Moet herkansen lolquote:Op donderdag 3 maart 2022 11:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
damn ik had 100%
@:kingroland hoe zit het nu met je statistiekenkunde?
Vind ik ook.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geef ze geen ongelijk. Opvang in de eigen regio is voor iedereen het beste.
Waarom moet dat in de situatie op dit moment? En uiteraard is er subjectieve berichtgeving, lijkt me niet meer dan logisch (op dit moment). Exacte cijfers en objectiviteit komt wel weer als Rusland verdreven is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zijn de Oekraïense verliezen niet meer toegankelijk in publicaties dan? Ik vind dat een stuk relevanter, en als Westerse media bovendien alleen over Russen publiceren dan neigt dat naar subjectieve berichtgeving.
UAE staat in alle oorlogen aan de foute kant, dit is geen verrassing.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo rollen ze in de Arabische wereld. Die zullen ook denken van "vang ze maar op in de regio".
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geef ze geen ongelijk. Opvang in de eigen regio is voor iedereen het beste.
Vluchtelingen uit de Oekraïne kunnen toch best naar landen in de regio?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
UAE staat in alle oorlogen aan de foute kant, dit is geen verrassing.
Van mij mogen ze ook allemaal dood hoor, maar in een oorlog vallen aan twee kanten doden. Vind het gewoon raar dat ik daar niks over kan vinden maar zal dan wel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het interesseert me geen hol. Ik hoop dat het er 150k worden.
En nee, ik heb niks tegen Russen, maar het is de enige manier om Putin te stoppen. Liever een dood Russisch leger dan het ene na het andere land opgeven onder dreiging van een totaal debiel.
Het is vooral een teken dat de informatiestroom door Oekraïne wordt beheerst.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Van mij mogen ze ook allemaal dood hoor, maar in een oorlog vallen aan twee kanten doden. Vind het gewoon raar dat ik daar niks over kan vinden maar zal dan wel.
crimea riverquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Van mij mogen ze ook allemaal dood hoor, maar in een oorlog vallen aan twee kanten doden. Vind het gewoon raar dat ik daar niks over kan vinden maar zal dan wel.
Lijkt me ook niet bepaald objectieve bron.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Gast, je bent niet eens in staat om een nieuwsartikel te lezenen maar klagen over gekleurde bronnen
Ik kom daar nog wel eens; ik hoop dat ze die harnassen nog hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:37 schreef fetX het volgende:
De Hermitage uit Amsterdam verbreekt de banden met Rusland.
Nu hebben we de poppen echt aan het dansen!
Ik ben een quote van 3 dagen geleden tegengekomen waarin de numerieke verliezen van beide kanten ongeveer even groot zijn. En ik heb net nog een CNN-artikel geplaatst waarin de materiële verliezen van beide kanten worden vergeleken. Dussssquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ik kies helemaal geen kant in deze discussie. Jij zegt gewoon: het zijn er 3000. Ik wijs erop dat er ook bronnen zijn die op 6000 wijzen. Maar jij wil per se Bellingcat geloven en komt met je eigen gevoel aanzetten over onaannemlijkheid. Ja, dan houdt het op he.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet bepaald objectieve bron.
Jij kiest er anders ook voor om bepaalde bronnen niet te geloven en andere bronnen (die baat hebben bij gekleurde berichtgeving) wel te geloven.
Ik hoop met je mee dat het er 6000 of meer zijn hoor, maar ik vind het erg onaannemelijk, en Belingcat heeft wel een reputatie op gedegen onderzoeksjournalistiek.
Maar Bellingcat heeft daar ook geen mensen zitten (in Oekraïne) zover ik weet. Ik acht die, in deze (dus puur op cijfers slachtoffers) net zo min betrouwbaar als welke bron dan ook (nouja, betrouwbaarder dan Russische media sowieso).quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoop met je mee dat het er 6000 of meer zijn hoor, maar ik vind het erg onaannemelijk, en Belingcat heeft wel een reputatie op gedegen onderzoeksjournalistiek.
En je eigen verliezen openbaren doet het meestal ook niet zo goed. Al met al is er weinig zinnigs over aantallen te zeggen, alleen dat er te veel levens onnodig verwoest worden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is vooral een teken dat de informatiestroom door Oekraïne wordt beheerst.
En de Russen zijn aan een vredesmissie bezig hè, die willen helemaal niet dat naar buiten komt hoeveel Oekraïners ze hebben gedood.
Tijdens de oorlogen in de Arabische wereld stonden ze echter ook niet echt vooraan om (b.v. Syrische, Irakese) vluchtelingen op te vangen. Just sayin'.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo rollen ze in de Arabische wereld. Die zullen ook denken van "vang ze maar op in de regio".
én de deskundige bij Nieuwsuur hé.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar ik kies helemaal geen kant in deze discussie. Jij zegt gewoon: het zijn er 3000. Ik wijs erop dat er ook bronnen zijn die op 6000 wijzen. Maar jij wil per se Bellingcat geloven en komt met je eigen gevoel aanzetten over onaannemlijkheid. Ja, dan houdt het op he.
Een quote van drie dagen geleden, helder!quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik ben een quote van 3 dagen geleden tegengekomen waarin de numerieke verliezen van beide kanten ongeveer even groot zijn. En ik heb net nog een CNN-artikel geplaatst waarin de materiële verliezen van beide kanten worden vergeleken. Dussss
Vluchtelingen kunnen in ieder geval nooit naar de UAE. Maar je vind jezelf volgens mij erg slim met een of andere vage vondst over 'de regio' dus ik zal je verder niet in je domrechtse droom storen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vluchtelingen uit de Oekraïne kunnen toch best naar landen in de regio?
Klopt. Saoedi Arabië weigerde dat, omdat ze bang waren voor sektarisch geweld bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Tijdens de oorlogen in de Arabische wereld stonden ze echter ook niet echt vooraan om (b.v. Syrische, Irakese) vluchtelingen op te vangen. Just sayin'.
Overigens weet ik niet in hoeverre dit echt grote impact heeft, aangezien veruit de meeste vluchtelingen wel in de regio willen (ver)blijven of naar (West-)Europa willen trekken, maar als signaal kan dit alvast tellen (en niet echt positief, zeg maar).
OMG geniaal van Belarus!quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:19 schreef BMW1993 het volgende:
Ik zag net een video van een bus bij de Poolse grens, die vluchtelingen vervoerd, maar ik zie ook echt een hoop mannen met een Arabisch uiterlijk er tussen staan..
Nu weet ik wel dat er wat internationale studenten zullen zijn, maar ik vrees dat een hoop migranten nu via Wit Rusland Oekraïne binnenkomen, om vervolgens daar de grens met Polen over te steken..
Vage vondst?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vluchtelingen kunnen in ieder geval nooit naar de UAE. Maar je vind jezelf volgens mij erg slim met een of andere vage vondst over 'de regio' dus ik zal je verder niet in je domrechtse droom storen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |