Neuh, constante stroom bedreigingen van overheidsfunctionarissen richting Zweden en Finland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:09 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Tweet is van 25-2.
Artikel is van 2-2.
Hou even op met paniekzaaien a.u.b.
Geen idee, maar ze mogen het zeggen toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zou bij1 tegen diefstal zijn?
hahahahahahahahahahaha
Haha, ik vroeg mij dit ook al af. BIJ1, FVD, Haga, dat is een opmerkelijke combo.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:10 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Waarom zou Bij1 hier tegen zijn?
gargamelquote:
Zweden en Finland overwegen nu toch ook een aanvraag bij de NAVO/EU?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neuh, constante stroom bedreigingen van overheidsfunctionarissen richting Zweden en Finland.
Maar net doen alsof je dat allemaal niet weet is ook vorm van trollen, hé.
Je hebt zeker een punt. En feitelijk is mijn kritiek gericht op de smokkelaars en andere kwaadwillenden die nu deze oorlog en de gastvrije houding ten opzichte van oekraïners gaan misbruiken om ook anderen hiervan te laten profiteren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:08 schreef KreKkeR het volgende: [..] Ik vul jouw post alleen aan. Want ik hoop niet dat bij voorbaat iedere Oekraïner met een kleurtje bij voorbaat wordt behandeld als Afrikaanse vluchteling die misbruik maakt van de situatie en die daardoor de grens niet overkomt. Er zijn, zoals ik al aangaf daadwerkelijk Oekraïners (qua nationaliteit) met kleurtje (vaak wel wat jonger en gemengd Oekraïens + andere afkomsts). Daarnaast zijn er Afrikaanse studenten, die m.i. terug moeten naar het thuisland, maar hiervoor moeten ze wel eerst Oekraïne uit. Daarnaast zijn er (kleine groepen) vluchtelingen van overal ter wereld, die in Oekraïne werden opgevangen en nu Oekraïne uitvluchten. En dan, tot slot heb je de groep waar jij volgens mij op doelt, vluchtelingen die in Wit-Rusland zaten, die nu even snel door Wit-Rusland over Oekraïense grens worden gedropt.
Als Putin denkt dat hij Zweden en Finland (als ze zelf willen) nu nog uit de NAVO kan houden dan heeft hij het grondig mis. Hij krijgt misschien (een deel van) Oekraïne d.m.v. geweld maar als consequentie zullen we zorgen dat andere landen die Putin wil inlijven zoals Zweden en Finland verder buiten bereik komen voor hem dan ooit tevoren. Hij wint misschien deze strijd maar zal nooit de oorlog winnen. En zelfs het winnen van de strijd is nog maar zeer de vraag met z'n flopleger van 'm.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:03 schreef capricia het volgende:
Rusland heeft Finland en Zweden een brief gestuurd waarin ze bedreigd worden?
https://www.highnorthnews(...)ias-security-demands
[ twitter ]
Het is geen diefstal maar restituties voor het slavernijverleden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:12 schreef Stoorzendert het volgende:
Geen idee, maar ze mogen het zeggen toch?
ja nee ze mogen tegen stemmenquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Geen idee, maar ze mogen het zeggen toch?
Populisten wil populist. Dat hebben ze allemaal gemeen bij die partijen. Alles op de onderbuik.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, ik vroeg mij dit ook al af. BIJ1, FVD, Haga, dat is een opmerkelijke combo.
Misschien denken ze dat het op een of andere miraculeuze wijze een disproportioneel nadelige impact zal hebben op mensen van kleur en de LGHBTQA+ gemeenschap, of zo.
Je hebt vreemde vrindjes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
gargamel
ik kijk geen smurfen dus ik dacht serieus dat hij kkrmel heette want zo noemde mijn vrindjes hem
true story
ook truequote:
Ik hoef geen nucleaire oorlog voor zweden of finland te riskeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als Putin denkt dat hij Zweden en Finland (als ze zelf willen) nu nog uit de NAVO kan houden dan heeft hij het grondig mis. Hij krijgt misschien (een deel van) Oekraïne d.m.v. geweld maar als consequentie zullen we zorgen dat andere landen die Putin wil inlijven zoals Zweden en Finland verder buiten bereik komen voor hem dan ooit tevoren. Hij wint misschien deze strijd maar zal nooit de oorlog winnen. En zelfs het winnen van de strijd is nog maar zeer de vraag met z'n flopleger van 'm.
Mensen die het niet met mij eens zijn zijn niet te vertrouwen. Je zou het zelfs minderwaardige mensen kunnen noemen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Goede tt @:scrummie. Ik ben het volledig met je eens deze keer!
Ben zeer benieuwd nu naar de geldstromen van Bij1. Zou er wat oligarchisch bij zitten?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:10 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Bij1 is economisch extreem-links en extreem-links is niet vies van een beetje gelegitimeerde diefstal. Dus dat kan het haast niet zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is gelegitimeerde diefstal. Daar kun je voor of tegen zijn
Pas als ze bij jou door de straat marcheren?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik hoef geen nucleaire oorlog voor zweden of finland te riskeren.
Het wordt nog gekker. Zoals er staat is het een gewijzigde motie, dit is het origineel. Check die naam rechts...quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:10 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Bizar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:09 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Tweet is van 25-2.
Artikel is van 2-2.
Hou even op met paniekzaaien a.u.b.
quote:Finland & Sweden receive letters from Putin demanding security guarantees for Russia
Russian President Vladimir Putin, on Wednesday, sent missives to authorities in Finland and Sweden asking them to provide security guarantees.
https://www.highnorthnews(...)ias-security-demands
Waar is de grens dan? Op deze manier blijven we hem landen cadeau geven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik hoef geen nucleaire oorlog voor zweden of finland te riskeren.
Context is nu wel belangrijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neuh, constante stroom bedreigingen van overheidsfunctionarissen richting Zweden en Finland.
Maar net doen alsof je dat allemaal niet weet is ook vorm van trollen, hé.
Iemand kan zijn eigen naam niet schrijvenquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het wordt nog gekker. Zoals er staat is het een gewijzigde motie, dit is het origineel. Check die naam rechts...
[ afbeelding ]
Ik gebruik dezelfde beredenering als men toepast op Oekraine.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pas als ze bij jou door de straat marcheren?
Zal wel een verschilletje zijn dat Bij1 het liever verder ziet gaan dan dat, of een verschil in context ofzo. Zou er niet te veel achter zoeken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd nu naar de geldstromen van Bij1. Zou er wat oligarchisch bij zitten?
[..]
Bij1 is economisch extreem-links en extreem-links is niet vies van een beetje gelegitimeerde diefstal. Dus dat kan het haast niet zijn.
Ik ben niet verbaasd dat het Eppink isquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Iemand kan zijn eigen naam niet schrijven
Eens. Helaas kennen dit soort smokkelaars doorgaans geen gewetenquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:13 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt. En feitelijk is mijn kritiek gericht op de smokkelaars en andere kwaadwillenden die nu deze oorlog en de gastvrije houding ten opzichte van oekraïners gaan misbruiken om ook anderen hiervan te laten profiteren.
Tjsa dit is een complexe situatie waarbij niet altijd 1 schuldige is aan te wijzen, al vind ik dat er in het geval van Oekraïne makkelijker een duidelijke schuldige aan te wijzen:quote:Het eigenlijke probleem hierin vind ik dat we zulke onfortuinlijke gebieden hebben die we niet leren of laten ontwikkelen zodat ze gewoon tevreden kunnen zijn thuis en niet halsbrekende avonturen hoeven te ondernemen om een enigzins acceptabele levensstandaard te bereiken voor henzelf en familie.
Dan ben je geen knip voor de neus waard. Als Putin het durft om de Baltische Staten of Polen aan te vallen, moet je als Westen gewoon de oorlog verklaren. Als we gaan, dan gaan we met z'n allen!quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik gebruik dezelfde beredenering als men toepast op Oekraine.
Wmb pakken we rusland zo hard mogelijk aan met sancties en embargos.
Dat is het idee achter een defensief pact, het brengt garanties maar tevens verplichtingen, als de Navo oorlog krijgt met Rusland hoeven Finland en Zweden ook geen poot uit te steken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waar is de grens dan? Op deze manier blijven we hem landen cadeau geven.
Eppink schrijft als een kind van 6.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Iemand kan zijn eigen naam niet schrijven
Finland is er serieus mee bezig, maar Zweden houdt de boot nog steeds af al groeit interesse wel. Sociaal Democraten zijn er niet zo'n fan van om lid van de NAVO te worden en willen het liefst zo lang mogelijk neutraal blijven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als Putin denkt dat hij Zweden en Finland (als ze zelf willen) nu nog uit de NAVO kan houden dan heeft hij het grondig mis. Hij krijgt misschien (een deel van) Oekraïne d.m.v. geweld maar als consequentie zullen we zorgen dat andere landen die Putin wil inlijven zoals Zweden en Finland verder buiten bereik komen voor hem dan ooit tevoren. Hij wint misschien deze strijd maar zal nooit de oorlog winnen. En zelfs het winnen van de strijd is nog maar zeer de vraag met z'n flopleger van 'm.
Nee, dweilen zoals jij kunnen gaan zitten mieren dat deze of dat van die en die datum is,quote:
Dat is de reden dat Zweden zo voorzichtig is. Die willen niet meegezogen worden in een oorlog waar ze niet achter staan. Nu kunnen ze helpen als zij er zelf ook achter staan en aan de zijlijn blijven als zij er niks mee te maken (willen) hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is het idee achter een defensief pact, het brengt garanties maar tevens verplichtingen, als de Navo oorlog krijgt met Rusland hoeven Finland en Zweden ook geen poot uit te steken.
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind een Finland/Zweden niet meer waard dan een Oekraine.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ben je geen knip voor de neus waard. Als Putin het durft om de Baltische Staten of Polen aan te vallen, moet je als Westen gewoon de oorlog verklaren. Als we gaan, dan gaan we met z'n allen!
Ik denk alleen dat men daar nu op dit moment weinig aan heeft. Ik hoop dat de NAVO dat nu niet gaat doen, wetende dat er gisteren al Russische vliegtuigen in het Zweedse luchtruim waren (ten oosten van Gotland) creëert dat enkel het risico op verdere escalatie. Daar schiet niemand wat mee op.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Finland is er serieus mee bezig, maar Zweden houdt de boot nog steeds af al groeit interesse wel. Sociaal Democraten zijn er niet zo'n fan van om lid van de NAVO te worden en willen het liefst zo lang mogelijk neutraal blijven.
Als zijn ze nu natuurlijk ook niet meer echt neutraal. Als Finland echt lid wil worden zullen ze zeker in overleg gaan met Zweden, zodat dan meteen ook alle Scandinavische landen bij de NAVO zitten.
Kan zo gebeurd zijn, als ze willen inderdaad.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Finland is er serieus mee bezig, maar Zweden houdt de boot nog steeds af al groeit interesse wel. Sociaal Democraten zijn er niet zo'n fan van om lid van de NAVO te worden en willen het liefst zo lang mogelijk neutraal blijven.
Als zijn ze nu natuurlijk ook niet meer echt neutraal. Als Finland echt lid wil worden zullen ze zeker in overleg gaan met Zweden, zodat dan meteen ook alle Scandinavische landen bij de NAVO zitten.
Dus nu al de oorlog verklaren aan Rusland als NAVO/EU/Westen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind een Finland/Zweden niet meer waard dan een Oekraine.
We zouden de grens bij Oekraine al moeten trekken.
Die kans is aanzienlijk, ik heb nog vrij weinig zwaar spul van ze gezien.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef polderturk het volgende:
Oekraïene heeft aangegeven dat ze de tegenaanval gaan inzetten. Mogelijj hebben ze de Russen eerst zover mogelijk naar binnen geluurd.
Dan wel echte sancties en embargos richting Rusland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus nu al de oorlog verklaren aan Rusland als NAVO/EU/Westen?
Nou..quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft Europa 0,0 serieuze sancties opgelegd.
Puik plan. Hopelijk in combinatie met een soort European fast response strikeforce.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ehhh...dan heb je toch wat nieuws gemist.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Dan wel echte sancties en embargos richting Rusland.
Normaal gesproken een typische Russische tactiek.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef polderturk het volgende:
Oekraïene heeft aangegeven dat ze de tegenaanval gaan inzetten. Mogelijj hebben ze de Russen eerst zover mogelijk naar binnen geluurd.
Is een NAVO lidmaatschap wel snel realiseerbaar dus itt bij de EU komen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan zo gebeurd zijn, als ze willen inderdaad.
[ twitter ]
Alles met haken en ogen zodat de russen genoeg mogelijkheden hebben om hun geld veilig te stallen.quote:
Wat dan? Zelfs Swift blokkade passen ze niet toe op alle russische partijenquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehhh...dan heb je toch wat nieuws gemist.
Als er geen oorlog/conflict op je land is, kennelijk wel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is een NAVO lidmaatschap wel snel realiseerbaar dus itt bij de EU komen?
Ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De rijke Russen misschien, de normale bevolking leeft in een hel die steeds erger wordt ben ik bang.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Alles met haken en ogen zodat de russen genoeg mogelijkheden hebben om hun geld veilig te stallen.
Als Finland toe wil treden dan denk ik niet dat NAVO gaat zeggen "nu even niet". Dat hadden ze bij Oekraïne wel moeten doen, maar nu zijn ze te laat voor dat soort dingen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat men daar nu op dit moment weinig aan heeft. Ik hoop dat de NAVO dat nu niet gaat doen, wetende dat er gisteren al Russische vliegtuigen in het Zweedse luchtruim waren (ten oosten van Gotland) creëert dat enkel het risico op verdere escalatie. Daar schiet niemand wat mee op.
Bron?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef polderturk het volgende:
Zou een flinke provocatie kunnen zijn wanneer Finland zeer snel bij de NAVO komtquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja.
Zeker als je al "compatible" militaire hardware hebt, wat inzake Zweden Finland het geval is.
Het is voldoende om de Russische economie zwaar te beschadigen in een paar dagen tijd. Er zijn oorlogen voor minder gestart.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:24 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat dan? Zelfs Swift blokkade passen ze niet toe op alle russische partijen
Maar maakt het ze uit of ze morgen of volgende week aankomen om Kyiv te belegeren? Zolang die colonne progressie maakt (ook als is dat weinig) en niet gebombardeerd wordt is er weinig aan de hand voor de Russen volgens mij.quote:
Sorry, maar ik vind het binnenvallen van Oekraïne een veel grotere provocatie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou een flinke provocatie kunnen zijn wanneer Finland zeer snel bij de NAVO komt
Dit benadrukt ook dat Russen in het algemeen verantwoordelijk houden voor deze situatie weinig doet. Iets wat je nu wel ziet dat alles en iedereen die ook maar iets met Rusland te maken heeft wordt gecanceld. Sommigen lijken er echt van overtuigt dat met genoeg druk je op een gegeven moment een soort situatie krijgt als in Roemenië eind jaren tachtig. Dit zal in Rusland echt niet gebeuren. Sterker nog, door een blinde haat tegen elke Rus keer je ook veel mensen tegen je en creëer je wellicht nog het idee dat de Russische propaganda een grote kern van waarheid bevat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef Momo het volgende:
Poetins oorlog: naar wie luistert hij nog?
De oorlog in Oekraïne intensiveert in razend tempo, de wapens die president Poetin inzet worden zwaarder, het aantal burgerdoden loopt op. In Rusland klinkt kritiek, bij demonstraties tegen de oorlog liepen tienduizenden Russen mee en nu spreekt ook een tiental oligarchen en een deel van de culturele elite zich nu tegen de oorlog uit. Vooralsnog lijkt dat geen enkele invloed te hebben op Poetins koers. Maar wat dan wel? Naar wie luistert Poetin nog? Wat kan hem op andere gedachten brengen?
Volgens Ruslandkenner Hubert Smeets wordt de club mensen waarmee Poetin zich omringt steeds kleiner en krijgt hij steeds minder tegenspraak. "Ik dacht eerst dat Poetins oorlogsstrategie breed gedragen werd, maar het lijkt er toch op dat hij deze actie met een heel klein groepje heeft voorbereid."
De mensen die tot deze kleine kring behoren, zijn "allemaal haviken, veel oude bekenden van Poetin uit de KGB-tijd, de zogenoemde siloviki", zegt Oost-Europadeskundige Bob Deen. Het gaat bijvoorbeeld om het hoofd van de veiligheidsraad Patroesjev en het hoofd van de Binnenlandse veiligheidsdienst, Bortnikov. Wie denkt dat de minister van Buitenlandse Zaken Lavrov er ook bij hoort, heeft het mis. Deen: "Hij is niet meer dan Poetins spreekbuis, een woordvoerder."
Binnen de club van ingewijden klinkt geen kritiek op Poetins oorlogspad, maar juist instemming: "De aanval op Oekraïne past helemaal in hun anti-westerse wereldbeeld, waarin Rusland weer een grootmacht moet worden."
Rijke Russen
Ook de Russische elite - de oligarchen die na de val van de Sovjet-Unie steenrijk werden in de schokgolf van privatiseringen - had altijd veel invloed op het Kremlin. Door deze groep hard aan te pakken met sancties, hoopt het Westen dat zij druk uitoefenen op Poetin de oorlog te stoppen.
Deze groep houdt zich doorgaans ver van politieke uitspraken in het openbaar, maar de sancties komen hard aan. Vermogens vervliegen of worden bevroren, jachten in beslag genomen, functies, bedrijven en voetbalclubs moeten worden opgegeven.
En in de afgelopen week meldden zich daadwerkelijk een aantal van hen. Michail Fridman bijvoorbeeld, baas van een van Ruslands grootste banken. In een brief aan zijn medewerkers noemde hij de situatie in Oekraïne een "tragedie" en schreef hij dat "oorlog nooit een antwoord kan zijn".
Een andere bankenman, multimiljardair Oleg Tinkov, schrijft op Instagram: "Nu sterven er in Oekraïne elke dag onschuldige mensen, dit is ondenkbaar en onaanvaardbaar!", gevolgd door de hashtag #geenoorlog.
Oligarch Oleg Tinkov: Er sterven onschuldige mensen, dit is ondenkbaar en onaanvaardbaar! Instagram
Maar dat gaat geen indruk maken op Poetin, denkt zowel Deen als Smeets. Volgens hen is het grootste deel van deze groep "doodsbang" voor Poetin, bang dat hij al hun bezittingen en geld afpakt, of erger, dat ze de gevangenis in moeten, zoals in 2003 gebeurde bij oliemagnaat Michail Chodorkovski.
Fridman heeft inmiddels een deel van zijn woorden teruggenomen uit angst voor represailles. De oligarchen worden onder druk gezet om zich niks aan te trekken van sancties, zich aan "de nieuwe economische situatie" aan te passen en daar naar buiten vooral niet negatief over te zijn.
Volk
En hoe zit het met druk vanuit het volk? De demonstraties tegen de oorlog van afgelopen week waren voor Russische begrippen aanzienlijk. Ook al is voor betogers de kans groot om in de cel te belanden, sommige Russen blijven manieren vinden om hun onvrede te uiten. Tot nu toe heeft het protest nog lang niet de grootte waarvan Poetin onder de indruk raakt.
Correspondent Iris de Graaf vroeg op straat Moskovieten naar de oorlog. Veel mensen waren te bang om hun mening te geven:
Russen over de oorlog: 'Zou wel wat willen zeggen, maar ben heel bang’
Een echt grote opstand van het volk is in de nabije toekomst niet te verwachten, daarover zijn alle Kremlinwatchers het eens. Ook niet nu de sancties de Russen hard kunnen gaan raken. Niet alleen zijn mensen bang om opgepakt te worden, "hebben grote demonstraties in het verleden ook niet veel uitgehaald", vertelt correspondent Geert Groot Koerkamp. Hij zegt dat Russen daarom eerder geneigd zijn "de broekriem aan te halen" en door te gaan met leven.
Daarbij krijgt een groot deel van de Russen, zeker als ze vooral televisie kijken, hele andere verhalen over de situatie in Oekraïne: "Uit peilingen zou blijken dat 50 tot 60 procent van de Russen achter Poetins beleid staat. Dat zegt niet zoveel over steun voor deze oorlog, maar vooral over hoe sterk het Kremlin de informatievoorziening controleert." "Er komt een moment dat de waarheid uitkomt, maar vooralsnog doen ze er alles aan om dat te voorkomen."
Putin's eigen strategische fout.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou een flinke provocatie kunnen zijn wanneer Finland zeer snel bij de NAVO komt
Finland is zo ook al een onneembare vesting voor Rusland. Maar ze zullen de extra zekerheid van de NAVO nu wel gaan aangrijpen denk ik.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan zo gebeurd zijn, als ze willen inderdaad.
[ twitter ]
Dat zie ik niet gebeuren, ik vermoed dat het merendeel van de NAVO landen niet zitten te wachten op indirecte inmenging.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Noorwegen, Finland, IJsland en Denemarken hebben al een soort van verdrag, maar als ik het goed begrijp zitten daar geen verplichtingen aan. Ze oefenen vooral samen en delen informatie, maar volgens mij zit er geen "artikel 5" in hun verdrag (NORDEFCO)quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef laforest het volgende:
[..]
Puik plan. Hopelijk in combinatie met een soort European fast response strikeforce.
Finland werkt al lange tijd met de NAVO samen, natuurlijk, net als Zweden, het is niet alsof het vreemden zijn voor elkaar en beide zitten in Partnership for Peace, een samenwerkingsverband tussen de NAVO en omliggende landen die geen lid zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als Finland toe wil treden dan denk ik niet dat NAVO gaat zeggen "nu even niet". Dat hadden ze bij Oekraïne wel moeten doen, maar nu zijn ze te laat voor dat soort dingen.
Zweden wil op dit moment nog niet.
Dat van de vliegtuigen heb ik nog even uitgezocht gisteren, maar dat schijnt vaker te gebeuren. Even kijken hoe de Zweden reageren. Lekker provoceren dus en dat gebeurde al voor het hele Oekraïne gebeuren al ligt het nu natuurlijk veel gevoeliger.
Als Zweden en Finland toe willen treden zijn ze morgen lid. Dat zal het probleem echt niet zijn.
Wat? De hele economie van Rusland wordt verwoest op dit moment.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Dan wel echte sancties en embargos richting Rusland.
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo. Dan kunnen we ons voorbereiden op een nuke met een beetje pechquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als Finland toe wil treden dan denk ik niet dat NAVO gaat zeggen "nu even niet". Dat hadden ze bij Oekraïne wel moeten doen, maar nu zijn ze te laat voor dat soort dingen.
Zweden wil op dit moment nog niet.
Dat van de vliegtuigen heb ik nog even uitgezocht gisteren, maar dat schijnt vaker te gebeuren. Even kijken hoe de Zweden reageren. Lekker provoceren dus en dat gebeurde al voor het hele Oekraïne gebeuren al ligt het nu natuurlijk veel gevoeliger.
Als Zweden en Finland toe willen treden zijn ze morgen lid. Dat zal het probleem echt niet zijn.
Filmpje begint al met dingen die op het moment geen feiten zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Elan het volgende:
Wtf, dit filmpje uit 2019 voorspelt bijna precies de huidige gebeurtenissen
Dat roep ik al jaren, maar om dat voor elkaar te krijgen zijn we 40 jaar verder, nog maar afgezien dat we dan in koopkracht lekker terug gaan naar de jaren 50.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Forbry het volgende:
Ik hoop wel dat we hier van leren en ons voor in de toekomst zo veel mogelijk (economisch) los gaan maken van China aangezien dat minstens een even grote schurkenstaat is....
Dat lijkt me na 1 week oorlog al zo goed als zeker.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef KingRadler het volgende:
maar wat als Rusland de oorlog gaat verliezen.
Dat is zijn probleem, het is nu wel duidelijk dat Ruslands militaire macht beperkter is dan gedacht en verwacht.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo.
Wat wil hij doen dan? Moet Finland toch weten? Willen ze weer een Winter War?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo. Dan kunnen we ons voorbereiden op een nuke met een beetje pech
Het probleem is dat ze nog steeds Nukes hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is zijn probleem, het is nu wel duidelijk dat Ruslands militaire macht beperkter is dan gedacht en verwacht.
Dan houd alles op en hoeven we ons ook geen zorgen meer te maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze nog steeds Nukes hebben.
Ik ben zelf niet zo zeer bang voor zn militaire macht, maar wel voor kernbommen. Irrationele angst misschien hoor, maar ik zie hem er wel voor aan om er een paar in te zetten. Hij heeft niks te verliezen als de navo de oorlog met hem aan gaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is zijn probleem, het is nu wel duidelijk dat Ruslands militaire macht beperkter is dan gedacht en verwacht.
Russen hebben helaas een hele rijke geschiedenis van despoten aan de macht. En revoluties hebben ze meermaals gehad. Ging nooit goed.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dit benadrukt ook dat Russen in het algemeen verantwoordelijk houden voor deze situatie weinig doet.
Welnee man, die lopen weliswaar achter op schema maar gaan uiteindelijk met overmacht Oekraïne veroveren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me na 1 week oorlog al zo goed als zeker.
Vooral Finland is gevoelig met zijn lange grens met Rusland en afstand tot Moskou / St. Petersburg. Als je een beetje hard gooit raak je St. Petersburg met een sneeuwbal vanuit Finlandquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo. Dan kunnen we ons voorbereiden op een nuke met een beetje pech
Je geeft ze alleen hiermee wel te veel ruimte. Wat voor effect heeft het nu gehad?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is voldoende om de Russische economie zwaar te beschadigen in een paar dagen tijd. Er zijn oorlogen voor minder gestart.
Het gaat niet om meer of minder waard. Door deze invasie zijn de verhoudingen veranderd en hebben landen als Zweden en Finland veel meer legitimiteit om bij de NAVO te komen. Putin kan niet meer zeggen dat het een daad van agressie is nadat hij nu net Oekraïne heeft proberen over te nemen met een invasie. Ja oke, hij kan het wel zeggen maar het is nog ongeloofwaardiger dan het al was.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind een Finland/Zweden niet meer waard dan een Oekraine.
We zouden de grens bij Oekraine al moeten trekken.
Als het leger voldoet aan de NAVO normen "NATO rated" zijn wel en dat zijn zowel Zweden als Finland. Het is dan slechts nog een formaliteit. De bevolkingen van beide landen moeten er in meerderheid wel achterstaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn al heel veel Russen in Finland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu hebben ze geen geld om hun eigen Russische eten te kopen, verdampt hun spaargeld, schieten de prijzen van alle consumer goods omhoog en zijn zelfs de meest basic dingen die ze gebruiken onbetaalbaar aan het worden. Ga ff weg dat de 'gewone Rus' niet geraakt wordt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef raptorix het volgende:
Het probleem met sancties is dat het nog nooit een dictator heeft geraakt daarnaast raak je met deze sancties nauwelijks de gewone Rus, die had toch al geen geld om Westers spul te eten of te kopen, en Russen die in opstand komen? Dan moet iemand het wel heel bont maken, nog maar afgezien dat ik liever niet zie dat Putin in het nauw word gedreven.
Staan de Russen al in Polen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Elan het volgende:
Wtf, dit filmpje uit 2019 voorspelt bijna precies de huidige gebeurtenissen
Dat is geen boom probleem opgelost verhaal, het is een lange termijn impact, tenzij je de oorlog verklaart aan Rusland zal je voor de lange termijn moeten gaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Je geeft ze alleen hiermee wel te veel ruimte. Wat voor effect heeft het nu gehad?
Als het aan mij lag, maakte we 1 grote militaire basis van Fins grensgebied.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vooral Finland is gevoelig met zijn lange grens met Rusland en afstand tot Moskou / St. Petersburg. Als je een beetje hard gooit raak je St. Petersburg met een sneeuwbal vanuit Finland
Mijn zus die zit daar nu, ik wens ze succes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
We zijn al heel veel Russen in Finland.
Onder de sneeuw.
Ze hebben natuurlijk wel jaren een russische opvoeding gehad voordat de soviet unie uit elkaar viel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Normaal gesproken een typische Russische tactiek.
Met de sancties en een langdurige oorlog in Oekraïne gaat Rusland echt tientallen jaren terug in de tijd hoor. Behalve hun nukes hebben zij straks weinig over.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als het aan mij lag, maakte we 1 grote militaire basis van Fins grensgebied.
Wie de fuck denkt rusland wel dat het is, met z'n dwerg economie, en z'n pauperleger.
Steunt ze daar wel het lokale weeshuis?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mijn zus die zit daar nu, ik wens ze succes.
Er is maar voor zoveel dagen eten en brandstof. Dus op een gegeven moet men terug of de boel laten staan als het vast zit/geen brandstof heeft. Het is ook koud dus je moet alles warmhouden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar maakt het ze uit of ze morgen of volgende week aankomen om Kyiv te belegeren? Zolang die colonne progressie maakt (ook als is dat weinig) en niet gebombardeerd wordt is er weinig aan de hand voor de Russen volgens mij.
Die is altijd geldig, totdat Rusland zelf nukes gaat gebruiken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wanneer is het argument 'ja maar ze hebben nukes' niet meer geldig?
Als ze bij Finland beginnen? Bij Polen? Aan de Duitse grens? Of net voor Venlo valt?
De Russen krijgen nu nog geld voor dat gas. Als ze die kraan dichtdraaien is er helemaal niks meer.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat de Russen nog niet de gaskraan hebben dicht gedraaid naar de EU na al die sancties..
Ze kunnen ons daarmee heel behoorlijk straffen, gasprijzen zullen niet meer te betalen zijn, en onze economie draait op gas (alle fabrieken, kassen e.d)
Wat dat betreft zijn ze naar ons toe redelijk mild.
Daarmee sluiten ze voor zichzelf ook een grote inkomstenbron afquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat de Russen nog niet de gaskraan hebben dicht gedraaid naar de EU na al die sancties..
Ze kunnen ons daarmee heel behoorlijk straffen, gasprijzen zullen niet meer te betalen zijn, en onze economie draait op gas (alle fabrieken, kassen e.d)
En ze worden ervoor betaald in dollars.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
De Russen krijgen nu nog geld voor dat gas. Als ze die kraan dichtdraaien is er helemaal niks meer.
80% van de gasinkomsten moet nu direct omgezet worden in Roebels, zo'n 1,5 miljard dollar per dag las ik.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Probleem is dat ze zichzelf harder treffen dan ons. Het gas is misschien momenteel de enige manier nog om buitenlandse valuta in het land te krijgen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Lijkt me dat ze dat allesbehalve uit "mildheid" doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
De gewone Rus is redelijk gewent aan dit soort zaken, ik denk dat wij hier harder klagen over het Gas wat een paar tientjes duurder is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:33 schreef Divje het volgende:
[..]
Nu hebben ze geen geld om hun eigen Russische eten te kopen, verdampt hun spaargeld, schieten de prijzen van alle consumer goods omhoog en zijn zelfs de meest basic dingen die ze gebruiken onbetaalbaar aan het worden. Ga ff weg dat de 'gewone Rus' niet geraakt wordt.
Maar als argument om maar niet in te grijpen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die is altijd geldig, totdat Rusland zelf nukes gaat gebruiken.
Aan de ketting leggen in een Europese haven en gebruiken voor Oekraïnse vluchtelingenquote:
Beter laat dan nooit en we moeten de gevolgen voor de koopkracht met zijn allen maar accepteren. Het is niet anders in mijn ogen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat roep ik al jaren, maar om dat voor elkaar te krijgen zijn we 40 jaar verder, nog maar afgezien dat we dan in koopkracht lekker terug gaan naar de jaren 50.
Dat is op dit moment nog zowat hun enige inkomstenbron. Dat afsluiten doet hen meer pijn dan Europa.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Villa's, appartementen en jachten van Russische oligarchen als opvangplek voor Oekraïnse vluchtelingen... geniaalquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:39 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Aan de ketting leggen in een Europese haven en gebruiken voor Oekraïnse vluchtelingen
Nee, hooguit de kroeg.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef Divje het volgende:
[..]
Steunt ze daar wel het lokale weeshuis?
Eigenlijk wel een goed idee ja. Aardig wat kamers en voorzieningen aan boord.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:39 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Aan de ketting leggen in een Europese haven en gebruiken voor Oekraïnse vluchtelingen
Heel de wereld wordt Russisch!quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar als argument om maar niet in te grijpen?
Beetje duur om zo'n bootje continu te laten draaienquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk wel een goed idee ja. Aardig wat kamers en voorzieningen aan boord.
Überhaupt een prima opvang, ook voor Afrikaanse bootvluchtelingen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk wel een goed idee ja. Aardig wat kamers en voorzieningen aan boord.
Dat is logisch ze hebben hun olie en gas industrie nodig om de oorlog te betalen. En daar gaan nu een einde aan komen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Because war, war never changes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:41 schreef Simmertje het volgende:
Een van mijn favoriete games van de afgelopen jaren Fallout 4. Nooit gedacht dat deze prachtige intro van de game binnen enkele jaren zo relevant (en akelig accuraat) zou worden.
Dan kunnen we die vluchtelingen per boot terug sturen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Überhaupt een prima opvang, ook voor Afrikaanse bootvluchtelingen.
Die schepen gewoon houden en inzetten voor opvang in de regio over de hele wereld.
Hoeft toch niet. Gewoon in de haven aan het stroomnet hangen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Beetje duur om zo'n bootje continu te laten draaien
Ja prima samenvattingquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:40 schreef Tijn het volgende:
Heeft Rutte iets concreets aangekondigd tijdens die persco, of was het vooral "jeetje, erg zeg allemaal"?
Kunnen die boten meestal niet gewoon direct aangesloten worden op het stroomnet? Zolang je niet vaart zou het dan toch gewoon een normaal gebouw moeten zijn?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet meer bij AliExpress bestellen dan, en ook niet bij de Action (die veel Made in China spul importeert).quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Forbry het volgende:
Ik hoop wel dat we hier van leren en ons voor in de toekomst zo veel mogelijk (economisch) los gaan maken van China aangezien dat minstens een even grote schurkenstaat is....
Spreekwoord is niet voor niks "koop en boot en werk je dood". Onderhoud aan boten is idioot hoog. Aan de ketting laten en verder niks mee doen is het beste voor ons.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet volledig accuraat maar gedoe over Oekraïne en nucleaire dreiging NAVO-lidmaatschappen is wel de realiteit waarin we ons begeven.quote:
Onderhoudskosten kunnen betaald worden vanuit de bevroren rekeningen van de oligarchen. Dan lopen die rekeningen als een zandloper leeg en moeten ze haast maken om Putin af te zetten of op andere gedachten te brengen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:44 schreef descon het volgende:
[..]
Spreekwoord is niet voor niks "koop en boot en werk je dood". Onderhoud aan boten is idioot hoog. Aan de ketting laten en verder niks mee doen is het beste voor ons.
Prima, maar er is ieder geval open over gecommuniceerd, wat het moeilijker maakt dit te framen als "stiekem de oorlog steunen".quote:
Dan is je enige koper nog China. Die je lachend 10% van de normale waarde per kuub betaalt, omdat ze snappen dat Rusland geen kant op kan. En dan word Rusland langzaam China's bitch.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Dat deed ik zelf al een hele tijd niet meer, maar lijkt me verre van voldoende.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:44 schreef Godshand het volgende:
[..]
Niet meer bij AliExpress bestellen dan, en ook niet bij de Action (die veel Made in China spul importeert).
Ik ben al 5 jaar lid van dat kanaal. De presentator is een ex-militair. Ze hebben heel veel van dit soort scenarios. Ook een waar China Taiwan binnenvalt en WW3 begint door een interventie van de VS. Dat kan ook zomaar gebeuren de komende jaren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet volledig accuraat maar gedoe over Oekraïne en nucleaire dreiging NAVO-lidmaatschappen is wel de realiteit waarin we ons begeven.
Vast wel, maar dat is nog steeds duurder dan een paar noodunits of hotel o.i.d. lijkt mequote:Op donderdag 3 maart 2022 12:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kunnen die boten meestal niet gewoon direct aangesloten worden op het stroomnet? Zolang je niet vaart zou het dan toch gewoon een normaal gebouw moeten zijn?
quote:
Op zich wel een goeie vraag. Ik heb liever dat ze ze nooit gebruiken, maar ooit moet je als NAVO zijnde in actie komen ja. Mja, ik ben echt bang dat Putin dan vanzelf op de denkbeeldige knop drukt. Maakt hem dan ook niks meer uit dat Rusland er zelf ook aan gaat; een wereld zonder groot Rusland met hem aan het roer is toch geen wereld waar hij deel van wil uitmaken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wanneer is het argument 'ja maar ze hebben nukes' niet meer geldig?
Als ze bij Finland beginnen? Bij Polen? Aan de Duitse grens? Of net voor Venlo valt?
Als ze dat doen, kunnen ze oorlog in no-time niet meer betalen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Wat een vreselijk rijtje en ook wel veel landen die niet (100%) anti Rusland/Poetin zijnquote:
Dan gaat putin uit rijden, naar het bos, met wat Generaals, en komen alleen de Generaals terug van het ritje.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maakt hem dan ook niks meer uit dat Rusland er zelf ook aan gaat; een wereld zonder groot Rusland met hem aan het roer is toch geen wereld waar hij deel van wil uitmaken.
Snel je bunker in!quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
We gaan er allemaal aan. Ik zie gewoonweg niet meer in hoe dit nog goed gaat komen.
De boel escaleert steeds maar meer en meer....
Amper. Kosten van die oorlog, inschattingen variëren van enkele tot aan 20 miljard per dag.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ze dat doen, kunnen ze oorlog in no-time niet meer betalen.
Maar als dat is wat je denkt, kunnen 'we' toch nog het beste vroeg ingrijpen ipv laat?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op zich wel een goeie vraag. Ik heb liever dat ze ze nooit gebruiken, maar ooit moet je als NAVO zijnde in actie komen ja. Mja, ik ben echt bang dat Putin dan vanzelf op de denkbeeldige knop drukt. Maakt hem dan ook niks meer uit dat Rusland er zelf ook aan gaat; een wereld zonder groot Rusland met hem aan het roer is toch geen wereld waar hij deel van wil uitmaken.
Komt een beetje neer op: we gaan de oorlog aan als NAVO zijnde...met hoogstwaarschijnlijk nukes (en einde van de huidige wereld dus), of we laten ze doorstoten...zo ver als ze willen. Wat we ook niet willen.
Op de korte termijn kunnen ze ons daar keihard mee raken ja. Op de lange termijn snijden ze zichzelf daar veel harder mee in de vingers.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Geloof niet dat het bijzonder accuraat is, maar mocht het enige vorm van waarheid hebben is het niet gek dat de NATO bestaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:52 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat een vreselijk rijtje en ook wel veel landen die niet (100%) anti Rusland/Poetin zijn
Ging dat maar zo makkelijk. Zelfs al zouden die generaals dat willen, Putin heeft zichzelf waarschijnlijk zeer zeer goed beschermd met een groep ultra-loyalisten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan gaat putin uit rijden, naar het bos, met wat Generaals, en komen alleen de Generaals terug van het ritje.
20 miljard per dag is natuurlijk veel te veel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amper. Kosten van die oorlog, inschattingen variëren van enkele tot aan 20 miljard per dag.
Gas opbrengsten: 1,5 miljard per dag.
Dat werd ook eens tijd. Zeggen dat er hulp geleverd wordt is ruim voldoende.quote:
Sting vroeg zich in de jaren 80 af of de russen ook van kinderen hielden. Ik denk het wel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ging dat maar zo makkelijk. Zelfs al zouden die generaals dat willen, Putin heeft zichzelf waarschijnlijk zeer zeer goed beschermd met een groep ultra-loyalisten.
Nou besteed de komende dagen nog even aan leuke en/of nuttige dingen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
We gaan er allemaal aan. Ik zie gewoonweg niet meer in hoe dit nog goed gaat komen.
Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
Tijdens de 80-jarige oorlog verkochten de Geuzen wapens aan de Spanjaarden om zo de oorlog te financieren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is logisch ze hebben hun olie en gas industrie nodig om de oorlog te betalen. En daar gaan nu een einde aan komen.
Hm, nou, dan moet ik snel Cyberpunk2077 uitspelen dus. Damn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou besteed de komende dagen nog even aan leuke en/of nuttige dingen zou ik zeggen.
Hij gaat wel uit van idiote scenario's zoals een atoombom op Berlijn en dat Poetin daarmee denkt weg te komenquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik ben al 5 jaar lid van dat kanaal. De presentator is een ex-militair. Ze hebben heel veel van dit soort scenarios. Ook een waar China Taiwan binnenvalt en WW3 begint door een interventie van de VS. Dat kan ook zomaar gebeuren de komende jaren.
Opzich lijkt Rusland inmiddels wel wat meer aan te sturen op een diplomatieke oplossing heb ik het idee.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
Zou kunnen, geen idee. Was volgens mij David Frum die met dat cijfer kwamquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
20 miljard per dag is natuurlijk veel te veel.
Vladimir kon al dagen niet goed slapen, zo spannend was het, die dropping in het bos.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan gaat putin uit rijden, naar het bos, met wat Generaals, en komen alleen de Generaals terug van het ritje.
Als de mensen die het moeten uitvoeren het niet meer doen dan is het klaar. Dan zijn Putin en zijn groep ultra-loyalisten niets meer dan een stelletje witte oude mannen die schreeuwen en orders roepen die niet worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ging dat maar zo makkelijk. Zelfs al zouden die generaals dat willen, Putin heeft zichzelf waarschijnlijk zeer zeer goed beschermd met een groep ultra-loyalisten.
Dat is de enige zekerheid in het leven ja. Dat we er allemaal aangaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
En dat je belasting moet betalenquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is de enige zekerheid in het leven ja. Dat we er allemaal aangaan.
Kajsa en geheimpjes zijn dan ook niet zo'n goede combinatie.quote:
Go out with a bang!quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is de enige zekerheid in het leven ja. Dat we er allemaal aangaan.
Ik zou gaan zuipen, drugs en hoeren bestellen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
Juist. Alleen is dat Ceaușescu scenario nu nog niet bepaald realistisch.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als de mensen die het moeten uitvoeren het niet meer doen dan is het klaar. Dan zijn Putin en zijn groep ultra-loyalisten niets meer dan een stelletje witte oude mannen die schreeuwen en orders roepen die niet worden uitgevoerd.
Prijs je gelukkig, de zorgen over werk en wonen gaan dan helemaal wegquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
EU heeft een mutual defense clausule. Maar niet al die landen zijn EU natuurlijk... helaasquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Noorwegen, Finland, IJsland en Denemarken hebben al een soort van verdrag, maar als ik het goed begrijp zitten daar geen verplichtingen aan. Ze oefenen vooral samen en delen informatie, maar volgens mij zit er geen "artikel 5" in hun verdrag (NORDEFCO)
Waarom maak je het racistisch?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als de mensen die het moeten uitvoeren het niet meer doen dan is het klaar. Dan zijn Putin en zijn groep ultra-loyalisten niets meer dan een stelletje witte oude mannen die schreeuwen en orders roepen die niet worden uitgevoerd.
Om over de gasprijs maar niet te pratenquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:01 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Prijs je gelukkig, de zorgen over werk en wonen gaan dan helemaal weg
Dat klopt. Je zult me hier niet meer horen over dat koophuis zodra de bommen vallen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:01 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Prijs je gelukkig, de zorgen over werk en wonen gaan dan helemaal weg
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:00 schreef descon het volgende:
[..]
Ik zou gaan zuipen, drugs en hoeren bestellen.
Of gewoon geen nieuws meer kijken.
Kasja is wel anti Poetinquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kajsa en geheimpjes zijn dan ook niet zo'n goede combinatie.
Wel iets voor Baudet om mee aan te komen in het volgende tweedekamer debat.quote:
Als de wereld vergaat, waarom zouden hoeren zich dan nog laten bestellen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:00 schreef descon het volgende:
[..]
Nog niet maar het kan snel gaan. Laten we het hopen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Alleen is dat Ceaușescu scenario nu nog niet bepaald realistisch.
Kunnen ze mooi terug schietenquote:
Hoe kleiner de groep die echt invloed heeft, hoe groter de kans dat zo'n scenario plaatsvindt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Noorwegen en IJsland wel NAVO, toch? En Zweden en Finland EU-lid.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:01 schreef laforest het volgende:
[..]
EU heeft een mutual defense clausule. Maar niet al die landen zijn EU natuurlijk... helaas
Ik bedoel het niet racistisch. "witte oude mannen" is een beetje een hippe term tegenwoordig voor machthebbers of mensen in het pluche. Ben zelf ook blank/witquote:
Geen Russische hoeren eh?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:00 schreef descon het volgende:
[..]
Je lichaam wordt dan het beste betaalmiddel, aangezien geld niets meer waard is. In ruil voor eten en een beetje warme temperatuur.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als de wereld vergaat, waarom zouden hoeren zich dan nog laten bestellen?
Dat is heel wat centjes.quote:
Die Strela-raketten, zouden die nog uit de DDR-voorraden komen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:56 schreef capricia het volgende:
Nog even en de Oekraïnse defensie kan zelf een no-fly-zone instellen:
[ twitter ]
[ twitter ]
2 dagen voor een nucleaire inslag al ja?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je lichaam wordt dan het beste betaalmiddel, aangezien geld niets meer waard is. In ruil voor eten en een beetje warme temperatuur.
Die is veel minder strikt dan die van de NAVO.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:01 schreef laforest het volgende:
[..]
EU heeft een mutual defense clausule. Maar niet al die landen zijn EU natuurlijk... helaas
Aantallen kloppen niet. Rusland heeft vermoedelijk 3000 manschappen verloren volgens deskundigen.quote:
Weet zo'n knullie die trots zijn orders volgt en zijn vuurwerk afsteekt veel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef polderturk het volgende:
Wat een ENORME faal zeg.
Totale voor schutheid.
[ twitter ]
Ik stelde het gisteren ergens al voor, maar de meeste lopen nog niet warm.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
2 dagen voor een nucleaire inslag al ja?
* Tijger_m gaat heel snel bierdoppen inslaan om al die mooie meisjes mee te kunnen betalen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je lichaam wordt dan het beste betaalmiddel, aangezien geld niets meer waard is. In ruil voor eten en een beetje warme temperatuur.
En oud.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet racistisch. "witte oude mannen" is een beetje een hippe term tegenwoordig voor machthebbers of mensen in het pluche. Ben zelf ook blank/wit
Rekan daar maar op, ja. West-Duitsland zal die niet gekocht hebbenquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef freako het volgende:
[..]
Die Strela-raketten, zouden die nog uit de DDR-voorraden komen?
Over welke deskundigen heb jij het?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aantallen kloppen niet. Rusland heeft vermoedelijk 3000 manschappen verloren volgens deskundigen.
Nog steeds ontzettend veel overigens.
Dan kun je beter met een collectepot langs FOK!kers gaan na 22:00.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m gaat heel snel bierdoppen inslaan om al die mooie meisjes mee te kunnen betalen.
En hoeveel Oekraïners?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:11 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Over welke deskundigen heb jij het?
[ twitter ]
Deze heb je net een minuut geleden al geplaatst.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:10 schreef polderturk het volgende:
Als deze jongen civiele doelen heeft gebombardeerd, dan is hij dus een oorlogsmisdadiger.
[ twitter ]
Is beetje in strijd met de Geneefse conventie. Is absoluut iets dat de Russen ook gedaan zouden hebben, maar niet iets om te verspreiden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef polderturk het volgende:
Wat een ENORME faal zeg.
Totale voor schutheid.
[ twitter ]
Ja natuurlijk maakt dat uit, dat geeft ook Oekraïne om de wapens die ze krijgen van andere te distribueren door het land. Hoe langer die colonne stil staat, hoe beter.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar maakt het ze uit of ze morgen of volgende week aankomen om Kyiv te belegeren? Zolang die colonne progressie maakt (ook als is dat weinig) en niet gebombardeerd wordt is er weinig aan de hand voor de Russen volgens mij.
Gisteren bij Nieuwsuur geloof ik, en Bellingcat, zeiden beiden dat genoemde getallen niet kloppen of überhaupt geloofwaardig zijn. Bellingcat spreekt van 3000 doden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:11 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Over welke deskundigen heb jij het?
[ twitter ]
En wat is de bron daarvoor dan? En waarom is die schatting betrouwbaarder dan bovenstaande?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gisteren bij Nieuwsuur geloof ik, en Bellingcat, zeiden beiden dat genoemde getallen niet kloppen of überhaupt geloofwaardig zijn. Bellingcat spreekt van 3000 doden.
Dat die Ollengren na het amateuristische gestuntel met dat briefje nu nog steeds een dergelijke functie mag bekleden. Bizarquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:02 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kasja is wel anti Poetin
[ afbeelding ]
Geloof ik niets van, daar zal jij het op je sterfbed nog over hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat klopt. Je zult me hier niet meer horen over dat koophuis zodra de bommen vallen.
Hij krijgt eten, een dak en een bed. Ik zou het gefilmd worden op de koop toe nemen hoor. Beter dan gefolterd of geëxecuteerd worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Is beetje in strijd met de Geneefse conventie. Is absoluut iets dat de Russen ook gedaan zouden hebben, maar niet iets om te verspreiden.
Onafhankelijke bronnen. Bellingcat zoekt bovendien alles zeer goed uit. Zij zijn ook degenen die de daders van de MH17 ramp hebben weten te achterhalen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En wat is de bron daarvoor dan? En waarom is die schatting betrouwbaarder dan bovenstaande?
Wat, je kunt toch zelf dingen opzoeken? Bronnen verzamelen, vergelijken, er is vast wel ergens een intel-figuur die er wat over heeft losgelaten. Het is toch niet volkomen ondenkbaar dat je zelf iets uitzoekt als je het wil weten?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Aha. Fijn hoor die Westerse propaganda.
Jaa die zijn er altijd als de kippen bij om ergens vandaan te vluchten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:19 schreef BMW1993 het volgende:
maar ik zie ook echt een hoop mannen met een Arabisch uiterlijk er tussen staan..
Dus de bronnen die je niet kent van Bellingcat zijn de 'betrouwbare bronnen' maar dit cijfer van 6000 - dat ik overigens ook al in een ander, helemaal niet pro-Oekraïens verhaal bevestigd ben tegen gekomen - en dat rechtstreeks komt van inlichtingendiensten en briefings, die geloof je niet. Ja, dat is dan wel helemaal je eigen schuld hoor. Je komt niet met een betrouwbaarder alternatief, je wil gewoon iets niet geloven en zoekt naar een partij die iets anders zegt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onafhankelijke bronnen. Bellingcat zoekt bovendien alles zeer goed uit. Zij zijn ook degenen die de daders van de MH17 ramp hebben weten te achterhalen.
Bronnen die jij aanhaalt zouden heel goed propaganda in het voordeel van Oekraïne kunnen zijn. Er komt veel fakenews van beide kanten momenteel.
Een beetje als de brandweerman die zelf de brand heeft aangestoken....quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Mensen, kijk ook op de onafhankelijke media, Poetin wordt gedemoniseerd omdat hij een einde wil maken aan de oorlog in de Oecraine die er al 8 jaar is, omdat de EU zich niet aan de afspraken heeft gehouden. Hij zegt dus nu: Genoeg = Genoeg, zoals ook wij het volk dat ook hebben laten zien aan dit kabinet.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Mensen, kijk ook op de onafhankelijke media, Poetin wordt gedemoniseerd omdat hij een einde wil maken aan de oorlog in de Oecraine die er al 8 jaar is, omdat de EU zich niet aan de afspraken heeft gehouden. Hij zegt dus nu: Genoeg = Genoeg, zoals ook wij het volk dat ook hebben laten zien aan dit kabinet.
Je moet die Wit Russen niet op ideeën brengen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:19 schreef BMW1993 het volgende:
Ik zag net een video van een bus bij de Poolse grens, die vluchtelingen vervoerd, maar ik zie ook echt een hoop mannen met een Arabisch uiterlijk er tussen staan..
Nu weet ik wel dat er wat internationale studenten zullen zijn, maar ik vrees dat een hoop migranten nu via Wit Rusland Oekraïne binnenkomen, om vervolgens daar de grens met Polen over te steken..
Die informatie krijg je niet los en dat weet je bestquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat, je kunt toch zelf dingen opzoeken? Bronnen verzamelen, vergelijken, er is vast wel ergens een intel-figuur die er wat over heeft losgelaten. Het is toch niet volkomen ondenkbaar dat je zelf iets uitzoekt als je het wil weten?
En wie is die strijd 8 jaar geleden begonnen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Geef eens een linkie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Voor een niet gemotiveerd leger, boeken ze her en der nog best wel wat voortgang eigenlijk.quote:
Dat er nog geen wikipediapagina is over de Grootsche Nederlandse revolutie van 2021-22, toont maar weer hoe mainstream-media dit geheim proberen te houden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Ah, ok.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Waarom waren er ook alweer 2 regio's in oekraine waar gevochten werd.. oh ja, dat was nadat de krim overgenomen was en rusland op een wat minder militaire manier een landbrug tussen crimea en rusland wenste, en omdat er wat etnische russen in het oosten zaten die wel oren hadden naar een opstand met russische ondersteuning. dat liep echter iets anders dan verwachtquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Het is vooral dat de Russen willen doen alsof het geen oorlog is en de Oekraïners niet zelf gaan vertellen hoeveel verliezen ze geleden hebben. Maar over Oekraïense verliezen zijn ook wel cijfers te vinden hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Die informatie krijg je niet los en dat weet je best.
Bellingcat is anders behoorlijk betrouwbaar, en de deskundige aan de tafel bij Nieuwsuur heb ik ook wat hoger zitten als je het niet erg vindt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dus de bronnen die je niet kent van Bellingcat zijn de 'betrouwbare bronnen' maar dit cijfer van 6000 - dat ik overigens ook al in een ander, helemaal niet pro-Oekraïens verhaal bevestigd ben tegen gekomen - en dat rechtstreeks komt van inlichtingendiensten en briefings, die geloof je niet. Ja, dat is dan wel helemaal je eigen schuld hoor. Je komt niet met een betrouwbaarder alternatief, je wil gewoon iets niet geloven en zoekt naar een partij die iets anders zegt.
Er is geen oorlog in Oecrainequote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Poetin wordt gedemoniseerd omdat hij een einde wil maken aan de oorlog in de Oecraine die er al 8 jaar is
спасибо, товарищ!quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Hou zee!quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Ik zou zeker niet willen pretenderen dat de media hier altijd even objectief is, maar deze situatie lijkt toch vrij duidelijk. En een einde maken aan een oorlog doe je natuurlijk niet door een land binnen te bombarderen van west naar oost en zuid naar noord en het vervolgens binnen te vallenquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Слава богу за гугл переводчикquote:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:27 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Dat er nog geen wikipediapagina is over de Grootsche Nederlandse revolutie van 2021-22, toont maar weer hoe mainstream-media dit geheim proberen te houden.
....
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:27 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Dat er nog geen wikipediapagina is over de Grootsche Nederlandse revolutie van 2021-22, toont maar weer hoe mainstream-media dit geheim proberen te houden.
....
Als je Google zoekt op Oekraïense verliezen krijg je direct 30 sites te zien die schrijven hoeveel de Russen wel niet verliezen, vind je dat niet verdacht/apart?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het is vooral dat de Russen willen doen alsof het geen oorlog is en de Oekraïners niet zelf gaan vertellen hoeveel verliezen ze geleden hebben. Maar over Oekraïense verliezen zijn ook wel cijfers te vinden hoor.
Ah, nou, jij zegt nieuwsuur, ik zeg CNN.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bellingcat is anders behoorlijk betrouwbaar, en de deskundige aan de tafel bij Nieuwsuur heb ik ook wat hoger zitten als je het niet erg vindt.
Kan best dat je het getal van 6000 al vaker voorbij hebt zien komen, dat komt omdat vele media klakkeloos alles van elkaar overnemen.
Leuk dat je meepost Arnold Karskens!quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:23 schreef Strijder_ het volgende:
Ik haal mijn nieuws altijd van Fok!.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou zeker niet willen pretenderen dat de media hier altijd even objectief is, maar deze situatie lijkt toch vrij duidelijk. En een einde maken aan een oorlog doe je natuurlijk niet door een land binnen te bombarderen van west naar oost en zuid naar noord en het vervolgens binnen te vallen.
Welke media volg jij zoal omtrent deze situatie?
Niet echt? Media neemt berichtgeving van elkaar over.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je Google zoekt op Oekraïense verliezen krijg je direct 30 sites te zien die schrijven hoeveel de Russen wel niet verliezen, vind je dat niet verdacht/apart?
Eigenlijk zal het me een pleuriszorg zijn of ze 3000/4000 of 20.000 mensen verliezen.
Eigenlijk niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:30 schreef Elan het volgende:
Als je Google zoekt op Oekraïense verliezen krijg je direct 30 sites te zien die schrijven hoeveel de Russen wel niet verliezen, vind je dat niet verdacht/apart?
Daar staat alleen in dat "zelensky claimed....." en verder geen objectieve bron voor het aantal doden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, nou, jij zegt nieuwsuur, ik zeg CNN.
https://edition.cnn.com/e(...)0f86618ead3ef90f7775
Leuk dat je zelf denkt te kunnen inschatten welke deskundige betrouwbaarder is, maar als je geen deskundige bent dan kan je dat helemaal nietnet zoals je ook niet kunt inschatten welke schaker de beste zetten suggereert als je niet bijna van hetzelfde niveau bent.
Dompel jezelf lekker onder in de cijfers die je specifiek wil horen, maar doe niet alsof het gebaseerd is op een logische afweging. Je wijst gewoon alle cijfers af die niet in je straatje passen en zoekt alleen maar naar bevestiging.
En welke partij zou je daarvan dan verdenken?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Echte cijfers ga je niet vinden tot ver na de oorlog en zelfs dan wordt er nog vaak genoeg valse informatie doorgegeven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar staat alleen in dat "zelensky claimed....." en verder geen objectieve bron voor het aantal doden.
Het is helemaal niet wat in mijn straatje past, wat dat betreft hoop ik dat Rusland keihard wordt afgestraft, maar ik houd me wel graag vast aan de juiste cijfers, zodat ik een reëel beeld krijg van de situatie in Oekraïne en niet een vals geschapen beeld.
Nee het is niet verdacht, het is gewoon een resultaat van het feit dat Rusland probeert om geen informatie te lekken over de oorlog terwijl de oekraiense strategie - vanuit de bevolking en de regering en het leger - is om zoveel mogelijk beelden en cijfers online te krijgen. En dan heb je ook nog dat de westerse landen - en dat zijn er veel - zich allemaal laten briefen door hun inlichtingendiensten die dit soort schattingen maken en die schattingen komen dan ook weer terecht in updates. Heb je door wat er aan de hand is, dat er 1 land is dat aanvalt terwijl er 40 landen bezig zijn met het verdedigende land?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Eigenlijk zal het me een pleuriszorg zijn of ze 3000/4000 of 20.000 mensen verliezen.
Waarom zijn de Oekraïense verliezen niet meer toegankelijk in publicaties dan? Ik vind dat een stuk relevanter, en als Westerse media bovendien alleen over Russen publiceren dan neigt dat naar subjectieve berichtgeving.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eigenlijk niet.
Wat is daar verdacht of apart aan?
20 miljard rubles, gas opbrengsten zijn in dollars (meestal).quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amper. Kosten van die oorlog, inschattingen variëren van enkele tot aan 20 miljard per dag.
Gas opbrengsten: 1,5 miljard per dag.
Het interesseert me geen hol. Ik hoop dat het er 150k worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ook jij weet de juiste cijfers niet. Denk dat we dat achteraf allemaal pas te weten komen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar staat alleen in dat "zelensky claimed....." en verder geen objectieve bron voor het aantal doden.
Het is helemaal niet wat in mijn straatje past, wat dat betreft hoop ik dat Rusland keihard wordt afgestraft, maar ik houd me wel graag vast aan de juiste cijfers, zodat ik een reëel beeld krijg van de situatie in Oekraïne en niet een vals geschapen beeld.
Klopt, maar ik denk dat Bellingcat en die deskundige (waar ik dus even de naam van kwijt benquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Echte cijfers ga je niet vinden tot ver na de oorlog en zelfs dan wordt er nog vaak genoeg valse informatie doorgegeven.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alle berichtgeving is subjectief omdat er geen onafhankelijke cijfers zijn, alleen schattingen, er wordt ook normaliter bij vermeld waar de data vandaan komt en niet als vaststaand feit geponeerd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zijn de Oekraïense verliezen niet meer toegankelijk in publicaties dan? Ik vind dat een stuk relevanter, en als Westerse media bovendien alleen over Russen publiceren dan neigt dat naar subjectieve berichtgeving.
Ik geef ze geen ongelijk. Opvang in de eigen regio is voor iedereen het beste.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo rollen ze in de Arabische wereld. Die zullen ook denken van "vang ze maar op in de regio".
Moet herkansen lolquote:Op donderdag 3 maart 2022 11:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
damn ik had 100%
@:kingroland hoe zit het nu met je statistiekenkunde?
Vind ik ook.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geef ze geen ongelijk. Opvang in de eigen regio is voor iedereen het beste.
Waarom moet dat in de situatie op dit moment? En uiteraard is er subjectieve berichtgeving, lijkt me niet meer dan logisch (op dit moment). Exacte cijfers en objectiviteit komt wel weer als Rusland verdreven is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zijn de Oekraïense verliezen niet meer toegankelijk in publicaties dan? Ik vind dat een stuk relevanter, en als Westerse media bovendien alleen over Russen publiceren dan neigt dat naar subjectieve berichtgeving.
UAE staat in alle oorlogen aan de foute kant, dit is geen verrassing.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo rollen ze in de Arabische wereld. Die zullen ook denken van "vang ze maar op in de regio".
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geef ze geen ongelijk. Opvang in de eigen regio is voor iedereen het beste.
Vluchtelingen uit de Oekraïne kunnen toch best naar landen in de regio?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
UAE staat in alle oorlogen aan de foute kant, dit is geen verrassing.
Van mij mogen ze ook allemaal dood hoor, maar in een oorlog vallen aan twee kanten doden. Vind het gewoon raar dat ik daar niks over kan vinden maar zal dan wel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het interesseert me geen hol. Ik hoop dat het er 150k worden.
En nee, ik heb niks tegen Russen, maar het is de enige manier om Putin te stoppen. Liever een dood Russisch leger dan het ene na het andere land opgeven onder dreiging van een totaal debiel.
Het is vooral een teken dat de informatiestroom door Oekraïne wordt beheerst.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Van mij mogen ze ook allemaal dood hoor, maar in een oorlog vallen aan twee kanten doden. Vind het gewoon raar dat ik daar niks over kan vinden maar zal dan wel.
crimea riverquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Van mij mogen ze ook allemaal dood hoor, maar in een oorlog vallen aan twee kanten doden. Vind het gewoon raar dat ik daar niks over kan vinden maar zal dan wel.
Lijkt me ook niet bepaald objectieve bron.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gast, je bent niet eens in staat om een nieuwsartikel te lezenen maar klagen over gekleurde bronnen
Ik kom daar nog wel eens; ik hoop dat ze die harnassen nog hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:37 schreef fetX het volgende:
De Hermitage uit Amsterdam verbreekt de banden met Rusland.
Nu hebben we de poppen echt aan het dansen!
Ik ben een quote van 3 dagen geleden tegengekomen waarin de numerieke verliezen van beide kanten ongeveer even groot zijn. En ik heb net nog een CNN-artikel geplaatst waarin de materiële verliezen van beide kanten worden vergeleken. Dussssquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ik kies helemaal geen kant in deze discussie. Jij zegt gewoon: het zijn er 3000. Ik wijs erop dat er ook bronnen zijn die op 6000 wijzen. Maar jij wil per se Bellingcat geloven en komt met je eigen gevoel aanzetten over onaannemlijkheid. Ja, dan houdt het op he.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet bepaald objectieve bron.
Jij kiest er anders ook voor om bepaalde bronnen niet te geloven en andere bronnen (die baat hebben bij gekleurde berichtgeving) wel te geloven.
Ik hoop met je mee dat het er 6000 of meer zijn hoor, maar ik vind het erg onaannemelijk, en Belingcat heeft wel een reputatie op gedegen onderzoeksjournalistiek.
Maar Bellingcat heeft daar ook geen mensen zitten (in Oekraïne) zover ik weet. Ik acht die, in deze (dus puur op cijfers slachtoffers) net zo min betrouwbaar als welke bron dan ook (nouja, betrouwbaarder dan Russische media sowieso).quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoop met je mee dat het er 6000 of meer zijn hoor, maar ik vind het erg onaannemelijk, en Belingcat heeft wel een reputatie op gedegen onderzoeksjournalistiek.
En je eigen verliezen openbaren doet het meestal ook niet zo goed. Al met al is er weinig zinnigs over aantallen te zeggen, alleen dat er te veel levens onnodig verwoest worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is vooral een teken dat de informatiestroom door Oekraïne wordt beheerst.
En de Russen zijn aan een vredesmissie bezig hè, die willen helemaal niet dat naar buiten komt hoeveel Oekraïners ze hebben gedood.
Tijdens de oorlogen in de Arabische wereld stonden ze echter ook niet echt vooraan om (b.v. Syrische, Irakese) vluchtelingen op te vangen. Just sayin'.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
én de deskundige bij Nieuwsuur hé.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar ik kies helemaal geen kant in deze discussie. Jij zegt gewoon: het zijn er 3000. Ik wijs erop dat er ook bronnen zijn die op 6000 wijzen. Maar jij wil per se Bellingcat geloven en komt met je eigen gevoel aanzetten over onaannemlijkheid. Ja, dan houdt het op he.
Een quote van drie dagen geleden, helder!quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik ben een quote van 3 dagen geleden tegengekomen waarin de numerieke verliezen van beide kanten ongeveer even groot zijn. En ik heb net nog een CNN-artikel geplaatst waarin de materiële verliezen van beide kanten worden vergeleken. Dussss
Vluchtelingen kunnen in ieder geval nooit naar de UAE. Maar je vind jezelf volgens mij erg slim met een of andere vage vondst over 'de regio' dus ik zal je verder niet in je domrechtse droom storen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vluchtelingen uit de Oekraïne kunnen toch best naar landen in de regio?
Klopt. Saoedi Arabië weigerde dat, omdat ze bang waren voor sektarisch geweld bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Tijdens de oorlogen in de Arabische wereld stonden ze echter ook niet echt vooraan om (b.v. Syrische, Irakese) vluchtelingen op te vangen. Just sayin'.
Overigens weet ik niet in hoeverre dit echt grote impact heeft, aangezien veruit de meeste vluchtelingen wel in de regio willen (ver)blijven of naar (West-)Europa willen trekken, maar als signaal kan dit alvast tellen (en niet echt positief, zeg maar).
OMG geniaal van Belarus!quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:19 schreef BMW1993 het volgende:
Ik zag net een video van een bus bij de Poolse grens, die vluchtelingen vervoerd, maar ik zie ook echt een hoop mannen met een Arabisch uiterlijk er tussen staan..
Nu weet ik wel dat er wat internationale studenten zullen zijn, maar ik vrees dat een hoop migranten nu via Wit Rusland Oekraïne binnenkomen, om vervolgens daar de grens met Polen over te steken..
Vage vondst?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vluchtelingen kunnen in ieder geval nooit naar de UAE. Maar je vind jezelf volgens mij erg slim met een of andere vage vondst over 'de regio' dus ik zal je verder niet in je domrechtse droom storen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |