abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:35:56 #226
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203917926
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische dodental ligt nu op 9k. Terwijl het net minder dan 6k gisteren was. Waar komt die gigantische sprong vandaan?

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/03/3/7327696/
Russian losses in Ukraine: close to 9,000 troops, 217 tanks, 900 armoured fighting vehicles
Sowieso, hoe schat je dat in?

Gewoon niet zoveel waarde hechten aan dergelijke nummers. De een overdrijft, de ander doet het tegenovergestelde.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203917934
twitter

De oorlog is voorbij na deze actie!
Zonder wrijving geen glans
pi_203917935
quote:
Russische dodental ligt nu op 9k. Terwijl het net minder dan 6k gisteren was. Waar komt die gigantische sprong vandaan?

Russian losses in Ukraine: close to 9,000 troops, 217 tanks, 900 armoured fighting vehicles
Misschien meer data binnengekomen?
Beetje wat we hier met corona hebben, piek in het aantal besmettingen omdat eerdere gegevens nu pas verwerkt zijn.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203917936
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:32 schreef aTypisch het volgende:

[..]
:')
Je zit hier op FOK! met een Oekraïne UI man. Lul niet zo _O-
Ik zeg alleen maar dat helder denken tijdens een oorlog niet vanzelfsprekend is.

Zelfs zonder oorlog niet ;).
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:37:10 #230
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203917945
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Hopelijk zullen we er nooit achter komen maar je hebt natuurlijk nukes, grote nukes en kleine tactical nukes.
Als laatstgenoemde daadwerkelijk door de Russen zou worden ingezet op bijvoorbeeld één Oekraïense stad dan vraag ik me af wat de wereld zou doen. Wat kan de wereld dan doen?

Als we dan ook nukes gaan gooien dan weet je dat Rusland alles inzet en we een nucleaire oorlog krijgen. Als we militair ingrijpen weet je dat vroeg of laat Rusland ze gaat gooien.

Nogmaals :ik hoop niet dat het zo ver komt maar Putin lijkt volledig losgeslagen en wat ik al vaker zei: kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik geloof niet dat het zo ver komt, maar ik ben er geen 100% van overtuigd
Ik denk niet dat Putin is losgeslagen. Hij neemt een enorme gok. Oekraïne zal wel vallen, maar de komende jaren zal Rusland de prijs gaan zien. Helaas niet de mensen in de leeftijd van Putin, maar de jonge generatie daarna, die dit niet willen.
Dit, dus.
pi_203917947
quote:

Ik las dat bellingcat het hield op 3000 Russische doden. Maar ik weet niet wie ik moet geloven.
pi_203917948
quote:

Dat aantal klopt niet.

Deskundigen zeiden gisteren dat dat aantal niet kan kloppen, is waarschijnlijk fakenews.

Dodental ligt rond de 3000 (volgens Bellingcat).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203917952
twitter
pi_203917953
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:36 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Ik zeg alleen maar dat helder denken tijdens een oorlog niet vanzelfsprekend is.

Zelfs zonder oorlog niet ;).
Helder denken is overrated joh.

Word je saai van
pi_203917959
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:35 schreef AnneX het volgende:
Dames en heren: het Russische leger: [ twitter ]
Propaganda?
pi_203917961
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat aantal klopt niet.

Deskundigen zeiden gisteren dat dat aantal niet kan kloppen, is waarschijnlijk fakenews.

Dodental ligt rond de 3000 (volgens Bellingcat).
Je kunt er vanuit gaan dat geen van de cijfers die we te zien krijgen kloppen
pi_203917964
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:28 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Het is leuk dat er memes van gemaakt worden maar WTF die presentatie van Loekasjenko! Even melden dat Wit Rusland raketten heeft afgeschoten (paar uur voordat dan Rusland Oekraine aanviel?) en de presentatie wordt gewoon online gezet. Wat was dit voor eehh arrogantie _O-
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:38:49 #238
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203917969
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:26 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Niks mis mee
Die man zou natuurlijk opgepakt moeten worden, niet geëxecuteerd.

Maar goed, dat is voor mij makkelijk praten. Kan me voorstellen dat er mensen, wanneer hun stad is aangevallen of op punt staat aangevallen te worden, huizen verwoest, mensen om je heen dood, dat je dan niet meer zo helder denkt.
Krekker is de bom!
pi_203917978
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:35 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat de gesprekken tussen Oekraïne en Rusland vandaag iets zullen opleveren.
Dat hoop ik ook van harte. ;(
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_203917986
Brazilië wil 'minder afhankelijk zijn van Rusland'

De Braziliaanse president Jaïr Bolsonaro roept in een tweet op om "uitvoerende en wetgevende maatregelen in werking te stellen" om minder afhankelijk te zijn van Rusland. Hij hoopt dat zijn land daardoor minder economische schade oploopt. Brazilië importeert veel kalium uit Rusland. Die grondstof wordt gebruikt voor de landbouwproductie. "Met de oorlog tussen Rusland en Oekraïne lopen we vandaag het risico op een tekort aan kalium of een stijging van de prijs ervan", waarschuwt Bosonaro.

bron: nos.nl

Straks heeft Putler alleen nog Baudet als vriendje :'(
pi_203917992
Die Oekraiense president probeer met alle wanhopige uitspraken nog te doen alsof Rusland het niet lukt om Oekraine over te nemen. Net alsof de Russen wegrennen ..............
De opstandelingen die in de steden zijn die worden de toevoer geblokkeerd en de watervoorziening en electra zal uiteraard beheert gaan worden door de Russen.
pi_203917997
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Hopelijk zullen we er nooit achter komen maar je hebt natuurlijk nukes, grote nukes en kleine tactical nukes.
Als laatstgenoemde daadwerkelijk door de Russen zou worden ingezet op bijvoorbeeld één Oekraïense stad dan vraag ik me af wat de wereld zou doen. Wat kan de wereld dan doen?

Als we dan ook nukes gaan gooien dan weet je dat Rusland alles inzet en we een nucleaire oorlog krijgen. Als we militair ingrijpen weet je dat vroeg of laat Rusland ze gaat gooien.

Nogmaals :ik hoop niet dat het zo ver komt maar Putin lijkt volledig losgeslagen en wat ik al vaker zei: kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik geloof niet dat het zo ver komt, maar ik ben er geen 100% van overtuigd
Denk niet dat we nukes gaan gooien op Rusland als die nukes inzet in Oekraïne.
Denk wel dat Poetin dan een enorm probleem heeft met zijn eigen bevolking en bondgenoten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_203918002
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:39 schreef Simmertje het volgende:

De Braziliaanse president Jaïr Bolsonaro roept in een tweet op om "uitvoerende en wetgevende maatregelen in werking te stellen" om minder afhankelijk te zijn van Rusland. Hij hoopt dat zijn land daardoor minder economische schade oploopt. Brazilië importeert veel kalium uit Rusland. Die grondstof wordt gebruikt voor de landbouwproductie. "Met de oorlog tussen Rusland en Oekraïne lopen we vandaag het risico op een tekort aan kalium of een stijging van de prijs ervan", waarschuwt Bosonaro.

putler :')
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:41:15 #244
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203918004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:39 schreef Simmertje het volgende:

En Baudet heeft binnenkort helemaal geen invloed meer (als je daar al van kunt spreken), want die halve wappie-kliek gaat hier ook niet in mee
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 09:41:31 #245
8781 crew  Frutsel
pi_203918006
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Putin is losgeslagen. Hij neemt een enorme gok. Oekraïne zal wel vallen, maar de komende jaren zal Rusland de prijs gaan zien. Helaas niet de mensen in de leeftijd van Putin, maar de jonge generatie daarna, die dit niet willen.
Zou kunnen inderdaad, we gaan het zien, voorlopig zit Putin er nog wel een jaartje of 10-15
pi_203918016
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Propaganda?
Goeie acteurs dan.
pi_203918017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Die man zou natuurlijk opgepakt moeten worden, niet geëxecuteerd.

Maar goed, dat is voor mij makkelijk praten. Kan me voorstellen dat er mensen, wanneer hun stad is aangevallen of op punt staat aangevallen te worden, huizen verwoest, mensen om je heen dood, dat je dan niet meer zo helder denkt.
Ja inderdaad zeker bij iemand die voor zijn burgers zou moeten zorgen ipv overleveren aan de vijand is de kans groot dat je een paar kogels kunt ontvangen van de wat extremistische figuren
pi_203918031
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:42 schreef AnneX het volgende:

[..]
Goeie acteurs dan.
het is daar oorlogstijd he

maar wel mooi verhaal
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 09:44:44 #249
8781 crew  Frutsel
pi_203918036
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ik las dat bellingcat het hield op 3000 Russische doden. Maar ik weet niet wie ik moet geloven.
@Slashdotter gebruikt vaak zeer twijfelachtige bronnen voor zijn berichten. Daar is hij al een paar keer op aangesproken dus dat houdt binnenkort een keer op. Pravda valt daar ook onder, net als Dailymail

quote:
Overall, we rate Pravda Report Right Biased and Highly Questionable based on poor sourcing, frequent promotion of state propaganda, conspiracy theories, and the significant publication of fake news.
pi_203918039
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Het is leuk dat er memes van gemaakt worden maar WTF die presentatie van Loekasjenko! Even melden dat Wit Rusland raketten heeft afgeschoten (paar uur voordat dan Rusland Oekraine aanviel?) en de presentatie wordt gewoon online gezet. Wat was dit voor eehh arrogantie _O-
Loekasjenko is tot Putin wat Mussolini tot Hitler was. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')