook zien als verdediging niet?
Wie komt er na Putin?
crap in = crap out
pi_203935948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is geen Hollywood actiefilm. Navy seals zijn overrated. En Poetin wordt zwaar beveiligd.
Maak liever ruzie met jou dan met een SEAL, denk ik zo :+

Maar snap je punt wel hoor, in films gaat alles perfect natuurlijk. Dit is geen film.

Het is gewoon een kutsituatie en dit moet snel voorbij zijn :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203935952
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef Salina het volgende:

[..]
Ik snap wel een beetje wat je zegt en ik ben het ergens wel een beetje met je eens ook. Maar ja, wat is "de gewone Rus"?
Genoeg mensen, instituten, organisaties die Putin steunen. Direct of indirect.

Kijk, het cancellen van Russische sportteams, wedstrijden en dergelijke kan ik nog wel begrijpen. Daarmee geef je een signaal af naar Rusland. Hoe vervelend dat ook is voor de individuele sporters natuurlijk. Het is ook vooral bedoeld om iets te weeg te brengen bij "het Russische volk". Laat ze in opstand komen; dat is het idee denk ik.

Individuele Russische burgers in andere landen (zoals Nederland) moet je lekker met rust laten. Individuele sporters in buitenlandse teams wat mij betreft ook. Weinig reden om bijvoorbeeld een Russische voetballer in een Europees team nu te gaan cancellen. Denk ik.

Hoe dan ook, pijnlijk voor de gemiddelde Russische bevolking gaat het toch wel worden. Hoewel de buitenlandse acties zich met name op de elite (oligarchen die vriendjes zijn met en het Russische overheidsbeleid mede financieren en/of ondersteunen) richten, zal deze oorlog voor de gemiddelde Yuri, Elena of Olga erg te voelen zijn helaas. Levensstandaard flink omlaag, alles duurder, gebrek aan alles. En ja, daar heb ik wel wat medelijden mee.

Is dat vervelend en erg? Ja. Maar het kan bijna niet anders. Putin heeft zijn bevolking hier zelf in gesleept helaas. En hij heeft voor een groot deel ook de sleutel om dit op te lossen. En de bevolking ook; door op te staan. Evenals de oligarchen, die wellicht hun macht, geld en invloed zien verdampen door de dwaze acties van de man die ze steunen.

Ondertussen en tot die tijd is het vooral een kwestie van zo kort mogelijk pijn lijden. En daarna weer (helpen) opbouwen.

Denk ik. :{

Jeetje, wat een lang en genuanceerd bericht. Tijd om te werken weer. :@
Ik denk dat mensen nog steeds niet helemaal begrijpen dat de gevolgen van deze gebeurtenis zeer waarschijnlijk nog decennia gevoeld zal worden. De westerse strategie van diplomatie, economisch globalisme en samenwerking die de afgelopen 30+ jaar is gevoerd is in feite in één week kapot geschoten.
Incelfrikandel
  Redactie Frontpage vrijdag 4 maart 2022 @ 12:37:29 #293
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203935959
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mhmm, Rusland lijkt ook niet perse over meest moderne materieel te beschikken dus dat scheelt
Rusland heeft moderner materieel dan de Oekraïners, maar dan gaat het vooral om voertuigen. Qua wapens en payloads valt het allemaal zwaar tegen. Daarnaast bestaat het Russische leger, hoe groot het ook is, voor 90% uit dienstplichtigen. Oekraïne heeft een getraind beroepsleger sinds de laatste Maidan-revolutie. Je moet niet onderschatten wat een goed getraind leger met slecht materieel kan bereiken tegen een niet tot nauwelijks getraind leger met iets beter materieel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:38:15 #294
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_203935962
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver? :D
Amateurs. Iedereen weet na de corona crisis dat je moet beginnen met het inslaan van WC papier.
pi_203935967
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen nog steeds niet helemaal begrijpen dat de gevolgen van deze gebeurtenis zeer waarschijnlijk nog decennia gevoeld zullen worden. De westerse strategie van diplomatie, economisch globalisme en samenwerking die de afgelopen 30+ jaar is gevoerd is in feite in één week kapot geschoten.
Oh, dat geloof ik best. Zowel hier in het Westen als daar in Oekraïne en Rusland gaan ze het nog heel lang merken en voelen. Daar is weinig twijfel over (bij mij althans).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:38:40 #296
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_203935972
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen nog steeds niet helemaal begrijpen dat de gevolgen van deze gebeurtenis zeer waarschijnlijk nog decennia gevoeld zal worden. De westerse strategie van diplomatie, economisch globalisme en samenwerking die de afgelopen 30+ jaar is gevoerd is in feite in één week kapot geschoten.
Klopt. In één klap is de hele VN nutteloos. Of ja, nog nuttelozer dan hij al was.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:38:40 #297
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203935973
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:37 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Rusland heeft moderner materieel dan de Oekraïners, maar dan gaat het vooral om voertuigen. Qua wapens en payloads valt het allemaal zwaar tegen. Daarnaast bestaat het Russische leger, hoe groot het ook is, voor 90% uit dienstplichtigen. Oekraïne heeft een getraind beroepsleger sinds de laatste Maidan-revolutie. Je moet niet onderschatten wat een goed getraind leger met slecht materieel kan bereiken tegen een niet tot nauwelijks getraind leger met iets beter materieel.
Maar Oekraïne heeft geen slecht materiaal
pi_203935977
Rusland wordt echt helemaal de moeder geneukt door de hele wereld.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:39:30 #299
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203935980
Morgen demonstratie in Den Haag (vanuit SP en andere partijen).

Maar, zondag is er ook weer 1 op de dam:

quote:
Zondag 6 maart in Amsterdam
Vredesdonstratie van 14.00 – 17.00 uur op de Dam in Amsterdam.

Sinds het begin van de invasie demonstreren Oekraïners en mensen vanuit de hele wereld in Nederland op de Dam in Amsterdam voor vrede voor Oekraïne en bescherming van burgers. Ze verdienen de solidariteit van Nederland. Daarom roepen de ondersteunende organisaties op om op zondag 6 maart aan te sluiten bij deze demonstratie. Samen tegen oorlog, tegen bezetting, voor steun aan vluchtelingen en voor vrede in Oekraïne.
Ik twijfel.
pi_203935982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:38 schreef Salina het volgende:

[..]
Oh, dat geloof ik best. Zowel hier in het Westen als daar in Oekraïne en Rusland gaan ze het nog heel lang merken en voelen. Daar is weinig twijfel over (bij mij althans).
Ik doelde dan ook op Mr.Sandman. Het post-Koude Oorlog tijdperk is voorbij. Het moet nog doordringen.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')