Niet naar Ierland?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:12 schreef sirdanilot het volgende:
Over dat pat Robinson
Die collaborateur mag ook naar Guantanamo Bay van mij
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Onzin, Baudet praat mij na.
[..]
Dat lijkt eigenlijk het meest waarschijnlijke scenario dat zich gaat ontvouwen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:17 schreef RAVW het volgende:
Hoop toch zo dat er een melding komt dat Putin vermoord is of zo of dat het leger top in gegrepen heb ..
dat alles weer normaal verder kan gaan
En dat de Oekraine dan het land weer kan hertellen en het weer verder opbouwen waar het meebezig was
Hij is nu Michael Kofman tweets aan het voorlezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:12 schreef THEFXR het volgende:
kijkt er nog iemand Steve of is hij te saai?
Alleen al voor die burgers die nu zo in angst zitten en ook die hun best doen om de russen tegen te houdenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt eigenlijk het meest waarschijnlijke scenario dat zich gaat ontvouwen.
Maar dat gaat nog wel ff duren dan...
Tuurlijk, maar jij weet ook wel dat dat op korte termijn niet gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Alleen al voor die burgers die nu zo in angst zitten en ook die hun best doen om de russen tegen te houden
Laat het 1 groot feest worden in dat land dat hebben ze echt wel verdient
En die woordvoerder van hun land ook wel
Het idee dat er geheime dissidenten in Poetin's inner circle zitten lijkt mij gewoon vergezocht, iedereen die hoge posities heeft in Rusland dankt die aan Poetin en aan zijn loyaliteit aan Poetin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt eigenlijk het meest waarschijnlijke scenario dat zich gaat ontvouwen.
Maar dat gaat nog wel ff duren dan...
Er zijn vast genoeg mensen die hem haten en die haat zal alleen maar groter worden.
quote:Igor Novikov, a former advisor to Ukrainian President Zelenskyy, discusses with Nicolle Wallace the Ukrainian resistance to Russia's invasion
De som der krachten > Poetin, denk ik. Alleen is dat geen sommetje, maar veel belangen en opvattingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het idee dat er geheime dissidenten in Poetin's inner circle zitten lijkt mij gewoon vergezocht, iedereen die hoge posities heeft in Rusland dankt die aan Poetin en aan zijn loyaliteit aan Poetin.
Wat hebben collaborateurs hier precies te zoeken ?quote:
Totdat een oligarch die tegen hem is genoeg betaalt . Die lui zijn zo corrupt als de pest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het idee dat er geheime dissidenten in Poetin's inner circle zitten lijkt mij gewoon vergezocht, iedereen die hoge posities heeft in Rusland dankt die aan Poetin en aan zijn loyaliteit aan Poetin.
Er zijn geen oligarchs die tegen hem zijn meer, degenen die dat wel waren zijn geen oligarch meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Totdat een oligarch die tegen hem is genoeg betaalt . Die lui zijn zo corrupt als de pest.
Met hoge posities, macht, invloed en loyaliteit is niks mis zolang alles goed gaat en je kunt je in de gang van zaken vinden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
Dan komen we weer bij het kantelpunt, waar dat zal gaan zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Met hoge posities, macht, invloed en loyaliteit is niks mis zolang alles goed gaat en je kunt je in de gang van zaken vinden. Maar als je daar een stevige prijs voor moet gaan betalen of je voelt je daar niet meer senang bij dan wordt het echt wel een ander verhaal.
Dat zei ik al. Dat kan best wel lang gaan duren omdat de russen om heen het veel langer vol zullen kunnen houden dan de mensen in Oekraine die het echt zwaar voor hun kiezen hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:30 schreef bedachtzaam het volgende:
Dan komen we weer bij het kantelpunt, waar dat zal gaan zijn.
Het is geen Nederland daar en Poetin is geen man die dat soort zaken tolereert.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Met hoge posities, macht, invloed en loyaliteit is niks mis zolang alles goed gaat en je kunt je in de gang van zaken vinden.
Maar als je daar een stevige prijs voor moet gaan betalen of je voelt je daar niet meer senang bij dan wordt het echt wel een ander verhaal.
Ik doel dan in feite op de Russische bevolking die uiteindelijk tegen Poetin in opstand komt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zei ik al. Dat kan best wel lang gaan duren omdat de russen om heen het veel langer vol zullen kunnen houden dan de mensen in Oekraine die het echt zwaar voor hun kiezen hebben.
dat gebeurd al alleen die worden met duizende afgevoerdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik doel dan in feite op de Russische bevolking die uiteindelijk tegen Poetin in opstand komt.
Dat kantelpunt is vooral wanneer de mensen om Poetin heen concluderen dat zijn koers nadelig voor Rusland is. Dat kan best snel zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zei ik al. Dat kan best wel lang gaan duren omdat de russen om heen het veel langer vol zullen kunnen houden dan de mensen in Oekraine die het echt zwaar voor hun kiezen hebben.
Poetin heeft helemaal niks meer te tolereren in zo'n situatie. Dan is ie gewoon af en maakt iemand hem gewoon koud. Er zijn altijd mensen die op een bepaald moment een kantelpunt over gaan en voor niets meer terugdeinzen. De dood of de gladiolen zeg maar. Desnoods met verlies van eigen leven. Kijk maar eens hoe die Oekrainers er nu instaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:31 schreef Tijger_m het volgende:
Het is geen Nederland daar en Poetin is geen man die dat soort zaken tolereert.
Oh, dacht op de oligarchen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik doel dan in feite op de Russische bevolking die uiteindelijk tegen Poetin in opstand komt.
Toch hebben al meerdere oligarchen zich openlijk tegen de oorlog uitgesproken. Of zijn dat geen oligarchen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn geen oligarchs die tegen hem zijn meer, degenen die dat wel waren zijn geen oligarch meer.
Jezus. Wordt het niet tijd om wat snelwegen ofzo op te blazen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:35 schreef slashdotter3 het volgende:
40 miles/64km
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dit zou toch een vrij makkelijk doelwit moeten zijn zou je zeggenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:35 schreef slashdotter3 het volgende:
40 miles/64km
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ze hebben zich heel voorzichtig uitgelaten in termen die je ook als steun voor de Russen kan zien zonder een woord van kritiek richting Poetin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toch hebben al meerdere oligarchen zich openlijk tegen de oorlog uitgesproken. Of zijn dat geen oligarchen?
Niet als het luchtverdediging heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zou toch een vrij makkelijk doelwit moeten zijn zou je zeggen
Dan moet je wel in staat zijn om dat doelwit met artillerie of vanuit de lucht aan te vallen, natuurlijk. Ik heb geen idee hoe de Oekrainse luchtmacht er nu voorstaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit zou toch een vrij makkelijk doelwit moeten zijn zou je zeggen
Welke?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toch hebben al meerdere oligarchen zich openlijk tegen de oorlog uitgesproken. Of zijn dat geen oligarchen?
Daarnaast is alleen 'goed kunnen raken' geen militaire strategie lijkt mequote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je wel in staat zijn om dat doelwit met artillerie of vanuit de lucht aan te vallen, natuurlijk. Ik heb geen idee hoe de Oekrainse luchtmacht er nu voorstaat.
Volgens die Russin bij Op1 is het hele woord "oorlog" nu verboden in Rusland. Dan lijkt me zelfs zo'n voorzichtig statement al vrij risicovol.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze hebben zich heel voorzichtig uitgelaten in termen die je ook als steun voor de Russen kan zien zonder een woord van kritiek richting Poetin.
Patatje peacekeeping missionquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens die Russin bij Op1 is het hele woord "oorlog" nu verboden in Rusland. Dan lijkt me zelfs zo'n voorzichtig statement al vrij risicovol.
zie daar zo snel geen linkjes of bronnen, even geen zin om zelf te zoekenquote:
NEW: Ukrainian pilots have arrived in Poland to take delivery of used fighter jets from EU countries, a major new step:https://t.co/8QCHPM763Xquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je wel in staat zijn om dat doelwit met artillerie of vanuit de lucht aan te vallen, natuurlijk. Ik heb geen idee hoe de Oekrainse luchtmacht er nu voorstaat.
Dit is geen random twitteraar, hij factcheckt z'n beweringen en verwijdert ook tweets als ie ernaast zit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zie daar zo snel geen linkjes of bronnen, even geen zin om zelf te zoeken
ik weet wel dat ook de Russisch-Orthodoxe Kerk een erg belangrijk machtsblok is voor hem, tot voor kort in ieder geval
Oh ik geloof je welk hoor in dezequote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is geen random twitteraar, hij factcheckt z'n beweringen en verwijdert ook tweets als ie ernaast zit.
Heb niet van iedereen uit dit lijstje losse linkjes, maar die van Tinkov is vrij breed over bericht.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:35 schreef slashdotter3 het volgende:
40 miles/64km
[ afbeelding ]
[ twitter ]
2x drones en het is opgelost.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:35 schreef slashdotter3 het volgende:
40 miles/64km
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Bang voor drones? Bang voor Javelins?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:01 schreef Kijkertje het volgende:
Vreemd. Een achtergelaten tank. Hij blijkt nog gewoon te werken ook![]()
[ twitter ]
Als is het er maar een paar vooraan en een flinke krater in het wegdek, dan win je iig wat tijd. Als dit konvooi aankomt is het een enorme boost voor Rusland natuurlijkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet als het luchtverdediging heeft.
Misschien dat die drones straks iets kunnen doen, maar zoveel vuurkracht hebben die niet.
iddquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook bullshit; te meer omdat de Wehrmacht bij haar inval van de USSR ook huisgehouden heeft, en hoe.
Ukraine, including 28 MiG-29s from Poland, 12 from Slovakia and 16 from Bulgaria, along with 14 Su-25s from Bulgaria.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
NEW: Ukrainian pilots have arrived in Poland to take delivery of used fighter jets from EU countries, a major new step:https://t.co/8QCHPM763X
— Paul McLeary (@:paulmcleary)February 28, 2022
de meesten zulen blij zijn dat ze e r vanaf zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:13 schreef DonDruiper het volgende:
Wat gebeurd met al die wapens, jets etc als deze oorlog voorbij is? Wordt dan alles weer netjes terug gegeven aan de rechtmatige eigenaars?
wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:13 schreef DonDruiper het volgende:
Wat gebeurd met al die wapens, jets etc als deze oorlog voorbij is? Wordt dan alles weer netjes terug gegeven aan de rechtmatige eigenaars?
Er stond een interessant artikeltje in de Volkskrant over die oligarchen. Dat geld voor hun een haast spirituele waarde heeft. Daarom kopen ze protserige jachten, villa's in Londen en meer van dat soort spul. Het zijn deels oude vrienden van Putin, deels handige jongens die bij de privatisering van voormalige staatsbedrijven hun kans gegrepen hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn geen oligarchs die tegen hem zijn meer, degenen die dat wel waren zijn geen oligarch meer.
Denk recycelen, hoop waardevol materiaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:13 schreef DonDruiper het volgende:
Die eindigen gewoon in Afrika of het Midden-Oosten, net waar op het moment een conflict isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:13 schreef DonDruiper het volgende:
alleen de up to date zooi moet terug, vermoed ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:13 schreef DonDruiper het volgende:
ik denk dat ze erg snel in spion turnenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er stond een interessant artikeltje in de Volkskrant over die oligarchen. Dat geld voor hun een haast spirituele waarde heeft. Daarom kopen ze protserige jachten, villa's in Londen en meer van dat soort spul. Het zijn deels oude vrienden van Putin, deels handige jongens die bij de privatisering van voormalige staatsbedrijven hun kans gegrepen hebben.
Punt is: ze vinden geld (en tonen dat ze het hebben) dus enorm belangrijk. Putin faciliteerde dat, dus ze hadden geen reden zich tegen hem te keren. Ook niet omdat ze een paar keer hebben kunnen zien wat er dan gebeurt. Nu is echter de vraag wat er gaat gebeuren wanneer Putin dat niet meer kan faciliteren. Blijven ze trouw aan Putin als hun villa's onteigend worden, hun rekeningen bevroren, hun jacht aan de ketting gelegd? Kortom, als hetgeen ze het aller belangrijkste vinden van hun wordt afgenomen?
die drones blijkt een gouden aankoop te zijn geweest, zelfs nog ontworpen door de schoonzoon van Erdoganquote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:17 schreef phpmystyle het volgende:
Wellicht ben ik naieve of wat, maar ik sta er van te kijken hoeveel materiaal er al vernietigd is, en wat nog niet vernietigd is.
Eerder werd gezegd dat het een slecht teken is dat de Russen wachten, of zich zelfs iets terugtrekken. Dat zou er op kunnen wijzen dat er grootschalige bombardementen aanstaande zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:08 schreef sp3c het volgende:
moeilijk te zeggen
ze wachten ergens op maar wat dat is ... ?
als die burgers raken dan wordt het alleen maar erger vermoed ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Eerder werd gezegd dat het een slecht teken is dat de Russen wachten, of zich zelfs iets terugtrekken. Dat zou er op kunnen wijzen dat er grootschalige bombardementen aanstaande zijn.
Kyiv blijkbaar:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat zijn de verwachtingen voor vannacht? Waar gaat dat konvooi heen?
Zijn er voertuigen bij gekomen, of is het meer "uitgerekt"?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:35 schreef slashdotter3 het volgende:
40 miles/64km
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Wel aardig als je er bij zet waar je het vandaan hebt. Voor hetzelfde geld zitten we nu naar Russische propaganda te kijkenquote:
Dat is wel antiek spul, zal het allemaal nog wel werken?quote:
Er hebben slechts 50 Oekraners tot nu toe gemeld in Ter Apel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we moeten wat nieuwe asielzoekerscentra bouwen.
van een ander forumquote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:52 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wel aardig als je er bij zet waar je het vandaan hebt. Voor hetzelfde geld zitten we nu naar Russische propaganda te kijken
ik zou het even wat tijd geven, worden er vanzelf meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 02:54 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Er hebben slechts 50 Oekraners tot nu toe gemeld in Ter Apel.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 03:11 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Hebben de Russen geen high-tech drones, langeafstandaraketten, etc. Niet dat ik dat toejuich, maar Oekraine lijkt behoorlijk profijt te hebben van drones.
quote:The U.S. and allies are coordinating to not only freeze the assets of Putin and his oligarch allies, but to seize those assets as well. This is likely a further step than Putin’s inner circle anticipated.
Allemaal die landen die dan militaire spullen gaan sturen naar een land met 2x zoveel inwoners als Nederlandquote:Op dinsdag 1 maart 2022 03:22 schreef THEFXR het volgende:
ik had deze gemist, wel bekend bij jullie?
.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Allemaal die landen die dan militaire spullen gaan sturen naar een land met 2x zoveel inwoners als NederlandKansloos gewoon. Iedereen wil zijn eigen straatje schoon vegen. Maar wij hebben er echt alles aan gedaan om Oekrane te helpen!!! Zoals Nederland die dan maar liefst 50 anti tank wapens stuur MET 400 raketten!!!!1!11111!!!
Hou op hou op.
Ja want we moeten echt niet willen dat er doden vallenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ twitter ]
gaat wel erg ver, om troepen te sturen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
U MAD?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja want we moeten echt niet willen dat er doden vallennee, dat bedoel ik niet, ik bedoel het is geen Navo land, een beetje helpen kan ik mij voor stellen, maar deze hulp gaat over bepaalde grenzen waardoor we straks WWIII hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Vind dat zo’n slap excuus: ‘het is geen Navo land’. Dus dan sluiten we onze ogen maar en hopen dat het goed komt door wat raketwerpers en kogelvrije vesten die kant op te sturen….. (waarvan je al op voorhand weet dat ze uiteindelijk bij Russen belanden).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel het is geen Navo land, een beetje helpen kan ik mij voor stellen, maar deze hulp gaat over bepaalde grenzen waardoor we straks WWIII hebben
ja, wat dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vind dat zo’n slap excuus: ‘het is geen Navo land’. Dus dan sluiten we onze ogen maar en hopen dat het goed komt door wat raketwerpers en kogelvrije vesten die kant op te sturen….. (waarvan je al op voorhand weet dat ze uiteindelijk bij Russen belanden).
Het westen moet eens ophouden continu te intervenieren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vind dat zo’n slap excuus: ‘het is geen Navo land’. Dus dan sluiten we onze ogen maar en hopen dat het goed komt door wat raketwerpers en kogelvrije vesten die kant op te sturen….. (waarvan je al op voorhand weet dat ze uiteindelijk bij Russen belanden).
quote:Denmark will let its nationals join international brigades forming to fight in Ukraine against Russian forces, Prime Minister Mette Frederiksen said Sunday.
"It's a choice that anyone can make. This goes for all Ukrainians who live here, but also for others who think they can contribute directly to the conflict," she said in a press conference Sunday.
"There is nothing at first sight that would legally prevent someone from going to Ukraine to participate in the conflict, on the Ukrainian side," she added.
gaat het hier om burgers of militair personeel wat vrijwillig wilt gaan (en dus even militair af is vermoed ik)?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ twitter ]
gaat wel erg ver, om troepen te sturen.
Dit zou wel eens het bombardement van eerder op Kharkiv kunnen zijn vanuit een andere richting.quote:
Ja natuurlijk zolang het niet tegen de belangen van Denemarken ingaat moeten ze dat zelf weten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
gaat het hier om burgers of militair personeel wat vrijwillig wilt gaan (en dus even militair af is vermoed ik)?
Aha, maar het VK heeft dat toch ook al goedgekeurd, doe hoezo eerste Europese land?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:39 schreef Kijkertje het volgende:
Het zijn vrijwilligers he! Het is niet alsof Denemarken troepen stuurt .....
[..]
Geen idee of ze de eerste zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Aha, maar het VK heeft dat toch ook al goedgekeurd, doe hoezo eerste Europese land?
Is er al info vanuit Nederland omtrent de legaliteit, ik dacht nl dat je het Nederlands staatsburgerschap kwijt bent als je in een vreemde krijgsdienst dient.
Ze treden toch tot het Oekrainse leger toe? Of is dat speciaal opgerichte "international legion" al de loophole?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee of ze de eerste zijn.
En ze zijn niet in vreemde krijgsdienst?
Omdat Vladimir de hele boel onderschat heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:43 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Hoe kan het dat je weken van tevoren al bij grens staat, je hier 15 jaar over droomt en dit dan zo slecht aanvliegt.
Da's er 1 van Trumpteam! Dat zie je zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:47 schreef Kijkertje het volgende:
Er is ook een redneck gespot:
[ twitter ]
Ik neem aan van niet. Er vechten zoveel burgers in Ukraine en zij vechten gewoon mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ze treden toch tot het Oekrainse leger toe? Of is dat speciaal opgerichte "international legion" al de loophole?
Gelukkig praat ie in 'they' en niet 'we'quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:47 schreef Kijkertje het volgende:
Er is ook een redneck gespot:
[ twitter ]
Rusland wordt financieel genuked, is een hitjob.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat Vladimir de hele boel onderschat heeft.
Putin heeft voor het onmogelijke gezorgd, dat zowat de hele Westerse wereld verenigd is binnen een paar dagen n dat zijn hele economie is gesloopt.
Ik denk dat hij zich nog wel 3x op z'n hoofd had gekrabd, mocht 'ie het overnieuw doen.
Hij heeft zich bij de Russen gemeldquote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gelukkig praat ie in 'they' en niet 'we'![]()
Echt, wat doet zo'n idioot daar, of is het iemand die er woont ofzo? Ik weet niet of je als Oekraine nou zo bij moet zijn met al die buitenlandse avonturiers
Putin is een narcist, die zoekt voor elke faal wel een zondebok. Dus nee, die heeft zich niet 3x op z’n hoofd gekrabd. Dit is te wijten aan falende mensen om hen heen…quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat Vladimir de hele boel onderschat heeft.
Putin heeft voor het onmogelijke gezorgd, dat zowat de hele Westerse wereld verenigd is binnen een paar dagen n dat zijn hele economie is gesloopt.
Ik denk dat hij zich nog wel 3x op z'n hoofd had gekrabd, mocht 'ie het overnieuw doen.
Even opgezocht want ik was ook wel nieuwsgierig (en onwetend)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik neem aan van niet. Er vechten zoveel burgers in Ukraine en zij vechten gewoon mee.
Lijkt me dus idd niet van toepassingquote:Op grond artikel 15, eerste lid, sub e van de Rijkswet op het Nederlanderschap18 verliest een Nederlander van rechtswege de Nederlandse nationaliteit indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is. Aansluiting bij een terroristische organisatie valt hier echter niet onder, omdat hierbij geen sprake is van een staat.19
Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor nieuwe afleveringen van ‘Idioten op de weg’.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Rusland wordt financieel genuked, is een hitjob.
Komt omdat het heerschap nogal impulsief te werk gaat en zich laat leiden door een ideologie dat in het verleden in het bestaansrecht gefaald heeft, alsook op diplomatiek vlak de kop is ingedrukt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:43 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Hoe kan het dat je weken van tevoren al bij grens staat, je hier 15 jaar over droomt en dit dan zo slecht aanvliegt.
Men zou best ethnische Oekraners kunnen verdrijven uit het oosten van het land, maar massaslachtingen lijken me niet aan de orde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:15 schreef tjoptjop het volgende:
[ twitter ]
Vandaag al voorproefje gezien en tot op heden zaten de Amerikanen er zelden naast
Oh fuck, ik keek dat filmpje met een half oog en dacht dat de "denazifiers and liberators" sarcasme was. Maar die dwaas staat gewoon bij de Russenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij heeft zich bij de Russen gemeldGeen idee of hij ook werkelijk meevecht.
Als ze hem ook voeden zijn ze snel door hun rantsoenen heen vrees ik![]()
Je bedoelt het spul wat al 7 jaar over datum is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:51 schreef Kijkertje het volgende:
Als ze hem ook voeden zijn ze snel door hun rantsoenen heen vrees ik
Ja duidelijk. MAGA!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Da's er 1 van Trumpteam! Dat zie je zo.
Denk ook niet dat hij executies bedoelt maar meer bombardementen op burgerdoelenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men zou best ethnische Oekraners kunnen verdrijven uit het oosten van het land, maar massaslachtingen lijken me niet aan de orde.
Wel kunnen er vele burgerslachtoffers vallen gezien het verzet van burgers.
weet je ook gelijk wat je waard bent voor hun, geen brandstof, water of etenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je bedoelt het spul wat al 7 jaar over datum is?
[ twitter ]
Met het burgerverzet komt dat automatisch. In verschillende video's zie je Oekraners vanuit gebouwen de Russen beschieten, de vraag is dan of dat dan nog langer burgerdoelen zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Denk ook niet dat hij executies bedoelt maar meer bombardementen op burgerdoelen
Het zijn burgers die hun huis en haard beschermen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met het burgerverzet komt dat automatisch. In verschillende video's zie je Oekraners vanuit gebouwen de Russen beschieten, de vraag is dan of dat dan nog langer burgerdoelen zijn.
Je krijgt dan situaties zoals voorheen in de Gazastrook; je schakelt een anti-tank raket uit en daarbij vallen 38 burgerslachtoffers.
Ja dat zei Chris Murphy ook al in dat draadje dat hierboven gepost werd:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met het burgerverzet komt dat automatisch. In verschillende video's zie je Oekraners vanuit gebouwen de Russen beschieten, de vraag is dan of dat dan nog langer burgerdoelen zijn.
Je krijgt dan situaties zoals voorheen in de Gazastrook; je schakelt een anti-tank raket uit en daarbij vallen 38 burgerslachtoffers.
mocht het ooit zover komen, wil ik geen standaard spul, maar dit, zodat ik gelijk de hele weg kan decimeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het zijn burgers die hun huis en haard beschermen.
Geen getrainde beroepsmilitairen.
Ja, de catering was prima.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:10 schreef roos94 het volgende:
Was er nog info naar buiten gekomrn over die onderhandelingen van gister?
Als ze aan het gevecht deelnemen zijn het logischerwijs geen burgerdoden meerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
PUTIN WIL BOWLEN GODVERDOMMEquote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:16 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ja waar kennen we dat ook weer van?
Een van de weinige films waar ik echt even stil was aan het einde. Heb em nog geen 2e keer kunnen kijken, misschien toch maar weer eens doen.quote:
dat was te verwachtenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:36 schreef Rambolin het volgende:
Is deze al gepost? Lockheed Martin pumping hard. War profiteers.
[ afbeelding ]
Yep, meeste defensiebedrijven in de plusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:36 schreef Rambolin het volgende:
Is deze al gepost? Lockheed Martin pumping hard. War profiteers.
[ afbeelding ]
Is Friesland eigenlijk op het internet aangesloten?quote:De vraag naar de vlag van Oekrane is in Nederland flink toegenomen. Afgelopen weekeinde kwamen er meer dan 200 bestelling binnen bij de Dokkumer Vlaggen Centrale (DVC). Ter vergelijking: normaliter verkoopt het bedrijf "enkele tientallen" Oekraense vlaggen per jaar.
De vraag naar de vlag heeft het bedrijf verrast, zegt marketingmanager Susanne Brouwer van DVC. "Gelukkig hebben we de kleuren (geel en blauw, red.) altijd op voorraad, dus we kunnen snel schakelen."
De orders komen zowel van particulieren als van bedrijven en gemeentes. Brouwer: "We zien nu heel veel gemeentes die grote exemplaren bestellen om die waarschijnlijk op te hangen voor het gemeentehuis. Particulieren bestellen meestal een kleinere gevelvlag. Die is ook handzamer en ook makkelijk mee te nemen naar bijvoorbeeld een demonstratie."
Is dat niet heel erg 'WOKE'?quote:
Waarom zou je in hemelsnaam een vlag van Oekrane in huis willen halen? Nee even serieus….quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is Friesland eigenlijk op het internet aangesloten?
Allemaal leuk en aardig, maar een goede bokser maakt hem nog geen goede getrainde militair. Bovendien vraag ik me af hoeveel PR er bij dit soort posts komt kijken. Voor hetzelfde geldt is hij de grens alweer terug over gestoken. Je weet het tegenwoordig nooit h met die ‘social’ media.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:47 schreef tjoptjop het volgende:
Kersverse zwaargewicht bokskampioen Oleksander Usyk is terug in Oekraine (zat in Engeland voor onderhandelingen over de rematch tegen Anthony Joshua) en zit nu bij de lokale militie (?)
[ twitter ]
PR foto of doet ie echt wat? Op die foto lijkt het of hij z'n boksschoenen aanheeft () en triggerdiscipline heeft hij ook niet echt
![]()
Demonstraties, voor het raam hangen?. Ik doe er ook niet aan mee maar het is geen onbekend fenomeen. En zo extreem zijn de aantallen niet (200).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam een vlag van Oekrane in huis willen halen? Nee even serieus….
Vandaar ook mijn laatste alinea. En dat het geen getrainde militair is is wel duidelijk. Maar hij is wel altijd duidelijk over z'n voorliefde voor Oekrane, en hij is niet de enige ongetrainde die de wapens oppakt. Dus tja...wat is waarheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar een goede bokser maakt hem nog geen goede getrainde militair. Bovendien vraag ik me af hoeveel PR er bij dit soort posts komt kijken. Voor hetzelfde geldt is hij de grens alweer terug over gestoken. Je weet het tegenwoordig nooit h met die ‘social’ media.
Zal vooral pr zijn, schien dat hij als een soort waterdrager meedoet ofzo maar hij zal niet voorop lopenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:47 schreef tjoptjop het volgende:
Kersverse zwaargewicht bokskampioen Oleksander Usyk is terug in Oekraine (zat in Engeland voor onderhandelingen over de rematch tegen Anthony Joshua) en zit nu bij de lokale militie (?)
[ twitter ]
PR foto of doet ie echt wat? Op die foto lijkt het of hij z'n boksschoenen aanheeft () en triggerdiscipline heeft hij ook niet echt
![]()
Owquote:Op dinsdag 1 maart 2022 06:03 schreef sp3c het volgende:
En triggerdiscipline is niet iets universeels, de een doet het zo en de ander zo
Zolang ze het allemaal op dezelfde manier doen is er niets aan de hand
Neu dat niet. Tenslotte ruimt hij al zijn tegenstanders uit de wegquote:
Zelfde reden om een regenboogvlag thuis te hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam een vlag van Oekrane in huis willen halen? Nee even serieus….
Wacht even, in het geval van het VK was dat enkel Liz Truss die wellicht wat overemotioneel reageerde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Aha, maar het VK heeft dat toch ook al goedgekeurd, doe hoezo eerste Europese land?
Is er al info vanuit Nederland omtrent de legaliteit, ik dacht nl dat je het Nederlands staatsburgerschap kwijt bent als je in een vreemde krijgsdienst dient.
Vrouwen in het leger is niet bepaald nieuw he. Woke is meer in de richting van geforceerde quota en geforceerde aangewezen rangen.quote:
Putin heeft zijn hand in deze verspeelt, enkel nog een paar dubieuze landen als partners.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:16 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ja waar kennen we dat ook weer van?
Demonstraties bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nou nee hoor niet bij Tucker Carlson:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 06:48 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Vrouwen in het leger is niet bepaald nieuw he. Woke is meer in de richting van geforceerde quota en geforceerde aangewezen rangen.
Klote politici die allemaal voor hun beurt spreken of zichzelf aan het profileren zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2022 06:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wacht even, in het geval van het VK was dat enkel Liz Truss die wellicht wat overemotioneel reageerde.
https://www.politicshome.(...)-fighting-in-ukraine
https://www.theguardian.c(...)lunteers-for-ukraine
Lekker belangrijk ...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 06:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou nee hoor niet bij Tucker Carlson:
De ad van het Amerikaanse leger was ook al niet 'mannelijk' genoeg
Van de grote landen blijven enkel China, India en Brazili neutraal meen ik. China heeft ook een nieuwe handelsovereenkomst gesloten met Gazprom vandaag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 06:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Putin heeft zijn hand in deze verspeelt, enkel nog een paar dubieuze landen als partners.
Ondertussen regent het sancties vanuit alle kanten denkbaar.
Omdat je geen ruzie wil met een land met nukes.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom komt de VS eigenlijk niet in actie? Toen Irak Koeweit binnenviel waren ze er als de kippen bij.
De VS heeft het beste militaire apparaat ter wereld, die hebben deze oorlog toch zo beslecht?
Dit jaar een budget van 768 miljard dollar.
Oja dat kan een reden zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je geen ruzie wil met een land met nukes.
Gaat er wel komen bij extreme escalatiequote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Waarom komt de VS eigenlijk niet in actie? Toen Irak Koeweit binnenviel waren ze er als de kippen bij.
De VS heeft het beste militaire apparaat ter wereld, die hebben deze oorlog toch zo beslecht?
Bij India schijnt het heel diep te liggen waarom ze niet naast het westen staan en geen standpunt aannemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Van de grote landen blijven enkel China, India en Brazili neutraal meen ik. China heeft ook een nieuwe handelsovereenkomst gesloten met Gazprom vandaag.
Deze video is interessant over de positie van India:
[Vieze kernbom]quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Amerika.... Lekker belangrijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 06:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou nee hoor niet bij Tucker Carlson:
De ad van het Amerikaanse leger was ook al niet 'mannelijk' genoeg
Neuh, dat filmpje was al van zeker n of twee dagen eerderquote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zou wel eens het bombardement van eerder op Kharkiv kunnen zijn vanuit een andere richting.
Uhh +5000 atoombommen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:03 schreef gebrokenglas het volgende:
1. Publieke opinie in de VS is tegen en de populariteit van Biden is al bijzonder laag:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:06 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Gaat er wel komen bij extreme escalatie
Waar staat dat ze tegen zijn?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
1. Publieke opinie in de VS is tegen en de populariteit van Biden is al bijzonder laag:
https://projects.fivethirtyeight.com/biden-approval-rating/
2. Men wil geen kernoorlog riskeren door direct in conflict te raken met Rusland.
3. Benzineprijzen.
Drones zijn ook bijzonder effectief geblekenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:21 schreef Zwansen het volgende:
Als Nederland dan geen kernwapens mag, koop dat gewoon 10 thermobarische bommen.
Schrikt toch ook wel af?
We dachten ook dat de EU de andere kant op zou kijken, want hier wint de koopman het doorgaans ook van de pastoor. Zie die protesten tegen Lukashenko waar ongewapende burgers de vernieling in werden geslagen en voor jarenlang opgesloten. We deden niets, behalve wat laffe sancties. Maar Putin lijkt wel degelijk een grens over te zijn gegaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
1. Publieke opinie in de VS is tegen en de populariteit van Biden is al bijzonder laag:
https://projects.fivethirtyeight.com/biden-approval-rating/
2. Men wil geen kernoorlog riskeren door direct in conflict te raken met Rusland.
3. Benzineprijzen.
https://www.aa.com.tr/en/(...)-white-house/2518958quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:23 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Waar staat dat ze tegen zijn?
En ingreep kan zijn populariteit doen stijgen.
Men voert al oorlog met rusland.
Dat draagvlak kan uiteraard gevonden worden als de Russen zomaar honderden Oekraners gaan afschieten. Ik hoop dat beide partijen het beschaaft houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We dachten ook dat de EU de andere kant op zou kijken, want hier wint de koopman het doorgaans ook van de pastoor. Zie die protesten tegen Lukashenko waar ongewapende burgers de vernieling in werden geslagen en voor jarenlang opgesloten. We deden niets, behalve wat laffe sancties. Maar Putin lijkt wel degelijk een grens over te zijn gegaan.
Als hij daadwerkelijk een bedreiging wordt voor de VS dan is dat draagvlak voor een tegenactie zo gevonden.
Dat is dan ook het idee van kernwapens. Zonder die nukes hadden de Amerikanen Putin allang uit het Kremlin gesleurd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:27 schreef scrupuleus het volgende:
Lekker handig die kernbommen, je kan maken wat je wil de wereld durft toch niks.
Ik lees hier nog steeds niet dat de publieke opinie tegen is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.aa.com.tr/en/(...)-white-house/2518958
Gewoon een klote virus loslaten, Ebola een optie?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:21 schreef Zwansen het volgende:
Als Nederland dan geen kernwapens mag, koop dat gewoon 10 thermobarische bommen.
Schrikt toch ook wel af?
Die heeft geen kernwapens, en zeker niet de raketten om Amerika te raken, mocht dat wel zo zijn dan zijn ze morgen plat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is dan ook het idee van kernwapens. Zonder die nukes hadden de Amerikanen Putin allang uit het Kremlin gesleurd.
Een beetje net zoals bolle Kim Jong Un zeg maar.
Oh ik was de andere link vergeten te plaatsen:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:31 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik lees hier nog steeds niet dat de publieke opinie tegen is.
Als er in Noord-Korea olie in de grond had gezeten dan waren we 30 jaar geleden al naar binnen gefietst om af te rekenen met dat clowneske kutregime van ze.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heeft geen kernwapens, en zeker niet de raketten om Amerika te raken, mocht dat wel zo zijn dan zijn ze morgen plat.
Die poll dateert natuurlijk wel van voor de invasie. Dat maakt nogal een verschil.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh ik was de andere link vergeten te plaatsen:
https://fivethirtyeight.c(...)e-crisis-in-ukraine/
Of dan waren het plotseling goede vrienden zoals de Saudi's.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als er in Noord-Korea olie in de grond had gezeten dan waren we 30 jaar geleden al naar binnen gefietst om af te rekenen met dat clowneske kutregime van ze.
Belangrijk:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh ik was de andere link vergeten te plaatsen:
https://fivethirtyeight.c(...)e-crisis-in-ukraine/
Zodra de NAVO er bij betrokken raakt zal het wel heel anders liggen en bij militaire betrokkenheid zal ook de approval rating van Biden omhoog schieten zoals zo'n beetje bij elke oorlog waar de VS bij betrokken raakt.quote:But Americans are also open to U.S. military action under some circumstances, and in such a volatile situation, public opinion could change quickly depending on what’s happening on the ground in Ukraine.
Zo lang je de kassa op Dollars instelt vinden de VS je een toffe aapquote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of dan waren het plotseling goede vrienden zoals de Saudi's.
Het idee is dat de hulp zo massaal is dat de Russen het moeten opgeven omdat ze inzien dat ze de reactie zwaar onderschat hebben en dat ze anders de komende decennia persona non grata worden in 95% van de wereld. (en als Putin dit niet meer kan inzien omdat ie doorgedraaid is, dan hopen we dat er een coup komt die hem afzet of vermoord)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel het is geen Navo land, een beetje helpen kan ik mij voor stellen, maar deze hulp gaat over bepaalde grenzen waardoor we straks WWIII hebben
Die heeft zeker wel kernwapens, daar bestaat international geen twijfel over hoor, al vaak genoeg mee getest. Ze hebben ook intercontinentale raketten. De vraag is alleen of hun kernwapens ook compact genoeg zijn om op hun raketten te passen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heeft geen kernwapens, en zeker niet de raketten om Amerika te raken, mocht dat wel zo zijn dan zijn ze morgen plat.
En aanval op Noord-Korea is zowateen aanval op China. Dat gaat echt niet gebeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als er in Noord-Korea olie in de grond had gezeten dan waren we 30 jaar geleden al naar binnen gefietst om af te rekenen met dat clowneske kutregime van ze.
Uiteraard, hoe verder weg, hoe gemakkelijker je een andere route kunt nemen, daarom is ook handig als je stad maar via paar bruggen bereikbaar is, zag je bijvoorbeeld bij de slag om Arnhem.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Even voor de strategen hier. Als zo'n enorm konvooi op je af komt, dan lijkt het mij het handigste als je dat zo dicht mogelijk bij je stad pas tot staan brengt, of heb ik dat verkeerd?
Ik ga er namelijk vanuit dat de Russen vooraf hebben bepaald via welke wegen ze de stad het beste kunnen benaderen en binnenrijden en op die posities de boel opstoppen lijkt me best iets toevoegen.
Tevens zijn ze dan ook verder afgesloten van hulp van over de grens?
Mooi, dan komen er heel wat appartementjes vrij binnenkort.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:44 schreef Ulx het volgende:
Monaco bevriest ook tegoeden van Russen.
Ouch.
Succes met heel Oekrane bezettenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:48 schreef raptorix het volgende:
Dit ga je ook steeds meer krijgen:
[ twitter ]
Hoe sneller je ze aanvalt, hoe langer het duurt voor ze in je huis staan lijkt mequote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Even voor de strategen hier. Als zo'n enorm konvooi op je af komt, dan lijkt het mij het handigste als je dat zo dicht mogelijk bij je stad pas tot staan brengt, of heb ik dat verkeerd?
Ik ga er namelijk vanuit dat de Russen vooraf hebben bepaald via welke wegen ze de stad het beste kunnen benaderen en binnenrijden en op die posities de boel opstoppen lijkt me best iets toevoegen.
Tevens zijn ze dan ook verder afgesloten van hulp van over de grens?
quote:2 UUR GELEDEN
Zeventig Oekraense militairen omgekomen
Bij een militaire basis in Okhtyrka, in het noordoosten van Oekrane, zijn zondag zeventig Oekraense militairen omgekomen door Russisch artillerie. Dat schrijft een Oekraense onderminister van Infrastructuur op chatapp Telegram. Er zijn ook Russische militairen omgekomen bij de aanval in de stad tussen Charkov en Kiev, schrijft hij. Hoeveel is niet bekend.
Je blijft bewust onjuiste informatie verspreiden waarbij je keiharde feiten verdraait.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als jij dat zo opvat dan is dat maar zo.
Misschien wil Rusland Oekrane wel 'wederopbouwen' zoals wij hebben gedaan in Afghanistan.
Nogmaals, je stelt ONTERECHT dat Rusland ONS voor 60% heeft BEVRIJD van de nazi's, terwijl ze, juist landen in Europa zijn aangevallen met hun leger. Ze vielen niet alleen de nazi's aan, ze vielen het Poolse leger en de Polen aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar.
De Russen hebben Nederland niet bevrijd. De Russen hebben Hitler verslagen in delen van Oost-Europa, daarmee bijgedragen aan de val van de Nazi's, en tegelijkertijd hebben ze de landen waar ze Hitler hebben verslagen in sommige gevallen zelf aangevallen (voor en na Hitler), ingelijfd en/of tot satellietstaat gemaakt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_invasion_of_Poland
Los daarvan: zelfs wanneer ze Nederland wel hadden bevrijd, wat dus absoluut niet zo is, dan nog is dat natuurlijk geen vrijbrief om daarna te doen en laten wat je wil. Zelfde als dat we ons niet steeds als schoothondje v/d VS zouden moeten gedragen.
quote:On 14 September, with Poland's collapse at hand, the first statements on a conflict with Poland appeared in the Soviet press.[80] The undeclared war between the Soviet Union and the Empire of Japan at the Battles of Khalkhin Gol had ended with the Molotov–Tojo agreement, signed on 15 September as a ceasefire took effect on 16 September.[81][80] On 17 September, Molotov delivered a declaration of war to Wacław Grzybowski, the Polish Ambassador in Moscow:
Warsaw, as the capital of Poland, no longer exists. The Polish Government has disintegrated, and no longer shows any sign of operation. This means that the Polish State and its Government have, de facto, ceased to exist. Accordingly, the agreements concluded between the USSR and Poland have thus lost their validity. Left to her own devices and bereft of leadership, Poland has become a suitable field for all kinds of hazards and surprises, which may constitute a threat to the USSR. For these reasons the Soviet Government, who has hitherto been neutral, can no longer preserve a neutral attitude and ignore these facts. ... Under these circumstances, the Soviet Government has directed the High Command of the Red Army to order troops to cross the frontier and to take under their protection the life and property of the population of Western Ukraine and Western Belarus. — People's Commissar for Foreign Affairs of the U.S.S.R. V. Molotov, 17 September 1939 [82]
Molotov declared via public radio broadcast that all treaties between the Soviet Union and Poland had become void, that the Polish government had abandoned its people as the Polish state had effectively ceased to exist.[32][83] On the same day, the Red Army crossed the border into Poland.[1][78]
[...]
France and Britain refrained from a critical reaction to the Soviet invasion and annexation of Eastern Poland since neither country expected or wanted a confrontation with the Soviet Union at that time.[104][105] Under the terms of the Polish-British Common Defence Pact of 25 August 1939, Britain had promised assistance if a European power attacked Poland.[Note 9] A secret protocol of the pact, however, specified that the European power referred to Germany.[107] When Polish Ambassador Edward Raczyński reminded Foreign Secretary Lord Halifax of the pact, he was bluntly told that it was Britain's exclusive right to declare war on the Soviet Union or not.[104] British Prime Minister Neville Chamberlain considered making a public commitment to restore the Polish state but eventually issued only general condemnations.[104] This stance represented Britain's attempt at balance as its security interests included trade with the USSR that would support its war effort and might lead to a possible future Anglo-Soviet alliance against Germany (which indeed happened two years later).[107] Public opinion in Britain was varied among expressions of outrage at the invasion on the one hand and a perception that Soviet claims in the region were reasonable on the other.[107]
quote:In October 1939, Molotov reported to the Supreme Soviet that the Red Army had suffered 737 deaths and 1,862 wounded men during the campaign,a casualty rate that widely contradicted Polish specialist's claims of up to 3,000 deaths and 8,000 to 10,000 wounded.[1] On the Polish side, 3,000 to 7,000 soldiers died fighting the Red Army as between 230,000 and 450,000 men were taken prisoners.[4] The Soviet troops regularly failed to honour commonly accepted terms of surrender. In some cases, after Polish soldiers had been promised to retreat freely Soviet troops arrested them once they had laid down their arms.[1]
quote:Facebook blokkeert Russische staatsmedia RT en Sputnik in Europese Unie
Facebook heeft Russische staatsmedia geblokkeerd binnen de Europese Unie. Pagina's van tv-zender RT en nieuwsdienst Sputnik zijn daardoor niet meer te zien, zegt een woordvoerder van Facebook-moederbedrijf Meta tegen The Verge.
Meta-topman Nick Clegg schrijft op Twitter dat het bedrijf van verschillende overheden en van de Europese Unie verzoeken heeft gekregen om Russische staatsgecontroleerden media aan te pakken. "Door de uitzonderlijke huidige situatie zullen we de toegang tot RT en Sputnik in Europa voorlopig beperken."
https://www.nu.nl/tech/61(...)n-europese-unie.html
het is wel zo, hoe verderweg je ze van jou stopt, hoe dichterbij een eventuele resupply crew er is om de rest op gang te krijgenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoe sneller je ze aanvalt, hoe langer het duurt voor ze in je huis staan lijkt me
Maar welke ambtenaar werkt er nu al om 8 uur in de ochtend?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Russen hebben nog steeds desillusie dat ze straks een puppet regering kunnen installeren
Als jij de plaats van Zelensky inneemt en in Russische gevangenschap gaat misschien. Heb je geen zin in martelingen, werkkamp of het vuurpeleton, dan hij ook niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Ze hebben het knap lang volgehouden. Maar het is vrij kansloos. Misschien is overgeven nu een betere optie, voor de rest van de wereld in oorlog wordt ingezogen.
'H Oekrane, kunnen jullie je land even opgeven aan Rusland, want anders worden wij mogelijk de oorlog ingezogen. Is de beste optie voor jullie, gr gr!'quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Ze hebben het knap lang volgehouden. Maar het is vrij kansloos. Misschien is overgeven nu een betere optie, voor de rest van de wereld in oorlog wordt ingezogen.
Ambtenaren beginnen juist heel vroeg doorgaans, zodat ze om 16:00 lekker naar huis kunnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:15 schreef Bensel het volgende:
[..]
Maar welke ambtenaar werkt er nu al om 8 uur in de ochtend?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'H Oekrane, kunnen jullie je land even opgeven aan Rusland, want anders worden wij mogelijk de oorlog ingezogen. Is de beste optie voor jullie, gr gr!'
Nu niet meer nee. Nu zijn we te laat. Die Kim-dynastie hadden we 40 jaar geleden al met wortel en tak moeten uitroeien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En aanval op Noord-Korea is zowateen aanval op China. Dat gaat echt niet gebeuren.
Kijk naar de landen die Rusland bevrijd heeft. Kwamen allemaal onder het Russische juk van het Warschaupact. Nou, dan weet je het wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je blijft bewust onjuiste informatie verspreiden waarbij je keiharde feiten verdraait.
Wanneer iemand je wijst op de realiteit ga je hier niet op in, of draai je er bewust omheen:
[..]
Nogmaals, je stelt ONTERECHT dat Rusland ONS voor 60% heeft BEVRIJD van de nazi's, terwijl ze, juist landen in Europa zijn aangevallen met hun leger. Ze vielen niet alleen de nazi's aan, ze vielen het Poolse leger en de Polen aan.
Ze gebruikten hier weer vergelijkbare technieken als nu:
[..]
[..]
Daarom werkt Putins retoriek nu ook zoals hij werkt. Oekrane bevrijden van nazi tuig is een directe verwijzing naar WW2 met hetzelfde doel, vervolgens bezetting door Rusland om er een groot Russisch rijk van te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kijk naar de landen die Rusland bevrijd heeft. Kwamen allemaal onder het Russische juk van het Warschaupact. Nou, dan weet je het wel.
Waar haal jij je informatie vandaan? Het verzet in Oekrane is massaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
@Putinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Waarom mogen wij die niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:21 schreef Zwansen het volgende:
Schrikt toch ook wel af?
Da’s al weer een oudje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:27 schreef Aether het volgende:
ISS: Russia threatens to drop the station on Europe or the United States
https://intechitec.com/20(...)r-the-united-states/
Van wie gaan die hulptroepen komen? Tot nu toe lees ik enkel hulp mbt spullen. Dat helpt, maar win je volgens mij geen oorlog mee van Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:05 schreef Ronzz het volgende:
Zware nacht gehad zo te lezen. Hopelijk houden ze vandaag en vannacht stand en komen er snel hulptroepen.
Weet je dat er een dodenlijst is? Als je daarop staat, ga je je echt niet overgeven, dan ga je liever vechtend dood.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Beginnen vroeg aan de koffie...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ambtenaren beginnen juist heel vroeg doorgaans, zodat ze om 16:00 lekker naar huis kunnen.
Doe ik in de vrije sector ook. Jij niet?quote:
Hij ziet zijn geld in gevaar komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:11 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Dat er maar velen mogen volgen
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Ja, en de reactie van de Russen wordt steeds bruter. Ze gaan nu op de oude manier oorlog voeren en gooien alles plat. Wat gaan al die burgerslachtoffers Oekrane nu nog opleveren? De morele druk voor het Westen wordt dan steeds groter om in te grijpen. We doen nu al eigenlijk teveel. EU lidmaatschap versnellen, wapens leveren, satellietgegevens delen...hoe lang voordat Poetin denkt "fuck it, jullie vechten gewoon ook tegen ons". Feit blijft dat Oekrane geen lid is van de EU en de NATO en geen (kern)oorlog waard is. Accepteer de realiteit dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen in Oekrane, stel een duidelijke grens (Baltische Staten, Finland) en laat de sancties op lange termijn hun werk doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:27 schreef Megumi het volgende:
Waar haal jij je informatie vandaan? Het verzet in Oekrane is massaal.
Tanks en raketschietdingen gaan niet snelquote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:46 schreef KingRoland het volgende:
Die konvooi is wel echt tering sloom hoor, laten we wel zeggen ze nemen wel hun tijd. Konden allang al in Kiev zijn en volgens mij waren ze best dichtbij gespot vanaf 12 uur.
En ik denk niet dat ze liggen te slapen, want meestal gaat het toch rond een uur of 4 in de ochtend wel los.
Vreemd allemaal
Of Rusland het gaat winnen moet maar blijken. Moreel en economisch heeft Poetin de oorlog namelijk al verloren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, en de reactie van de Russen wordt steeds bruter. Ze gaan nu op de oude manier oorlog voeren en gooien alles plat. Wat gaan al die burgerslachtoffers Oekrane nu nog opleveren? De morele druk voor het Westen wordt dan steeds groter om in te grijpen. We doen nu al eigenlijk teveel. EU lidmaatschap versnellen, wapens leveren, satellietgegevens delen...hoe lang voordat Poetin denkt "fuck it, jullie vechten gewoon ook tegen ons". Feit blijft dat Oekrane geen lid is van de EU en de NATO en geen (kern)oorlog waard is. Accepteer de realiteit dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen in Oekrane, stel een duidelijke grens (Baltische Staten, Finland) en laat de sancties op lange termijn hun werk doen.
En hij heeft al 500 miljoen moeten betalen vanwege belastingfraude. Maar goed, hij is ernstig ziek, dus hij heeft niet veel meer te verliezen. Hij is wel wat anders dan de echte oligarchen want hij heeft zijn geld verdiend met ondernemen en niet door het stelen van een voormalig staatsbedrijf zoals Abramovich c.s.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij ziet zijn feld in fevaar komen.
Volgens de Britse inlichtingendienst zijn er logistieke problemen. Misschien is er nauwelijks brandstof voor al die wagens? Een aanzienlijk deel van de colonne zou uit brandstoftanks moeten bestaan om 60km aan voertuigen te bevoorraden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:46 schreef KingRoland het volgende:
Die konvooi is wel echt tering sloom hoor, laten we wel zeggen ze nemen wel hun tijd. Konden allang al in Kiev zijn en volgens mij waren ze best dichtbij gespot vanaf 12 uur.
En ik denk niet dat ze liggen te slapen, want meestal gaat het toch rond een uur of 4 in de ochtend wel los.
Vreemd allemaal
Rusland wint misschien wel de slag op korte termijn in Oekraine. Maar de oorlog hebben ze op langer termijn op politiek en publieke opinie verloren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, en de reactie van de Russen wordt steeds bruter. Ze gaan nu op de oude manier oorlog voeren en gooien alles plat. Wat gaan al die burgerslachtoffers Oekrane nu nog opleveren? De morele druk voor het Westen wordt dan steeds groter om in te grijpen. We doen nu al eigenlijk teveel. EU lidmaatschap versnellen, wapens leveren, satellietgegevens delen...hoe lang voordat Poetin denkt "fuck it, jullie vechten gewoon ook tegen ons". Feit blijft dat Oekrane geen lid is van de EU en de NATO en geen (kern)oorlog waard is. Accepteer de realiteit dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen in Oekrane, stel een duidelijke grens (Baltische Staten, Finland) en laat de sancties op lange termijn hun werk doen.
Bovendien; Oekrane veroveren is n ding, Oekrane langdurig bezet houden is een tweede. Dat gaat hl veel manschappen en geld kosten en is eigenlijk ook bijna onmogelijk lijkt mij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of Rusland het gaat winnen moet maar blijken. Moreel en economisch heeft Poetin de oorlog namelijk al verloren.
De extreem strenge sancties zin op lange termijn niet echt houdbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Je denkt dat er in Rusland grootschalige haat jegens het westen is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De extreem strenge sancties zin op lange termijn niet echt houdbaar.
Het kan nu hopelijk in combinatie met oorlogsmoeheid in Rusland leiden tot mensen die zich tegen Putin keren.
Maar als dit de komende weken niet werkt zal het op de lange termijn zeker niet werken. Op de lange termijn zal dit eerder door Putin misbruikt kunnen worden zijn land verder af te zonderen (beetje zoals Noord-Korea) en haat tegen het Westen nog verder aan te wakkeren.
Dat zeker. Ik zeg alleen dat het het niet waard is om ons nu te mengen in een verloren slag met mogelijke grote gevolgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:49 schreef hunterrnl het volgende:
Rusland wint misschien wel de slag op korte termijn in Oekraine. Maar de oorlog hebben ze op langer termijn op politiek en publieke opinie verloren.
Precies. Een land bezet houden waar iedereen je haat is een probleem.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien; Oekrane veroveren is n ding, Oekrane langdurig bezet houden is een tweede. Dat gaat hl veel manschappen en geld kosten en is eigenlijk ook bijna onmogelijk lijkt mij.
Onzin natuurlijk. De burgers van Rusland gaan een beleid zoals in Noord-Korea nooit accepteren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De extreem strenge sancties zin op lange termijn niet echt houdbaar.
Het kan nu hopelijk in combinatie met oorlogsmoeheid in Rusland leiden tot mensen die zich tegen Putin keren.
Maar als dit de komende weken niet werkt zal het op de lange termijn zeker niet werken. Op de lange termijn zal dit eerder door Putin misbruikt kunnen worden zijn land verder af te zonderen (beetje zoals Noord-Korea) en haat tegen het Westen nog verder aan te wakkeren.
Precies. En wat heeft Poetin dan gewonnen? Een platgegooid land, vol met mensen die je bloed kunnen drinken en waar je dagelijks bakken met geld aan kwijt bent om te bezetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of Rusland het gaat winnen moet maar blijken. Moreel en economisch heeft Poetin de oorlog namelijk al verloren.
Met je eens. Poetin vertoont kenmerken die je ook bij andere andere dictators aantreft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. En wat heeft Poetin dan gewonnen? Een platgegooid land, vol met mensen die je bloed kunnen drinken en waar je dagelijks bakken met geld aan kwijt bent om te bezetten.
Dat de man volstrekt irrationeel handelt is overduidelijk.
Eigenlijk betaald Oekrane die prijs, maar ik zie dat die niet echt meetellen in de beslissing over de toekomst van Oekrane.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:51 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat zeker. Ik zeg alleen dat het het niet waard is om ons nu te mengen in een verloren slag met mogelijke grote gevolgen.
Oekrane is de prijs die we moeten betalen voor het wakker geschud worden.
Ik denk het niet want anders gingen er jaarlijks niet zoveel toeristen uit het westen naar b.v. St. Petersburg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef Hefre het volgende:
[..]
Je denkt dat er in Rusland grootschalige haat jegens het westen is?
Je weet dat als een afperser 1 keer zijn zin krijgt, hij blijft terugkomen om meer te eisen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:51 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat zeker. Ik zeg alleen dat het het niet waard is om ons nu te mengen in een verloren slag met mogelijke grote gevolgen.
Oekrane is de prijs die we moeten betalen voor het wakker geschud worden.
Ik denk dat vooral onder de oudere burgers en plattelandsbevolking (de mensen die staats-tv kijken en weinig gebruiken maken van andere media) er een sterk wantrouwen is jegens het westen. Onder de jongere bevolking wat minder. Maar dat was mijn punt niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef Hefre het volgende:
[..]
Je denkt dat er in Rusland grootschalige haat jegens het westen is?
Mijn scenario is wellicht een erg negatieve variant. Ik hoop dat ik ernaast zit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De burgers van Rusland gaan een beleid zoals in Noord-Korea nooit accepteren.
Oekrane is geen rode lijn voor het Westen. Het is het voor Rusland blijkbaar wel. Dus ja, we hebben lopen slapen de afgelopen jaren en nu moeten we de prijs betalen door een afperser zijn zin geven. En, hoe triest ook, het zou niet de eerste keer zijn dat we een (democratisch) gekozen leider opofferen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
Je weet dat als een afperser 1 keer zijn zin krijgt, hij blijft terugkomen om meer te eisen?
En, stel dat je het zou kunnen, leidt jij dan Zelensky en al die anderen die Poetin de voet hebben dwarsgezet, naar het schavot?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:07 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Oekrane is geen rode lijn voor het Westen. Het is het voor Rusland blijkbaar wel. Dus ja, we hebben lopen slapen de afgelopen jaren en nu moeten we de prijs betalen door een afperser zijn zin geven. En, hoe triest ook, het zou niet de eerste keer zijn dat we een (democratisch) gekozen leider opofferen.
Hopelijk valt die man gewoon een keer om een der komende jaren. Niet per se door een aanslag, maar gewoon omdat de natuur er geen zin meer in heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral onder de oudere burgers en plattelandsbevolking (de mensen die staats-tv kijken en weinig gebruiken maken van andere media) er een sterk wantrouwen is jegens het westen. Onder de jongere bevolking wat minder. Maar dat was mijn punt niet.
Mijn punt is dat je nu al ziet dat Putin zijn bevolking momenteel volledig in het donker probeert te houden qua informatie. Er worden wordt in de staatsmedia zaken gezegd als "de Duitsers leven wapens en zijn nog steeds nazi's" en "we moeten Oekrane bevrijden van de nazi's". Er is dus een sterk anti-westers narratief gaande.
Als Putin langer z'n gang kan gaan sluit hij zijn land waarschijnlijk nog verder af v/d rest van de wereld en krijgen de burgers alleen nog maar dit anti-westers narratief te horen. Dat zal in combi met sancties geen positief effect hebben.
Dus zwarte sancties zoals we dit nu doen: ja absoluut. We moeten alleen hopen dat dit in combi met de moeizaam verlopende oorlog effect heeft. Dat de legerleiding zich tegen Putin keert (als ze berhaupt kans maken iets te doen). Als Putin niet snel wordt afgezet, dan zie ik het somber in m.b.t. de lange termijn. Dan krijgen we met een beetje pech een Noord-Korea om de hoek.
Tuurlijk wel. Democratie kennen ze niet... Ze kiezen altijd de verkeerde. Met moord maar ook goede propaganda kwam Poetin aan de macht en werd populair.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De burgers van Rusland gaan een beleid zoals in Noord-Korea nooit accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |