We dachten ook dat de EU de andere kant op zou kijken, want hier wint de koopman het doorgaans ook van de pastoor. Zie die protesten tegen Lukashenko waar ongewapende burgers de vernieling in werden geslagen en voor jarenlang opgesloten. We deden niets, behalve wat laffe sancties. Maar Putin lijkt wel degelijk een grens over te zijn gegaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
1. Publieke opinie in de VS is tegen en de populariteit van Biden is al bijzonder laag:
https://projects.fivethirtyeight.com/biden-approval-rating/
2. Men wil geen kernoorlog riskeren door direct in conflict te raken met Rusland.
3. Benzineprijzen.
https://www.aa.com.tr/en/(...)-white-house/2518958quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:23 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Waar staat dat ze tegen zijn?
En ingreep kan zijn populariteit doen stijgen.
Men voert al oorlog met rusland.
Dat draagvlak kan uiteraard gevonden worden als de Russen zomaar honderden Oekraïners gaan afschieten. Ik hoop dat beide partijen het beschaaft houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We dachten ook dat de EU de andere kant op zou kijken, want hier wint de koopman het doorgaans ook van de pastoor. Zie die protesten tegen Lukashenko waar ongewapende burgers de vernieling in werden geslagen en voor jarenlang opgesloten. We deden niets, behalve wat laffe sancties. Maar Putin lijkt wel degelijk een grens over te zijn gegaan.
Als hij daadwerkelijk een bedreiging wordt voor de VS dan is dat draagvlak voor een tegenactie zo gevonden.
Dat is dan ook het idee van kernwapens. Zonder die nukes hadden de Amerikanen Putin allang uit het Kremlin gesleurd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:27 schreef scrupuleus het volgende:
Lekker handig die kernbommen, je kan maken wat je wil de wereld durft toch niks.
Ik lees hier nog steeds niet dat de publieke opinie tegen is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.aa.com.tr/en/(...)-white-house/2518958
Gewoon een klote virus loslaten, Ebola een optie?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:21 schreef Zwansen het volgende:
Als Nederland dan geen kernwapens mag, koop dat gewoon 10 thermobarische bommen.
Schrikt toch ook wel af?
Die heeft geen kernwapens, en zeker niet de raketten om Amerika te raken, mocht dat wel zo zijn dan zijn ze morgen plat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is dan ook het idee van kernwapens. Zonder die nukes hadden de Amerikanen Putin allang uit het Kremlin gesleurd.
Een beetje net zoals bolle Kim Jong Un zeg maar.
Oh ik was de andere link vergeten te plaatsen:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:31 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik lees hier nog steeds niet dat de publieke opinie tegen is.
Als er in Noord-Korea olie in de grond had gezeten dan waren we 30 jaar geleden al naar binnen gefietst om af te rekenen met dat clowneske kutregime van ze.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heeft geen kernwapens, en zeker niet de raketten om Amerika te raken, mocht dat wel zo zijn dan zijn ze morgen plat.
Die poll dateert natuurlijk wel van voor de invasie. Dat maakt nogal een verschil.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh ik was de andere link vergeten te plaatsen:
https://fivethirtyeight.c(...)e-crisis-in-ukraine/
Of dan waren het plotseling goede vrienden zoals de Saudi's.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als er in Noord-Korea olie in de grond had gezeten dan waren we 30 jaar geleden al naar binnen gefietst om af te rekenen met dat clowneske kutregime van ze.
Belangrijk:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh ik was de andere link vergeten te plaatsen:
https://fivethirtyeight.c(...)e-crisis-in-ukraine/
Zodra de NAVO er bij betrokken raakt zal het wel heel anders liggen en bij militaire betrokkenheid zal ook de approval rating van Biden omhoog schieten zoals zo'n beetje bij elke oorlog waar de VS bij betrokken raakt.quote:But Americans are also open to U.S. military action under some circumstances, and in such a volatile situation, public opinion could change quickly depending on what’s happening on the ground in Ukraine.
Zo lang je de kassa op Dollars instelt vinden de VS je een toffe aapquote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of dan waren het plotseling goede vrienden zoals de Saudi's.
Het idee is dat de hulp zo massaal is dat de Russen het moeten opgeven omdat ze inzien dat ze de reactie zwaar onderschat hebben en dat ze anders de komende decennia persona non grata worden in 95% van de wereld. (en als Putin dit niet meer kan inzien omdat ie doorgedraaid is, dan hopen we dat er een coup komt die hem afzet of vermoord)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 04:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel het is geen Navo land, een beetje helpen kan ik mij voor stellen, maar deze hulp gaat over bepaalde grenzen waardoor we straks WWIII hebben
Die heeft zeker wel kernwapens, daar bestaat international geen twijfel over hoor, al vaak genoeg mee getest. Ze hebben ook intercontinentale raketten. De vraag is alleen of hun kernwapens ook compact genoeg zijn om op hun raketten te passen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heeft geen kernwapens, en zeker niet de raketten om Amerika te raken, mocht dat wel zo zijn dan zijn ze morgen plat.
En aanval op Noord-Korea is zowateen aanval op China. Dat gaat echt niet gebeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als er in Noord-Korea olie in de grond had gezeten dan waren we 30 jaar geleden al naar binnen gefietst om af te rekenen met dat clowneske kutregime van ze.
Uiteraard, hoe verder weg, hoe gemakkelijker je een andere route kunt nemen, daarom is ook handig als je stad maar via paar bruggen bereikbaar is, zag je bijvoorbeeld bij de slag om Arnhem.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Even voor de strategen hier. Als zo'n enorm konvooi op je af komt, dan lijkt het mij het handigste als je dat zo dicht mogelijk bij je stad pas tot staan brengt, of heb ik dat verkeerd?
Ik ga er namelijk vanuit dat de Russen vooraf hebben bepaald via welke wegen ze de stad het beste kunnen benaderen en binnenrijden en op die posities de boel opstoppen lijkt me best iets toevoegen.
Tevens zijn ze dan ook verder afgesloten van hulp van over de grens?
Mooi, dan komen er heel wat appartementjes vrij binnenkort.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:44 schreef Ulx het volgende:
Monaco bevriest ook tegoeden van Russen.
Ouch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |