Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
En ik maar denken dat alleen Putin de weg kwijt is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 00:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh, de Amerikanen voeren al 100 jaar hetzelfde buitenlandse beleid, denk jij nou echt dat een president, die niet meer dan een 4 jaarlijkse passant is, daar enige invloed op kan uitoefenen? Hij kan het wellicht proberen, maar als ie te vervelend word, krijg je dus toestanden als JFK. De werkelijke macht in de VS ligt bij het Pentagon, en dat ze vervolgens de president commander in chief noemen is alleen maar voor de buhne. De POTUS is gewoon een posterboy, meer niet.
Echt top dat er steeds meer organisaties sancties opleggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 04:24 schreef Kijkertje het volgende: [..] Ook schaken dus: [ twitter ]
Allemaal een complot aangestuurd door Bill Gates.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En ik maar denken dat alleen Putin de weg kwijt is.
Dan ga jij toch naar Oekrane en daar vechten. Of ben je bang dat het je persoonlijk raakt?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:28 schreef Johannes788 het volgende:
Wij Westerlingen zijn een bang en individualistisch volk geworden. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Op straat durven wij niet meer in te grijpen wanneer een ander onrecht wordt aangedaan. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Op het wereldtoneel durven we niet meer in te grijpen wanneer een Europees land onrecht wordt aangedaan. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Angstig voor represailles of de gevolgen voor onze eigen portemonnee.
Waaromquote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan ga jij toch naar Oekrane en daar vechten. Of ben je bang dat het je persoonlijk raakt?
Fijn dat jij mijn standpunt bevestigdquote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan ga jij toch naar Oekrane en daar vechten. Of ben je bang dat het je persoonlijk raakt?
Deze video is meer dan 2 jaar oud. Best wel schokkend als zijn verhaal realiteit wordt. Het is het kijken waard.quote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:46 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Deze video is meer dan 2 jaar oud. Best wel schokkend als zijn verhaal realiteit wordt. Het is het kijken waard.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:46 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Fijn dat jij mijn standpunt bevestigd
Nou ja deels klopt het prima wat hij zegt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En ik maar denken dat alleen Putin de weg kwijt is.
Is allemaal niet zo zwart/wit. Adviseurs / experts etc hebben allemaal een zegje en invloed, bespreking, veel overleg vooraf. Dat heb je nou eenmaal in een democratisch land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja deels klopt het prima wat hij zegt.
Het is toch een heel systeem van politieke en een soort status quo waar een president niet echt aan kan morrelen.
Zie trump.
Hoeveel dagen zou hij wel niet geslapen hebben onderhand.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:06 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
De baas heeft weer een nacht overleeft
[ twitter ]
Liveblog: Zware gevechten en explosies gemeld in en rondom de Oekrainse hoofdstad Kievquote:Kredietbeoordelaars verlagen ratings van Oekrane
Kredietbeoordelaars Fitch en S&P hebben de langetermijnrating van Oekrane verlaagd. Fitch verlaagt de rating van B naar CCC, S&P van B naar B-. De inval in Oekrane vormt een risico voor de economische groei, financile stabiliteit, de externe positie en de overheidsfinancin van het land, aldus de twee kredietbeoordelaars.
Fitch wijst ook op het risico dat Oekrane zijn schulden niet zal kunnen aflossen na de Russische invasie. In een mededeling verwijst de beoordelaar ook naar "de onzekerheid over de omvang van de uiteindelijke doelstellingen van Rusland, de duur, omvang en intensiteit van het conflict en de gevolgen ervan".
S&P meldt ook een negatieve outlook, wat betekent dat de ratings nog verlaagd zouden kunnen worden "indien de vele onzekerheden gelinkt aan het militaire conflict de externe liquiditeit, het financile systeem of de bestuurlijke capaciteit van Oekrane fors zouden verzwakken".
S&P verlaagt bovendien de rating voor buitenlandse valuta van Rusland, van BB+ naar BBB-. "We geloven dat de aangekondigde sancties significante rechtstreekse en onrechtstreekse effecten kunnen hebben op de economische en buitenlandse handelsactiviteiten, het vertrouwen van de bevolking en de financile stabiliteit. We verwachten ook dat geopolitieke spanningen het vertrouwen in de privsector zullen aantasten, wat een impact zal hebben op de groei."
Vooral erg pacifistisch en naef denk ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:28 schreef Johannes788 het volgende:
Wij Westerlingen zijn een bang en individualistisch volk geworden. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Op straat durven wij niet meer in te grijpen wanneer een ander onrecht wordt aangedaan. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Op het wereldtoneel durven we niet meer in te grijpen wanneer een Europees land onrecht wordt aangedaan. Zo lang het ons maar niet persoonlijk raakt.
Het militaire complex in Amerika geniet van honderden miljarden jaarlijks plus alle macht en invloed wat daar bij komt kijken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is allemaal niet zo zwart/wit. Adviseurs / experts etc hebben allemaal een zegje en invloed, bespreking, veel overleg vooraf. Dat heb je nou eenmaal in een democratisch land.
Als je daar compleet tegeningaat wordt het moeilijk, je moet wel genoeg mensen aan je zijde hebben, of je schuift meer op richting een dictatoriaal systeem. Als je dan opstelt als een klein kind (Trump) en tegen alles en iedereen gaat schoppen, tja dat werkt niet zo.
Totale anarchie in het leger van de VS inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het militaire complex in Amerika geniet van honderden miljarden jaarlijks plus alle macht en invloed wat daar bij komt kijken.
De president in Amerika is echt niet de baas over dat alles, wel in naam maar niet in praktijk.
Staat op beeld.quote:
Wat ik al schreef, het is niet zoals in films. Dat de chef A zegt en de rest volgt. Het is een wederzijds krachtveld. Het leger, de experts zal adviseren, aangezien de president zelf geen militair strateeg is, daar kan je als president dan je eigen richting aan geven, bijsturen of tegenin gaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het militaire complex in Amerika geniet van honderden miljarden jaarlijks plus alle macht en invloed wat daar bij komt kijken.
De president in Amerika is echt niet de baas over dat alles, wel in naam maar niet in praktijk.
2014quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:42 schreef myShizzle het volgende:
Mooi filmpje van burgers die Russische tanks verwelkomen met Molotov Cocktails
[ twitter ]
Edit: fake
was dit nou die diezelfde gast die ook vannacht te zien was op een van die webcams ... balkon of watquote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:06 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[ twitter ]
Op radio 1 hoorde ik dat de Amerikanen hem een veilige aftocht hadden beloofd omdat zijn leven in gevaar was, hij weigerde echter en zei dat hij meer behoefte had aan munitie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:06 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[ twitter ]
President Zelensky zet ook een hoop op zijn insta. Een uur geleden nog waar hij (gok ik) voor zijn presidentile ambt in Kiev staat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel een heel andere manier van oorlogsvoering, met al die social media, forums met mensen over de hele wereld, en iedereen die met een mobiel rondloopt, 3 sec later de filmpjes op internet gooit.
Is nog moeilijk voor de agressor om het beeld te vormen.
Wtfquote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:46 schreef myShizzle het volgende:
Net 'iets' in een woontoren gevlogen
[ twitter ]
Wat een held!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:06 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[ twitter ]
Als getraind militair weet je wel hoe je moet slapen tussendoorquote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoeveel dagen zou hij wel niet geslapen hebben onderhand.
Duidelijker kan je het niet maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef TLC het volgende:
'Zelensky sloeg evacuatie-aanbod van VS af'
De president van Oekrane heeft de mogelijkheid aangeboden gekregen om zich te laten evacueren door de VS, meldt persbureau AP op basis van een anonieme functionaris. "Ik heb munitie nodig, geen lift", zou Zelensky hebben geantwoord.
Het zou opmerkelijk zijn geweest als de president wel op het aanbod was ingegaan. Gisteravond laat zei hij nog dat dit de belangrijkste nacht voor Kiev zou worden. Hij verwachtte een groot offensief van de Russen. Op verschillende plekken in de stad is er inderdaad zwaar gevochten, maar het leek geen grootschalige aanval om de hele stad in te nemen.
Ook nu worden nog explosies en geweerschoten gemeld in de miljoenenstad, volgens een ooggetuige ook dicht bij het hoofdkwartier van de regering.
(liveblog nos)
'Ik heb munitie nodig, geen lift'![]()
![]()
En dan te bedenken dat deze oorlog begonnen is met de dood van een Iraanse generaal in Bagdadquote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:46 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Deze video is meer dan 2 jaar oud. Best wel schokkend als zijn verhaal realiteit wordt. Het is het kijken waard.
Zoiets maakt echt het verschil tussen denken van 'och Oekrane geeft toch al op, laat maar' of 'mss moeren we toch ook maar eens wapens sturen daarheen'quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
President Zelensky zet ook een hoop op zijn insta. Een uur geleden nog waar hij (gok ik) voor zijn presidentile ambt in Kiev staat.
Ik vind die kerel een baas. Hoop respect.
Die munitie komt vast wel, mooie manier voor de VS om Poetin en hak te zetten beetje intel erbij.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef TLC het volgende:
De president van Oekrane heeft de mogelijkheid aangeboden gekregen om zich te laten evacueren door de VS, meldt persbureau AP op basis van een anonieme functionaris. "Ik heb munitie nodig, geen lift", zou Zelensky hebben geantwoord.
Het zou opmerkelijk zijn geweest als de president wel op het aanbod was ingegaan. Gisteravond laat zei hij nog dat dit de belangrijkste nacht voor Kiev zou worden. Hij verwachtte een groot offensief van de Russen. Op verschillende plekken in de stad is er inderdaad zwaar gevochten, maar het leek geen grootschalige aanval om de hele stad in te nemen.
Ook nu worden nog explosies en geweerschoten gemeld in de miljoenenstad, volgens een ooggetuige ook dicht bij het hoofdkwartier van de regering.
(liveblog nos)
![]()
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:46 schreef myShizzle het volgende:
Net 'iets' in een woontoren gevlogen
[ twitter ]
Ik kan niet beoordelen of het een goede president is, maar hij toont een fantastisch leider te zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
President Zelensky zet ook een hoop op zijn insta. Een uur geleden nog waar hij (gok ik) voor zijn presidentile ambt in Kiev staat.
Als je dat vergelijkt met al die Afghanen die hun oorlog vooral zagen als een kans om asiel te krijgen…quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pardonquote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je dat vergelijkt met al die Afghanen die hun oorlog vooral zagen als een kans om asiel te krijgen…
Zeker.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zoiets maakt echt het verschil tussen denken van 'och Oekrane geeft toch al op, laat maar' of 'mss moeren we toch ook maar eens wapens sturen daarheen'
En in eigen land wakkert het natuurlijk ook aan om te strijden ipv te vluchten
Als Putin geen nukes had was er allang ingegrepen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:28 schreef Johannes788 het volgende:
Hij maakt die filmpjes ook omdat er nogal wat vragen rezen of Zelenski nog in het land was. Velen dachten dat hij al gevlucht was.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zoiets maakt echt het verschil tussen denken van 'och Oekrane geeft toch al op, laat maar' of 'mss moeren we toch ook maar eens wapens sturen daarheen'
Het zou alleen geen verschil moeten maken. Alles wat je nu nog die kant op scheept had er vorige week al moeten zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik leef liever in Oekrane onder de bezielende leiding van Putin dan in Afghanistan onder de duim van de Taliban.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je dat vergelijkt met al die Afghanen die hun oorlog vooral zagen als een kans om asiel te krijgen…
Ruttequote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeker.
En het is totaal niet aan de orde (nog niet althans), maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat ik dit president Rutte nooit zou zien doen.
Het wordt ook gewoon netjes tijd dat we gaan terugsturen en een tijdelijk onderkomen geven aan Oekraners tot zij terug kunnen keren naar huis.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Die vlucht want 'de continuteit van de regering is het allerbelangrijkste'quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeker.
En het is totaal niet aan de orde (nog niet althans), maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat ik dit president Rutte nooit zou zien doen.
Precies en dan vanuit daar ferme taal uitspreken, de lafaard.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rutte, eerste vliegtuig naar Engeland.
Toch heb ik het gevoel dat ik in Irak destijds meer mee kreeg dan nu.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch wel een heel andere manier van oorlogsvoering, met al die social media, forums met mensen over de hele wereld, en iedereen die met een mobiel rondloopt, 3 sec later de filmpjes op internet gooit.
Is nog moeilijk voor de agressor om het beeld te vormen.
Irak herinner ik me meer als een Foxnews pulp show, erg eenzijdig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:58 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Toch heb ik het gevoel dat ik in Irak destijds meer mee kreeg dan nu.
Elders op Fok een draad over onze minister van defensie bij Jinek.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:58 schreef XSbig het volgende:
Kunnen wij als Nederland niet proberen om ons voltallige kabinet in te ruilen voor Zelensky?
Wat een held is dat zeg
Op Twitter.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:58 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Precies en dan vanuit daar ferme taal uitspreken, de lafaard.
Wat is er met Kazachstan dan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Niet gedacht dat ik ooit nog #TeamKazachstan zou zijn.
Terwijl die gozer daar nog dubieuzer is dan Putin. Dit is best verrassend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Niet gedacht dat ik ooit nog #TeamKazachstan zou zijn.
Weigeren troepen te leveren aan Poetin.quote:
Die denkt ook, wij zijn de volgende nadat Putin ons leger in Urkaine als schietschijf heeft ingezet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Terwijl die gozer daar nog dubieuzer is dan Putin. Dit is best verrassend.
Of het koningshuis.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeker.
Genot. Werkelijk de hele wereld is tegen hem, op een paar 'kleine' kutlandjes na.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Weigeren troepen te leveren aan Poetin.
Voor veel Nederlanders, die de Britse zender konden ontvangen (met alle risico's van dien), was de stem van Wilhelmina vanuit London gedurende WO2 een glimp van hoop. Zij bleef daarmee bovendien benadrukken dat de officile regering van het land NIET in het bezette Den Haag zetelde.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:58 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Precies en dan vanuit daar ferme taal uitspreken, de lafaard.
Een dictator is niet genteresseerd in de populairiteitsprijs.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:04 schreef Seeburg54 het volgende:
Je moet er verdomme maar zin in hebben. Te boek staan als meest gehate persoon van dit moment. Leuk ook voor je kinderen.
Respect voor de Oekrane, ze houden vol.
Heel moedig inderdaad. Maar het gaat slecht met hem aflopen ben ik bang. Als hij gevangen wordt genomen volgt eerst een publieke vernedering, daarna een strafkamp of zelfs executie ben ik bang.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef TLC het volgende:
(liveblog nos)
![]()
Wim-Lex was allang gevlogen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:50 schreef TLC het volgende:
(liveblog nos)
![]()
Dan maak je hem een martelaar. Een rationeel persoon zal het nooit zo ver laten komen. Maar Poetin en rationeel is momenteel een absurde combinatie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Heel moedig inderdaad. Maar het gaat slecht met hem aflopen ben ik bang. Als hij gevangen wordt genomen volgt eerst een publieke vernedering, daarna een strafkamp of zelfs executie ben ik bang.
Enige vorm van gevangenschap voor het koningshuis was toch totaal niet aan de orde tijdens de bezetting? Het was simpelweg lijfsbehoud en voortzetting van de welvaart. Meer niet. Het gegeven dat je tijdens oorlogstijd een functionerende overheid moet behouden is logisch, zie ook hoe men omgaat in Amerika tijdens een crisissituatie met bijv. de splitsing van president en vice president maar lafjes het land verlaten en vanuit daar ferme taal uitslaan zou mij echt in het verkeerde keelgat schieten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor veel Nederlanders, die de Britse zender konden ontvangen (met alle risico's van dien), was de stem van Wilhelmina vanuit London gedurende WO2 een glimp van hoop. Zij bleef daarmee bovendien benadrukken dat de officile regering van het land NIET in het bezette Den Haag zetelde.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb enorm veel respect voor Zelensky momenteel. Hij weet hoe het moet, hij is van de toneelschool als het ware en dat laat hij hier zien, maar je moet het wel durven doen. Ik vraag me af of Poetin hiertoe in staat zou zijn, mocht de situatie omgekeerd wezen. Veel stoere filmpjes dat hij durft te vechten met een teddybeer in zijn halfblote porem, maar zou hij in Moskou de straat opgaan als een paar kilometer verderop vijandelijk legers op komen zetten?
Vast niet. De held schijnt al doodsbenauwd te zijn voor corona.
Maar er zit niet pers een lafaard-gedachte achter wanneer een regering besluit te verkassen. Als een staatshoofd/regering blijft en gevangen wordt gezet c.q. wordt gedood, dan heb je als bezetter wel een bikkelharde dreun aan het moreel van de bevolking toegebracht. Dat blijft wel een risico als je besluit te blijven.
Je vergeet er bij te zetten "peace for our time!"quote:
Die vliegt dan zelf.quote:
Dan is Putin wel snel uitgespeeld als hij dat laat gebeuren. Omgebracht in een "ongelukje" zie ik eerder gebeuren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Heel moedig inderdaad. Maar het gaat slecht met hem aflopen ben ik bang. Als hij gevangen wordt genomen volgt eerst een publieke vernedering, daarna een strafkamp of zelfs executie ben ik bang.
Nope, en ook niet in de toekomst van zijn vlees en bloed blijkbaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een dictator is niet genteresseerd in de populairiteitsprijs.
Was ook maar een grapje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te zetten "peace for our time!"
Niettemin boeit mij dit soort prenten totaal niet. Zo'n beetje alle staatshoofden staan wel glimlachend op de foto met deze klootzak. Er is ook een foto waarop Obama Poetin strontchagrijnig aankijkt en zijn handen in de zakken heeft/houdt. Ook maar een momentopname, maar ik heb hem de laatste dagen op social media weer gezien, om 'aan te tonen' dat Barack wel wist hoe om te gaan met dictators. Zoals anderen (waaronder Trump hemzelve uiteraard) weer beweren dat alleen Donald wist hoe met Poetin te 'dealen'.
Ja natuurlijk, ik leef voor mijzelf niet om een ander te beschermen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 06:28 schreef Johannes788 het volgende:
Ik geloof dat n van de redenen waarom de Nazi's destijds zo makkelijk Frankrijk konden overnemen in WO2 was omdat Frankrijk ook nog oorlog voerde alsof ze nog in WO1 zaten. Met paarden enzo. Heel bizar.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Neem het dodental met een korreltje zout, maar deze oorlog laat maar weer eens zien dat Nederland terecht haar tanks heeft weggedaan. Stel je je voor dat Oekrane ook nog eens Apaches had. Compleet waardeloos speelgoed uit begin 20ste eeuw. De marine van de VS doet ook al haar tanks weg volgend jaar. En Rusland lijkt nog steeds oorlog uit de Sovjet-Unie te voeren, zoveel mogelijk lichamen er tegenaan gooien hopen dat je boven de stapel lijken met de vlag in je hand eindigt. Gewoon volle transportvliegtuigen invliegen zonder de luchtverdediging uitgeschakeld te hebben. Nouja ze zullen ook wel wanhopig zijn met de kapotte supply lines.
Dat werd als voorbeeld gebruikt, maar leuk geprobeerd onwetendenerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 07:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat deze oorlog begonnen is met de dood van een Iraanse generaal in Bagdad
Ziet eruit als dat hij er links langs had moeten gaan? In ieder geval weer wat slechte optics voor het Russische militaire apparaat.quote:
Ook geen politie bellen dan als je beroofd bent of een mes in de pens dreigt te krijgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:15 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ik leef voor mijzelf niet om een ander te beschermen.
In Nederland gebruikte het leger de fiets.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik geloof dat n van de redenen waarom de Nazi's destijds zo makkelijk Frankrijk konden overnemen in WO2 was omdat Frankrijk ook nog oorlog voerde alsof ze nog in WO1 zaten. Met paarden enzo. Heel bizar.
Wat pas echt ongelofelijk is, is dat de duitsers pas terrein wonnen hier doordat ze dreigde hele steden plat te bombarderen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
In Nederland gebruikte het leger de fiets.
Ongelofelijk toch.
Of wat van dat spul in zijn kopje thee, zijn die Russen ook bedreven in. Of wat Novichok.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan is Putin wel snel uitgespeeld als hij dat laat gebeuren. Omgebracht in een "ongelukje" zie ik eerder gebeuren.
De Duitsers gebruikte ook veel paarden. Usa was 1 van de eerste die totaal op auto's voor logistiek os overgestaptquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik geloof dat n van de redenen waarom de Nazi's destijds zo makkelijk Frankrijk konden overnemen in WO2 was omdat Frankrijk ook nog oorlog voerde alsof ze nog in WO1 zaten. Met paarden enzo. Heel bizar.
Mensen die badinerend doen over de Duits-Nederlandse Blitzkrieg zijn dan ook volstrekt niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat pas echt ongelofelijk is, is dat de duitsers pas terrein wonnen hier doordat ze dreigde hele steden plat te bombarderen.
Het is gewoon een onjuiste vergelijking. Dit is een staal op staal gevecht waarbij dit soort aantallen aan verliezen gewoon normaal en ingecalculeerd zijn. Totaal niet te vergelijken met COIN.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Neem het dodental met een korreltje zout, maar deze oorlog laat maar weer eens zien dat Nederland terecht haar tanks heeft weggedaan. Stel je je voor dat Oekrane ook nog eens Apaches had. Compleet waardeloos speelgoed uit begin 20ste eeuw. De marine van de VS doet ook al haar tanks weg volgend jaar. En Rusland lijkt nog steeds oorlog uit de Sovjet-Unie te voeren, zoveel mogelijk lichamen er tegenaan gooien hopen dat je boven de stapel lijken met de vlag in je hand eindigt. Gewoon volle transportvliegtuigen invliegen zonder de luchtverdediging uitgeschakeld te hebben. Nouja ze zullen ook wel wanhopig zijn met de kapotte supply lines.
Het zal wel niet kloppen inderdaad maar ik denk wel dat Rusland Oekrane in bepaalde mate onderschat heeft. Uiteindelijk zullen ze wel 'winnen' maar het gaat hen waarschijnlijk meer verliezen kosten dan ze van tevoren hadden ingecalculeerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ja paarden mocht niet meer van de PVDDquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
In Nederland gebruikte het leger de fiets.
Ongelofelijk toch.
Als Wilhelmina destijds op locatie was gebleven, was ze (inclusief kabinet) zonder meer gevangengezet. Haar woedende 10 mei-toespraak op de radio zou haar niet bepaald 'in dank' zijn afgenomen. De enige die (heel stiekem) misschien toch verheugd kan zijn geweest was verzetsheld Bernhard. Die was ten tijde van zijn verloving en huwelijk met Juul nog gewoon betalend lid van de NSDAP. Maar goed, Bernhard had nauwelijks principes en wilde met alle spektakel wel graag meedoen, dus de switch was later gemakkelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Enige vorm van gevangenschap voor het koningshuis was toch totaal niet aan de orde tijdens de bezetting? Het was simpelweg lijfsbehoud en voortzetting van de welvaart. Meer niet. Het gegeven dat je tijdens oorlogstijd een functionerende overheid moet behouden is logisch, zie ook hoe men omgaat in Amerika tijdens een crisissituatie met bijv. de splitsing van president en vice president maar lafjes het land verlaten en vanuit daar ferme taal uitslaan zou mij echt in het verkeerde keelgat schieten.
Hoe Zelenski het nu aanpakt is echt geweldig, filmisch bijna maar tegelijkertijd zal het naast een morele boost uiteindelijk eindigen in gevangenschap en ballingschap ergens ver weg met een vreselijke dood ten gevolg. Mits hij uiteraard zelf besluit om daadwerkelijk vechtend ten onder te gaan maar dat betwijfel ik.
Samengevat hoop ik dat hij tijdig toch besluit om eieren voor zijn geld te kiezen en Kiev te verlaten zodat hij ergens vanuit een grenslocatie president kan blijven en zijn volk en troepen kan blijven aansturen.
Al lang.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn er demonstraties bij de Russische ambassade in Den Haag geweest?
Al snij je de cijfers door de helft, is nog een behoorlijk prijskaartje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:12 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Zag gisteren wel iets over een Russische ambassadeur in Dublin, die zal hem ook even gekepen hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
Kunnen die boeren daar niet even een trekker naar binnen rijden?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
Je moet toch iets doen voor Oekrain toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoop niet dat op basis van dit soort sentiment een zangfestival wordt beslist.
https://www.nu.nl/songfes(...)-als-kanshebber.html
Ik meende dat het songfestival sowieso niet zo serieus te nemen was.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoop niet dat op basis van dit soort sentiment een zangfestival wordt beslist.
Dit boeit echt niemandquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
En als ze niet gevangen was gezet had ze ook nog kans dat ze achter Leopold III aan was gegaanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als Wilhelmina destijds op locatie was gebleven, was ze (inclusief kabinet) zonder meer gevangengezet. Haar woedende 10 mei-toespraak op de radio zou haar niet bepaald 'in dank' zijn afgenomen. De enige die (heel stiekem) misschien toch verheugd kan zijn geweest was verzetsheld Bernhard. Die was ten tijde van zijn verloving en huwelijk met Juul nog gewoon betalend lid van de NSDAP. Maar goed, Bernhard had nauwelijks principes en wilde met alle spektakel wel graag meedoen, dus de switch was later gemakkelijk gemaakt.
Zou het wat uitmaken?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Nouja de Britten hoeven niet bang meer te zijn onderaan te eindigen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Weigeren troepen te leveren aan Rusland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik wil het ook weten.
Wat is er met Kazachstan?
Een zeer tragisch verhaal.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En als ze niet gevangen was gezet had ze ook nog kans dat ze achter Leopold III aan was gegaan
Kazachstans heeft het verzoek van Rusland om troepen te leveren afgewezen. Opmerkelijk omdat ze n van de trouwste bondgenoten zijn en Rusland eerder dit jaar wel troepen naar Kazachstan stuurde. Ook zegt Kazachstan de twee staatjes niet te herkennen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik wil het ook weten.
Hebben geen zin een hoop soldaten de dood in de sturen voor een zinloze oorlogquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik wil het ook weten.
Die Russen hebben nog maar het topje van de ijsberg laten zien.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:25 schreef Aurelius het volgende:
Wat een afgang voor het Russische leger.
Moeten we ons echt nog druk maken om een aanval in andere landen als de Baltische Staten? Ze slaan momenteel nog geen deuk in een pakje boter.
Ziet het nog wel gebeuren dat ze uiteindelijk moeten afdruipen.
Het kan ook zo zijn, dat Rusland nog probeert de burgerbevolking zoveel mogelijk te ontzien, en dan duurt het gewoon een stuk langer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Rusland verliest totaal het momentum nu, wat goed is natuurlijk.
Zullen wel gedacht hebben er nu al wel ff te zijn, maar men houdt daar knap stand zoals het lijkt.
Volgens mij naderen ze juist Kiev vanuit meerdere richtingen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Rusland verliest totaal het momentum nu, wat goed is natuurlijk.
Zullen wel gedacht hebben er nu al wel ff te zijn, maar men houdt daar knap stand zoals het lijkt.
Vraag me af of er nog continue aanwas is van militairen, tanks, helicopters etcquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die Russen hebben nog maar het topje van de ijsberg laten zien.
Heb eerder het idee dat dit het beste is wat ze te bieden hebben. Gebrek aan motivatie zal ook wel een rol spelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:27 schreef PzKpfw het volgende:
Die Russen hebben nog maar het topje van de ijsberg laten zien.
Het feit dat Kazachstan om hulp gevraagd is vertelt mij toch ook wat anders.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Volgens mij naderen ze juist Kiev vanuit meerdere richtingen.
Inderdaad volstrekt zinloos. Gewoon een ego-project van iemand die helemaal van het padje is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hebben geen zin een hoop soldaten de dood in de sturen voor een zinloze oorlog
Zal dat niet meer een poging zijn om dat land kleur te laten bekennen/ mee te slepen in het conflict?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het feit dat Kazachstan om hulp gevraagd is vertelt mij toch ook wat anders.
Ze hebben maandenlang hardware naar het westen lopen verplaatsen. Denk je dat assembly areas nu al leeg zijn?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:28 schreef VacaLoca het volgende:
Vraag me af of er nog continue aanwas is van militairen, tanks, helicopters etc
Wel een strategie waarmee ze een hoop extra zinloze dode soldaten erbij krijgen aan hun kant.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze hebben maandenlang hardware naar het westen lopen verplaatsen. Denk je dat assembly areas nu al leeg zijn?
De vroegere Russische doctrine was om eerst de ouwe kutzooi vooruit te sturen in het eerste echelon zodat daar al een hoop effort en munitie op verspild werd door de vijand. Om daarna het tweede echelon met het moderne materiaal voorwaarts te sturen. Ik heb tot nu toe alleen maar ouwe troep gezien terwijl er wel degelijk moderner spul naar het westen getransporteerd is.
Dat konden ze ook makkelijk doen. Ze hadden aardolie zat toenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De Duitsers gebruikte ook veel paarden. Usa was 1 van de eerste die totaal op auto's voor logistiek os overgestapt
En vergeet niet dat wij/het westen alleen de goede/propaganda beelden te zien krijgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:29 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Heb eerder het idee dat dit het beste is wat ze te bieden hebben. Gebrek aan motivatie zal ook wel een rol spelen.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:29 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Heb eerder het idee dat dit het beste is wat ze te bieden hebben. Gebrek aan motivatie zal ook wel een rol spelen.
Dit zijn mensen die echt ergens voor staan, in dit geval voor hun land. Er alles aan doen om het tot een goed einde proberen te brengen, ook al is het gevaarlijk. Ik denk dat wij daar wel wat van kunnen leren. Wij janken overal om, deze mensen stropen hun mouwen op en gaan het gevecht aanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:36 schreef jigggy het volgende:
Kiev nog niet gevallen lees i
Oekrane goden
Ze zullen wel denken, wij zijn hierna aan de beurt, we laten ons leger niet verzwakken voordat het zo ver is. Ook zou Poetin die troepen als kannonenvoer gebruiken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:28 schreef Toby56 het volgende:
Ja, dat van Kazachstan was het eerste wat ik vanochtend las. Dat was verrassend (en verheugend) nieuws. Staat toch bekend als een trouwe Rusland-bondgenoot.
Gezien de behaalde resultaten uit het verleden is dat voor de Russen nog nooit een onoverkomelijk probleem geweed...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:36 schreef Hexagon het volgende:
Wel een strategie waarmee ze een hoop extra zinloze dode soldaten erbij krijgen aan hun kant.
Dat valt wel mee denk ik als je weet dat het gros allemaal shaky verticaal gefilmde beelden online pleurt op de twittert.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En vergeet niet dat wij/het westen alleen de goede/propaganda beelden te zien krijgen.
Ze hebben er genoeg.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel een strategie waarmee ze een hoop extra zinloze dode soldaten erbij krijgen aan hun kant.
Zal misschien ook wel aan mij liggen maar ik zie niet echt in wat het voordeel van die strategie is boven en snelle, beslissende slag toebrengen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De komende 80 jaar lijkt mij beter.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik meende dat het songfestival sowieso niet zo serieus te nemen was.
Los daarvan vind ik het prima dat ze Rusland hebben uitgesloten dit jaar.
Rusland .... wat is dat ?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:41 schreef halfway het volgende:
[..]
De komende 80 jaar lijkt mij beter.
Ik denk ook dat ze na Oekraine nog niet klaar zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik denk eerlijk gezegd dat ze nog maar net begonnen zijn. Dat het momenteel niet in hun voordeel gaat, maar dat dat met een druk op de knop om kan draaien.
Ik heb daar trouwens geen bewijzen voor, enkel een onderbuikgevoel.
Klopt maar gezien de zinloosheid van deze oorlog kan Poetin zich er ook weer niet al teveel veroorloven.quote:
Haha Rutte en Willie voorop?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die echt ergens voor staan, in dit geval voor hun land. Er alles aan doen om het tot een goed einde proberen te brengen, ook al is het gevaarlijk. Ik denk dat wij daar wel wat van kunnen leren. Wij janken overal om, deze mensen stropen hun mouwen op en gaan het gevecht aan
o kijk de eerste russische trol is er ookquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En vergeet niet dat wij/het westen alleen de goede/propaganda beelden te zien krijgen.
De laatste keer dat wij zijn binnengevallen hebben we anders aardig weerstand geboden. En Oekrane leent zich uitstekend voor een partizanenoorlog mocht het reguliere leger zich overgeven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die echt ergens voor staan, in dit geval voor hun land. Er alles aan doen om het tot een goed einde proberen te brengen, ook al is het gevaarlijk. Ik denk dat wij daar wel wat van kunnen leren. Wij janken overal om, deze mensen stropen hun mouwen op en gaan het gevecht aan
Geen een, beelden zijn echt summier voor 2022.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:40 schreef Rianne84 het volgende:
Welke tv zender is het meest actueel?
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:40 schreef Rianne84 het volgende:
Welke tv zender is het meest actueel?
Maar ze hebben toch ook nuke toysquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:25 schreef Aurelius het volgende:
Wat een afgang voor het Russische leger.
Moeten we ons echt nog druk maken om een aanval in andere landen als de Baltische Staten? Ze slaan momenteel nog geen deuk in een pakje boter.
Ziet het nog wel gebeuren dat ze uiteindelijk moeten afdruipen.
Als dat zo makkelijk kon deden ze dat wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:38 schreef Samzz het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze nog maar net begonnen zijn. Dat het momenteel niet in hun voordeel gaat, maar dat dat met een druk op de knop om kan draaien.
Dat is al eerder besproken dat Rutte waarschijnlijk vlucht. WA ben ik niet zo zeker van. Die zie ik wel hier blijven en wat actie ondernemen.quote:
Vergelijking van appels met peren, voorzien van een reeks simplificerende generalisaties.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe nuttig is het om een kapotgenuked land te bezetten?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch ook nuke toys
Zou wel de meest gunstige uitkomst zijn als de Russen moeten afdruipen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:38 schreef Hallojo het volgende:
Ik neig er steeds meer naar om mijn geld op Oekrane te gaan zetten.
Ja is er geen internet meer?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Geen een, beelden zijn echt summier voor 2022.
Koningshuis vlucht ALTIJD. Kutvolkquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is al eerder besproken dat Rutte waarschijnlijk vlucht. WA ben ik niet zo zeker van. Die zie ik wel hier blijven en wat actie ondernemen.
Maargoed, totaal niet relevant dit. Voor nu althans.
En dat Poetin door een woedende menigte uit het Kremlin gehaald wordt en live op tv gelyncht wordt. Zou popcorn pakken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:46 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Zou wel de meest gunstige uitkomst zijn als de Russen moeten afdruipen.
Da’s het probleem met zo’n songfestival; doping heeft volstrekt geen zin, dus dan moeten de Russen wat anders verzinnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:41 schreef halfway het volgende:
[..]
De komende 80 jaar lijkt mij beter.
De meest gunstige uitkomst is dat de Russen snel de stekker eruit moeten trekken, zonder al te veel bloedvergieten (ik geef toe, dit klinkt onwerkelijk) en dat Poetin & zijn kliek worden opgebracht. Het liefst door lieden van zijn eigen bevolking.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:46 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Zou wel de meest gunstige uitkomst zijn als de Russen moeten afdruipen.
Sowieso is een hoop infrastructuur naar de klote plus is er een nadrukkelijk verzoek vanuit de Oekraense regering om geen beelden op social media te plaatsen om de Russen niet wijzer te makenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Geen een, beelden zijn echt summier voor 2022.
Of naar goed KGB-gebruik een kogel in de nek in een vochtige kelder.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:47 schreef NightDancert het volgende:
[..]
En dat Poetin door een woedende menigte uit het Kremlin gehaald wordt en live op tv gelyncht wordt. Zou popcorn pakken.
putin is knettergek.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:46 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Hoe nuttig is het om een kapotgenuked land te bezetten?
Een paar ballistische raketten op de Oekrane en ze zijn klaar, toch? Ik denk dat Poetin zijn trots te groot is om met de staart tussen de benen af te druipen, tbh.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat zo makkelijk kon deden ze dat wel.
Je zal maar zo'n leider hebben zeg.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:49 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
putin is knettergek.
Stel je voor dat er in rusland zelf nu eens een opstand komt.
Ik zie hem er voor aan om dan alles in te zetten, zowel tegen andere landen als eigen volk.
Ja, fiets er regelmatig langs.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
ik hoop dat de oekrainiers de "vijand" netjes blijft behandelen.quote:
Is dit nep nieuws? Hoezo zou je die helpen?quote:
Dan vernietigen ze enkele doelen maar ze hebben het land dan nog niet bezet en onder controle.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een paar ballistische raketten op de Oekrane en ze zijn klaar, toch? Ik denk dat Poetin zijn trots te groot is om met de staart tussen de benen af te druipen, tbh.
Ze hebben ook niet echt een andere keus, niemand helpt hen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ze verdienen in Oekrane alle mogelijke hulp van het westen. Dat volk, wat een motivatie. Echt diep respect, die vechtlust zou hier ondenkbaar zijn.
Van wat van de gevangen Russische soldaten naar buiten komt stemt niet hoopvol. Dat lijken nou niet echt goed getrainde soldaten te zijn, en de helft is nog nat achter de oren. En toch kraakt Kyiv al behoorlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze hebben maandenlang hardware naar het westen lopen verplaatsen. Denk je dat assembly areas nu al leeg zijn?
De vroegere Russische doctrine was om eerst de ouwe kutzooi vooruit te sturen in het eerste echelon zodat daar al een hoop effort, troepen en munitie op verspild werd door de vijand. Om daarna het tweede echelon met het moderne materiaal voorwaarts te sturen. Ik heb tot nu toe alleen maar ouwe troep gezien terwijl er wel degelijk moderner spul naar het westen getransporteerd is. Ik gok dat er nog wel een opmars volgt.
Omdat het ook gewoon mensen zijn en medici een eed hebben afgezworen om geen onderscheid te maken tussen mensen en iedereen te helpen die hulp nodig heeft?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Is dit nep nieuws? Hoezo zou je die helpen?
Tussen Poetin en Rutte staat Zelenski.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n leider hebben zeg.
Plots ben ik als een kind zo blij met Rutte
Ja, dat is zo.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan vernietigen ze enkele doelen maar ze hebben het land dan nog niet bezet en onder controle.
Een land bezetten waar je niet welkom bent is een behoorlijk lastige klus waar ook de VS al meerdere trauma's mee opgelope heeft.
In elk geval weten we, dankzij de gijzelingsacties (Moskou en Beslan) en de acties in Syri, dat de man totaal niet maalt om mensenlevens. Om het even of die mensenlevens tot de 'vijand' of tot de 'vrienden' behoren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:49 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
putin is knettergek.
Ik zie hem er voor aan om dan alles in te zetten, zowel tegen andere landen als eigen volk.
ja ze sturen hun vrouw, kinderen ouderen naar buurlanden en pakken zelf de wapens op.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ze verdienen in Oekrane alle mogelijke hulp van het westen. Dat volk, wat een motivatie. Echt diep respect, die vechtlust zou hier ondenkbaar zijn.
Wat dat betreft zou die eigenlijk tijdens een live-toespraak een beroerte moeten krijgen zodat het beeld van de grote onaantastbare leider in een keer instort.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In elk geval weten we, dankzij de gijzelingsacties (Moskou en Beslan) en de acties in Syri, dat de man totaal niet maalt om mensenlevens. Om het even of die mensenlevens tot de 'vijand' of tot de 'vrienden' behoren.
Ik ben Poetin, ik doe aan fitness, ik heb een duikhorloge en ik heb de zwarte band, ik ben een bink en laat aan iedereen zien hoe flink ik ben. De Sterke Man.
Helaas doet dat het al heel lang goed daar in Rusland.
Klopt, maar Rusland stuurt ook weinig om het Oekrainse volk te demoraliseren. Is er nog wat gehoord van die verslaggever op die luchthaven die door Russen was ingenomen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sowieso is een hoop infrastructuur naar de klote plus is er een nadrukkelijk verzoek vanuit de Oekraense regering om geen beelden op social media te plaatsen om de Russen niet wijzer te maken
Je bent een dokter of niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Is dit nep nieuws? Hoezo zou je die helpen?
Het deed het tot nu toe goed omdat hij elke keer wel een overwinning eruit kon slepen, het is nog maar de vraag of hij dat vol kan houden bij een nogal kansloze nederlaag.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In elk geval weten we, dankzij de gijzelingsacties (Moskou en Beslan) en de acties in Syri, dat de man totaal niet maalt om mensenlevens. Om het even of die mensenlevens tot de 'vijand' of tot de 'vrienden' behoren.
Ik ben Poetin, ik doe aan fitness, ik heb een duikhorloge en ik heb de zwarte band, ik ben een bink en laat aan iedereen zien hoe flink ik ben. De Sterke Man.
Helaas doet dat het al heel lang goed daar in Rusland.
quote:Nederland levert luchtdoelraketten aan Oekrane
Het Nederlandse leger gaat zo snel mogelijk 200 Stinger-luchtdoelraketten leveren aan Oekrane. Dat gebeurt na een recent verzoek van Oekrane, melden ministers Hoekstra van Buitenlandse Zaken en Ollongren van Defensie aan de Tweede Kamer.
Het kabinet besloot vorige week vrijdag al om militaire goederen aan Oekrane te leveren. Een deel van die goederen is vandaag verzonden, zo melden de ministers. De andere goederen worden zo snel mogelijk richting Oekrane gestuurd.
De ministers wijzen erop dat Nederland "net als andere landen kampt met logistieke uitdagingen". "Samen met bondgenoten spant Defensie zich in de overige goederen zo snel mogelijk te leveren."
https://nos.nl/collectie/(...)asis-kiev-afgeslagen
Omdat mannen tussen 18 en 60 ook niet meer het land uit komen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:53 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ja ze sturen hun vrouw, kinderen ouderen naar buurlanden en pakken zelf de wapens op.
Ik wist al haast niet meer dat dat kon.
Normaal laat je toch je vrouw/kinderen/ouderen achter en reist door 10 landen om ergens een uitkering te bemachtigen?
Er zijn in de geschiedenis zat landen bezet die dat niet zo leuk vonden. Ligt er maar aan wat voor volk je treft en wat voor tactiek je toepast. Putin zie ik er nog wel voor aan om gewoon steden te bombarderen tot ze zich overgeven. King of the ashes.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan vernietigen ze enkele doelen maar ze hebben het land dan nog niet bezet en onder controle.
Een land bezetten waar je niet welkom bent is een behoorlijk lastige klus waar ook de VS al meerdere trauma's mee opgelope heeft.
Niet eens stiekem meer, zie mijn bericht hierbovenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Fer het volgende:
Ik krijg een sterk gevoel, dat Westerse landen stiekem meehelpen door. Met luchtverdediging en radar of satelliet informatie.
Nee, dat is geen keuze maar een verplichting.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat mannen tussen 18 en 60 ook niet meer het land uit komen.
ja oekraine is een nazi land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:54 schreef PzKpfw het volgende:
Vooral die compleet onjuiste aantijgingen jegens Zelensky waarmee Putin deze oorlog meent te rechtvaardigen baart mij zorgen.
Dat kan, krijgt ie wel met een voortdurende guerillastrijd te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zijn in de geschiedenis zat landen bezet die dat niet zo leuk vonden. Ligt er maar aan wat voor volk je treft en wat voor tactiek je toepast. Putin zie ik er nog wel voor aan om gewoon steden te bombarderen tot ze zich overgeven. King of the ashes.
Dat is ook het verschil tussen Europa en moslimlanden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Omdat mannen tussen 18 en 60 ook niet meer het land uit komen.
Je verschrijving "het deed het tot nu toe goed..." is veelzeggend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het deed het tot nu toe goed omdat hij elke keer wel een overwinning eruit kon slepen, het is nog maar de vraag of hij dat vol kan houden bij een nogal kansloze nederlaag.
Normale oorlogsretoriek/propaganda. Je moet ergens een rechtvaardiging vandaan halen, als het niet uit de waarheid kan gebruik je leugens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:54 schreef PzKpfw het volgende:
Vooral die compleet onjuiste aantijgingen jegens Zelensky waarmee Putin deze oorlog meent te rechtvaardigen baart mij zorgen.
Daar waren de nazi's in Nederland tijdens WOII ook niet echt van onder de indruk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan, krijgt ie wel met een voortdurende guerillastrijd te maken.
En al zou het moraal niet dalen: het Russische leger is totaal niet ingesteld op een stedenoorlog waarbij er straat voor straat, meter voor meter moet worden ingenomen. Zij zijn Afghanistan niet vergeten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:58 schreef fubaaar22 het volgende:
ik denk dat putin zich aardig heeft vergist in het feit dat de burgers massaal de wapens oppakken.
Als de russische soldaten nu ook nog in straatgevechten op burgers moeten schieten zal het moraal wel helemaal dalen.
Alleen Cyprus was daar toch nog tegen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:00 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat ik serieus zielig vind, dat systeem SWIFT waar ze Rusland mee willen pakken. Dat er landen zijn zoals Itali en Belgi die dat niet willen omdat ze dan geen handel meer hebben in luxe artikelen?!?
WTF!
Yep. Zo rolt de EU. Sancties prima, maar wel even lobbyen dat het voor je eigen land allemaal meevalt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:00 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat ik serieus zielig vind, dat systeem SWIFT waar ze Rusland mee willen pakken. Dat er landen zijn zoals Itali en Belgi die dat niet willen omdat ze dan geen handel meer hebben in luxe artikelen?!?
WTF!
Dan ben je toch actief betrokken in een oorlog?quote:
De Russische organisatie is bepaald niet ze nazi's.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar waren de nazi's in Nederland tijdens WOII ook niet echt van onder de indruk.
Tank vliegtuig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:01 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Ik hoor hier iets overvliegen wat anders klinkt dan een normaal vliegtuig
https://www.flightradar24.com/MMF18/2af237f9
Je haalt twee dingen door elkaar. Itali en Belgi willen inderdaad geen sancties op luxe artikelen. Maar de SWIFT maatregel is door beide landen toegezegd. De EU is momenteel een analyse hiervan aan het uitvoeren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:00 schreef Seeburg54 het volgende:
WTF!
Hele week savonds al vliegtuigen in de lucht savonds. Maar spotten doe je ze niet zonder anticollision lights. En vervolgens ook niks te zien op FlghtRdr24...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:01 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Zijn het niet die grote NAVO transportjoekels?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:01 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Tsja, definieer succes. Hij slaagt er al erg lang in om aan de macht te blijven. Als dat zijn doel is dan is hij succesvol.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je verschrijving "het deed het tot nu toe goed..." is veelzeggend.
Overigens vond ik dat het het helemaal niet zo goed deed. Het is erin geslaagd om van Rusland een kutland te maken/houden, waar ieder tegengeluid en tegenargument letterlijk wordt gesmoord.
Het is maar wat je goed noemt.
Dat is ook niet heel relevant voor nu. Dat is voor de lange termijn, dus als dat over een week of twee weken alsnog gebeurd is het effect nagenoeg hetzelfde.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:00 schreef Seeburg54 het volgende:
WTF!
Die oude radardingen maken ook een teringherrie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zijn het niet die grote NAVO transportjoekels?
Ok, dus in principe is het heel reel dat dit wel gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:02 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Je haalt twee dingen door elkaar. Itali en Belgi willen inderdaad geen sancties op luxe artikelen. Maar de SWIFT maatregel is door beide landen toegezegd. De EU is momenteel een analyse hiervan aan het uitvoeren.
Waarom zou het in dit geval niet zo kunnen werken?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Russische organisatie is bepaald niet ze nazi's.
Nee, heb het idee dat de Nazi's toch wat meer moraal hadden en iets meer achter het doel stonden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Russische organisatie is bepaald niet ze nazi's.
Denk ook dat ze op de achtergrond actief zijn, vooral met belangrijke informatie aanleveren en tactische target zetten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar Rusland stuurt ook weinig om het Oekrainse volk te demoraliseren. Is er nog wat gehoord van die verslaggever op die luchthaven die door Russen was ingenomen.
Ik krijg een sterk gevoel, dat Westerse landen stiekem meehelpen door. Met luchtverdediging en radar of satelliet informatie.
Wanneer hij op grote schaal torenflats van hun sokkels schiet van het Oekraense "broedervolk" dan krijgt hij dat thuis nooit verkocht. Die man is natuurlijk volledig de weg kwijt, maar het lijkt me sterk dat de Russen het accepteren wanneer dat gebeurt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zijn in de geschiedenis zat landen bezet die dat niet zo leuk vonden. Ligt er maar aan wat voor volk je treft en wat voor tactiek je toepast. Putin zie ik er nog wel voor aan om gewoon steden te bombarderen tot ze zich overgeven. King of the ashes.
En Nederland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:00 schreef Seeburg54 het volgende:
WTF!
En nog 2 USAquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:01 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Na het bedreigen van Zweden en Finland door Putin is het heel reel geworden inderdaadquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ok, dus in principe is het heel reel dat dit wel gaat gebeuren.
Ik begrijp niet dat mensen zo simpel kunnen denken. Putin is helemaal niet knettergek, tenminste, niet veel anders dan een Rutte of Biden (of Trump). Het is een schaakspel en echt niet n of andere impuls van iemand die zich verveelt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:49 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
putin is knettergek.
Is dat ook niet een moment dat andere landen wel kunnen ingrijpen, omdat dat oorlogsmisdaden zijn?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer hij op grote schaal torenflats van hun sokkels schiet van het Oekraense "broedervolk" dan krijgt hij dat thuis nooit verkocht. Die man is natuurlijk volledig de weg kwijt, maar het lijkt me sterk dat de Russen het accepteren wanneer dat gebeurt.
Je beseft dat dit letterlijk in elk land ter wereld exact zo werkt?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat mensen zo simpel kunnen denken. Putin is helemaal niet knettergek, tenminste, niet veel anders dan een Rutte of Biden (of Trump). Het is een schaakspel en echt niet n of andere impuls van iemand die zich verveelt.
USA wil een raketbasis in Oekrane, Rusland wil dat niet. USA probeert steeds meer landen in de EU naar de NAVO te krijgen zodat ze overal raketjes kunnen plaatsen. Veel keus had Putin eigenlijk niet meer, vooral omdat het economisch ook niet echt draait. En hij mocht ook geen raketjes plaatsen op Cuba...
En als we het over VREDEMISSIES hebben, bekijk dan even de vele acties van de NAVO. Irak, Afghanistan... of wat de NAVO gedaan heeft in Kosovo in de jaren 90. In de westerse media doen ze altijd of alles wat USA/NAVO doet goed is en de rest slechtmaar als ze dat in andere landen doen noemen ze het propaganda.
Maar wat gaan ze doen dan? Elke demonstrant in Rusland wordt nu consequent opgepakt en als je te vervelend bent als Rus kom je niet na een nachtje cel en een boete weer thuis. En dat weten ze.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer hij op grote schaal torenflats van hun sokkels schiet van het Oekraense "broedervolk" dan krijgt hij dat thuis nooit verkocht. Die man is natuurlijk volledig de weg kwijt, maar het lijkt me sterk dat de Russen het accepteren wanneer dat gebeurt.
Als ik het goed heb, dan geldt voor soldaten in burgerkleding geen krijgsrecht. Maar ja, daar houdt Poetin zich toch al niet aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:04 schreef Starhopper het volgende:
Nu de burgers wapens krijgen en moeten vechten. Kunnen we als NAVO of EU niet steun geven door soldaten in burgerkleding te sturen?
Het verbaasd mij wel dat Oekraine zo goed stand lijk te houden. Taai volkje.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze hebben ook niet echt een andere keus, niemand helpt hen.
Om een dergelijk bewind te kunnen voeren moet je veel gemotiveerde en met het doel angehauchte mensen daar jarenlang neerzetten. En die ook kunnen betalen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waarom zou het in dit geval niet zo kunnen werken?
Nu je deze invasie ziet, begrijp je nu waarom Oekrane zo graag bij de NAVO wil horen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat mensen zo simpel kunnen denken. Putin is helemaal niet knettergek, tenminste, niet veel anders dan een Rutte of Biden (of Trump). Het is een schaakspel en echt niet n of andere impuls van iemand die zich verveelt.
USA wil een raketbasis in Oekrane, Rusland wil dat niet. USA probeert steeds meer landen in de EU naar de NAVO te krijgen zodat ze overal raketjes kunnen plaatsen. Veel keus had Putin eigenlijk niet meer, vooral omdat het economisch ook niet echt draait. En hij mocht ook geen raketjes plaatsen op Cuba...
En als we het over VREDEMISSIES hebben, bekijk dan even de vele acties van de NAVO. Irak, Afghanistan... of wat de NAVO gedaan heeft in Kosovo in de jaren 90. In de westerse media doen ze altijd of alles wat USA/NAVO doet goed is en de rest slechtmaar als ze dat in andere landen doen noemen ze het propaganda.
Je lult echt onzin. Alleen al het feit dat Europa en de VS landen zelf laat bepalen wat ze willen mbt NAVO en EU, terwijl Rusland dat voor hen wil bepalen en zelfs een soeverein land aanvalt zegt alles.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je een democratisch gekozen president benoemt als neo-nazi ben je niet helemaal 100.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Toen dat in Tsjetsjeni gebeurde lag er bijna niemand wakker vanquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat ook niet een moment dat andere landen wel kunnen ingrijpen, omdat dat oorlogsmisdaden zijn?
Zal me niks verbazen omdat we wapens ook gaan leveren .quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar Rusland stuurt ook weinig om het Oekrainse volk te demoraliseren. Is er nog wat gehoord van die verslaggever op die luchthaven die door Russen was ingenomen.
Ja dat is mijn punt ook. Beetje zelfde als fans van twee voetbalclubs die lopen te ruzin. Zijn dezelfde mensen, alleen met een andere mening. Er is geen goed of fout... (tot een bepaalde grens natuurlijk, Hitler ging wel wat te verquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:08 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Je beseft dat dit letterlijk in elk land ter wereld exact zo werkt?
Beetje middeleeuws wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:47 schreef NightDancert het volgende:
[..]
En dat Poetin door een woedende menigte uit het Kremlin gehaald wordt en live op tv gelyncht wordt. Zou popcorn pakken.
Ze hebben zorgvuldig genoeg gewacht zodat de wapens nooit tijdig gaan arriveren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen omdat we wapens ook gaan leveren .
https://www.telegraaf.nl/(...)door-russische-inval
Vraag is hoe Rusland dit gaat oppakken.
Daar maak ik meer zorgen over .
Poetin is fout. Poetin is te ver gegaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dat is mijn punt ook. Beetje zelfde als fans van twee voetbalclubs die lopen te ruzin. Zijn dezelfde mensen, alleen met een andere mening. Er is geen goed of fout... (tot een bepaalde grens natuurlijk, Hitler ging wel wat te ver).
Dat doet-ie alleen om zijn volk achter zich te krijgen, ik ben echt niet pro Rusland, maar Putin is niet knettergek.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:09 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
[..]
Als je een democratisch gekozen president benoemt als neo-nazi ben je niet helemaal 100.
Tis niet zo simpel. Als geen navo clausule had betekent geen Russische invasie en burgerdoden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu je deze invasie ziet, begrijp je nu waarom Oekrane zo graag bij de NAVO wil horen?
Ja, triestquote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze hebben zorgvuldig genoeg gewacht zodat de wapens nooit tijdig gaan arriveren.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:33 schreef Aurelius het volgende:
Ik vermoed dat er flink wat generaals de huid wordt volgescholden nu.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Nederland wel wilde.
quote:
Ik dacht gelezen te hebben van wel, excuus!quote:
Niet de EU of USA heeft gekozen voor toetreding naar de NATO, dat heeft de bevolking van Oekrane zelf gedaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je draait het om...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu je deze invasie ziet, begrijp je nu waarom Oekrane zo graag bij de NAVO wil horen?
Sowieso, fuck agressors.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Poetin is fout. Poetin is te ver gegaan.
Als je niet pro Poetin bent als president, dan zou ik hier niet vanuit gaan hoor.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis niet zo simpel. Als geen navo clausule had betekent geen Russische invasie en burgerdoden.
Je bent niet helemaal lekker. Oekrane loopt helemaal niet te ruzin, die willen gewoon hun eigen ding doen en verder geen gezeik met de buren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dat is mijn punt ook. Beetje zelfde als fans van twee voetbalclubs die lopen te ruzin. Zijn dezelfde mensen, alleen met een andere mening. Er is geen goed of fout... (tot een bepaalde grens natuurlijk, Hitler ging wel wat te ver).
Mooi verhaal.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het wachten is op Gandalf.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:11 schreef Perrin het volgende:
Prettig wakker worden nu ik lees dat Kyiv nog steeds weerstand biedt aan de orcs van Poetin.
Dat gaat niet gebeuren. Daar zit al een Kremlinmarionet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als Putin klaar is met Oerkraine is waarschijnlijk Belarus aan de beurt
Belarus is natuurlijk eigenlijk al in Russische handen met Poetin's schoothondje als president daar. Rusland kan niet voor niets vanuit Belarus troepen de grens met Oekrane over sturen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En wie wil er ook vrijwillig bij de regionale pestkop horen? Begrijpelijk dat je je niet onderwerpt aan een mafiabaas als Poetin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:11 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Niet de EU of USA heeft gekozen voor toetreding naar de NATO, dat heeft de bevolking van Oekrane zelf gedaan.
Sinds 2008 is Oekrane dichter richting de NATO en het westen gegroeid. Waarom dat jaar? Omdat Rusland dat jaar het buurland Georgi was binnengevallen. Dat is de reden.
Duh, dat wil ieder land. Oekrane heeft hier helemaal niets mee te maken, net zo min als wij er iets mee te maken zouden moeten hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:12 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Je bent niet helemaal lekker. Oekrane loopt helemaal niet te ruzin, die willen gewoon hun eigen ding doen en verder geen gezeik met de buren.
Iedereen vindt Putin een debiel, dan is er altijd een die vindt van niet. Want aandacht.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:12 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Je bent niet helemaal lekker. Oekrane loopt helemaal niet te ruzin, die willen gewoon hun eigen ding doen en verder geen gezeik met de buren.
Dat ze Georgi waren binnengevallen had een andere reden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:11 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Niet de EU of USA heeft gekozen voor toetreding naar de NATO, dat heeft de bevolking van Oekrane zelf gedaan.
Sinds 2008 is Oekrane dichter richting de NATO en het westen gegroeid. Waarom dat jaar? Omdat Rusland dat jaar het buurland Georgi was binnengevallen. Dat is de reden.
Tja dit soort rotzakken haalt het slechte in de mens naar boven. Ik snap dat wel, van mij mag hij gevilt worden.quote:
Wat loop je dan dom te lullen met je vergelijking over twee ruzinde voetbalclubs?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Duh, dat wil ieder land. Oekrane heeft hier helemaal niets mee te maken, net zo min als wij er iets mee te maken zouden moeten hebben.
Dat is totaal niet nodig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En desondanks laten Russen van zich horen: op straat, op internet, tijdens internationale sportevenementen, met spandoeken aan hun balkon.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar wat gaan ze doen dan? Elke demonstrant in Rusland wordt nu consequent opgepakt en als je te vervelend bent als Rus kom je niet na een nachtje cel en een boete weer thuis. En dat weten ze.
Als je ziet dat iemand in de problemen zit. Dan moet je te hulp schieten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Duh, dat wil ieder land. Oekrane heeft hier helemaal niets mee te maken, net zo min als wij er iets mee te maken zouden moeten hebben.
Deze hele invasie is een oorlogsmisdaad. Sterker nog, dit is niet eens een oorlog maar staatsterrorisme. Dat word echt niet erger als er een flatgebouw neergaat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat ook niet een moment dat andere landen wel kunnen ingrijpen, omdat dat oorlogsmisdaden zijn?
Als jij wilt discussiren over iets waar Oekrane helemaal niets mee te maken heeft, dan vermoed ik dat je in het verkeerde topic zit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |