abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203917387
quote:
13s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-land~a778d5db/

De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Dit is nog niks in vergelijking met wat de gemiddelde Rus nu overkomt door de sancties.

Maar, scheldwoordjes van debielen kunnen we ook aandacht geven.
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:00:54 #142
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203917389
quote:

De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Absurd. Russische mensen zitten vaak hier omdat ze die Poetin-kliek sowieso al niks vinden. En ze hebben in ieder geval pluriformere informatie dan de gemiddelde Rus.

Hetzelfde idiote gedrag als Joodse mensen die hier wonen aanspreken op de politiek van Israël.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203917390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Man man man, wat ben je dan een gigantische randmongool.
Politiek scheiden lijkt voor sommigen altijd lastig.
Doet me denken aan dat elke Aziaat voor corona verantwoordelijk werd gehouden door sommigen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:01:22 #144
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203917394
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:53 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Ik zie wel meerwaarde in proberen te begrijpen wat hem beweegt, waarom hij tot deze aanval is gekomen. Dat is mijn inziens wat anders dan goedpraten. Het bepaalt ook hoe we moeten reageren. Is hij gek geworden? Is Oekraïne voor hem voldoende? Wat is hij hierna van plan?
Draaiboek van de KGB is liegen en bedriegen om verwarring te veroorzaken. Hoe wil je achterhalen wat hem werkelijk beweegt, dat lukt je niet? Enige wat je met zekerheid kan stellen, dat zijn zijn acties: zelfverrijking, landen binnenvallen, alle burgertegenstanders in de bak of dood, politieke tegenstanders in de bak of dood.

En jij wil lekker gaan gissen wat zijn werkelijke agenda is? Ik denk dat je beter kan nadenken hoe je jezelf tegen zo'n slimme vijand kan verdedigen.

Wat jij doet is zelfs gevaarlijk (als je aan de macht zou zijn). Want door de gissen wat hij werkelijk wil, zou je natuurlijk als jij het voor het zeggen hebt, acties willen nemen om de schade te beperken. Dat betekent dus dat je met je acties inzet op iets waar je op rekent, terwijl de persoon waar jouw vijand juist bewust zoveel mogelijk liegt en bedriegt, waardoor het onmogelijk is om te anticiperen op zijn werkelijke agenda. Enige waar je op kan anticiperen is op de mogelijke meest funeste acties van zo'n persoon (conventionele aanval, kernwapens, etc).
Krekker is de bom!
pi_203917395
quote:
9s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, voorbeeld doet volgen.
Uh. Wat bedoel je?
  Redactie Sport donderdag 3 maart 2022 @ 09:02:10 #146
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203917398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Von m wel leuk
Ik vind mensen met een handicap belachelijk maken niet echt leuk, maar wellicht ligt dat aan mij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:02:34 #147
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203917403
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:51 schreef Bocaj het volgende:
'Twijfels over Kajsa Ollongren op Defensie: ’Wat moet zij hier?’'

https://www.telegraaf.nl/(...)ie-wat-moet-zij-hier (Premium)

Overal waar zij komt is het hommeles... :D
Hommeles? :')

Bij elk ministerie kun je ambtenaren vinden die negatief denken over de nieuwe minister. Altijd. En vooral bij defensie.

Maar het is wel leuk voor de clicks natuurlijk.
pi_203917406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:01 schreef theunderdog het volgende:
Uh. Wat bedoel je?
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_203917408
quote:

Alsof die mensen er iets mee te maken hebben idd.

Maar dat klimaat wordt wel geschept in de EU door ook zelf russische personen nergens toe te laten, bedrijven te boycotten, russische tv te blokkeren en bedrijven die zelf ook activiteiten stoppen in Rusland.

Tel daarbij op dat het bedreigen van jan en allemaal op het internet toch al gemeengoed is en je bent er.
pi_203917412
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Draaiboek van de KGB is liegen en bedriegen om verwarring te veroorzaken. Hoe wil je achterhalen wat hem werkelijk beweegt, dat lukt je niet? Enige wat je met zekerheid kan stellen, dat zijn zijn acties: zelfverrijking, landen binnenvallen, alle burgertegenstanders in de bak of dood, politieke tegenstanders in de bak of dood.

En jij wil lekker gaan gissen wat zijn werkelijke agenda is? Ik denk dat je beter kan nadenken hoe je jezelf tegen zo'n slimme vijand kan verdedigen.

Wat jij doet is zelfs gevaarlijk (als je aan de macht zou zijn). Want door de gissen wat hij werkelijk wil, zou je natuurlijk als jij het voor het zeggen hebt, acties willen nemen om de schade te beperken. Dat betekent dus dat je met je acties inzet op iets waar je op rekent, terwijl de persoon waar jouw vijand juist bewust zoveel mogelijk liegt en bedriegt, waardoor het onmogelijk is om te anticiperen op zijn werkelijke agenda. Enige waar je op kan anticiperen is op de mogelijke meest funeste acties van zo'n persoon (conventionele aanval, kernwapens, etc).
Ik denk dat je jezelf beter kunt verdedigen als je de motivaties van je vijand weet. :)

Maar huil anders nog meer over mensen die hier wat minder kortzichtig naar kijken dan jij.
pi_203917418
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.

Het eerste kan constructief zijn, het tweede is ranzig.
pi_203917442
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.

Het eerste kan constructief zijn, het tweede is ranzig.
_O-

Het gaat hier om scheldpartijen richting individuen, vanuit individuen.

Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.

met je constructief
pi_203917448
quote:

Tokkies are gonna tokkie.
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:07:33 #154
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203917462
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
Wat zou jij doen?
pi_203917472
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
_O-

Het gaat hier om scheldpartijen richting individuen, vanuit individuen.

met je constructief
Ik reageerde op nostra. Simpele ziel.
pi_203917475
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja ik snap het.

Stel dat Putin ons land wil raken. Zal hij dat via nucleaire weg doen, of bestaat er een kans dat we daadwerkelijk de Russen door onze steden krijgen die alles kapot schieten ?
Ik merk veel onrust bij je wat betreft die kernoorlog.

Zeker de nucleaire dreiging is reëel. Putin is onbetrouwbaar als hell en hij kan ons land hoogstwaarschijnlijk niet per beer bereiken dus heeft hij alleen de missle optie. Maar:
- de doorgaans goed geïnformeerde Amerikanen maken zich nog niet druk. https://www.reuters.com/w(...)te-house-2022-02-28/
- als land hebben we een bootje die raketten van gigantische hoogte uit de lucht traceren en icm andere fregatten deze raketten kan uitschakelen. https://www.thalesgroup.c(...)cien-international-0
- waarom het 'verre' Nederland? Zoveel doelen dichterbij die eenvoudiger te bereiken zijn en minstens zoveel impact maken.
- en mocht alles tegenzitten: wat wil je nog doen als Putin full beserk gaat? Dan gaan we er gewoon aan. En een kleine felicitatie is op zijn plek, want je hebt de ondergang van de wereld meegemaakt.

Maar vooral: wat heeft het voor zin om je continue zorgen te maken of de bom valt? Zorg dat je voorbereid bent voor zover dat zin heeft en verspil je kostbare tijd niet aan angst rondom dit soort scenario's. Juist die eventuele laatste weken zijn dan zonde om met angst weg te gooien. :s)
  donderdag 3 maart 2022 @ 09:08:59 #157
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_203917476
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Kortzichtigheid

Dit conflict is tientallen jaren in the making, maar je kunt ook gewoon één persoon aanwijzen als enige schuldige. Lekker wereldbeeld heb je dan. :')

Ik zou jou eens willen horen wanneer jij als burger een normaal leven wil leiden en daarom kiest om te horen bij de partij die jou niet met geweld onderdrukt. Maar nee, jouw bully bedreigt je dat jij hier geen keus in hebt, want dan voelt hij zich bedreigd. Rot toch op man.

De expansiedrift van de EU ben ik geen voorstander van, zorg eerst dat je jouw eigen zaakjes op order hebt voor je meer landen erbij haalt. NAVO is een moeilijke discussie, maar het is niet aan Rusland te bepalen wat Soevereine staten doen. En dat bepalen ze nu wel met geweld, en hierbij zijn ze gewoon de agressor. Heel simpel.

Ja het westen speelt vieze spelletjes, maar dat doet iedereen, niks nieuws. Feit blijft, een soevereine staat zocht toenadering tot het westen omdat ze blijkbaar niet bij zo'n nog vele malen corruptere smeerlap willen horen. Iedereen met een beetje verstand kan zien dat, ondanks de vele problemen in het westen, het altijd nog een stuk beter vertoeven is dan in Rusland. En dat pikt Rusland niet. Vrij simpel wie dan de agressor is, kun je uren proberen goed te praten wat je wil, je zit fout.
Krekker is de bom!
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 09:09:53 #158
8781 crew  Frutsel
pi_203917485
quote:

Als je de serie "The Americans" hebt gezien weet je natuurlijk dat dit allemaal KGB spionnen zijn :P
(en ik denk dat er best een paar echte spionnetjes tussen zullen zitten... :P)

Gewoon Russisch paspoort inleveren, Oekraïnse vlaggen ophangen etc ;)
pi_203917489
quote:
7s.gif Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Naar nu blijkt zitten die oliarchen met geld op de meest onwerkelijke plekken, zie het voorbeeld van TUI. Verhaal halen bij uitbaters van Russische winkeltjes in Nederland is inderdaad vrij kansloos, die kunnen er niks aan doen. De gewone burgers in Rusland, wél. Gazprom, een van de instrumenten van Putler, heeft 100k werknemers, w/o veel in Rusland. En last but not least, door hun kiesgedrag, of enkel inactie, kan Putler in dat Kremlin blijven zitten. Hij is in vorm en functie een dictator, maar lang niet zo omnipotent als zeg een Kim-Jong-Un. Als de Russische burgers en-masse in opstand komen, of zelfs escaleren tot een burgeroorlog, kan hij wel uit dat Kremlin verwijderd worden.

Putler heeft iets gedaan wat in zijn wereldbeeld past, namelijk er een grotendeels zwart/wit plaatje van maken, zonder een groot grijs gebied om je in te verschuilen. Of je bent tégen het invallen van een soeverein land, en het bestoken van burgerdoelen, of je bent vóór dictatuur.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_203917491
Er komt geen nucleaire wereldoorlog. :N
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')