Wat zou jij dan als rijke Rus dat jouw bezit inmiddels - volgens ongeverfieerde berichten, letterlijk - wordt afgepakt, terwijl Putin er gewoon blijft (zitten) ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:44 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Die inner circle met rijke elite Russen zijn juist diegene die dit kunnen veranderen. Dus die moet je pakken. Laat de rijke Rus maar lekker in Rusland zitten, dan draaien ze vanzelf bij, want die gasten doen niks liever dan in west Europa vertoeven op hun bootjes
Onschuldige mensen in Europa ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:50 schreef Scrummie het volgende:
Och, we moeten het zielig vinden dat er een grote jacht van een miljonair (of miljardair, weet ik het) afgepakt isNee, daar begin ik niet aan.
Ja, onschuldige mensen uit Rusland gaan geraakt worden. Daar heb ik pas een probleem mee als dat land vertrekt uit Oekrane, tot die tijd mogen ze alles pakken wat er te pakken valt.
De VS is volop aan het jagen op de bezittingen van Poetin gelieerde oligarchs nu.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:50 schreef Scrummie het volgende:
Och, we moeten het zielig vinden dat er een grote jacht van een miljonair (of miljardair, weet ik het) afgepakt isNee, daar begin ik niet aan.
Ja, onschuldige mensen uit Rusland gaan geraakt worden. Daar heb ik pas een probleem mee als dat land vertrekt uit Oekrane, tot die tijd mogen ze alles pakken wat er te pakken valt.
Heerlijkquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS is volop aan het jagen op de bezittingen van Poetin gelieerde oligarchs nu.
Nee, het enige waar je medelijden mee hoeft te hebben is de rechtsstaat. En natuurlijk je eigen toekomst, zou je er graag in willen blijven leven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:50 schreef Scrummie het volgende:
Zag gisteren een bericht dat Russische studenten uit de universiteit zijn getrapt in de VS . Puur en alleen omdat ze Russisch zijnquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik begin het ook een beetje dubieus te vinden, dat aanpakken van Russische burgers in de hoop dat ze dan in opstand gaan komen.
De tijd van met je dikke pens dobberen voor de kust van Monaco is voorbij voor al Poetin's trawanten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heerlijk. Tot de laatste cent hopelijk.
Het heet "Operation KleptoCapture", ik vond de naam heel aardig gevonden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heerlijk. Tot de laatste cent hopelijk.
Dat gaat helemaal goed komen, 'Complotwappie' (quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nee, het enige waar je medelijden mee hoeft te hebben is de rechtsstaat. En natuurlijk je eigen toekomst, zou je er graag in willen blijven leven.
Is het bij je opgekomen dat dit volledig volgens de wet gedaan is?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nee, het enige waar je medelijden mee hoeft te hebben is de rechtsstaat. En natuurlijk je eigen toekomst, zou je er graag in willen blijven leven.
Ik zou me de touwtering schamen dat ik die man de afgelopen 20 jaar zijn gang heb laten gaan. En mensen die doodgaan aan clusterbommen. Dan komt er extreem lang niks en dan zorgen om m’n geld.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat zou jij dan als rijke Rus dat jouw bezit inmiddels - volgens ongeverfieerde berichten, letterlijk - wordt afgepakt, terwijl Putin er gewoon blijft (zitten) ?
Wat kunnen miljardairs, bedrijven, zakenmensen, dirigenten van orkesten, buitenlandse studenten, en normale Russen die Fifa willen spelen hier precies aan doen? Moeten ze allemaal hun James Bond pak aantrekken en in het Kremlin infiltreren? Of geforceerd gaan uitspreken dat ze de oorlog niet steunen (die ieder weldenkend mens niet steunt) en zich met Oekrane vlaggetjes als profielfoto op het internet gaan begeven?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nog net ietsje minder erg dan doodnormale Oekraners platbombarderen.
We duwen ze alleen maar dichter richting Putin. Want wat hij zegt dat de hele wereld anti-Russisch is en alleen hij ze kan beschermen klopt blijkbaar. Net zo idioot dat ze niet aan de 4-daagse mogen meedoen. Allemaal va. Die sippe bestuurders die ook willen deugen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:45 schreef -XOR- het volgende: [..] Ik begin het ook een beetje dubieus te vinden, dat aanpakken van Russische burgers in de hoop dat ze dan in opstand gaan komen.
Genoeg om misschien nog een weekje extra langer oorlog te bekostigen. Maar dan is dat geld ook alweer op.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel zou er zijn dat Rusland in beslag kan nemen? Buitenlandse bedrijven, participaties, vastgoed, voertuigen...?
Ja, zoals de afgelopen twee jaar ook ''volgens de wet'' zijn gegaan. Gotspe.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:53 schreef Tijger_m het volgende:
Is het bij je opgekomen dat dit volledig volgens de wet gedaan is?
Nee dat is het niet. Ook niet een beetje.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:53 schreef UitStraling het volgende:
Dit is een beetje van Lil Kleine slaat zijn vriendin in elkaar en Sywert is een christenhond en een oplichter en Marco B. is een pedofiel en eigenlijk heeft de Mocromaffia de macht in Nederland, mooi laten we het bezit van alle rijke Nederlanders afpakken, dat zal ze leren die vieze Nederlanders.
Dan zou ik als machtige Rus (met binnenlands/politiek netwerk) eens achter mijn oren krabben of Putin/huidige overheid wel het beste is voor jezelf en de rest van Ruslandquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat zou jij dan als rijke Rus dat jouw bezit inmiddels - volgens ongeverfieerde berichten, letterlijk - wordt afgepakt, terwijl Putin er gewoon blijft (zitten) ?
Niet, dat ik het wil maar denken aan de dood met kans op mijn gladiolen; komt het dichtst in debuurt.
Mensen en zeker mannetjesputters w.o. oligarchen veranderen nooit hun eigen mening via dreigen maar omdat ze een beter alternatief hebben om dan hun mening bij te kunnen stellen.
Zag gisteren een Russische bom landen op een Oekraense man. Puur en alleen omdat hij Oekraens was.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zag gisteren een bericht dat Russische studenten uit de universiteit zijn getrapt in de VS . Puur en alleen omdat ze Russisch zijn
Fok keek het aan en zag dat het goed was
Ik zie het niet voor mij dat een berooide oligarch, Putin gaat bellen, "Jh doe nu maar wat ze wille want anders gaan ze ook jou net als mij strippen".quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:50 schreef Scrummie het volgende:
Hadden ze veel eerder moeten doen. Londongrad is ziek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS is volop aan het jagen op de bezittingen van Poetin gelieerde oligarchs nu.
Ik heb de laatste twee dagen hetzelfde gevoel. Of misschien wen ik gewoon aan de situatie. Ik weet het niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ligt het aan mij of loopt nieuwsvoorziening terug.
Als je al die zaken nu eens aan elkaar knoopt en de rode draad vind dan is je vraag beatnwoord.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat kunnen miljardairs, bedrijven, zakenmensen, dirigenten van orkesten, buitenlandse studenten, en normale Russen die Fifa willen spelen hier precies aan doen? Moeten ze allemaal hun James Bond pak aantrekken en in het Kremlin infiltreren? Of geforceerd gaan uitspreken dat ze de oorlog niet steunen (die ieder weldenkend mens niet steunt) en zich met Oekrane vlaggetjes als profielfoto op het internet gaan begeven?
Als er een domme, haatdragende massa ontstaan met boter op het hoofd krijg ik altijd de neiging om de tegenpartij te kiezen. Bijna automatisch.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zag gisteren een bericht dat Russische studenten uit de universiteit zijn getrapt in de VS . Puur en alleen omdat ze Russisch zijn
Over welke dirigenten heb je het?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat kunnen miljardairs, bedrijven, zakenmensen, dirigenten van orkesten, buitenlandse studenten, en normale Russen die Fifa willen spelen hier precies aan doen? Moeten ze allemaal hun James Bond pak aantrekken en in het Kremlin infiltreren? Of geforceerd gaan uitspreken dat ze de oorlog niet steunen (die ieder weldenkend mens niet steunt) en zich met Oekrane vlaggetjes als profielfoto op het internet gaan begeven?
Dus eerst zeuren over de rechtsstaat en als het dan volgens de regels van de rechtsstaat gedaan blijkt te zijn dan gooi je dit er tegenaan? Sterke zet wel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, zoals de afgelopen twee jaar ook ''volgens de wet'' zijn gegaan. Gotspe.
Je wilt nu op de antisemitische toer gaan ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar stond dat bericht Ali ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
History repeats.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Idd dit, die beslagnames en uitsluitingen zijn te absurd voor woorden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daar heb ik het helemaal niet over, aangezien ik zoals altijd het a priori beoordelen van mensen op basis van vaststaande eigenschappen afkeur, dus ook Russen. Dat afnemen van bezittingen puur op basis van etniciteit is waanzin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Medelijden hoef je ook niet te hebben, maar je mag je wel afvragen of je zo het moreel juiste doet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:57 schreef TLC het volgende:
Even checken of ik medelijden heb met rijke Russen waarvan alles wordt afgepakt...
hmm..
nee
Het tegenovergestelde, de Russen hun zakken laten vullen en hun kennis en technologie mee laten nemen naar Rusland heeft ook niet geholpen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
We duwen ze alleen maar dichter richting Putin. Want wat hij zegt dat de hele wereld anti-Russisch is en alleen hij ze kan beschermen klopt blijkbaar. Net zo idioot dat ze niet aan de 4-daagse mogen meedoen. Allemaal va. Die sippe bestuurders die ook willen deugen.
Ok, we sturen de FIOD langs om jouw bezitting ook in beslag te nemenquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er een domme, haatdragende massa ontstaan met boter op het hoofd krijg ik altijd de neiging om de tegenpartij te kiezen. Bijna automatisch.
Hou je achterlijke opmerkingen lekker voor je.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je wilt nu op de antisemitische toer gaan ?
Daar hebben we jou voor.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je wilt nu op de antisemitische toer gaan ?
Dus als je Russisch bent (geen steenrijke oligarch, maar gewoon modaal), hier woont en werkt en het misschien niet eens bent met wat Putin doet, maakt dat niet uit? Gewoon alles pakken wat je kunt puur omdat iemand Russisch is?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:50 schreef Scrummie het volgende:
Goh hoe zou dat komenquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er een domme, haatdragende massa ontstaan met boter op het hoofd krijg ik altijd de neiging om de tegenpartij te kiezen. Bijna automatisch.
Russen in Cherso, je verwacht het niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef Rambolin het volgende:
Burgemeester Cherson: Russen in onze straten en in stadhuis
De burgemeester van de Zuid-Oekraense havenstad Cherson zegt dat er Russische troepen in de stad zijn en dat ze ook al in het stadhuis zijn. Eerder zei Rusland al dat het de controle over de stad had, maar dat werd door de Oekraense regering en de Verenigde Staten weersproken.
Nu zegt de burgemeester dat er geen Oekraense militairen meer in de stad zijn. "Alleen nog burgers en mensen die hier willen LEVEN", meldt hij in een verklaring. Hij roept burgers op alleen met daglicht naar buiten te gaan.
Het Russische leger zegt dat de stad "volledig onder controle" is van de Russen. Alle essentile diensten zouden gewoon functioneren en er zou geen tekort zijn aan voedsel of andere levensbehoeften. Er worden volgens een legerwoordvoerder gesprekken gevoerd met de lokale autoriteiten.
NOS
Waar gebeurt dit dan bij de normale burger?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus als je Russisch bent (geen steenrijke oligarch, maar gewoon modaal), hier woont en werkt en het misschien niet eens bent met wat Putin doet, maakt dat niet uit? Gewoon alles pakken wat je kunt puur omdat iemand Russisch is?
Vind jij jezelf nog beschaafd?
'volgens de regels van" is een leuke manier om te omschrijven hoe de grondwet met de voeten getreden werd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
Dus eerst zeuren over de rechtsstaat en als het dan volgens de regels van de rechtsstaat gedaan blijkt te zijn dan gooi je dit er tegenaan? Sterke zet wel.
Volgens mij word er helemaal niets tegen die Russen ondernomen in Nederland of elders.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dus als je Russisch bent (geen steenrijke oligarch, maar gewoon modaal), hier woont en werkt en het misschien niet eens bent met wat Putin doet, maakt dat niet uit? Gewoon alles pakken wat je kunt puur omdat iemand Russisch is?
Ik vind ook dat van alle fokkers zonder blauw geel vlaggetje hun bezit moet worden afgepaktquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, we sturen de FIOD langs om jouw bezitting ook in beslag te nemen
Dat is onbeschaafd. Gek genoeg is dat m.b.t. bijvoorbeeld mocro's al twee decennia gemeengoed. Fijn dat daar nu misschien ook wat nuance in verschijnt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Deze user pleit er echter voor om dat te doen. Vindt hij/zij wel ok.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:01 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Waar gebeurt dit dan bij de normale burger?
Veel te klinische benadering.quote:
Ah, de Fabeltjeskrant gaat weer open.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:01 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
'volgens de regels van" is een leuke manier om te omschrijven hoe de grondwet met de voeten getreden werd.
We leven in een vrij land, dus je kan hem niks dwingen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Deze user pleit er echter voor om dat te doen. Vindt hij/zij wel ok.
Volkomen terecht.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind ook dat van alle fokkers zonder blauw geel vlaggetje hun bezit moet worden afgepakt
Ik heb hier een aantal jaren geleden eens een topic over de FvD aangemaakt ivm een nadrukkelijke tekst op hun website over dat Forum (Baudet) wilde dat "we" nauwer met Rusland samen zouden werken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:42 schreef Joppiez het volgende: [..] Wat een mongooltje is het geworden ook. Ik schaam me dat ik ooit nog overwoog op hem te stemmen lang geleden.
![]()
Heb je dat dan niet gehoord? Natasja van 3 hoog achter bleek ook een zeilschip van 100 meter lang te hebbenquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:01 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Tsja, zou het moreel juister zijn om god weet hoe veel mensen de dood in te jagen in een oorlog tegen Rusland om ze te stoppen? Of om de oorlogsmisdaden die Rusland nu op Oekrane los aan het laten is maar te laten begaan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Medelijden hoef je ook niet te hebben, maar je mag je wel afvragen of je zo het moreel juiste doet.
De beste man schenkt de opbrengst van de verkoop van zijn bezit aan de oorlogsslachtoffers, hoeveel heb jij al geschonken?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:02 schreef Rambolin het volgende:
Wat zielig voor deze oligarch
Roman Abramovich heeft woensdag in een verklaring bevestigd dat hij Chelsea wil verkopen. De afgelopen dagen werd al flink gespeculeerd over de verkoop van de Premier League-club door de Russische clubeigenaar.
"Ik wil graag reageren op de speculaties in de afgelopen dagen", schrijft Abramovich, die eerder al aan had gegeven een stapje terug te doen bij de club uit Londen. Hij besloot daartoe toen het Britse parlement dreigde met sancties tegen vermogende Russen vanwege de oorlog in Oekrane.
De 55-jarige Abramovich zou nauwe banden hebben met de Russische president Vladimir Poetin, die zijn leger vorige week de opdracht gaf om Oekrane binnen te vallen. De kapitaalkrachtige Rus droeg het financile beheer over aan de foundation van Chelsea.
Ik moet de eerste miljardair nog tegenkomen die schaamte voelt zoals je dat voelt omdat je iemand tekort of geweld hebt gedaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zou me de touwtering schamen dat ik die man de afgelopen 20 jaar zijn gang heb laten gaan. En mensen die doodgaan aan clusterbommen. Dan komt er extreem lang niks en dan zorgen om m’n geld.
Ben wel benieuwd wat hij precies bedoelt met 'alle oorlogsslachtoffers'. Voor hetzelfde geld verdeelt hij dat geld onder gewond geraakte Russische militairen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De beste man schenkt de opbrengst van de verkoop van zijn bezit aan de oorlogsslachtoffers, hoeveel heb jij al geschonken?
Hij kan ook samen met zijn vriendje geen oorlogsslachtoffers maken, dan hoeft hij niets te schenken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:04 schreef UitStraling het volgende:
De beste man schenkt de opbrengst van de verkoop van zijn bezit aan de oorlogsslachtoffers, hoeveel heb jij al geschonken?
Die mensen kunnen gewoon blijven doen wat ze doen, alleen niet namens of uit naam van hun Russische organisatie. Kortom: gewoon zeggen dat Putin een hufter is; en dan door.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
50 euro.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als het Russische leger met grote verliezen uit Oekrane terugkomt, en Rusland door de sancties sterk verarmt. Dan ben ik benieuwd hoe lang bunkeropa Poetin kan blijven zitten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
We duwen ze alleen maar dichter richting Putin. Want wat hij zegt dat de hele wereld anti-Russisch is en alleen hij ze kan beschermen klopt blijkbaar. Net zo idioot dat ze niet aan de 4-daagse mogen meedoen. Allemaal va. Die sippe bestuurders die ook willen deugen.
Een deel van de opbrengst. Dat kan ook een tientje zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jij denkt te raar en te destructief, wat schiet hij daarmee op, de man wil of helpen of een boodschap uitdragen of zijn eigen hachje redden of de aanzet geven tot verzet tegen Poetin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat hij precies bedoelt met 'alle oorlogsslachtoffers'. Voor hetzelfde geld verdeelt hij dat geld onder gewond geraakte Russische militairen.
Zullen wel vrouwen zijn, nietwaar LXIV?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iets met sinds 18u00 blokkeren (fake)nieuwskanalen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ligt het aan mij of loopt nieuwsvoorziening terug.
Toen Sarajevo belegd werd vielen er op het hoogtepunt 3500 mortieren per week neer. Toen Grozny door de Russen belegd werd waren dat er 4000 per uur. Ze hoeven Kyiv niet helemaal te omsingelen. Het zou misschien nog beter zijn als er een uitweg is voor mensen. Hoeveel mensen zullen er blijven als er duizenden mortieren per uur inslaan een aantal dagen lang? Plus nog zwaardere explosieven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En Mart de Kruif zei bij Nieuwsuur dat Kiev nooit volledig omsingeld kan worden. Je kunt er altijd te voet in en uit.
@Scrummie kijkt naar haar jacht en bibbert.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat een groot deel van deze oligarchs gewoon joods is of nietquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hou je achterlijke opmerkingen lekker voor je.
Ze hebben het er maar druk mee die Russische Stasi.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:07 schreef BEFEM het volgende:
Ken een Rus die in het buitenland woont en geld had gestuurd naar een oekrainse NGO. Paar dagen later stond de politie voor de deur van zn moeder met een dreigement dat die maar beter niet thuis kon komen.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
De mensen die hier nu zo hysterisch vol op het anti-Russen orgel gaan (na 7 dagen berichten volgen in de media) en die het toejuichen dat Russen hun bezittingen worden ontnomen, van culturele evenementen worden buitengesloten of de nieuwe Batman-film niet meer mogenzien zijn exact hetzelfde slag volk dat vroeger zo eenvoudig tegen de joden op te hitsen was. Exact!
Niet effectief, wel logisch dat ze het deden. Was n van de weinige mogelijkheden om Duitsland te pakken, vooral in het begin. Net zoals oligarchje pesten nu n van de weinige mogelijkheden Poetin, misschien, aan te pakken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:00 schreef UitStraling het volgende:
Beetje Bomber Harris achtig denken, we zijn in oorlog met Duitsland dus bombarderen we de burgerbevolking want dan vinden ze Hitler en zijn trawanten niet meer lief, de wereld der dictators werkt wat anders.
Lage Godwin dit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
De mensen die hier nu zo hysterisch vol op het anti-Russen orgel gaan (na 7 dagen berichten volgen in de media) en die het toejuichen dat Russen hun bezittingen worden ontnomen, van culturele evenementen worden buitengesloten of de nieuwe Batman-film niet meer mogenzien zijn exact hetzelfde slag volk dat vroeger zo eenvoudig tegen de joden op te hitsen was. Exact!
Ik zal even voor je zoekenquote:
Misschien je eigen posts omtrent vrouwen nog eens teruglezen. Je hoort gewoon bij dat volk thuis hoor, je legt alleen de accenten elders.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Niet de mensen die massamoordenaars goedpraten? Zeker weten?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Jij vooral Ettoquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien je eigen posts omtrent vrouwen nog eens teruglezen. Je hoort gewoon bij dat volk thuis hoor, je legt alleen de accenten elders.
Ah, daar gaan we.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat een groot deel van deze oligarchs gewoon joods is of niet
Misschien moet je dit even doorlezen voordat je zelf met achterlijke statements komen zoals deze
At Putin's side, an army of Jewish billionaires
https://www.jpost.com/jew(...)-jewish-billionaires
Maar wat is je alternatief dan, die lui allemaal dwingen om zaken met Rusland en Russen te doen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Wat is dit voor Sovjet shit?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef Rambolin het volgende:
Pareltje, die Russische terreurstaat.
[ twitter ]
Nee, alle.quote:
De vraag is wat Poetin precies wint als er alleen nog rokende puinhopen van Kyiv staan. En een lange bezetting van Oekraine uitloopt op een kostbare guerillaoorlog.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toen Sarajevo belegd werd vielen er op het hoogtepunt 3500 mortieren per week neer. Toen Grozny door de Russen belegd werd waren dat er 4000 per uur. Ze hoeven Kyiv niet helemaal te omsingelen. Het zou misschien nog beter zijn als er een uitweg is voor mensen. Hoeveel mensen zullen er blijven als er duizenden mortieren per uur inslaan een aantal dagen lang? Plus nog zwaardere explosieven.
Het is bewonderenswaardig om te zien hoe hevig de Oekrainers zich verzetten, maar uiteindelijk is het uitstel van executie. De Russen zijn niet geinteresseerd in de mensen die op de weg staan en tanks en vrachtwagens proberen tegen te houden. Haast hebben ze ook niet omdat ze dan problemen met bevoorrading krijgen. Ze trekken langzaam, maar zeker richting Kyiv. Vervolgens nemen ze stelling rond Kyiv en gaan ze het bommen laten regenen, net zo lang als nodig is. En als ze een idee hebben dat ze weten waar Zelensky is, dan gooien ze daar zo'n thermobarische bom op.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
beetje de omgekeerde wereld dit he?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Of tegen de moslims.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet wat jij gebruikt, maar wellicht moet je er wat minder van in je arm spuiten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Sommige mensen zijn iets te blij dat ze een zaak hebben gevonden waar ze zich achter kunnen scharen en doen er alles aan om niet uit de pas te lopen en zich bij de massa te scharen. Het principe wordt dan soms een ding op zich en de waarden die verdedigd diende te worden raken nogal eens op de achtergrond.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Flikker toch op man; je leest dingen maar half, of niet, en bekijkt alles door die conservatieve bril van je. Nog geen tien posts geleden iets gezegd over afnemen van bezittingen van Russen; kennelijk in je hysterie (wijf dat je bent) overheen gelezen.quote:
Het zijn ook niet voor niets exact dezelfde mensen die zich tegen ongeavaccineerden lieten ophitsen. En daarvoor tegen ''extreem-rechts'', de mensen die juist verfoeid werden om hun nationalisme. Het maakt eigenlijk niet wie de tegenpartij is, of wat ze doen: als de macht, of de groep wijst, dan komen ze in een blinde woede aangerend. Het is bijzonder beangstigend. Zeker wanneer je merkt dat ze bereid geraken de eigen rechten en vrijheid op te offeren om de ander een hak te kunnen zetten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Jij bent te dom om het in te zien. Het gaat erom dat je iemand bent die al snel na wat berichtgeving in staat is een bevolkingsgroep te haten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:11 schreef luxerobots het volgende:
De anti-Russen van nu, waren de nazi's van toen.
@:LXIV bakt ze bruin.
Oligarchen - hebben sws doorgaans meerdere nationaliteiten - zijn geen burgers ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:01 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Bovendien hebben drastische economische sancties nog nooit gewerkt, vraag maar aan de vroegere Joodse bevolking van Europa, de inwoners van Halabja of aan de opvarenden van de USS Arizona.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef LXIV het volgende:
Maar gaan we ook alle Duitsers cancellen? Hun industrie draait voor 60% op Russisch gas. Dat heeft meer invloed op Putin dan een Russisch turnsterje van 17 die nog nooit gestemd heeft maar nu niet aan het WK mag meedoenquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die mensen kunnen gewoon blijven doen wat ze doen, alleen niet namens of uit naam van hun Russische organisatie. Kortom: gewoon zeggen dat Putin een hufter is; en dan door.
Topshow vanavond LXIV...quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij bent te dom om het in te zien. Het gaat erom dat je iemand bent die al snel na wat berichtgeving in staat is een bevolkingsgroep te haten.
Had de NOS en de rest van de media/ culturele sector zich tegen Oekrane gekeerd dan haatte je nu Oekraners. Je mist ieder vermogen tot objectieve zelfreflectie.
Of sommige mensen vinden dat Rusland gewoon heel erg verkeerd bezig is en dat het nu toch wel tijd word dat Poetin wat strobreedjes in de weg gelegd worden. Kan ook zomaar zo zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn iets te blij dat ze een zaak hebben gevonden waar ze zich achter kunnen scharen en doen er alles aan om niet uit de pas te lopen en zich bij de massa te scharen. Het principe wordt dan soms een ding op zich en de waarden die verdedigd diende te worden raken nogal eens op de achtergrond.
Nu ga je richting haten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij bent te dom om het in te zien. Het gaat erom dat je iemand bent die al snel na wat berichtgeving in staat is een bevolkingsgroep te haten.
Had de NOS en de rest van de media/ culturele sector zich tegen Oekrane gekeerd dan haatte je nu Oekraners. Je mist ieder vermogen tot objectieve zelfreflectie.
Excuus, je hebt gelijk. Het bericht wat ik in eerste instantie las is denk ik verkeerd vertaald.quote:
De invasie van een soeverein land staat er verder buiten. Het gaat om de NOSquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wie-wie is. Het is geen analogie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
beetje de omgekeerde wereld dit he?
de Russen zijn de nazi's hier en de Oekrainers de joden
nu vind ik het een beetje min maar in jouw vergelijking zijn die mensen die Putin verdedigen de NSB'ers
Tempo is ontzettend belangrijk in een oorlog. Omdat oorlog duur is, en omdat het thuisfront, bij het oplopende aantal slachtoffers, steeds moeilijker positief te houden is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Toen Sarajevo belegd werd vielen er op het hoogtepunt 3500 mortieren per week neer. Toen Grozny door de Russen belegd werd waren dat er 4000 per uur. Ze hoeven Kyiv niet helemaal te omsingelen. Het zou misschien nog beter zijn als er een uitweg is voor mensen. Hoeveel mensen zullen er blijven als er duizenden mortieren per uur inslaan een aantal dagen lang? Plus nog zwaardere explosieven.
Het is bewonderenswaardig om te zien hoe hevig de Oekrainers zich verzetten, maar uiteindelijk is het uitstel van executie. De Russen zijn niet geinteresseerd in de mensen die op de weg staan en tanks en vrachtwagens proberen tegen te houden. Haast hebben ze ook niet omdat ze dan problemen met bevoorrading krijgen. Ze trekken langzaam, maar zeker richting Kyiv. Vervolgens nemen ze stelling rond Kyiv en gaan ze het bommen laten regenen, net zo lang als nodig is. En als ze een idee hebben dat ze weten waar Zelensky is, dan gooien ze daar zo'n thermobarische bom op.
Nog een sausje van superioriteitsgevoelens er overheen. Nicequote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Oekrane Rusland was binnengevallen en had platgebombardeerd had je misschien een punt...quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef LXIV het volgende:
het was echt heel slechtquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wie-wie is. Het is geen analogie.
Waarom zou je je er dan zo druk om maken?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bovendien hebben drastische economische sancties nog nooit gewerkt, vraag maar aan de vroegere Joodse bevolking van Europa, de inwoners van Halabja of aan de opvarenden van de USS Arizona.
Grappig dat er ook een aardige overlap zit in die groepen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het zijn ook niet voor niets exact dezelfde mensen die zich tegen ongeavaccineerden lieten ophitsen. En daarvoor tegen ''extreem-rechts'', de mensen die juist verfoeid werden om hun nationalisme. Het maakt eigenlijk niet wie de tegenpartij is, of wat ze doen: als de macht, of de groep wijst, dan komen ze in een blinde woede aangerend. Het is bijzonder beangstigend. Zeker wanneer je merkt dat ze bereid geraken de eigen rechten en vrijheid op te offeren om de ander een hak te kunnen zetten.
Of onder russische miljardairs die R. Abramovitsj heten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat hij precies bedoelt met 'alle oorlogsslachtoffers'. Voor hetzelfde geld verdeelt hij dat geld onder gewond geraakte Russische militairen.
Een universiteit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Een universiteit in Itali wilde overigens een vak over Dostoevskij opschorten, gelukkig hebben ze hun keutel alweer ingetrokken![]()
Hahaha. Symbolischer kan het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Een universiteit in Itali wilde overigens een vak over Dostoevskij opschorten, gelukkig hebben ze hun keutel alweer ingetrokken![]()
Hij zegt nu te verkopen maar gewoon via een normale procedure. Dus dat zal wel even duren. Met een beetje geluk voor hem kan hij het zolang rekken tot het Westen deze oorlog vergeet omdat er iets nieuws is. En dan besluit hij toch maar niet te verkopen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik was nog net geen anti-vaxxer, ik ben meerdere keren rechts of extreem rechts genoemd, en ben vrij nationalistisch.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het zijn ook niet voor niets exact dezelfde mensen die zich tegen ongeavaccineerden lieten ophitsen. En daarvoor tegen ''extreem-rechts'', de mensen die juist verfoeid werden om hun nationalisme. Het maakt eigenlijk niet wie de tegenpartij is, of wat ze doen: als de macht, of de groep wijst, dan komen ze in een blinde woede aangerend. Het is bijzonder beangstigend. Zeker wanneer je merkt dat ze bereid geraken de eigen rechten en vrijheid op te offeren om de ander een hak te kunnen zetten.
We moeten natuurlijk wel oog houden voor de echte slachtoffers van deze hele situatie h. Miljardairs die niet meer bij hun boot kunt en zo.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een universiteit.
In Itali.
Wil een vak opschorten.
Wow, Oekrane wordt met klusterbommen gebombardeerd, maar jij weet echt belangrijke dingen te posten.
Omdat het haat zaait.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zou je je er dan zo druk om maken?
Zij die direct betrokken zijn mogen van mij prima aangepakt worden. Maar het aanpakken van Russen in zijn algemeenheid alleen om dat het Russen zijn gaat veel te ver. Daarnaast geloof ik dat dit niet alleen niet helpt maar bovendien ‘onze’ zaak ook nog eens schade toebrengt. Dat speelt het Russische narratief alleen maar in de kaart.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of sommige mensen vinden dat Rusland gewoon heel erg verkeerd bezig is en dat het nu toch wel tijd word dat Poetin wat strobreedjes in de weg gelegd worden. Kan ook zomaar zo zijn.
Heb het een en ander gevonden . Blijkbaar niet alleen in de VS maar ook in Europa doet men mee aan deze onzinquote:
Zo werkt dat niet in de wereld van de mensen met centjes.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef PirE het volgende:
[..]
Hij zegt nu te verkopen maar gewoon via een normale procedure. Dus dat zal wel even duren. Met een beetje geluk voor hem kan hij het zolang rekken tot het Westen deze oorlog vergeet omdat er iets nieuws is. En dan besluit hij toch maar niet te verkopen.
Dat gebeurt ook niet, er wordt doelgericht geacteerd op Poetins inner circle.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Zij die direct betrokken zijn mogen van mij prima aangepakt worden. Maar het aanpakken van Russen in zijn algemeenheid alleen om dat het Russen zijn gaat veel te ver. Daarnaast geloof ik dat dit niet alleen niet helpt maar bovendien ‘onze’ zaak ook nog eens schade toebrengt. Dat speelt het Russische narratief alleen maar in de kaart.
Exact. Je bevestigd het namelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Zij die direct betrokken zijn mogen van mij prima aangepakt worden. Maar het aanpakken van Russen in zijn algemeenheid alleen om dat het Russen zijn gaat veel te ver. Daarnaast geloof ik dat dit niet alleen niet helpt maar bovendien ‘onze’ zaak ook nog eens schade toebrengt. Dat speelt het Russische narratief alleen maar in de kaart.
Gefeliciteerd, je bent de befaamde uitzondering. Als ik koekjes zou bakken, had ik je er een gegeven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef Scrummie het volgende:
Ik was nog net geen anti-vaxxer, ik ben meerdere keren rechts of extreem rechts genoemd, en ben vrij nationalistisch.
Probeer het even opnieuw.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik haat niemand, en ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ik heel wat intelligenter ben dan jij.quote:Had de NOS en de rest van de media/ culturele sector zich tegen Oekrane gekeerd dan haatte je nu Oekraners. Je mist ieder vermogen tot objectieve zelfreflectie.
Uiteindelijk is het de 'gewone' bevolking die de invloed heeft om de gang van zaken in een land te benvloeden. Ik denk dat het 'in de kaart spelen van het Russisch narratief' weinig uitmaakt, aangezien Rusland volledig zijn eigen narratief maakt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat doet een land veroveren met vele duizenden doden tot gevolg niet?quote:
Oh, is dit in de categorie "Je moet Poetin niet provoceren!"?quote:
Ja, @Scrummie voldoet niet aan het standaard plaatje dat mensen die op het ene nieuwsdossier knettergek zijn, dat dan ook op alle andere nieuwshypes door trekken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik was nog net geen anti-vaxxer, ik ben meerdere keren rechts of extreem rechts genoemd, en ben vrij nationalistisch.
Probeer het even opnieuw.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar haal je da vandaan?
Of reageer je dan weer niet op mijn vraag? Net als dat je nog steeds geen alternatief voor sancties genoemd hebt.
[..]
Ik haat niemand, en ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat ik heel wat intelligenter ben dan jij.
Als het geconfisqueerde geld van de bezetters goed wordt gebruikt wordt het gebruikt om vluchtende vrouwen en kinderen te voorzien van voedsel, medicatie en kleding. Het zaait geen haat, maar hoop.quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Simp.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Topshow vanavond LXIV...
Vertel nog eens iets over vrouwen en hun emoties. Als bevolkingsgroep. Farizeer.
Hier is de koffie beter. En de koekjes.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De sfeer is hier bijna net zo grimmig als aan de onderhandelingstafel in Minsk.
En als Poetin zijn boeven er spontaan haatgevoelens van krijgen, moeten ze dat lekker weten. Ik hoop dat die gevoelens zich richten op een bepaald persoon die de aanstichter van al deze ellende is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als het geconfisqueerde geld van de bezetters goed wordt gebruikt wordt het gebruikt om vluchtende vrouwen en kinderen te voorzien van voedsel, medicatie en kleding. Het zaait geen haat, maar hoop.
Krimmig sfeertje inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Je bevestigt gewoon heel graag dat je voornamelijk met incels optrekt? Ga lekker naar BNW met die onzin.quote:
Ik bak geen koekjes. Heb ik net nog gezegd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hier is de koffie beter. En de koekjes.
Ok, waarom?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Neu. En het kan me niet zoveel schelen op dit moment.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Krimmig sfeertje inderdaad.
ja dat zegt Tatyana Moskalkovaquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heb het een en ander gevonden . Blijkbaar niet alleen in de VS maar ook in Europa doet men mee aan deze onzin
https://www.studyinternat(...)kraine-war-students/
https://interfax.com/newsroom/top-stories/74778/
https://nymag.com/intelli(...)ed-over-ukraine.html
Het is geen voetbalwedstrijdje waarbij je slechts voor de ene of de andere club mag zijn, natuurlijk is dat verschrikkelijk, duizendmaal verschrikkelijker zelfs maar die pure domme zinloze haat jegens alles wat Russisch is is me een beetje te simpel, bovendien is 99 procent van de berichtgeving eenzijdig clownesk fake news en dus pure haatzaaierij.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat doet een land veroveren met vele duizenden doden tot gevolg niet?
Nou, jou leen ik ook geen hyperbool meer...quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is geen voetbalwedstrijdje waarbij je slechts voor de ene of de andere club mag zijn, natuurlijk is dat verschrikkelijk, duizendmaal verschrikkelijker zelfs maar die pure domme zinloze haat jegens alles wat Russisch is is me een beetje te simpel, bovendien is 99 procent van de berichtgeving eenzijdig clownesk fake news en dus pure haatzaaierij.
Dat is het ook van mensen die met een verkapte Godwin zeiden "dit" nooit meer.quote:
Toch wel eerder arme Oekraners hoor. Als je ze de keus zou geven tussen de situatie waar zij nu in zitten of een zware economische crisis denk ik dat ik wel weet wat de meeste van hen zouden kiezen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:22 schreef capricia het volgende:
Ja helaas. Iedere oorlog heeft collateral damage.
Vind het wel erg woke om hierover in het westen te klagen terwijl Oekranse burgers hun huis uit geblazen worden.
Zal wel iets van deze tijd zijn. Arme Russen.
Eigenlijk hoogste tijd voor 'martial law' op FOK!quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En een lange tafel!quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:26 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Eigenlijk hoogste tijd voor 'martial law' op FOK!
Ik denk dat mensen welwillender tegenover een ander verhaal staan als ze niet categorisch worden uitgesloten. Kennelijk zoeken al meer Russen hun toevlucht tot de BBC zoals in deze reeks eerder al werd aangegeven. Het is inderdaad de gewone Rus die je moet overtuigen. Putin cum suis gaan niet meer veranderen. Hoogstens uit opportunisme en eigenbelang.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:19 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het de 'gewone' bevolking die de invloed heeft om de gang van zaken in een land te benvloeden. Ik denk dat het 'in de kaart spelen van het Russisch narratief' weinig uitmaakt, aangezien Rusland volledig zijn eigen narratief maakt.
Fait pointquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja dat zegt Tatyana Moskalkova
Moskalkova is known for her pro-Kremlin stance (Moskalkova staat bekend om haar pro-Kremlin-houding)
Ik heb gewone Russen ooit een tank kolonne zien tegenhouden bij het Parlement in Moskou, ze kunnen het best wel als ze willen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:25 schreef quirina het volgende:
Hij krijgt ook geen geld meer. En andere Russen ook niet.
Denk maar niet dat de Russen in opstand gaan komen tegen Putler, want dat heeft geen zin en er staan stevige straffen op.
Jaquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:26 schreef SamCooke het volgende:
Aan de toon van de berichten in dit topic deel maak ik op dat er de laatste tijd geen relevant nieuws meer is. Klopt dit?
Er zitten hier mensen met geel-blauwe schmink op te juichen om beelden van neerstortende MIG's die met een spelcomputertje gemaakt zijn, had gehoopt op wat meer gezond verstand op Fok.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, jou leen ik ook geen hyperbool meer...
Dat dachten ze in Frankrijk vast ook ooit, dat in opstand komen met het volk geen zin had, tot het ineens wel zin had.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:25 schreef quirina het volgende:
Denk maar niet dat de Russen in opstand gaan komen tegen Putler, want dat heeft geen zin en er staan stevige straffen op.
Poetin heeft ook door dat daar veel Russen het nieuws halen in plaats van bij zijn staats-TV.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:27 schreef quirina het volgende:
BBC gaat geblokkeerd worden, aangezien wij RT blocken.
Hm, ik zie het probleem nu, je verwachtingspatroon is verstoord.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er zitten hier mensen met geel-blauwe schmink op te juichen om beelden van neerstortende MIG's die met een spelcomputertje gemaakt zijn, had gehoopt op wat meer gezond verstand op Fok.
Dat heb ik ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ja
Ze zeggen dat geen nieuws goed nieuws is... toch heb ik een onbestemd gevoel
De BBC is in Rusland al geblokkeerd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:27 schreef quirina het volgende:
BBC gaat geblokkeerd worden, aangezien wij RT blocken.
Ja, je staat al klaar om ze alles te ontnemen? Benieuwd hoe jij eigenlijk de geschiedenisboeken in zult gaan. Zullen de geschiedkundigen misschien inleggen dat het door jaloezie en antisemitisme kwam? Waren ze een zondebok in Etto zijn leven omdat alles kut ging?quote:
Oh nu al? Dat doen ze snel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De BBC is in Rusland al geblokkeerd.
Waarschijnlijk liggen veel verbindingen eruit, valt elektriciteitsnetwerk uit.. dat soort dingen gaan ook spelen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef Haags het volgende:
Zie vanavond maar weinig beelden uit Oekrane voorbij komen op Twitter. Lijkt net een staakt het vuren, ondanks dat die er natuurlijk niet is.
Ervzijn ook vast mensen die ze van de bbc willen afgooien. Omdat het Russen zijn. De onzaligen van geest. Ze uitsluiten van culturele evenementen is feitelijk hetzelfde. Je treft de gewone, onschuldige Rus en speelt Putin in de kaart. Puur dom en kortzichtigquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen welwillender tegenover een ander verhaal staan als ze niet categorisch worden uitgesloten. Kennelijk zoeken al meer Russen hun toevlucht tot de BBC zoals in deze reeks eerder al werd aangegeven. Het is inderdaad de gewone Rus die je moet overtuigen. Putin cum suis gaan niet meer veranderen. Hoogstens uit opportunisme en eigenbelang.
Mwoa, ik kom een heel eind als ik naar neig Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar goed, we - ook ik - zijn afgedaald naar het einde van de discussie dat het niet zo glashelder meer is wie nu precies de bad en good guy is.
Zou het nu goed of beter gaan .... dat (des)informatie zorgvuldig(er) wordt gakana(ba)liseerd ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef Haags het volgende:
Zie vanavond maar weinig beelden uit Oekrane voorbij komen op Twitter. Lijkt net een staakt het vuren, ondanks dat die er natuurlijk niet is.
Stilte voor de raket storm.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk liggen veel verbindingen eruit, valt elektriciteitsnetwerk uit.. dat soort dingen gaan ook spelen.
Lieve schat, we zitten ondertussen al lang en breed in dat scenario. Wat is deze hele inval anders dan een op zijn pik getrapte dictator die even op een revanchistisch avontuurtje gaat om zijn rijk weer in zijn vergane glorie te herstellen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik heb een oprechte vraag. Wat denkt iedereen die een voorstander is om van Rusland een wereldwijde paria te maken op economisch en sociaal gebied hiermee te gaan kunnen bereiken? Ik denk juist dat dit averechts gaat werken en we een post vrede van versailles scenario gaan zien zoals met nazi Duitsland. Namelijk een Russische bevolking die verder opgehitst gaat worden tegen het westen en in gelijk gesteld gaan worden met de gedachte "het westen is tegen rusland" met alle gevolgen van dien.
Dit gaat niets uithalen in het westen zijn voordeel want Putin gaat geen koerswijziging maken en de Russische bevolking gaat niet in opstand komen, zo naef.
En wat denk jij dat zo'n Rusland dan kan doen? Hm?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik heb een oprechte vraag. Wat denkt iedereen die een voorstander is om van Rusland een wereldwijde paria te maken op economisch en sociaal gebied hiermee te gaan kunnen bereiken? Ik denk juist dat dit averechts gaat werken en we een post vrede van versailles scenario gaan zien zoals met nazi Duitsland. Namelijk een Russische bevolking die verder opgehitst gaat worden tegen het westen en in gelijk gesteld gaan worden met de gedachte "het westen is tegen rusland" met alle gevolgen van dien.
Dit gaat niets uithalen in het westen zijn voordeel want Putin gaat geen koerswijziging maken en de Russische bevolking gaat niet in opstand komen, zo naef.
Gelukkig heeft het niet tot paria maken van Rusland wel het gewenste effect gehad de laatste jarenquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Of op zijn minst dat Poetin nieuwe leugens moet bedenken om alle nare feiten te verklaren aan zijn door hem gegijzelde bevolking.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:31 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het niet tot paria maken van Rusland wel het gewenste effect gehad de laatste jarenIk denk dat dit juist de katalysator kan zijn waardoor het Russische volk in opstand gaat komen om een verandering van binnenuit te bewerkstelligen.
Heeft Erdo nog wat mooie drones over?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:31 schreef polderturk het volgende:
Dus dat konvooi van 60 km zit vast in de modder en vormt geen gevaar.
EttovanBelgie in NWS / Oorlog in Oekrane #165 Zilvervlootquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, je staat al klaar om ze alles te ontnemen? Benieuwd hoe jij eigenlijk de geschiedenisboeken in zult gaan. Zullen de geschiedkundigen misschien inleggen dat het door jaloezie en antisemitisme kwam? Waren ze een zondebok in Etto zijn leven omdat alles kut ging?
Rusland is wel tot paria gemaaktquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:31 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Gelukkig heeft het niet tot paria maken van Rusland wel het gewenste effect gehad de laatste jarenIk denk dat dit juist de katalysator kan zijn waardoor het Russische volk in opstand gaat komen om een verandering van binnenuit te bewerkstelligen.
Zijn oorlogsspaarpot verdampt waardoor Georgie en Moldavi de komende jaren “veilig” zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Oligarchen worden niet aangepakt, puur omdat ze Russisch zijn, want dan er ook genoeg Russen hier in Nederland uit hun woning geschopt worden. Oligarchen vormen een financieel fundament onder het beleid van Poetin, dus ze zomaar als doorsnee Rus te zien is pure lulkoek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Zou natuurlijk wel de ultieme ironie zijn als die de zoveelste invasie in die regio is die in de rasputitsa (letterlijk) in de drek loopt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:31 schreef polderturk het volgende:
Of we hadden even moeten leren van wat er met Georgi gebeurde toen ze een liefdesbrief van de NAVO ontvingen in 2008quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lieve schat, we zitten ondertussen al lang en breed in dat scenario. Wat is deze hele inval anders dan een op zijn pik getrapte dictator die even op een revanchistisch avontuurtje gaat om zijn rijk weer in zijn vergane glorie te herstellen?
Nazi’s en gemotoriseerd spul wat vastzit in de modder. Het is en blijft een lastige combi.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:31 schreef polderturk het volgende:
Wel goed om het een keer van hun kant te zien.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:25 schreef quirina het volgende:
Wat jij denkt is, zoals zo vaak, irrelevant.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik denk juist dat dit averechts gaat werken en we een post vrede van versailles scenario gaan zien zoals met nazi Duitsland.
SAT is wat lastiger, zou mij niet verbazen dat men stad en land afgaat en op zoek gaat naar schotels en ontvangers.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De BBC is in Rusland al geblokkeerd.
Heeft iemand je wel eens verteld hoe slim jij wel niet bent?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat jij denkt is, zoals zo vaak, irrelevant.
Wat we ook doen, Poetin noemt het westen toch al nazi's en alles wat verrot is.
Nu inbinden omdat Poetin iets gebruikt in zijn propaganda is uitermate dom. Laat de Russen maar zo veel mogelijk pijn lijden in Oekrane en laat de Russische oorlogseconomie (die nooit helemaal los te zien is van de normale economie) ook maar harde klappen krijgen.
Uiteindelijk is Poetin verantwoordelijk, wij niet, voor het normale leven van 'de Rus'.
Modderperiode is pas eind Maart en zo ik begrijp tuffen ze gewoon op de asfaltweg.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:31 schreef polderturk het volgende:
Doe me een lol Ali, en wees niet steeds zo'n affront jegens de menselijke intelligentie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij en Etto zitten hier antisemitisme te pushen, iets waar ik jullie beide voor wil waarschuwen . De meeste mensen weten heus wel wat er met ''Russische oligarch'' bedoelt word
Ja, m'n vriend. Maar dat moet hij zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heeft iemand je wel eens verteld hoe slim jij wel niet bent?
Wie valt het nog meer op hier?
Naef? Heb je de protesten tot nu toe nog niet gezien dan? Waarom zou dat niet massaal kunnen worden als de situatie erger en wanhopiger wordt?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Fair enough, je bent nog in staat ergens een grens te trekken. Wat de dynamiek achter jouw denken met BNW te maken heeft is me wel totaal onduidelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Fijn dat je bevestigt dat jij, net als LXIV, niets leest, maar gewoon vanuit een eigen agenda mensen wegzet omdat ze weigeren mee te deinen op de golven van die achterlijke BNW-wereld van je.
Er is toch echt een breed sentiment om alles wat Russisch is te cancelen. Ik haalde net al een voorbeeld aan van een schrijver, Dostojevski, die al lang en breed onder de zoden ligt...quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:33 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Oligarchen worden niet aangepakt, puur omdat ze Russisch zijn, want dan er ook genoeg Russen hier in Nederland uit hun woning geschopt worden. Oligarchen vormen een financieel fundament onder het beleid van Poetin, dus ze zomaar als doorsnee Rus te zien is pure lulkoek.
