abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203935613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe meer en harder je onderdrukt hoe lastiger het wordt om medestanders te blijven hebben.
Hm, nee. Zie Noord-Korea of Sovjet Unie.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:10:58 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935614
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:09 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik doe een hele nare voorspelling:
Die markt gaat pas weer open als het westen goed geraakt is.
Putin heeft al letterlijk gewaarschuwd voor kernbommen op Parijs, Berlijn, DC en New York.

Iedereen maakt mij voor gek uit, maar de tijd zal het leren
Dat tweede deel van je post... ja zou kunnen. Maar om DAN de markt te openen, dan stort het echt compleet in. Dus dat lijkt me sterk

Zie eerder dat Poetin full communism gaat ofzo, en alles nationaliseerd :P

Kernbom op NYC, betekend ook een kernbom (vrijwel automatisch) op Moskou. Dus de markt is dan niet down, maar gewoon weg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203935616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen dat ze vrolijk worden van het perspectief om de rest van hun leven door te brengen in een nucleaire schuilkelder anders.
Maar waarom zou dat voor de rest van hun leven zijn? Ik ben hier benieuwd naar want volgens mij (en daar had ik gister al een discussie over hier) is het bij een nucleaire bom waarbij veel energie in een korte tijd vrij komt vooral van belang om de eerste periode (zo'n maand ongeveer) veilig door te komen in een schuilkelder.

Bij kernafval van een energiecentrale is het weer wat anders.
pi_203935619
Een kennis van mij blogt over van alles, als je van longreads houd: https://cacciucco.nl/2021/01/kiev/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203935620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Omgeving van de Kaukasus is prachtig inderdaad. Armenië staat bij mij wel hoger op de lijst dan Georgië.
Onder normale omstandigheden ideaal om beide landen te bezoeken, hoewel ze niet echt vriendjes zijn omdat Armenië weer te vriendschappelijk met de Vlad is :{
pi_203935621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe meer en harder je onderdrukt hoe lastiger het wordt om medestanders te blijven hebben.
En dat onderdrukken kost natuurlijk ook manschappen en middelen. Je kan ze niet naar Oekraïne en/of Moldavië sturen als ze thuis nodig zijn om te voorkomen dat ze de deur van het Kremlin inbeuken.
pi_203935622
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als hij dat doet is er geen markt meer om open te doen. Dus een rare voorspelling.
Jij dacht zeker dat we direct nukes terug gaan gooien?
Dacht het niet..

Dan is er juist een markt om open te doen, want de pijn is verdeeld.
pi_203935623
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het cancellen van de gewone Rus gaat veel te ver, geen idee wat ze daarmee denken te bereiken. Alsof die mensen al niet genoeg te lijden hebben.

Stel je voor dat NL morgen Belgie met geweld binnen zou vallen en de hele wereld besluit ons af- en buiten te sluiten. Hoe zou dat rechtvaardig zijn? Wat is het doel? Zouden we massaal in opstand moeten komen?
Ik snap wel een beetje wat je zegt en ik ben het ergens wel een beetje met je eens ook. Maar ja, wat is "de gewone Rus"?
Genoeg mensen, instituten, organisaties die Putin steunen. Direct of indirect.

Kijk, het cancellen van Russische sportteams, wedstrijden en dergelijke kan ik nog wel begrijpen. Daarmee geef je een signaal af naar Rusland. Hoe vervelend dat ook is voor de individuele sporters natuurlijk. Het is ook vooral bedoeld om iets te weeg te brengen bij "het Russische volk". Laat ze in opstand komen; dat is het idee denk ik.

Individuele Russische burgers in andere landen (zoals Nederland) moet je lekker met rust laten. Individuele sporters in buitenlandse teams wat mij betreft ook. Weinig reden om bijvoorbeeld een Russische voetballer in een Europees team nu te gaan cancellen. Denk ik.

Hoe dan ook, pijnlijk voor de gemiddelde Russische bevolking gaat het toch wel worden. Hoewel de buitenlandse acties zich met name op de elite (oligarchen die vriendjes zijn met en het Russische overheidsbeleid mede financieren en/of ondersteunen) richten, zal deze oorlog voor de gemiddelde Yuri, Elena of Olga erg te voelen zijn helaas. Levensstandaard flink omlaag, alles duurder, gebrek aan alles. En ja, daar heb ik wel wat medelijden mee.

Is dat vervelend en erg? Ja. Maar het kan bijna niet anders. Putin heeft zijn bevolking hier zelf in gesleept helaas. En hij heeft voor een groot deel ook de sleutel om dit op te lossen. En de bevolking ook; door op te staan. Evenals de oligarchen, die wellicht hun macht, geld en invloed zien verdampen door de dwaze acties van de man die ze steunen.

Ondertussen en tot die tijd is het vooral een kwestie van zo kort mogelijk pijn lijden. En daarna weer (helpen) opbouwen.

Denk ik. :{

Jeetje, wat een lang en genuanceerd bericht. Tijd om te werken weer. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203935624
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Dan moet je eerst een grootschalig besef hebben onder de bevolking dat men dit niet meer wil, maar veel Russen zullen ook geloven in de voorgeschotelde propaganda. Bovendien zal elke vorm van opstand hardhandig neer worden geslagen.
Verandering zou toch echt van binnen moeten komen daar. Er is niet echt een alternatief, denk jij van wel dan?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:12:29 #214
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935628
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
In het vorige topic postte al iemand een tweet van een econoom die aangaf dat daar het probleem zit voor de Russen (en waarom sancties hen ook zo veel harder zullen raken dan bijv. Noord-Korea):

[ twitter ]
Dat lijkt me het grootste gevaar van de situatie. ik denk dat Putin zal proberen ons evenveel economische schade te bezorgen. Desnoods met militaire middelen (schepen kapen of kelderen, onderzeese kabels aanvallen, boorplatforms..) .
are we infinite or am I alone
pi_203935629
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Denk je niet dat een inval in Finland op een militaire reactie kan rekenen?
Dan gaat Nato 100% zeker militair ingrijpen.
Цой жив
pi_203935630
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het cancellen van de gewone Rus gaat veel te ver, geen idee wat ze daarmee denken te bereiken. Alsof die mensen al niet genoeg te lijden hebben.

Stel je voor dat NL morgen Belgie met geweld binnen zou vallen en de hele wereld besluit ons af- en buiten te sluiten. Hoe zou dat rechtvaardig zijn? Wat is het doel? Zouden we massaal in opstand moeten komen?
De Nederlandse deelname aan de coalition of the willing was 'n fraaie testcase geweest om eens te zien hoe Nederlanders zouden reageren.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:11 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203935632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn ook voorbeelden van bevolkingen (of groepen in de periferie van de macht) die het wel degelijk beu werden. Veel dictaturen bleken nogal eindig de laatste decennia.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:11 #218
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203935633
hoeveel gaan wij lijden door deze oorlog die Putin is begonnen?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:13 #219
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203935634
Voor degenen die denken dat het tot Oekraïne beperkt blijft nog maar een keer het artikel van Adolf Putin himself. http://en.kremlin.ru/events/president/news/66181

Mein Kampf In de beste nazi-Russische vertaling
pi_203935635
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar waarom zou dat voor de rest van hun leven zijn? Ik ben hier benieuwd naar want volgens mij (en daar had ik gister al een discussie over hier) is het bij een nucleaire bom waarbij veel energie in een korte tijd vrij komt vooral van belang om de eerste periode (zo'n maand ongeveer) veilig door te komen in een schuilkelder.

Bij kernafval van een energiecentrale is het weer wat anders.
Ligt er volgens mij aan welk soort bom je gebruikt en waar ze hem laten exploderen. Hoe dan ook wil je niet leven in een post apocalyptische wereld. Kans is groot dat je dan sterft van de honger. Nukes staan namelijk ook gericht om gebieden waar voedsel wordt verbouwd met als doel om die grond langdurig onbruikbaar te maken voor landbouw.
pi_203935638
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook.
pi_203935639
quote:

[..]
Waarom? Finland is geen lid.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:14:16 #223
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935642
Poetin verdient nog steeds goed aan ons natuurlijk. Vooral met de hogere prijzen.

pi_203935644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wel EU lid. Als Finland onder aanval ligt MOETEN alle EU landen inspringen. Defacto gewoon de navo dus. Al weet ik niet wat de VS doet in zo'n geval.

quote:
MUTUAL DEFENCE CLAUSE

The Treaty of Lisbon strengthens the solidarity between EU countries in dealing with external threats by introducing a mutual defence clause (Article 42(7) of the Treaty on European Union). This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory, the other EU countries have an obligation to aid and assist it by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter.

This obligation of mutual defence is binding on all EU countries. However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.

This provision is supplemented by the solidarity clause (Article 222 of the Treaty on the Functioning of the EU) which provides that EU countries are obliged to act jointly where an EU country is the victim of a terrorist attack or a natural or man-made disaster.

https://eur-lex.europa.eu/summary/glossary/mutual_defence.html
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203935645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat lijkt me het grootste gevaar van de situatie. ik denk dat Putin zal proberen ons evenveel economische schade te bezorgen. Desnoods met militaire middelen (schepen kapen of kelderen, onderzeese kabels aanvallen, boorplatforms..) .
Ja? Zou Rusland daar wel de capaciteit voor hebben om even én een oorlog in Oekraïne uit te vechten én zijn eigen bevolking onder de duim te houden én de wereldwijde handel stil te leggen met grote militaire operaties?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 4 maart 2022 @ 12:14:58 #226
284411 crew  heywoodu
pi_203935649
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin verdient nog steeds goed aan ons natuurlijk. Vooral met de hogere prijzen.

[ afbeelding ]
Hoe worden die betalingen geregeld eigenlijk? :P

Nu of straks, afhankelijk van dat SWIFT-gebeuren.
pi_203935651
quote:

[..]
Uhm, nee. Sterker nog, de kans is afgelopen week enorm toegenomen dat Finland aangevallen gaat worden en de NATO niks doet. Durf er gerust een wedje om te leggen, je kunt me pm'en als je interesse hebt :)
pi_203935656
quote:

[..]
Maar wel EU. En als de EU in oorlog raakt, is ¾ NAVO al in oorlog :+
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203935660
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In deze situatie is het zeker verassend te noemen, China en Rusland zijn diplomatiek erg naar elkaar gegroeid. En dat China veel invloed heeft op het wereldtoneel is logisch, het is ook een absolute wereldmacht.
Het is helemaal niet verrassend te noemen. Ze willen niet het hele westen tegen zich krijgen.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_203935664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:11 schreef hangtime het volgende:

[..]
Dacht het niet..

Als Poetin nukes gebruikt slaat de VS terug met nukes daar zijn die dingen voor.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203935669
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat SWIFT-gebeuren is een wassen neus, voor de buhne.

Ze kunnen gewoon gebruik maken van andere Russische banken als Proxy. Desnoods via andere bevriende landen.
pi_203935672
quote:

[..]
Dacht het niet..

Ja natuurlijk gooien we die dan direct terug. Ook wel genaamd de M.A.D. doctrine.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction

Alle NAVO kernmachten hebben deze doctrine. Als gedetecteerd wordt dat een kernraket op weg is dan gaat meteen het gehele arsenaal de lucht in richting van de dader.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:17:47 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203935682
quote:

[..]
Dacht het niet..

Alles gaat bijna automatisch dus kernbommen richting de VS zullen al, als de raketten nog in de lucht zitten, beantwoord worden met lanceringen uit de VS. Daar is het hele MAD idee op gebaseerd.

De VS heeft een heel systeem waarmee instant zulke lanceringen gedetecteerd worden door satellieten om de aarde heen. Die zullen direct doorgeven dat Rusland atoombommen heeft gelanceerd.

En dat koffertje met de lanceringscodes is altijd maar een paar meter van de President verwijderd. Het kost letterlijk maar enkele minuten om een tegenaanval te lanceren
pi_203935687
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Noord Korea heeft vrij lang op doctrines kunnen draaien binnen een gesloten ecosysteem. Het Russische volk heeft verbinding met de wereld en is zich veel bewuster van de eigen positie .

Tel daarbij op dat Putin voor deze oorlog ook geen eensgezindheid heeft proberen te smeden.
pi_203935692
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De echte financiele klappen moeten ook nog gaan komen in Rusland. Ik ben benieuwd, maar ook bezorgd, over hoe dat gaat uitpakken. Massa's mensen opeens zonder baan, stijgende voedselprijzen (vooral graan) en dan de roebel die onderuit gaat.

Gaan de russen Poetin de schuld geven? Ik weet het nog zo net niet.
Er zullen ongetwijfeld Russen zijn die Poetin de schuld geven. Een (echte) crisis doet vreemde dingen met mensen. In Nederland heb ik ook aardig wat mensen gezien die Rutte de schuld gaven van de coronacrisis.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:19:47 #236
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203935705
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja? Zou Rusland daar wel de capaciteit voor hebben om even én een oorlog in Oekraïne uit te vechten én zijn eigen bevolking onder de duim te houden én de wereldwijde handel stil te leggen met grote militaire operaties?
Grote militaire operaties? Wereldwijde handel stil leggen? Dat maak jij ervan. Om de olieprijs nog hoger te jagen is zoveel niet nodig.
are we infinite or am I alone
pi_203935706
quote:

[..]
Maakt niet zoveel uit. Finland is al meer dan 100 onafhankelijk, heeft niet bij de Sovjet Unie gezeten of daar een puppetstaat van geweest en is EU lid.
Цой жив
pi_203935708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:16 schreef vipergts het volgende:

[..]
Als Poetin nukes gebruikt slaat de VS terug met nukes daar zijn die dingen voor.
die dingen staan er vooral zodat niemand ermee gaat gooien
pi_203935709
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver? :D
pi_203935714
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de gasbetalingen uit die sancties gesloopt.
pi_203935718
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:16 schreef hangtime het volgende:

[..]
Dat SWIFT-gebeuren is een wassen neus, voor de buhne.

Ze kunnen gewoon gebruik maken van andere Russische banken als Proxy. Desnoods via andere bevriende landen.
Toch doen de SWIFT-maatregelen pijn, sommige banken zijn uitgesloten van buitenlands betaalverkeer en koersen op een faillissement af. Want was is een bank die internationaal zijn zaakjes niet kan regelen? En failliete Russische banken gaan de Rus (en zelfs ons) pijn doen.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:20:49 #242
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203935722
Russische straaljager neergehaald dus de Russen sturen een helikopter om de piloot te evacueren. Wordt die helikopter ook uit de lucht geknald :')

twitter
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:00 #243
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203935723
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver? :D
Ligt eraan :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:19 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_203935726
Finland aanvallen. Letterlijk him and what army :'). Hij gaat zijn volledige leger nodig hebben om Oekraïne onder de duim te krijgen, en zelfs dat gaat hij geen jaren volhouden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203935728
Voor de meeste Russen is de situatie waarschijnlijk best simpel, ze kijken naar de situatie voor Poetin en naar nu en zullen heel blij zijn met Poetin.

En uitbreiden van Rusland naar Tsaristisch voorbeeld zijn de Russen echt niet op tegen, vermoed ik, het verlies van de status van de Sovjet Unie word wel degelijk nog gevoeld.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:32 #246
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203935730
quote:
ach kan nooit geen kwaad , maar om nu 6 jaar blik voer te eten omdat je dacht dat de einde van de wereld zou komen vind ik ook wat te vergaan
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203935735
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:21 schreef speknek het volgende:
Finland aanvallen. Letterlijk him and what army :'). Hij gaat zijn volledige leger nodig hebben om Oekraïne onder de duim te krijgen, en zelfs dat gaat hij geen jaren volhouden.
Winteroorlog incoming again.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:22:34 #248
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203935743
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:21 schreef RAVW het volgende:

[..]
ach kan nooit geen kwaad , maar om nu 6 jaar blik voer te eten omdat je dacht dat de einde van de wereld zou komen vind ik ook wat te vergaan
Ik doe het voorlopig ook niet. De bonen komen nog mijn neus uit na de stockpile die ik ingeslagen had voor Corona :')
pi_203935745
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203935760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Op grond van wat? NAVO is geen aanvalsinstantie maar een verdedigingsalliantie voor zover ik weet.
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 12:23:37 #251
8781 crew  Frutsel
pi_203935763
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef RichardHammond het volgende:
Russische straaljager neergehaald dus de Russen sturen een helikopter om de piloot te evacueren. Wordt die helikopter ook uit de lucht geknald :')

[ twitter ]
We want video or it did not happen :P
pi_203935771
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:15 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Uhm, nee. Sterker nog, de kans is afgelopen week enorm toegenomen dat Finland aangevallen gaat worden en de NATO niks doet. Durf er gerust een wedje om te leggen, je kunt me pm'en als je interesse hebt :)
Waarom specifiek Finland? Oude rekeningen te vereffenen en irritatie door het voetjevrijen met de NAVO of speelt er meer?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 12:24:32 #253
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203935772
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Op grond van wat? NAVO is geen aanvalsinstantie maar een verdedigingsalliantie voor zover ik weet.
Putin uitschakelen kun je ook zien als verdediging niet?
pi_203935773
quote:
Ja, dat gaat véél te ver.

Blikvoer. :{w

Gewoon proteïnerepen, rijst, melk en sultana's. Meer heb je niet nodig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203935782
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Niets lijkt me momenteel uitgesloten.

Als het aantal burgerslachtoffers oploopt, zal de druk om in te grijpen steeds groter worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')