Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.
Het eerste kan constructief zijn, het tweede is ranzig.
Tokkies are gonna tokkie.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-land~a778d5db/
De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Wat zou jij doen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.
Ik reageerde op nostra. Simpele ziel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat hier om scheldpartijen richting individuen, vanuit individuen.
Het ander is op grote schaal alle Russen beleidsmatig kapot maken.
met je constructief
Ik merk veel onrust bij je wat betreft die kernoorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
Stel dat Putin ons land wil raken. Zal hij dat via nucleaire weg doen, of bestaat er een kans dat we daadwerkelijk de Russen door onze steden krijgen die alles kapot schieten ?
Ik zou jou eens willen horen wanneer jij als burger een normaal leven wil leiden en daarom kiest om te horen bij de partij die jou niet met geweld onderdrukt. Maar nee, jouw bully bedreigt je dat jij hier geen keus in hebt, want dan voelt hij zich bedreigd. Rot toch op man.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kortzichtigheid
Dit conflict is tientallen jaren in the making, maar je kunt ook gewoon één persoon aanwijzen als enige schuldige. Lekker wereldbeeld heb je dan.
Als je de serie "The Americans" hebt gezien weet je natuurlijk dat dit allemaal KGB spionnen zijnquote:Op donderdag 3 maart 2022 08:56 schreef Aether het volgende:
Russische winkeliers mikpunt van Poetin-haat: ‘Ga terug naar je eigen land’
https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-land~a778d5db/
De woede over de oorlog in Oekraïne raakt ook Russische ondernemers in Nederland. Ze worden overspoeld met negatieve reacties, met name online. ,,Rot op, schrijven ze. Maar wat kan ik er aan doen? Ik vind het vreselijk wat daar gebeurt.”
Naar nu blijkt zitten die oliarchen met geld op de meest onwerkelijke plekken, zie het voorbeeld van TUI. Verhaal halen bij uitbaters van Russische winkeltjes in Nederland is inderdaad vrij kansloos, die kunnen er niks aan doen. De gewone burgers in Rusland, wél. Gazprom, een van de instrumenten van Putler, heeft 100k werknemers,quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar bon ton is geworden om Russen die geen jota met de kwestie te maken te hebben te "straffen", of het nu je reis boeken bij TUI is, studenten aan universiteiten, mensen met veel centjes of de directeur van Gazprom.
Dat klopt sowieso en ik vind er ook nog wel wat voor te zeggen om dat te verbreden naar bijvoorbeeld sporters die toch dwepen met hun nationaliteit, maar dat gebeurt dus precies niet. Het enkele feit dat je Rus bent is al verworden tot een valide basis om individuen te belemmeren in hun doen en laten, omdat de perceptie is dat dat via een omweg Poetin zou beïnvloeden. Dat is niet alleen laf, maar schiet ook nog eens volkomen zijn doel voorbij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:04 schreef theunderdog het volgende:
Je kunt niet alles op een hoop gooien. Er is nogal een verschil tussen het straffen van mensen die een flinke invloed hebben in Rusland, en willekeurige Russen in Nederland lastig gevallen.
Ja, dat geloof ik ook wel...quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:02 schreef Zwansen het volgende:
Bij elk ministerie kun je ambtenaren vinden die negatief denken over de nieuwe minister. Altijd. En vooral bij defensie.
Lijkt me ook niet want dat kent louter verliezersquote:
Niks aan de hand, dus.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:19 schreef UitStraling het volgende:
Hoog tijd dat de mensen gaan beseffen dat de NAVO echt 100 keer niks voorstelt zonder de VS, zeker niet tegen een geoefend Russisch leger.
Underrated opmerking. Derhalve like gegeven.quote:
Maar de werkelijke motivaties weet je niet!quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf beter kunt verdedigen als je de motivaties van je vijand weet.
Als je al verloren hebt maakt dat niet uitquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet want dat kent louter verliezers
Maar hoe kom je erbij dat dat is genormaliseerd?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso en ik vind er ook nog wel wat voor te zeggen om dat te verbreden naar bijvoorbeeld sporters die toch dwepen met hun nationaliteit, maar dat gebeurt dus precies niet. Het enkele feit dat je Rus bent is al verworden tot een valide basis om individuen te belemmeren in hun doen en laten, omdat de perceptie is dat dat via een omweg Poetin zou beïnvloeden. Dat is niet alleen laf, maar schiet ook nog eens volkomen zijn doel voorbij.
Ah, dat weet je dan wel goed te praten. Maar Rusland hè!quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ahja, die kneuzen die 10 keer worden gevorderd weg te gaan, dat niet doen en het dan vreemd vinden dat ze wat tikjes krijgen. Ook totaal geen medelijden mee en je moet wel een absurde kronkel in je kop hebben wil je dat vergelijken met de situatie in Rusland.
Daar krijg je geen paar maanden celstraf hoor als je met een brandende fakkel in de voortuin van een minister staat.
Watskeburt?quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:12 schreef Salina het volgende:
[..]
Underrated opmerking. Derhalve like gegeven.
Nu snel even bijlezen van vannacht.
Kan bijna niet erger zijn dan gisteravond.
Ik hoop niet ooit in een positie te komen dat ik daar echt een antwoord op moet hebben.quote:
• Omdat Rotterdam de belangrijkste haven is als het om de aanvoer van Amerikaans leger materiaal gaat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:08 schreef Catatafishh het volgende:
- waarom het 'verre' Nederland? Zoveel doelen dichterbij die eenvoudiger te bereiken zijn en minstens zoveel impact maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |