14000 dankzij Russische milities die een burgeroorlog op zaten te stoken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 05:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er zijn na de Maiden revolutie zo'n 14000 mensen gedood dan kan je toch niet zeggen dat er vrede was?
Maar als die vliegtuigen in Rusland staan kunnen ze ook niet terug naar de Ierse eigenaar?quote:Op donderdag 3 maart 2022 05:58 schreef Kijkertje het volgende:
Het luchtvaartprobleem voor Rusland als gevolg van de sancties in een draadje::
[ twitter ]
Want jij geeft veel meer natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2022 06:41 schreef quirina het volgende:
https://nos.nl/index.php/(...)lachtoffers-oekraine
Goh wat gul jee 🙄
Wat staat er in dat je nog niet wist?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:00 schreef roos94 het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)we-al-betrokken.html
Word wakker, open NU en krijg meteen een rolberoerte. Voor mijn gevoel zegt dit artikel dat we fucked zijn.
Als poetin vindt dat we blijkbaar zo betrokken zijn dan kan hij toch elk moment ons landje gaan verwoesten?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat staat er in dat je nog niet wist?
Da's niet echt nieuws.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:00 schreef roos94 het volgende:
Word wakker, open NU en krijg meteen een rolberoerte. Voor mijn gevoel zegt dit artikel dat we fucked zijn.
Klopt. En ondertussen viert iedereen carnaval alsof er niets aan de hand isquote:Op donderdag 3 maart 2022 07:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als poetin vindt dat we blijkbaar zo betrokken zijn dan kan hij toch elk moment ons landje gaan verwoesten?
Fijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt. En ondertussen viert iedereen carnaval alsof er niets aan de hand is![]()
Dansen op de vulkaan. Of zoiets.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt. En ondertussen viert iedereen carnaval alsof er niets aan de hand is![]()
Jij vindt ons niet betrokken? Kijk de stoere taal vanuit de Tweede Kamer nog even na, van onze 'vertegenwoordigers'. We steunen alle sancties en er zijn zelfs geluiden vanuit hier dat we nog harder moeten optreden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als poetin vindt dat we blijkbaar zo betrokken zijn dan kan hij toch elk moment ons landje gaan verwoesten?
Wat doe jij dan? Behalve van hype naar hype lopen, deze ronde is het blijkbaar een Oekraïense UI.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom pak je dan niet het vliegtuig naar een plek wat verder van Oekraïne vandaan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:08 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dansen op de vulkaan. Of zoiets.
De songtekst van 'de bom' spookt de laatste dagen ook weleens door het hoofd.
Ja ik snap het.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jij vindt ons niet betrokken? Kijk de stoere taal vanuit de Tweede Kamer nog even na, van onze 'vertegenwoordigers'. We steunen alle sancties en er zijn zelfs geluiden vanuit hier dat we nog harder moeten optreden.
Wat voor baat heeft Putin er bij om Nederland 'te verwoesten'? Daar zijn nog wel wat extra stappen van escalatie voor nodig. Er zitten onder andere nog wel wat landjes tussen.![]()
Op dat moment zijn we al aanbeland bij een veel groter conflict, niet eentje die voorlopig fysiek speelt in één land.
Natuurlijk, het moet wel gezellig blijven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef TLC het volgende:
China : 'kun je even wachten met je oorlog tot we de Spelen afgerond hebben please ?'
Eerst een paar kernkoppen, dan een leger van pubers om de laatste Nederlanders af te schieten, 20 jaar wachten tot de straling gedaald is en dan annexeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
Stel dat Putin ons land wil raken. Zal hij dat via nucleaire weg doen, of bestaat er een kans dat we daadwerkelijk de Russen door onze steden krijgen die alles kapot schieten ?
Jezus christus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Eerst een paar kernkoppen, dan een leger van pubers om de laatste Nederlanders af te schieten, 20 jaar wachten tot de straling gedaald is en dan annexeren.
Ik vind dat wel een dingetje... Al die mensen die hulp bieden is prachtig natuurlijk. Maar een hoop mensen willen zo te zien ook gelijk met hun hoofd en naam in de media komen en dat vind ik dan weer wat minder. Ik krijgt er een beetje voort wat hoort wat gevoel bij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 06:41 schreef quirina het volgende:
https://nos.nl/index.php/(...)lachtoffers-oekraine
Goh wat gul jee 🙄
Toch wel aardig van Ome Vlad dat hij zijn plannetje wel onthulde aan China, lief hoor !quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Natuurlijk, het moet wel gezellig blijven.
Of Rusland wel zo'n geoefend leger heeft daar twijfel ik toch wel aan. Ze moeten het voornamelijk van de aantallen hebben... net zoals WW2.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:19 schreef UitStraling het volgende:
Hoog tijd dat de mensen gaan beseffen dat de NAVO echt 100 keer niks voorstelt zonder de VS, zeker niet tegen een geoefend Russisch leger.
Ze komen vooralsnog niet echt over als een geoefend leger.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:19 schreef UitStraling het volgende:
Hoog tijd dat de mensen gaan beseffen dat de NAVO echt 100 keer niks voorstelt zonder de VS, zeker niet tegen een geoefend Russisch leger.
Ik denk dat putin in dit hele gebeuren nooit een moment aan Nederland gedacht heeft, ergo : hij geeft geen fuck om Nederland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
Stel dat Putin ons land wil raken. Zal hij dat via nucleaire weg doen, of bestaat er een kans dat we daadwerkelijk de Russen door onze steden krijgen die alles kapot schieten ?
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:18 schreef TLC het volgende:
[..]
Toch wel aardig van Ome Vlad dat hij zijn plannetje wel onthulde aan China, lief hoor !![]()
![]()
Maar als NL wordt genuked dan moet Amerika ons toch helpen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:19 schreef UitStraling het volgende:
Onzin. Turkije alleen al maken de Russen zo af.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:19 schreef UitStraling het volgende:
Zijn schoonzoon is Nederlands, dus misschien komen we er nog goed van af.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:20 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik denk dat putin in dit hele gebeuren nooit een moment aan Nederland gedacht heeft, ergo : hij geeft geen fuck om Nederland.
Gelukkig maar !
Dat zou een directe oorlogsverklaring zijn aan alle NATO landen, inclusief de landen met kernkoppen.Dit is ook de angst die Putin op wil roepen natuurlijk, dat we hier ook niet veilig zijn voor the mighty Russians.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:13 schreef UitStraling het volgende:
We hebben onze manier van leven opgegeven voor Oekraïne, prima, idealen zijn ook wat waard, alleen Nederlanders klagen nu al decennia lang, moet je nagaan als we straks rat moeten eten in de kou terwijl we in de middag ons verkrachte zusje moeten begraven.
Denk zelfs dat ze het tegen Polen heel pittig gaan krijgenquote:Op donderdag 3 maart 2022 07:20 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Onzin. Turkije alleen al maken de Russen zo af.
Ik weet niet of je er wat van meegekregen hebt maar ze zijn nu aan het oefenen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze komen vooralsnog niet echt over als een geoefend leger.
Die wedstrijd gaat dus niet meer door.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk zelfs dat ze het tegen Polen heel pittig gaan krijgen
Ja, de gemiddelde Amerikaanse soldaat gaat denk ik wel erg graag dood aan stralingsziekte.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar als NL wordt genuked dan moet Amerika ons toch helpen?
Ja met verrot materieel en ventjes van 17.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er wat van meegekregen hebt maar ze zijn nu aan het oefenen.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die wedstrijd gaat dus niet meer door.
Ik las dat ze zelfs baby's sturen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja met verrot materieel en ventjes van 17.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:13 schreef UitStraling het volgende:
We hebben onze manier van leven opgegeven voor Oekraïne, prima, idealen zijn ook wat waard, alleen Nederlanders klagen nu al decennia lang, moet je nagaan als we straks rat moeten eten in de kou terwijl we in de middag ons verkrachte zusje moeten begraven.
Nee, Rusland is bezig met een vredesmissie, een bloederige, maar dessalniettemin een vredesmissie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik weet niet of je er wat van meegekregen hebt maar ze zijn nu aan het oefenen.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus? Dan geen hulp?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja, de gemiddelde Amerikaanse soldaat gaat denk ik wel erg graag dood aan stralingsziekte.
Ze gebruiken dezelfde taal als iedereen die even een landje binnen komen trekken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:27 schreef TLC het volgende:
[..]
Nee, Rusland is bezig met een vredesmissie, een bloederige, maar dessalniettemin een vredesmissie.
Zie jij al transportschepen van de VS in Rotterdam of een stoet C-5's vol oorlogsmaterieel in de lucht?quote:
Hier staat niks in wat we al niet wisten. Natuurlijk neemt Putin ons al van alles kwalijk. Maar hij zoekt nu vooral nog meer stokken om mee te slaan, zodat hij zijn daden kan verantwoorden. Dat is wat hij altijd heeft gedaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:00 schreef roos94 het volgende:
Dus Nl is sowieso de lul dan .quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:34 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hier staat niks in wat we al niet wisten. Natuurlijk neemt Putin ons al van alles kwalijk. Maar hij zoekt nu vooral nog meer stokken om mee te slaan, zodat hij zijn daden kan verantwoorden. Dat is wat hij altijd heeft gedaan.
Om in een serieus topic met heftige en trieste omstandigheden een grap te kunnen maken waar werkelijk iedereen om kan lachen en zonder iemand te kwetsen...quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een slimme zet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:34 schreef TLC het volgende:
Mooi om te lezen dat al die Russische knulletjes de weg kwijtraken als alle straatborden zijn weggehaald
Ook in Rusland hebben ze een smartphone generatiequote:Op donderdag 3 maart 2022 07:34 schreef TLC het volgende:
Mooi om te lezen dat al die Russische knulletjes de weg kwijtraken als alle straatborden zijn weggehaald
Beetje zoals de Amerikaanse burgeroorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:38 schreef TLC het volgende:
Maar met al die Russen daar kun je me niet wijsmaken dat er geen soldaten zijn die zelf familie hebben wonen in Oekraine, dat moet awkward zijn als je dan met je Russische legertje daar huishoudt.
gelezen. gekomen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:21 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Misschien al gepost, maar vond dit wel geinig om te lezen (klik op de tweet voor het hele draadje)
Dat weet je niet. De man is onberekenbaar, wat hij nu allemaal doet, daar heeft hij zelf een reden voor bedacht. Een leugen. De zoveelste. Maar we moeten het uitzitten en zien waar het schip strandt.quote:
Vind het nog wel meevallen als je het vergelijkt met hoe hier in Nederland tijdens de coronaprotesten vreedzame kwetsbare/ouderen tot soms bloedens toe geknuppeld werden of honden op werden losgelaten. Wat hier ook nog eens in zoveel deeltjes massaal werd toegejuicht. Daarmee vergeleken vind ik dat de Russische ordetroepen beschaafder met demonstranten omgaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 06:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een 77-jarige Russische kunstenaar en activiste is door de Russische politie opgepakt in Sint-Petersburg. Yelena Osipova werd gearresteerd terwijl ze tegen de Russische inval in Oekraïne demonstreerde.
https://twitter.com/i/status/1499122093342011393
Wat een ongelooflijk trieste bedoeling in Rusland. Maargoed, dat wisten we natuurlijk al.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je merkt wel hoe mak en verwend we zijn geworden hier in het westen.
“Muh gasrekening, de overheid moet bijvullen”, zoals frituurzaken nu blijkbaar zeuren op de FP.
We zitten in een verkapte oorlog met een kernmacht.. wake the F up denk ik dan, verwende debielen.
Poetin ziet dit anders, de NAVO stuurt al zijn leftover wapens open en bloot tegen ze het oorlogsgebied in plus de economische sancties kunnen hem ook wel eens het idee geven dat er wat mensen tegen hem zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:43 schreef Breekfast het volgende:
Zolang Navo militairen niet in een directe confrontatie komen met de Russen is er nog niks aan de hand.
Het leveren van wapens gebeurde tijdens de koude oorlog ook. De VS heeft notabene de Taliban nog van wapens voorzien toen de Russen Afghanistan binnenvielen in de jaren 80.
De politie aanvallen is niet echt vreedzaam.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Vind het nog wel meevallen als je het vergelijkt met hoe hier in Nederland tijdens de coronaprotesten vreedzame kwetsbare/ouderen tot soms bloedens toe geknuppeld werden of honden op werden losgelaten. Wat hier ook nog eens in zoveel deeltjes massaal werd toegejuicht. Daarmee vergeleken vind ik dat de Russische ordetroepen beschaafder met demonstranten omgaan.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
kunnen hem ook wel eens het idee geven dat er wat mensen tegen hem zijn
Als rusland europa nuked dan is dat toch ook directe zelfmoord voor rusland want die gaat er dan ook aan 100%?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:50 schreef byah het volgende:
Rusland wil het helemaal niet opnemen tegen de NATO, hij wil zijn gang kunnen gaan zonder interventie en dreigt daarom met nukes..
Was toch ongeluk? Ze gaven aan met slecht weer te zitten en moesten terug gaanquote:Op donderdag 3 maart 2022 07:57 schreef theguyver het volgende:
Gisteren las ik hier dat er 2 toestellen van Roemeense luchtmacht zouden zijn neergeschoten is dat al bevestigd, kan er weinig over vinden.
God dan zou het hier toch lekker rustig zijn geweest hè ! Kunnen we ze alsnog niet deporteren ik bedoel op vakantie sturen naar Rusland?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet waarom die mensen niet al jaren geleden naar Rusland zij geëmigreerd als dat zo ongeveer het walhalla van democratie en redelijkheid is en het in Nederland blijkbaar een soort Noord-Korea 2.0 is.
Ik heb geen idee, voor ik ging slapen las ik dat hier.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Was toch ongeluk? Ze gaven aan met slecht weer te zitten en moesten terug gaan
Nee, no, njet, neinquote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
Je weet zelf heel goed dat ik niet dat soort "demonstraties"/rellen bedoel (die enkele keren zijn voorgekomen) en veroorzaakt zijn door jongeren. Maar dat je alleen die weet aan te wijzen, van al die vreedzame demonstraties die hier hebben plaatsgevonden, zeg ook wat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:47 schreef Caland het volgende:
[..]
De politie aanvallen is niet echt vreedzaam.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Vind het nog wel meevallen als je het vergelijkt met hoe hier in Nederland tijdens de coronaprotesten vreedzame kwetsbare/ouderen tot soms bloedens toe geknuppeld werden of honden op werden losgelaten. Wat hier ook nog eens in zoveel deeltjes massaal werd toegejuicht. Daarmee vergeleken vind ik dat de Russische ordetroepen beschaafder met demonstranten omgaan.
Ahja, die kneuzen die 10 keer worden gevorderd weg te gaan, dat niet doen en het dan vreemd vinden dat ze wat tikjes krijgen. Ook totaal geen medelijden mee en je moet wel een absurde kronkel in je kop hebben wil je dat vergelijken met de situatie in Rusland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:00 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Je weet zelf heel goed dat ik niet dat soort "demonstraties"/rellen bedoel (die enkele keren zijn voorgekomen) en veroorzaakt zijn door jongeren. Maar dat je alleen die weet aan te wijzen, van al die vreedzame demonstraties die hier hebben plaatsgevonden, zeg ook wat.
Treurig, maar ook iets van alle tijden. Dit is nog niks vergeleken met de Japans-Amerikaanse burgers die tijdens de 2de WO werden opgesloten in concentratiekampen in de VS. Valt dus allemaal reuze mee.quote:
Toen was Amerika in oorlog met Japan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Treurig, maar ook iets van alle tijden. Dit is nog niks vergeleken met de Japans-Amerikaanse burgers die tijdens de 2de WO werden opgesloten in concentratiekampen in de VS. Valt dus allemaal reuze mee.
Hadden de Russen onze vloot in Den Helder maar niet tot zinken moeten brengen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Treurig, maar ook iets van alle tijden. Dit is nog niks vergeleken met de Japans-Amerikaanse burgers die tijdens de 2de WO werden opgesloten in concentratiekampen in de VS. Valt dus allemaal reuze mee.
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Volgens sommigen zijn we al in oorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toen was Amerika in oorlog met Japan.
Wij zijn niet in oorlog met Rusland.
Als ze in Rusland zo hadden lopen rellen en niet hadden geluisterd naar de politie als ze gevorderd werden om weg te gaan dan was er met scherp op de betogers geschoten. Lul niet zo dom aub.quote:https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Ah ja in Nederland pakken we je meteen op als je tegen de regering bent ja....quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Volgens sommigen is de aarde ook plat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Volgens sommigen zijn we al in oorlog.
Als een agent je sommeert om je te verwijderen, omdat een burgemeester via democratische processen een samenscholingsverbod heeft afgekondigd, is dat in vorm en functie een bevel wat je als burger per ommegaande dient op te volgen. En dus geen uitnodiging tot discussie of om dat "koffiedrinken" voort te zetten. Staat in wetgeving die ook mogelijk is dankzij die grondwet waar ze zo graag mee schermen. Een grondwet die overigens geen wederzijds zelfmoordpact is tussen burger en overheid.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Kwaliteitspost.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als een agent je sommeert om je te verwijderen, omdat een burgemeester via democratische processen een samenscholingsverbod heeft afgekondigd, is dat in vorm en functie een bevel wat je als burger per ommegaande dient op te volgen. En dus geen uitnodiging tot discussie of om dat "koffiedrinken" voort te zetten. Staat in wetgeving die ook mogelijk is dankzij die grondwet waar ze zo graag mee schermen. Een grondwet die overigens geen wederzijds zelfmoordpact is tussen burger en overheid.
Aan het eind van een lange escalatieladder, waarin die mensen plenty tijd en ruimte hadden om alsno aan die sommatie gehoor te geven, ruim na het laten horen van hun standpunten, komt pas de inzet van fysiek geweld aan bod. Ondanks wat je misschien denkt, zijn die agenten ook kinderen, vaders en moeders, die komen niet bloeddorstig de ME busjes uit stormen om eens wat mensen pijn te gaan doen. Sterker nog, er zijn best veel agenten die ME-dienst hadden en hiervoor ingezet werden, die het er psychisch best moeilijk mee hebben. Je doet een opleiding en zweert een eed om burgers te beschermen, soms met gevaar voor eigen leven, en dan kom je deze figuren tegen. Als een van die demonstrerende wappietrutjes een dag later 112 belt omdat hun man ze aftuigt voor het kopen van het verkeerde merk ketchup, komen ze gewoon langs om ze helpen, want dat is waarom ze voor die baan hebben gekozen.
Ik als recht uitgelijnde burger zat niet met een zak chipito's gniffelend voor de TV toen ik dat zag, maar ik kan weinig sympathie opbrengen voor mensen die zich zo buiten de rechtsorde menen te kunnen plaatsen zonder gevolgen.
Dit vergelijken met de overlevingsstrijd in Oekraïne, is een nieuw moreel dieptepunt.
Zou het wat uitmaken?quote:
wil je meedoen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:21 schreef Scrummie het volgende:
Over demonstraties gesproken; zijn er meer demonstraties zaterdag (of zondag) dan die in Den Haag zaterdag?
Nee, we zijn niet in oorlog met Rusland. Ook niet zijdelings.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je merkt wel hoe mak en verwend we zijn geworden hier in het westen.
“Muh gasrekening, de overheid moet bijvullen”, zoals frituurzaken nu blijkbaar zeuren op de FP.
We zitten in een verkapte oorlog met een kernmacht.. wake the F up denk ik dan, verwende debielen.
Boek een hotelletje in de buurt, maak er een tripje van.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik wil er met mijn nichtje naar toe. Maar Den Haag is 2,5 uur.
Dan geef je alsnog indirect de kans op sportswashing. Ik snap het ergens wel, maar wel een pijnlijke keuze ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:25 schreef Benny het volgende:
[..]
Geef die sporters gewoon de kans om geneutraliseerd mee te doen
Misschien is er over de grens eentje dichterbij?quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik wil er met mijn nichtje naar toe. Maar Den Haag is 2,5 uur.
Aan een paar honderd bijenprikken tegelijk, ga je al mens ook dood, dus ja, uiteindelijk wel.quote:
Wow, gezwicht voor de druk dus. Erg jammer.quote:
Voor de medaillespiegel nogal. En nu is de kans ook behoorlijk reeël dat Brazilië een wintermedaille gaat pakken.quote:
Hebben ze geen anti-scheepsraketten?quote:
Toch nog goed nieuws!quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor de medaillespiegel nogal. En nu is de kans ook behoorlijk reeël dat Brazilië een wintermedaille gaat pakken.
De aanval op Odessa richting Transinistrie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:32 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hebben ze geen anti-scheepsraketten?
Edit: Ja dus
https://en.wikipedia.org/wiki/Neptune_(cruise_missile)
Een medaille met een flinke asterisk ernaast, fantastisch.quote:
Alsof WE dat over 40 jaar nog allemaal perfect wetenquote:Op donderdag 3 maart 2022 08:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een medaille met een flinke asterisk ernaast, fantastisch.
Dat is waarschijnlijk dat andere pijltje op de kaart van die Wit Rus.quote:
Dat is over 4 jaar iedereen vergeten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een medaille met een flinke asterisk ernaast, fantastisch.
Feitelijk 32, maar soit.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is over 4 jaar iedereen vergeten.
Nederland heeft het EK88 gewonnen omdat er maar 8 landen meededen. Hoor je niemand over.
Gast…quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is over 4 jaar iedereen vergeten.
Nederland heeft het EK88 gewonnen omdat er maar 8 landen meededen. Hoor je niemand over.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Feitelijk 32, maar soit.
Sowieso echt een slechte vergelijking maar dat weet je zelf ook.
Hebben sporters zich voor de Spelen zich dan niet hoeven kwalificeren?quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gast…
Wat maakt dat uit? Er waren in principe net zoveel landen die meededen aan het kwalificatietoernooi. Het was dus sowieso moeilijker om je überhaupt te kwalificeren.
Bij Baudet past geen Metal, doch enkel wat weeïge deuntjes klassieke muziek.quote:
Dit soort mensen zouden het bijna verdienen huis platgebombardeerd te hebben. Misschien zouden ze dan begrijpen dat er hier maar EEN schuldige partij is aan deze oorlog en dat is Putin.quote:Op donderdag 3 maart 2022 06:33 schreef Jed1Gam het volgende:
De frontpage zit vol met een leger putinlover-wapperts, gelukkig is het gehalte hier niet zo hoog.
Die heb je dan dus feitelijk al verslagen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:48 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[..]
Hebben sporters zich voor de Spelen zich dan niet hoeven kwalificeren?
quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:51 schreef laforest het volgende:
Gebanned van de Paralympics?
Daar horen die klapjosti's juist thuis.
Kortzichtigheidquote:Op donderdag 3 maart 2022 08:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit soort mensen zouden het bijna verdienen huis platgebombardeerd te hebben. Misschien zouden ze dan begrijpen dat er hier maar EEN schuldige partij is aan deze oorlog en dat is Putin.
Er zijn wel allerlei factoren die hebben bijgedragen aan de situatie, maar de schuldige is nog altijd degene die de aanval met wapens start. Het is net zoals met de aanslagen op het WTC. De Amerikanen hebben veel dingen fout gedaan en wanneer je analyseert hoe het zover heeft kunnen komen, dan zijn er een hoop factoren die meespelen, maar er is maar 1 partij schuldig aan de werkelijke aanslag, en dat zijn degenen die de aanslag voorbereidden en pleegden.
Abramovich is al heel lang zich bezig in te dekken. Chelsea werd ook vooral gekocht om een publiek figuur te worden en zo hopelijk minder snel geslachtofferd te worden (denk Khodorkovsky). Later is ie naar Israel gegaan, heeft een shitload aan geld gedoneerd aan Joodse goede doelen. En warempel opeens wordt er vanuit Israel bij de VS gelobbyd om hem buiten de sancties te houden.quote:
Ik zie wel meerwaarde in proberen te begrijpen wat hem beweegt, waarom hij tot deze aanval is gekomen. Dat is mijn inziens wat anders dan goedpraten. Het bepaalt ook hoe we moeten reageren. Is hij gek geworden? Is Oekraïne voor hem voldoende? Wat is hij hierna van plan?quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:50 schreef KreKkeR het volgende:
Dit soort mensen zouden het bijna verdienen huis platgebombardeerd te hebben. Misschien zouden ze dan begrijpen dat er hier maar EEN schuldige partij is aan deze oorlog en dat is Putin.
Er zijn wel allerlei factoren die hebben bijgedragen aan de situatie, maar de schuldige is nog altijd degene die de aanval met wapens start. Het is net zoals met de aanslagen op het WTC. De Amerikanen hebben veel dingen fout gedaan en wanneer je analyseert hoe het zover heeft kunnen komen, dan zijn er een hoop factoren die meespelen, maar er is maar 1 partij schuldig aan de werkelijke aanslag, en dat zijn degenen die de aanslag voorbereidden en pleegden.
Von m wel leukquote:Op donderdag 3 maart 2022 08:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Doe dit soort 'grappige' opmerkingen maar op de werkvloer.
Paralympics is alleen lichamelijk gehandicapt, voor de verstandelijk uitgedaagden hebben we G-sporten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:51 schreef laforest het volgende:
Gebanned van de Paralympics?
Daar horen die klapjosti's juist thuis.
We hebben echt een crisiskabinet nodig. Dit zijn allemaal de verkeerde mensen op de verkeerde plekken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:51 schreef Bocaj het volgende:
'Twijfels over Kajsa Ollongren op Defensie: ’Wat moet zij hier?’'
https://www.telegraaf.nl/(...)ie-wat-moet-zij-hier (Premium)
Overal waar zij komt is het hommeles...
Man man man, wat ben je dan een gigantische randmongool.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-land~a778d5db/
De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Bah.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Tja, voorbeeld doet volgen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Dit is nog niks in vergelijking met wat de gemiddelde Rus nu overkomt door de sancties.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Absurd. Russische mensen zitten vaak hier omdat ze die Poetin-kliek sowieso al niks vinden. En ze hebben in ieder geval pluriformere informatie dan de gemiddelde Rus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Politiek scheiden lijkt voor sommigen altijd lastig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Man man man, wat ben je dan een gigantische randmongool.
Draaiboek van de KGB is liegen en bedriegen om verwarring te veroorzaken. Hoe wil je achterhalen wat hem werkelijk beweegt, dat lukt je niet? Enige wat je met zekerheid kan stellen, dat zijn zijn acties: zelfverrijking, landen binnenvallen, alle burgertegenstanders in de bak of dood, politieke tegenstanders in de bak of dood.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik zie wel meerwaarde in proberen te begrijpen wat hem beweegt, waarom hij tot deze aanval is gekomen. Dat is mijn inziens wat anders dan goedpraten. Het bepaalt ook hoe we moeten reageren. Is hij gek geworden? Is Oekraïne voor hem voldoende? Wat is hij hierna van plan?
Ik vind mensen met een handicap belachelijk maken niet echt leuk, maar wellicht ligt dat aan mij.quote:
Hommeles?quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:51 schreef Bocaj het volgende:
'Twijfels over Kajsa Ollongren op Defensie: ’Wat moet zij hier?’'
https://www.telegraaf.nl/(...)ie-wat-moet-zij-hier (Premium)
Overal waar zij komt is het hommeles...
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.quote:
Alsof die mensen er iets mee te maken hebben idd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Ik denk dat je jezelf beter kunt verdedigen als je de motivaties van je vijand weet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Draaiboek van de KGB is liegen en bedriegen om verwarring te veroorzaken. Hoe wil je achterhalen wat hem werkelijk beweegt, dat lukt je niet? Enige wat je met zekerheid kan stellen, dat zijn zijn acties: zelfverrijking, landen binnenvallen, alle burgertegenstanders in de bak of dood, politieke tegenstanders in de bak of dood.
En jij wil lekker gaan gissen wat zijn werkelijke agenda is? Ik denk dat je beter kan nadenken hoe je jezelf tegen zo'n slimme vijand kan verdedigen.
Wat jij doet is zelfs gevaarlijk (als je aan de macht zou zijn). Want door de gissen wat hij werkelijk wil, zou je natuurlijk als jij het voor het zeggen hebt, acties willen nemen om de schade te beperken. Dat betekent dus dat je met je acties inzet op iets waar je op rekent, terwijl de persoon waar jouw vijand juist bewust zoveel mogelijk liegt en bedriegt, waardoor het onmogelijk is om te anticiperen op zijn werkelijke agenda. Enige waar je op kan anticiperen is op de mogelijke meest funeste acties van zo'n persoon (conventionele aanval, kernwapens, etc).
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.
Het eerste kan constructief zijn, het tweede is ranzig.
Tokkies are gonna tokkie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Wat zou jij doen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.
Ik reageerde op nostra. Simpele ziel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat hier om scheldpartijen richting individuen, vanuit individuen.
Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.
met je constructief
Ik merk veel onrust bij je wat betreft die kernoorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
Ik zou jou eens willen horen wanneer jij als burger een normaal leven wil leiden en daarom kiest om te horen bij de partij die jou niet met geweld onderdrukt. Maar nee, jouw bully bedreigt je dat jij hier geen keus in hebt, want dan voelt hij zich bedreigd. Rot toch op man.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kortzichtigheid
Dit conflict is tientallen jaren in the making, maar je kunt ook gewoon één persoon aanwijzen als enige schuldige. Lekker wereldbeeld heb je dan.
Als je de serie "The Americans" hebt gezien weet je natuurlijk dat dit allemaal KGB spionnen zijnquote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Naar nu blijkt zitten die oliarchen met geld op de meest onwerkelijke plekken, zie het voorbeeld van TUI. Verhaal halen bij uitbaters van Russische winkeltjes in Nederland is inderdaad vrij kansloos, die kunnen er niks aan doen. De gewone burgers in Rusland, wél. Gazprom, een van de instrumenten van Putler, heeft 100k werknemers,quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
Dat klopt sowieso en ik vind er ook nog wel wat voor te zeggen om dat te verbreden naar bijvoorbeeld sporters die toch dwepen met hun nationaliteit, maar dat gebeurt dus precies niet. Het enkele feit dat je Rus bent is al verworden tot een valide basis om individuen te belemmeren in hun doen en laten, omdat de perceptie is dat dat via een omweg Poetin zou beïnvloeden. Dat is niet alleen laf, maar schiet ook nog eens volkomen zijn doel voorbij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:04 schreef theunderdog het volgende:
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.
Ja, dat geloof ik ook wel...quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef Zwansen het volgende:
Bij elk ministerie kun je ambtenaren vinden die negatief denken over de nieuwe minister. Altijd. En vooral bij defensie.
Lijkt me ook niet want dat kent louter verliezersquote:
Niks aan de hand, dus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:19 schreef UitStraling het volgende:
Underrated opmerking. Derhalve like gegeven.quote:
Maar de werkelijke motivaties weet je niet!quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf beter kunt verdedigen als je de motivaties van je vijand weet.
Als je al verloren hebt maakt dat niet uitquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet want dat kent louter verliezers
Maar hoe kom je erbij dat dat is genormaliseerd?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso en ik vind er ook nog wel wat voor te zeggen om dat te verbreden naar bijvoorbeeld sporters die toch dwepen met hun nationaliteit, maar dat gebeurt dus precies niet. Het enkele feit dat je Rus bent is al verworden tot een valide basis om individuen te belemmeren in hun doen en laten, omdat de perceptie is dat dat via een omweg Poetin zou beïnvloeden. Dat is niet alleen laf, maar schiet ook nog eens volkomen zijn doel voorbij.
Ah, dat weet je dan wel goed te praten. Maar Rusland hè!quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ahja, die kneuzen die 10 keer worden gevorderd weg te gaan, dat niet doen en het dan vreemd vinden dat ze wat tikjes krijgen. Ook totaal geen medelijden mee en je moet wel een absurde kronkel in je kop hebben wil je dat vergelijken met de situatie in Rusland.
Daar krijg je geen paar maanden celstraf hoor als je met een brandende fakkel in de voortuin van een minister staat.
Watskeburt?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Underrated opmerking. Derhalve like gegeven.
Nu snel even bijlezen van vannacht.
Kan bijna niet erger zijn dan gisteravond.
Ik hoop niet ooit in een positie te komen dat ik daar echt een antwoord op moet hebben.quote:
• Omdat Rotterdam de belangrijkste haven is als het om de aanvoer van Amerikaans leger materiaal gaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:08 schreef Catatafishh het volgende:
- waarom het 'verre' Nederland? Zoveel doelen dichterbij die eenvoudiger te bereiken zijn en minstens zoveel impact maken.
Ik lees niet anders dan berichten á la vier hierboven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoe kom je erbij dat dat is genormaliseerd?
Niks in het leven is 100% natuurlijk. Ik claim dit op basis van Putin's huidige aanval en strategie die hij gebruikt. Dat duidt niet op het uitlokken van een nucleair conflict.quote:
Als je uit een enigsinds fatsoenlijk milieu komt, dan ken je niemand die bovenstaande in zijn hoofd zou halen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik lees niet anders dan berichten á la vier hierboven.
Dat weet jij niet. Dan kan je het heel hard roepen van niet, maar feit is dat die dreiging reëeler is dan ooit.quote:
Ben je hier net zo overtuigd van als de mensen die dachten dat er geen inval in Oekraïne zou komen?quote:
Nee, dit kan niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:13 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit soort symbolische maatregelen, net als dat Fifa is toch gewoon symbool politiek? Heeft weinig met sancties te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind trouwens dat we nu ALLE Siberische tijgers uit onze Westerse dierentuinen moeten halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
De planeet zal het wel overleven hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
• Omdat Rotterdam de belangrijkste haven is als het om de aanvoer van Amerikaans leger materiaal gaat.
• Omdat in Brunssum een belangrijk NATO hoofdkwartier is. Vanuit daar wordt momenteel de interventiemacht in Oost-Europa aangestuurd.
Dus zelf bij een gelimiteerde nucleaire oorlog met tactische kernwapens zijn we het haasje. Maak je maar geen illusies. Daarnaast wordt ook wel eens gesproken over dat Putin als waarschuwing een atoombom in de Noordzee zou kunnen laten ontploffen. Dan krijgen we ook met fallout te maken.
Overigens geloof ik zelf niet in een gelimiteerde nucleaire oorlog. Het is of niet, of full out en dan is de hele planeet het haasje. Daarom ben ik ook zo angstig voor escalatie.
Maar wel anderen opofferen omdat ze in een ander deel v/d wereld geboren zijn en helemaal niet bij Rusland willen horen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Vind ik interessanter dan debieltjes die andere uitschelden omdat ze in een ander deel van de wereld zijn geboren.
Ik ben daar dus niet zo zeker van want we zijn lastig bereikbaar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
• Omdat Rotterdam de belangrijkste haven is als het om de aanvoer van Amerikaans leger materiaal gaat.
• Omdat in Brunssum een belangrijk NATO hoofdkwartier is. Vanuit daar wordt momenteel de interventiemacht in Oost-Europa aangestuurd.
Dus zelf bij een gelimiteerde nucleaire oorlog met tactische kernwapens zijn we het haasje. Maak je maar geen illusies. Daarnaast wordt ook wel eens gesproken over dat Putin als waarschuwing een atoombom in de Noordzee zou kunnen laten ontploffen. Dan krijgen we ook met fallout te maken.
Overigens geloof ik zelf niet in een gelimiteerde nucleaire oorlog. Het is of niet, of full out en dan is de hele planeet het haasje. Daarom ben ik ook zo angstig voor escalatie.
Ik had de inval wel verwacht, dus je vergelijking gaat niet op.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:16 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ben je hier net zo overtuigd van als de mensen die dachten dat er geen inval in Oekraïne zou komen?
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar wel anderen opofferen omdat ze in een ander deel v/d wereld geboren zijn en helemaal niet bij Rusland willen horen?
Hoezo? Hij hoeft alleen maar een onderzeeboot voor de kust te parkeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:18 schreef Catatafishh het volgende:
Ik ben daar dus niet zo zeker van want we zijn lastig bereikbaar.
Feit blijft, we weten niet wat zal gebeuren.quote:
Vlissingen niet Rotterdam…quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso. Maar de sancties werken dus, prima zaak (los gezien dat het voor mensen persoonlijk ontzettend klote is).quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik hoop niet ooit in een positie te komen dat ik daar echt een antwoord op moet hebben.
Ik ben gewoon aan het lezen en een beetje rondvragen. Ik heb wat Russische vrienden van vorige reizen die compleet kapot zijn nu.
Om een indicatie te geven: er zijn nu russische banken die tot wel 20% rente bieden voor roebels, iets minder dan 10% voor euro's en dollars. Dit omdat bijna iedereen hun geld probeert weg te halen daar. Tenminste, de mensen die ik ken.
Vind ik interessanter dan debieltjes die andere uitschelden omdat ze in een ander deel van de wereld zijn geboren.
Weet jij welk afweergeschut 'we' hebben dan? En voor welke raketten dit wel of niet werkt?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is niet alsof Rusland gericht een raket naar 'ons' kan afschieten en dat wij dan gaan kijken 'oh er wordt een raket afgeschoten' en dat we vervolgens NIETS doen.
ICBM onderzeeers hoef je niet voor de kust te parkeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:19 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hoezo? Hij hoeft alleen maar een onderzeeboot voor de kust te parkeren.
Uiteraard, net als Putin zelf als dekmantel een vertaler in Oost-Duitsland was.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je de serie "The Americans" hebt gezien weet je natuurlijk dat dit allemaal KGB spionnen zijn
(en ik denk dat er best een paar echte spionnetjes tussen zullen zitten...)
Gewoon Russisch paspoort inleveren, Oekraïnse vlaggen ophangen etc
Ja, ik kan dat niet los zien.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso. Maar de sancties werken dus, prima zaak (los gezien dat het voor mensen persoonlijk ontzettend klote is).
Zodra Putin weg is uit Oekraïne en het liefst helemaal verdwenen is zal alles weer beter worden voor ze.
Dat lijkt me niet mijn taak. Sowieso weten we niet wat Rusland besluit te doen in dergelijk geval, maar ik neem aan dat er niet toegekeken gaat worden in zo'n geval.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Weet jij welk afweergeschut 'we' hebben dan? En voor welke raketten dit wel of niet werkt?
Hoor het graag!
Complete onzin. Ik spreek louter mijn zorgen uit en ik zeg dat de EU niets anders doet dan olie op het vuur gooien en dat de NAVO zelf ook schuld aan deze situatie heeft.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij loopt hier constant de Rusland troll uit te hangen, ga ik niet meer op in.
Het is niet één raket hé? Het is een raket die de atmosfeer ingaat, vervolgens komen hier een dozijn kernkoppen uit en die vallen naar beneden. Wat er gebeurt is dat de Amerikanen, Fransen en Engelsen dan hun raketten op Rusland afschieten. Maar dan maken wij al niet meer mee.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is niet alsof Rusland gericht een raket naar 'ons' kan afschieten en dat wij dan gaan kijken 'oh er wordt een raket afgeschoten' en dat we vervolgens NIETS doen.
Zo is dat! En in de keuken!quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Uiteraard, net als Putin zelf als dekmantel een vertaler in Oost-Duitsland was.
Die spionnen zijn overal; waarschijnlijk zit er onder elke tafel in een Chinees restaurant een microfoon zodat China kan meeluisteren.
Slecht argument. De coronastrategie kende ook louter verliezers. De mensheid is een grote aaneenschakeling van domheden. Ook deze Oekraïne-oorlog op dit moment gaat volgens mij louter verliezers kennen. Er hoeft maar één gek op de knop te drukken. Eén gek die het allemaal niets meer kan schelen. Die liever de wereld opblaast dan gezichtsverlies te lijden en daarmee te moeten leven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet want dat kent louter verliezers
Vanuit een ander perspectief gezien; wie zegt dat die bedreigers geen Poetin-mannetjes zijn?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je de serie "The Americans" hebt gezien weet je natuurlijk dat dit allemaal KGB spionnen zijn
(en ik denk dat er best een paar echte spionnetjes tussen zullen zitten...)
Gewoon Russisch paspoort inleveren, Oekraïnse vlaggen ophangen etc
Er zitten hier een hoop lui die denken de beweegredenen van Putin te begrijpen. Op basis daarvan zijn deze lui tot de conclusie gekomen dat dit nooit gebeurd zou zijn wanneer Oekraïne geen toenadering had gezocht tot het westen.quote:
Niks mis meequote:Op donderdag 3 maart 2022 09:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Oorlogstijd, dan is het 'acceptabel' om verraders af te knallen
https://www.dailymail.co.(...)-kidnapped-home.html
Pro-Russian mayor of city in eastern Ukraine who welcomed Putin’s invasion is found shot dead in the street after being kidnapped from his home
[ afbeelding ]
The pro-Russian mayor of a city in eastern Ukraine , Vlodymyr Struk, (pictured) who welcomed President Vladimir Putin's invasion was 'shot dead' after being kidnapped from his home, it has been announced
Prima argument hoor, als het om het land gaat, maar als Putin het inderdaad puur voor persoonlijk gewin doet kan hij prima besluiten tot dat. Dan is het te hopen dat zijn 'vriendjes' dat niet oke vinden.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Slecht argument. De coronastrategie kende ook louter verliezers. De mensheid is een grote aaneenschakeling van domheden. Ook deze Oekraïne-oorlog op dit moment gaat volgens mij louter verliezers kennen. Er hoeft maar één gek op de knop te drukken. Eén gek die het allemaal niets meer kan schelen. Die liever de wereld opblaast dan gezichtsverlies te lijden en daarmee te moeten leven.
Ja en hij krijgt vrij baan natuurlijkquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:19 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hoezo? Hij hoeft alleen maar een onderzeeboot voor de kust te parkeren.
Hopelijk zullen we er nooit achter komen maar je hebt natuurlijk nukes, grote nukes en kleine tactical nukes.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet mijn taak. Sowieso weten we niet wat Rusland besluit te doen in dergelijk geval, maar ik neem aan dat er niet toegekeken gaat worden in zo'n geval.
Ik weet ook niet hoe we er mee om gaan, ik verwacht alleen dat er wel een poging tot interceptie gedaan zou worden. Daarvoor hoef ik niet precies te weten hoe dat gebeurt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]Ik stel niet dat ik denk te weten hoe we om zouden gaan met een aanval op Nederland vanuit Rusland.
Dat deed jij, jij denkt dat we dat niet zomaar laten gebeuren.
Heel veel mis mee.quote:
Is goed bakkertquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe we er mee om gaan, ik verwacht alleen dat er wel een poging tot interceptie gedaan zou worden. Daarvoor hoef ik niet precies te weten hoe dat gebeurt.
Als ik stel dat AZ vanavond van Ajax gaat winnen hoef ik toch ook niet het tactisch plan van beide ploegen volledig uit te dokteren?
Het is oorlog, deze man heeft bloed aan zijn handenquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:30 schreef archito het volgende:
[..]
Heel veel mis mee.
Tijdens gevechten kunnen er doden vallen, maar mensen executeren is nooit goed te praten.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:32 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Het is oorlog, deze man heeft bloed aan zijn handen
Boom headshot.
Ga zelf maar eens in een oorlog leven, zul je zien wat je doet.
En is dat 'hearsay' dat Rusland deze technologie zou hebben? Ik ben niet echt onder de indruk van wat ik tot nu toe gezien heb. Daarnaast zit tussen hebben en gebruiken ook nog een paar stappen. Het is niet zo dat Putin een grote rode knop op zijn bureau heeft staanquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:22 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Het is niet één raket hé? Het is een raket die de atmosfeer ingaat, vervolgens komen hier een dozijn kernkoppen uit en die vallen naar beneden. Wat er gebeurt is dat de Amerikanen, Fransen en Engelsen dan hun raketten op Rusland afschieten. Maar dan maken wij al niet meer mee.
Echt, sommige mensen hier leven echt in een roze fantasie als het om kernwapens gaat.
Wat ik er van weet is er inderdaad geen directe lijn vanuit Putin naar 'de rode knop'. Daar zijn meer mensen voor nodig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En is dat 'hearsay' dat Rusland deze technologie zou hebben? Ik ben niet echt onder de indruk van wat ik tot nu toe gezien heb. Daarnaast zit tussen hebben en gebruiken ook nog een paar stappen. Het is niet zo dat Putin een grote rode knop op zijn bureau heeft staan
Jij snapt niet echt hoe een onderzeeboot werkt hé?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:26 schreef Catatafishh het volgende:
Ja en hij krijgt vrij baan natuurlijk
Ze waren gisteren het konvooi aan het aanvallen. Misschien daar? De aantallen zijn mijn inziens ook erg hoog. Dit zou al 15% zijn van wat er in de Vietnamoorlog omkwam aan de Amerikaanse kantquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische dodental ligt nu op 9k. Terwijl het net minder dan 6k gisteren was. Waar komt die gigantische sprong vandaan?
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/03/3/7327696/
Russian losses in Ukraine: close to 9,000 troops, 217 tanks, 900 armoured fighting vehicles
Woedend dronkemansgepraat van de BNW-inspectie.quote:
Nee inderdaad. Ik begrijp er niets vanquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:34 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Jij snapt niet echt hoe een onderzeeboot werkt hé?
Sowieso, hoe schat je dat in?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische dodental ligt nu op 9k. Terwijl het net minder dan 6k gisteren was. Waar komt die gigantische sprong vandaan?
Russian losses in Ukraine: close to 9,000 troops, 217 tanks, 900 armoured fighting vehicles
Misschien meer data binnengekomen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik zeg alleen maar dat helder denken tijdens een oorlog niet vanzelfsprekend is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]![]()
Je zit hier op FOK! met een Oekraïne UI man. Lul niet zo
Ik denk niet dat Putin is losgeslagen. Hij neemt een enorme gok. Oekraïne zal wel vallen, maar de komende jaren zal Rusland de prijs gaan zien. Helaas niet de mensen in de leeftijd van Putin, maar de jonge generatie daarna, die dit niet willen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hopelijk zullen we er nooit achter komen maar je hebt natuurlijk nukes, grote nukes en kleine tactical nukes.
Als laatstgenoemde daadwerkelijk door de Russen zou worden ingezet op bijvoorbeeld één Oekraïense stad dan vraag ik me af wat de wereld zou doen. Wat kan de wereld dan doen?
Als we dan ook nukes gaan gooien dan weet je dat Rusland alles inzet en we een nucleaire oorlog krijgen. Als we militair ingrijpen weet je dat vroeg of laat Rusland ze gaat gooien.
Nogmaals :ik hoop niet dat het zo ver komt maar Putin lijkt volledig losgeslagen en wat ik al vaker zei: kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik geloof niet dat het zo ver komt, maar ik ben er geen 100% van overtuigd
Ik las dat bellingcat het hield op 3000 Russische doden. Maar ik weet niet wie ik moet geloven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat aantal klopt niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Helder denken is overrated joh.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:36 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat helder denken tijdens een oorlog niet vanzelfsprekend is.
Zelfs zonder oorlog niet.
Propaganda?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:35 schreef AnneX het volgende:
Dames en heren: het Russische leger: [ twitter ]
Je kunt er vanuit gaan dat geen van de cijfers die we te zien krijgen kloppenquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat aantal klopt niet.
Deskundigen zeiden gisteren dat dat aantal niet kan kloppen, is waarschijnlijk fakenews.
Dodental ligt rond de 3000 (volgens Bellingcat).
Het is leuk dat er memes van gemaakt worden maar WTF die presentatie van Loekasjenko! Even melden dat Wit Rusland raketten heeft afgeschoten (paar uur voordat dan Rusland Oekraine aanviel?) en de presentatie wordt gewoon online gezet. Wat was dit voor eehh arrogantiequote:
Die man zou natuurlijk opgepakt moeten worden, niet geëxecuteerd.quote:
Dat hoop ik ook van harte.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:35 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat de gesprekken tussen Oekraïne en Rusland vandaag iets zullen opleveren.
Denk niet dat we nukes gaan gooien op Rusland als die nukes inzet in Oekraïne.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hopelijk zullen we er nooit achter komen maar je hebt natuurlijk nukes, grote nukes en kleine tactical nukes.
Als laatstgenoemde daadwerkelijk door de Russen zou worden ingezet op bijvoorbeeld één Oekraïense stad dan vraag ik me af wat de wereld zou doen. Wat kan de wereld dan doen?
Als we dan ook nukes gaan gooien dan weet je dat Rusland alles inzet en we een nucleaire oorlog krijgen. Als we militair ingrijpen weet je dat vroeg of laat Rusland ze gaat gooien.
Nogmaals :ik hoop niet dat het zo ver komt maar Putin lijkt volledig losgeslagen en wat ik al vaker zei: kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik geloof niet dat het zo ver komt, maar ik ben er geen 100% van overtuigd
putlerquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:39 schreef Simmertje het volgende:
Brazilië wil 'minder afhankelijk zijn van Rusland'
De Braziliaanse president Jaïr Bolsonaro roept in een tweet op om "uitvoerende en wetgevende maatregelen in werking te stellen" om minder afhankelijk te zijn van Rusland. Hij hoopt dat zijn land daardoor minder economische schade oploopt. Brazilië importeert veel kalium uit Rusland. Die grondstof wordt gebruikt voor de landbouwproductie. "Met de oorlog tussen Rusland en Oekraïne lopen we vandaag het risico op een tekort aan kalium of een stijging van de prijs ervan", waarschuwt Bosonaro.
bron: nos.nl
Straks heeft Putler alleen nog Baudet als vriendje
En Baudet heeft binnenkort helemaal geen invloed meer (als je daar al van kunt spreken), want die halve wappie-kliek gaat hier ook niet in meequote:Op donderdag 3 maart 2022 09:39 schreef Simmertje het volgende:
Brazilië wil 'minder afhankelijk zijn van Rusland'
De Braziliaanse president Jaïr Bolsonaro roept in een tweet op om "uitvoerende en wetgevende maatregelen in werking te stellen" om minder afhankelijk te zijn van Rusland. Hij hoopt dat zijn land daardoor minder economische schade oploopt. Brazilië importeert veel kalium uit Rusland. Die grondstof wordt gebruikt voor de landbouwproductie. "Met de oorlog tussen Rusland en Oekraïne lopen we vandaag het risico op een tekort aan kalium of een stijging van de prijs ervan", waarschuwt Bosonaro.
bron: nos.nl
Straks heeft Putler alleen nog Baudet als vriendje
Zou kunnen inderdaad, we gaan het zien, voorlopig zit Putin er nog wel een jaartje of 10-15quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Putin is losgeslagen. Hij neemt een enorme gok. Oekraïne zal wel vallen, maar de komende jaren zal Rusland de prijs gaan zien. Helaas niet de mensen in de leeftijd van Putin, maar de jonge generatie daarna, die dit niet willen.
Ja inderdaad zeker bij iemand die voor zijn burgers zou moeten zorgen ipv overleveren aan de vijand is de kans groot dat je een paar kogels kunt ontvangen van de wat extremistische figurenquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Die man zou natuurlijk opgepakt moeten worden, niet geëxecuteerd.
Maar goed, dat is voor mij makkelijk praten. Kan me voorstellen dat er mensen, wanneer hun stad is aangevallen of op punt staat aangevallen te worden, huizen verwoest, mensen om je heen dood, dat je dan niet meer zo helder denkt.
@Slashdotter gebruikt vaak zeer twijfelachtige bronnen voor zijn berichten. Daar is hij al een paar keer op aangesproken dus dat houdt binnenkort een keer op. Pravda valt daar ook onder, net als Dailymailquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik las dat bellingcat het hield op 3000 Russische doden. Maar ik weet niet wie ik moet geloven.
quote:Overall, we rate Pravda Report Right Biased and Highly Questionable based on poor sourcing, frequent promotion of state propaganda, conspiracy theories, and the significant publication of fake news.
Loekasjenko is tot Putin wat Mussolini tot Hitler was.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is leuk dat er memes van gemaakt worden maar WTF die presentatie van Loekasjenko! Even melden dat Wit Rusland raketten heeft afgeschoten (paar uur voordat dan Rusland Oekraine aanviel?) en de presentatie wordt gewoon online gezet. Wat was dit voor eehh arrogantie
Nou, zijn best wel veel berichten over dat veel Russische soldaten niet wisten dat ze ingezet zouden worden voor een invasie. Dat verklaart wellicht ook waarom de opmars zo moeizaam verloopt met relatief veel verliezen aan de zijde van de Russen.quote:
Wat ontzettend dom. Nu heeft geen Poetin geen andere keus meer: hij MOET wel reageren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:36 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
De oorlog is voorbij na deze actie!
Triest idd, iig wel netjes van die 2 agenten hoe voorzichtig ze fysiek met haar omgaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 06:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een 77-jarige Russische kunstenaar en activiste is door de Russische politie opgepakt in Sint-Petersburg. Yelena Osipova werd gearresteerd terwijl ze tegen de Russische inval in Oekraïne demonstreerde.
https://twitter.com/i/status/1499122093342011393
Wat een ongelooflijk trieste bedoeling in Rusland. Maargoed, dat wisten we natuurlijk al.
Ik denk dat het executeren van pro-Russische oekrainers niet zo vreemd is en dat je daar niet vreselijk extremistisch voor hoeft te zijn. Het opruimen van landverraders in oorlogstijd gaat soms net wat sneller dan theoretisch wenselijk is. Geen enkel probleem.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:42 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ja inderdaad zeker bij iemand die voor zijn burgers zou moeten zorgen ipv overleveren aan de vijand is de kans groot dat je een paar kogels kunt ontvangen van de wat extremistische figuren
Hij is 70 toch? En als ik die ongezonde pretnisonmuil en z’n gigatafel bekijk uit angst voor Corona denk ik dat De Grote Dicatator niet zo lekker tikt. Als ie ‘t dan tot z’n 80e/85e volhoudt is het officieel een robot.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad, we gaan het zien, voorlopig zit Putin er nog wel een jaartje of 10-15
Zij konden het zelf ook niet vindenquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met dat Roemeense vliegtuigje. Nog steeds vermist? Kan er weinig over te vinden
Mwoah, aanvankelijk was Mussolini het grote voorbeeld van Hitler en keek de Italiaan zelfs neer op dat rare, besnorde mannetje.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:44 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Loekasjenko is tot Putin wat Mussolini tot Hitler was.
Wtfquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:48 schreef AnneX het volgende:
Overigens nu 1 miljoen vluchtelingen en het zal toenemen uit een land waar nauwelijks is gevaccineerd, laat staan geboosterd.
Vnl. vrouwen en kinderen verspreid over Europa, vnl. Polen en Duitsland.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij is 70 toch? En als ik die ongezonde pretnisonmuil en z’n gigatafel bekijk uit angst voor Corona denk ik dat De Grote Dicatator niet zo lekker tikt. Als ie ‘t dan tot z’n 80e/85e volhoudt is het officieel een robot.
Ja dat is inderdaad het grootste probleem! Ze zijn NIET gevaccineerdquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:48 schreef AnneX het volgende:
Overigens nu 1 miljoen vluchtelingen en het zal toenemen uit een land waar nauwelijks is gevaccineerd, laat staan geboosterd.
Vnl. vrouwen en kinderen verspreid over Europa, vnl. In Polen en Duitsland.
Ik denk dat AnneX bedoelt dat dit extra risico's zou kunnen meebrengen (al zal dit nu hopelijk wel meevallen), niet dat je de vluchtelingen niet moet binnen laten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wtf
mensen moeten hun thuisland ontvluchten, maar muh vaccine
quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:48 schreef AnneX het volgende:
Corona is oud nieuws, boeit geen hond. Nog even los van de morele kwestie die anderen al aangestipt hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:48 schreef AnneX het volgende:
Hey als ik m'n QR code moet laten zien voordat ik een land binnen mag dan hunnie ook!!quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wtf
mensen moeten hun thuisland ontvluchten, maar muh vaccine
Ze hebben daar toch ervaring in het vergiftigen van mensen? Niemand die het daar aandurft?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
Ja wordt 70 dit jaar maar had onlangs die wet aangenomen waardoor hij nog tot 2036 president kan blijven dus wie weet
Ik denk dat je niet goed snik bent als je in dit scenario dat bestempelt als 'extra risico'.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat AnneX bedoelt dat dit extra risico's zou kunnen meebrengen (al zal dit nu hopelijk wel meevallen), niet dat je de vluchtelingen niet moet binnen laten.
Welke bedoel je?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:47 schreef Catatafishh het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met dat Roemeense vliegtuigje. Nog steeds vermist? Kan er weinig over te vinden
al gedoneerd voor de airdrop???quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Corona is oud nieuws, boeit geen hond. Nog even los van de morele kwestie die anderen al aangestipt hebben.
liever gewoon nietquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey als ik m'n QR code moet laten zien voordat ik een land binnen mag dan hunnie ook!!
Als hij nu ophoudt heb je kans dat we over een jaar of 5 weer met hem gaan praten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:41 schreef Frutsel het volgende:
Zou kunnen inderdaad, we gaan het zien, voorlopig zit Putin er nog wel een jaartje of 10-15
Was een raket die gericht was op die TV toren, was niet bewust.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Is er meer bekend over het vermeend bombarderen van Babyn Yar in Kiev?
Als ze niet zijn gevaccineerd gaan die oude Oekraïense vrouwtjes uiteindelijk hier de pijp uit door Coronaquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad het grootste probleem! Ze zijn NIET gevaccineerd
Stuur ze terug!
Ik ben er vrij zeker van dat Putin onaanstbaar is in die bunker. Alles en iedereen om ‘m heen is ondertussen snoeihard aangepakt en nog geen coup. Sterker nog; het leger gaat nog harder knokken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze hebben daar toch ervaring in het vergiftigen van mensen? Niemand die het daar aandurft?
Die mensen willen toch ook als normaal mens behandeld worden?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind mensen met een handicap belachelijk maken niet echt leuk, maar wellicht ligt dat aan mij.
Achterdocht zal in die kringen enorm zijn. Zelfs als er mensen in zijn inner circle twijfels hebben durven ze die waarschijnlijk niet openlijk te uiten.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat Putin onaanstbaar is in die bunker. Alles en iedereen om ‘m heen is ondertussen snoeihard aangepakt en nog geen coup. Sterker nog; het leger gaat nog harder knokken.
Niet vermeend. Er is een uit koers geraakt raket bij het monument gekomen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Is er meer bekend over het vermeend bombarderen van Babyn Yar in Kiev?
Serieus? Dat is je zorg?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:48 schreef AnneX het volgende:
Niet alleen met zijn hoofd volgens mij...quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, aanvankelijk was Mussolini het grote voorbeeld van Hitler en keek de Italiaan zelfs neer op dat rare, besnorde mannetje.
Loekashenko heeft altijd met z'n hoofd in de reet van Poetin gezeten.
quote:
En veel Chinese onderdelen om de kosten te drukken.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:54 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Interessant draadje over het slechte onderhoud aan de Russische trucks. De schrijver noemt het een gevolg van corruptie maar ik denk dat dat nog optimistisch is. Rusland heeft gewoon helemaal geen geld om zo'n groot leger in goede conditie te houden. Dat is ook de reden waarom er zoveel jonge dienstplichtigen de oorlog in gegooid worden, omdat ze geen beroepsleger kunnen betalen.
Geoefend russisch leger.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:58 schreef Alloch87 het volgende:
[..]![]()
En NAVO doet niets zonder de VS, want NAVO = VS.
Dus hou a.u.b. met te denken dat er een oorlog met NAVO maar zonder VS denkbaar is.
Misschien even opnieuw lezen waar hij als eerste op reageerde, dan weet je dat het niks te maken heeft met de "overlevingsstrijd in Oekraïne". En wat betreft de rest van je post, Rusland kan om dezelfde redenen die demonstraties verbieden of uit een slaan. Je bewijst dus zijn punt. In het geval van Nederland weten users hier het tot bloedens toe knuppelen ("tikjes") van ouderen goed te praten, maar als het gaat om een demonstratie in Rusland waar een oud vrouwtje zorgzaam door ordetroepen wordt meegenomen is dat opeens "een trieste bedoening".quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als een agent je sommeert om je te verwijderen, omdat een burgemeester via democratische processen een samenscholingsverbod heeft afgekondigd, is dat in vorm en functie een bevel wat je als burger per ommegaande dient op te volgen. En dus geen uitnodiging tot discussie of om dat "koffiedrinken" voort te zetten. Staat in wetgeving die ook mogelijk is dankzij die grondwet waar ze zo graag mee schermen. Een grondwet die overigens geen wederzijds zelfmoordpact is tussen burger en overheid.
Aan het eind van een lange escalatieladder, waarin die mensen plenty tijd en ruimte hadden om alsno aan die sommatie gehoor te geven, ruim na het laten horen van hun standpunten, komt pas de inzet van fysiek geweld aan bod. Ondanks wat je misschien denkt, zijn die agenten ook kinderen, vaders en moeders, die komen niet bloeddorstig de ME busjes uit stormen om eens wat mensen pijn te gaan doen. Sterker nog, er zijn best veel agenten die ME-dienst hadden en hiervoor ingezet werden, die het er psychisch best moeilijk mee hebben. Je doet een opleiding en zweert een eed om burgers te beschermen, soms met gevaar voor eigen leven, en dan kom je deze figuren tegen. Als een van die demonstrerende wappietrutjes een dag later 112 belt omdat hun man ze aftuigt voor het kopen van het verkeerde merk ketchup, komen ze gewoon langs om ze helpen, want dat is waarom ze voor die baan hebben gekozen.
Ik als recht uitgelijnde burger zat niet met een zak chipito's gniffelend voor de TV toen ik dat zag, maar ik kan weinig sympathie opbrengen voor mensen die zich zo buiten de rechtsorde menen te kunnen plaatsen zonder gevolgen.
Dit vergelijken met de overlevingsstrijd in Oekraïne, is een nieuw moreel dieptepunt.
Ja, wat zijn toch gek op waarschuwen die Russen. En het Westen reageert alleen diplomatiek. Zijn de Sovetjes niet gewend.quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:16 schreef Salina het volgende:
[..]
Nee, dit kan niet.![]()
Zit echt even te lachen achter mijn beeldscherm.
Dit.Kan.Niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind trouwens dat we nu ALLE Siberische tijgers uit onze Westerse dierentuinen moeten halen.Ik dacht even dat het echt om de katten ging, en ik dacht: "dat Nexta is toch helemaal niet zoiets als De Speld of vergis ik mij nou?". Maar het zal idd wel om de eigenaren gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tails tell tales
Ik dacht dat jij degene was die sprak over anticiperen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet goed snik bent als je in dit scenario dat bestempelt als 'extra risico'.
Verschil is wel de omgang met demonstranten in Nederland en in Rusland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:01 schreef Eliza123 het volgende:
[..]
Misschien even opnieuw lezen waar hij als eerste op reageerde, dan weet je dat het niks te maken heeft met de "overlevingsstrijd in Oekraïne". En wat betreft de rest van je post, Rusland kan om dezelfde redenen die demonstraties verbieden of uit een slaan. Je bewijst dus zijn punt. In het geval van Nederland weten users hier het tot bloedens toe knuppelen ("tikjes") van ouderen goed te praten, maar als het gaat om een demonstratie in Rusland waar een oud vrouwtje zorgzaam door ordetroepen wordt meegenomen is dat opeens "een trieste bedoening".
ja sorry, dit soort gesprekken waren 2 weken geleden nog leukquote:Op donderdag 3 maart 2022 10:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij degene was die sprak over anticiperen.
Stel dat 80% v/d vluchtelingen niet gevaccineerd is (geen idee wat de percentages zijn, dit is puur als voorbeeld)
Stel je vangt een miljoen vluchtelingen op
Stel covid is daadwerkelijk een risico (valt volgens mij best mee)
Dan is het wel handig om te weten dat er zoveel ongevaccineerde mensen tussen de vluchtelingen zitten. Dit mag niks uitmaken m.b.t. het wel niet binnenlaten, maar het kan wel handig zijn m.b.t. voorraden vaccins die je aanschaft, communicatie over vaccinatie die je voorbereid. In het geval de vluchtelingen langere tijd blijven.
Extra risico bestempelen benoem ik niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet goed snik bent als je in dit scenario dat bestempelt als 'extra risico'.
Omdat een konvooi van 60km lang is uitgeschakeld?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Is dat uitgeschakeld?quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat een konvooi van 60km lang is uitgeschakeld?
Denk dat als je carnaval een beetje hebt meegekregen je snel uitgeanalyseerd was.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Extra risico bestempelen benoem ik niet.
Realiseren wèl.
Deze oude talking points herhalen en plakken op alles wat voorbij komt is een extra risico. Echt totaal niet relevant.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Extra risico bestempelen benoem ik niet.
Realiseren wèl.
Volgens mij staat het vast vooral, door een aantal problemen. Dat zorgt meestal niet voor duizend+ dodenquote:Op donderdag 3 maart 2022 10:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is totaal niet uitgeschakeld?quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet meegekregenquote:Op donderdag 3 maart 2022 10:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk dat als je carnaval een beetje hebt meegekregen je snel uitgeanalyseerd was.
Dat weet je er toch heel weinig van. De EU 27 heeft 1.4 miljoen man in actieve dienst, Rusland werd berekend op rond de 1 miljoen maar dat blijkt nu mischien maar de helft te zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:19 schreef UitStraling het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |