Maar wat jij wil is onderhandelen terwijl jouw verwachte uitkomst waarschijnlijk helemaal geen aanlokkelijke uitkomst is voor Poetin. En dan nog, op dit moment wordt een land bestookt met raketten uit de vorige eeuw en wordt er clustermunutie ingezet op burgers, ik heb al filmpjes gezien van burgers die aan het doodbloeden zijn omdat ze een voet missen, kleine kindjes geraakt en lijkbleek uitzien.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
De navo is helemaal niet verplicht Oekrane te accepteren.
Wat ik voorsta is realpolitik. Om uit idealisme een derde Wereldoorlog te riskeren of zelfs te beginnen is waanzin. Dat is een snelle toetreding van de Oekrane tot de navo of de EU niet waard.
En dan die mensen die op hun zooderkamertje proberen uit te puzzelen of het wellicht niet mogelijk is om Rusland nucleair te vernietigen zonder zelf al te veel schade op te lopen… Net alsof daar geen mensen wonen en alsof vernietiging van alleen Rusland geen ramp zou zijn.
Vertel. Welke positie? En wat wat heb je allemaal gedaan ten bate v/d huidige situatie?quote:Op maandag 28 februari 2022 23:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal heel heftig en ben in de positie om wat te doen.
Dat is makkelijk praten wanneer je economisch overheerst: het grootste economisch blok bent, de wereldmunt en de internationale financile instituten zo goed als in handen hebt.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:39 schreef Vallon het volgende:
Oorlog door geweld is achterhaald en heeft plaatsgemaakt voor economisch belang van zelfverwezenlijking om te - kunnen - zijn wie je wilt.
Nee, dat is ze niet.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:50 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Ga hier nou niet zo triest lopen trollen. Je bent beter dan dat.
Er wordt nu aardig teruggeblaft.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, het is Putin die zwaar escaleert. Het is Putin die een oorlog begint. En dan zouden we moeten gaan kruipen vour Putin? Nee, terugblaffen!
Inbinden kan zo nodig altijd nog.
Geld gedoneerd aan een weeshuis in Letland ofzo. Maar ze heeft ook sterke banden met Aboutaleb enzoquote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vertel. Welke positie? En wat wat heb je allemaal gedaan ten bate v/d huidige situatie?
70 Tsjetjenen levend geroosterd met een dronestrike.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:30 schreef slashdotter3 het volgende: Een compleet verwoeste tank colonne in een woonwijk. Gedaan door 1 TB2 met 4 raketten Artikel: https://www.businessinsid(...)-russia-tanks-2022-2 [ twitter ]
Liggen ze erin? Kan het weer normaal hier?quote:Op maandag 28 februari 2022 23:50 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Er worden veel van dit soort analogien gemaakt. Het gefrustreerde ex-vriendje, het kind dat doorzanikt. Het probleem is dat het hier om een van de globale supermachten gaat, waarbij de inzet het verlies van heel veel mensenlevens en nog meer bijkomende ellende kan zijn. Dus ja, je kunt het infantiliseren op deze manier, maar een kleuter zijn zin niet geven leidt doorgaans niet tot oorlogen met potentieel veel doden tot gevolg.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende: [..] Doorzanikende kinderen hun zin geven levert ellende op voor de rest van je leven
Misschien een idee om de Oekraners wat kernwapens te geven?quote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef Confetti het volgende:
Een geruststelling is dat Poetin niet in zijn eentje nucleaire wapens kan lanceren.
Ootje trollen ??quote:Op maandag 28 februari 2022 23:50 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Verl.meer dan ooit inderdaadquote:Op maandag 28 februari 2022 23:52 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Er wordt nu aardig teruggeblaft.
Natuurlijk ook wel even wennen als je normaal gewend bent de lijpste in elk conflict te zijn waar je bij betrokken wordt, kom je ineens in een land terecht waar ze je levend in de fik zetten.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
70 Tsjetjenen levend geroosterd met een dronestrike. [ twitter ]
Nee, die staat nu bij de buitenwijken van Kiev volgens satellietbeeldenquote:Op maandag 28 februari 2022 23:50 schreef RAVW het volgende:
is die lange slang al in Kyiv ?
of hebben ze die ondertussen ook al er nek om gedraaid
Ben je nou serieusquote:Op maandag 28 februari 2022 23:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien een idee om de Oekraners wat kernwapens te geven?
Niet heel veel, een stuk of 50 wat kleinere.
Probleem is dat hij het ook werkelijk kan doen wanneer hij weet dat HIJ niks meer te verliezen heeft (z'n volk geeft hij blijkbaar weinig om).quote:Op maandag 28 februari 2022 23:54 schreef Zwoerd het volgende:
Er zijn dus best wel mensen die zich laten intimideren door de flex van Putin met zn nukes, dat was precies zn bedoeling.
Het zal wel tijdens het bidden zijn, dan staan ze dicht bij elkaar. Kan geen enkele sympathie voor ze opbrengen, als ik hun reputatie mag geloven zijn het enorme teringlijers die onthoofden en martelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet dat er niet eerder is getracht te onderhandelen? Wat gaat nu het verschil maken? De rest ook nog dreigen met kernwapens...quote:Op maandag 28 februari 2022 23:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Iemand doet in ieder geval een voorstel, dat is iets waar je over kunt onderhandelen. De uitkomst weet je nu nog niet.
Wat is jouw oplossing?
Ja, echt een topideequote:Op maandag 28 februari 2022 23:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien een idee om de Oekraners wat kernwapens te geven?
Niet heel veel, een stuk of 50 wat kleinere.
Ik denk dat hij in de tussentijd wat teveel SPutnik vaccin heeft ingespoten gekregen en spikes daarvan zijn brein hebben aangetast. Die speech van 2016 is ook qua mimiek van een totaal andere orde dan waarmee hij zijn aanval aan het rechtvaardigen is.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Deze. Als je hier gewoon beetje neutraal naar luistert denk je echt "dude got a point", maar daar gaat hij natuurlijk niet in op alle vuile details die ondertussen wel in zijn hoofd zitten.
Ghehe. Zou ook niet graag deelnemen aan een conflict als een stuk elektronica je gewoon kan uitschakelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Natuurlijk ook wel even wennen als je normaal gewend bent de lijpste in elk conflict te zijn waar je bij betrokken wordt, kom je ineens in een land terecht waar ze je levend in de fik zetten.
Er zijn er sindsdien meer geweest en hij werd steeds serieuzer van toon.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij in de tussentijd wat teveel SPutnik vaccin heeft ingespoten gekregen en spikes daarvan zijn brein hebben aangetast. Die speech van 2016 is ook qua mimiek van een totaal andere orde dan waarmee hij zijn aanval aan het rechtvaardigen is.
Wat weerhoudt hem daarna hetzelfde te doen bij een ander land? Dan gaan we vast weer onderhandelen, want heel erg bang. In de jaren 40 had gewoon even onderhandelen en geven wat die gek wilde ook vast hem laten stoppen, maar niemand die het geprobeerd heeft...quote:Op maandag 28 februari 2022 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wat jij wil is onderhandelen terwijl jouw verwachte uitkomst waarschijnlijk helemaal geen aanlokkelijke uitkomst is voor Poetin. En dan nog, op dit moment wordt een land bestookt met raketten uit de vorige eeuw en wordt er clustermunutie ingezet op burgers, ik heb al filmpjes gezien van burgers die aan het doodbloeden zijn omdat ze een voet missen, kleine kindjes geraakt en lijkbleek uitzien.
Jouw houding is ook nogal lui, en louter gestoeld op angst die de tegenstander rationeel gezien nog veel meer zou moeten hebben.
Mwoa. Hij is vooral omringd door ja-knikkers en we weten niet hoe ver ze mee-knikken en/of hoe zwaar ze onder druk staan. Putin is waarschijnlijk ook de enige v/d groep met (erg loyale) bodyguards in zijn gezelschap.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef Confetti het volgende:
Een geruststelling is dat Poetin niet in zijn eentje nucleaire wapens kan lanceren.
Dit zijn allemaal wat dikkige oudere mannen met baarden die in de weg zitten.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het zal wel tijdens het bidden zijn, dan staan ze dicht bij elkaar.
[ twitter ]
Wie Putin vandaag aan het woord zag heeft kunnen merken dat 'ie mogelijk gebruikt heeft en onder invloed was. Hij sprak duidelijk en rustig maar kwam toch vrij duivels over zoals nooit tevoren.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, het is Putin die zwaar escaleert. Het is Putin die een oorlog begint. En dan zouden we moeten gaan kruipen vour Putin? Nee, terugblaffen!
Inbinden kan zo nodig altijd nog.
Mijn houding is gebaseerd op logica. Opmerkingen die ik lees als “De VS hebben ook kernwapens en dan een smiley “ doen me afvragen of die mensen wel goed wijs zijn.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wat jij wil is onderhandelen terwijl jouw verwachte uitkomst waarschijnlijk helemaal geen aanlokkelijke uitkomst is voor Poetin. En dan nog, op dit moment wordt een land bestookt met raketten uit de vorige eeuw en wordt er clustermunutie ingezet op burgers, ik heb al filmpjes gezien van burgers die aan het doodbloeden zijn omdat ze een voet missen, kleine kindjes geraakt en lijkbleek uitzien.
Jouw houding is ook nogal lui, en louter gestoeld op angst die de tegenstander rationeel gezien nog veel meer zou moeten hebben.
Ik gok dat de Chechenen die bij ISIS gingen degenen waren die tegen deze Chechenen vochten..quote:Op maandag 28 februari 2022 23:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het zal wel tijdens het bidden zijn, dan staan ze dicht bij elkaar.
[ twitter ]
Lees ff terug of kijk even in oor. Want hier gaat het te snel.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vertel. Welke positie? En wat wat heb je allemaal gedaan ten bate v/d huidige situatie?
Nee, logica is het zker niet..quote:Op maandag 28 februari 2022 23:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn houding is gebaseerd op logica. Opmerkingen die ik lees als “De VS hebben ook kernwapens en dan een smiley “ doen me afvragen of die mensen wel goed wijs zijn.
Of al te luchtig verkondigen dat het je niks boeit of je omkomt in een kernoorlog, als Oekrane maar bij de EU komt.Zo’n houding ( waarschijnlijk gespeeld) vind ik getuigen van nihilisme en gemakzucht.
Ik heb allerlei redenen waarom ik dit conflict niet wil zien escaleren en me erger aan politici die al te stoer op de oorlogsdrum slaan. Ook omdat deze politici zelf goed beschermd zullen zitten. Verder houd ik van het leven, heb kinderen, kind onderweg, veel te verliezen. Dus ja, mij boeit het wel degelijk dat er een diplomatieke oplossing gevonden wordt.
Verder hoop ik dat professionele diplomaten een rol hierin krijgen in plaats van onze incompetente en hysterische politici.
Prima, maar je doet er zelf keihard aan mee, maar nu ineens 'moet iedereen z'n bek houden'. Heb al in geen jaren f5 gebruik op Fok.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Liggen ze erin? Kan het weer normaal hier?
Ik zou echt een goede hup naar bed mod zijn, geen ban maar dat gebitch naar elkaar.![]()
Morgen weer een dag.
Iedereen zit hier te f5 voor nieuws, alleen maar bagger op elkaar de afgelopen 24 uur.
Valt wel mee toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
US, zit je nou constant te trollen hier?,
Misschien is er toch een stil verlangen geweest naar collectivisme, hetgeen zo lang verketterd werd. En collectief met n doel. Dat zag je eigenlijk ook wel terug in de reactie op corona, en die op ieder die er niet in meeging.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:59 schreef LXIV het volgende:
Of al te luchtig verkondigen dat het je niks boeit of je omkomt in een kernoorlog, als Oekrane maar bij de EU komt.Zo’n houding ( waarschijnlijk gespeeld) vind ik getuigen van nihilisme en gemakzucht.
Ik heb allerlei redenen waarom ik dit conflict niet wil zien escaleren en me erger aan politici die al te stoer op de oorlogsdrum slaan.
Een oplossing langs humanitaire en diplomatieke lijnen geniet vanzelfsprekend de voorkeur.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn houding is gebaseerd op logica. Opmerkingen die ik lees als “De VS hebben ook kernwapens en dan een smiley “ doen me afvragen of die mensen wel goed wijs zijn.
Ik heb allerlei redenen waarom ik dit conflict niet wil zien escaleren en me erger aan politici die al te stoer op de oorlogsdrum slaan. Ook omdat deze politici zelf goed beschermd zullen zitten. Verder houd ik van het leven, heb kinderen, kind onderweg, veel te verliezen. Dus ja, mij boeit het wel degelijk dat er een diplomatieke oplossing gevonden wordt.
Verder hoop ik dat professionele diplomaten een rol hierin krijgen in plaats van onze incompetente en hysterische politici.
Ok. En waar baseer je op dat jouw medeFOK!kers niks doen of minder doen dan jij?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees ff terug of kijk even in oor. Want hier gaat het te snel.
Ik heb een vakantiehuis en dat was verhuurd aan letten, die gingen weg want wilde naar huis maar hadden voor drie weken geboekt. Dus dat geld van die twee weken was niet zuiver.
Dus dat heb ik in overleg met die Letlanders overgemaakt naar een weeshuis in Letland.
Vervolgens zit ik vandaag ineens weer vol, en zie OOR daar vroeg ik vanmorgen wat over AirB&B en dat geld wat we nu verdienen met ons vakantiehuis gebruiken we om vluchtelingen in de regio direct op te vangen.
En dat zouden meer AirB&B verhuurders dus heel makkelijk kunnen doen. 100% hulp, want doneren aan het rode kruis vind ik niks.
Wel heel erg ineffectief ingezet dan, zo in de open vlakte.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:02 schreef Starhopper het volgende:
Vast al gepost maar ik zie hem net pas. Zieke shit dit![]()
![]()
[ twitter ]
Wie heeft het over belonen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een oplossing langs humanitaire en diplomatieke lijnen geniet vanzelfsprekend de voorkeur.
Maar een agressor mogen we niet belonen omdat die geweld inzet als tacktiek.
Hm-hm..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:03 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Misschien is er toch een stil verlangen geweest naar collectivisme, hetgeen zo lang verketterd werd. En collectief met n doel. Dat zag je eigenlijk ook wel terug in de reactie op corona, en die op ieder die er niet in meeging.
Vreselijk he een democratie? Daar weet die Putin dan wel weer raad mee.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Mooi om te zien hoe we als Europa steeds meer op onze grote broer murica zijn gaan lijken.
Democratische rechtstaat, zonnepaneeltjes en gayprides 4 all.
Zonodig dwingen we dat af met boots on the ground.
Erg mooi.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Geldt het gebruik hiervan als een oorlogsmisdaad?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:02 schreef Starhopper het volgende:
Vast al gepost maar ik zie hem net pas. Zieke shit dit![]()
![]()
[ twitter ]
Niks mis mee.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Democratische rechtstaat, zonnepaneeltjes en gayprides 4 all.
in de stad wil je die niet hebben gaat je en hoop ramen kostenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wel heel erg ineffectief ingezet dan, zo in de open vlakte.
Lijkt me niet. Ligt er natuurlijk aan hoe en op wie je het gebruikt,quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geldt het gebruik hiervan als een oorlogsmisdaad?
Plottwist: dat was eerst geen open vlakte.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Putin ziet in het westen een geforceerd overontwikkeld zwak gedrocht. Onze leefwijze werkt als een rode lap op die oude soviet stier.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vreselijk he een democratie? Daar weet die Putin dan wel weer raad mee.
Ik troll niet, daarom is het best serieus zwaar gesteld met Nederland.quote:
Dat zou k kunnen. Ik herken het totaal niet in de keuze voor een invasie daar dit een dergelijk ideaal alleen maar in de weg zal zitten. Ik merk de behoefte zondermeer op in de gemiddelde westerse burger in ieder geval. De retoriek van een Sjoerd en Klaverd vind ik als cultivisten van die neiging erg gevaarlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hm-hm..
We zien het echter vooral langs oude lijnen uit de Sovjet-as verrijzen thans in Oekrane, want het enige collectief wat er nu doorgejast moet worden is de herleving van die glorieuze daadwerkelijk communistische terreurstaat, de USSR.
Maar goed, ik ken je modus operandi onderhand wel. Zwart is wit, wit is zwart... (Vgl. Jesaja 5,20).
Totaal off topic:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geldt het gebruik hiervan als een oorlogsmisdaad?
En hoe hadden we dat precies op moeten lossen? Hadden we ook maar net zo'n grijs, armoedig kutland als Rusland moeten worden om hem tevreden te houden?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Putin ziet in het westen een geforceerd overontwikkeld zwak gedrocht. Onze leefwijze werkt als een rode lap op die oude soviet stier.
En nu doen we erg verontwaardigd dat we hem uit de tent hebben gelokt. Typisch wel.
Politici zien hun kans schoon om weer wat saamhorigheid onder de bevolking te brengen en de polarisatie te minderen door een gemeenschappelijke vijand te schetsen. Ze zijn iig levensgevaarlijk bezig met hun constante oorloghitserij en telkens een stapje verder gaan met scheutjes olie op het vuur gooien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:03 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Misschien is er toch een stil verlangen geweest naar collectivisme, hetgeen zo lang verketterd werd. En collectief met n doel. Dat zag je eigenlijk ook wel terug in de reactie op corona, en die op ieder die er niet in meeging.
Thermobarische wapens zijn veel efficinter in urban jungles of bunkers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
in de stad wil je die niet hebben gaat je en hoop ramen kosten
en zo'n klap is hard
beetje het zelfde effect alleen kleinschalig .. Hier in het centrum met oud en nieuw jaren geleden ..
Gewoon..Kerstbomen,geen wind, heel veel benzine, mist en wat vuurwerk
Really?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Met de dag worden de kansen kleiner voor Oekrane om dit winnend af te sluiten. Als je de Intel voorspellingen mag geloven doet Rusland het beter dan de Amerikanen in Iraq in dag 6.
Heb je intel update? Kan nergens vinden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Met de dag worden de kansen kleiner voor Oekrane om dit winnend af te sluiten. Als je de Intel voorspellingen mag geloven doet Rusland het beter dan de Amerikanen in Iraq in dag 6.
Schijnt wel een vrij effectieve manier te zijn om booby traps en mijnen op te ruimen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hilarisch dat je collectivisme overal meent waar te nemen behalve daar waar het de daadwerkelijke hoofdideologie was en is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat zou k kunnen. Ik herken het totaal niet in de keuze voor een invasie daar dit een dergelijk ideaal alleen maar in de weg zal zitten. Ik merk de behoefte zondermeer op in de gemiddelde westerse burger in ieder geval. De retoriek van een Sjoerd en Klaverd vind ik als cultivisten van die neiging erg gevaarlijk.
Heb je daar een link van?quote:Op maandag 28 februari 2022 23:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wie Putin vandaag aan het woord zag heeft kunnen merken dat 'ie mogelijk gebruikt heeft en onder invloed was. Hij sprak duidelijk en rustig maar kwam toch vrij duivels over zoals nooit tevoren.
Nou, wat doe jij?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ok. En waar baseer je op dat jouw medeFOK!kers niks doen of minder doen dan jij?
Hij valt een buurland binnen, maar het is onze schuld uiteraard.. not that shit again..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Putin ziet in het westen een geforceerd overontwikkeld zwak gedrocht. Onze leefwijze werkt als een rode lap op die oude soviet stier.
En nu doen we erg verontwaardigd dat we hem uit de tent hebben gelokt. Typisch wel.
We bedrijven al decennialang anti-rusland politiek. En willen middels expansie laten zien dat we ook een paar ballen gegroeid hebben als Europa zijnde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe hadden we dat precies op moeten lossen? Hadden we ook maar net zo'n grijs, armoedig kutland als Rusland moeten worden om hem tevreden te houden?
Gemeenschappelijke vijand... zoals het Kartel? lol.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Politici zien hun kans schoon om weer wat saamhorigheid onder de bevolking te brengen en de polarisatie te minderen door een gemeenschappelijke vijand te schetsen. Ze zijn iig levensgevaarlijk bezig met hun constante oorloghitserij en telkens een stapje verder gaan met scheutjes olie op het vuur gooien.
Vraag dat eens aan z'n oppositie of de vrije media. En hoe hebben we hem uit de tent gelokt, precies?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij doet ook geen fuck.quote:
Fair enoughquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Schijnt wel een vrij effectieve manier te zijn om booby traps en mijnen op te ruimen.
Het is zwaar gesteld met Nederland omdat mensen denken dat jij trolt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik troll niet, daarom is het best serieus zwaar gesteld met Nederland.
Hmm..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We bedrijven al decennialang anti-rusland politiek. En willen middels expansie laten zien dat we ook een paar ballen gegroeid hebben als Europa zijnde.
We kunnen eindeloos doorgaan met het projecteren van westerse waarden en normen op dat ijzeren regime. Zo werkt de wereld niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan z'n oppositie of de vrije media. En hoe hebben we hem uit de tent gelokt, precies?
Dat is het probleem van ouderwets denken in stemzuilenquote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten wanneer je economisch overheerst: het grootste economisch blok bent, de wereldmunt en de internationale financile instituten zo goed als in handen hebt.
"Wij blinken in current year uit in x dus speel mee volgens regels x en niet volgens de regels van Y, zoals wij dat vroeger deden, want dan ben jij slecht en wij goed."
Tegelijkertijd wordt het dissidentengeluid extra hard aangepakt. Met het-in-de-pas-lopen-collectivisme ''want het is oorlog'' valt de afwijking des te meer op. Zie het toneelstuk van Jesse en Sjoerd vandaag. Ze voelen zich vrij om extreem te zijn in hun onwelwillendheid een fundamentele discussie te voeren over wat hier gaande is en wat we moeten doen. Durf te komen met een ander perspectief en je heult met de vijand.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Politici zien hun kans schoon om weer wat saamhorigheid onder de bevolking te brengen en de polarisatie te minderen door een gemeenschappelijke vijand te schetsen. Ze zijn iig levensgevaarlijk bezig met hun constante oorloghitserij en telkens een stapje verder gaan met scheutjes olie op het vuur gooien.
Expansie? We hebben de Krim ingepikt en proberen nu Oekrane te annexeren dmv oorlog?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We bedrijven al decennialang anti-rusland politiek. En willen middels expansie laten zien dat we ook een paar ballen gegroeid hebben als Europa zijnde.
En hoe is het onze schuld dat hij nu een soeverein land invalt, wegens Nazipraktijken, genocide en drugsverslaafdheid?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We kunnen eindeloos doorgaan met het projecteren van westerse waarden en normen op dat ijzeren regime. Zo werkt de wereld niet.
Misschien is dat wel het grote compromis wat dit op kan lossen. We nemen wat gebieden in het oosten daar en maken er een zogenaamd Poetinreservaat van waar we al dat soort lui naartoe kunnen sturen wat onder Russisch bewind komt. Is Poetin's ego ook weer even gestreeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm..
Oost-Europese landen die 50 (en sommige langer, 80) jaar onder het juk van het communisme gezucht hebben, zoeken (en zochten) zlf toenadering tot het Westen.
Blijft vermakelijk hoe types als jij die mensen daar tot soort willoze half-debiele poppen maakt omdat ze iets willen wat je niet zint.
Dat ontken ik ook niet. Maar dan moet je niet verontwaardigd zijn wanneer dat niet zo lekker in het moskou-pulletje valt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm..
Oost-Europese landen die 50 (en sommige langer, 80) jaar onder het juk van het communisme gezucht hebben, zoeken (en zochten) zlf toenadering tot het Westen.
Blijft vermakelijk hoe types als jij die mensen daar tot soort willoze half-debiele poppen maakt omdat ze iets willen wat je niet zint.
Andersom werkt het met name niet. Zo blijkt nuquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We kunnen eindeloos doorgaan met het projecteren van westerse waarden en normen op dat ijzeren regime. Zo werkt de wereld niet.
Hoezo verontwaardigd? Dat weet je toch met die Stalinisten daar?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Maar dan moet je niet verontwaardigd zijn wanneer dat niet zo lekker in het moskou-pulletje valt.
Soevereiniteitquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Expansie? We hebben de Krim ingepikt en proberen nu Oekrane te annexeren dmv oorlog?
Owh, wacht..
Welk punt probeer je te maken?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Soevereiniteit
Ontzettend overschat begrip. Ook jij en ik zijn inwoners van een Europese provincie. Maar op papier hartstikke soeverein.
Het is ook wat he, zo'n soeverein land die niet bij Rusland wil horen, schandalig. We moeten onze normen en waarden er niet opleggen en gewoon toekijken hoe de normen en waarden van Putin Ukraine bombarderen. En dat omdat ze drugsverslaafd zijn en dan ook nog eens Nazi's.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Expansie? We hebben de Krim ingepikt en proberen nu Oekrane te annexeren dmv oorlog?
Owh, wacht..
We zijn toch ontzettend ontdaan dat Vlad een "soeverein land" binnenvalt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoezo verontwaardigd? Dat weet je toch met die Stalinisten daar?
Nederland is inderdaad een soeverein land, ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Soevereiniteit
Ontzettend overschat begrip. Ook jij en ik zijn inwoners van een Europese provincie. Maar op papier hartstikke soeverein.
Ontdaan? Eerder boos. En terecht.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We zijn toch ontzettend ontdaan dat Vlad een "soeverein land" binnenvalt?
Ja, thank god doet Rusland totaal niet aan propaganda.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Oekraine deelt propaganda (oa Slangeneiland) en media rapporteert het als waarheid. Gevaarlijk.
Ik ben overigens niet eens per se tegen collectivisme maar ik vind het interessant om op te merken dat we er blijkbaar nog steeds een sterke hang naar hebben en er ook van de een op de andere dag heel extreem in kunnen zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hilarisch dat je collectivisme overal meent waar te nemen behalve daar waar het de daadwerkelijke hoofdideologie was en is.
Dat we we als EU moeten kappen met die diplomatieke expansiedrift. Het leidt tot niets anders dan ellende.quote:
Burgers/niet-militairenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:20 schreef phpmystyle het volgende:
Voor de mensen die willen zien wat die raketten en bommen op civilians inhoudt
Het is verschrikkelijk.
https://edition.cnn.com/2(...)rl-killed/index.html
Ah, op die fiets. Het gaat je om de EU, dat je nu zelfs een onwaarheid verkondigd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Soevereiniteit
Welke expansiedrift?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat we we als EU moeten kappen met die diplomatieke expansiedrift. Het leidt tot niets anders dan ellende.
Je praat hier bijna letterlijk Baudet na.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
"Wij blinken in current year uit in x dus speel mee volgens regels x en niet volgens de regels van Y, zoals wij dat vroeger deden, want dan ben jij slecht en wij goed."
Jij komt niet met een ander perspectief. Jij praat Baudet na, die overduidelijk heult met de vijand. Volgens Baudet moet Putin de wereld kunnen gijzelen met zijn kernwapens. Hij bepaalt wel even wie-met-wie omgaat en zo niet valt hij je land binnen en oh wee als iemand hier consequenties aan verbindt: dan krijg je een nuke op je kop.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Tegelijkertijd wordt het dissidentengeluid extra hard aangepakt. Met het-in-de-pas-lopen-collectivisme ''want het is oorlog'' valt de afwijking des te meer op. Zie het toneelstuk van Jesse en Sjoerd vandaag. Ze voelen zich vrij om extreem te zijn in hun onwelwillendheid een fundamentele discussie te voeren over wat hier gaande is en wat we moeten doen. Durf te komen met een ander perspectief en je heult met de vijand.
Nee, boos.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We zijn toch ontzettend ontdaan dat Vlad een "soeverein land" binnenvalt?
Propaganda, maar niet minder tragisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:20 schreef phpmystyle het volgende:
Het is verschrikkelijk.
Schuld van onze normen en waarden!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:20 schreef phpmystyle het volgende:
Het is verschrikkelijk.
Joehoe...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat we we als EU moeten kappen met die diplomatieke expansiedrift. Het leidt tot niets anders dan ellende.
Man dat hebben we toch. Wat is dit nu?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan z'n oppositie of de vrije media. En hoe hebben we hem uit de tent gelokt, precies?
Wat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:23 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Propaganda, maar niet minder tragisch.
Nee, dit account is 13 jaar oud en ik post al 8 jaar actiefquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Totaal off topic:
Ik herinner me een user die HeinzHaraldHond oid heette *jaja, iets met Frentzen),ben jij dat? Want als ik HHH zie lees ik dat automatisch
Andere situatie en ander land, dat is niet te vergelijken. Bovendien hoefde de VS nauwelijks te vrezen voor sancties en werd Irak niet bevoorraad met moderne wapens.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De Baudeteska ja... totaal nutteloos.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:24 schreef DonDruiper het volgende:
Maar goed.. misschien moeten we stoppen met het in discussie gaan met mensen die deze oorlog goedkeuren.
De Baudet stemmers zeg maar.
Is toch volkomen zinloos.
Het is ook zeker niet alleen de EU aan wie we onze soevereiniteit kwijt zijn. Neem het VN-vluchtelingenverdrag bijvoorbeeld. Daar is elke soevereiniteitsminnende nationalist jarenlang mee om zijn oren geslagen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Het gaat je om de EU, dat je nu zelfs een onwaarheid verkondigd.
Je hebt een punt. Maar in de praktijk..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:24 schreef DonDruiper het volgende:
Maar goed.. misschien moeten we stoppen met het in discussie gaan met mensen die deze oorlog goedkeuren.
En vervolgens rapporteert de media na nieuwe info dat ze toch in leven zijn. Niet janken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:21 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Oekraine deelt propaganda (oa Slangeneiland) en media rapporteert het als waarheid. Gevaarlijk.
Ja, gewoon Luxemburg aanvallen, wat gaan die nu doen, en niemand die er wat van kan zeggen, want normen en waarden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je praat hier bijna letterlijk Baudet na.
[..]
Jij komt niet met een ander perspectief. Jij praat Baudet na, die overduidelijk heult met de vijand. Volgens Baudet moet Putin de wereld kunnen gijzelen met zijn kernwapens. Hij bepaalt wel even wie-met-wie omgaat en zo niet valt hij je land binnen en oh wee als iemand hier consequenties aan verbindt: dan krijg je een nuke op je kop.
Dat is expansiedrift?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:25 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Roepen dat Oekraine bij EU mag komen.
Kun je deur ook gesloten houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joehoe...
Het Oosten zoekt zlf toenadering, dat willen die mensen daar - terecht - zelf.
Expansie... lol
Ho, ho, EU is bad, Rusland wordt gedemoniseerd, maar EU is bad.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joehoe...
Expansie... lol
Ook niet netjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is expansiedrift?
Ben benieuwd wat je van Putin's schoolreisje vindt dan.
Onzin, Baudet praat mij na.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:23 schreef KreKkeR het volgende:
Je praat hier bijna letterlijk Baudet na.
Ik refereer nota bene naar een situatie waar het Baudet betreftquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:23 schreef KreKkeR het volgende:
Jij komt niet met een ander perspectief. Jij praat Baudet na
Slachtoffer van de Klavers van deze wereld.quote:
Ook dat was bekend, dat het de usual suspects vooral heel erg om bruin volk gaat. Bepaalt in wezen hun hele ideologie, wereldbeeld en politieke denkbeelden. Leidt er bij sommigen toe om de EU thans de oorlogshitsers te noemen... Of Hitler een jood. Dat soort fratsen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:25 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is ook zeker niet de EU aan wie we onze soevereiniteit kwijt zijn. Neem het VN-vluchtelingenverdrag bijvoorbeeld. Daar is elke soevereiniteitsminnende nationalist jarenlang mee om zijn oren geslagen.
Want?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:26 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Kun je deur ook gesloten houden.
Waarom zou je?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:26 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Oekrane wilden we helemaal niet bij de EU hebben. Maar nu kan het allemaal maar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joehoe...
Expansie... lol
Dan kunnen we met de helft van alle users niet meer in discussie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:24 schreef DonDruiper het volgende:
Mens ga zelf slapen ofzo..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wanneer doen de Russen het wel goed voor ons? En de Chinezen?
De Turken of de Marokkanen.
Vluchtelingen uit Syri, das toch ook stront, voor de gemiddelde uitkeringstrekker…
Nou, dat wil ik wel eens zien, die Nederlandse raketten op Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Man dat hebben we toch. Wat is dit nu?
Elke keer die raketten op Rusland. Steeds iets dichterbij. Man, ik ben oud genoeg om het feest op de muur te snappen.
Heeft Nederland ooit de bommen op zich gericht gehad? Ja vijf dagen…. En ik sta er elk jaar, in Rotterdam, om die shit van toen te herdenken. Ootje en kids met die ouwe kerels.
Rusland heeft al zeventig jaar de raketten op zich gericht gehad, doe eens niet zo naef.
We maken nu veel fouten, die grote bek van iedereen en van voorzitter van de EU.
Rusland kon en kan het nooit goed doen, das makkelijk verwijten maken. En ja er staat een gek maar pak even een spiegel.
Rusland kan het nooit goed doen, nooit gedaan en dat zullen ze ook nooit kunnen. En wij voeden dat, dat ze minderwaardig zijn, want zo zijn wij. Zelfs Russen met tig miljoen zijn nog niet goed genoeg voor ons.
Niemand is goed genoeg voor ons.
Ben geen troll.
Ik hoef me natuurlijk niet aan jou te verantwoorden he. Wellicht ben ik een v/d weinige FOK!kers die juist helemaal niets doet.quote:
Leuk stokpaardje, maar het punt staat nog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook dat was bekend, dat het de usual suspects vooral heel erg om bruin volk gaat. Bepaalt in wezen hun hele ideologie, wereldbeeld en politieke denkbeelden. Leidt er bij sommigen toe om de EU thans de oorlogshitsers te noemen... Of Hitler een jood. Dat soort fratsen.
Tsja beter dan dat ze bij de EU waren ze gekomen natuurlijk. Dan had Brussel al hun vrijheden met QR codes afgenomen. Misschien zelfs een verplichte vaccinatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:28 schreef DonDruiper het volgende:
CNN meldt nu dat er 406 burger doden zijn gevallen.
Their lossquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:28 schreef Salina het volgende:
[..]
Dan kunnen we met de helft van alle users niet meer in discussie.
misschien iets uit nood geboren ..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekrane wilden we helemaal niet bij de EU hebben. Maar nu kan het allemaal maar.
Dat is toch expansie of wat?
Nee... er is gezegd: krijg de boel op orde en je bent meer dan welkom... ALS JE DAT WIL.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oekrane wilden we helemaal niet bij de EU hebben. Maar nu kan het allemaal maar.
Dan is dat maar zoquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:28 schreef Salina het volgende:
[..]
Dan kunnen we met de helft van alle users niet meer in discussie.
Zou je trouwens zelf bereid zijn om je op te offeren om die expansiedrift tegen te gaan (dus in zo'n grijs armoedig land in de Russische invloedssfeer gaan wonen) of is dat alleen aan mindere stervelingen voorbehouden? Het is immers wel een heel makkelijk standpunt om aan te hangen als het jou toch niet treft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, dat is zo ongeveer het enige punt wat jullie hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Leuk stokpaardje, maar het punt staat nog.
We hadden jaren geleden ook gewoon op het bod van Rusland kunnen ingaan en Oekrane met een economisch pakket welvarend kunnen maken. Maar nee, we wilde Oekrane liever inlijven. Voor hun soevereiniteit natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja beter dan dat ze bij de EU waren ze gekomen natuurlijk. Dan had Brussel al hun vrijheden met QR codes afgenomen.
Met als verschil dat media het dan rapporteert als propaganda.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, thank god doet Rusland totaal niet aan propaganda.
Is dit propoganda van UA, of lijkt het er echt op dat veel units worden achtergelaten wegens brandstof lack of dessertie?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:28 schreef polderturk het volgende:
Een hoop verkaten Russische voertuigen.
De google vertaling is wel grappig "varkenshonden".
[ twitter ]
Kom op zeg, trap niet in die shit. En hou voor en na de inval ff op een rijtje..quote:
Dat inlijven gebeurt thans iets anders...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We hadden jaren geleden ook gewoon op het bod van Rusland kunnen ingaan en Oekrane met een economisch pakket welvarend kunnen maken. Maar nee, we wilde Oekrane liever inlijven. Voor hun soevereiniteit natuurlijk.
Dat is geen expansiedrift, maar een reactie op onze expansiedrift. En Oekrane heeft niets te willen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is expansiedrift?
Ben benieuwd wat je van Putin's schoolreisje vindt dan.
Welke media?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Met als verschil dat media het dan rapporteert als propaganda.
Ik maak heel veel (uitstekende) punten. Maar deze valt extra moeilijk te weerleggen ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, dat zeg ik, dat is zo ongeveer het enige punt wat jullie hebben.
Oh dus de media maakt het ervan dat het propaganda is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Met als verschil dat media het dan rapporteert als propaganda.
Ruslan had er ook best bij gemogen, maar die willen dat niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:26 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
De boel hebben ze niet op orde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee... er is gezegd: krijg de boel op orde en je bent meer dan welkom... ALS JE DAT WIL.
FFS, wat snap je niet?
Welke praktisch argument bestaat er om Oekrane op dit moment bij de EU te betrekken??quote:
Ja, dat risico wilde we nemen. Goed gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat inlijven gebeurt thans iets anders...
Maar goed, je doet je usernaam alle eer aan, keer op keer.
Mag ik je even herinneren aan het jaar 2014 toen deze hele ellende begonnen was met een associatieakkoord van Oekrane met de EU (dus zo'n economisch pakket om het welvarend te maken) wat Rusland absoluut niet wilde?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We hadden jaren geleden ook gewoon op het bod van Rusland kunnen ingaan en Oekrane met een economisch pakket welvarend kunnen maken. Maar nee, we wilde Oekrane liever inlijven. Voor hun soevereiniteit natuurlijk.
Jawel. Of iig grove overdrijvingquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:31 schreef Zwoerd het volgende:
Trouwens: propaganda is niet perse gelijk aan leugens
Dat van Hitler als Jood was met n verwijzing al weerlegt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik maak heel veel (uitstekende) punten. Maar deze valt extra moeilijk te weerleggen ja.
Haha, ook niet netjes. Tussen Ukraine helpen hun aanvraag te behandelen en een soeverein land binnenvallen zit natuurlijk helemaal niets.quote:
Over onze mannen? Serieus… als ik het hier de afgelopen 24 uur los zie gaan, kan ik niks anders concluderen dat ik elke vrouw snap die niet eens een relatie wil maar gewoon gaan voor anoniem zaad uit Denemarken om hun eigen kids op te voeden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is zwaar gesteld met Nederland omdat mensen denken dat jij trolt?
Maar ondertussen denk jij dat elke FOK!er, behalve jijzelf, op de zolderkamer bij moekie-woont. Wat zegt dat dan over hoe het met Nederland gesteld is?
... PRECIES, ze hadden de boel niet op orde en waren dus helemaal niet op weg om lid te worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De boel hebben ze niet op orde.
[..]
Welke praktisch argument bestaat er om Oekrane op dit moment bij de EU te betrekken??
Kan ook propaganda zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dit propoganda van UA, of lijkt het er echt op dat veel units worden achtergelaten wegens brandstof lack of dessertie?
Wat is dit nu voor een kul argument? Ik woon toch eenmaal niet in zo'n gebied? Of moeten we de hoorn van Afrika ook maar bij de EU nemen dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou je trouwens zelf bereid zijn om je op te offeren om die expansiedrift tegen te gaan (dus in zo'n grijs armoedig land in de Russische invloedssfeer gaan wonen) of is dat alleen aan mindere stervelingen voorbehouden? Het is immers wel een heel makkelijk standpunt om aan te hangen als het jou toch niet treft.
Waarom zijn jouw post altijd zo warrig? Nooit inhoudelijk, altijd hele verhalen die nergens over gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wanneer doen de Russen het wel goed voor ons? En de Chinezen?
De Turken of de Marokkanen.
Vluchtelingen uit Syri, das toch ook stront, voor de gemiddelde uitkeringstrekker…
Wij niet hoor... De Oekraners zelf besloten over hun eigen land te beslissen. Ik snap dat doorgaans dat iets is waar je helemaal van de barkruk van weg glibbert, behalve wanneer het natuurlijk een geallieerde Alpha Male als Putin betreft. Die Partei hat immer recht, immers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, dat risico wilde we nemen. Goed gedaan.
En jij met je grove uitlatingen bent sweet Sadie?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Over onze mannen? Serieus… als ik het hier de afgelopen 24 uur los zie gaan, kan ik niks anders concluderen dat ik elke vrouw snap die niet eens een relatie wil maar gewoon gaan voor anoniem zaad uit Denemarken om hun eigen kids op te voeden.
De ene pik nog groter dan de andere hier, de een nog meer verstand van raketten dan de ander.
Nou nou, eindconclusie, blijf maar lekker bij mama wonen.
IK weet ... heb ook tegen gestemdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg, trap niet in die shit. En hou voor en na de inval ff op een rijtje..
En nu zet ursula de deur ineens open. Why?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... PRECIES, ze hadden de boel niet op orde en waren dus helemaal niet op weg om lid te worden.
![]()
![]()
neem even een pilletje, katoot.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Over onze mannen? Serieus… als ik het hier de afgelopen 24 uur los zie gaan, kan ik niks anders concluderen dat ik elke vrouw snap die niet eens een relatie wil maar gewoon gaan voor anoniem zaad uit Denemarken om hun eigen kids op te voeden.
De ene pik nog groter dan de andere hier, de een nog meer verstand van raketten dan de ander.
Het jammer is dat sommige mensen beginnen over "Ja maar de EU/VS doen ook stoute dingen". Dat zou NU helemaal geen onderdeel v/d discussie moeten zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, machtspolitiek erkennen staat gelijk aan BNW these days. In de kleuterwereld van de Nederlander die geopolitiek tracht te duiden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je 'punten' zijn verder standaard BNW-genspireerde bagger.
Maar vind je het zelf ook niet lichtelijk hypocriet dat je wel Poetin een invloedssfeer wil geven maar zelf niet bereid bent om de negatieve consequenties daarvan te dragen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is dit nu voor een kul argument? Ik woon toch eenmaal niet in zo'n gebied? Of moeten we de hoorn van Afrika ook maar bij de EU nemen dan?
Ah, die van het inlegvelletje? Je kan zelf niet bedenken waarom Rusland dat geen tof akkoord vondt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef Tocadisco het volgende:
Mag ik je even herinneren aan het jaar 2014 toen deze hele ellende begonnen was met een associatieakkoord van Oekrane met de EU (dus zo'n economisch pakket om het welvarend te maken) wat Rusland absoluut niet wilde?
... wat denk je, Inslag?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En nu zet ursula de deur ineens open. Why?
19.5 x 6 cm schoon aan de haak hier mocht je het willen wetenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Amen. En regelmatig graagquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
neem even een pilletje, katoot.
Kleuterwereld... fantaseer anders nog wat over duistere batcaves en sigarenrokende generaals die onze ondergang al dan niet in aanwezigheid van het Beest zelve aan het plotten zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, machtspolitiek erkennen staat gelijk aan BNW these days. In de kleuterwereld van de Nederlander die geopolitiek tracht te duiden.
Ik ging bijna off topicquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:35 schreef Sfancta het volgende:
[..]
19.5 x 6 cm schoon aan de haak hier mocht je het willen weten
wat ben je toch aan het zeiken de hele avond, pakt de wijn niet goed?
We laten ons niet gijzelen door putin, we maken er onze gijzeling van. Omdat we willen laten zien dat Europa ook een piemeltje heeft tegenwoordig, ondanks dat de Russen ons voor 60% bevrijd hebben 80 jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het jammer is dat sommige mensen beginnen over "Ja maar de EU/VS doen ook stoute dingen", zou dat nu helemaal geen onderdeel v/d discussie moeten zijn.
Focus zou nu moeten liggen op Oekrane zoveel mogelijk steunen.
En op een zelfde manier is het ook echt super spijtig dat mensen als von der Leyden nu beginnen over Oekrane bij de EU. Echt heel jammer
De discussie over Oekrane wel/niet bij de NAVO of EU zouden we moeten hebben wanneer het gevaar is gestopt. Zelfde als focus op vergelijkingen met foute dingen die EU en/of VS hebben gedaan in het verleden.
Enige wat we niet zouden moeten doen is ons laten gijzelen door Putin, want dan is 't hek v/d dam.
Oh ik kan me best wel een goede reden bedenken hoor: Het zou voor zijn regime desastreus zijn als Oekrane wel succesvol zou worden en Rusland niet. En in plaats van dan maar eens te kijken of ie zelf zijn hypercorrupte uitermate krakkemikkige samenleving kon fiksen heeft ie maar besloten dat ie Oekrane zo arm en onstabiel mogelijk gaat houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:35 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, die van het inlegvelletje? Je kan zelf niet bedenken waarom Rusland dat geen tof akkoord vondt?
Aan de andere kant had Rusland ook gewoon niet de Krim kunnen afpakken, en vervolgens rebellen steunen. Dan was er nu niks aan 't handjequote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:30 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Vrouwen die niet weten dat ik de grootste hebquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar vind je het zelf ook niet lichtelijk hypocriet dat je wel Poetin een invloedssfeer wil geven maar zelf niet bereid bent om de negatieve consequenties daarvan te dragen?
Ik had ook tegen gestemd. Omdat dat land zo corrupt als de pest is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
IK weet ... heb ook tegen gestemd
maar dat was niet om dat anti oekraiene was ..
Maar meer uit protest stem tegen de hele EU
Waarom ben jij zo giftig joh?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat we ons problemen op hals willen halen ofzo?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... wat denk je, Inslag?
Wat zou je denken...
Serieus..
Hoe zou dat ineens zo komen?
Dat is dus helemaal niet vanzelfsprekend waar. De beste oplossing voor beide kanten zou een van beide partijen relatief onafhankelijk en welvarend Oekrane geweest zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:37 schreef Tocadisco het volgende:
Oh ik kan me best wel een goede reden bedenken hoor: Het zou voor zijn regime desastreus zijn als Oekrane wel succesvol zou worden en Rusland niet. En in plaats van dan maar eens te kijken of ie zelf zijn hypercorrupte uitermate krakkemikkige samenleving kon fiksen heeft ie maar besloten dat ie Oekrane zo arm en onstabiel mogelijk gaat houden.
Niet verstandig icm alcoholquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
neem even een pilletje, katoot.
Hmmmmmm...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We laten ons niet gijzelen door putin, we maken er onze gijzeling van. Omdat we willen laten zien dat Europa ook een piemeltje heeft tegenwoordig, ondanks dat de Russen ons voor 60% bevrijd hebben 80 jaar geleden.
Altijd al geweest hoorquote:
Bevrijd? Ik denk dat je bezet bedoelt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We laten ons niet gijzelen door putin, we maken er onze gijzeling van. Omdat we willen laten zien dat Europa ook een piemeltje heeft tegenwoordig, ondanks dat de Russen ons voor 60% bevrijd hebben 80 jaar geleden.
Ik snap dat mensen zo graag stemmen met de onderbuik, maar ik snap niet waarom mensen daadwerkelijk op iets gaan stemmen wat niet eens het punt om te gaan stemmen is. Daarom denk ik dat referenda over belangrijke politieke dingen nooit betrouwbaar is. Het is veel makkelijker een negatieve sfeer te creren, maakt niet eens uit of die inhoudelijk is. Om die te begrijpen moeten mensen nu eenmaal iets meer moeite doen, maar daarom is tegen 'iets' zijn ook veel makkelijker.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
IK weet ... heb ook tegen gestemd
maar dat was niet om dat anti oekraiene was ..
Maar meer uit protest stem tegen de hele EU
Ze hadden beter bij het Duitse rijk kunnen blijven zeg je?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmmmmm...
Diezelfde Russen die eerst Polen aanvielen, bezetten en de hele legertop afslachtten in de bossen van Katyn? Netjes stil hielden tijdens de Warschau Opstand van 1944... en daarna gewoon 40 jaar communisme kwamen brengen?
Denk niet dat de Polen zitten te wachten op je geschiedenisles. De Hongaren ook niet. Of de Oost-Duitsers. Of de Letten. Of de Litouwers. Of de Esten. Of de Tsjechen. Of de Slowaken. Of de Roemenen. Of de Oekraners.
Oh ja. Hitler was zo slecht nog niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bevrijd? Ik denk dat je bezet bedoelt.
Hoeveel kratjes bier heb je al op?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh ja. Hitler was zo slecht nog niet?
Nee, aangezien de Polen, Letten, Esten, Litouwers, Tsjechen, Slowaken, Roemenen en al die andere Oost-Europeanen ook TOEN al een eigen wil hadden (net als nu) en ZELF streden tegen de Duitse bezetter.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze hadden beter bij het Duitse rijk kunnen blijven zeg je?
De Russen hebben ons voor 0,00% bevrijd, dat komt bijna geheel op het conto van Canadezen en Britten, de Russen waren op dat moment te druk met het verkrachten van alles wat een gat heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Putin is zo slecht nog niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sommige lui hier hebben echt geen idee van hoe het leven was achter het ijzeren gordijn schijnbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bevrijd? Ik denk dat je bezet bedoelt.
Je kunt ook gewoon ja of nee antwoorden.quote:
Nee dat hebben we niet!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Man dat hebben we toch. Wat is dit nu?
Elke keer die raketten op Rusland. Steeds iets dichterbij. Man, ik ben oud genoeg om het feest op de muur te snappen.
Heeft Nederland ooit de bommen op zich gericht gehad? Ja vijf dagen…. En ik sta er elk jaar, in Rotterdam, om die shit van toen te herdenken. Ootje en kids met die ouwe kerels.
Rusland heeft al zeventig jaar de raketten op zich gericht gehad, doe eens niet zo naef.
We maken nu veel fouten, die grote bek van iedereen en van voorzitter van de EU.
Rusland kon en kan het nooit goed doen, das makkelijk verwijten maken. En ja er staat een gek maar pak even een spiegel.
Rusland kan het nooit goed doen, nooit gedaan en dat zullen ze ook nooit kunnen. En wij voeden dat, dat ze minderwaardig zijn, want zo zijn wij. Zelfs Russen met tig miljoen zijn nog niet goed genoeg voor ons.
Niemand is goed genoeg voor ons.
Ben geen troll.
Dat is nog het mooiste, want bij het minste geringste HIER roepen diezelfde types dat we hier communisme en dictatuur hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:43 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Sommige lui hier hebben echt geen idee van hoe het leven was achter het ijzeren gordijn schijnbaar.
Ze hebben gewoon geen idee. Punt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:43 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Sommige lui hier hebben echt geen idee van hoe het leven was achter het ijzeren gordijn schijnbaar.
Dit is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Diezelfde Polen die op horseback hun land verdedigden tegen een overmacht aan tanks?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, aangezien de Polen, Letten, Esten, Litouwers, Tsjechen, Slowaken, Roemenen en al die andere Oost-Europeanen ook TOEN al een eigen wil hadden (net als nu) en ZELF streden tegen de Duitse bezetter.
Wat heet. Polen had het vierde grootste leger van de Geallieerden, vocht aan alle fronten, en kende het meest efficinte thuisleger (Armia Krajowa).
Blijft moeilijk om die mensen uit de Oost als echte mensen te zien.
Vraag het een Pool of Tsjech. Wat die zal zeggen is: het was allebei zwaar klote. Want beide partijen zochten hun vernietiging.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het schip met 'bond villain' frame is voor vlad allang gevaren.quote:
Que? Daar begon het mee ja?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aan de andere kant had Rusland ook gewoon niet de Krim kunnen afpakken, en vervolgens rebellen steunen. Dan was er nu niks aan 't handje
Niet ons land maar Europa he.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Russen hebben ons voor 0,00% bevrijd, dat komt bijna geheel op het conto van Canadezen en Britten, de Russen waren op dat moment te druk met het verkrachten van alles wat een gat heeft.
Volgen fake news, gemaakt in 'als je het over de duivel hebt'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:43 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Meld je vrijwillig aan danquote:
Dan stap je morgen op de trein. Wij steunen je.quote:
... de Russen hebben Europa bevrijd?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet ons land maar Europa he.
Een invasie, burgers/soldaten afslachten is geen bevrijdingquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alsof de Russen ons iets konden boeien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
ondanks dat de Russen ons voor 60% bevrijd hebben 80 jaar geleden.
Niet nodig, ik heb internet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan stap je morgen op de trein. Wij steunen je.
Ja, de Polen zullen ongetwijfeld heel blij zijn geweest met hun bevrijders die nadien nog gezellig een jaartje of 50 zijn blijven plakken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nog wel ja.quote:
Voor de Russische soldaat van toen die gestreden heeft tegen Hitler heb ik nog wel respect; maar laten we wel zijn, de USSR kwam geen bevrijding brengen in Oost-Europa.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:48 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Alsof de Russen ons iets konden boeien.
Het probleem is de laatste tijd op FOK! dat ze het BNW deurtje iets te vaak open laten.quote:
?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het schip met 'bond villain' frame is voor vlad allang gevaren.
Ohja, dat waren de 'good guys'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... de Russen hebben Europa bevrijd?
Denk dat de Amerikanen, Engelsen, Canadezen, Fransen, Polen ook een bijdrage hebben geleverd.
Hinderlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het probleem is de laatste tijd op FOK! dat ze het BNW deurtje iets te vaak open laten.
Dan krijg je dit soort praktijken.
Tegen dergelijk simplisme valt niet op te boksen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ohja, dat waren de 'good guys'.
Dat er Russen zijn gesneuveld op Europees gebied in het gevecht tegen de nazi's is irrelevant. Die brachten toch alleen dood en verderf.
Erkennen dat het een factor is, en het daadwerkelijk een valide reden vinden, zijn 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, machtspolitiek erkennen staat gelijk aan BNW these days. In de kleuterwereld van de Nederlander die geopolitiek tracht te duiden.
En op het moment brengen ze alleen dood en verderf, nietwaar?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat er Russen zijn gesneuveld op Europees gebied in het gevecht tegen de nazi's is irrelevant. Die brachten toch alleen dood en verderf.
Oh, dan telt Europa ineens wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is Polen afgelopen week met het Poolse leger haar buurland binnengevallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:51 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet nog wel hoe deze nationalistische Polen beledigd werden door de goegemeenschap die zich boven nationalisme waande, en nu wordt hun motivatie voor dat nationalistische verlangen op het schild geheven tegen Rusland? Hoe heerlijk oppertunistisch.
Ik hoor liever verhalen over hoe (ook Oekraners) Russen alles vekracht hebben wat een gat had.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
?
Vertel anders nog even hoe de Russen ons hebben bevrijd!
Nee, maar wat verdomd fijn dat ze daar nog wel nationalistisch zijn en tussen ons en Rusland inzitten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:52 schreef KreKkeR het volgende:
Is Polen afgelopen week met het Poolse leger haar buurland binnengevallen?
die is gewoon wat heen en weer aan het bellen ....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:53 schreef Tengano het volgende:
Zelensky heeft al 12 uur niks meer getweet. Geen outcome van die vergadering gemeld dus neem ik aan.
Is natuurlijk ook geen reet uitgekomen, dus valt er derhalve weinig te melden.
Is wel mijn aanname. Ben even een paar uur verder gegaan met mijn eigen leven.
Dat is een beetje een ding met oorlog he.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En op het moment brengen ze alleen dood en verderf, nietwaar?
Probeer anders een stroman. Daar denk je aan de lopende band successen mee te boeken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tegen dergelijk simplisme valt niet op te boksen.
Allemaal maar het was toch echt voornamelijk de Sovjet Unie die de doorslag gaf. Tegen de tijd dat de Amerikanen kwamen was Hitler al op z'n retour . De Amerikanen wisten dat en wilden niet dat de Sovjet Unie heel continentaal Europa zou bezetten. Begrijpelijk. Dus ze hebben controle gekregen over alles tot aan het ijzeren gordijn en niet verder vanwege de Amerikanenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... de Russen hebben Europa bevrijd?
Denk dat de Amerikanen, Engelsen, Canadezen, Fransen, Polen ook een bijdrage hebben geleverd.
Dat is dan ook bullshit; te meer omdat de Wehrmacht bij haar inval van de USSR ook huisgehouden heeft, en hoe.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik hoor liever verhalen over hoe (ook Oekraners) Russen alles vekracht hebben wat een gat had.
Ok jij hebt duidelijk als doel zoveel mogelijk de aandacht af te leiden van de misdaden die Rusland momenteel begaat. En daarbij schroom je niet om irrelevante zaken aan te halen, die je tevens ook nog eens op leugenachtige manier verdraait om Rusland beter te laten lijken dan het in werkelijkheid was.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik hoor liever verhalen over hoe (ook Oekraners) Russen alles vekracht hebben wat een gat had.
Hoe helder je het eerste ook verwoordt, er wordt pertinent het tweede in gelezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:51 schreef ExTec het volgende:
Erkennen dat het een factor is, en het daadwerkelijk een valide reden vinden, zijn 2 verschillende dingen.
We acteren toch als Europa op dit moment? Lijkt me een eerlijke graadmeter dan.quote:
Als ie gebeld heeft gooit hij het ook meteen daarna op twitter om te laten zien van wie hij allemaal likes steun krijgt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:54 schreef RAVW het volgende:
die is gewoon wat heen en weer aan het bellen ....
dus die komt vanzelf wel weer
Dat ik je een antisemitische complotdenker noem is geen stroman hoor; niet eens een ad hominem. Gewoon feitelijke constatering na je hier al weken bezig geweest te zien hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Probeer anders een stroman. Daar denk je aan de lopende band successen mee te boeken.
of gewoon een keertje slapen zou ook nog kunnen , maar zo aan zijn houding te zien zal hij elke sec bezig zijn met zijn landquote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ie gebeld heeft gooit hij het ook meteen daarna op twitter om te laten zien van wie hij allemaal likes steun krijgt.
Maar ja bellen met je mederegeringsleiders dat er niets te melden was is minder interessant denk ik.
Bezetting is geen bevrijding he?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Allemaal maar het was toch echt voornamelijk de Sovjet Unie die de doorslag gaf. Tegen de tijd dat de Amerikanen kwamen was Hitler al op z'n retour . De Amerikanen wisten dat en wilden niet dat de Sovjet Unie heel continentaal Europa zou bezetten. Begrijpelijk. Dus ze hebben controle gekregen over alles tot aan het ijzeren gordijn en niet verder vanwege de Amerikanen
Anders waren wij een land geworden a l Tsjechoslowakije
Daar zit dan ook veel ander, eeuwenoud sentiment, onder die wij simpelweg niet begrijpen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook bullshit; te meer omdat de Wehrmacht bij haar inval van de USSR ook huisgehouden heeft, en hoe.
Mijn punt is dat vanuit Oost-Europees perspectief de komst van de Russen niet direct een bevrijding bracht.
Ik heb het over de ''argumenten'' die je denkt te maken, niet over de supplementerende benamingen die deze extra kracht proberen te geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat ik je een antisemitische complotdenker noem is geen stroman hoor; niet eens een ad hominem. Gewoon feitelijke constatering na je hier al weken bezig geweest te zien hebben.
Makkelijk te voorkomen; het simpele feit dat putin grootheidswaanzin heeft accepteren, verder gaan, en niet uit ten treuren zijn talkingpoints blijven herhalen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hoe helder je het eerste ook verwoordt, er wordt pertinent het tweede in gelezen.
Sowieso lekker relevant wie nou wie 70 jaar geleden bevrijd of in zijn/haar/hun kontje geneukt heeft zeg. Alsof dat een vrijbrief is om nu soevereine staten binnen te vallen omdat je meent dat een land je toebehoort volgens argumenten gebaseerd op een verkrachting van de geschiedenis.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook bullshit; te meer omdat de Wehrmacht bij haar inval van de USSR ook huisgehouden heeft, en hoe.
Mijn punt is dat vanuit Oost-Europees perspectief de komst van de Russen niet direct een bevrijding bracht.
Gezopen is een groot woord, maar ik ben net thuis van m'n werk en zit aan mijn tweede biertje nuquote:
Als jij dat zo opvat dan is dat maar zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ok jij hebt duidelijk als doel zoveel mogelijk de aandacht af te leiden van de misdaden die Rusland momenteel begaat. En daarbij schroom je niet om irrelevante zaken aan te halen, die je tevens ook nog eens op leugenachtige manier verdraait om Rusland beter te laten lijken dan het in werkelijkheid was.
Wist je dat Stalin groot fan was van Hitler? Hij vertrouwde nooit iemand, maar Hitler zijn belofde dat hij Rusland niks zou doen geloofde Stalin blind. Zelfs toen de Duitsers richting Rusland trokken en iedereen Stalin waarschuwde voor een aanval wou hij het in eerste instantie niet geloven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh die argumenten waren zeer valide, en ook behoorlijk simpel. Maar als je redeneert vanuit een kader waarin a priori sprake is van een suspecte entiteit, zoals daar is EU/NATO/VN, snap ik dat je heel hard zult blijven proberen te doen alsof die argumenten niet gemaakt zijn, laat staan dat ze valide zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb het over de ''argumenten'' die je denkt te maken, niet over de supplementerende benamingen die deze extra kracht proberen te geven.
Nou, ik kreeg bij mijn bezoek aan Moskou in de jaren 80 niet het idee dat het zo fantastisch was.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:43 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Ja, logisch... dat kan er ook nog wel bij, batshit insane evangelicals die denken een lijntje met God te hebben en geheel onverwacht weer totaal on-evangelisch te werk gaan...quote:
Nouja. Wat hebben we praktisch gezien aan zo'n onstabiele regio met zoveel etnische Russen als EU-zijnde?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sowieso lekker relevant wie nou wie 70 jaar geleden bevrijd of in zijn/haar/hun kontje geneukt heeft zeg. Alsof dat een vrijbrief is om nu soevereine staten binnen te vallen omdat je meent dat een land je toebehoort volgens argumenten gebaseerd op een verkrachting van de geschiedenis.
Het hoofd van de vijand is paranode, gek en heeft grootheidswaanzin. Ik herhaal: het hoofd van de vijand is paranode, gek en heeft grootheidswaanzin. Alle andere factoren zijn aan deze duiding ondergeschikt. Mijn neus staat de juiste kant op. Geen van mijn informatie komt uit Rusland. Oorlog. Ik zie louter oorlog. Vijand is slecht, EU is goed. Wanneer rijdt mijn tank?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:58 schreef ExTec het volgende:
Makkelijk te voorkomen; het simpele feit dat putin grootheidswaanzin heeft accepteren, verder gaan, en niet uit ten treuren zijn talkingpoints blijven herhalen.
Ik ben bang dat Zelensky geen stap verder gaat komen met die Russen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
of gewoon een keertje slapen zou ook nog kunnen , maar zo aan zijn houding te zien zal hij elke sec bezig zijn met zijn land
De Tsjech die ik ken heeft een pesthekel aan lles Russisch. Ik vond het altijd behoorlijk overdreven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vraag het een Pool of Tsjech. Wat die zal zeggen is: het was allebei zwaar klote. Want beide partijen zochten hun vernietiging.
Hoe is dat relevant in het resultaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:02 schreef Restyler het volgende:
[..]
Wist je dat Stalin groot fan was van Hitler? Hij vertrouwde nooit iemand, maar Hitler zijn belofde dat hij Rusland niks zou doen geloofde Stalin blind. Zelfs toen de Duitsers richting Rusland trokken en iedereen Stalin waarschuwde voor een aanval wou hij het in eerste instantie niet geloven.
De mensen in Ukraine wel en die willen niet bij Rusland en zijn uit eigen beweging naar de EU gestapt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar zit dan ook veel ander, eeuwenoud sentiment, onder die wij simpelweg niet begrijpen.
Case in pointquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:03 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het hoofd van de vijand is paranode, gek en heeft grootheidswaanzin. Ik herhaal: het hoofd van de vijand is paranode, gek en heeft grootheidswaanzin. Alle andere factoren zijn aan deze duiding ondergeschikt. Mijn neus staat de juiste kant op. Geen van mijn informatie komt uit Rusland. Oorlog. Ik zie louter oorlog. Vijand is slecht, EU is goed. Wanneer rijdt mijn tank?
logisch met middagdienstquote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Gezopen is een groot woord, maar ik ben net thuis van m'n werk en zit aan mijn tweede biertje nu
Tja ze hebben in ieder geval een groot aandeel gehad in de val van Nazi Duitsland. Maar communisme brengt nooit iets goeds met zich mee. We mogen blij zijn dat de geallieerden de Russen niet de kans gaven om verder door te breken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ok jij hebt duidelijk als doel zoveel mogelijk de aandacht af te leiden van de misdaden die Rusland momenteel begaat. En daarbij schroom je niet om irrelevante zaken aan te halen, die je tevens ook nog eens op leugenachtige manier verdraait om Rusland beter te laten lijken dan het in werkelijkheid was.
Rusland redde Europa niet, het beschermde enkel zichzelf. Als Duitsland Rusland niet had aangevallen waren het bondgenoten geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant in het resultaat?
Flikker op man. Waarom wil iedereen nu ineens Rusland nog veel pissig maken dan het al is?quote:
Dat is een kwestie van optiek, denk ik maar voor vele volken leverde het wel een kater op, inderdaad toen duidelijk werd dat het Rode Leger niet meer naar huis ging.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor de Russische soldaat van toen die gestreden heeft tegen Hitler heb ik nog wel respect; maar laten we wel zijn, de USSR kwam geen bevrijding brengen in Oost-Europa.
Dat bedoel ik ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, ik kreeg bij mijn bezoek aan Moskou in de jaren 80 niet het idee dat het zo fantastisch was.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Flikker op man. Waarom wil iedereen nu ineens Rusland nog veel pissig maken dan het al is?
Het lijkt welhaast of men in het Westen gewoon uit is op een full-on militaire confrontatie met Rusland.
Kap daar eens mee
Wat we aan ze hebben is de verkeerde vraag op dit moment, maar ze (helpen) bevrijden van die oorlogsmachine lijkt me inderdaad een prima plan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja. Wat hebben we praktisch gezien aan zo'n onstabiele regio met zoveel etnische Russen als EU-zijnde?
We gaan nu die arme burgers bevrijden van de oorlogsmachine?
Het wordt steeds moeilijker om te geloven dat ze dat niet zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Flikker op man. Waarom wil iedereen nu ineens Rusland nog veel pissig maken dan het al is?
Het lijkt welhaast of men in het Westen gewoon uit is op een full-on militaire confrontatie met Rusland.
Kap daar eens mee
Hier sla je de plank dus al direct volledig mis. Jij hebt het nodig dat ik ze 'suspect' maak opdat je jouw narratiefje overeind kunt houden. Ik zal zo nog even een copy paste geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh die argumenten waren zeer valide, en ook behoorlijk simpel. Maar als je redeneert vanuit een kader waarin a priori sprake is van een suspecte entiteit, zoals daar is EU/NATO/VN,
Als Finland lid wil worden van de NAVO is dat zeer begrijpelijk en hebben ze het volste recht om dat te willen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Kap daar eens mee
So what?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De mensen in Ukraine wel en die willen niet bij Rusland en zijn uit eigen beweging naar de EU gestapt.
Het schijnt dat putin met klem zit te wachten op nieuw kanonnenvoer. Leef je uit zou ik zeggen.quote:
Doe toch normaal, man, Rusland is al decennia de agressor in de grens regio's en heeft ook al meermaals geprobeerd de Baltische staten te destabiliseren en te bedreigen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Kap daar eens mee
Maar wappie... zeg je nu dat EU/NAVO/VN gewoon supranationale gezelschappen zijn waarin men tracht geopolitiek te bedrijven binnen de kaders van het Internationaal Recht en de UVRM?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:07 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hier sla je de plank dus al direct volledig mis. Jij hebt het nodig dat ik ze 'suspect' maak opdat je jouw narratiefje overeind kunt houden. Ik zal zo nog even een copy paste geven.
Als Rusland enkel zichzelf redde hoefde het niet per se op te rukken tot Berlijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 01:06 schreef Restyler het volgende:
[..]
Rusland redde Europa niet, het beschermde enkel zichzelf. Als Duitsland Rusland niet had aangevallen waren het bondgenoten geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |