Wat? De hele economie van Rusland wordt verwoest op dit moment.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Dan wel echte sancties en embargos richting Rusland.
Tot nu toe heeft Europa 0,0 serieuze sancties opgelegd.
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo. Dan kunnen we ons voorbereiden op een nuke met een beetje pechquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als Finland toe wil treden dan denk ik niet dat NAVO gaat zeggen "nu even niet". Dat hadden ze bij Oekraïne wel moeten doen, maar nu zijn ze te laat voor dat soort dingen.
Zweden wil op dit moment nog niet.
Dat van de vliegtuigen heb ik nog even uitgezocht gisteren, maar dat schijnt vaker te gebeuren. Even kijken hoe de Zweden reageren. Lekker provoceren dus en dat gebeurde al voor het hele Oekraïne gebeuren al ligt het nu natuurlijk veel gevoeliger.
Als Zweden en Finland toe willen treden zijn ze morgen lid. Dat zal het probleem echt niet zijn.
Filmpje begint al met dingen die op het moment geen feiten zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Elan het volgende:
Wtf, dit filmpje uit 2019 voorspelt bijna precies de huidige gebeurtenissen
Dat roep ik al jaren, maar om dat voor elkaar te krijgen zijn we 40 jaar verder, nog maar afgezien dat we dan in koopkracht lekker terug gaan naar de jaren 50.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Forbry het volgende:
Ik hoop wel dat we hier van leren en ons voor in de toekomst zo veel mogelijk (economisch) los gaan maken van China aangezien dat minstens een even grote schurkenstaat is....
Dat lijkt me na 1 week oorlog al zo goed als zeker.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef KingRadler het volgende:
maar wat als Rusland de oorlog gaat verliezen.
Dat is zijn probleem, het is nu wel duidelijk dat Ruslands militaire macht beperkter is dan gedacht en verwacht.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo.
Wat wil hij doen dan? Moet Finland toch weten? Willen ze weer een Winter War?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo. Dan kunnen we ons voorbereiden op een nuke met een beetje pech
Het probleem is dat ze nog steeds Nukes hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is zijn probleem, het is nu wel duidelijk dat Ruslands militaire macht beperkter is dan gedacht en verwacht.
Dan houd alles op en hoeven we ons ook geen zorgen meer te maken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze nog steeds Nukes hebben.
Ik ben zelf niet zo zeer bang voor zn militaire macht, maar wel voor kernbommen. Irrationele angst misschien hoor, maar ik zie hem er wel voor aan om er een paar in te zetten. Hij heeft niks te verliezen als de navo de oorlog met hem aan gaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is zijn probleem, het is nu wel duidelijk dat Ruslands militaire macht beperkter is dan gedacht en verwacht.
Russen hebben helaas een hele rijke geschiedenis van despoten aan de macht. En revoluties hebben ze meermaals gehad. Ging nooit goed.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dit benadrukt ook dat Russen in het algemeen verantwoordelijk houden voor deze situatie weinig doet.
Welnee man, die lopen weliswaar achter op schema maar gaan uiteindelijk met overmacht Oekraïne veroveren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me na 1 week oorlog al zo goed als zeker.
Vooral Finland is gevoelig met zijn lange grens met Rusland en afstand tot Moskou / St. Petersburg. Als je een beetje hard gooit raak je St. Petersburg met een sneeuwbal vanuit Finlandquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo. Dan kunnen we ons voorbereiden op een nuke met een beetje pech
Je geeft ze alleen hiermee wel te veel ruimte. Wat voor effect heeft het nu gehad?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is voldoende om de Russische economie zwaar te beschadigen in een paar dagen tijd. Er zijn oorlogen voor minder gestart.
Het gaat niet om meer of minder waard. Door deze invasie zijn de verhoudingen veranderd en hebben landen als Zweden en Finland veel meer legitimiteit om bij de NAVO te komen. Putin kan niet meer zeggen dat het een daad van agressie is nadat hij nu net Oekraïne heeft proberen over te nemen met een invasie. Ja oke, hij kan het wel zeggen maar het is nog ongeloofwaardiger dan het al was.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind een Finland/Zweden niet meer waard dan een Oekraine.
We zouden de grens bij Oekraine al moeten trekken.
Als het leger voldoet aan de NAVO normen "NATO rated" zijn wel en dat zijn zowel Zweden als Finland. Het is dan slechts nog een formaliteit. De bevolkingen van beide landen moeten er in meerderheid wel achterstaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is een NAVO lidmaatschap wel snel realiseerbaar dus itt bij de EU komen?
Er zijn al heel veel Russen in Finland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu hebben ze geen geld om hun eigen Russische eten te kopen, verdampt hun spaargeld, schieten de prijzen van alle consumer goods omhoog en zijn zelfs de meest basic dingen die ze gebruiken onbetaalbaar aan het worden. Ga ff weg dat de 'gewone Rus' niet geraakt wordt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef raptorix het volgende:
Het probleem met sancties is dat het nog nooit een dictator heeft geraakt daarnaast raak je met deze sancties nauwelijks de gewone Rus, die had toch al geen geld om Westers spul te eten of te kopen, en Russen die in opstand komen? Dan moet iemand het wel heel bont maken, nog maar afgezien dat ik liever niet zie dat Putin in het nauw word gedreven.
Staan de Russen al in Polen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Elan het volgende:
Wtf, dit filmpje uit 2019 voorspelt bijna precies de huidige gebeurtenissen
Dat is geen boom probleem opgelost verhaal, het is een lange termijn impact, tenzij je de oorlog verklaart aan Rusland zal je voor de lange termijn moeten gaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Je geeft ze alleen hiermee wel te veel ruimte. Wat voor effect heeft het nu gehad?
Als het aan mij lag, maakte we 1 grote militaire basis van Fins grensgebied.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vooral Finland is gevoelig met zijn lange grens met Rusland en afstand tot Moskou / St. Petersburg. Als je een beetje hard gooit raak je St. Petersburg met een sneeuwbal vanuit Finland
Mijn zus die zit daar nu, ik wens ze succes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
We zijn al heel veel Russen in Finland.
Onder de sneeuw.
Ze hebben natuurlijk wel jaren een russische opvoeding gehad voordat de soviet unie uit elkaar viel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Normaal gesproken een typische Russische tactiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |