Dat laatste is niet zo raar als er daar Nederlandse schoonmakers gaan dienen als kanonnenvoer.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee maar ik vind overleven we wel ook niet 100% gegeven, zou eerder zeggen 89% dat 'we' het wel overleven. En ik denk dichtbij 100% kans dat er wel een Nederlander overlijd dankzij deze oorlog, op wat voor manier dan ook.
Gasten die een heel levensverhaal op twitter gaan posten van 83 delen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Mooi juistquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gasten die een heel levensverhaal op twitter gaan posten van 83 delen.
Dat is wel de modus operandi van de Russen, pakken op andere zaken. Zelfde met Khodorkovsky, eens de rijkste man van Rusland, kreeg politieke aspiraties en opeens was er van alles mis binnen z'n bedrijf. Is toen de bak ingedraaid op fraude e.d.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:39 schreef Momo het volgende:
Zorgwekkend, Sergey Lazarev is een van de bekendste zangers van het land en had zich op instagram uitgesproken tegenover de inval. Daarna kwam een bericht dat ze gingen onderzoeken of hij eventueel homoseksueel was en ze gingen kijken of hij wel de rechten voor zijn kinderen mocht houden dus. Daarna is zijn instagram verwijderd en schijnbaar is hij nu helemaal niet meer te bereiken...
Net als dat er 2 weken geleden nog 0 aanwijzingen waren dat Poetin heel Oekraïne ging aanvallen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op basis waarvan denk je dat Rusland die ook allemaal gaat innemen? Daar zijn nul aanwijzingen voor.
Dat betreft Transnistrië, een Russisch sprekende semi-onafhankelijke republiek/regio. Dat is iets anders dan heel Moldavië innemen. Zolang ze nog met Oekraïne bezig zijn is de kans enorm klein dat ze dat gaat doen.quote:
Maar als jij je raketten laat zien, dan vinden we jou agressief. Wil je dan oorlog met ons ofso? Wegwezen! Wij hebben raketten en dat hoeft niet te zeggen dat jij ze ook moet hebben, jij agressieve vlegel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Klinkt als klassieke propaganda, Noord-Korea style ("Zie hier onze mooie raketten, kijk eens hoe machtig we zijn").
Die aanwijzingen waren er al maanden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Net als dat er 2 weken geleden nog 0 aanwijzingen waren dat Poetin heel Oekraïne ging aanvallen?
Poetin droomt openlijk van een terugkeer naar de glorie van een machtiger en groter Rusland. Hij heeft het uiteenvallen van de Sovjet-Unie nooit verwerkt. De vraag is eerder welke aanwijzingen er zijn dat ie níet meer landen wil innemen.
Nou ja, bij Oekraïne begon het ook met de Krimquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betreft Transnistrië, een Russisch sprekende semi-onafhankelijke republiek/regio. Dat is iets anders dan heel Moldavië innemen. Zolang ze nog met Oekraïne bezig zijn is de kans enorm klein dat ze dat gaat doen.
Waarom staat er dan een tactische pijl van Odessa naar dat gebied (en er eigenlijk over heen) ? Als ze alleen Transnistrië bedoelen dat gebied hebben ze toch al? En dat is officieel ook gewoon Moldavië wat Putin daar ook van vind.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat betreft Transnistrië, een Russisch sprekende semi-onafhankelijke republiek/regio. Dat is iets anders dan heel Moldavië innemen. Zolang ze nog met Oekraïne bezig zijn is de kans enorm klein dat ze dat gaat doen.
Twee weken terug waren er heel veel aanwijzingen dat Putin Oekraïne ging aanvallen. Daar werd ook menigmaal voor gewaarschuwd door de VS.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Net als dat er 2 weken geleden nog 0 aanwijzingen waren dat Poetin heel Oekraïne ging aanvallen?
Poetin droomt openlijk van een terugkeer naar de glorie van een machtiger en groter Rusland. Hij heeft het uiteenvallen van de Sovjet-Unie nooit verwerkt. De vraag is eerder welke aanwijzingen er zijn dat ie níet meer landen wil innemen.
Dat vond ik ookquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die aanwijzingen waren er al maanden.
Misschien is hij gestoord, heeft hij terminale kanker of beiden. Ik zou niet het risico durven te nemen om in ieder geval niet te zorgen dat Europa zichzelf kan verdedigen als Rusland begint met aanvallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De vraag is of Poetin onberekenbaar is geworden, of het Westen wil laten denken dat dat zo is. Dat hij gekke dingen aan het doen is is volstrekt helder, maar hij is er natuurlijk enorm bij gebaat als het Westen denkt dat hij met de hand op de knop zit.
Ik refereerde aan al die users die daar niet in geloofdenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Twee weken terug waren er heel veel aanwijzingen dat Putin Oekraïne ging aanvallen. Daar werd ook menigmaal voor gewaarschuwd door de VS.
Ik zal het even aan ze doorgeven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef Mansjester het volgende:
Ik ben wel een beetje klaar met alle draadjes van experts die op zichzelf geilen. Ze hadden ook in 3 posts hun boodschap kunnen overbrengen, alleen dan kwamen ze niet zo interessant over.
Ik had ook niet ovor mogelijk gehouden, maar had wel voorspeld dat als hij zou aanvallen dat het gelijk allin is, waarom? De sancties krijgt hij toch wel, dus dat maakt geen verschil.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook
Toch waren een hoop users er van overtuigd dat het nooit ging gebeuren.
En wanneer Poetin oprukt naar de Baltische staten kan je natuurlijk precies hetzelfde zeggen. Ik acht dat ook niet heel waarschijnlijk, maar uitgesloten is het niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die aanwijzingen waren er al maanden.
Die aanwijzingen zijn er volop. Het grote gevaar is alleen dat hij daar, zo blijkt nu, helemaal niet toe in staat is. Ja, Moldavië zal nog wel lukken en Georgië wellicht via een scorched earth methode, want daar zijn ze nog nooit voorzichtig geweest. Maar de baltische staten? Finland? Polen? Daar is hij niet toe in staat met zijn reguliere leger.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daar heb ik mij ook wel op verkeken. Ik dacht de Krim en het gebied waar de Pro Russen zitten dat het daar wel bij zou blijven. Naïef achteraf. Poetin is compleet de weg kwijt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zie trouwens geen pijltjes naar een klein stukje West-Oekraïne. Zou de bedoeling zijn dat een heel klein stukje Oekraïne overblijft als bufferstaat? Dit hele plan is toch gekkenwerk. Dan worden families van elkaar gescheiden en het Westen en West-Oekraïne zal de rest van Oekraïne dan blijven steunen met wapens om het pro-Russische regime om te werpen.quote:
Semi-afhankelijk, wederom door Rusland gesteund... klinkt als:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Really?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Idioot, maar vind je het gek met al die anti-Russen retoriek van politici?
https://www.telegraaf.nl/(...)wege-oorlog-oekraine
Dit is dan weer wel discriminatie natuurlijk. Op basis van afkomst zoiets doen. Van de week nog jankende jankerds bij de nos omdat zwarte studenten uit de trein waren getrokken door Ukraïners.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:05 schreef Tomatenboer het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)anwege-nationaliteit
Dit slaat dan weer echt nergens op....
Voorlopig lijkt de beste optie, hoe hard ook, om lekker door te gaan met de proxy-oorlog in Oekraine en de Russische middelen uit te putten. UIteindelijk is hun materiaal en moraal toch echt beneden het nulpunt. Helaas gaat dit duizenden Oekrainse burgerslachtoffers eisen en een lange guerilla.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iets zegt me iig dat we binnen een week met een Wereldoorlog te maken hebben, ik zie wel steeds meer druk op de navo om te reageren;. En dan komen die atoombommen vanzelf verwacht ik. Beste waar we op kunnen hopen is dat Oekraïne toe geeft zodat er hopelijk weer wat rust terugkeert. Maar gezien dat niet gaat gebeuren..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |