Uiteindelijk steunt macht altijd op de massa.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het cancellen van de gewone Rus gaat veel te ver, geen idee wat ze daarmee denken te bereiken. Alsof die mensen al niet genoeg te lijden hebben.
Stel je voor dat NL morgen Belgie met geweld binnen zou vallen en de hele wereld besluit ons af- en buiten te sluiten. Hoe zou dat rechtvaardig zijn? Wat is het doel? Zouden we massaal in opstand moeten komen?
Baltische Staten zijn lid van de NAVO. Da's een verschil.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:34 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Er maar vanuit gaan dat Putin hierna de Baltische Staten gaat aanvallen als we nu niet militair ingrijpen in Oekraïne is ook wel heel erg kort door de bocht. En er maar vanuit gaan dat hij niet nucleair zal reageren is ook een risico als hij echt onberekenbaar is geworden. Dat is hetzelfde als die mensen die riepen dat hij nooit Oekraïne zou aanvallen.
Met vergelijkbare retoriek als Poetin, kan Nederland terug naar de situate van voor 1830quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat als Nederland zonder reden Vlaanderen binnen valt, dat er dan wel hier en daar wat demonstraties zijn.
Goed punt, ze moeten het in een propaganda verhaaltje kunnen smeden. Dan zijn die 2 staatjes opeens belangrijk want dan kun je Oekraine beschuldigen van het vervolgen/opjagen van Russen waarbij Rusland hen moet bevrijden van de 'nazi's'quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je vergeet te kijken vanuit het verhaaltje wat de russen vertellen.
Dit is nog steeds een peacekeeping mission om het leger van Oekraine onklaar te maken zodat ze die regios niet meer kunnen aanvallen.
Tja, wat is zomaar? Als hij denkt ermee weg te kunnen komen...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zie ik niet gebeuren. Dat is NAVO gebied, dat gaat hij niet zomaar aanvallen.
Tja, ik vind het vrij normaal menselijk gedrag eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:05 schreef Tomatenboer het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)anwege-nationaliteit
Dit slaat dan weer echt nergens op....
Denk van niet. Transnistrië heeft 'ie in feite al, maar niet eens erkend. Verder geen onlusten a la in Oekraïne tussen Transnistrië en de rest van Moldavië.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is prima te vergelijken. Sterker nog, het is exact hetzelfde patroon wat Putin zal volgen.
Voor veel mensen is politiek een luxe, in dat soort landen verwacht men van politiek dat men enigsins een normaal leven kunt leiden, ze gaan er standaard al van uit dat politici corrupt zijn, dus wie er zit maakt het niet zo uit. Het word pas een ding als dit langer gaat aanhouden en ook de normale Rus dit gaat voelen, ik zie dit niet zo snel gebeuren want Rusland is in staat om zich zelf te voeden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:55 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Uiteindelijk steunt macht altijd op de massa.
Voor de Rus is het enorm zuur omdat ze u.h.v. hun benarde positie moeilijk kunnen ageren tegen de zittende macht. Maar feit blijft wel dat de macht alleen gelegitimeerd wordt (al dan niet gekunsteld) door de massa. Dat kun je dus niet volledig los van elkaar zien.
Hoeft voor de Russen niet per sé een probleem te zijn natuurlijk. Die kunnen altijd wel ergens een minderheid vinden die 'bescherming' nodig heeft.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goed punt, ze moeten het in een propaganda verhaaltje kunnen smeden. Dan zijn die 2 staatjes opeens belangrijk want dan kun je Oekraine beschuldigen van het vervolgen/opjagen van Russen waarbij Rusland hen moet bevrijden van de 'nazi's'
Maar daar komt 'ie niet zomaar mee weg.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, wat is zomaar? Als hij denkt ermee weg te kunnen komen...
Wat is een lgbtqabcdefg brilquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja, ik vind het vrij normaal menselijk gedrag eerlijk gezegd.
Als Rusland straks Nederland gaat aanvallen, hoe denk je dat men hier naar Russen kijkt?
Het is duidelijk dat het voor de Nederlanders nog een ver van mijn bed show voelt (wat het niet is) en er nog met een lgbtqabcdefg bril naar de wereld wordt gekeken.
Een bril die alleen mensen zich kunnen veroorloven die nooit iets van miserie en armoede meegemaakt hebbenquote:
Tja, dat valt te bezien. Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk hoor, maar als het wel zo ver komt dan is de situatie qua nucleaire dreiging niet fundamenteel anders dan dat het nu is. Dus als nucleaire dreiging nu een doorslaggevend argument is om niet in te grijpen, ligt dat dat dan anders?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar daar komt 'ie niet zomaar mee weg.
Ik heb ook wat verhalen gelezen van Russen daar nu, en die zeggen meestal wel we hebben nog wel geld om een paar weken tot maanden door te komen, maar wat daarna komt. En dat zijn dan middenklasse Russen die baan hebben in de ICT, als leraar etc.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De echte financiele klappen moeten ook nog gaan komen in Rusland. Ik ben benieuwd, maar ook bezorgd, over hoe dat gaat uitpakken. Massa's mensen opeens zonder baan, stijgende voedselprijzen (vooral graan) en dan de roebel die onderuit gaat.
De onlusten in Oekraïne zijn voor een groot deel door Poetin georkestreerd. Het hangt er een beetje vanaf wat Poetin daadwerkelijk wil. Als hij daadwerkelijk het Russische Rijk wilt herstellen acht ik het waarschijnlijk dat hij Moldavië in zijn geheel terug wilt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk van niet. Transnistrië heeft 'ie in feite al, maar niet eens erkend. Verder geen onlusten a la in Oekraïne tussen Transnistrië en de rest van Moldavië.
Sterker nog: men is daar met elkaar in gesprek.
We gaan het zien, geloof er niet zo in.
Erg mooiquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ afbeelding ]
Russische SU25 gesloopt
Met alle sancties kun je ook niet uitsluiten dat Rusland binnekort essentiele reserveonderdelen voor de vitale infrastructuur te kort komt...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De echte financiele klappen moeten ook nog gaan komen in Rusland. Ik ben benieuwd, maar ook bezorgd, over hoe dat gaat uitpakken. Massa's mensen opeens zonder baan, stijgende voedselprijzen (vooral graan) en dan de roebel die onderuit gaat.
Gaat hij niet doen. Rusland had in 2013 duidelijk gewaarschuwd wat ze in Oekraine zouden doen als het verdrag met de EU getekend werd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als hij door pakt zal het eerst Moldavië zijn, want betwist gebied en Letland (Navo) en Finland (zeer sterke banden met EU) zijn allebei bijna zeker casus belli voor de EU en NATO
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over Moldova of de Baltische staten hebben ze nooit zoiets gezegd.are we infinite or am I alone
Dat dacht ik ook. Als er nog een vorm van rationaliteit in Ruslands acties zit, dan is het een vorm die ik niet snap. Ik zeg specifiek Rusland en niet Poetin. Hij doet dit namelijk niet alleen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar heb ik mij ook wel op verkeken. Ik dacht de Krim en het gebied waar de Pro Russen zitten dat het daar wel bij zou blijven. Naïef achteraf. Poetin is compleet de weg kwijt.
God dat zou een verademing zijn.quote:
En dan meteen door meer naar het oosten naar Kazachstan enz?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De onlusten in Oekraïne zijn voor een groot deel door Poetin georkestreerd. Het hangt er een beetje vanaf wat Poetin daadwerkelijk wil. Als hij daadwerkelijk het Russische Rijk wilt herstellen acht ik het waarschijnlijk dat hij Moldavië in zijn geheel terug wilt.
waar staat die foto ?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ afbeelding ]
Russische SU25 gesloopt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |