Met de sancties en een langdurige oorlog in Oekraïne gaat Rusland echt tientallen jaren terug in de tijd hoor. Behalve hun nukes hebben zij straks weinig over.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als het aan mij lag, maakte we 1 grote militaire basis van Fins grensgebied.
Wie de fuck denkt rusland wel dat het is, met z'n dwerg economie, en z'n pauperleger.
Steunt ze daar wel het lokale weeshuis?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mijn zus die zit daar nu, ik wens ze succes.
Er is maar voor zoveel dagen eten en brandstof. Dus op een gegeven moet men terug of de boel laten staan als het vast zit/geen brandstof heeft. Het is ook koud dus je moet alles warmhouden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar maakt het ze uit of ze morgen of volgende week aankomen om Kyiv te belegeren? Zolang die colonne progressie maakt (ook als is dat weinig) en niet gebombardeerd wordt is er weinig aan de hand voor de Russen volgens mij.
Die is altijd geldig, totdat Rusland zelf nukes gaat gebruiken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wanneer is het argument 'ja maar ze hebben nukes' niet meer geldig?
Als ze bij Finland beginnen? Bij Polen? Aan de Duitse grens? Of net voor Venlo valt?
De Russen krijgen nu nog geld voor dat gas. Als ze die kraan dichtdraaien is er helemaal niks meer.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat de Russen nog niet de gaskraan hebben dicht gedraaid naar de EU na al die sancties..
Ze kunnen ons daarmee heel behoorlijk straffen, gasprijzen zullen niet meer te betalen zijn, en onze economie draait op gas (alle fabrieken, kassen e.d)
Wat dat betreft zijn ze naar ons toe redelijk mild.
Daarmee sluiten ze voor zichzelf ook een grote inkomstenbron afquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat de Russen nog niet de gaskraan hebben dicht gedraaid naar de EU na al die sancties..
Ze kunnen ons daarmee heel behoorlijk straffen, gasprijzen zullen niet meer te betalen zijn, en onze economie draait op gas (alle fabrieken, kassen e.d)
En ze worden ervoor betaald in dollars.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
De Russen krijgen nu nog geld voor dat gas. Als ze die kraan dichtdraaien is er helemaal niks meer.
80% van de gasinkomsten moet nu direct omgezet worden in Roebels, zo'n 1,5 miljard dollar per dag las ik.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Probleem is dat ze zichzelf harder treffen dan ons. Het gas is misschien momenteel de enige manier nog om buitenlandse valuta in het land te krijgen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Lijkt me dat ze dat allesbehalve uit "mildheid" doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
De gewone Rus is redelijk gewent aan dit soort zaken, ik denk dat wij hier harder klagen over het Gas wat een paar tientjes duurder is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:33 schreef Divje het volgende:
[..]
Nu hebben ze geen geld om hun eigen Russische eten te kopen, verdampt hun spaargeld, schieten de prijzen van alle consumer goods omhoog en zijn zelfs de meest basic dingen die ze gebruiken onbetaalbaar aan het worden. Ga ff weg dat de 'gewone Rus' niet geraakt wordt.
Maar als argument om maar niet in te grijpen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die is altijd geldig, totdat Rusland zelf nukes gaat gebruiken.
Aan de ketting leggen in een Europese haven en gebruiken voor Oekraïnse vluchtelingenquote:
Beter laat dan nooit en we moeten de gevolgen voor de koopkracht met zijn allen maar accepteren. Het is niet anders in mijn ogen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat roep ik al jaren, maar om dat voor elkaar te krijgen zijn we 40 jaar verder, nog maar afgezien dat we dan in koopkracht lekker terug gaan naar de jaren 50.
Dat is op dit moment nog zowat hun enige inkomstenbron. Dat afsluiten doet hen meer pijn dan Europa.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef BMW1993 het volgende:
Villa's, appartementen en jachten van Russische oligarchen als opvangplek voor Oekraïnse vluchtelingen... geniaalquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:39 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Aan de ketting leggen in een Europese haven en gebruiken voor Oekraïnse vluchtelingen
Nee, hooguit de kroeg.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:35 schreef Divje het volgende:
[..]
Steunt ze daar wel het lokale weeshuis?
Eigenlijk wel een goed idee ja. Aardig wat kamers en voorzieningen aan boord.quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:39 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Aan de ketting leggen in een Europese haven en gebruiken voor Oekraïnse vluchtelingen
Heel de wereld wordt Russisch!quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar als argument om maar niet in te grijpen?
Beetje duur om zo'n bootje continu te laten draaienquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk wel een goed idee ja. Aardig wat kamers en voorzieningen aan boord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |