Hoe worden die betalingen geregeld eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin verdient nog steeds goed aan ons natuurlijk. Vooral met de hogere prijzen.
[ afbeelding ]
Uhm, nee. Sterker nog, de kans is afgelopen week enorm toegenomen dat Finland aangevallen gaat worden en de NATO niks doet. Durf er gerust een wedje om te leggen, je kunt me pm'en als je interesse hebtquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan gaat Nato 100% zeker militair ingrijpen.
Het is helemaal niet verrassend te noemen. Ze willen niet het hele westen tegen zich krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In deze situatie is het zeker verassend te noemen, China en Rusland zijn diplomatiek erg naar elkaar gegroeid. En dat China veel invloed heeft op het wereldtoneel is logisch, het is ook een absolute wereldmacht.
Als Poetin nukes gebruikt slaat de VS terug met nukes daar zijn die dingen voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef hangtime het volgende:
[..]
Jij dacht zeker dat we direct nukes terug gaan gooien?
Dacht het niet..
Dan is er juist een markt om open te doen, want de pijn is verdeeld.
Dat SWIFT-gebeuren is een wassen neus, voor de buhne.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe worden die betalingen geregeld eigenlijk?
Nu of straks, afhankelijk van dat SWIFT-gebeuren.
Ja natuurlijk gooien we die dan direct terug. Ook wel genaamd de M.A.D. doctrine.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dacht het niet..
Alles gaat bijna automatisch dus kernbommen richting de VS zullen al, als de raketten nog in de lucht zitten, beantwoord worden met lanceringen uit de VS. Daar is het hele MAD idee op gebaseerd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dacht het niet..
Noord Korea heeft vrij lang op doctrines kunnen draaien binnen een gesloten ecosysteem. Het Russische volk heeft verbinding met de wereld en is zich veel bewuster van de eigen positie .quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, nee. Zie Noord-Korea of Sovjet Unie.
Er zullen ongetwijfeld Russen zijn die Poetin de schuld geven. Een (echte) crisis doet vreemde dingen met mensen. In Nederland heb ik ook aardig wat mensen gezien die Rutte de schuld gaven van de coronacrisis.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De echte financiele klappen moeten ook nog gaan komen in Rusland. Ik ben benieuwd, maar ook bezorgd, over hoe dat gaat uitpakken. Massa's mensen opeens zonder baan, stijgende voedselprijzen (vooral graan) en dan de roebel die onderuit gaat.
Gaan de russen Poetin de schuld geven? Ik weet het nog zo net niet.
Grote militaire operaties? Wereldwijde handel stil leggen? Dat maak jij ervan. Om de olieprijs nog hoger te jagen is zoveel niet nodig.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja? Zou Rusland daar wel de capaciteit voor hebben om even én een oorlog in Oekraïne uit te vechten én zijn eigen bevolking onder de duim te houden én de wereldwijde handel stil te leggen met grote militaire operaties?
Maakt niet zoveel uit. Finland is al meer dan 100 onafhankelijk, heeft niet bij de Sovjet Unie gezeten of daar een puppetstaat van geweest en is EU lid.quote:
die dingen staan er vooral zodat niemand ermee gaat gooienquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:16 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als Poetin nukes gebruikt slaat de VS terug met nukes daar zijn die dingen voor.
Volgens mij zijn de gasbetalingen uit die sancties gesloopt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe worden die betalingen geregeld eigenlijk?
Nu of straks, afhankelijk van dat SWIFT-gebeuren.
Toch doen de SWIFT-maatregelen pijn, sommige banken zijn uitgesloten van buitenlands betaalverkeer en koersen op een faillissement af. Want was is een bank die internationaal zijn zaakjes niet kan regelen? En failliete Russische banken gaan de Rus (en zelfs ons) pijn doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:16 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat SWIFT-gebeuren is een wassen neus, voor de buhne.
Ze kunnen gewoon gebruik maken van andere Russische banken als Proxy. Desnoods via andere bevriende landen.
Ligt eraanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver?
ach kan nooit geen kwaad , maar om nu 6 jaar blik voer te eten omdat je dacht dat de einde van de wereld zou komen vind ik ook wat te vergaanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver?
Winteroorlog incoming again.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:21 schreef speknek het volgende:
Finland aanvallen. Letterlijk him and what army. Hij gaat zijn volledige leger nodig hebben om Oekraïne onder de duim te krijgen, en zelfs dat gaat hij geen jaren volhouden.
Ik doe het voorlopig ook niet. De bonen komen nog mijn neus uit na de stockpile die ik ingeslagen had voor Coronaquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach kan nooit geen kwaad , maar om nu 6 jaar blik voer te eten omdat je dacht dat de einde van de wereld zou komen vind ik ook wat te vergaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |