Dat weet je niet. De man is onberekenbaar, wat hij nu allemaal doet, daar heeft hij zelf een reden voor bedacht. Een leugen. De zoveelste. Maar we moeten het uitzitten en zien waar het schip strandt.quote:
Vind het nog wel meevallen als je het vergelijkt met hoe hier in Nederland tijdens de coronaprotesten vreedzame kwetsbare/ouderen tot soms bloedens toe geknuppeld werden of honden op werden losgelaten. Wat hier ook nog eens in zoveel deeltjes massaal werd toegejuicht. Daarmee vergeleken vind ik dat de Russische ordetroepen beschaafder met demonstranten omgaan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 06:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een 77-jarige Russische kunstenaar en activiste is door de Russische politie opgepakt in Sint-Petersburg. Yelena Osipova werd gearresteerd terwijl ze tegen de Russische inval in Oekraïne demonstreerde.
https://twitter.com/i/status/1499122093342011393
Wat een ongelooflijk trieste bedoeling in Rusland. Maargoed, dat wisten we natuurlijk al.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je merkt wel hoe mak en verwend we zijn geworden hier in het westen.
“Muh gasrekening, de overheid moet bijvullen”, zoals frituurzaken nu blijkbaar zeuren op de FP.
We zitten in een verkapte oorlog met een kernmacht.. wake the F up denk ik dan, verwende debielen.
Poetin ziet dit anders, de NAVO stuurt al zijn leftover wapens open en bloot tegen ze het oorlogsgebied in plus de economische sancties kunnen hem ook wel eens het idee geven dat er wat mensen tegen hem zijn.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:43 schreef Breekfast het volgende:
Zolang Navo militairen niet in een directe confrontatie komen met de Russen is er nog niks aan de hand.
Het leveren van wapens gebeurde tijdens de koude oorlog ook. De VS heeft notabene de Taliban nog van wapens voorzien toen de Russen Afghanistan binnenvielen in de jaren 80.
De politie aanvallen is niet echt vreedzaam.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Vind het nog wel meevallen als je het vergelijkt met hoe hier in Nederland tijdens de coronaprotesten vreedzame kwetsbare/ouderen tot soms bloedens toe geknuppeld werden of honden op werden losgelaten. Wat hier ook nog eens in zoveel deeltjes massaal werd toegejuicht. Daarmee vergeleken vind ik dat de Russische ordetroepen beschaafder met demonstranten omgaan.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:46 schreef UitStraling het volgende:
kunnen hem ook wel eens het idee geven dat er wat mensen tegen hem zijn
Als rusland europa nuked dan is dat toch ook directe zelfmoord voor rusland want die gaat er dan ook aan 100%?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:50 schreef byah het volgende:
Rusland wil het helemaal niet opnemen tegen de NATO, hij wil zijn gang kunnen gaan zonder interventie en dreigt daarom met nukes..
Was toch ongeluk? Ze gaven aan met slecht weer te zitten en moesten terug gaanquote:Op donderdag 3 maart 2022 07:57 schreef theguyver het volgende:
Gisteren las ik hier dat er 2 toestellen van Roemeense luchtmacht zouden zijn neergeschoten is dat al bevestigd, kan er weinig over vinden.
God dan zou het hier toch lekker rustig zijn geweest hè ! Kunnen we ze alsnog niet deporteren ik bedoel op vakantie sturen naar Rusland?quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet waarom die mensen niet al jaren geleden naar Rusland zij geëmigreerd als dat zo ongeveer het walhalla van democratie en redelijkheid is en het in Nederland blijkbaar een soort Noord-Korea 2.0 is.
Ik heb geen idee, voor ik ging slapen las ik dat hier.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Was toch ongeluk? Ze gaven aan met slecht weer te zitten en moesten terug gaan
Nee, no, njet, neinquote:Op donderdag 3 maart 2022 07:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja ik snap het.
Stel dat Putin ons land wil raken. Zal hij dat via nucleaire weg doen, of bestaat er een kans dat we daadwerkelijk de Russen door onze steden krijgen die alles kapot schieten ?
Je weet zelf heel goed dat ik niet dat soort "demonstraties"/rellen bedoel (die enkele keren zijn voorgekomen) en veroorzaakt zijn door jongeren. Maar dat je alleen die weet aan te wijzen, van al die vreedzame demonstraties die hier hebben plaatsgevonden, zeg ook wat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:47 schreef Caland het volgende:
[..]
De politie aanvallen is niet echt vreedzaam.
quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Vind het nog wel meevallen als je het vergelijkt met hoe hier in Nederland tijdens de coronaprotesten vreedzame kwetsbare/ouderen tot soms bloedens toe geknuppeld werden of honden op werden losgelaten. Wat hier ook nog eens in zoveel deeltjes massaal werd toegejuicht. Daarmee vergeleken vind ik dat de Russische ordetroepen beschaafder met demonstranten omgaan.
Ahja, die kneuzen die 10 keer worden gevorderd weg te gaan, dat niet doen en het dan vreemd vinden dat ze wat tikjes krijgen. Ook totaal geen medelijden mee en je moet wel een absurde kronkel in je kop hebben wil je dat vergelijken met de situatie in Rusland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:00 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Je weet zelf heel goed dat ik niet dat soort "demonstraties"/rellen bedoel (die enkele keren zijn voorgekomen) en veroorzaakt zijn door jongeren. Maar dat je alleen die weet aan te wijzen, van al die vreedzame demonstraties die hier hebben plaatsgevonden, zeg ook wat.
Treurig, maar ook iets van alle tijden. Dit is nog niks vergeleken met de Japans-Amerikaanse burgers die tijdens de 2de WO werden opgesloten in concentratiekampen in de VS. Valt dus allemaal reuze mee.quote:
Toen was Amerika in oorlog met Japan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Treurig, maar ook iets van alle tijden. Dit is nog niks vergeleken met de Japans-Amerikaanse burgers die tijdens de 2de WO werden opgesloten in concentratiekampen in de VS. Valt dus allemaal reuze mee.
Hadden de Russen onze vloot in Den Helder maar niet tot zinken moeten brengen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Treurig, maar ook iets van alle tijden. Dit is nog niks vergeleken met de Japans-Amerikaanse burgers die tijdens de 2de WO werden opgesloten in concentratiekampen in de VS. Valt dus allemaal reuze mee.
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Volgens sommigen zijn we al in oorlog.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toen was Amerika in oorlog met Japan.
Wij zijn niet in oorlog met Rusland.
Als ze in Rusland zo hadden lopen rellen en niet hadden geluisterd naar de politie als ze gevorderd werden om weg te gaan dan was er met scherp op de betogers geschoten. Lul niet zo dom aub.quote:https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Ah ja in Nederland pakken we je meteen op als je tegen de regering bent ja....quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Volgens sommigen is de aarde ook plat.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt eraan aan wie je het vraagt. Volgens sommigen zijn we al in oorlog.
Als een agent je sommeert om je te verwijderen, omdat een burgemeester via democratische processen een samenscholingsverbod heeft afgekondigd, is dat in vorm en functie een bevel wat je als burger per ommegaande dient op te volgen. En dus geen uitnodiging tot discussie of om dat "koffiedrinken" voort te zetten. Staat in wetgeving die ook mogelijk is dankzij die grondwet waar ze zo graag mee schermen. Een grondwet die overigens geen wederzijds zelfmoordpact is tussen burger en overheid.quote:Op donderdag 3 maart 2022 07:45 schreef NLFirst het volgende:
[..]
Kwaliteitspost.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als een agent je sommeert om je te verwijderen, omdat een burgemeester via democratische processen een samenscholingsverbod heeft afgekondigd, is dat in vorm en functie een bevel wat je als burger per ommegaande dient op te volgen. En dus geen uitnodiging tot discussie of om dat "koffiedrinken" voort te zetten. Staat in wetgeving die ook mogelijk is dankzij die grondwet waar ze zo graag mee schermen. Een grondwet die overigens geen wederzijds zelfmoordpact is tussen burger en overheid.
Aan het eind van een lange escalatieladder, waarin die mensen plenty tijd en ruimte hadden om alsno aan die sommatie gehoor te geven, ruim na het laten horen van hun standpunten, komt pas de inzet van fysiek geweld aan bod. Ondanks wat je misschien denkt, zijn die agenten ook kinderen, vaders en moeders, die komen niet bloeddorstig de ME busjes uit stormen om eens wat mensen pijn te gaan doen. Sterker nog, er zijn best veel agenten die ME-dienst hadden en hiervoor ingezet werden, die het er psychisch best moeilijk mee hebben. Je doet een opleiding en zweert een eed om burgers te beschermen, soms met gevaar voor eigen leven, en dan kom je deze figuren tegen. Als een van die demonstrerende wappietrutjes een dag later 112 belt omdat hun man ze aftuigt voor het kopen van het verkeerde merk ketchup, komen ze gewoon langs om ze helpen, want dat is waarom ze voor die baan hebben gekozen.
Ik als recht uitgelijnde burger zat niet met een zak chipito's gniffelend voor de TV toen ik dat zag, maar ik kan weinig sympathie opbrengen voor mensen die zich zo buiten de rechtsorde menen te kunnen plaatsen zonder gevolgen.
Dit vergelijken met de overlevingsstrijd in Oekraïne, is een nieuw moreel dieptepunt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |