die is gewoon wat heen en weer aan het bellen ....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:53 schreef Tengano het volgende:
Zelensky heeft al 12 uur niks meer getweet. Geen outcome van die vergadering gemeld dus neem ik aan.
Is natuurlijk ook geen reet uitgekomen, dus valt er derhalve weinig te melden.
Is wel mijn aanname. Ben even een paar uur verder gegaan met mijn eigen leven.
Dat is een beetje een ding met oorlog he.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En op het moment brengen ze alleen dood en verderf, nietwaar?
Probeer anders een stroman. Daar denk je aan de lopende band successen mee te boeken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tegen dergelijk simplisme valt niet op te boksen.
Allemaal maar het was toch echt voornamelijk de Sovjet Unie die de doorslag gaf. Tegen de tijd dat de Amerikanen kwamen was Hitler al op z'n retour . De Amerikanen wisten dat en wilden niet dat de Sovjet Unie heel continentaal Europa zou bezetten. Begrijpelijk. Dus ze hebben controle gekregen over alles tot aan het ijzeren gordijn en niet verder vanwege de Amerikanenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... de Russen hebben Europa bevrijd?
Denk dat de Amerikanen, Engelsen, Canadezen, Fransen, Polen ook een bijdrage hebben geleverd.
Dat is dan ook bullshit; te meer omdat de Wehrmacht bij haar inval van de USSR ook huisgehouden heeft, en hoe.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik hoor liever verhalen over hoe (ook Oekraners) Russen alles vekracht hebben wat een gat had.
Ok jij hebt duidelijk als doel zoveel mogelijk de aandacht af te leiden van de misdaden die Rusland momenteel begaat. En daarbij schroom je niet om irrelevante zaken aan te halen, die je tevens ook nog eens op leugenachtige manier verdraait om Rusland beter te laten lijken dan het in werkelijkheid was.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik hoor liever verhalen over hoe (ook Oekraners) Russen alles vekracht hebben wat een gat had.
Hoe helder je het eerste ook verwoordt, er wordt pertinent het tweede in gelezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:51 schreef ExTec het volgende:
Erkennen dat het een factor is, en het daadwerkelijk een valide reden vinden, zijn 2 verschillende dingen.
We acteren toch als Europa op dit moment? Lijkt me een eerlijke graadmeter dan.quote:
Als ie gebeld heeft gooit hij het ook meteen daarna op twitter om te laten zien van wie hij allemaal likes steun krijgt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:54 schreef RAVW het volgende:
die is gewoon wat heen en weer aan het bellen ....
dus die komt vanzelf wel weer
Dat ik je een antisemitische complotdenker noem is geen stroman hoor; niet eens een ad hominem. Gewoon feitelijke constatering na je hier al weken bezig geweest te zien hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Probeer anders een stroman. Daar denk je aan de lopende band successen mee te boeken.
of gewoon een keertje slapen zou ook nog kunnen , maar zo aan zijn houding te zien zal hij elke sec bezig zijn met zijn landquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ie gebeld heeft gooit hij het ook meteen daarna op twitter om te laten zien van wie hij allemaal likes steun krijgt.
Maar ja bellen met je mederegeringsleiders dat er niets te melden was is minder interessant denk ik.
Bezetting is geen bevrijding he?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Allemaal maar het was toch echt voornamelijk de Sovjet Unie die de doorslag gaf. Tegen de tijd dat de Amerikanen kwamen was Hitler al op z'n retour . De Amerikanen wisten dat en wilden niet dat de Sovjet Unie heel continentaal Europa zou bezetten. Begrijpelijk. Dus ze hebben controle gekregen over alles tot aan het ijzeren gordijn en niet verder vanwege de Amerikanen
Anders waren wij een land geworden a l Tsjechoslowakije
Daar zit dan ook veel ander, eeuwenoud sentiment, onder die wij simpelweg niet begrijpen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook bullshit; te meer omdat de Wehrmacht bij haar inval van de USSR ook huisgehouden heeft, en hoe.
Mijn punt is dat vanuit Oost-Europees perspectief de komst van de Russen niet direct een bevrijding bracht.
Ik heb het over de ''argumenten'' die je denkt te maken, niet over de supplementerende benamingen die deze extra kracht proberen te geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat ik je een antisemitische complotdenker noem is geen stroman hoor; niet eens een ad hominem. Gewoon feitelijke constatering na je hier al weken bezig geweest te zien hebben.
Makkelijk te voorkomen; het simpele feit dat putin grootheidswaanzin heeft accepteren, verder gaan, en niet uit ten treuren zijn talkingpoints blijven herhalen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hoe helder je het eerste ook verwoordt, er wordt pertinent het tweede in gelezen.
Sowieso lekker relevant wie nou wie 70 jaar geleden bevrijd of in zijn/haar/hun kontje geneukt heeft zeg. Alsof dat een vrijbrief is om nu soevereine staten binnen te vallen omdat je meent dat een land je toebehoort volgens argumenten gebaseerd op een verkrachting van de geschiedenis.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook bullshit; te meer omdat de Wehrmacht bij haar inval van de USSR ook huisgehouden heeft, en hoe.
Mijn punt is dat vanuit Oost-Europees perspectief de komst van de Russen niet direct een bevrijding bracht.
Gezopen is een groot woord, maar ik ben net thuis van m'n werk en zit aan mijn tweede biertje nuquote:
Als jij dat zo opvat dan is dat maar zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ok jij hebt duidelijk als doel zoveel mogelijk de aandacht af te leiden van de misdaden die Rusland momenteel begaat. En daarbij schroom je niet om irrelevante zaken aan te halen, die je tevens ook nog eens op leugenachtige manier verdraait om Rusland beter te laten lijken dan het in werkelijkheid was.
Wist je dat Stalin groot fan was van Hitler? Hij vertrouwde nooit iemand, maar Hitler zijn belofde dat hij Rusland niks zou doen geloofde Stalin blind. Zelfs toen de Duitsers richting Rusland trokken en iedereen Stalin waarschuwde voor een aanval wou hij het in eerste instantie niet geloven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ohja, dat waren de 'good guys'.
Dat er Russen zijn gesneuveld op Europees gebied in het gevecht tegen de nazi's is irrelevant. Die brachten toch alleen dood en verderf.
Oh die argumenten waren zeer valide, en ook behoorlijk simpel. Maar als je redeneert vanuit een kader waarin a priori sprake is van een suspecte entiteit, zoals daar is EU/NATO/VN, snap ik dat je heel hard zult blijven proberen te doen alsof die argumenten niet gemaakt zijn, laat staan dat ze valide zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb het over de ''argumenten'' die je denkt te maken, niet over de supplementerende benamingen die deze extra kracht proberen te geven.
Nou, ik kreeg bij mijn bezoek aan Moskou in de jaren 80 niet het idee dat het zo fantastisch was.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:43 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Sommige lui hier hebben echt geen idee van hoe het leven was achter het ijzeren gordijn schijnbaar.
Ja, logisch... dat kan er ook nog wel bij, batshit insane evangelicals die denken een lijntje met God te hebben en geheel onverwacht weer totaal on-evangelisch te werk gaan...quote:
Nouja. Wat hebben we praktisch gezien aan zo'n onstabiele regio met zoveel etnische Russen als EU-zijnde?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sowieso lekker relevant wie nou wie 70 jaar geleden bevrijd of in zijn/haar/hun kontje geneukt heeft zeg. Alsof dat een vrijbrief is om nu soevereine staten binnen te vallen omdat je meent dat een land je toebehoort volgens argumenten gebaseerd op een verkrachting van de geschiedenis.
Het hoofd van de vijand is paranode, gek en heeft grootheidswaanzin. Ik herhaal: het hoofd van de vijand is paranode, gek en heeft grootheidswaanzin. Alle andere factoren zijn aan deze duiding ondergeschikt. Mijn neus staat de juiste kant op. Geen van mijn informatie komt uit Rusland. Oorlog. Ik zie louter oorlog. Vijand is slecht, EU is goed. Wanneer rijdt mijn tank?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:58 schreef ExTec het volgende:
Makkelijk te voorkomen; het simpele feit dat putin grootheidswaanzin heeft accepteren, verder gaan, en niet uit ten treuren zijn talkingpoints blijven herhalen.
Ik ben bang dat Zelensky geen stap verder gaat komen met die Russen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
of gewoon een keertje slapen zou ook nog kunnen , maar zo aan zijn houding te zien zal hij elke sec bezig zijn met zijn land
De Tsjech die ik ken heeft een pesthekel aan lles Russisch. Ik vond het altijd behoorlijk overdreven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vraag het een Pool of Tsjech. Wat die zal zeggen is: het was allebei zwaar klote. Want beide partijen zochten hun vernietiging.
Hoe is dat relevant in het resultaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:02 schreef Restyler het volgende:
[..]
Wist je dat Stalin groot fan was van Hitler? Hij vertrouwde nooit iemand, maar Hitler zijn belofde dat hij Rusland niks zou doen geloofde Stalin blind. Zelfs toen de Duitsers richting Rusland trokken en iedereen Stalin waarschuwde voor een aanval wou hij het in eerste instantie niet geloven.
De mensen in Ukraine wel en die willen niet bij Rusland en zijn uit eigen beweging naar de EU gestapt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar zit dan ook veel ander, eeuwenoud sentiment, onder die wij simpelweg niet begrijpen.
Case in pointquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:03 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het hoofd van de vijand is paranode, gek en heeft grootheidswaanzin. Ik herhaal: het hoofd van de vijand is paranode, gek en heeft grootheidswaanzin. Alle andere factoren zijn aan deze duiding ondergeschikt. Mijn neus staat de juiste kant op. Geen van mijn informatie komt uit Rusland. Oorlog. Ik zie louter oorlog. Vijand is slecht, EU is goed. Wanneer rijdt mijn tank?
logisch met middagdienstquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Gezopen is een groot woord, maar ik ben net thuis van m'n werk en zit aan mijn tweede biertje nu
Tja ze hebben in ieder geval een groot aandeel gehad in de val van Nazi Duitsland. Maar communisme brengt nooit iets goeds met zich mee. We mogen blij zijn dat de geallieerden de Russen niet de kans gaven om verder door te breken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ok jij hebt duidelijk als doel zoveel mogelijk de aandacht af te leiden van de misdaden die Rusland momenteel begaat. En daarbij schroom je niet om irrelevante zaken aan te halen, die je tevens ook nog eens op leugenachtige manier verdraait om Rusland beter te laten lijken dan het in werkelijkheid was.
Rusland redde Europa niet, het beschermde enkel zichzelf. Als Duitsland Rusland niet had aangevallen waren het bondgenoten geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant in het resultaat?
Flikker op man. Waarom wil iedereen nu ineens Rusland nog veel pissig maken dan het al is?quote:
Dat is een kwestie van optiek, denk ik maar voor vele volken leverde het wel een kater op, inderdaad toen duidelijk werd dat het Rode Leger niet meer naar huis ging.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor de Russische soldaat van toen die gestreden heeft tegen Hitler heb ik nog wel respect; maar laten we wel zijn, de USSR kwam geen bevrijding brengen in Oost-Europa.
Dat bedoel ik ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, ik kreeg bij mijn bezoek aan Moskou in de jaren 80 niet het idee dat het zo fantastisch was.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Flikker op man. Waarom wil iedereen nu ineens Rusland nog veel pissig maken dan het al is?
Het lijkt welhaast of men in het Westen gewoon uit is op een full-on militaire confrontatie met Rusland.
Kap daar eens mee
Wat we aan ze hebben is de verkeerde vraag op dit moment, maar ze (helpen) bevrijden van die oorlogsmachine lijkt me inderdaad een prima plan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja. Wat hebben we praktisch gezien aan zo'n onstabiele regio met zoveel etnische Russen als EU-zijnde?
We gaan nu die arme burgers bevrijden van de oorlogsmachine?
Het wordt steeds moeilijker om te geloven dat ze dat niet zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Flikker op man. Waarom wil iedereen nu ineens Rusland nog veel pissig maken dan het al is?
Het lijkt welhaast of men in het Westen gewoon uit is op een full-on militaire confrontatie met Rusland.
Kap daar eens mee
Hier sla je de plank dus al direct volledig mis. Jij hebt het nodig dat ik ze 'suspect' maak opdat je jouw narratiefje overeind kunt houden. Ik zal zo nog even een copy paste geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh die argumenten waren zeer valide, en ook behoorlijk simpel. Maar als je redeneert vanuit een kader waarin a priori sprake is van een suspecte entiteit, zoals daar is EU/NATO/VN,
Als Finland lid wil worden van de NAVO is dat zeer begrijpelijk en hebben ze het volste recht om dat te willen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Kap daar eens mee
So what?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De mensen in Ukraine wel en die willen niet bij Rusland en zijn uit eigen beweging naar de EU gestapt.
Het schijnt dat putin met klem zit te wachten op nieuw kanonnenvoer. Leef je uit zou ik zeggen.quote:
Doe toch normaal, man, Rusland is al decennia de agressor in de grens regio's en heeft ook al meermaals geprobeerd de Baltische staten te destabiliseren en te bedreigen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Kap daar eens mee
Maar wappie... zeg je nu dat EU/NAVO/VN gewoon supranationale gezelschappen zijn waarin men tracht geopolitiek te bedrijven binnen de kaders van het Internationaal Recht en de UVRM?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hier sla je de plank dus al direct volledig mis. Jij hebt het nodig dat ik ze 'suspect' maak opdat je jouw narratiefje overeind kunt houden. Ik zal zo nog even een copy paste geven.
Als Rusland enkel zichzelf redde hoefde het niet per se op te rukken tot Berlijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef Restyler het volgende:
[..]
Rusland redde Europa niet, het beschermde enkel zichzelf. Als Duitsland Rusland niet had aangevallen waren het bondgenoten geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |