abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203920682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef xminator het volgende:

[..]
Dan wel echte sancties en embargos richting Rusland.

Tot nu toe heeft Europa 0,0 serieuze sancties opgelegd.
Ehhh...dan heb je toch wat nieuws gemist.
pi_203920685
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef polderturk het volgende:
Oekraïene heeft aangegeven dat ze de tegenaanval gaan inzetten. Mogelijj hebben ze de Russen eerst zover mogelijk naar binnen geluurd.
Normaal gesproken een typische Russische tactiek. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203920689
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan zo gebeurd zijn, als ze willen inderdaad.
[ twitter ]
Is een NAVO lidmaatschap wel snel realiseerbaar dus itt bij de EU komen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203920691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nou..
Alles met haken en ogen zodat de russen genoeg mogelijkheden hebben om hun geld veilig te stallen.
pi_203920702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ehhh...dan heb je toch wat nieuws gemist.
Wat dan? Zelfs Swift blokkade passen ze niet toe op alle russische partijen
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 12:24:20 #56
236264 crew  capricia
pi_203920703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als er geen oorlog/conflict op je land is, kennelijk wel.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_203920705
quote:

[..]
Ja.

Zeker als je al "compatible" militaire hardware hebt, wat inzake Zweden Finland het geval is.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_203920707
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef xminator het volgende:

[..]
Alles met haken en ogen zodat de russen genoeg mogelijkheden hebben om hun geld veilig te stallen.
De rijke Russen misschien, de normale bevolking leeft in een hel die steeds erger wordt ben ik bang.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 12:25:13 #59
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203920715
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk alleen dat men daar nu op dit moment weinig aan heeft. Ik hoop dat de NAVO dat nu niet gaat doen, wetende dat er gisteren al Russische vliegtuigen in het Zweedse luchtruim waren (ten oosten van Gotland) creëert dat enkel het risico op verdere escalatie. Daar schiet niemand wat mee op.
Als Finland toe wil treden dan denk ik niet dat NAVO gaat zeggen "nu even niet". Dat hadden ze bij Oekraïne wel moeten doen, maar nu zijn ze te laat voor dat soort dingen.

Zweden wil op dit moment nog niet.

Dat van de vliegtuigen heb ik nog even uitgezocht gisteren, maar dat schijnt vaker te gebeuren. Even kijken hoe de Zweden reageren. Lekker provoceren dus en dat gebeurde al voor het hele Oekraïne gebeuren al ligt het nu natuurlijk veel gevoeliger.

Als Zweden en Finland toe willen treden zijn ze morgen lid. Dat zal het probleem echt niet zijn.
  donderdag 3 maart 2022 @ 12:25:30 #60
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203920719
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef polderturk het volgende:
Oekraïene heeft aangegeven dat ze de tegenaanval gaan inzetten. Mogelijj hebben ze de Russen eerst zover mogelijk naar binnen geluurd.
Bron?
pi_203920721
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja.

Zeker als je al "compatible" militaire hardware hebt, wat inzake Zweden Finland het geval is.
Zou een flinke provocatie kunnen zijn wanneer Finland zeer snel bij de NAVO komt
pi_203920722
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:24 schreef xminator het volgende:

[..]
Wat dan? Zelfs Swift blokkade passen ze niet toe op alle russische partijen
Het is voldoende om de Russische economie zwaar te beschadigen in een paar dagen tijd. Er zijn oorlogen voor minder gestart.
pi_203920723
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_203920728
quote:
Maar maakt het ze uit of ze morgen of volgende week aankomen om Kyiv te belegeren? Zolang die colonne progressie maakt (ook als is dat weinig) en niet gebombardeerd wordt is er weinig aan de hand voor de Russen volgens mij.
pi_203920729
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou een flinke provocatie kunnen zijn wanneer Finland zeer snel bij de NAVO komt
Sorry, maar ik vind het binnenvallen van Oekraïne een veel grotere provocatie.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_203920730
Ik hoop wel dat we hier van leren en ons voor in de toekomst zo veel mogelijk (economisch) los gaan maken van China aangezien dat minstens een even grote schurkenstaat is....
Tails tell tales
  donderdag 3 maart 2022 @ 12:26:15 #67
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203920732
maar wat als Rusland de oorlog gaat verliezen.
pi_203920733

Wtf, dit filmpje uit 2019 voorspelt bijna precies de huidige gebeurtenissen :{
blablablabla
pi_203920734
Het probleem met sancties is dat het nog nooit een dictator heeft geraakt daarnaast raak je met deze sancties nauwelijks de gewone Rus, die had toch al geen geld om Westers spul te eten of te kopen, en Russen die in opstand komen? Dan moet iemand het wel heel bont maken, nog maar afgezien dat ik liever niet zie dat Putin in het nauw word gedreven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203920736
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef Momo het volgende:
Poetins oorlog: naar wie luistert hij nog?

De oorlog in Oekraïne intensiveert in razend tempo, de wapens die president Poetin inzet worden zwaarder, het aantal burgerdoden loopt op. In Rusland klinkt kritiek, bij demonstraties tegen de oorlog liepen tienduizenden Russen mee en nu spreekt ook een tiental oligarchen en een deel van de culturele elite zich nu tegen de oorlog uit. Vooralsnog lijkt dat geen enkele invloed te hebben op Poetins koers. Maar wat dan wel? Naar wie luistert Poetin nog? Wat kan hem op andere gedachten brengen?

Volgens Ruslandkenner Hubert Smeets wordt de club mensen waarmee Poetin zich omringt steeds kleiner en krijgt hij steeds minder tegenspraak. "Ik dacht eerst dat Poetins oorlogsstrategie breed gedragen werd, maar het lijkt er toch op dat hij deze actie met een heel klein groepje heeft voorbereid."

De mensen die tot deze kleine kring behoren, zijn "allemaal haviken, veel oude bekenden van Poetin uit de KGB-tijd, de zogenoemde siloviki", zegt Oost-Europadeskundige Bob Deen. Het gaat bijvoorbeeld om het hoofd van de veiligheidsraad Patroesjev en het hoofd van de Binnenlandse veiligheidsdienst, Bortnikov. Wie denkt dat de minister van Buitenlandse Zaken Lavrov er ook bij hoort, heeft het mis. Deen: "Hij is niet meer dan Poetins spreekbuis, een woordvoerder."

Binnen de club van ingewijden klinkt geen kritiek op Poetins oorlogspad, maar juist instemming: "De aanval op Oekraïne past helemaal in hun anti-westerse wereldbeeld, waarin Rusland weer een grootmacht moet worden."
Rijke Russen

Ook de Russische elite - de oligarchen die na de val van de Sovjet-Unie steenrijk werden in de schokgolf van privatiseringen - had altijd veel invloed op het Kremlin. Door deze groep hard aan te pakken met sancties, hoopt het Westen dat zij druk uitoefenen op Poetin de oorlog te stoppen.

Deze groep houdt zich doorgaans ver van politieke uitspraken in het openbaar, maar de sancties komen hard aan. Vermogens vervliegen of worden bevroren, jachten in beslag genomen, functies, bedrijven en voetbalclubs moeten worden opgegeven.

En in de afgelopen week meldden zich daadwerkelijk een aantal van hen. Michail Fridman bijvoorbeeld, baas van een van Ruslands grootste banken. In een brief aan zijn medewerkers noemde hij de situatie in Oekraïne een "tragedie" en schreef hij dat "oorlog nooit een antwoord kan zijn".

Een andere bankenman, multimiljardair Oleg Tinkov, schrijft op Instagram: "Nu sterven er in Oekraïne elke dag onschuldige mensen, dit is ondenkbaar en onaanvaardbaar!", gevolgd door de hashtag #geenoorlog.
Oligarch Oleg Tinkov: Er sterven onschuldige mensen, dit is ondenkbaar en onaanvaardbaar! Instagram

Maar dat gaat geen indruk maken op Poetin, denkt zowel Deen als Smeets. Volgens hen is het grootste deel van deze groep "doodsbang" voor Poetin, bang dat hij al hun bezittingen en geld afpakt, of erger, dat ze de gevangenis in moeten, zoals in 2003 gebeurde bij oliemagnaat Michail Chodorkovski.

Fridman heeft inmiddels een deel van zijn woorden teruggenomen uit angst voor represailles. De oligarchen worden onder druk gezet om zich niks aan te trekken van sancties, zich aan "de nieuwe economische situatie" aan te passen en daar naar buiten vooral niet negatief over te zijn.
Volk

En hoe zit het met druk vanuit het volk? De demonstraties tegen de oorlog van afgelopen week waren voor Russische begrippen aanzienlijk. Ook al is voor betogers de kans groot om in de cel te belanden, sommige Russen blijven manieren vinden om hun onvrede te uiten. Tot nu toe heeft het protest nog lang niet de grootte waarvan Poetin onder de indruk raakt.

Correspondent Iris de Graaf vroeg op straat Moskovieten naar de oorlog. Veel mensen waren te bang om hun mening te geven:
Russen over de oorlog: 'Zou wel wat willen zeggen, maar ben heel bang’

Een echt grote opstand van het volk is in de nabije toekomst niet te verwachten, daarover zijn alle Kremlinwatchers het eens. Ook niet nu de sancties de Russen hard kunnen gaan raken. Niet alleen zijn mensen bang om opgepakt te worden, "hebben grote demonstraties in het verleden ook niet veel uitgehaald", vertelt correspondent Geert Groot Koerkamp. Hij zegt dat Russen daarom eerder geneigd zijn "de broekriem aan te halen" en door te gaan met leven.

Daarbij krijgt een groot deel van de Russen, zeker als ze vooral televisie kijken, hele andere verhalen over de situatie in Oekraïne: "Uit peilingen zou blijken dat 50 tot 60 procent van de Russen achter Poetins beleid staat. Dat zegt niet zoveel over steun voor deze oorlog, maar vooral over hoe sterk het Kremlin de informatievoorziening controleert." "Er komt een moment dat de waarheid uitkomt, maar vooralsnog doen ze er alles aan om dat te voorkomen."
Dit benadrukt ook dat Russen in het algemeen verantwoordelijk houden voor deze situatie weinig doet. Iets wat je nu wel ziet dat alles en iedereen die ook maar iets met Rusland te maken heeft wordt gecanceld. Sommigen lijken er echt van overtuigt dat met genoeg druk je op een gegeven moment een soort situatie krijgt als in Roemenië eind jaren tachtig. Dit zal in Rusland echt niet gebeuren. Sterker nog, door een blinde haat tegen elke Rus keer je ook veel mensen tegen je en creëer je wellicht nog het idee dat de Russische propaganda een grote kern van waarheid bevat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203920737
quote:

[..]
Putin's eigen strategische fout.
pi_203920739
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan zo gebeurd zijn, als ze willen inderdaad.
[ twitter ]
Finland is zo ook al een onneembare vesting voor Rusland. Maar ze zullen de extra zekerheid van de NAVO nu wel gaan aangrijpen denk ik.

Putin krijgt precies wat hij niet wilde.
pi_203920744
quote:

[..]
Dat zie ik niet gebeuren, ik vermoed dat het merendeel van de NAVO landen niet zitten te wachten op indirecte inmenging.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 12:27:21 #74
416575 crew  Evenstar
pi_203920747
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef laforest het volgende:

[..]
Puik plan. Hopelijk in combinatie met een soort European fast response strikeforce.
Noorwegen, Finland, IJsland en Denemarken hebben al een soort van verdrag, maar als ik het goed begrijp zitten daar geen verplichtingen aan. Ze oefenen vooral samen en delen informatie, maar volgens mij zit er geen "artikel 5" in hun verdrag (NORDEFCO)
pi_203920748
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als Finland toe wil treden dan denk ik niet dat NAVO gaat zeggen "nu even niet". Dat hadden ze bij Oekraïne wel moeten doen, maar nu zijn ze te laat voor dat soort dingen.

Dat van de vliegtuigen heb ik nog even uitgezocht gisteren, maar dat schijnt vaker te gebeuren. Even kijken hoe de Zweden reageren. Lekker provoceren dus en dat gebeurde al voor het hele Oekraïne gebeuren al ligt het nu natuurlijk veel gevoeliger.

Als Zweden en Finland toe willen treden zijn ze morgen lid. Dat zal het probleem echt niet zijn.
Finland werkt al lange tijd met de NAVO samen, natuurlijk, net als Zweden, het is niet alsof het vreemden zijn voor elkaar en beide zitten in Partnership for Peace, een samenwerkingsverband tussen de NAVO en omliggende landen die geen lid zijn.
pi_203920749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:22 schreef xminator het volgende:

[..]
Dan wel echte sancties en embargos richting Rusland.

Tot nu toe heeft Europa 0,0 serieuze sancties opgelegd.
Wat? De hele economie van Rusland wordt verwoest op dit moment.
pi_203920756
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo. Dan kunnen we ons voorbereiden op een nuke met een beetje pech

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2022 12:28:22 ]
pi_203920761
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Elan het volgende:

Filmpje begint al met dingen die op het moment geen feiten zijn.
Meteen weer afgezet. :')
pi_203920762
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Forbry het volgende:
Ik hoop wel dat we hier van leren en ons voor in de toekomst zo veel mogelijk (economisch) los gaan maken van China aangezien dat minstens een even grote schurkenstaat is....
Dat roep ik al jaren, maar om dat voor elkaar te krijgen zijn we 40 jaar verder, nog maar afgezien dat we dan in koopkracht lekker terug gaan naar de jaren 50.
pi_203920768
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef KingRadler het volgende:
maar wat als Rusland de oorlog gaat verliezen.
Dat lijkt me na 1 week oorlog al zo goed als zeker.
pi_203920769
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo.
Dat is zijn probleem, het is nu wel duidelijk dat Ruslands militaire macht beperkter is dan gedacht en verwacht.
pi_203920778
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vrees wel dat dat reden zal gaan zijn voor Putin om de oorlog te verklaren met de navo; het snelle toe treden van Finland (en misschien Zweden) zal hij provocatie vinden en ik gok dat hij het zal zien (hij denkt nu eenmaal niet als jij en ik) als een oorlogsverklaring vanuit de navo. Dan kunnen we ons voorbereiden op een nuke met een beetje pech
Wat wil hij doen dan? Moet Finland toch weten? Willen ze weer een Winter War?
pi_203920784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is zijn probleem, het is nu wel duidelijk dat Ruslands militaire macht beperkter is dan gedacht en verwacht.
Het probleem is dat ze nog steeds Nukes hebben.
  donderdag 3 maart 2022 @ 12:30:35 #84
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203920796
twitter
pi_203920798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat ze nog steeds Nukes hebben.
Dan houd alles op en hoeven we ons ook geen zorgen meer te maken.
pi_203920800
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ben zelf niet zo zeer bang voor zn militaire macht, maar wel voor kernbommen. Irrationele angst misschien hoor, maar ik zie hem er wel voor aan om er een paar in te zetten. Hij heeft niks te verliezen als de navo de oorlog met hem aan gaat.
pi_203920803
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dit benadrukt ook dat Russen in het algemeen verantwoordelijk houden voor deze situatie weinig doet.
Russen hebben helaas een hele rijke geschiedenis van despoten aan de macht. En revoluties hebben ze meermaals gehad. Ging nooit goed.

Russen zitten er een beetje in a'la: aan de top zitten nu eenmaal mongolen, niks aan te doen, verder gaan met leven.

Maar de consequentie is nu dus dat ze allemaal de lul zijn vanwege die despoot aan de top.

Dus in zekere zin weigeren russen verantwoordelijkheid te nemen voor de hufters die in dat land consequent boven komen drijven.

Maar de Russen en de Russen alleen kunnen hun land veranderen, niet anderen.

Dus m.i. terecht dat ze nu mogen bloeden.
pi_203920813
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat lijkt me na 1 week oorlog al zo goed als zeker.
Welnee man, die lopen weliswaar achter op schema maar gaan uiteindelijk met overmacht Oekraïne veroveren.

Niet dat Rusland het land vervolgens langdurig bezet zal weten te houden verwacht ik, dus uiteindelijk zal het wel een pyrusoverwinning blijken te zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 12:31:49 #89
416575 crew  Evenstar
pi_203920821
quote:

[..]
Vooral Finland is gevoelig met zijn lange grens met Rusland en afstand tot Moskou / St. Petersburg. Als je een beetje hard gooit raak je St. Petersburg met een sneeuwbal vanuit Finland :P
pi_203920822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is voldoende om de Russische economie zwaar te beschadigen in een paar dagen tijd. Er zijn oorlogen voor minder gestart.
Je geeft ze alleen hiermee wel te veel ruimte. Wat voor effect heeft het nu gehad?
pi_203920823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:20 schreef xminator het volgende:

[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind een Finland/Zweden niet meer waard dan een Oekraine.

We zouden de grens bij Oekraine al moeten trekken.
Het gaat niet om meer of minder waard. Door deze invasie zijn de verhoudingen veranderd en hebben landen als Zweden en Finland veel meer legitimiteit om bij de NAVO te komen. Putin kan niet meer zeggen dat het een daad van agressie is nadat hij nu net Oekraïne heeft proberen over te nemen met een invasie. Ja oke, hij kan het wel zeggen maar het is nog ongeloofwaardiger dan het al was.

Als Putin Finland was binnengevallen i.p.v. Oekraïne had ik hetzelfde gezegd over Oekraïne. Deze invasie heeft de spelregels veranderd... dat we Oekraïne niet militair helpen is nog volgens de oude spelregels en het is te laat om nu op Oekraïne de nieuwe spelregels toe te passen (ze zitten niet bij de NAVO en de Russen zijn al binnen).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203920833
quote:

[..]
Als het leger voldoet aan de NAVO normen "NATO rated" zijn wel en dat zijn zowel Zweden als Finland. Het is dan slechts nog een formaliteit. De bevolkingen van beide landen moeten er in meerderheid wel achterstaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 12:33:09 #93
236264 crew  capricia
pi_203920835
quote:

[..]
Er zijn al heel veel Russen in Finland.
Onder de sneeuw. :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 3 maart 2022 @ 12:33:14 #94
269692 Divje
brr brr patapim
pi_203920836
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef raptorix het volgende:
Het probleem met sancties is dat het nog nooit een dictator heeft geraakt daarnaast raak je met deze sancties nauwelijks de gewone Rus, die had toch al geen geld om Westers spul te eten of te kopen, en Russen die in opstand komen? Dan moet iemand het wel heel bont maken, nog maar afgezien dat ik liever niet zie dat Putin in het nauw word gedreven.
Nu hebben ze geen geld om hun eigen Russische eten te kopen, verdampt hun spaargeld, schieten de prijzen van alle consumer goods omhoog en zijn zelfs de meest basic dingen die ze gebruiken onbetaalbaar aan het worden. Ga ff weg dat de 'gewone Rus' niet geraakt wordt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_203920839
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef Elan het volgende:

Staan de Russen al in Polen?
pi_203920843
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:31 schreef xminator het volgende:

[..]
Je geeft ze alleen hiermee wel te veel ruimte. Wat voor effect heeft het nu gehad?
Dat is geen boom probleem opgelost verhaal, het is een lange termijn impact, tenzij je de oorlog verklaart aan Rusland zal je voor de lange termijn moeten gaan.
pi_203920845
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:31 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Vooral Finland is gevoelig met zijn lange grens met Rusland en afstand tot Moskou / St. Petersburg. Als je een beetje hard gooit raak je St. Petersburg met een sneeuwbal vanuit Finland :P
Als het aan mij lag, maakte we 1 grote militaire basis van Fins grensgebied.

Wie de fuck denkt rusland wel dat het is, met z'n dwerg economie, en z'n pauperleger.
pi_203920857
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:33 schreef capricia het volgende:

[..]
We zijn al heel veel Russen in Finland.
Onder de sneeuw. :+
Mijn zus die zit daar nu, ik wens ze succes. ~O>
pi_203920860
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Normaal gesproken een typische Russische tactiek. :')
Ze hebben natuurlijk wel jaren een russische opvoeding gehad voordat de soviet unie uit elkaar viel. 8-)
pi_203920864
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Staan de Russen al in Polen?
Jaar is nog niet voorbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')