We want video or it did not happenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef RichardHammond het volgende:
Russische straaljager neergehaald dus de Russen sturen een helikopter om de piloot te evacueren. Wordt die helikopter ook uit de lucht geknald
[ twitter ]
Waarom specifiek Finland? Oude rekeningen te vereffenen en irritatie door het voetjevrijen met de NAVO of speelt er meer?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:15 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Uhm, nee. Sterker nog, de kans is afgelopen week enorm toegenomen dat Finland aangevallen gaat worden en de NATO niks doet. Durf er gerust een wedje om te leggen, je kunt me pm'en als je interesse hebt
Putin uitschakelen kun je ook zien als verdediging niet?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Op grond van wat? NAVO is geen aanvalsinstantie maar een verdedigingsalliantie voor zover ik weet.
Ja, dat gaat véél te ver.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver?
Niets lijkt me momenteel uitgesloten.quote:
Nou, laten we hopen dat ze in Rusland niet nog denkwijze omschreven in het eerste deel van onderstaande citaat hanteren:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk gooien we die dan direct terug. Ook wel genaamd de M.A.D. doctrine.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destruction
Alle NAVO kernmachten hebben deze doctrine. Als gedetecteerd wordt dat een kernraket op weg is dan gaat meteen het gehele arsenaal de lucht in richting van de dader.
quote:The doctrine of MAD was officially at odds with that of the USSR, which had, contrary to MAD, insisted survival was possible.[42][43][44] The Soviets believed they could win not only a strategic nuclear war, which they planned to absorb with their extensive civil defense planning,[42][45][46] but also the conventional war that they predicted would follow after their strategic nuclear arsenal had been depleted.[47] Official Soviet policy, though, may have had internal critics towards the end of the Cold War, including some in the USSR's own leadership.[44]
Nuclear use would be catastrophic.
— 1981, the Soviet General Staff[44]
Other evidence of this comes from the Soviet minister of defense, Dmitriy Ustinov, who wrote that "A clear appreciation by the Soviet leadership of what a war under contemporary conditions would mean for mankind determines the active position of the USSR."[48] The Soviet doctrine, although being seen as primarily offensive by Western analysts, fully rejected the possibility of a "limited" nuclear war by 1975.[49]
Geen idee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Putin uitschakelen kun je ook zien als verdediging niet?
Heeft helemaal niet gedreigd met kernbommen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:09 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik doe een hele nare voorspelling:
Die markt gaat pas weer open als het westen goed geraakt is.
Putin heeft al letterlijk gewaarschuwd voor kernbommen op Parijs, Berlijn, DC en New York.
Iedereen maakt mij voor gek uit, maar de tijd zal het leren
Het feit dat wij niet onder een dictator leven, is niet toeval. Daar zijn we collectief verantwoordelijk voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het cancellen van de gewone Rus gaat veel te ver, geen idee wat ze daarmee denken te bereiken. Alsof die mensen al niet genoeg te lijden hebben.
Ik acht oorlog hier nog onmogelijk. Maar een hackaanval op onze stroomvoorzieningen... wie weet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:20 schreef Eikenbomen het volgende:
Ik heb collega’s die blikvoer, water en jodiumtabletten inslaan. Dat gaat toch ver?
Je begint zelf over militaire middelen, en die zullen toch wel een beetje formaat moeten hebben om echt een betekenisvolle impact op de economieën in het Westen te hebben. Als ze één of twee vrachtschepen tot zinken brengen heeft dat nauwelijks impact.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Grote militaire operaties? Wereldwijde handel stil leggen? Dat maak jij ervan. Om de olieprijs nog hoger te jagen is zoveel niet nodig.
Dan weet jij niet wat het is om tot een minderheid te behoren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Een bril die alleen mensen zich kunnen veroorloven die nooit iets van miserie en armoede meegemaakt hebben
Als Poetin het heeft over de afschrikkingstroepen in paraatheid brengen, heeft hij het indirect, echt wel over de kernwapens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heeft helemaal niet gedreigd met kernbommen.
Lul toch eens allemaal niet zo tering dom.
Dat klopt maar als de russen ze gebruiken dan blijven ze in de VS niet in de silo staan zeker niet als steden als NY, parijs en Berlijn worden bestookt. Het is beter als ze niet gebruikt worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
die dingen staan er vooral zodat niemand ermee gaat gooien
Zo zou ik er ook naar kijken. Inzet van NAVO betekend niet Russische steden bombarderen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Putin uitschakelen kun je ook zien als verdediging niet?
Ingrijpen vanwege het gevaar voor kerncentrales lijkt me weinig zinvol nadat de Russen de centrale veroverd hebben. Of gaat de NAVO dan op zijn beurt de centrale belegeren?quote:
Waarom zou die kans toegenomen zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:15 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Uhm, nee. Sterker nog, de kans is afgelopen week enorm toegenomen dat Finland aangevallen gaat worden en de NATO niks doet. Durf er gerust een wedje om te leggen, je kunt me pm'en als je interesse hebt
Zonder inzet van kernwapens kunnen ze Finland niet eens de baas momenteel. In tegen stelling tot Oekraïne heeft Finland wel een modern goed getraind leger met veel moderne wapens die gehakt maken van die oude troep van de Russen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:15 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders als zeggen hij heeft gedreigd met Nukes te schieten naar New York bij wijzen van spreken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Poetin het heeft over de afschrikkingstroepen in paraatheid brengen, heeft hij het indirect, echt wel over de kernwapens.
Er zijn nog geen zes miljoen Finnen en de helft daarvan is alcoholist en depressief.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zonder inzet van kernwapens kunnen ze Finland niet eens de baas momenteel. In tegen stelling tot Oekraïne heeft Finland wel een modern goed getraind leger met veel moderne wapens die gehakt maken van die oude troep van de Russen.
Daarom moeten we Oekraïne ook blijven bewapenen en zo langzamerhand gaan voorzien van middelen voor een langdurige guerilla-oorlog. Rusland militair, financieel en ook letterlijk laten leegbloeden op Oekraïne. Niet alleen om op langere termijn Oekraïne weer de kans te geven om zich vrij te vechten, maar vooral om Rusland uit te puttenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 12:21 schreef speknek het volgende:
Finland aanvallen. Letterlijk him and what army. Hij gaat zijn volledige leger nodig hebben om Oekraïne onder de duim te krijgen, en zelfs dat gaat hij geen jaren volhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |