Sowieso, hoe schat je dat in?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische dodental ligt nu op 9k. Terwijl het net minder dan 6k gisteren was. Waar komt die gigantische sprong vandaan?
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/03/3/7327696/
Russian losses in Ukraine: close to 9,000 troops, 217 tanks, 900 armoured fighting vehicles
Misschien meer data binnengekomen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische dodental ligt nu op 9k. Terwijl het net minder dan 6k gisteren was. Waar komt die gigantische sprong vandaan?
Russian losses in Ukraine: close to 9,000 troops, 217 tanks, 900 armoured fighting vehicles
Ik zeg alleen maar dat helder denken tijdens een oorlog niet vanzelfsprekend is.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]![]()
Je zit hier op FOK! met een Oekraïne UI man. Lul niet zo
Ik denk niet dat Putin is losgeslagen. Hij neemt een enorme gok. Oekraïne zal wel vallen, maar de komende jaren zal Rusland de prijs gaan zien. Helaas niet de mensen in de leeftijd van Putin, maar de jonge generatie daarna, die dit niet willen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hopelijk zullen we er nooit achter komen maar je hebt natuurlijk nukes, grote nukes en kleine tactical nukes.
Als laatstgenoemde daadwerkelijk door de Russen zou worden ingezet op bijvoorbeeld één Oekraïense stad dan vraag ik me af wat de wereld zou doen. Wat kan de wereld dan doen?
Als we dan ook nukes gaan gooien dan weet je dat Rusland alles inzet en we een nucleaire oorlog krijgen. Als we militair ingrijpen weet je dat vroeg of laat Rusland ze gaat gooien.
Nogmaals :ik hoop niet dat het zo ver komt maar Putin lijkt volledig losgeslagen en wat ik al vaker zei: kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik geloof niet dat het zo ver komt, maar ik ben er geen 100% van overtuigd
Ik las dat bellingcat het hield op 3000 Russische doden. Maar ik weet niet wie ik moet geloven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Dat aantal klopt niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Helder denken is overrated joh.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:36 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat helder denken tijdens een oorlog niet vanzelfsprekend is.
Zelfs zonder oorlog niet.
Propaganda?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:35 schreef AnneX het volgende:
Dames en heren: het Russische leger: [ twitter ]
Je kunt er vanuit gaan dat geen van de cijfers die we te zien krijgen kloppenquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat aantal klopt niet.
Deskundigen zeiden gisteren dat dat aantal niet kan kloppen, is waarschijnlijk fakenews.
Dodental ligt rond de 3000 (volgens Bellingcat).
Het is leuk dat er memes van gemaakt worden maar WTF die presentatie van Loekasjenko! Even melden dat Wit Rusland raketten heeft afgeschoten (paar uur voordat dan Rusland Oekraine aanviel?) en de presentatie wordt gewoon online gezet. Wat was dit voor eehh arrogantiequote:
Die man zou natuurlijk opgepakt moeten worden, niet geëxecuteerd.quote:
Dat hoop ik ook van harte.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:35 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat de gesprekken tussen Oekraïne en Rusland vandaag iets zullen opleveren.
Denk niet dat we nukes gaan gooien op Rusland als die nukes inzet in Oekraïne.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hopelijk zullen we er nooit achter komen maar je hebt natuurlijk nukes, grote nukes en kleine tactical nukes.
Als laatstgenoemde daadwerkelijk door de Russen zou worden ingezet op bijvoorbeeld één Oekraïense stad dan vraag ik me af wat de wereld zou doen. Wat kan de wereld dan doen?
Als we dan ook nukes gaan gooien dan weet je dat Rusland alles inzet en we een nucleaire oorlog krijgen. Als we militair ingrijpen weet je dat vroeg of laat Rusland ze gaat gooien.
Nogmaals :ik hoop niet dat het zo ver komt maar Putin lijkt volledig losgeslagen en wat ik al vaker zei: kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik geloof niet dat het zo ver komt, maar ik ben er geen 100% van overtuigd
putlerquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:39 schreef Simmertje het volgende:
Brazilië wil 'minder afhankelijk zijn van Rusland'
De Braziliaanse president Jaïr Bolsonaro roept in een tweet op om "uitvoerende en wetgevende maatregelen in werking te stellen" om minder afhankelijk te zijn van Rusland. Hij hoopt dat zijn land daardoor minder economische schade oploopt. Brazilië importeert veel kalium uit Rusland. Die grondstof wordt gebruikt voor de landbouwproductie. "Met de oorlog tussen Rusland en Oekraïne lopen we vandaag het risico op een tekort aan kalium of een stijging van de prijs ervan", waarschuwt Bosonaro.
bron: nos.nl
Straks heeft Putler alleen nog Baudet als vriendje
En Baudet heeft binnenkort helemaal geen invloed meer (als je daar al van kunt spreken), want die halve wappie-kliek gaat hier ook niet in meequote:Op donderdag 3 maart 2022 09:39 schreef Simmertje het volgende:
Brazilië wil 'minder afhankelijk zijn van Rusland'
De Braziliaanse president Jaïr Bolsonaro roept in een tweet op om "uitvoerende en wetgevende maatregelen in werking te stellen" om minder afhankelijk te zijn van Rusland. Hij hoopt dat zijn land daardoor minder economische schade oploopt. Brazilië importeert veel kalium uit Rusland. Die grondstof wordt gebruikt voor de landbouwproductie. "Met de oorlog tussen Rusland en Oekraïne lopen we vandaag het risico op een tekort aan kalium of een stijging van de prijs ervan", waarschuwt Bosonaro.
bron: nos.nl
Straks heeft Putler alleen nog Baudet als vriendje
Zou kunnen inderdaad, we gaan het zien, voorlopig zit Putin er nog wel een jaartje of 10-15quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Putin is losgeslagen. Hij neemt een enorme gok. Oekraïne zal wel vallen, maar de komende jaren zal Rusland de prijs gaan zien. Helaas niet de mensen in de leeftijd van Putin, maar de jonge generatie daarna, die dit niet willen.
Ja inderdaad zeker bij iemand die voor zijn burgers zou moeten zorgen ipv overleveren aan de vijand is de kans groot dat je een paar kogels kunt ontvangen van de wat extremistische figurenquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Die man zou natuurlijk opgepakt moeten worden, niet geëxecuteerd.
Maar goed, dat is voor mij makkelijk praten. Kan me voorstellen dat er mensen, wanneer hun stad is aangevallen of op punt staat aangevallen te worden, huizen verwoest, mensen om je heen dood, dat je dan niet meer zo helder denkt.
@Slashdotter gebruikt vaak zeer twijfelachtige bronnen voor zijn berichten. Daar is hij al een paar keer op aangesproken dus dat houdt binnenkort een keer op. Pravda valt daar ook onder, net als Dailymailquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik las dat bellingcat het hield op 3000 Russische doden. Maar ik weet niet wie ik moet geloven.
quote:Overall, we rate Pravda Report Right Biased and Highly Questionable based on poor sourcing, frequent promotion of state propaganda, conspiracy theories, and the significant publication of fake news.
Loekasjenko is tot Putin wat Mussolini tot Hitler was.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is leuk dat er memes van gemaakt worden maar WTF die presentatie van Loekasjenko! Even melden dat Wit Rusland raketten heeft afgeschoten (paar uur voordat dan Rusland Oekraine aanviel?) en de presentatie wordt gewoon online gezet. Wat was dit voor eehh arrogantie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |