Nu niet meer nee. Nu zijn we te laat. Die Kim-dynastie hadden we 40 jaar geleden al met wortel en tak moeten uitroeien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En aanval op Noord-Korea is zowateen aanval op China. Dat gaat echt niet gebeuren.
Kijk naar de landen die Rusland bevrijd heeft. Kwamen allemaal onder het Russische juk van het Warschaupact. Nou, dan weet je het wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je blijft bewust onjuiste informatie verspreiden waarbij je keiharde feiten verdraait.
Wanneer iemand je wijst op de realiteit ga je hier niet op in, of draai je er bewust omheen:
[..]
Nogmaals, je stelt ONTERECHT dat Rusland ONS voor 60% heeft BEVRIJD van de nazi's, terwijl ze, juist landen in Europa zijn aangevallen met hun leger. Ze vielen niet alleen de nazi's aan, ze vielen het Poolse leger en de Polen aan.
Ze gebruikten hier weer vergelijkbare technieken als nu:
[..]
[..]
Daarom werkt Putins retoriek nu ook zoals hij werkt. Oekrane bevrijden van nazi tuig is een directe verwijzing naar WW2 met hetzelfde doel, vervolgens bezetting door Rusland om er een groot Russisch rijk van te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kijk naar de landen die Rusland bevrijd heeft. Kwamen allemaal onder het Russische juk van het Warschaupact. Nou, dan weet je het wel.
Waar haal jij je informatie vandaan? Het verzet in Oekrane is massaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Ze hebben het knap lang volgehouden. Maar het is vrij kansloos. Misschien is overgeven nu een betere optie, voor de rest van de wereld in oorlog wordt ingezogen.
@Putinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Ze hebben het knap lang volgehouden. Maar het is vrij kansloos. Misschien is overgeven nu een betere optie, voor de rest van de wereld in oorlog wordt ingezogen.
Waarom mogen wij die niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 07:21 schreef Zwansen het volgende:
Als Nederland dan geen kernwapens mag, koop dat gewoon 10 thermobarische bommen.
Schrikt toch ook wel af?
Da’s al weer een oudje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:27 schreef Aether het volgende:
ISS: Russia threatens to drop the station on Europe or the United States
https://intechitec.com/20(...)r-the-united-states/
Van wie gaan die hulptroepen komen? Tot nu toe lees ik enkel hulp mbt spullen. Dat helpt, maar win je volgens mij geen oorlog mee van Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:05 schreef Ronzz het volgende:
Zware nacht gehad zo te lezen. Hopelijk houden ze vandaag en vannacht stand en komen er snel hulptroepen.
Weet je dat er een dodenlijst is? Als je daarop staat, ga je je echt niet overgeven, dan ga je liever vechtend dood.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Beginnen vroeg aan de koffie...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ambtenaren beginnen juist heel vroeg doorgaans, zodat ze om 16:00 lekker naar huis kunnen.
Hij ziet zijn geld in gevaar komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 05:11 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Dat er maar velen mogen volgen
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:13 schreef Aurelius het volgende:
Ja, en de reactie van de Russen wordt steeds bruter. Ze gaan nu op de oude manier oorlog voeren en gooien alles plat. Wat gaan al die burgerslachtoffers Oekrane nu nog opleveren? De morele druk voor het Westen wordt dan steeds groter om in te grijpen. We doen nu al eigenlijk teveel. EU lidmaatschap versnellen, wapens leveren, satellietgegevens delen...hoe lang voordat Poetin denkt "fuck it, jullie vechten gewoon ook tegen ons". Feit blijft dat Oekrane geen lid is van de EU en de NATO en geen (kern)oorlog waard is. Accepteer de realiteit dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen in Oekrane, stel een duidelijke grens (Baltische Staten, Finland) en laat de sancties op lange termijn hun werk doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:27 schreef Megumi het volgende:
Waar haal jij je informatie vandaan? Het verzet in Oekrane is massaal.
Tanks en raketschietdingen gaan niet snelquote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:46 schreef KingRoland het volgende:
Die konvooi is wel echt tering sloom hoor, laten we wel zeggen ze nemen wel hun tijd. Konden allang al in Kiev zijn en volgens mij waren ze best dichtbij gespot vanaf 12 uur.
En ik denk niet dat ze liggen te slapen, want meestal gaat het toch rond een uur of 4 in de ochtend wel los.
Vreemd allemaal
Of Rusland het gaat winnen moet maar blijken. Moreel en economisch heeft Poetin de oorlog namelijk al verloren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, en de reactie van de Russen wordt steeds bruter. Ze gaan nu op de oude manier oorlog voeren en gooien alles plat. Wat gaan al die burgerslachtoffers Oekrane nu nog opleveren? De morele druk voor het Westen wordt dan steeds groter om in te grijpen. We doen nu al eigenlijk teveel. EU lidmaatschap versnellen, wapens leveren, satellietgegevens delen...hoe lang voordat Poetin denkt "fuck it, jullie vechten gewoon ook tegen ons". Feit blijft dat Oekrane geen lid is van de EU en de NATO en geen (kern)oorlog waard is. Accepteer de realiteit dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen in Oekrane, stel een duidelijke grens (Baltische Staten, Finland) en laat de sancties op lange termijn hun werk doen.
En hij heeft al 500 miljoen moeten betalen vanwege belastingfraude. Maar goed, hij is ernstig ziek, dus hij heeft niet veel meer te verliezen. Hij is wel wat anders dan de echte oligarchen want hij heeft zijn geld verdiend met ondernemen en niet door het stelen van een voormalig staatsbedrijf zoals Abramovich c.s.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij ziet zijn feld in fevaar komen.
Volgens de Britse inlichtingendienst zijn er logistieke problemen. Misschien is er nauwelijks brandstof voor al die wagens? Een aanzienlijk deel van de colonne zou uit brandstoftanks moeten bestaan om 60km aan voertuigen te bevoorraden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:46 schreef KingRoland het volgende:
Die konvooi is wel echt tering sloom hoor, laten we wel zeggen ze nemen wel hun tijd. Konden allang al in Kiev zijn en volgens mij waren ze best dichtbij gespot vanaf 12 uur.
En ik denk niet dat ze liggen te slapen, want meestal gaat het toch rond een uur of 4 in de ochtend wel los.
Vreemd allemaal
Rusland wint misschien wel de slag op korte termijn in Oekraine. Maar de oorlog hebben ze op langer termijn op politiek en publieke opinie verloren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ja, en de reactie van de Russen wordt steeds bruter. Ze gaan nu op de oude manier oorlog voeren en gooien alles plat. Wat gaan al die burgerslachtoffers Oekrane nu nog opleveren? De morele druk voor het Westen wordt dan steeds groter om in te grijpen. We doen nu al eigenlijk teveel. EU lidmaatschap versnellen, wapens leveren, satellietgegevens delen...hoe lang voordat Poetin denkt "fuck it, jullie vechten gewoon ook tegen ons". Feit blijft dat Oekrane geen lid is van de EU en de NATO en geen (kern)oorlog waard is. Accepteer de realiteit dat Rusland dit uiteindelijk gaat winnen in Oekrane, stel een duidelijke grens (Baltische Staten, Finland) en laat de sancties op lange termijn hun werk doen.
Bovendien; Oekrane veroveren is n ding, Oekrane langdurig bezet houden is een tweede. Dat gaat hl veel manschappen en geld kosten en is eigenlijk ook bijna onmogelijk lijkt mij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of Rusland het gaat winnen moet maar blijken. Moreel en economisch heeft Poetin de oorlog namelijk al verloren.
De extreem strenge sancties zin op lange termijn niet echt houdbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Je denkt dat er in Rusland grootschalige haat jegens het westen is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De extreem strenge sancties zin op lange termijn niet echt houdbaar.
Het kan nu hopelijk in combinatie met oorlogsmoeheid in Rusland leiden tot mensen die zich tegen Putin keren.
Maar als dit de komende weken niet werkt zal het op de lange termijn zeker niet werken. Op de lange termijn zal dit eerder door Putin misbruikt kunnen worden zijn land verder af te zonderen (beetje zoals Noord-Korea) en haat tegen het Westen nog verder aan te wakkeren.
Dat zeker. Ik zeg alleen dat het het niet waard is om ons nu te mengen in een verloren slag met mogelijke grote gevolgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:49 schreef hunterrnl het volgende:
Rusland wint misschien wel de slag op korte termijn in Oekraine. Maar de oorlog hebben ze op langer termijn op politiek en publieke opinie verloren.
Precies. Een land bezet houden waar iedereen je haat is een probleem.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien; Oekrane veroveren is n ding, Oekrane langdurig bezet houden is een tweede. Dat gaat hl veel manschappen en geld kosten en is eigenlijk ook bijna onmogelijk lijkt mij.
Onzin natuurlijk. De burgers van Rusland gaan een beleid zoals in Noord-Korea nooit accepteren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De extreem strenge sancties zin op lange termijn niet echt houdbaar.
Het kan nu hopelijk in combinatie met oorlogsmoeheid in Rusland leiden tot mensen die zich tegen Putin keren.
Maar als dit de komende weken niet werkt zal het op de lange termijn zeker niet werken. Op de lange termijn zal dit eerder door Putin misbruikt kunnen worden zijn land verder af te zonderen (beetje zoals Noord-Korea) en haat tegen het Westen nog verder aan te wakkeren.
Precies. En wat heeft Poetin dan gewonnen? Een platgegooid land, vol met mensen die je bloed kunnen drinken en waar je dagelijks bakken met geld aan kwijt bent om te bezetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of Rusland het gaat winnen moet maar blijken. Moreel en economisch heeft Poetin de oorlog namelijk al verloren.
Met je eens. Poetin vertoont kenmerken die je ook bij andere andere dictators aantreft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies. En wat heeft Poetin dan gewonnen? Een platgegooid land, vol met mensen die je bloed kunnen drinken en waar je dagelijks bakken met geld aan kwijt bent om te bezetten.
Dat de man volstrekt irrationeel handelt is overduidelijk.
Eigenlijk betaald Oekrane die prijs, maar ik zie dat die niet echt meetellen in de beslissing over de toekomst van Oekrane.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:51 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat zeker. Ik zeg alleen dat het het niet waard is om ons nu te mengen in een verloren slag met mogelijke grote gevolgen.
Oekrane is de prijs die we moeten betalen voor het wakker geschud worden.
Ik denk het niet want anders gingen er jaarlijks niet zoveel toeristen uit het westen naar b.v. St. Petersburg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef Hefre het volgende:
[..]
Je denkt dat er in Rusland grootschalige haat jegens het westen is?
Je weet dat als een afperser 1 keer zijn zin krijgt, hij blijft terugkomen om meer te eisen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:51 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Dat zeker. Ik zeg alleen dat het het niet waard is om ons nu te mengen in een verloren slag met mogelijke grote gevolgen.
Oekrane is de prijs die we moeten betalen voor het wakker geschud worden.
Ik denk dat vooral onder de oudere burgers en plattelandsbevolking (de mensen die staats-tv kijken en weinig gebruiken maken van andere media) er een sterk wantrouwen is jegens het westen. Onder de jongere bevolking wat minder. Maar dat was mijn punt niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:50 schreef Hefre het volgende:
[..]
Je denkt dat er in Rusland grootschalige haat jegens het westen is?
Mijn scenario is wellicht een erg negatieve variant. Ik hoop dat ik ernaast zit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De burgers van Rusland gaan een beleid zoals in Noord-Korea nooit accepteren.
Oekrane is geen rode lijn voor het Westen. Het is het voor Rusland blijkbaar wel. Dus ja, we hebben lopen slapen de afgelopen jaren en nu moeten we de prijs betalen door een afperser zijn zin geven. En, hoe triest ook, het zou niet de eerste keer zijn dat we een (democratisch) gekozen leider opofferen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
Je weet dat als een afperser 1 keer zijn zin krijgt, hij blijft terugkomen om meer te eisen?
En, stel dat je het zou kunnen, leidt jij dan Zelensky en al die anderen die Poetin de voet hebben dwarsgezet, naar het schavot?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:07 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Oekrane is geen rode lijn voor het Westen. Het is het voor Rusland blijkbaar wel. Dus ja, we hebben lopen slapen de afgelopen jaren en nu moeten we de prijs betalen door een afperser zijn zin geven. En, hoe triest ook, het zou niet de eerste keer zijn dat we een (democratisch) gekozen leider opofferen.
Hopelijk valt die man gewoon een keer om een der komende jaren. Niet per se door een aanslag, maar gewoon omdat de natuur er geen zin meer in heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat vooral onder de oudere burgers en plattelandsbevolking (de mensen die staats-tv kijken en weinig gebruiken maken van andere media) er een sterk wantrouwen is jegens het westen. Onder de jongere bevolking wat minder. Maar dat was mijn punt niet.
Mijn punt is dat je nu al ziet dat Putin zijn bevolking momenteel volledig in het donker probeert te houden qua informatie. Er worden wordt in de staatsmedia zaken gezegd als "de Duitsers leven wapens en zijn nog steeds nazi's" en "we moeten Oekrane bevrijden van de nazi's". Er is dus een sterk anti-westers narratief gaande.
Als Putin langer z'n gang kan gaan sluit hij zijn land waarschijnlijk nog verder af v/d rest van de wereld en krijgen de burgers alleen nog maar dit anti-westers narratief te horen. Dat zal in combi met sancties geen positief effect hebben.
Dus zwarte sancties zoals we dit nu doen: ja absoluut. We moeten alleen hopen dat dit in combi met de moeizaam verlopende oorlog effect heeft. Dat de legerleiding zich tegen Putin keert (als ze berhaupt kans maken iets te doen). Als Putin niet snel wordt afgezet, dan zie ik het somber in m.b.t. de lange termijn. Dan krijgen we met een beetje pech een Noord-Korea om de hoek.
Tuurlijk wel. Democratie kennen ze niet... Ze kiezen altijd de verkeerde. Met moord maar ook goede propaganda kwam Poetin aan de macht en werd populair.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 08:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De burgers van Rusland gaan een beleid zoals in Noord-Korea nooit accepteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |