Dit is nog niks in vergelijking met wat de gemiddelde Rus nu overkomt door de sancties.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-land~a778d5db/
De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Absurd. Russische mensen zitten vaak hier omdat ze die Poetin-kliek sowieso al niks vinden. En ze hebben in ieder geval pluriformere informatie dan de gemiddelde Rus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Politiek scheiden lijkt voor sommigen altijd lastig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Man man man, wat ben je dan een gigantische randmongool.
Draaiboek van de KGB is liegen en bedriegen om verwarring te veroorzaken. Hoe wil je achterhalen wat hem werkelijk beweegt, dat lukt je niet? Enige wat je met zekerheid kan stellen, dat zijn zijn acties: zelfverrijking, landen binnenvallen, alle burgertegenstanders in de bak of dood, politieke tegenstanders in de bak of dood.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:53 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik zie wel meerwaarde in proberen te begrijpen wat hem beweegt, waarom hij tot deze aanval is gekomen. Dat is mijn inziens wat anders dan goedpraten. Het bepaalt ook hoe we moeten reageren. Is hij gek geworden? Is Oekraïne voor hem voldoende? Wat is hij hierna van plan?
Ik vind mensen met een handicap belachelijk maken niet echt leuk, maar wellicht ligt dat aan mij.quote:
Hommeles?quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:51 schreef Bocaj het volgende:
'Twijfels over Kajsa Ollongren op Defensie: ’Wat moet zij hier?’'
https://www.telegraaf.nl/(...)ie-wat-moet-zij-hier (Premium)
Overal waar zij komt is het hommeles...
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.quote:
Alsof die mensen er iets mee te maken hebben idd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Ik denk dat je jezelf beter kunt verdedigen als je de motivaties van je vijand weet.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Draaiboek van de KGB is liegen en bedriegen om verwarring te veroorzaken. Hoe wil je achterhalen wat hem werkelijk beweegt, dat lukt je niet? Enige wat je met zekerheid kan stellen, dat zijn zijn acties: zelfverrijking, landen binnenvallen, alle burgertegenstanders in de bak of dood, politieke tegenstanders in de bak of dood.
En jij wil lekker gaan gissen wat zijn werkelijke agenda is? Ik denk dat je beter kan nadenken hoe je jezelf tegen zo'n slimme vijand kan verdedigen.
Wat jij doet is zelfs gevaarlijk (als je aan de macht zou zijn). Want door de gissen wat hij werkelijk wil, zou je natuurlijk als jij het voor het zeggen hebt, acties willen nemen om de schade te beperken. Dat betekent dus dat je met je acties inzet op iets waar je op rekent, terwijl de persoon waar jouw vijand juist bewust zoveel mogelijk liegt en bedriegt, waardoor het onmogelijk is om te anticiperen op zijn werkelijke agenda. Enige waar je op kan anticiperen is op de mogelijke meest funeste acties van zo'n persoon (conventionele aanval, kernwapens, etc).
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.
Het eerste kan constructief zijn, het tweede is ranzig.
Tokkies are gonna tokkie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Wat zou jij doen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.
Ik reageerde op nostra. Simpele ziel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat hier om scheldpartijen richting individuen, vanuit individuen.
Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.
met je constructief
Ik merk veel onrust bij je wat betreft die kernoorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
Stel dat Putin ons land wil raken. Zal hij dat via nucleaire weg doen, of bestaat er een kans dat we daadwerkelijk de Russen door onze steden krijgen die alles kapot schieten ?
Ik zou jou eens willen horen wanneer jij als burger een normaal leven wil leiden en daarom kiest om te horen bij de partij die jou niet met geweld onderdrukt. Maar nee, jouw bully bedreigt je dat jij hier geen keus in hebt, want dan voelt hij zich bedreigd. Rot toch op man.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kortzichtigheid
Dit conflict is tientallen jaren in the making, maar je kunt ook gewoon één persoon aanwijzen als enige schuldige. Lekker wereldbeeld heb je dan.
Als je de serie "The Americans" hebt gezien weet je natuurlijk dat dit allemaal KGB spionnen zijnquote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Naar nu blijkt zitten die oliarchen met geld op de meest onwerkelijke plekken, zie het voorbeeld van TUI. Verhaal halen bij uitbaters van Russische winkeltjes in Nederland is inderdaad vrij kansloos, die kunnen er niks aan doen. De gewone burgers in Rusland, wél. Gazprom, een van de instrumenten van Putler, heeft 100k werknemers,quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |