abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:10:19 #201
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203935608
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Dan moet je eerst een grootschalig besef hebben onder de bevolking dat men dit niet meer wil, maar veel Russen zullen ook geloven in de voorgeschotelde propaganda. Bovendien zal elke vorm van opstand hardhandig neer worden geslagen.
Hoe meer en harder je onderdrukt hoe lastiger het wordt om medestanders te houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:10:33 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203935610
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
China houd zich wel vaker neutraal. Ik vertrouw ze voor geen cent. Ze hebben wat mij betreft al veel te veel invloed op het wereldtoneel.
In deze situatie is het zeker verassend te noemen, China en Rusland zijn diplomatiek erg naar elkaar gegroeid. En dat China veel invloed heeft op het wereldtoneel is logisch, het is ook een absolute wereldmacht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203935611
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:09 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik doe een hele nare voorspelling:
Die markt gaat pas weer open als het westen goed geraakt is.
Putin heeft al letterlijk gewaarschuwd voor kernbommen op Parijs, Berlijn, DC en New York.

Iedereen maakt mij voor gek uit, maar de tijd zal het leren
Als hij dat doet is er geen markt meer om open te doen. Dus een rare voorspelling.
pi_203935612
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Voor welke partij ben je nu eigenlijk in dit conflict? Ik krijg dat niet zo goed helder.
Partij welvaart van vosss.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203935613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe meer en harder je onderdrukt hoe lastiger het wordt om medestanders te blijven hebben.
Hm, nee. Zie Noord-Korea of Sovjet Unie.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:10:58 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935614
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:09 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik doe een hele nare voorspelling:
Die markt gaat pas weer open als het westen goed geraakt is.
Putin heeft al letterlijk gewaarschuwd voor kernbommen op Parijs, Berlijn, DC en New York.

Iedereen maakt mij voor gek uit, maar de tijd zal het leren
Dat tweede deel van je post... ja zou kunnen. Maar om DAN de markt te openen, dan stort het echt compleet in. Dus dat lijkt me sterk

Zie eerder dat Poetin full communism gaat ofzo, en alles nationaliseerd :P

Kernbom op NYC, betekend ook een kernbom (vrijwel automatisch) op Moskou. Dus de markt is dan niet down, maar gewoon weg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203935616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen dat ze vrolijk worden van het perspectief om de rest van hun leven door te brengen in een nucleaire schuilkelder anders.
Maar waarom zou dat voor de rest van hun leven zijn? Ik ben hier benieuwd naar want volgens mij (en daar had ik gister al een discussie over hier) is het bij een nucleaire bom waarbij veel energie in een korte tijd vrij komt vooral van belang om de eerste periode (zo'n maand ongeveer) veilig door te komen in een schuilkelder.

Bij kernafval van een energiecentrale is het weer wat anders.
pi_203935619
Een kennis van mij blogt over van alles, als je van longreads houd: https://cacciucco.nl/2021/01/kiev/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203935620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Omgeving van de Kaukasus is prachtig inderdaad. Armenië staat bij mij wel hoger op de lijst dan Georgië.
Onder normale omstandigheden ideaal om beide landen te bezoeken, hoewel ze niet echt vriendjes zijn omdat Armenië weer te vriendschappelijk met de Vlad is :{
pi_203935621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe meer en harder je onderdrukt hoe lastiger het wordt om medestanders te blijven hebben.
En dat onderdrukken kost natuurlijk ook manschappen en middelen. Je kan ze niet naar Oekraïne en/of Moldavië sturen als ze thuis nodig zijn om te voorkomen dat ze de deur van het Kremlin inbeuken.
pi_203935622
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als hij dat doet is er geen markt meer om open te doen. Dus een rare voorspelling.
Jij dacht zeker dat we direct nukes terug gaan gooien?
Dacht het niet..

Dan is er juist een markt om open te doen, want de pijn is verdeeld.
pi_203935623
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het cancellen van de gewone Rus gaat veel te ver, geen idee wat ze daarmee denken te bereiken. Alsof die mensen al niet genoeg te lijden hebben.

Stel je voor dat NL morgen Belgie met geweld binnen zou vallen en de hele wereld besluit ons af- en buiten te sluiten. Hoe zou dat rechtvaardig zijn? Wat is het doel? Zouden we massaal in opstand moeten komen?
Ik snap wel een beetje wat je zegt en ik ben het ergens wel een beetje met je eens ook. Maar ja, wat is "de gewone Rus"?
Genoeg mensen, instituten, organisaties die Putin steunen. Direct of indirect.

Kijk, het cancellen van Russische sportteams, wedstrijden en dergelijke kan ik nog wel begrijpen. Daarmee geef je een signaal af naar Rusland. Hoe vervelend dat ook is voor de individuele sporters natuurlijk. Het is ook vooral bedoeld om iets te weeg te brengen bij "het Russische volk". Laat ze in opstand komen; dat is het idee denk ik.

Individuele Russische burgers in andere landen (zoals Nederland) moet je lekker met rust laten. Individuele sporters in buitenlandse teams wat mij betreft ook. Weinig reden om bijvoorbeeld een Russische voetballer in een Europees team nu te gaan cancellen. Denk ik.

Hoe dan ook, pijnlijk voor de gemiddelde Russische bevolking gaat het toch wel worden. Hoewel de buitenlandse acties zich met name op de elite (oligarchen die vriendjes zijn met en het Russische overheidsbeleid mede financieren en/of ondersteunen) richten, zal deze oorlog voor de gemiddelde Yuri, Elena of Olga erg te voelen zijn helaas. Levensstandaard flink omlaag, alles duurder, gebrek aan alles. En ja, daar heb ik wel wat medelijden mee.

Is dat vervelend en erg? Ja. Maar het kan bijna niet anders. Putin heeft zijn bevolking hier zelf in gesleept helaas. En hij heeft voor een groot deel ook de sleutel om dit op te lossen. En de bevolking ook; door op te staan. Evenals de oligarchen, die wellicht hun macht, geld en invloed zien verdampen door de dwaze acties van de man die ze steunen.

Ondertussen en tot die tijd is het vooral een kwestie van zo kort mogelijk pijn lijden. En daarna weer (helpen) opbouwen.

Denk ik. :{

Jeetje, wat een lang en genuanceerd bericht. Tijd om te werken weer. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203935624
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Dan moet je eerst een grootschalig besef hebben onder de bevolking dat men dit niet meer wil, maar veel Russen zullen ook geloven in de voorgeschotelde propaganda. Bovendien zal elke vorm van opstand hardhandig neer worden geslagen.
Verandering zou toch echt van binnen moeten komen daar. Er is niet echt een alternatief, denk jij van wel dan?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:12:29 #214
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935628
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
In het vorige topic postte al iemand een tweet van een econoom die aangaf dat daar het probleem zit voor de Russen (en waarom sancties hen ook zo veel harder zullen raken dan bijv. Noord-Korea):

[ twitter ]
Dat lijkt me het grootste gevaar van de situatie. ik denk dat Putin zal proberen ons evenveel economische schade te bezorgen. Desnoods met militaire middelen (schepen kapen of kelderen, onderzeese kabels aanvallen, boorplatforms..) .
are we infinite or am I alone
pi_203935629
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Denk je niet dat een inval in Finland op een militaire reactie kan rekenen?
Dan gaat Nato 100% zeker militair ingrijpen.
Цой жив
pi_203935630
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het cancellen van de gewone Rus gaat veel te ver, geen idee wat ze daarmee denken te bereiken. Alsof die mensen al niet genoeg te lijden hebben.

Stel je voor dat NL morgen Belgie met geweld binnen zou vallen en de hele wereld besluit ons af- en buiten te sluiten. Hoe zou dat rechtvaardig zijn? Wat is het doel? Zouden we massaal in opstand moeten komen?
De Nederlandse deelname aan de coalition of the willing was 'n fraaie testcase geweest om eens te zien hoe Nederlanders zouden reageren.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:11 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203935632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hm, nee. Zie Noord-Korea of Sovjet Unie.
Er zijn ook voorbeelden van bevolkingen (of groepen in de periferie van de macht) die het wel degelijk beu werden. Veel dictaturen bleken nogal eindig de laatste decennia.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:11 #218
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203935633
hoeveel gaan wij lijden door deze oorlog die Putin is begonnen?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:13 #219
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203935634
Voor degenen die denken dat het tot Oekraïne beperkt blijft nog maar een keer het artikel van Adolf Putin himself. http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181

Mein Kampf In de beste nazi-Russische vertaling
pi_203935635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar waarom zou dat voor de rest van hun leven zijn? Ik ben hier benieuwd naar want volgens mij (en daar had ik gister al een discussie over hier) is het bij een nucleaire bom waarbij veel energie in een korte tijd vrij komt vooral van belang om de eerste periode (zo'n maand ongeveer) veilig door te komen in een schuilkelder.

Bij kernafval van een energiecentrale is het weer wat anders.
Ligt er volgens mij aan welk soort bom je gebruikt en waar ze hem laten exploderen. Hoe dan ook wil je niet leven in een post apocalyptische wereld. Kans is groot dat je dan sterft van de honger. Nukes staan namelijk ook gericht om gebieden waar voedsel wordt verbouwd met als doel om die grond langdurig onbruikbaar te maken voor landbouw.
pi_203935638
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook.
pi_203935639
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Waarom? Finland is geen lid.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:14:16 #223
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935642
Poetin verdient nog steeds goed aan ons natuurlijk. Vooral met de hogere prijzen.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203935644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarom? Finland is geen lid.
Wel EU lid. Als Finland onder aanval ligt MOETEN alle EU landen inspringen. Defacto gewoon de navo dus. Al weet ik niet wat de VS doet in zo'n geval.

quote:
MUTUAL DEFENCE CLAUSE

The Treaty of Lisbon strengthens the solidarity between EU countries in dealing with external threats by introducing a mutual defence clause (Article 42(7) of the Treaty on European Union). This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory, the other EU countries have an obligation to aid and assist it by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter.

This obligation of mutual defence is binding on all EU countries. However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.

This provision is supplemented by the solidarity clause (Article 222 of the Treaty on the Functioning of the EU) which provides that EU countries are obliged to act jointly where an EU country is the victim of a terrorist attack or a natural or man-made disaster.

https://eur-lex.europa.eu/summary/glossary/mutual_defence.html
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203935645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat lijkt me het grootste gevaar van de situatie. ik denk dat Putin zal proberen ons evenveel economische schade te bezorgen. Desnoods met militaire middelen (schepen kapen of kelderen, onderzeese kabels aanvallen, boorplatforms..) .
Ja? Zou Rusland daar wel de capaciteit voor hebben om even én een oorlog in Oekraïne uit te vechten én zijn eigen bevolking onder de duim te houden én de wereldwijde handel stil te leggen met grote militaire operaties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')