Ja, ze leveren meer TB 2's aan Oekraine naar verluidquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Heeft Erdo nog wat mooie drones over?
Maar again: Wat stel je voor daar dan aan te doen? Je kunt mensen moeilijk dwingen om met Russen samen te werken of zaken te doen in Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Er is toch echt een breed sentiment om alles wat Russisch is te cancelen. Ik haalde net al een voorbeeld aan van een schrijver, Dostojevski, die al lang en breed onder de zoden ligt...
Verder haal je twee dingen door elkaar: tijdelijke sancties en het maken tot een decennialange paria. Dat laatste moeten we inderdaad niet meer doen, maar dat eerste kan prima en kan ook weer grotendeels opgeheven worden als er een vredesakkoord is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Volgens mij valt dat wel mee, ik heb nergens berichten gelezen dat normale Russen lastiggevallen worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Er is toch echt een breed sentiment om alles wat Russisch is te cancelen. Ik haalde net al een voorbeeld aan van een schrijver, Dostojevski, die al lang en breed onder de zoden ligt...
Ja, Maria Poetin zal inderdaad nog nooit over haar veiligheid nagedacht hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:40 schreef UitStraling het volgende:
Is Maria Poetin eigenlijk nog in Nederland? Vind ze hier wel zo ver gaan dat ze niet meer veilig over straat kan eigenlijk.
Ja, al die geweldsdreigingen jegens Russen hier!quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:40 schreef UitStraling het volgende:
Is Maria Poetin eigenlijk nog in Nederland? Vind ze hier wel zo ver gaan dat ze niet meer veilig over straat kan eigenlijk.
Omdat BNW leidt tot types als jij, die niet lezen, half lezen, verdraaien en liegen om een punt te maken, omdat er een narratief overeind gehouden moet worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Fair enough, je bent nog in staat ergens een grens te trekken. Wat de dynamiek achter jouw denken met BNW te maken heeft is me wel totaal onduidelijk.
Tja, als papa een paar honderd nederlandse lichamen in een veld laat rotten omdat hij bewijs van het neerschieten moet opruimen kunnen mensen wel eens emotioneel worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:40 schreef UitStraling het volgende:
Waarom niet, heeft voor de Duitsers wonderen verricht. Al waren die wel zo verstandig om na de oorlog in te zien dat ze zich misschien toch wel eens misdragen hadden, weet niet of de Russen daar in staat toe zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Verder haal je twee dingen door elkaar: tijdelijke sancties en het maken tot een decennialange paria. Dat laatste moeten we inderdaad niet meer doen, maar dat eerste kan prima en kan ook weer grotendeels opgeheven worden als er een vredesakkoord is.
Waarop baseer je je?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat denk jij dat zo'n Rusland dan kan doen? Hm?
Want tenzij het nucleair is gaat Rusland helemaal niks klaar maken op militair gebied. Als de NAVO landen zich nu zouden bemoeien met de oorlog in Oekraine is het binnen 2 dagen afgelopen met de Russische inval.
Sorry?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:30 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij en Etto zitten hier antisemitisme te pushen, iets waar ik jullie beide voor wil waarschuwen . De meeste mensen weten heus wel wat er met ''Russische oligarch'' bedoelt word
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:13 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Geruchten dat Putin aan prednizon zou zitten? Maakt hem des te onvoorspelbaarder.
quote:
7s.gif Op zondag 27 februari 2022 18:13 schreef HSG het volgende:
Geruchten dat Putin aan prednizon zou zitten? Maakt hem des te onvoorspelbaarder.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Aldus de user die geld af wil pakken van Joodse miljardairs , net zoals een andere hysterisch figuur, Een of andere mislukte Oostenrijkse schilder , wat was zijn naam ook al weer ?
Nu heb ik jouw eindelijk ontmaskerd , mij hou je niet meer voor de gek
Doe je dit expres, Ali?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Aldus de user die geld af wil pakken van Joodse miljardairs , net zoals een andere hysterisch figuur, Een of andere mislukte Oostenrijkse schilder , wat was zijn naam ook al weer ?
Ik denk dat jij onderschat wat voor een leger en special forces er nog op de kazernes in Rusland op standby staan en wat voor high tech spul ze nog allemaal achter de hand hebben dat nu strategisch niet ingezet wordt om goedgelovigen zand in de ogen te kunnen strooien, met succes.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat denk jij dat zo'n Rusland dan kan doen? Hm?
Want tenzij het nucleair is gaat Rusland helemaal niks klaar maken op militair gebied. Als de NAVO landen zich nu zouden bemoeien met de oorlog in Oekraine is het binnen 2 dagen afgelopen met de Russische inval.
Ah, we zijn weer terug bij het 4D schaak...quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk dat jij onderschat wat voor een leger en special forces er nog op de kazernes in Rusland op standby staan en wat voor high tech spul ze nog allemaal achter de hand hebben dat nu strategisch niet ingezet wordt om goedgelovigen zand in de ogen te kunnen strooien, met succes.
Highway to Hell in Irak. Een kolonne van meer dan 40 km lang zou door NAVO luchtmacht eenheden binnen no time gereduceerd worden tot schroot.quote:
Dus de Russen falen expres om goedgeloven zand in de ogen te strooien?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk dat jij onderschat wat voor een leger en special forces er nog op de kazernes in Rusland op standby staan en wat voor high tech spul ze nog allemaal achter de hand hebben dat nu strategisch niet ingezet wordt om goedgelovigen zand in de ogen te kunnen strooien, met succes.
Dat vraag ik mij ondertussen serieus af en denk dat Putin zijn fundament, dusdanig immens is dat ze allemaal bij hem verbleken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:33 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Oligarchen worden niet aangepakt, puur omdat ze Russisch zijn, want dan er ook genoeg Russen hier in Nederland uit hun woning geschopt worden. Oligarchen vormen een financieel fundament onder het beleid van Poetin, dus ze zomaar als doorsnee Rus te zien is pure lulkoek.
Ik denk het zeker niet, maar vertel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk dat jij onderschat wat voor een leger en special forces er nog op de kazernes in Rusland op standby staan en wat voor high tech spul ze nog allemaal achter de hand hebben
Wat minder harde en kwetsende woorden tegen mijn vriend Etto mag wel hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als Aziaten worden lastig gevallen vanwege Corona dan zal dit ongetwijfeld ook wel kunnen. Maar dat zal ongetwijfeld wel ingecalculeerd zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:40 schreef UitStraling het volgende:
Wat we hier zien is de BNW-werkwijze in optima forma. Tweemaal binnen 15 minuten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat minder harde en kwetsende woorden tegen mijn vriend Etto mag wel hoor.
Pffft. In dat geval weten de dienstplichtigen ook dat ze als kanonnenvoer dienen en slaan ze aan het muiten of geven ze zich zo snel mogelijk over.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, dat onderschat ik niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je kunt je ook niet zo bijzonder bezighouden met wie joods is en wie niet. Waarom die fixatie?quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Da's een goede techniek in confrontaties h. Mohammed Ali deed dat ook altijd, die sloeg ook eerst twee tanden bij zichzelf uit en toen ging ie pas helemaal los op zijn tegenstander op het moment dat die het niet verwachte.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus de Russen falen expres om goedgeloven zand in de ogen te strooien?
Poetin heeft ontzettend veel geld. Maar is ook afhankelijk van de mensen om hem heen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ondertussen serieus af en denk dat Putin zijn fundament, dusdanig immens is dat ze allemaal bij hem verbleken.
Klinkt goed om wanneer je de persooon niet kan treffen, de omgeving aan te pakken wat uitgaat van hoe normale mensen - die sws andermans land niet zullen binnenvallen - hun leven zullen inrichten.
Putin staat dusdanig hoog op de aperots dat hij dat perspectief als morele steun niet meer nodig heeft. Hij is wara die maar kan zijn en wil/gaat - zoals Halbe in 2014 d8 ik ons al probeerde te vertellen - nu zijn ideologie van het Tsarenrijk gaan verwezenlijken.
Alsof Rusland berhaupt een kans maakt als de NAVO haar krachten bundelt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb gisteren twee generaals horen zeggen dat de NAVO totaal niet klaar is voor een oorlog en geen partij is voor de Russen mochten ze door willen stoten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Highway to Hell in Irak. Een kolonne van meer dan 40 km lang zou door NAVO luchtmacht eenheden binnen no time gereduceerd worden tot schroot.
Dat scenario zou eerder passen in een sprookjesboek dan dat het werkelijkheid gaat worden. Romantische gedachte wel, zo'n moderne franse revolutie of arabische lente.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Naef? Heb je de protesten tot nu toe nog niet gezien dan? Waarom zou dat niet massaal kunnen worden als de situatie erger en wanhopiger wordt?
En wat als de politie en ambtenaren niet meer betaald kunnen worden? Zijn ze dan nog steeds zo loyaal aan Putin?
Venezuela gaat het wel even fixen voor Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Alsof Rusland berhaupt een kans maakt als de NAVO haar krachten bundelt.In het meest optimistische scenario heeft Rusland een aantal machtige bondgenoten die ook hun legers willen inzetten, maar het heeft er alle schijn van dat Rusland heel erg gesoleerd raakt. Dus neuh, zolang het op een conventionele oorlog uit zal draaien maken ze geen schijn van kans.
Je zou bijna gaan denken dat Ali een antisemiet is. 'Bijna'.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt je ook niet zo bijzonder bezighouden met wie joods is en wie niet. Waarom die fixatie?
Het is inderdaad heel stil vanuit het Witte Huis.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb gisteren twee generaals horen zeggen dat de NAVO totaal niet klaar is voor een oorlog en geen partij is voor de Russen mochten ze door willen stoten.
Biden is er ook al niet meer mee bezig, die riep eergisteren nog even streng foei tegen Poetin en ging toen over op binnenlandse aangelegenheden.
Omdat er een verschil zit tussen een mondkapje op moeten doen in de tram en en masse werkloos worden terwijl je pensioen en spaargeld weg is en je niet eens meer meer met je telefoon kunt betalen in de metro.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat scenario zou eerder passen in een sprookjesboek dan dat het werkelijkheid gaat worden. Romantische gedachte wel, zo'n moderne franse revolutie of arabische lente.
Gek overigens dat aan deze uitvergrote protesten wel veel waarde aan gehecht wordt maar coronaprotesten zouden geen deuk in een pakje boter slaan volgens de usual suspectsDe stille meerderheid in Rusland vindt het allemaal wel best en steunt Putin.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt je ook niet zo bijzonder bezighouden met wie joods is en wie niet. Waarom die fixatie?
Sta open voor een discussie maar heb geen behoefte om het topic verder te derailen , mocht je het toch willen weten dan kan dat verder via dmquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Grondoorlog. Dat is iets anders dan klaar zijn voor een luchtoorlog en zelfs dat is niet eens noodzakelijk, tijdelijk luchtoverwicht is voldoende voor de F-15E's en A-10's om huis te houden met eventueel B-2 steun.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb gisteren twee generaals horen zeggen dat de NAVO totaal niet klaar is voor een oorlog en geen partij is voor de Russen mochten ze door willen stoten.
Biden is er ook al niet meer mee bezig, die riep eergisteren nog even streng foei tegen Poetin en ging toen over op binnenlandse aangelegenheden.
Amerika in z'n eentje is Rusland al de baas, laat staan de volledige NAVO. Zonder nucleaire wapens zou Rusland echt heel weinig voorstellen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk niet dat heel veel mensen zitten te wachten op een link naar de Protocollen van de Ouden van Zion.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Sta open voor een discussie maar heb geen behoefte om het topic verder te derailen , mocht je het toch willen weten dan kan dat verder via dm
Baudet heeft ook een FOK!-account kennelijk. Interessant, interessant.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat scenario zou eerder passen in een sprookjesboek dan dat het werkelijkheid gaat worden. Romantische gedachte wel, zo'n moderne franse revolutie of arabische lente.
Gek overigens dat aan deze uitvergrote protesten wel veel waarde aan gehecht wordt maar coronaprotesten zouden geen deuk in een pakje boter slaan volgens de usual suspectsDe stille meerderheid in Rusland vindt het allemaal wel best en steunt Putin.
Waarom zou de NAVO berhaupt al vechten als ze hun doelen ook kunnen bereiken door een paar knopjes om te zetten bij een paar banken. Als ze het echt willen, er is nog ruimte voor escalatie in het sanctiepakket, kunnen ze Rusland net zo hard beschadigen als zij Oekrane nu doen zonder ook maar n schot te lossen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Alsof Rusland berhaupt een kans maakt als de NAVO haar krachten bundelt.In het meest optimistische scenario heeft Rusland een aantal machtige bondgenoten die ook hun legers willen inzetten, maar het heeft er alle schijn van dat Rusland heel erg gesoleerd raakt. Dus neuh, zolang het op een conventionele oorlog uit zal draaien maken ze geen schijn van kans.
Als dit echt krijgsgevangenen zijn zouden ze ze niet zo in beeld mogen brengen...quote:
Heel goed jongen, trots op jou! Als je die verwijzingen naar de joden nou voortaan in z'n geheel lekker beperkt tot je diarree in BNW is iedereen blij.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Sta open voor een discussie maar heb geen behoefte om het topic verder te derailen , mocht je het toch willen weten dan kan dat verder via dm
Eh, dat werkte bij de Duitsers notoir niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom niet, heeft voor de Duitsers wonderen verricht. Al waren die wel zo verstandig om na de oorlog in te zien dat ze zich misschien toch wel eens misdragen hadden, weet niet of de Russen daar in staat toe zijn.
jaquote:Op woensdag 2 maart 20ja22 23:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Amerika in z'n eentje is Rusland al de baas, laat staan de volledige NAVO. Zonder nucleaire wapens zou Rusland echt heel weinig voorstellen.
Amerika is toch eigenlijk al failliet sinds Ronald Reagan toen hij het rode gevaar (heeeyyy Rusland) uit de wapenwedloop weg wilde duwen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Amerika in z'n eentje is Rusland al de baas, laat staan de volledige NAVO. Zonder nucleaire wapens zou Rusland echt heel weinig voorstellen.
Hightech oorlogsmateriaalquote:Op woensdag 2 maart 2022 23:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als dit echt krijgsgevangenen zijn zouden ze ze niet zo in beeld mogen brengen...
https://wetten.overheid.nl/BWBV0005584/1955-02-03/quote:Likewise, prisoners of war must at all times be protected, particularly against acts of violence or intimidation and against insults and public curiosity.
Ik vrees, dat je hier wel een punt hebt dat protest alleen maar waarde heeft als dat in het wenselijke narratief nuttig is. Ik weet niet of de meerderheid stil is, wel dat ze mogelijk denken zich niet aangesproken voelen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Da's een rookgordijn, straks gaat er een luik open in de voortuin van het Kremlin en komt Metal Gear REX naar buiten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hightech oorlogsmateriaal
Ouwe sovjet rotzooi.
Sleep ze voor het ICC zou ik zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBV0005584/1955-02-03/
Jij denkt dat de Russische air support niet wat opgeschroefd zou worden in dat geval? Een konvooi terugtrekkende Irakezen zonder air support bombarderen is niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Highway to Hell in Irak. Een kolonne van meer dan 40 km lang zou door NAVO luchtmacht eenheden binnen no time gereduceerd worden tot schroot.
Ja de stille minderheid vindt het allemaal wel best dat hun geld ineens dubbel zo weinig waard is en ze niet meer kunnen pinnen. De stille minderheid vindt het allemaal wel best dat het bedrijf waarvoor ze werken geen handel meer kan drijven met het buitenland en hun salaris niet meer kan uitbetalen. De stille minderheid vind het allemaal wel best dat de supermarkten en andere winkels straks amper nog bevoorraad kunnen worden. De stille minderheid vind het allemaal wel best dat hun broeders, vrienden en kennissen in Ukrane misschien wel omkomen. Koekoek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja maar het staat zo grappig en het voelt zo veilig om Rusland te beschimpen dat ze kinderen de oorlog in sturen zonder dat ze weten waarom.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBV0005584/1955-02-03/
Wat een getrol in dit topic zeg. Alsof iedereen de religie weet van elke miljardair en het in deze beslissing een rol speelt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De stille meerderheid is doodsbenauwd voor deze moordenaar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |