Russen kijken vooral door de alcoholisme bril. Ook kleurrijk natuurlijk. Nog een beetje krokodil erbijquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een bril die alleen mensen zich kunnen veroorloven die nooit iets van miserie en armoede meegemaakt hebben
Ik denk dat de NATO-leden onderling de NATO-grenzen als red line hebben getrokken. Zou ook logisch zijn, want daar is de hele NATO op gestoeld. Kom je dan niet in actie, waarom zou je dan als land nog meedoen? Als je toch niet wordt verdedigd als het nodig is...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, dat valt te bezien. Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk hoor, maar als het wel zo ver komt dan is de situatie qua nucleaire dreiging niet fundamenteel anders dan dat het nu is. Dus als nucleaire dreiging nu een doorslaggevend argument is om niet in te grijpen, ligt dat dat dan anders?
De hoop is dan ook dat er een Russische revolutie tot stand komt om die mafketel die steeds maar weer met een nucleaire oorlog dreigt van zijn troon te verwijderen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ook wat verhalen gelezen van Russen daar nu, en die zeggen meestal wel we hebben nog wel geld om een paar weken tot maanden door te komen, maar wat daarna komt. En dat zijn dan middenklasse Russen die baan hebben in de ICT, als leraar etc.
Erkennen doet ie pas 2 dagen voordat ie binnenvalt als we het voorbeeld van Oekraïne volgenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk van niet. Transnistrië heeft 'ie in feite al, maar niet eens erkend. Verder geen onlusten a la in Oekraïne tussen Transnistrië en de rest van Moldavië.
Sterker nog: men is daar met elkaar in gesprek.
We gaan het zien, geloof er niet zo in.
Eerst Georgiëquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En dan meteen door meer naar het oosten naar Kazachstan enz?
Dat zal hij niet denken lijkt mij. De sterke en vooral gezamenlijke reactie van het westen zal overwacht zijn geweest. Zelfs een land zoals Hongarije heeft zich tegen Rusland uitgesproken. Westerse landen zijn door deze situatie juist sterker naar elkaar toegegroeid, iets wat Poetin wellicht niet had verwacht. Zelfs China heeft zich bij de VN neutraal gehouden en niet openlijk vóór Rusland uitgesproken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, wat is zomaar? Als hij denkt ermee weg te kunnen komen...
In het vorige topic postte al iemand een tweet van een econoom die aangaf dat daar het probleem zit voor de Russen (en waarom sancties hen ook zo veel harder zullen raken dan bijv. Noord-Korea):quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Met alle sancties kun je ook niet uitsluiten dat Rusland binnekort essentiele reserveonderdelen voor de vitale infrastructuur te kort komt...
Uiteraard verdedig je ten alle tijden, anders sta je als heel NATO voor lul, dan zegt Rusland: Oh je durft toch niks te doen, dan pak ik gewoon nog een land.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat de NATO-leden onderling de NATO-grenzen als red line hebben getrokken. Zou ook logisch zijn, want daar is de hele NATO op gestoeld. Kom je dan niet in actie, waarom zou je dan als land nog meedoen? Als je toch niet wordt verdedigd als het nodig is...
Denk je niet dat een inval in Finland op een militaire reactie kan rekenen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat de NATO-leden onderling de NATO-grenzen als red line hebben getrokken. Zou ook logisch zijn, want daar is de hele NATO op gestoeld. Kom je dan niet in actie, waarom zou je dan als land nog meedoen? Als je toch niet wordt verdedigd als het nodig is...
Dat ben je overduidelijk niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben voor geen partij. Ik ben voor vrede vooral.
Kan mij niet voorstellen dat ze vrolijk worden van het perspectief om de rest van hun leven door te brengen in een nucleaire schuilkelder anders.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:29 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Wat me in die zin wel verontrust is dat Rusland een veel sterkere scheiding heeft tussen de macht en de bevolking. Het is daar niet zoals hier, dat de absolute leiding van de federatie diep geworteld is in de samenleving zoals hier, waar je Mark Rutte op zaterdagavond zomaar bij sensation white kunt aantreffen.
De russische macht heeft voor zichzelf natuurlijk al lang een veilige plaats gebouwd voor een select gezelschap van enkele honderden mensen, mocht er een nucleaire oorlog uitbreken. De rest van de bevolking in de Russische samenleving zal ze een rotzorg zijn.
Het is en blijft een long shot natuurlijk en een scenario dat we ons amper kunnen bevatten, en ik acht de kans zelf ook nog steeds relatief klein, maar gesproken over de vraag : ''hoe kan Poetin hier zonder gezichtsverlies uit komen'', is dit natuurlijk wel één van de scenario's. Als er geen mensen meer zijn om je af te zetten of slecht over je te denken, dan heb je ook geen negatieve publieke opinie meer.
China houd zich wel vaker neutraal. Ik vertrouw ze voor geen cent. Ze hebben wat mij betreft al veel te veel invloed op het wereldtoneel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal hij niet denken lijkt mij. De sterke en vooral gezamenlijke reactie van het westen zal overwacht zijn geweest. Zelfs een land zoals Hongarije heeft zich tegen Rusland uitgesproken. Westerse landen zijn door deze situatie juist sterker naar elkaar toegegroeid, iets wat Poetin wellicht niet had verwacht. Zelfs China heeft zich bij de VN neutraal gehouden en niet openlijk vóór Rusland uitgesproken.
Dat gaat echt niet gebeuren. Dan moet je eerst een grootschalig besef hebben onder de bevolking dat men dit niet meer wil, maar veel Russen zullen ook geloven in de voorgeschotelde propaganda. Bovendien zal elke vorm van opstand hardhandig neer worden geslagen.quote:
Of terug te keren in een land dat in puin is gelegd waar alle overlevenden nogal pissig op je zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat ze vrolijk worden van het perspectief om de rest van hun leven door te brengen in een nucleaire schuilkelder anders.
Finland is EU toch? Dat gaat de EU nooit accepteren natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Denk je niet dat een inval in Finland op een militaire reactie kan rekenen?
zal ze leren die honden .... hadden ze de Antonov 225 maar niet moeten slopenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ afbeelding ]
Russische SU25 gesloopt
zijn er ergens future koersen? Waar hebben we het over -50%?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Markt blijft nog zeker tot woensdag dicht.
[ twitter ]
Omgeving van de Kaukasus is prachtig inderdaad. Armenië staat bij mij wel hoger op de lijst dan Georgië.quote:
Verzoek vanuit Transnistrië ligt er al heel lang. En die Russische "vredesbewakers" zijn daar al 'n tijdje. Men is daar ook al tijden met elkaar in gesprek om het probleem op 'n normale manier op te lossen. Geen geweld a la Oekraïne.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Erkennen doet ie pas 2 dagen voordat ie binnenvalt als we het voorbeeld van Oekraïne volgen
Ik weet ook niet of ie het gaat doen, maar het is wel duidelijk dat ie niet houdt van “buur”landen die aansluiting bij het westen zoeken en Moldavië is nu nog voor het grijpen.
Ik doe een hele nare voorspelling:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Markt blijft nog zeker tot woensdag dicht.
[ twitter ]
Futures zijn zinloos nu volgens mijquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
zijn er ergens future koersen? Waar hebben we het over -50%?
Vanuit de NAVO? Ik denk het niet, nee, zelfde situatie als Oekraine maar Finland is wel volledig EU lid en vanuit die invalshoek is het wel mogelijk dat er militaire steun komt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Denk je niet dat een inval in Finland op een militaire reactie kan rekenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |