Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.
Het eerste kan constructief zijn, het tweede is ranzig.
Tokkies are gonna tokkie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-land~a778d5db/
De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Wat zou jij doen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.
Ik reageerde op nostra. Simpele ziel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat hier om scheldpartijen richting individuen, vanuit individuen.
Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.
met je constructief
Ik merk veel onrust bij je wat betreft die kernoorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
Stel dat Putin ons land wil raken. Zal hij dat via nucleaire weg doen, of bestaat er een kans dat we daadwerkelijk de Russen door onze steden krijgen die alles kapot schieten ?
Ik zou jou eens willen horen wanneer jij als burger een normaal leven wil leiden en daarom kiest om te horen bij de partij die jou niet met geweld onderdrukt. Maar nee, jouw bully bedreigt je dat jij hier geen keus in hebt, want dan voelt hij zich bedreigd. Rot toch op man.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kortzichtigheid
Dit conflict is tientallen jaren in the making, maar je kunt ook gewoon één persoon aanwijzen als enige schuldige. Lekker wereldbeeld heb je dan.
Als je de serie "The Americans" hebt gezien weet je natuurlijk dat dit allemaal KGB spionnen zijnquote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-land~a778d5db/
De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Naar nu blijkt zitten die oliarchen met geld op de meest onwerkelijke plekken, zie het voorbeeld van TUI. Verhaal halen bij uitbaters van Russische winkeltjes in Nederland is inderdaad vrij kansloos, die kunnen er niks aan doen. De gewone burgers in Rusland, wél. Gazprom, een van de instrumenten van Putler, heeft 100k werknemers,quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
Dat klopt sowieso en ik vind er ook nog wel wat voor te zeggen om dat te verbreden naar bijvoorbeeld sporters die toch dwepen met hun nationaliteit, maar dat gebeurt dus precies niet. Het enkele feit dat je Rus bent is al verworden tot een valide basis om individuen te belemmeren in hun doen en laten, omdat de perceptie is dat dat via een omweg Poetin zou beïnvloeden. Dat is niet alleen laf, maar schiet ook nog eens volkomen zijn doel voorbij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:04 schreef theunderdog het volgende:
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.
Ja, dat geloof ik ook wel...quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef Zwansen het volgende:
Bij elk ministerie kun je ambtenaren vinden die negatief denken over de nieuwe minister. Altijd. En vooral bij defensie.
Lijkt me ook niet want dat kent louter verliezersquote:
Niks aan de hand, dus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:19 schreef UitStraling het volgende:
Hoog tijd dat de mensen gaan beseffen dat de NAVO echt 100 keer niks voorstelt zonder de VS, zeker niet tegen een geoefend Russisch leger.
Underrated opmerking. Derhalve like gegeven.quote:
Maar de werkelijke motivaties weet je niet!quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf beter kunt verdedigen als je de motivaties van je vijand weet.
Als je al verloren hebt maakt dat niet uitquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet want dat kent louter verliezers
Maar hoe kom je erbij dat dat is genormaliseerd?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso en ik vind er ook nog wel wat voor te zeggen om dat te verbreden naar bijvoorbeeld sporters die toch dwepen met hun nationaliteit, maar dat gebeurt dus precies niet. Het enkele feit dat je Rus bent is al verworden tot een valide basis om individuen te belemmeren in hun doen en laten, omdat de perceptie is dat dat via een omweg Poetin zou beïnvloeden. Dat is niet alleen laf, maar schiet ook nog eens volkomen zijn doel voorbij.
Ah, dat weet je dan wel goed te praten. Maar Rusland hè!quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ahja, die kneuzen die 10 keer worden gevorderd weg te gaan, dat niet doen en het dan vreemd vinden dat ze wat tikjes krijgen. Ook totaal geen medelijden mee en je moet wel een absurde kronkel in je kop hebben wil je dat vergelijken met de situatie in Rusland.
Daar krijg je geen paar maanden celstraf hoor als je met een brandende fakkel in de voortuin van een minister staat.
Watskeburt?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Underrated opmerking. Derhalve like gegeven.
Nu snel even bijlezen van vannacht.
Kan bijna niet erger zijn dan gisteravond.
Ik hoop niet ooit in een positie te komen dat ik daar echt een antwoord op moet hebben.quote:
• Omdat Rotterdam de belangrijkste haven is als het om de aanvoer van Amerikaans leger materiaal gaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:08 schreef Catatafishh het volgende:
- waarom het 'verre' Nederland? Zoveel doelen dichterbij die eenvoudiger te bereiken zijn en minstens zoveel impact maken.
Ik lees niet anders dan berichten á la vier hierboven.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar hoe kom je erbij dat dat is genormaliseerd?
Niks in het leven is 100% natuurlijk. Ik claim dit op basis van Putin's huidige aanval en strategie die hij gebruikt. Dat duidt niet op het uitlokken van een nucleair conflict.quote:
Als je uit een enigsinds fatsoenlijk milieu komt, dan ken je niemand die bovenstaande in zijn hoofd zou halen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik lees niet anders dan berichten á la vier hierboven.
Dat weet jij niet. Dan kan je het heel hard roepen van niet, maar feit is dat die dreiging reëeler is dan ooit.quote:
Ben je hier net zo overtuigd van als de mensen die dachten dat er geen inval in Oekraïne zou komen?quote:
Nee, dit kan niet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:13 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit soort symbolische maatregelen, net als dat Fifa is toch gewoon symbool politiek? Heeft weinig met sancties te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind trouwens dat we nu ALLE Siberische tijgers uit onze Westerse dierentuinen moeten halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
De planeet zal het wel overleven hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
• Omdat Rotterdam de belangrijkste haven is als het om de aanvoer van Amerikaans leger materiaal gaat.
• Omdat in Brunssum een belangrijk NATO hoofdkwartier is. Vanuit daar wordt momenteel de interventiemacht in Oost-Europa aangestuurd.
Dus zelf bij een gelimiteerde nucleaire oorlog met tactische kernwapens zijn we het haasje. Maak je maar geen illusies. Daarnaast wordt ook wel eens gesproken over dat Putin als waarschuwing een atoombom in de Noordzee zou kunnen laten ontploffen. Dan krijgen we ook met fallout te maken.
Overigens geloof ik zelf niet in een gelimiteerde nucleaire oorlog. Het is of niet, of full out en dan is de hele planeet het haasje. Daarom ben ik ook zo angstig voor escalatie.
Maar wel anderen opofferen omdat ze in een ander deel v/d wereld geboren zijn en helemaal niet bij Rusland willen horen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Vind ik interessanter dan debieltjes die andere uitschelden omdat ze in een ander deel van de wereld zijn geboren.
Ik ben daar dus niet zo zeker van want we zijn lastig bereikbaar.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
• Omdat Rotterdam de belangrijkste haven is als het om de aanvoer van Amerikaans leger materiaal gaat.
• Omdat in Brunssum een belangrijk NATO hoofdkwartier is. Vanuit daar wordt momenteel de interventiemacht in Oost-Europa aangestuurd.
Dus zelf bij een gelimiteerde nucleaire oorlog met tactische kernwapens zijn we het haasje. Maak je maar geen illusies. Daarnaast wordt ook wel eens gesproken over dat Putin als waarschuwing een atoombom in de Noordzee zou kunnen laten ontploffen. Dan krijgen we ook met fallout te maken.
Overigens geloof ik zelf niet in een gelimiteerde nucleaire oorlog. Het is of niet, of full out en dan is de hele planeet het haasje. Daarom ben ik ook zo angstig voor escalatie.
Ik had de inval wel verwacht, dus je vergelijking gaat niet op.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:16 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ben je hier net zo overtuigd van als de mensen die dachten dat er geen inval in Oekraïne zou komen?
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar wel anderen opofferen omdat ze in een ander deel v/d wereld geboren zijn en helemaal niet bij Rusland willen horen?
Hoezo? Hij hoeft alleen maar een onderzeeboot voor de kust te parkeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:18 schreef Catatafishh het volgende:
Ik ben daar dus niet zo zeker van want we zijn lastig bereikbaar.
Feit blijft, we weten niet wat zal gebeuren.quote:
Vlissingen niet Rotterdam…quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso. Maar de sancties werken dus, prima zaak (los gezien dat het voor mensen persoonlijk ontzettend klote is).quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik hoop niet ooit in een positie te komen dat ik daar echt een antwoord op moet hebben.
Ik ben gewoon aan het lezen en een beetje rondvragen. Ik heb wat Russische vrienden van vorige reizen die compleet kapot zijn nu.
Om een indicatie te geven: er zijn nu russische banken die tot wel 20% rente bieden voor roebels, iets minder dan 10% voor euro's en dollars. Dit omdat bijna iedereen hun geld probeert weg te halen daar. Tenminste, de mensen die ik ken.
Vind ik interessanter dan debieltjes die andere uitschelden omdat ze in een ander deel van de wereld zijn geboren.
Weet jij welk afweergeschut 'we' hebben dan? En voor welke raketten dit wel of niet werkt?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is niet alsof Rusland gericht een raket naar 'ons' kan afschieten en dat wij dan gaan kijken 'oh er wordt een raket afgeschoten' en dat we vervolgens NIETS doen.
ICBM onderzeeers hoef je niet voor de kust te parkeren.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:19 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hoezo? Hij hoeft alleen maar een onderzeeboot voor de kust te parkeren.
Uiteraard, net als Putin zelf als dekmantel een vertaler in Oost-Duitsland was.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je de serie "The Americans" hebt gezien weet je natuurlijk dat dit allemaal KGB spionnen zijn
(en ik denk dat er best een paar echte spionnetjes tussen zullen zitten...)
Gewoon Russisch paspoort inleveren, Oekraïnse vlaggen ophangen etc
Ja, ik kan dat niet los zien.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso. Maar de sancties werken dus, prima zaak (los gezien dat het voor mensen persoonlijk ontzettend klote is).
Zodra Putin weg is uit Oekraïne en het liefst helemaal verdwenen is zal alles weer beter worden voor ze.
Dat lijkt me niet mijn taak. Sowieso weten we niet wat Rusland besluit te doen in dergelijk geval, maar ik neem aan dat er niet toegekeken gaat worden in zo'n geval.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Weet jij welk afweergeschut 'we' hebben dan? En voor welke raketten dit wel of niet werkt?
Hoor het graag!
Complete onzin. Ik spreek louter mijn zorgen uit en ik zeg dat de EU niets anders doet dan olie op het vuur gooien en dat de NAVO zelf ook schuld aan deze situatie heeft.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:17 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij loopt hier constant de Rusland troll uit te hangen, ga ik niet meer op in.
Het is niet één raket hé? Het is een raket die de atmosfeer ingaat, vervolgens komen hier een dozijn kernkoppen uit en die vallen naar beneden. Wat er gebeurt is dat de Amerikanen, Fransen en Engelsen dan hun raketten op Rusland afschieten. Maar dan maken wij al niet meer mee.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is niet alsof Rusland gericht een raket naar 'ons' kan afschieten en dat wij dan gaan kijken 'oh er wordt een raket afgeschoten' en dat we vervolgens NIETS doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |